abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 10 april 2024 @ 09:35:30 #276
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_213156069
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2024 00:16 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Ja, die blijft maar herzien moeten worden. Te flexibele vleugels, metaalkrullen tussen de vleugel en benzinetank, problemen met de bliksemafleiders, de standaard dingen zoals te weinig vastgedraaide bouten en rommel in de loze ruimtes, enz. Er staan er regelmatig meer geparkeerd dan er rondvliegen. Ze hebben er nog geen cent aan verdiend.
Toch raar. Ik heb er twee lange intercontintentale vluchten mee gehad, volkomen veilig. In het ontwerp zijn de motoren niet te zwaar gemaakt waardoor software moet ingrijpen (zoals bij de MAX), dus het ontwerp is op zich goed, maar als ik jou zo lees zijn het vooral weer de kwaliteit en afwerking die te wensen over laten.

Ik mag trouwens ook graag Aircrash Investigation kijken. Toevallig waren er twee afleveringen achter elkaar een Boeing 777 het lijdend voorwerp hier . Dat ding is ook grotendeels software en bij een van de twee waren de piloten niet voldoende live getraind op het toestel en was 1 van de toestellen de MH370 en helaas gedoomed door de piloot die op zelfmoordmissie was, maar verder hoor je weinig over de 777 qua crashes.
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
  woensdag 10 april 2024 @ 09:48:02 #277
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_213156174
Even los van hoe triest dit verhaal sowieso al is, soms is het toch wel tekenend dat dingen pas echt een probleem zijn als europa of de VS er last van hebben. NOS artikel van vandaag zegt bijvoorbeeld:
quote:
De crisis bij Boeing begon in januari, toen een 737 Max 9-toestel van Alaska Airlines een rompdeel had verloren tijdens een vlucht.
https://nos.nl/artikel/25(...)-naar-boeing-toestel

Dat in 2018 en 2019 twee toestellen neerstortten vanwege vergelijkbare 'productiemethoden', waarbij in totaal ruim driehonderd mensen omkwamen, was niet in 'het westen' dus toen begon de crisis nog niet, natuurlijk.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  woensdag 10 april 2024 @ 10:26:00 #278
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_213156488
quote:
18s.gif Op woensdag 10 april 2024 09:48 schreef De_Hertog het volgende:
Even los van hoe triest dit verhaal sowieso al is, soms is het toch wel tekenend dat dingen pas echt een probleem zijn als europa of de VS er last van hebben. NOS artikel van vandaag zegt bijvoorbeeld:
[..]
https://nos.nl/artikel/25(...)-naar-boeing-toestel

Dat in 2018 en 2019 twee toestellen neerstortten vanwege vergelijkbare 'productiemethoden', waarbij in totaal ruim driehonderd mensen omkwamen, was niet in 'het westen' dus toen begon de crisis nog niet, natuurlijk.
1 was een Ethiopian vlucht meen ik me te herinneren van de documentaire 'Flight / Risk'. De families waren aanwezig bij de hearing van die zaak met foto's van hun familieleden. Indrukwekkend.
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_213162664
Oei klokkenluiders worden fysiek bedreigd bij Boeing hoor ik net op de tv. Wat een vreselijk bedrijf .
pi_213162682
Klokkeluider zei dat bij de fabricage mensen gewoon op onderdelen sprongen om ze vast te krijgen. Lekker veilig .
pi_213202145
quote:
Er zijn problemen bij de bouw van nieuwe toestellen, de 787 Dreamliner en de 777. Monteurs zouden allerlei handigheidjes bedenken om onderdelen sneller aan elkaar te bevestigen. "Ik heb mensen letterlijk zien springen op de vliegtuigonderdelen om ervoor te zorgen dat ze zouden passen", zei ingenieur en klokkenluider Sam Salehpour deze week.

https://nos.nl/l/2516682
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  zondag 14 april 2024 @ 11:39:06 #282
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_213204363
quote:
2s.gif Op maandag 8 april 2024 12:49 schreef SEMTEX het volgende:

[..]
Ik zit niet in een bandwagon. Nogmaals: ik ben een absolute fan van de Boeing 787 Dreamliner en gun Boeing rust, maar ik denk dat ze ook eens met de neuzen op de fouten moeten worden gedrukt en minder blind gaan voor het grote geld.
[..]
Ik vind het adhv foto's en filmpjes ook wat vroeg om te concluderen dat Boeing hier geen schuld aan zou hebben. De laatste twee gevallen zijn allebei Southwest toestellen: slecht onderhoud kan ook nog een issue zijn. De NTSB gaat zich hier vast wel over buigen.
ik ook , ruime seats , snel en geluidloos

Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  zondag 14 april 2024 @ 11:43:16 #283
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_213204400
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2024 19:44 schreef quirina het volgende:
Klokkeluider zei dat bij de fabricage mensen gewoon op onderdelen sprongen om ze vast te krijgen. Lekker veilig .
gezeur, dan is vliegen nog altijd 1000 keer veiliger dan autorijden
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_213204422
quote:
0s.gif Op zondag 14 april 2024 11:43 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
gezeur, dan is vliegen nog altijd 1000 keer veiliger dan autorijden
Laten we dat dan vooral zo houden ;)
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_213205097
quote:
0s.gif Op zondag 14 april 2024 11:39 schreef michaelmoore het volgende:
ruime seats
Seat Alhambra is een ruime Seat :Y
De Seat Tarraco ook.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  zondag 14 april 2024 @ 14:40:20 #286
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_213206887
quote:
0s.gif Op zondag 14 april 2024 11:39 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
ik ook , ruime seats , snel en geluidloos

[ afbeelding ]
Echter mag je voor de ruime zitplaatsen toch vooral de airline bedanken, daar heeft Boeing of Airbus niks mee van doen.
Luchtvaartmaatschappijen bepalen zelf wat voor soort en hoeveel stoelen ze erin zetten en van welke interieur fabrikant ze gebruik maken.

Bij een LCC zoals Scoot word je gewoon als sardientjes in hun 787's geduwd.

pi_213208447
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2024 17:05 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
En dan komen alleen de ernstige dingen nog in de media. Bij Alaska Airlines hebben ze na de uitgewaaide deur alle 737 toestellen onderzocht en was er een schrikbarende lijst aan gebreken. Het verschil tussen problemen met Airbus en Boeing vliegtuigen (de 777 is ook berucht en 787 blijft maar herzien moeten worden) is ondertussen enorm.
De 777 zijn gewoon goede bakken, vanaf de 787 begon het gezeik bij Boeing...
Mijn blog over o.a. leven met OCD (dwang) | <a href="https://mdj-stek.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >https://mdj-stek.nl</a>
pi_213212970
quote:
2s.gif Op woensdag 10 april 2024 09:35 schreef SEMTEX het volgende:

[..]
Toch raar. Ik heb er twee lange intercontintentale vluchten mee gehad, volkomen veilig. In het ontwerp zijn de motoren niet te zwaar gemaakt waardoor software moet ingrijpen (zoals bij de MAX), dus het ontwerp is op zich goed, maar als ik jou zo lees zijn het vooral weer de kwaliteit en afwerking die te wensen over laten.

Ik mag trouwens ook graag Aircrash Investigation kijken. Toevallig waren er twee afleveringen achter elkaar een Boeing 777 het lijdend voorwerp hier . Dat ding is ook grotendeels software en bij een van de twee waren de piloten niet voldoende live getraind op het toestel en was 1 van de toestellen de MH370 en helaas gedoomed door de piloot die op zelfmoordmissie was, maar verder hoor je weinig over de 777 qua crashes.
N=2 is natuurlijk niet relevant, op basis daarvan kan je niet concluderen dat een toestel volkomen veilig is. Er zijn ook hordes aan mensen die tientallen zo niet honderden vluchten in een 737 MAX hebben gemaakt en zonder kleerscheuren weer veilig op de grond kwamen te staan. Niet dat ik problemen heb met een 787, ik vind het een fijn toestel om in te vliegen, maar wanneer ik de keuze zou hebben vloog ik liever in een 747, A350 of A380. 777 is ook een prima kist, maar die vind ik aanzienlijk minder comfortabel.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 14-04-2024 23:24:44 ]
pi_213213524
quote:
2s.gif Op woensdag 10 april 2024 09:35 schreef SEMTEX het volgende:

[..]
Toch raar. Ik heb er twee lange intercontintentale vluchten mee gehad, volkomen veilig. In het ontwerp zijn de motoren niet te zwaar gemaakt waardoor software moet ingrijpen (zoals bij de MAX), dus het ontwerp is op zich goed, maar als ik jou zo lees zijn het vooral weer de kwaliteit en afwerking die te wensen over laten.

Ik mag trouwens ook graag Aircrash Investigation kijken. Toevallig waren er twee afleveringen achter elkaar een Boeing 777 het lijdend voorwerp hier . Dat ding is ook grotendeels software en bij een van de twee waren de piloten niet voldoende live getraind op het toestel en was 1 van de toestellen de MH370 en helaas gedoomed door de piloot die op zelfmoordmissie was, maar verder hoor je weinig over de 777 qua crashes.
Zoals @J.B. ook al zegt, is een vliegtuig niet volkomen veilig omdat jij er 2 intercontinentale vluchten mee hebt overleefd. Dat kan ook gebeuren als je veel geluk hebt, terwijl meer dan 95% van de vluchten neerstort.

De luxe zegt ook helemaal niets over de veiligheid. Ok, misschien voelde het daardoor beter aan en was je er daarom van overtuigd dat het en geweldig en veilig vliegtuig was. Heb je ook wel eens in een Airbus 380 gevlogen?

Wees liever blij, dat de kwaliteit van de Boeing vliegtuigen nog zodanig is, dat het "soms" fout gaat, in plaats dat ze bij bosjes uit de lucht vallen. En dat de meeste passagiers dus op hun bestemming aankomen. Waaronder jij.
  maandag 15 april 2024 @ 10:10:50 #290
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_213215080
quote:
0s.gif Op maandag 15 april 2024 02:33 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Zoals @:J.B. ook al zegt, is een vliegtuig niet volkomen veilig omdat jij er 2 intercontinentale vluchten mee hebt overleefd. Dat kan ook gebeuren als je veel geluk hebt, terwijl meer dan 95% van de vluchten neerstort.

De luxe zegt ook helemaal niets over de veiligheid. Ok, misschien voelde het daardoor beter aan en was je er daarom van overtuigd dat het en geweldig en veilig vliegtuig was. Heb je ook wel eens in een Airbus 380 gevlogen?
Ja, in november nog. Ook fijne bakken. En ik weet dat mijn twee veilige vluchten niks zeggen. Behalve die accu's die veel te heet werden in het begin van de lancering, zijn er geen echt grote rampen met een 787 geweest toch?
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_213313270
Former Boeing Manager Says Workers Mishandled Parts to Meet Deadlines

Een stukje uit de nyt met een interview van een voormalige kwaliteits man die de focus bij boeing steeds meer zag verschuiven naar output vs kwaliteit.
pi_213392837
Second Boeing Whistleblower Dies Suddenly
https://www.newsweek.com/(...)dden-illness-1896401
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_213449809
Van teletekst:

quote:
"Controles overgeslagen bij Boeing"

De Amerikaanse luchtvaartinspectie
FAA gaat opnieuw onderzoek doen bij
vliegtuigbouwer Boeing.Aanleiding is
een melding dat vereiste controles op
de 787 Dreamliner niet worden gedaan.

Een medewerker zag dat een controle op
de verbinding tussen de vleugels en de
romp niet werd uitgevoerd,maar wel als
voltooid werd genoteerd.Eerder deed de
FAA ook onderzoek na meldingen over
assemblagefouten bij de 787 Dreamliner.

Dit jaar zijn er al diverse problemen
geweest met toestellen van Boeing.Ook
in de ruimtevaart loopt het stroef.
Vannacht werd een langverwachte eerste
ruimtevlucht afgeblazen vanwege een
technisch mankement.
Dit is geen specifiek Boeing probleem, het komt daar alleen wat meer in de picture vanwege het soort product en de controle van luchtvaarinstanties.
Maar je ziet het overal dat spreadsheetmanagers de dienst uitmaken. Aandeelhouderswaarde en de resultaten van volgend kwartaal (of zelfs al volgende maand) gaan boven alles.

Voor de wereld economie is het niet goed dat je alleen nog maar bij Airbus terecht kunt voor een vliegtuig maar je zou wensen dat die tent volledig failliet gaat als afschrikwekkend voorbeeld.
-
  dinsdag 7 mei 2024 @ 10:56:38 #294
122053 Stoney3K
Flatsehats!
pi_213450195
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 mei 2024 10:23 schreef quo_ het volgende:
Van teletekst:
[..]Maar je ziet het overal dat spreadsheetmanagers de dienst uitmaken. Aandeelhouderswaarde en de resultaten van volgend kwartaal (of zelfs al volgende maand) gaan boven alles.
Dit is bij Boeing dan ook al het probleem sinds ze min of meer overgenomen zijn door McDonnell-Douglas.
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
pi_213480133
quote:
Oud-inspecteur doet boekje open over Boeing: 'Toestellen boordevol gebreken'
https://nos.nl/l/2519836

Een voormalig medewerker van Spirit AeroSystems, dat onder meer rompen voor vliegtuigbouwer Boeing maakt, zegt dat er geregeld vliegtuigdelen met "wel zeker 200 gebreken" de fabriek hebben verlaten. Volgens klokkenluider Santiago Paredes was Boeing hier altijd van op de hoogte. Paredes heeft al eerder melding gemaakt bij instanties, maar treedt nu voor het eerst naar buiten met een interview bij de BBC en CBS.

Paredes werkte van 2010 tot 2022 bij Spirit als kwaliteitsmedewerker. Hij is een van de medewerkers die moesten controleren of er geen gebreken aan onderdelen waren, voor ze naar Boeing gingen, waar de toestellen werden afgebouwd.

Spirit AeroSystems bouwt rompen voor de Boeing-types 737 en 787 en de cockpit voor bijna alle Boeing-vliegtuigen. Het bedrijf in de Amerikaanse staat Kansas was ooit onderdeel van Boeing, maar in 2005 ging het verder als eigen bedrijf. Daardoor kon het zijn bestand uitbreiden door bijvoorbeeld ook Airbus als klant aan te nemen. De grootste klant bleef echter altijd Boeing.

Slechte cultuur
Dat is volgens Paredes ook een van de redenen waarom de onderdelen met gebreken de fabriek konden verlaten. De leiding van Spirit bleef na de verkoop door Boeing aan en bleef dezelfde cultuur handhaven, zegt Paredes. Volgens hem was de cultuur altijd al slecht en werd dit na de verkoop alleen maar erger.

Zo werd hij bijvoorbeeld onder druk gezet door de leiding om minder strenge controles uit te voeren. "Ze focusten niet op de kwaliteit van de onderdelen, maar vooral op het financiėle plaatje en de cijfers. Ik denk dat dit daardoor kon gebeuren."

In de twaalf jaar dat hij er werkte is hij naar eigen zeggen gewend geraakt aan tientallen defecten per vliegtuigdeel. "Ik ontdekte veel ontbrekende bevestigingsmiddelen, veel verborgen gebreken en soms zelfs ontbrekende onderdelen", aldus de klokkenluider tegen de Amerikaanse nieuwszender en Engelse omroep.

[…]
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_213480163
quote:
2s.gif Op donderdag 9 mei 2024 15:19 schreef Aether het volgende:

[..]

RIP die krijgt binnen nu en 2 maanden een hartaanval en overlijd.
pi_213480215
quote:
0s.gif Op donderdag 9 mei 2024 15:22 schreef Scorpie het volgende:

[..]
RIP die krijgt binnen nu en 2 maanden een hartaanval en overlijd.
Swampy leefde ook nog vijf jaar.

Aether in NWS / Meerdere Europese landen sluiten luchtruim voor Boeing MAX
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_213494231
quote:
2s.gif Op donderdag 9 mei 2024 15:19 schreef Aether het volgende:

[..]

Deze persoon is in 2010 bij spirit gaan werken in 2005 is spirit afgesplitst van Boeing, en toch doet deze persoon blijkbaar de volgende bewering.
"Volgens hem was de cultuur altijd al slecht en werd dit na de verkoop alleen maar erger."

Deze persoon heeft een roddelbron en weet niets uit eigen ervaringen van de jaren voor verkoop en ook niets uit de eerste 5 jaar na verkoop. Dit maakt het verhaaltje voor mij wel wat dubieus. :P
  vrijdag 10 mei 2024 @ 09:07:22 #299
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_213494287
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2019 01:04 schreef trein2000 het volgende:
Iets zegt mij dat ze met een Airbus iets anders hadden gedaan.
Oh wow, did history prove you wrong...
  vrijdag 10 mei 2024 @ 09:12:27 #300
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_213494321
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 mei 2024 09:01 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Deze persoon is in 2010 bij spirit gaan werken in 2005 is spirit afgesplitst van Boeing, en toch doet deze persoon blijkbaar de volgende bewering.
"Volgens hem was de cultuur altijd al slecht en werd dit na de verkoop alleen maar erger."

Deze persoon heeft een roddelbron en weet niets uit eigen ervaringen van de jaren voor verkoop en ook niets uit de eerste 5 jaar na verkoop. Dit maakt het verhaaltje voor mij wel wat dubieus. :P
Na, dat meerdere Boeing klokkenluiders plots overlijden, en de vele vele kwaliteitsissues die er gevonden zijn geven aan dat hier veel rook en vuur is.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')