abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_185603950
quote:
1s.gif Op donderdag 14 maart 2019 00:24 schreef Moustachio het volgende:
Ben nu halverwege de docu. Ik verbaas me vooral over het feit dat dezelfde kliek Hollywood sterren die met de Weinstein situatie allemaal #metoo riepen, en zeiden dat een getuigeverklaring genoeg bewijs is. Diezelfde Hollywood kliek roept nu dat er tegen Michael Jackson geen bewijs is en getuigeverklaringen niet voldoende is. Hoe hypocriet is dat?
Los ervan of ik nu wel of niet geloof of MJ een kindermisbruiker is, de docu an sich liet nul procent juridisch bewijs zien. Ik vond de docu dermate tegenvallen dat ik hem niet eens heb uitgekeken.

Het was een continue rits aan beschuldigingen en aannames, maar dat kan een willekeurige Mw. Jansen of Meneer Pietersen ook voor een camera claimen.

Waarom hebben deze twee vermeende slachtoffers en hun ouders hun mond niet opengedaan toen de rechtszaak tegen MJ liep voor diezelfde beschuldigingen? Zou toch een uitgelezen kans zijn geweest? Dat blijf ik nog steeds het meest opmerkelijke aan deze zaak vinden.
pi_185605091
nvm

[ Bericht 50% gewijzigd door Mylene op 14-03-2019 12:32:39 ]
  donderdag 14 maart 2019 @ 12:27:20 #228
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_185605179
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2019 11:19 schreef Elzies het volgende:
[..]

Waarom hebben deze twee vermeende slachtoffers en hun ouders hun mond niet opengedaan toen de rechtszaak tegen MJ liep voor diezelfde beschuldigingen? Zou toch een uitgelezen kans zijn geweest? Dat blijf ik nog steeds het meest opmerkelijke aan deze zaak vinden.
Dan heb jij je niet verdiept in hoe de psyche van misbruikslachtoffers wordt verneukt.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_185605312
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2019 12:27 schreef V. het volgende:
[..]

Dan heb jij je niet verdiept in hoe de psyche van misbruikslachtoffers wordt verneukt.
De makkelijkste uitweg :')
pi_185605402
quote:
1s.gif Op donderdag 14 maart 2019 12:36 schreef Scrummie2.0 het volgende:
[..]

De makkelijkste uitweg :')
het is net zo simpel om te zeggen: eerste x zeiden ze nee en nu ja, dus het is nee.
Waarom is dat nee wel waar en dat ja niet?

Het gebeurt dat mensen liegen over wat hen overkomen is, dat is nou eenmaal zo.

En ik zeg daarmee niet dat dit zeker weten waar is, maar je kan ook niet zeggend at het zeker weten niet waar is aan de hand van wat deze mannen zeggen of gezegd hebben.
compact en kleverig.
pi_185605431
quote:
1s.gif Op donderdag 14 maart 2019 12:41 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]

het is net zo simpel om te zeggen: eerste x zeiden ze nee en nu ja, dus het is nee.
Waarom is dat nee wel waar en dat ja niet?
Omdat je voor het ja bewijs nodig bent.
pi_185605470
quote:
1s.gif Op donderdag 14 maart 2019 12:42 schreef Scrummie2.0 het volgende:
[..]

Omdat je voor het ja bewijs nodig bent.
Je hebt geen bewijs nodig om iemand te beschuldigen.
Ik snap ook niet dat daar steeds maar op gehamerd wordt.

Of diegene daarvoor een platform moet krijgen is een tweede, maar dat is in dit geval aan de journalistiek ofzo, niet aan degenen die de beschuldiging doen.
compact en kleverig.
pi_185605502
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2019 12:27 schreef V. het volgende:
[..]

Daarom noem ik ook hun directe omgeving zoals hun ouders. Waarom waren ze stil en ontkende ze de beschuldigingen toen die rechtszaak tegen MJ liep? Dat zou toch een uitgelezen kans zijn geweest?

Als het jouw kind zou zijn geweest en je zou toentertijd in diezelfde positie hebben gestaan? Zou dan het kwartje niet bij jezelf zijn gevallen en zou je dan als ouder er niet jouw mond over open doen?

Nogmaals, ik ben geen MJ fan en ik heb geen oordeel over hij nu wel of geen kindermisbruiker is geweest. Dat de man een verknipte persoonlijkheid had en een verslavingsprobleem is onomstotelijke aangetoond. De man is immers aan zijn emotionele problemen en aanverwante verslavingen overleden.

Maar tegelijkertijd zet ik binnen (de soms bedenkelijke) #metoo discussies hierover een kanttekening bij en stel ik deze kritische vraag, die overigens gesteld moet worden.
pi_185605507
quote:
1s.gif Op donderdag 14 maart 2019 12:45 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]

Je hebt geen bewijs nodig om iemand te beschuldigen.
Ik snap ook niet dat daar steeds maar op gehamerd wordt.

Of diegene daarvoor een platform moet krijgen is een tweede, maar dat is in dit geval aan de journalistiek ofzo, niet aan degenen die de beschuldiging doen.
Als je met je beschuldiging een rechtszaal in wil om geld af te troggelen ben je wel bewijs nodig.
pi_185605518
Je hebt overigens ook niet perse bewijs nodig om iemand wel of niet te geloven. Je bent geen rechtbank oid.

Wanneer je iemand kan schaden, omdat hij/zij zich in je omgeving bevindt, zou je daar wat voorzichtiger mee moeten zijn wmb en bij publieke figuren ook, maar lang niet alle beschuldigingen die geuit worden gaan daarover/-om.
compact en kleverig.
pi_185605548
quote:
1s.gif Op donderdag 14 maart 2019 12:46 schreef Scrummie2.0 het volgende:
[..]

Als je met je beschuldiging een rechtszaal in wil om geld af te troggelen ben je wel bewijs nodig.
In een rechtszaal heb je bewijs nodig ja.
Maar het gaat niet om een rechtszaal als jij of ik een idee hebben hierover.
compact en kleverig.
pi_185605577
Geloof zelden een volwassene maar altijd het kind.

Kijk de docu nog maar eens goed na en let goed op de non verbale houding, lichaamstaal en hun stemintonatie behorende bij hun "verhaal". "Heal the World"
pi_185605583
quote:
1s.gif Op donderdag 14 maart 2019 12:48 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]

In een rechtszaal heb je bewijs nodig ja.
Maar het gaat niet om een rechtszaal als jij of ik een idee hebben hierover.
Klopt, maar als jij mensen gelooft op hun blauwe ogen ben je in deze kwestie gewoon geen serieuze discussie partner.

Ik ga op zondag ook niet naar een willekeurige kerk om mensen te overtuigen dat God niet bestaat.
pi_185605590
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2019 12:46 schreef Elzies het volgende:
[..]

Daarom noem ik ook hun directe omgeving zoals hun ouders. Waarom waren ze stil en ontkende ze de beschuldigingen toen die rechtszaak tegen MJ liep? Dat zou toch een uitgelezen kans zijn geweest?

Als het jouw kind zou zijn geweest en je zou toentertijd in diezelfde positie hebben gestaan? Zou dan het kwartje niet bij jezelf zijn gevallen en zou je dan als ouder er niet jouw mond over open doen?

Nogmaals, ik ben geen MJ fan en ik heb geen oordeel over hij nu wel of geen kindermisbruiker is geweest. Dat de man een verknipte persoonlijkheid had en een verslavingsprobleem is onomstotelijke aangetoond. De man is immers aan zijn emotionele problemen en aanverwante verslavingen overleden.

Maar tegelijkertijd zet ik binnen (de soms bedenkelijke) #metoo discussies hierover een kanttekening bij en stel ik deze kritische vraag, die overigens gesteld moet worden.
Als je kind zegt dat er niks gebeurd is, dan wil je als ouder je kind gewoon geloven natuurlijk. Je wil toch niet dat het misbruikt is en als het dan zelf zegt dat het niet zo is, na beschuldigingen van anderen, is dat gewoon een opluchting en wil je er verder niet over nadenken.
Zoiets?
compact en kleverig.
pi_185605621
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2019 12:50 schreef BlackVelvet het volgende:
Geloof zelden een volwassene maar altijd het kind.

Kijk de docu nog maar eens goed na en let goed op de non verbale houding, lichaamstaal en hun stemintonatie behorende bij hun "verhaal". "Heal the World"
Ik had dat bij verhoor van MJ door de politie, er moet toch wel een gedragskundige naar gekeken hebben?
Want ik ben zeer benieuwd wat ze te melden hebben, zo te zien reageert hij oprecht maar dat kan ik fout hebben.
pi_185605645
Stel dat het hele verhaal waar is. Is er dan überhaupt de mogelijkheid voor de 'slachtoffers' om hier nog geld uit te halen?
Bedoel: "Slachtoffer van seksueel misbruik door de King of Pop" kun je toch verder niks mee. Ja een boek schrijven, maar goed die docu is er ook al......
Hebben ze daar eigenlijk geld voor gekregen? Wereldwijd hebben misschien wel 100 miljoen mensen er naar gekeken kan ik me zo voorstellen......
blablablabla
pi_185605648
quote:
1s.gif Op donderdag 14 maart 2019 12:50 schreef Scrummie2.0 het volgende:
[..]

Klopt, maar als jij mensen gelooft op hun blauwe ogen ben je in deze kwestie gewoon geen serieuze discussie partner.

Ik ga op zondag ook niet naar een willekeurige kerk om mensen te overtuigen dat God niet bestaat.
Ik zeg helemaal niets over of ik iemand wel of niet geloof.

Waar het mij om gaat is dat gehamer op : je mág iemand niet ‘veroordelen’ alleen maar omdat een ander zegt dat het zo is!
Ehhh, ja, dat mag ik wel?
En dat doen we allemaal regelmatig op basis van dingen die vrienden/kennissen ons vertellen over andere mensen.

Ik vind wél, nogmaals, dat je bij publieke figuren of mensen die er hinder van kunnen vinden dat jij die persoon ‘veroordeelt’, voorzichtiger zou moeten zijn in wat je wel of niet gelooft.
Overigens ligt dat ook aan de situatie wmb.
compact en kleverig.
pi_185605650
quote:
1s.gif Op donderdag 14 maart 2019 12:50 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]

Als je kind zegt dat er niks gebeurd is, dan wil je als ouder je kind gewoon geloven natuurlijk. Je wil toch niet dat het misbruikt is en als het dan zelf zegt dat het niet zo is, na beschuldigingen van anderen, is dat gewoon een opluchting en wil je er verder niet over nadenken.
Zoiets?
We hebben het hier niet over een willekeurige buurman of huisvriend. We hebben het hier over MJ.

Dan zou er geen enkel kwartje hierover zijn gevallen? Toestemming geven om je zoon bij deze man te laten slapen?

Nee, dan is het voor mij onbegrijpelijk dat je als ouder tijdens die rechtszaak je mond niet opendoet en pas na de dood van deze man met deze insinuaties komt. Nogmaals, die vraag moet je na het zien van die docu stellen want het raakt de kern.
pi_185605713
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2019 12:54 schreef Elzies het volgende:
[..]

We hebben het hier niet over een willekeurige buurman of huisvriend. We hebben het hier over MJ.

Dan zou er geen enkel kwartje hierover zijn gevallen? Toestemming geven om je zoon bij deze man te laten slapen?

Nee, dan is het voor mij onbegrijpelijk dat je als ouder tijdens die rechtszaak je mond niet opendoet en pas na de dood van deze man met deze insinuaties komt. Nogmaals, die vraag moet je na het zien van die docu stellen want het raakt de kern.
Nee, die vraag raakt niet de kern, de kern is: is het waar?
Niet: waarom zeiden ze niet eerder iets? Daar kun je nl vanalles en nog wat op verzinnen en we zullen nooit echt weten waarom. Een waarom vraag is nl nogal subjectief. Heeft ook geen zin.
compact en kleverig.
  donderdag 14 maart 2019 @ 13:04:27 #245
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_185605818
quote:
1s.gif Op donderdag 14 maart 2019 12:50 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]

Zoiets?
Het is wat dat betreft ook lastig.
Ik denk dat mijn kind de omgang in een ander gezin wel als verbaal geweld zou omschrijven, terwijl de kinderen uit dat gezin het waarschijnlijk niet als verbaal geweld omschrijven, die zijn gewend dat papa zo doet.
Dat hij uit woede ook nog eens een keer een gat in een deur slaat zal hij ook niet zien als een gevaarlijke situatie, terwijl mijn kind daarbij behoorlijk van slag zou zijn, en dat direct zou herkennen als zijnde niet normaal.
En dan hebben we het nog niet over de rest van de situatie; kinderen zijn moeder al kwijt en willen vader ook niet kwijt raken, ze zullen hun huiselijke omgeving dus niet snel als gevaarlijk of anders of ongepast omschrijven, terwijl die dat wellicht wel is.

Bovenstaand gaat dus niet om MJ, maar wel om hoe een kind dingen ervaart, en gewoon kan zeggen dat er thuis geen problemen zijn omdat hij geconditioneerd is dat als normaal te zien, in combinatie met een mogelijke afwijzing of verlies van die persoon gaat dat helemaal hard.
Dit stukje gaat dus wel over hoe het kan dat men eerst stelt dat er niets gebeurd is en daar later op terugkomt.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  donderdag 14 maart 2019 @ 13:07:32 #246
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_185605879
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2019 12:46 schreef Elzies het volgende:
[..]

Omdat die ouders van de jongens te horen kregen dat er echt niets was gebeurd.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_185605884
Ik vraag me toch af of sommigen de documentaire überhaupt wel helemaal gekeken hebben.
pi_185605925
quote:
1s.gif Op donderdag 14 maart 2019 12:54 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]

Ik zeg helemaal niets over of ik iemand wel of niet geloof.

Waar het mij om gaat is dat gehamer op : je mág iemand niet ‘veroordelen’ alleen maar omdat een ander zegt dat het zo is!
Ehhh, ja, dat mag ik wel?

Jij mag doen wat je wil, uiteraard. Ik mag daar dan van vinden wat ik wil; ongelofelijk dom, iemand zonder bewijs willen beschuldigen.
pi_185605931
quote:
1s.gif Op donderdag 14 maart 2019 12:58 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]

Nee, die vraag raakt niet de kern, de kern is: is het waar?
Niet: waarom zeiden ze niet eerder iets? Daar kun je nl vanalles en nog wat op verzinnen en we zullen nooit echt weten waarom. Een waarom vraag is nl nogal subjectief. Heeft ook geen zin.
De kern is dat MJ voor kindermisbruik is aangeklaagd (en vrijgesproken), er binnen de media wereldwijd aandacht voor is geweest en dat deze twee vermeende slachtoffers en hun ouders op dat moment elk misbruik van deze man ontkende. Om vervolgens later na zijn dood het omgekeerde verhaal te vertellen.

Dat is toch op zijn minst opmerkelijk te noemen? Als je de docu goed bekijkt dan zie je hoe gedetailleerd ze bepaalde zaken beschrijven, als ouder had op dat moment alle alarmbellen moeten gaan rinkelen. En al zeker tijdens die rechtszaak. Niets van dat alles. Pas na zijn dood. En dan ook op zo'n manier dat je er wereldwijd media aandacht voor krijgt.

Nogmaals, ik heb er geen waardeoordeel over maar die vraag was voor mij de kernvraag die nergens in die docu werd beantwoord.
pi_185605981
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2019 13:10 schreef Scrummie2.0 het volgende:
[..]

Jij mag doen wat je wil, uiteraard. Ik mag daar dan van vinden wat ik wil; ongelofelijk dom, iemand zonder bewijs willen beschuldigen.
En toch gebeurt het ontzettend vaak en zul jij je er zelf ook weleens schuldig aan hebben gemaakt.
Of anders heb je vast wel eens iemand geloofd die iemand anders ergens zonder bewijs van beschuldigde.
compact en kleverig.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')