abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_185660566
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 maart 2019 23:30 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Dus een verhuiswagen mag urenlang, zonder te betalen, op een betaalde parkeerplaats staan op voorwaarde dat er constant in- of uitgeladen wordt?
Ja. Constant is het sleutelwoord
pi_185660755
quote:
14s.gif Op vrijdag 15 maart 2019 13:48 schreef nogeenoudebekende het volgende:

[..]

Je hebt het niet gedaan. Heb jij een kaartje een minuut na de scan zal je bewaar wel toegekend worden. Nu heb je gewoon niet betaald geparkeerd.
Dan had je niet eens een boete gehad.
  zaterdag 16 maart 2019 @ 23:47:59 #128
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_185660774
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 maart 2019 15:05 schreef Sodeknetters het volgende:
Als je je auto in een parkeervak zet, moet je betalen. Zo simpel is het.
Snap sowieso niet waar mensen het vandaan halen dat het aanzetten van de alarmlichten een vrijbrief zouden zijn om je auto maar overal neer te kunnen zetten zonder te betalen.
Het zijn alarmlichten, geen parkeerlichten.
Als je aan het laden en lossen bent dan is het wel handig om mensen te waarschuwen dat er activiteit rond die auto is, en dat ze voorzichtig voorbij moeten rijden.

Laden/lossen, dat is voor een boa om in te schatten. Maar doordat mensen als TS die mensen bedreigen, zijn die scanauto's er gekomen. Geen gedonder meer met bedreigingen, maar ook een stuk minder coulance.

Overigens geloof ik helemaal niet dat er een vergunninghouder überhaupt iets in een app ging invoeren. Als dat wel zo is, maakt het meer indruk als je die persoon het bezwaar laat maken, dus waarom dat jij op die app moest en waarom dat dit niet (tijdig) lukte. Of stuur de verklaring van die persoon met je eigen bezwaar mee (met datum en handtekening, en liefst ook vergunningnummer en naw-gegevens).
  zaterdag 16 maart 2019 @ 23:55:13 #129
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_185660871
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 maart 2019 23:46 schreef MCH het volgende:

[..]

Dan had je niet eens een boete gehad.
In het geval van TS vrees ik niet.
Ligt er een beetje aan waarvoor hij "een prent" heeft gekregen, want dat is niet helemaal duidelijk.
Enerzijds kan het een naheffingsaanslag parkeerbelasting zijn, en dan heb je het dus over fiscale regelgeving: geen parkeerbelasting betaald waar dat wel moet, dus achteraf betalen met een bedrag aan leges.

Het lijkt er echter op dat TS een parkeerboete volgens wegenverkeerswet heeft gekregen, omdat hij ergens stond waar hij niet mocht staan (een plaats gereserveerd voor vergunninghouders). Al stak je 1000 euro parkeerbelasting in de parkeermeter, dan nog mag je er niet staan. In een zone die gereserveerd is voor vergunninghouders hoeft helemaal geen parkeerautomaat te staan.

Het hele verhaal met die app en korting maakt het verhaal heel vaag. Daarvoor moet je weten wat er precies op die prent staat.

[ Bericht 0% gewijzigd door Lunatiek op 17-03-2019 00:13:11 ]
  zaterdag 16 maart 2019 @ 23:59:41 #130
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_185660950
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 maart 2019 15:55 schreef vannelle het volgende:

[..]

Deuren open laten kan lang niet overal maar ik snap wat je bedoelt.
Als de deur niet open is, kun je niet laden en lossen. Als je bedoelt dat je geen zicht hebt op de auto, dan ben je dus niet aan het laden/lossen. Laden/lossen is namelijk spullen uit of in de auto doen, niet ook nog die spullen bij tante Mien drie hoog achter plaatsen.
  zondag 17 maart 2019 @ 00:03:26 #131
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_185661018
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 maart 2019 18:34 schreef Zwolsboy het volgende:
Volgens mij kost laden en lossen meer tijd... stel je koopt een aquarium en je sleept deze naar je auto dat is een zwaar ding dan ben je wel langer bezig.
Gewoon zorgen dat het aquarium al op de stoep staat voordat de auto wordt neergezet. Dan is het ook heel duidelijk dat je aan het laden/lossen bent.

quote:
Sowieso parkeerboetes uitdelen vind ik een beetje raar, heb meer moeite met aso en wildparkeerders en die worden maar zelden gepakt.
In de meeste gevallen betreft het geen parkeerboete maar een naheffingsaanslag parkeerbelasting.
  zondag 17 maart 2019 @ 00:09:38 #132
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_185661148
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 maart 2019 11:59 schreef Rose_Red het volgende:

[..]

Ja want ik betaal geen belasting natuurlijk. :')
Klopt. Waarschijnlijk heb je verzuimd parkeerbelasting te betalen, waardoor je nu een naheffingsaanslag hebt ontvangen. Met bovenop de naheffingsaanslag (hooguit een paar euro) een flink bedrag voor leges om de ambenaren die de administratie (incl. bezwaren) moeten doen te betalen.
pi_185661373
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 maart 2019 23:25 schreef vuurvliegie het volgende:

[..]

Het is ieders recht om bezwaar te maken. Om zoiets belachelijk en asociaal te noemen gaat nogal ver. De weg naar censuur wordt altijd gemaakt door mensen zoals jij. 'Ja je hebt er recht op maar je moet het niet doen want ik vind het niet terecht'. Ook al verwoordde jij het nog wat heftiger maar ja.
Ik zeg nergens dat hij geen bezwaar mag maken. Dat is inderdaad zijn goed recht. Ik zeg alleen dat hij ook de keuze heeft om gewoon zijn verlies te nemen en de uren van de ambtenaar te laten voor de mensen die daar wel echt baat bij hebben. Beetje solidariteit/collectieve verantwoordelijkheid over gemeenschapsgelden enzo.
Somebody that I used to know
pi_185661430
quote:
2s.gif Op zondag 17 maart 2019 00:19 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Ik zeg nergens dat hij geen bezwaar mag maken. Dat is inderdaad zijn goed recht. Ik zeg alleen dat hij ook de keuze heeft om gewoon zijn verlies te nemen en de uren van de ambtenaar te laten voor de mensen die daar wel echt baat bij hebben. Beetje solidariteit/collectieve verantwoordelijkheid over gemeenschapsgelden enzo.
Nu zeg je het al een stuk gematigder. Ook al is het gelul, iedereen betaalt belasting en heeft rechten. Die rechten mag je uitoefenen, je bent niks verplicht naar anderen wat dat betreft. Ook geen solidariteit etc. Je mag je mening erover hebben maar als je inzit over de uren van de ambtenaar dan zit je nogal ver van de realiteit af.
  zondag 17 maart 2019 @ 00:29:25 #135
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_185661582
quote:
2s.gif Op zondag 17 maart 2019 00:19 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Die ambtenaren zijn wel wat gewend. Het overgrote deel van de bezwaren is kansloos, en afkomstig van mensen die weten dat het kansloos is (maar niettemin een gokje willen wagen). De uitvluchten zijn vaak hilarisch en dat maakt het werk dragelijk.

[ Bericht 0% gewijzigd door Lunatiek op 17-03-2019 09:07:11 ]
pi_185661830
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2019 15:33 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:

[..]

Als jij een boete krijgt terwijl je een kaartje aan het halen was kun je prima bezwaar maken tegen de boete met je betaalde kaartje en is de kans vrijwel 100% dat je die boete niet hoeft te betalen.
De kans is vrijwel 100% dat je de boete niet hoeft te betalen? Vrijwel??

Wat is dit voor omgekeerde bewijslast. Je stapt uit voor een kaartje te halen, hoppa, boete. En dan moet je er zelf achteraan om er onderuit te komen. En dat lukt dus niet altijd.

Vuile naaiers :r
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  zondag 17 maart 2019 @ 01:06:08 #137
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_185662139
quote:
15s.gif Op zondag 17 maart 2019 00:44 schreef vosss het volgende:

[..]

De kans is vrijwel 100% dat je de boete niet hoeft te betalen? Vrijwel??

Wat is dit voor omgekeerde bewijslast. Je stapt uit voor een kaartje te halen, hoppa, boete. En dan moet je er zelf achteraan om er onderuit te komen. En dat lukt dus niet altijd.

Vuile naaiers :r
Vrijwel... want er kan meer spelen. Je moet je bezwaar correct indienen, bijvoorbeeld. Hoop mensen hebben schijt aan de overheid en doen dat niet. Ja, dan word je bij je "bezwaar" niet in het gelijkgesteld natuurlijk.
pi_185662212
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 maart 2019 23:59 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Als de deur niet open is, kun je niet laden en lossen. Als je bedoelt dat je geen zicht hebt op de auto, dan ben je dus niet aan het laden/lossen. Laden/lossen is namelijk spullen uit of in de auto doen, niet ook nog die spullen bij tante Mien drie hoog achter plaatsen.
* r_one wacht nu op een pakketbezorger in dit topic :P
  zondag 17 maart 2019 @ 01:29:36 #139
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_185662385
quote:
1s.gif Op zondag 17 maart 2019 01:12 schreef r_one het volgende:

[..]

* r_one wacht nu op een pakketbezorger in dit topic :P
Pakketbezorgers krijgen doorgaans geen naheffingsaanslag omdat ze hun auto op straat laten staan of op de stoep parkeren ipv op een parkeerplek.
pi_185662830
quote:
1s.gif Op zondag 17 maart 2019 01:29 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Pakketbezorgers krijgen doorgaans geen naheffingsaanslag omdat ze hun auto op straat laten staan of op de stoep parkeren ipv op een parkeerplek.
O nee, dan is het goed ^O^

:')
pi_185662968
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 maart 2019 23:55 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

In het geval van TS vrees ik niet.
Ligt er een beetje aan waarvoor hij "een prent" heeft gekregen, want dat is niet helemaal duidelijk.
Enerzijds kan het een naheffingsaanslag parkeerbelasting zijn, en dan heb je het dus over fiscale regelgeving: geen parkeerbelasting betaald waar dat wel moet, dus achteraf betalen met een bedrag aan leges.

Het lijkt er echter op dat TS een parkeerboete volgens wegenverkeerswet heeft gekregen, omdat hij ergens stond waar hij niet mocht staan (een plaats gereserveerd voor vergunninghouders). Al stak je 1000 euro parkeerbelasting in de parkeermeter, dan nog mag je er niet staan. In een zone die gereserveerd is voor vergunninghouders hoeft helemaal geen parkeerautomaat te staan.

Het hele verhaal met die app en korting maakt het verhaal heel vaag. Daarvoor moet je weten wat er precies op die prent staat.
Hoezo vaag?
https://www.tilburg.nl/stad-bestuur/stad/parkeren/bezoekersapp/
Zo duidelijk?
pi_185663025
quote:
Ja en dan ...
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2019 14:37 schreef Rose_Red het volgende:

[..]
Maar eer de vergunninghouder dat voor elkaar kreeg
Rocket science :')
pi_185664400
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 maart 2019 23:59 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Niet helemaal waar. Er is een zaak waarbij een man die een (zware) TV terug naar de winkel bracht de winkel binnen mocht lopen en daar afgeven. Die TV kon hij namelijk niet op de stoep laten staan om vervolgens zijn auto ergens anders neer te gaan zetten.
  zondag 17 maart 2019 @ 07:57:06 #144
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_185664514
quote:
0s.gif Op zondag 17 maart 2019 07:47 schreef Physsic het volgende:

[..]

Niet helemaal waar. Er is een zaak waarbij een man die een (zware) TV terug naar de winkel bracht de winkel binnen mocht lopen en daar afgeven. Die TV kon hij namelijk niet op de stoep laten staan om vervolgens zijn auto ergens anders neer te gaan zetten.
Ik denk dat de definitie van laden en lossen enigszins rekbaar is inderdaad.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_185664737
quote:
0s.gif Op zondag 17 maart 2019 03:25 schreef r_one het volgende:

[..]

Ja en dan ...
[..]

Rocket science :')
Mijn ouders moeten mij ook aanmelden als ik daar parkeer (of ik moet zelf geld in de meter gooien, maar als zij me aanmelden is het goedkoper). Dan moeten ze bellen en mijn kenteken opdreunen aan een computer die dat standaard minstens twee keer niet verstaat. Je bent zo een kwartier verder...
Je raekt an de dinge geweun.
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 17 maart 2019 @ 09:04:01 #146
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_185665121
quote:
0s.gif Op zondag 17 maart 2019 08:14 schreef Messina het volgende:

Mijn ouders moeten mij ook aanmelden als ik daar parkeer (of ik moet zelf geld in de meter gooien, maar als zij me aanmelden is het goedkoper). Dan moeten ze bellen en mijn kenteken opdreunen aan een computer die dat standaard minstens twee keer niet verstaat. Je bent zo een kwartier verder...
Nijmegen heeft een app waarmee je je echt in 2x klikken aan en af kunt melden als je kenteken er al instaat. Het kan dus wel zeer eenvoudig. En een kenteken invoeren is ook geen rocket science natuurlijk. Parkeren kost dan 20 cent per uur ^O^
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  zondag 17 maart 2019 @ 09:09:00 #147
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_185665161
quote:
0s.gif Op zondag 17 maart 2019 02:44 schreef r_one het volgende:

[..]

O nee, dan is het goed ^O^

:')
Als je op de stoep parkeert krijg je een boete voor foutparkeren, maar je hoeft geen parkeerbelasting te betalen.
  zondag 17 maart 2019 @ 09:10:10 #148
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_185665176
quote:
0s.gif Op zondag 17 maart 2019 07:47 schreef Physsic het volgende:

[..]

Ik zou het hebben afgewezen.
  zondag 17 maart 2019 @ 09:16:06 #149
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_185665231
quote:
Nee, jouw verhaal is vaag. Ik geloof niet dat daar iemand was die wist dat jij zou komen en daarom voor die paar minuten waarin jij je dochter ophaalde die app zou gebruiken. Anders had je dat in je OP gezet. Bovendien krijg je volgens jouw woorden korting op de parkeerbelasting, maar dan had je dus wèl een kaartje moeten kopen, en dat had je niet volgens de OP, waarin je, zie TT, gewoon bent blijven zitten in de veronderstelling dat je dan niet hoefde te betalen. Er was geen interactie met een vergunninghouder en je had niet de intentie te betalen (al dan niet met korting).
pi_185665558
quote:
1s.gif Op zondag 17 maart 2019 09:10 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Ik zou het hebben afgewezen.
Dan is het hopen dat ze niet naar de rechter gaan want dan ga je nat. En als ze zo'n bezwaar bureautje hebben ingeschakeld kost het nog flink geld ook...
No bitch to me
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')