Ik snap niet waarom je je zo aangevallen voelt. Ik reageer op een opmerking van jou die gewoon nergens op sloeg. Niet meer en niet minder.quote:Op woensdag 13 maart 2019 20:16 schreef Antaris het volgende:
[..]
Het is inderdaad erg vervelend omdat je halverwege begint te roepen.
Dus ga je meteen met beschuldigingen/vooroordelen rondslingeren naar mij toe terwijl je niet eens weet wat er allemaal gezegd is.
Niet echt bijster slim moet ik zeggen, integendeel zelfs.
Dit is erg, je blijft me verbazen.quote:Op woensdag 13 maart 2019 20:44 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Ik snap niet waarom je je zo aangevallen voelt. Ik reageer op een opmerking van jou die gewoon nergens op sloeg. Niet meer en niet minder.
Dat jij je daardoor direct beschuldigd of het slachtoffer van vooroordelen voelt vind ik eerlijk gezegd sneu calimerogedrag.
Wist ik nietquote:Op woensdag 13 maart 2019 20:36 schreef Moonah het volgende:
[..]
In het andere topic over MJ wordt deze man in twijfel getrokken.[..]
Dat deze twee mensen nu niet meer pleiten voor de onschuld van Michael Jackson maakt de zaak voor kamp-MJ er niet sterker op.quote:Op woensdag 13 maart 2019 16:27 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Dat is allemaal al een keer onderzocht en de uitkomst was dat hij onschuldig was.Nu zijn het twee verhalen tegen twee eerdere verhalen door notabene dezelfde personen, dat maakt de zaak nog zwakker.
Een zoektocht naar de waarheid? Voor diegenen die nog in de onschuld van MJ geloven zeker...quote:Er zijn nou eenmaal bepaalde principes die je hoog moet houden en een zware beschuldiging is niet het einde van een persoonlijk proces van verwerking of wat dan ook maar het begin van een zoektocht naar de waarheid.
Hem geloof ik bijvoorbeeld niet.quote:Op woensdag 13 maart 2019 20:36 schreef Moonah het volgende:
[..]
In het andere topic over MJ wordt deze man in twijfel getrokken.[..]
Veel plezier dan maarquote:Op woensdag 13 maart 2019 20:11 schreef Moustachio het volgende:
[..]
Ik ben erg benieuwd gezien alle ophef. Kijk het meer uit ramptoerist perspectief.
Los ervan of ik nu wel of niet geloof of MJ een kindermisbruiker is, de docu an sich liet nul procent juridisch bewijs zien. Ik vond de docu dermate tegenvallen dat ik hem niet eens heb uitgekeken.quote:Op donderdag 14 maart 2019 00:24 schreef Moustachio het volgende:
Ben nu halverwege de docu. Ik verbaas me vooral over het feit dat dezelfde kliek Hollywood sterren die met de Weinstein situatie allemaal #metoo riepen, en zeiden dat een getuigeverklaring genoeg bewijs is. Diezelfde Hollywood kliek roept nu dat er tegen Michael Jackson geen bewijs is en getuigeverklaringen niet voldoende is. Hoe hypocriet is dat?
Dan heb jij je niet verdiept in hoe de psyche van misbruikslachtoffers wordt verneukt.quote:Op donderdag 14 maart 2019 11:19 schreef Elzies het volgende:
[..]
Waarom hebben deze twee vermeende slachtoffers en hun ouders hun mond niet opengedaan toen de rechtszaak tegen MJ liep voor diezelfde beschuldigingen? Zou toch een uitgelezen kans zijn geweest? Dat blijf ik nog steeds het meest opmerkelijke aan deze zaak vinden.
De makkelijkste uitwegquote:Op donderdag 14 maart 2019 12:27 schreef V. het volgende:
[..]
Dan heb jij je niet verdiept in hoe de psyche van misbruikslachtoffers wordt verneukt.
het is net zo simpel om te zeggen: eerste x zeiden ze nee en nu ja, dus het is nee.quote:
Omdat je voor het ja bewijs nodig bent.quote:Op donderdag 14 maart 2019 12:41 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
het is net zo simpel om te zeggen: eerste x zeiden ze nee en nu ja, dus het is nee.
Waarom is dat nee wel waar en dat ja niet?
Je hebt geen bewijs nodig om iemand te beschuldigen.quote:Op donderdag 14 maart 2019 12:42 schreef Scrummie2.0 het volgende:
[..]
Omdat je voor het ja bewijs nodig bent.
Daarom noem ik ook hun directe omgeving zoals hun ouders. Waarom waren ze stil en ontkende ze de beschuldigingen toen die rechtszaak tegen MJ liep? Dat zou toch een uitgelezen kans zijn geweest?quote:Op donderdag 14 maart 2019 12:27 schreef V. het volgende:
[..]
Dan heb jij je niet verdiept in hoe de psyche van misbruikslachtoffers wordt verneukt.
Als je met je beschuldiging een rechtszaal in wil om geld af te troggelen ben je wel bewijs nodig.quote:Op donderdag 14 maart 2019 12:45 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
Je hebt geen bewijs nodig om iemand te beschuldigen.
Ik snap ook niet dat daar steeds maar op gehamerd wordt.
Of diegene daarvoor een platform moet krijgen is een tweede, maar dat is in dit geval aan de journalistiek ofzo, niet aan degenen die de beschuldiging doen.
In een rechtszaal heb je bewijs nodig ja.quote:Op donderdag 14 maart 2019 12:46 schreef Scrummie2.0 het volgende:
[..]
Als je met je beschuldiging een rechtszaal in wil om geld af te troggelen ben je wel bewijs nodig.
Klopt, maar als jij mensen gelooft op hun blauwe ogen ben je in deze kwestie gewoon geen serieuze discussie partner.quote:Op donderdag 14 maart 2019 12:48 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
In een rechtszaal heb je bewijs nodig ja.
Maar het gaat niet om een rechtszaal als jij of ik een idee hebben hierover.
Als je kind zegt dat er niks gebeurd is, dan wil je als ouder je kind gewoon geloven natuurlijk. Je wil toch niet dat het misbruikt is en als het dan zelf zegt dat het niet zo is, na beschuldigingen van anderen, is dat gewoon een opluchting en wil je er verder niet over nadenken.quote:Op donderdag 14 maart 2019 12:46 schreef Elzies het volgende:
[..]
Daarom noem ik ook hun directe omgeving zoals hun ouders. Waarom waren ze stil en ontkende ze de beschuldigingen toen die rechtszaak tegen MJ liep? Dat zou toch een uitgelezen kans zijn geweest?
Als het jouw kind zou zijn geweest en je zou toentertijd in diezelfde positie hebben gestaan? Zou dan het kwartje niet bij jezelf zijn gevallen en zou je dan als ouder er niet jouw mond over open doen?
Nogmaals, ik ben geen MJ fan en ik heb geen oordeel over hij nu wel of geen kindermisbruiker is geweest. Dat de man een verknipte persoonlijkheid had en een verslavingsprobleem is onomstotelijke aangetoond. De man is immers aan zijn emotionele problemen en aanverwante verslavingen overleden.
Maar tegelijkertijd zet ik binnen (de soms bedenkelijke) #metoo discussies hierover een kanttekening bij en stel ik deze kritische vraag, die overigens gesteld moet worden.
Ik had dat bij verhoor van MJ door de politie, er moet toch wel een gedragskundige naar gekeken hebben?quote:Op donderdag 14 maart 2019 12:50 schreef BlackVelvet het volgende:
Geloof zelden een volwassene maar altijd het kind.
Kijk de docu nog maar eens goed na en let goed op de non verbale houding, lichaamstaal en hun stemintonatie behorende bij hun "verhaal". "Heal the World"
Ik zeg helemaal niets over of ik iemand wel of niet geloof.quote:Op donderdag 14 maart 2019 12:50 schreef Scrummie2.0 het volgende:
[..]
Klopt, maar als jij mensen gelooft op hun blauwe ogen ben je in deze kwestie gewoon geen serieuze discussie partner.
Ik ga op zondag ook niet naar een willekeurige kerk om mensen te overtuigen dat God niet bestaat.
We hebben het hier niet over een willekeurige buurman of huisvriend. We hebben het hier over MJ.quote:Op donderdag 14 maart 2019 12:50 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
Als je kind zegt dat er niks gebeurd is, dan wil je als ouder je kind gewoon geloven natuurlijk. Je wil toch niet dat het misbruikt is en als het dan zelf zegt dat het niet zo is, na beschuldigingen van anderen, is dat gewoon een opluchting en wil je er verder niet over nadenken.
Zoiets?
Nee, die vraag raakt niet de kern, de kern is: is het waar?quote:Op donderdag 14 maart 2019 12:54 schreef Elzies het volgende:
[..]
We hebben het hier niet over een willekeurige buurman of huisvriend. We hebben het hier over MJ.
Dan zou er geen enkel kwartje hierover zijn gevallen? Toestemming geven om je zoon bij deze man te laten slapen?
Nee, dan is het voor mij onbegrijpelijk dat je als ouder tijdens die rechtszaak je mond niet opendoet en pas na de dood van deze man met deze insinuaties komt. Nogmaals, die vraag moet je na het zien van die docu stellen want het raakt de kern.
Het is wat dat betreft ook lastig.quote:Op donderdag 14 maart 2019 12:50 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
Als je kind zegt dat er niks gebeurd is, dan wil je als ouder je kind gewoon geloven natuurlijk. Je wil toch niet dat het misbruikt is en als het dan zelf zegt dat het niet zo is, na beschuldigingen van anderen, is dat gewoon een opluchting en wil je er verder niet over nadenken.
Zoiets?
Omdat die ouders van de jongens te horen kregen dat er echt niets was gebeurd.quote:Op donderdag 14 maart 2019 12:46 schreef Elzies het volgende:
[..]
Daarom noem ik ook hun directe omgeving zoals hun ouders. Waarom waren ze stil en ontkende ze de beschuldigingen toen die rechtszaak tegen MJ liep? Dat zou toch een uitgelezen kans zijn geweest?
Jij mag doen wat je wil, uiteraard. Ik mag daar dan van vinden wat ik wil; ongelofelijk dom, iemand zonder bewijs willen beschuldigen.quote:Op donderdag 14 maart 2019 12:54 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
Ik zeg helemaal niets over of ik iemand wel of niet geloof.
Waar het mij om gaat is dat gehamer op : je mág iemand niet ‘veroordelen’ alleen maar omdat een ander zegt dat het zo is!
Ehhh, ja, dat mag ik wel?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |