Als het bij de mods onder de aandacht is wat is er dan mis met gewoon die topics over te slaan waar jij niet achter staat?quote:Op dinsdag 2 april 2019 17:19 schreef Doedezemaar het volgende:
Toen Danny de nieuwe policy neerzette dacht ik echt even: ah, trollen geen ruimte geven, nu komen we ergens... maar nee, valt dat even tegen. En ja, ik zet TR’s tot mijn vingers blauw zien, ik reageer hier (en dat wordt soms zelfs weggehaald). Er zitten mensen forumbreed te trollen, ze geven het zelf toe, maar als er dan door users op geattendeerd wordt dan is het antwoord steeds: we geven het nog een kans....
Wel suggestief. Nu ga ik me afvragen over welke users dit gaat en komen hun reacties in een ander daglicht te staan. Al dan niet terecht.quote:Op dinsdag 2 april 2019 17:17 schreef NanKing het volgende:
[..]
Dat mag een ieder die zich aangesproken voelt voor zich zelf invullen.
Ik herken mezelf niet in het door jou geschetste beeld. Ik kan er dus ook niet zinvol op repliceren.quote:Op dinsdag 2 april 2019 17:09 schreef NanKing het volgende:
[..]
Wat jij er als WGR oldie mee doet, is geheel aan jou. Wat ik hoop is een beetje wederzijds respect en inlevingsvermogen van beiden kanten. Het is heel erg een wij tegen de mods, of de mods zien het absoluut fout en wij zien het goed verhaal geworden hier.
Wat ik hoop is dat niet iemand zijn PH uitgespit wordt als iemand een topic in WGR opent, wat ik hoop is dat het trollgeroep afgelopen is en het op de man gepost kan stoppen.
Vind je een topic dubieus, dan kun je een TR doen, hier melden etc. Maar legt een mod dan uit 'nee wij hebben overlegd en we vinden dat het mag blijven' daar ook respect voor opgebracht wordt. Laten we het nog even bij dat ene topic houden:
Noga postte dit:
[..]
Hierna wordt er gepost dat het een goeien garp is, o ja joh, en weet ik veel wat. Ik vind nu het topic helemaal opgeruimd is het nog minder een topic wat zomaar even weg moet of gesloten moet worden. Het wordt niet geaccepteert dat een mod er wat in ziet en daar gaat het fout en wordt er zo zuur gereageerd en weer hele verhalen bij gehaald en de ondergang in ingezet en dit en dat en zus en zo.
Het hele perspectief is voor mij kwijt. Want wat voegt het toe om (als je jezelf een goede user vindt) een topic wat je niet vindt passen te verbaggeren? Dat is wat er in mijn ogen heel vaak gebeurt en hoe meer dit gebeurt hoe minder ik van de goede users vind dat ze goede users zijn.
Er is geen vertrouwen in de policy vanuit jouw kant, maar op mij komt het over alsof je het niet eens een kans gegeven hebt. Er is een minitrauma met een bepaalde user die een baan zocht hier, en alles wordt hierop geprojecteerd in mijn ogen. Niets wordt bekeken hoe het is maar er wordt al vanuit gegaan dat het zus of zo zit.
DWVDMW dus.quote:Op dinsdag 2 april 2019 17:20 schreef Nizno het volgende:
[..]
Als het bij de mods onder de aandacht is wat is er dan mis met gewoon die topics over te slaan waar jij niet achter staat?
Tot hier ben ik het met je eens (op dat "schoppen" na).quote:Op dinsdag 2 april 2019 17:16 schreef NanKing het volgende:
[..]
En dat normale is zo ontzetten subjectief. Wat jij normaal vind hoeft een ander niet te vinden. Je legt jouw hele moraal of hoe jij vindt dat er gepost moet worden in je schoppen hier. Iemand moet een bepaalde mate van zelfkennis of zelfreflectie hebben, niet in een slachtofferol zitten, helemaal opstaan voor kritiek,
Ga iemand anders met je verzinselen lastigvallen.quote:het niet erg moeten vinden als zijn of haar posthistory uigepluist wordt, een rode pill genomen en woke zijn en nog tig andere voorwaarden waar hij of zij volgens jou aan moeten doen.
Helemaal mee eens. En dat begint met de OP.quote:Ik ben ervoor dat elk topic wat aangemaakt wordt, wie de TS ook is per topic beoordeelt wordt.
Prima toch? Ik spreek meer in algemeenheden dan dat ik jouw posthistory of je posten in vrage stel of ter discussie stel.quote:Op dinsdag 2 april 2019 17:20 schreef r_one het volgende:
[..]
Ik herken mezelf niet in het door jou geschetste beeld. Ik kan er dus ook niet zinvol op repliceren.
Drogreden puur sang.quote:Op dinsdag 2 april 2019 17:20 schreef Nizno het volgende:
[..]
Als het bij de mods onder de aandacht is wat is er dan mis met gewoon die topics over te slaan waar jij niet achter staat?
En wat denk je met deze post te bereiken?quote:
Jij bent het me eens omdat ik jouw woorden herhaal. Dit is niet hoe FOK! is en dit ook niet hoe FOK! zal zijn. Dit zijn eisen die ik nooit of te nimmer aan een user zal stellen.quote:Op dinsdag 2 april 2019 17:22 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Tot hier ben ik het met je eens (op dat "schoppen" na).
[..]
Ga iemand anders met je verzinselen lastigvallen.
[..]
Helemaal mee eens. En dat begint met de OP.
Dat is wel de domste dooddoener die je had kunnen plaatsen natuurlijkquote:Op dinsdag 2 april 2019 17:20 schreef Nizno het volgende:
[..]
Kudos. Alhoewel ik het gevoel over deze user deel, had men keurig kunnen volstaan met het antwoord dat we met de juiste documentatie aan de grens niets aandacht en hand is. Als men iets anders wilde reageren (tot aan de meest erge beschamende insinuaties aan toe), dan kan men mi gewoon rechtsboven het kruisje benutten.quote:Op dinsdag 2 april 2019 16:47 schreef Nizno het volgende:
[..]
Weet je wat het is.
Er wordt hier in FB steeds weer heel hard geslagen en vooral vaak samen met zn allen tegen de mods
Dat is mijn inziens geen eens zeiken meer maar zuigen.
Doorgaan om door te gaan om gelijk te krijgen
Een topic wat prima WGRwaardig is maar omdat de TS niet in het WGRstraatje past qua pohi wordt soms afgeserveerd, meteen troll geroepen en dat zorgt er voor dat een TS niet eens de kans krijgt om een normaal topic te maken
Om maar een voorbeeld te geven, het hoeveel geld er mee mag de grens over.
Het begint al met elke keer de pohi van TS er bij te betrekken (door wie dan ook)
Door te suggereren wat er met dat geld ging gebeuren, door alles wat totaal niet relevant is ontspoort het topic al voor het uberhaupt is opgestart.
Als mod krijg je het idee dat je er 24/7 op moet zitten (en nee ik heb geen 9 tot 17 mentaliteit)
Want het topic gaat van kwaad tot erger en ik kan me voorstellen dat je dan als TS ook wel eens uit de bocht kan vliegen en met kutantwoorden terug gaat komen.
En als dat gebeurt komen de users hier wel verhaal halen waarom het niet eerder dicht kon want het was toch al duidelijk dat het een trol was
Kun je ook uitleggen waarom?quote:Op dinsdag 2 april 2019 17:25 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
Dat is wel de domste dooddoener die je had kunnen plaatsen natuurlijk
Maar wel precies hoe een forum werkt.quote:Op dinsdag 2 april 2019 17:25 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
Dat is wel de domste dooddoener die je had kunnen plaatsen natuurlijk
Ik heb nog altijd de stille hoop dat trolltopics in WGR de kop ingedrukt worden, maar blijkbaar is de policy pro troll.quote:Op dinsdag 2 april 2019 17:24 schreef Nizno het volgende:
[..]
En wat denk je met deze post te bereiken?
Dat blijkt. En ik heb je aangehoord. Ik hoop dat het opluchtte anders is het jammer van jouw (en mijn) tijd.quote:
Dus het is prima om een topic in WGR te openen met een vraag, maar dan vervolgens de antwoorden op die vraag te negeren en niet open te staan voor (andere) opties? Waarom stel je die vraag dan überhaupt? Om te horen "ja, je hebt gelijk", ook al is dat niet zo? Ik dacht dat WGR wél serieus was.quote:Op dinsdag 2 april 2019 17:24 schreef NanKing het volgende:
Jij bent het me eens omdat ik jouw woorden herhaal. Dit is niet hoe FOK! is en dit ook niet hoe FOK! zal zijn. Dit zijn eisen die ik nooit of te nimmer aan een user zal stellen.
In beide gevallen slaat het niet op mij.quote:Lastig vallen met verzinsels of praten in hyperbolen zodat mijn punt misschien over komt?
Ik dacht dat de kwaliteitseisen bij de mods in WGR ook best hoog lagen.quote:En of het een goede of een slechte OP is aan de mods, aan en opmerkingen kunnen altijd, eisen wat minder.
Nogmaals, zet een TR, plaatst een post hier als die er nog niet staat over het topic en ga verder.quote:Op dinsdag 2 april 2019 17:27 schreef Linkse_krijger het volgende:
[..]
Ik heb nog altijd de stille hoop dat trolltopics in WGR de kop ingedrukt worden, maar blijkbaar is de policy pro troll.
Zo klopt het beter.quote:Op dinsdag 2 april 2019 17:29 schreef Nizno het volgende:
[..]
Nogmaals, zet een TR, plaatst een post hier als die er nog niet staat over het topic en ga verder.
Accepteer dat iets dat door jou of misschien door een ander nagenoeg iedereen behalve de mods als een trol topic gezien wordt misschien niet altijd een slot krijgt
Als iemand niet op jouw vraag reageert kun je imo 2 dingen doen. Of je blijft je vraag 30 keer herhalen op een manier die zeer irritant is of je opent het topic gewoon niet meer.quote:Op dinsdag 2 april 2019 17:29 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Dus het is prima om een topic in WGR te openen met een vraag, maar dan vervolgens de antwoorden op die vraag te negeren en niet open te staan voor (andere) opties? Waarom stel je die vraag dan überhaupt? Om te horen "ja, je hebt gelijk", ook al is dat niet zo? Ik dacht dat WGR wél serieus was.
[..]
In beide gevallen slaat het niet op mij.
[..]
Ik dacht dat de kwaliteitseisen bij de mods in WGR ook best hoog lagen.
Alles goed en wel, maar het is moeilijk om te accepteren dat trollen vrij spel krijgen, dat die kennelijk ook kunnen vallen onder ‘als je er de meerwaarde niet van ziet, dan sla je het topic over’. Het jammere is namelijk dat de trollen hun werkterrein steeds meer gaan uitbreiden naar wat voorheen de serieuze forums waren. En ja, dat gaat de serieuze(re) users de keel uithangen.quote:Op dinsdag 2 april 2019 17:27 schreef Nizno het volgende:
[..]
Maar wel precies hoe een forum werkt.
Accepteer dat er soms topics zullen zijn die jou niet aanstaan of waar je niets mee hebt of waarvan je de meerwaarde niet ziet.
Je brengt het onder de aandacht en daarmee is het aan de mods om hier over een beslissing te maken. Die beslissing kan ook inhouden dat een topic open blijft.
Hallo, omgekeerde wereld.quote:Op dinsdag 2 april 2019 17:32 schreef NanKing het volgende:
[..]
Als iemand niet op jouw vraag reageert kun je imo 2 dingen doen. Of je blijft je vraag 30 keer herhalen op een manier die zeer irritant is of je opent het topic gewoon niet meer.
Je eist antwoord van iemand, geeft iemand dat antwoord niet (of niet hoe jij het wil) dan eis je dat t topic dicht gaat en post dat ook vijf keer in t topic.
Als een topic kut is volgens jou wat helpt het dan om precies dat 10x te vertellen in t topic?
Omdat WGR er altijd prat op kon gaan vrij te zijn van (zeer) discutabele topics. En hierin zie ik een kentering door deze "dan klik je toch niet" mentaliteit.quote:
Ik heb niets inhoudelijks hier gezegd over de trolltopics als ik me niet vergis. Ik probeer hier mensen duidelijk te maken dat de manier hoe dit aangepakt wordt niet de juiste is.quote:Op dinsdag 2 april 2019 17:34 schreef r_one het volgende:
[..]
Omdat WGR er altijd prat op kon gaan vrij te zijn van (zeer) discutabele topics. En hierin zie ik een kentering door deze "dan klik je toch niet" mentaliteit.
Nou, ik inmiddels niet meer. Daar is deze frontale aanval van de moderatie op de users die de kwaliteit van WGR nog een klein beetje gewaarborgd willen zien wel duidelijk genoeg voor. Weet je, anders tyf je gewoon alle zeikerds er vanaf. Heeft in POL ook prima gewerkt.quote:Op dinsdag 2 april 2019 17:27 schreef Linkse_krijger het volgende:
[..]
Ik heb nog altijd de stille hoop dat trolltopics in WGR de kop ingedrukt worden, maar blijkbaar is de policy pro troll.
Wacht ff.quote:Op dinsdag 2 april 2019 17:43 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Nou, ik inmiddels niet meer. Daar is deze frontale aanval van de moderatie op de users die de kwaliteit van WGR nog een klein beetje gewaarborgd willen zien wel duidelijk genoeg voor. Weet je, anders tyf je gewoon alle zeikerds er vanaf. Heeft in POL ook prima gewerkt.
Even goed lezen.quote:Op dinsdag 2 april 2019 17:47 schreef Nizno het volgende:
Wacht ff.
Hebben we users van kwaliteit en users van mindere kwaliteit?
Lees ik dat nu echt?
Dat vind ik dus echt een minachting van heb ik jou daar.
Dat iemand een trol wordt genoemd is al erg genoeg. Maar gaan we nu krijgen dat er users van kwaliteit zijn.
Dat staat er niet, misschien moet jij mijn post nog even lezen.quote:Op dinsdag 2 april 2019 17:47 schreef Nizno het volgende:
Hebben we users van kwaliteit en users van mindere kwaliteit?
Wie doet dat dan?quote:Op dinsdag 2 april 2019 17:50 schreef Nizno het volgende:
Als iemand het dan gehad heeft over de devaluatie van WGR dan vind ik dit toch wel de echte devaluatie van WGR
Een user die bepaalde users blijkbaar boven anderen plaatst.
Sorry dat ik hier nu even publiekelijk over mijn nek ga
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |