abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_185639879
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2019 23:09 schreef Aloulu het volgende:
[..]

Welke reacties van moslims in NL op moslimhaat vind je problematisch?

De actie van met name die pop komt nogal intimiderend over. Zeker als je je kind naar Koranlessen of iets anders brengt en langs zo een (slechte vormgegeven) pop loopt.
Een aanslag is het niet maar wel intimiderend, en in een breder kader van moslimhaat roept dat angst op ja.
Dat is het precies, het is geen aanslag, het komt er in de verste verte niet bij in de buurt.

Het was een volstrekt onsmakelijke actie maar de reactie van al-Soennah:

https://al-yaqeen.com/nie(...)allen-door-neonazis/
"Moslimgemeenschap aangevallen door neonazi’s
03 maart 2019

Vanochtend is stichting as-Soennah door neonazi’s van Pegida op een verschrikkelijke manier aangevallen. Wij zijn in het verleden vaker slachtoffer geweest van haat en bedreigingen uit neonazistische hoek, maar nooit eerder op een angstaanjagende wijze als deze."

is gewoon volstrekt over de top.

Daarna Arnoud van Doorn er nog eens over heen met dreigementen op twitter:
Als de overheid nu niet keihard ingrijpt tegen #moslimhaat dan nemen een miljoen moslims in Nederland zelf maatregelen. En als de geest uit de fles is gaat hij er niet meer in 💪

Ik weet dat dit radicale idioten zijn maar het heeft gewoon invloed op het geheel.

Ik hoop niet dat je je kind naar koranlessen brengt bij de as-Soennah moskee trouwens.

Echte aanslagen van geradicaliseerde moslims roepen ook angst op.
(Alhoewel andere moslims veruit het vaakst het slachtoffer zijn.)
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_185640150
Neonazi’s is inderdaad heel ver gezocht. Feitelijk onjuist ook. En die Van Doorn is een mongooltje ja. Niettemin is zo een (oerlelijke en daarom nog engere) pop wel intimiderend. Zeker voor kinderen die daar voorbij liepen en echt flink geschrokken waren. Ik zou dat niet zo snel willen downplayen, maar een aanslag is het natuurlijk ook niet.

En ik zou mijn kind nooit een les aan die moskee laten volgen. Maar dat staat er even los van.
Op woensdag 26 oktober 2022 07:33 schreef Lospedrosa:
“Kan gebeuren in een live uitzending dat je je een beetje laat meeslepen er bleert dat je kinderen maar moet verbranden.”
pi_185640330
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2019 23:42 schreef Aloulu het volgende:
Neonazi’s is inderdaad heel ver gezocht. Feitelijk onjuist ook. En die Van Doorn is een mongooltje ja. Niettemin is zo een (oerlelijke en daarom nog engere) pop wel intimiderend. Zeker voor kinderen die daar voorbij liepen en echt flink geschrokken waren. Ik zou dat niet zo snel willen downplayen, maar een aanslag is het natuurlijk ook niet.

En ik zou mijn kind nooit een les aan die moskee laten volgen. Maar dat staat er even los van.
Wat mij betreft hadden de mensen van de as-Soennah moskee die pop en dat spandoek gewoon moeten oppakken en in de kliko moeten mikken, dat was veel verstandiger geweest dan de zielige provocateurs van Pegida hun zin te geven.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
  vrijdag 15 maart 2019 @ 23:48:47 #79
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_185640397
Las deze op Twitter vandaag

"Je hoort altijd dat moslims zich moeten distantiėren of zelfs verontschuldigen bij aanslagen uit naam van de Islam. Wie moet zich dan vandaag distantiėren of verontschuldigen? Of zou men nu de absurditeit van die weerkerende vraag inzien?"
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_185640508
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2019 23:48 schreef Klopkoek het volgende:
Las deze op Twitter vandaag

"Je hoort altijd dat moslims zich moeten distantiėren of zelfs verontschuldigen bij aanslagen uit naam van de Islam. Wie moet zich dan vandaag distantiėren of verontschuldigen? Of zou men nu de absurditeit van die weerkerende vraag inzien?"
Dat hoeven moslims dan ook niet, zolang ze het niet goed gaan lopen praten is er niets aan de hand.
Net zoals wij het in het westen niet moeten goed gaan lopen praten als we weer eens een islamitisch land kapotbombarderen.
  zaterdag 16 maart 2019 @ 00:00:30 #81
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_185640721
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2019 14:39 schreef trein2000 het volgende:
[..]

Waar blijkt dat uit?
In 2016 is in Nederland een aanslag op een moskee geweest met een molotov cocktail terwijl er mensen binnen aan het werk waren.

Zoals gezegd hier, door nota bene een voormalig Elsevier journalist

https://twitter.com/DeNieuweMaanNTR/status/1106599138257362944
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_185640870
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 maart 2019 00:00 schreef Klopkoek het volgende:
[..]

In 2016 is in Nederland een aanslag op een moskee geweest met een molotov cocktail terwijl er mensen binnen aan het werk waren.

Zoals gezegd hier, door nota bene een voormalig Elsevier journalist

https://twitter.com/DeNieuweMaanNTR/status/1106599138257362944
Dat niet willen weten van systematische moslimhaat , het vergeten en bagatelliseren, noemt Nikki Sterkenburg: een blinde vlek.
Die blinde vlek ziet men in dit soort topics toch ook? Twitter, fb, fora, weblogs.

Zoals mensen nu al weer vergeten zijn dat in Urk een woning van een moslimgezin werd aangevallen deze week. Men drong zich naar binnen, sloegen de moeder, schreeuwden met enige tientallen van alles.
  zaterdag 16 maart 2019 @ 00:07:36 #83
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_185640909
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 maart 2019 00:05 schreef Bluesdude het volgende:
[..]

Dat niet willen weten van systematische moslimhaat , het vergeten en bagatelliseren, noemt Nikki Sterkenburg: een blinde vlek.
Die blinde vlek zie in dit soort topics toch ook? Twitter, fb, fora, weblogs
Dat incident werd gewoon gerapporteerd in de media, er was een topic over hier en het was veelbesproken op twitter. Verder is de betreffende persoon zwaar veroordeeld omdat de rechter het (mijnsinziens terecht) zag als een terroristische daad.

Dus niets van wat je zegt klopt, je wilt gewoon alleen even slachtoffertje spelen. Vrij walgelijke tactiek.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_185641072
quote:
2s.gif Op zaterdag 16 maart 2019 00:07 schreef Fir3fly het volgende:
[..]

Dat incident werd gewoon gerapporteerd in de media, er was een topic over hier en het was veelbesproken op twitter. Verder is de betreffende persoon zwaar veroordeeld omdat de rechter het (mijnsinziens terecht) zag als een terroristische daad.

Dus niets van wat je zegt klopt, je wilt gewoon alleen even slachtoffertje spelen. Vrij walgelijke tactiek.
Heb je het over die molotovcocktail?
Jij bewijst mijn gelijk... door niet te willen weten dat veel mensen het snel willen vergeten.
Je agressieve reactie op mij is dat je niet wilt weten dat Sterkenburg het over al die andere zaken had van jaren en jaren

Ps ik ben geen moslim en geen slachtoffer van die haat.
  zaterdag 16 maart 2019 @ 00:17:40 #85
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_185641125
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 maart 2019 00:14 schreef Bluesdude het volgende:
[..]

Heb je het over die molotovcocktail?
Jij bewijst mijn gelijk... door niet te willen weten dat veel mensen het snel willen vergeten.
En dat kun je onderbouwen hoe? Slachtoffertje spelen doe ik niet aan dus dat kun je achterwege laten.
pi_185641757
'extreem-rechts' zoals jij het omschrijft is geen stroming of ideologie maar een reactie op wat sommigen zien als een vijandige overname.

[ Bericht 12% gewijzigd door capricia op 16-03-2019 11:18:50 ]
  zaterdag 16 maart 2019 @ 01:26:51 #87
312994 deelnemer
ff meedenken
pi_185642505
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 maart 2019 00:44 schreef EipNiC het volgende:
'extreem-rechts' zoals jij het omschrijft is geen stroming of ideologie maar een natuurlijke reactie op een vijandige overname.
'extreem-rechts' zoals hij het omschrijft is een stroming of ideologie en de actie een natuurlijke reactie op de perceptie van een vijandige overname.
The view from nowhere.
  Redactie Games zaterdag 16 maart 2019 @ 02:10:29 #88
436761 crew  Puddington
Ja, die nerd!
pi_185642870
Neonazisme aanhangen en 50 onschuldige mensen neermaaien is een natuurlijke reactie.

Gotcha.

:')
Don't weep for the stupid, you'll be crying all day
pi_185643414
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2019 18:34 schreef cempexo het volgende:
[..]

Ik ga een stap verder...integratie bestaat niet.
Integratie bestaat wel degelijk, maar niet als je onder integratie volledige assimilatie bestaat, net als er binnen landen culturele verschillen zijn mogen nieuwkomers ook hun eigenheden behouden zolang dat maar niet te veel botst met de normen en waarden van de omliggende omgeving, en waar wel, dat er duidelijke afspraken worden gemaakt of in ieder geval over wordt gepraat om elkaar beter te begrijpen. Vooral op dat laatste vlak hebben de Westerse overheden vrijwel volledig gefaald.

[ Bericht 0% gewijzigd door DeParo op 16-03-2019 05:22:45 ]
pi_185643880
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2019 20:43 schreef Tanatos het volgende:
[..]

Dan heb ik geen zin om met de tabel te gaan klooien om de positie van Nederland binnen Europa in de andere kolommen te gaan vergelijken.

Feit is dat we in eerdere jaren eerder lager dan hoger stonden in die lijst.
Ergo we zijn gestegen en niet gezakt.

Ik reageerde op Klopkoek die dit als bron poste met de opmerking:
Kijk eens hoe ver afgezakt Nederland daar is!
Dat is dus gewoon onzin.

Jaarlijks emigreren er 150.000 Nederlanders definitief uit Nederland. Eén van de redenen is, de voornaamste, dat het land onleefbaar is geworden.
Emigreer...als je van een rijk gevuld leven houdt...in vrijheid.
pi_185643890
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 maart 2019 03:53 schreef DeParo het volgende:
[..]

Integratie bestaat wel degelijk, maar niet als je onder integratie volledige assimilatie bestaat, net als er binnen landen culturele verschillen zijn mogen nieuwkomers ook hun eigenheden behouden zolang dat maar niet te veel botst met de normen en waarden van de omliggende omgeving, en waar wel, dat er duidelijke afspraken worden gemaakt of in ieder geval over wordt gepraat om elkaar beter te begrijpen. Vooral op dat laatste vlak hebben de Westerse overheden vrijwel volledig gefaald.
Bestudeer de werken van socioloog en psycholoog Maslow eens, met name zijn pyramide uiteenzetting.
pi_185643970
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 maart 2019 03:53 schreef DeParo het volgende:
[..]

In de wijk Kanaleneiland Utrecht wonen nauwelijks nog Nederlanders. Door de jaren heen zijn deze weggepest, om ruimte te kunnen maken voor de familie van niet Nederlanders (of hoe je dan ook zo'n groep moet omschrijven), en zal er geen enkele Nederlander zich nog willen vestigen.

Jaren geleden besloot de gemeente Utrecht om in die wijk een rechtbank te vestigen. Dat moest een afschrikwekkend beeld oproepen, maar was ook praktisch gelet op de vele lopende zaken. Dat zoiets niet werkt schrijf ik toe aan de naļviteit van de betreffende ambtenaren.

2012:
Criminaliteit in Leidsche Rijn neemt snel toe

De criminaliteit in de Utrechtse stadsuitbreiding Leidsche Rijn neemt snel toe. In de eerste 8 maanden van dit jaar is de misdaad in dit nieuwe stadsdeel in totaal met 12 procent gestegen.

https://www.ad.nl/utrecht(...)t-snel-toe~ab16ff55/

Nogmaals verwijs ik je naar Maslow en zijn uiteenzetting over groepsgedrag.

[ Bericht 1% gewijzigd door cempexo op 16-03-2019 07:26:58 ]
pi_185646475
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 maart 2019 06:17 schreef cempexo het volgende:

[..]

In de wijk Kanaleneiland Utrecht wonen nauwelijks nog Nederlanders. Door de jaren heen zijn deze weggepest, om ruimte te kunnen maken voor de familie van niet Nederlanders
Weggepest ?
Lijkt me een leugentje van jou...Met dit soort haat-retoriek als basis ontstaan extreme incidenten...
Ooit gehoord van Christchurch in Nieuw-Zeeland ?

quote:
0s.gif Op zaterdag 16 maart 2019 05:58 schreef cempexo het volgende:

Jaarlijks emigreren er 150.000 Nederlanders definitief uit Nederland. Eén van de redenen is, de voornaamste, dat het land onleefbaar is geworden.
Geven die gelukszoekers dat op als reden ?
Of is dat iemands wishfulthinking ?
pi_185646556
quote:
5s.gif Op zaterdag 16 maart 2019 00:17 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

En dat kun je onderbouwen hoe? Slachtoffertje spelen doe ik niet aan dus dat kun je achterwege laten.
Wat zit je toch met dat "slachtoffertje spelen " in je hoofd? Denk je mijn persoon zo te verklaren?
Wil je zo woekerende islamietenhaat verbergen ?
pi_185646635
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 maart 2019 00:44 schreef EipNiC het volgende:
'extreem-rechts' zoals jij het omschrijft is geen stroming of ideologie maar een natuurlijke reactie op een vijandige overname.
Over welke omschrijving van wie heb je het ?
De eerste indruk die je maakt met dit statement is dat je sypathiseert met die vuiligheid ?
Vijandigheid naar bepaalade niet-autochtone bevolkingsgroepen is een fundament van extreemrechts.
.... kijk eerst naar je eigen vijandigheid
  zaterdag 16 maart 2019 @ 10:40:27 #96
193178 Ensiferum
Met zonder usericon
pi_185646661
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2019 17:30 schreef Oostwoud het volgende:

[..]

Je hebt hier lieden rondlopen die bij hoog en bij laag beweren dat nu dan toch echt de bruinhemdenmars ingezet gaat worden en anders over een jaar. Dat alle informatie erop wijst dat toegewijd extreem-rechts in Nederland uit enkele honderden lieden bestaat, dat minder geweldsbereid is dan extreem-links en moslims, lijkt maar niet te willen landen.
Ach ja, gewoon de definitie van extreem rechts uitbreiden en links weee blij. Net zoals met die onzin onderzoeken uit de VS die stellen dat extreem rechts het gevaarlijkste is. Mensen die ook maar enige capaciteit tot logisch nadenken hebben, prikken daar zo doorheen. De anderen voor wie slachtofferschap, of het aanwijzen van slachtofferschap bij anderen, een levensstijl is, die zijn verblind door hun haat en dogma's.
pi_185646967
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2019 17:26 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
Het lijkt mij persoonlijk ietwat overdreven om iets ergs dat 20.000 km verderop is gebeurd door een verwarde man direct te misbruiken om te beweren dat ook nu in Europa het geweldsrisico tegen moslims ineens ENORM is toegenomen.

Als ik de risico's zou mogen inschatten, denk ik dat de kans in Nederland groter is op een verwarde moslim-lone-wolfe die een aanslag pleegt, dan op een verwarde rechts-extremist of links-extremist.
Die aanslagen zijn er al geweest, dus daar heb je een punt.
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
pi_185647024
quote:
2s.gif Op zaterdag 16 maart 2019 00:07 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Het is jammer dat er snel zo’n loopgraventactiek wordt gehanteerd door extremen aan beide zijden. Polarisatie is real helaas.
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
pi_185647087
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 maart 2019 10:27 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Weggepest ?
Lijkt me een leugentje van jou...Met dit soort haat-retoriek als basis ontstaan extreme incidenten...
Ooit gehoord van Christchurch in Nieuw-Zeeland ?
[..]

Geven die gelukszoekers dat op als reden ?
Of is dat iemands wishfulthinking ?
Opgave emigratiebeurs 2019:

In 2019 gaan er 150.000 Nederlanders weg, dat is een stijgend getal. Er zijn 500.000 mensen die daar over nadenken.

Alsmede:

Nederlandse vakmensen naar het buitenland.

Vakmensen uit Nederland worden door buitenlandse bedrijven weggekaapt. Zij worden gelokt met baan- en huisgaranties, scholing en luxe voor het hele gezin. Hierdoor is er nu sprake van een nieuwe emigratiegolf. Een op de vijf emigranten vertrekt om deze reden. Dit blijkt uit onderzoek van de Emigratiebeurs.

Afgelopen jaar vertrokken 157.000 Nederlanders naar het buitenland. Dit is bijna 30 procent meer dan tien jaar geleden.

https://ontslag-krijgen.n(...)-naar-het-buitenland

[ Bericht 29% gewijzigd door cempexo op 16-03-2019 11:17:32 ]
pi_185647492
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2019 17:26 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
Het lijkt mij persoonlijk ietwat overdreven om iets ergs dat 20.000 km verderop is gebeurd door een verwarde man direct te misbruiken om te beweren dat ook nu in Europa het geweldsrisico tegen moslims ineens ENORM is toegenomen.

Als ik de risico's zou mogen inschatten, denk ik dat de kans in Nederland groter is op een verwarde moslim-lone-wolfe die een aanslag pleegt, dan op een verwarde rechts-extremist of links-extremist.
De afstand is niet heel relevant wat mij betreft. Nieuw Zeeland is een westers land en daarmee vergelijkbaar met een West-Europees land.
pi_185647602
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2019 17:20 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Ik ben van mening dat dit vooral aan de rechterzijde wordt gebruikt. In Oostenrijk, FN in Frankrijk, in Griekenland, in Italiė, in Hongarije, in Polen, in Amerika. Hoe meer onvrede je kan kweken hoe meer iedereen omslaat naar een extreme kant. Links hoor ik eigenlijk niet eens. Wat vindt de PvdA überhaupt van dingen? Ik zie alleen artikelen in het nieuws over FvD en VVD eigenlijk. Die domineren het complete nieuws. Hetzelfde zag je met Trump. Ging het over Hillary, dan ging het over Hillary die iets van Trump vond.

Hier zie het hetzelfde. Gaat het over klimaat, dan gaat het over de FvD die iets vindt over klimaat waar de rest zich niet in kan vinden. Gaat het over energie, dan gaat het over FvD plannen die compleet onhaalbaar zijn, enz.
Het centrum en gematigd links hebben zichzelf buiten spel gezet door er niet serieus mee om te gaan. De zachte heelmeesters van links hebben de wonden lekker laten rotten en etteren, wachten op sepsis.

Als we nu de wet gewoon weer zouden handhaven zonder aanzien des persoons. Dan is al dat gezeik aan beide kanten snel voorbij. Echter het recht en de handhaving is inmiddels enorm gepolitiseerd. Het OM is selectief en dat voelt oneerlijk.

Overigens heeft het nog verbazingwekkend lang geduurd voordat moskeeen dreigen kregen, zeker gezien het toch vaak twijfelachtige extremistische gedachtengoed dat gepreekt wordt door imams opgeleid in landen waar mensenrechten niet bestaan.

Neemt niet weg dat welke bedreiging of geweld ook richting ehele geloofsgroepen zonder onderscheid achterlijk is en blijft en stevig aangepakt moet worden.
Whatever...
pi_185648031
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 maart 2019 01:26 schreef deelnemer het volgende:
'extreem-rechts' zoals hij het omschrijft is een stroming of ideologie en de actie een natuurlijke reactie op de perceptie van een vijandige overname.
fair enough; perceptie. Maar het is geen stroming of ideologie; het is behalve de afkeer die geduid wordt geen spraken van overeenkomstigheid. Zie de dader van gisteren, van alles en niets; groen/milieu-activistisch, socialistisch, nationalistisch, racistisch, anti-kapitalistisch, etc.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 16-03-2019 12:12:23 ]
pi_185648134
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 maart 2019 11:46 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Het centrum en gematigd links hebben zichzelf buiten spel gezet door er niet serieus mee om te gaan. De zachte heelmeesters van links hebben de wonden lekker laten rotten en etteren, wachten op sepsis.

Als we nu de wet gewoon weer zouden handhaven zonder aanzien des persoons. Dan is al dat gezeik aan beide kanten snel voorbij.

Waar heb je het over?
Waarom wijs je niet naar ' rechts' ? Als je een politiek segment verantwoordelijk wilt stellen voor overheidsfalen, moet je beginnen bij 'rechts' . Die hadden en hebben een rechtse kamermeerderheid... permanent. PLus... CDA en VVD samen hebben de laatst 40 jaar 2x zoveel regeringsdagen als PvdA en D66.

En welke wetten worden nu niet gehandhaafd ?
Overigens..... ook primair de verantwoordelijkheid van rechtse partijen
pi_185648160
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 maart 2019 12:11 schreef EipNiC het volgende:

[..]

fair enough; perceptie. Maar het is geen stroming of ideologie; het is behalve de afkeer die geduid wordt geen spraken van overeenkomstigheid. Zie de dader van gisteren, van alles en niets; groen/milieu-activistisch, socialistisch, nationalistisch, racistisch, anti-kapitalistisch, etc.
Ontken je nu dat Brenton Tarrant extreemrechts denkt en handelt vanuit een typische extreemrechtse haatideologie?
pi_185648168
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 maart 2019 12:21 schreef Bluesdude het volgende:
Ontken je nu dat Brenton Tarrant extreemrechts denkt en handelt vanuit een typische extreemrechtse haatideologie?
Ik zou zijn eigen omschrijving niet willen typeren als extreem-rechts.
pi_185648382
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 maart 2019 12:22 schreef EipNiC het volgende:

[..]

Ik zou zijn eigen omschrijving niet willen typeren als extreem-rechts.
Je ontkent dus dat hij een typische extreemrechtse terrorist is.
Doofpotneiging van je: .... extreemrechts is lief.... en Tarrant is niet lief... dus niet extreemrechts
pi_185648394
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 maart 2019 12:40 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Je ontkent dus dat hij een typische extreemrechtse terrorist is.
Doofpotneiging van je: .... extreemrechts is lief.... en Tarrant is niet lief... dus niet extreemrechts
Ik ben niet extreem-VVD dus ik heb daar geen belang bij.
pi_185649571
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 maart 2019 12:41 schreef EipNiC het volgende:

[..]

Ik ben niet extreem-VVD dus ik heb daar geen belang bij.
ook bij VVD-stemmers zie je extreemrechtse sympathietjes. Meer dan genoeg.
Ik schreef niet dat jij extreemrechts ben.. Ik merkte op dat jij de neiging heb de extreemrechtsheid van Tarrant te verhullen.

Vraaag: Maar als de man zichzelf een eco-fascist noem en geļnspireerd is door de fascisten Breivik en Oswald Mosley.... kun je dan stellen dat hij een voorstander is van een fascistische landsbestuur. Niks democratie, of alleen kiesrecht voor uitverkorenen ( blank? Europese voorouders hebbend? ) ... dus een racistische of monoculturele dictatuur ???
pi_185649628
Vast en zeker, maar dat is niet deel van de (mi natuurlijke) 'tegenbeweging in Europa' die jij omschrijft als extreem-rechts.
  Moderator zaterdag 16 maart 2019 @ 14:10:45 #110
236264 crew  capricia
pi_185649674
Iemand een definitie wat extreem rechts nu eigenlijk is?
En hoe zit dat met de vrijage met het populisme?

Wat zijn de kenmerken?
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  zaterdag 16 maart 2019 @ 14:13:40 #111
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_185649707
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 maart 2019 10:33 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Wat zit je toch met dat "slachtoffertje spelen " in je hoofd? Denk je mijn persoon zo te verklaren?
Wil je zo woekerende islamietenhaat verbergen ?
Doe eens wat aan die spatieknop en beantwoordt de vraag. Op domme persoonlijke aanvallen ga ik sowieso niet in.
  Moderator zaterdag 16 maart 2019 @ 14:18:29 #112
236264 crew  capricia
pi_185649756
Mensen. Ik heb geen zin om allerlei persoonlijke aanvallen weg te modden. Gewoon normaal doen tegen elkaar.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  zaterdag 16 maart 2019 @ 14:34:24 #113
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_185650033
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 maart 2019 10:38 schreef Bluesdude het volgende:
Vijandigheid naar bepaalade niet-autochtone bevolkingsgroepen is een fundament van extreemrechts.
Naja die vijandigheid 'naar bepaalde niet-autochtone bevolkingsgroepen' richt zich doorgaans op het vijandige karakter van de radicale islam en de groeiende invloed daarvan op de westerse samenleving. Wat er dus in principe op neerkomt dat hun vijandigheid zich richt op niet-inheemse mensen die zich hier hebben gevestigd en aanhangers zijn van een ideologie die inherent vijandig is richting hen en/of de nazaten van die niet-inheemse mensen en in invloed toeneemt
pi_185650050
Het grootste probleem w.b. de islam is dat ik geen moslim ben.
pi_185650327
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 maart 2019 14:34 schreef hugecooll het volgende:

[..]

Naja die vijandigheid 'naar bepaalde niet-autochtone bevolkingsgroepen' richt zich doorgaans op het vijandige karakter van de radicale islam en de groeiende invloed daarvan op de westerse samenleving.
Hoe extremer druk men doet over islamieten hoe meer men generaliseert en mensen valselijk gaat beschuldigen... tot aan diepduistere motieven toeschrijven, dehumaniseren, tot vijand verklaren en dat geweld nodig is in "deze oorlog"
Zoals deze terrorist deed... Het maakte hem niks uit of zijn slachtoffers politiek radicaal waren.

De PVV is ook extreemrechts. Zij willen evenzo alle islamieten het bestaansrecht in dit land ontkennen.. Wel of niet politiek radicaal of extreem
  zaterdag 16 maart 2019 @ 15:05:42 #116
179075 hugecooll
pi_185650479
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 maart 2019 14:54 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Hoe extremer druk men doet over islamieten hoe meer men generaliseert en mensen valselijk gaat beschuldigen... tot aan diepduistere motieven toeschrijven, dehumaniseren, tot vijand verklaren en dat geweld nodig is in "deze oorlog"
Zoals deze terrorist deed... Het maakte hem niks uit of zijn slachtoffers politiek radicaal waren.

De PVV is ook extreemrechts. Zij willen evenzo alle islamieten het bestaansrecht in dit land ontkennen.. Wel of niet politiek radicaal of extreem
Ja maar hallo. Jij doet precies dit over 'extreemrechts'. Je post een artikel waarin wordt verklaard dat de groei van dit, voornamelijk niet-fysiek agressieve, rechtsextremisme een reactie is op de fysiek agressieve acties van aanhangers van de radicale islam.

Vervolgens praat je een boel over het gevaar van deze reactie. Dat is alsof je iemand die net in elkaar geslagen is en zijn belager in het gezicht wil slaan bijpraat over de mogelijke gevaren van iemand in zijn gezicht slaan.

Je kan rechtsextremisme niet 'wegnemen' door je (enkel) te richten op extreemrechts.

Waarbij ik overigens wel wil benadrukken dat ik denk dat die 'reactie op de radicale islam' voor een groot deel eigenlijk gericht is op de overlast die Marokkaanse jongeren veroorzaken
pi_185650522
Radio 1 fragment
Telegraaf-columnist Nausicaa Marbe vertelt over de taal die ze deze week is tegengekomen op de sociale media.

https://www.nporadio1.nl/(...)staat-nausicaa-marbe

Dit interview is naar aanleiding van haar tweet vrijdag 15 maart
nausicaamarbe twitterde op vrijdag 15-03-2019 om 09:55:26 Afgrijselijk nieuws. Massaslachting gemotiveerd door de omvolkinshysterie die we helaas goed kennen uit de eigen politieke arena en die welig tiert in Europa. Het gif verspreidt zich snel en ver. https://t.co/f8vQleuRmP reageer retweet

[ Bericht 33% gewijzigd door Bluesdude op 16-03-2019 15:29:53 ]
pi_185650645
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 maart 2019 15:05 schreef hugecooll het volgende:

[..]

Ja maar hallo. Jij doet precies dit over 'extreemrechts'. Je post een artikel waarin wordt verklaard dat de groei van dit, voornamelijk niet-fysiek agressieve, rechtsextremisme een reactie is op de fysiek agressieve acties van aanhangers van de radicale islam.
Een quote en linkje geven naar een tekst is wat anders dan ermee eens zijn.
Mijn mening is dat de aversie niet alleen door gewelddadige moslimextremisten wordt veroorzaakt.
Ook door sowieso intolerantie tav islamieten/buitenlanders

quote:
Vervolgens praat je een boel over het gevaar van deze reactie.
Niet fysiek de haat uiten, wel verbaal kan voor sommigen een tussenstap naar geweld zijn Daar gaat het om met Brenton Tarrant . Die zo'n schoft is geworden oa door veel op haatsites te lezen.
quote:
Dat is alsof je iemand die net in elkaar geslagen is en zijn belager in het gezicht wil slaan bijpraat over de mogelijke gevaren van iemand in zijn gezicht slaan.
Wie is er hier "geslagen" ? Brenton Tarrant ? Wanneer dan ?
Ik snap je niet goed, denk ik.
Bedoel je de Europese slachtoffers van moslimterrorisme ?
Ik richt me niet tot hen. Maar voor de overlevenden geldt natuurlijk ook : niet in wraak omkijken en geweld aanhangen .
Geldt ook voor derden, geen directe of indirecte slachtoffers, maar wel bezorgde of boze burgers

quote:
Je kan rechtsextremisme niet 'wegnemen' door je (enkel) te richten op extreemrechts.
Klopt .... de niet extreme burgers met hun aversie tegen bepaalde bevolkingsgroepen zijn het belangrijkst
  zaterdag 16 maart 2019 @ 15:43:09 #119
179075 hugecooll
pi_185650930
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 maart 2019 15:21 schreef Bluesdude het volgende:
Wie is er hier "geslagen" ? Brenton Tarrant ? Wanneer dan ?
Ik snap je niet goed, denk ik.
Bedoel je de Europese slachtoffers van moslimterrorisme ?
Daarmee doelde ik op de mensen die als gevolg van de acties van de radicale islam nu extreemrechts zijn
pi_185651256
IngrahamAngle twitterde op zaterdag 16-03-2019 om 05:30:11 “120 Christians Slaughtered By Muslim Herders In Nigeria - MEDIA SILENT” https://t.co/qGpBUq6NXl reageer retweet
pi_185651398
Aardig commentaar van Aby Ohlheiser:

quote:
As the gunman accused of killing 49 people in attacks on two New Zealand mosques put his murderous plan into action, he had an audience. Using what appeared to be a helmet camera, the gunman live-streamed his attack, speaking to users on the hate-laden site 8chan, whom he alerted moments earlier to what was about to happen.

The live stream served as entertainment for one of the most twisted parts of the Internet. It was also part of an online trap for everyone else, one full of in-jokes that would delight the audience on 8chan and confuse the unsuspecting people who found the live stream as it ricocheted across the Internet after the shooting. There was also a manifesto, posted to Twitter, Facebook and 8chan, a 74-page document that combines white-supremacist and Islamophobic thoughts with several references to memes.

The manifesto is a result of a life lived in the worst parts of the Internet, where the most vile thoughts can be expressed through, and alongside, moronic inside jokes. But experts have warned that this juxtaposition is not one of the harmful and the harmless. Extremist beliefs and edgy meme culture work together online to reach larger audiences. The manifesto isn’t a valuable look inside the mind of a mass murderer, and the memes he referenced are not a separate curiosity. Instead, the gunman created a press release for racism.

Although the scope of the New Zealand massacre feels as though it’s taking us into a new world of “extremely online” murderers, the patterns here are ones we’ve seen before. A man accused of killing 10 people in a van attack in Toronto last year had posted meme-laden in-jokes before the attack that were meant for the insular, misogynist incel community. In 2015, the gunman who killed WDBJ TV reporter Alison Parker and cameraman Adam Ward in Roanoke filmed the shooting, posted it to Facebook and advertised it on social media accounts. By 2019, we know that mass murderers want to go viral and that social media is making it easier for that to happen.

The New Zealand gunman advertised his massacre on social media, laced his manifesto with jokes that would be recognized by specific segments of online culture, and ensured that the first things the rest of the world would see and hear about the shooting were exactly the things he wanted them to know. It would be hours before the platforms that helped spread his message did something to stop it.

This manifesto is the work of someone who understands the Internet and how to metaphorically weaponize it. He understood that he had two audiences: the anonymous racists on 8chan who would celebrate their inclusion in a horrific mass murder, and the media, which would lead the rest of the world’s search for meaning.

Juxtaposed with overtly racist screeds in his manifesto are references to Candace Owens, Spyro the Dragon and Fortnite that are almost certainly meant as inside jokes to the racist online fringe, ones that, if the racists are very lucky, will be misinterpreted by journalists as they comb the manifesto for answers. In a Q&A portion of the document, an answer to one question is almost entirely a “copypasta,” or copy-and-paste, meme about an aggressive Navy SEAL, one that we’re not going to reprint here and that wouldn’t make sense to most people anyway. In the same video where the gunman shows himself mercilessly killing scores of worshipers, he tells viewers to “Subscribe to PewDiePie,” a massive YouTube star who is not connected to the shooting but whose online presence has become an exhausting, never-ending meme about ironic and genuine Nazis online. Even the songs the gunman played in the live stream are references.

“The attackers made those references so that journalists would scramble to make sense of them, and that would drive more people into red pilling rabbit holes,” Whitney Phillips, an assistant professor in Syracuse University’s department of communication and rhetorical studies, said in an email. “Redpilling” is a term used mostly by people on the Internet’s far right to describe radicalization toward their worldview, and it encompasses a lot more than simply circulating racist beliefs.

As more and more events of mass violence have links to extreme online culture, experts who spend time in these spaces have attempted to preempt the cycle of amplification from happening again. Phillips, along with Joan Donovan, director of the Technology and Social Change Research Project at Harvard’s Shorenstein Center, published a Twitter thread in the wake of the New Zealand shooting urging journalists not to spend their time on explaining the manifesto’s many meme references — but instead “on what Islamophobia means and does to people around the world, & how it spreads across social media without any meaningful checks from social media platforms.”

Rebecca Lewis, a research affiliate for Data and Society, has documented how the boundaries between mainstream culture and extremist content are permeable on YouTube. Racism finds an audience online just as any aspiring influencer would: by getting more mainstream personalities with bigger audiences to reference them in their content. These connections are aided by algorithms that recommend to users content they might like to see. In the case of YouTube, that’s created rabbit holes that place curious viewers just a click or two away from extreme viewpoints — a phenomenon that platforms are just now struggling to untangle and stop.

The New Zealand gunman created a message about himself that was designed to exploit these systems, to go viral before his claims could be examined and contextualized. Even the act of attempting to parse what is “genuine” and what is “just trolling” in his comments helps to spread something false: that within the context of an extreme online space there are parts that are dangerous and parts that are not.

Robert Evans, a writer who has examined how online culture and radicalization intersect, touched on this in his examination of how the manifesto was constructed. Underneath the edgy meme references is the underlying truth that entertainment and indoctrination are not mutually exclusive. “The shooter seems to have achieved his goal,” Evans wrote, “of providing the anons of 8chan with lulz, and with inspiration.”
WaPo
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Friedman on Donahue
pi_185651443
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 maart 2019 16:03 schreef Arthur_Spooner het volgende:
IngrahamAngle twitterde op zaterdag 16-03-2019 om 05:30:11 “120 Christians Slaughtered By Muslim Herders In Nigeria - MEDIA SILENT” https://t.co/qGpBUq6NXl reageer retweet
Altijd maar dat wijzen. Wat is het nut hiervan?
I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it.
  zaterdag 16 maart 2019 @ 16:16:25 #123
179075 hugecooll
pi_185651472
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 maart 2019 16:11 schreef nostra het volgende:
Aardig commentaar van Aby Ohlheiser:
[..]
Juxtaposed with overtly racist screeds in his manifesto are references to Candace Owens, Spyro the Dragon and Fortnite that are almost certainly meant as inside jokes to the racist online fringe, ones that, if the racists are very lucky, will be misinterpreted by journalists as they comb the manifesto for answers
"aardig commentaar" inderdaad

wats met dat geciteerde stukje dan? :T
  zaterdag 16 maart 2019 @ 16:20:49 #124
179075 hugecooll
pi_185651530
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 maart 2019 16:14 schreef Gohf046 het volgende:

[..]

Altijd maar dat wijzen. Wat is het nut hiervan?
Waarom denk je zelf dat dat is?
pi_185651587
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 maart 2019 16:20 schreef hugecooll het volgende:

[..]

Waarom denk je zelf dat dat is?
Geen idee, maar ik vind het nogal irritant. Er zijn net 50? mensen omgekomen en dan een beetje gaan lopen mekkeren dat een andere aanslag niet in het nieuws komt en daarbij ook nog insinueren dat dat komt omdat het christenen betreft.
I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it.
  zaterdag 16 maart 2019 @ 16:26:10 #126
179075 hugecooll
pi_185651607
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 maart 2019 16:24 schreef Gohf046 het volgende:

[..]

Geen idee, maar ik vind het nogal irritant. Er zijn net 50? Mensen omgekomen en dan een beetje gaan lopen mekkeren dat en andere aanslag niet in het nieuws komt en daarbij ook nog insinueren dat dat komt omdat het christenen betreft.
Ik denk dat hij (of degene die dat tweette) insinueerde dat dat kwam omdat het moslims betreft
pi_185651746
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 maart 2019 16:26 schreef hugecooll het volgende:

[..]

Ik denk dat hij (of degene die dat tweette) insinueerde dat dat kwam omdat het moslims betreft
Heeft in dit geval meer te maken met westers land vs niet-westers land.

Als in Nigeria 50 moslims vermoord worden door christenen is dat ook geen nieuws. Worden in N-Z 50 christenen vermoord door moslims is dat wel groot nieuws.
  zaterdag 16 maart 2019 @ 16:37:08 #128
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_185651757
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 maart 2019 11:46 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Zucht... je doet alweer alsof de PvdA al 40 jaar de premier levert. Van de grote partijen hebben ze zelfs het minst vaak in het kabinet gezeten. De afgelopen 42 jaar slechts 18 jaar bij elkaar.

Verder is dat linksige beleid toch echt stukken succesvoller dan rechts integratie beleid

Deuger, Woke & Gutmensch
  zaterdag 16 maart 2019 @ 16:44:34 #129
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_185651869
quote:
10s.gif Op vrijdag 15 maart 2019 23:01 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Ah ja, het is allemaal niet zo erg wat er in Nieuw Zeeland is gebeurt. Toch? :')
Ik lig er niet wakker van. Jij wel?
  zaterdag 16 maart 2019 @ 16:54:20 #130
179075 hugecooll
pi_185652030
Anyway, @Gohf046

In de media wordt extreemrechts vaak gebracht als een soort op zichzelf staand monster van waaruit zonder enige aanleiding een gigantische dreiging uitgaat, waarbij boze woorden al gauw worden gezien als daden. Momenteel is extreemrechts vooral op internet en in woorden reactief. In de enkele gevallen dat het zich fysiek uit, krijgt dat vaak bijzonder veel media-aandacht. Ook daden met een niet per se extreemrechts karakter krijgen al snel de stempel extreemrechts. En extreemrechts is slecht want nazi's waren extreemrechts en slecht.

In werkelijkheid is (dit) extreemrechts een rechtstreekse reactie op de groeiende invloed van een ideologie die inherent vijandig is richting hen. Het gevaar van die ideologie wordt vaak onderbelicht en mensen die vanuit die ideologie verschrikkelijke misdaden plegen 'misinterpreteren de woorden'. Althans, wanneer dat in het Westen gebeurt. Als het daarbuiten gebeurt, hoor je er vaak weinig tot niets over.

Mensen die zich in extreemrechtse kringen begeven, lezen of horen daar vaak wel over omdat dat dus een onderwerp is waarin zij zich interesseren. Zij zijn zich bewuster van de risico's van wat zoal kan gebeuren met mensen die er een andere mening op na houden en zien graag dat hen niet overkomt. Als 'daar' steeds meer naar 'hier' komt, wordt ook het risico groter dat die mogelijke gevolgen van het niet aanhangen van die ideologie naar hier komen. Momenteel zie je dat bijvoorbeeld al in het klein bij (o.a.) Marokkaanse jongeren die westerse ongelovigen als sociaal geaccepteerd doelwit zien.

Het 'wijzen' zou je dus kunnen zien als het aankaarten van de veronderstelde noodzaak van extreemrechts, aangezien dat dus een reactie is.
  zaterdag 16 maart 2019 @ 17:22:52 #131
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_185652489
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_185652565
"extreem rechts"

zaterdag 16 maart 2019 @ 17:27:59 #133
468509 _--_
In varietate concordia
pi_185652591
quote:
6s.gif Op zaterdag 16 maart 2019 17:26 schreef Salvad0R het volgende:
"extreem rechts"

[ afbeelding ]
Deze man. :')
Crack the following and we will get back to you: !1!llssod000;;
  zaterdag 16 maart 2019 @ 17:31:22 #134
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_185652641
quote:
6s.gif Op zaterdag 16 maart 2019 17:26 schreef Salvad0R het volgende:
"extreem rechts"

[ afbeelding ]
Wat wil je zeggen?
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
  zaterdag 16 maart 2019 @ 17:36:14 #135
480574 Smegma.
Ettert lekker onder je toompje
pi_185652721
Ik stelde deze vraag in NWS, maar ontdekte dit topic.
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 maart 2019 12:16 schreef Smegma. het volgende:
Mods, ik heb een vraag.

Ik wil de boodschap van de volgende twee artikelen naar voren brengen
https://www.nrc.nl/nieuws(...)e-uitlokken-a3953427
https://www.nrc.nl/nieuws(...)r-omvolking-a3953486

Is een eigen topic verstandig, of ter sprake brengen in het bestaande Christchurch-topic over de aanslag?
Ik neem ook de volgende bron mee, die over Shami Witness en Angus gaat, tenzij het dezelfde personen zijn: https://www.elsevierweekb(...)rs-breivik-1676440W/

Het lijkt mij duidelijk dat extreem-rechts wereldwijd aan het groeien is. In VS was er de nieuwe alt-rightopleving, is Nederland het Europese bruggehoofd?

Trump denkt er ook het zijne van:
https://www.washingtonpos(...)m_term=.dc37bd19fadc

[ Bericht 10% gewijzigd door Smegma. op 16-03-2019 17:42:26 ]
pi_185652838
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 maart 2019 17:31 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Wat wil je zeggen?
yall posting in a propaganda thread
  zaterdag 16 maart 2019 @ 17:46:24 #137
179075 hugecooll
pi_185652891
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 maart 2019 17:36 schreef Smegma. het volgende:
quote:
When asked at the White House whether white nationalists were a growing threat around the world, Trump replied: “I don’t really. I think it’s a small group of people that have very, very serious problems. It’s certainly a terrible thing.”
Moest lachen om de spiegel
pi_185652938
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 maart 2019 14:01 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

ook bij VVD-stemmers zie je extreemrechtse sympathietjes. Meer dan genoeg.
Ik schreef niet dat jij extreemrechts ben.. Ik merkte op dat jij de neiging heb de extreemrechtsheid van Tarrant te verhullen.

Vraaag: Maar als de man zichzelf een eco-fascist noem en geļnspireerd is door de fascisten Breivik en Oswald Mosley.... kun je dan stellen dat hij een voorstander is van een fascistische landsbestuur. Niks democratie, of alleen kiesrecht voor uitverkorenen ( blank? Europese voorouders hebbend? ) ... dus een racistische of monoculturele dictatuur ???
Vent, niemand neemt je gebrabbel serieus.

Linksen zijn meer geneigd tot geweld dan rechtsen.
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
pi_185653284
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 maart 2019 17:49 schreef BoneThugss het volgende:

Linksen zijn meer geneigd tot geweld dan rechtsen.
Is dat zo ?
Terreur uit extreemrechtse hoek de laatste 20 jaar overtreft veelvoudig die vanuit extreemlinkse hoek in de westerse landen.
  zaterdag 16 maart 2019 @ 18:23:00 #140
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_185653420
Ja want dat is belangrijk, welke van de twee extremen meer geweld heeft gepleegd :').
  zaterdag 16 maart 2019 @ 18:42:04 #141
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_185653691
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 maart 2019 17:36 schreef Smegma. het volgende:
Ik stelde deze vraag in NWS, maar ontdekte dit topic.
[..]

Ik neem ook de volgende bron mee, die over Shami Witness en Angus gaat, tenzij het dezelfde personen zijn: https://www.elsevierweekb(...)rs-breivik-1676440W/

Het lijkt mij duidelijk dat extreem-rechts wereldwijd aan het groeien is. In VS was er de nieuwe alt-rightopleving, is Nederland het Europese bruggehoofd?

Je overschat de VS. Het is eerder te hopen dat de VS het voorbeeld van de EU niet kopieert op het gebied van rechtextremisme. Van de westerse wereld is de EU hofleverancier van extreemrechtse serie/massamoordenaars. Hoeveel rechts-extremistische Amerikanen zijn nou naar Syrie en Irak afgereisd om te moorden, verkrachten, martelen en zich op te blazen? Dat stelt toch niks voor vergeleken met de EU?
  zaterdag 16 maart 2019 @ 18:56:41 #142
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_185653887
A report released last year by George Washington University’s Program on Extremism estimated that 300 Americans had purportedly joined ISIS and other related insurgent groups in Iraq and Syria at that stage, but it’s not certain exactly how many actually made it into the ranks.
https://www.foxnews.com/w(...)be-barred-from-entry

Maar 300 extreem-rechtse Amerikanen reisde af naar Syrie om te moorden, verkrachten en te martelen. Bijna evenveel als uit Nederland terwijl Nederland 20 keer minder inwoners heeft.
pi_185656815
  zaterdag 16 maart 2019 @ 21:32:09 #144
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_185657720
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2019 14:33 schreef trein2000 het volgende:
Quote uit dezelfde bron
[..]

Ik merk ook weinig van daadwerkelijk geweld. Veel grote bekken op twitter, maar in het echt rennen ze weg zodra je tegen ze in gaat.
Het is niet alleen Twitter. Het is ook bon ton in media als De Telegraaf, Elsevier en zelfs RTL.

https://www.rtlz.nl/opini(...)-nieuw-antisemitisme

https://twitter.com/NadiaBouras/status/1106917753724784641

BNW kan in BNW

[ Bericht 8% gewijzigd door trein2000 op 16-03-2019 21:42:50 ]
Deuger, Woke & Gutmensch
  zaterdag 16 maart 2019 @ 21:35:16 #145
193178 Ensiferum
Met zonder usericon
pi_185657849
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 maart 2019 18:12 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Is dat zo ?
Terreur uit extreemrechtse hoek de laatste 20 jaar overtreft veelvoudig die vanuit extreemlinkse hoek in de westerse landen.
Als 20 jaar nieuws doorgraaf, zie ik toch vooral islamitische terreur. Je citeert toch niet dat "rapport" van een extreem links clubje dat nagenoeg alles extreem rechts noemt om de moslims te ontzien?
  zaterdag 16 maart 2019 @ 21:40:23 #146
179075 hugecooll
  zaterdag 16 maart 2019 @ 21:47:18 #147
193178 Ensiferum
Met zonder usericon
pi_185658228
quote:
6s.gif Op zaterdag 16 maart 2019 21:07 schreef Salvad0R het volgende:
[ afbeelding ]
Zouden zomaar een paar lui kunnen zijn die hier hebben gepost :D
pi_185658574
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 maart 2019 21:47 schreef Ensiferum het volgende:

[..]

Zouden zomaar een paar lui kunnen zijn die hier hebben gepost :D
sws hele brigades lui die betaald krijgen hier, discussies voeren met 6 sockpuppet accounts tegelijk, idiots.
pi_185658659
quote:
6s.gif Op zaterdag 16 maart 2019 22:01 schreef Salvad0R het volgende:

[..]

sws hele brigades lui die betaald krijgen hier, discussies voeren met 6 sockpuppet accounts tegelijk, idiots.
Zeg je nou dat er fokusers zijn die betaald worden om bepaalde postingen te doen, en nog wel met 6 accounts tegelijk ?
Dit lijkt me een complottheorie. In elk geval zouden de fok-admins dit nooit toelaten .
pi_185658832
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 maart 2019 22:04 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Zeg je nou dat er fokusers zijn die betaald worden om bepaalde postingen te doen, en nog wel met 6 accounts tegelijk ?
Dit lijkt me een complottheorie. In elk geval zouden de fok-admins dit nooit toelaten .
ik zit hier sinds 2002. Heb tering veel 9/11 topics gezien, echt wel georganiseerde pogingen van dubbele agenda trolls die de algemene lamestream-media consensus proberen te handhaven. Futiele pogingen, natuurlijk. Het internet wint altijd.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')