abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_213062729
quote:
14s.gif Op dinsdag 2 april 2024 13:50 schreef SEMTEX het volgende:
Iemand deze docu al gezien? Ik vond hem erg goed:
Gaat dus over de gebreken aan de 737 MAX, hoe de top van BOEING signalen van een productielijn manager (klokkenluider Ed Pierson), negeerde, de kwalijke rol van de FAA en nabestaanden van twee vluchten.
[..]
Na deze documentaire ga je Ed Pierson wel geloven...
En dan komen alleen de ernstige dingen nog in de media. Bij Alaska Airlines hebben ze na de uitgewaaide deur alle 737 toestellen onderzocht en was er een schrikbarende lijst aan gebreken. Het verschil tussen problemen met Airbus en Boeing vliegtuigen (de 777 is ook berucht en 787 blijft maar herzien moeten worden) is ondertussen enorm.
pi_213062775
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2024 17:00 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Dat is heel normaal in de VS, als je er niet mee akkoord gaat wordt je ontslagen. Dan zit je ook onbetaald thuis, maar hoef je ook niet meer terug te komen als het weer beter gaat. Ze hebben daar geen ontslagbescherming.
In Europa zou dit onacceptabel geacht worden en in Nederland is er nog een mogelijkheid dat ze dan tijdelijk in de WW worden 'geparkeerd' wegens de omstandigheden. Evengoed zou dan alsnog van Boeing verwacht worden het loon tot 100% aan te vullen.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_213062966
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2024 17:08 schreef Digi2 het volgende:

[..]
In Europa zou dit onacceptabel geacht worden en in Nederland is er nog een mogelijkheid dat ze dan tijdelijk in de WW worden 'geparkeerd' wegens de omstandigheden. Evengoed zou dan alsnog van Boeing verwacht worden het loon tot 100% aan te vullen.
Ze hebben wel weinig sociale voorzieningen, maar het salaris van de goedbetaalde beroepen is dan ook al gauw het dubbele van wat het hier is. Je wordt geacht er zelf voor te sparen.

Daarentegen is het salaris van de slecht betaalde beroepen daar nog veel slechter dan hier. Ok, bruto is het niet veel minder, maar zij moeten ook zelf sparen en de kosten voor levensonderhoud is in de EU lager dan in de dichtbevolkte staten van de VS. Ziektekostenverzekering is bijvoorbeeld heel duur. Alhoewel Nederland er hier wel uitspringt wat woonkosten betreft, natuurlijk.
  woensdag 3 april 2024 @ 10:27:03 #254
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_213069250
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2024 17:05 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
En dan komen alleen de ernstige dingen nog in de media. Bij Alaska Airlines hebben ze na de uitgewaaide deur alle 737 toestellen onderzocht en was er een schrikbarende lijst aan gebreken. Het verschil tussen problemen met Airbus en Boeing vliegtuigen (de 777 is ook berucht en 787 blijft maar herzien moeten worden) is ondertussen enorm.
Dat krijg je dus als kwaliteitscontrole een ondergeschoven kindje wordt en medewerkers van de montage maar steeds harder moeten werken om onmogelijke targets te halen, als ik Ed Pierson moet geloven.
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_213094700
Alaska Airlines krijgt 160 miljoen dollar van Boeing voor losgeschoten paneel
https://nos.nl/l/2515536

Boeing heeft 160 miljoen dollar betaald aan Alaska Airlines als "eerste compensatie" voor een incident in januari waarbij een vliegtuig een rompdeel kwijtraakte. Dat meldt de Amerikaanse luchtvaartmaatschappij.

Vanwege het verlies van het paneel moest het 737 Max-vliegtuig van Alaska Airlines een noodlanding maken. Het toestel werd veilig aan de grond gezet met 174 passagiers en zes bemanningsleden aan boord. De vliegmaatschappij hield alle 737 Max 9-vliegtuigen vervolgens tijdelijk aan de grond.

De 160 miljoen dollar van Boeing staat volgens Alaska Airlines gelijk aan de inkomsten die de vliegmaatschappij misliep in het eerste kwartaal als gevolg van het incident. Alaska Airlines zegt nog aanvullende compensatie van Boeing te verwachten. De voorwaarden van deze betalingen zouden vertrouwelijk zijn.
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_213107553
quote:
Nieuw onderzoek naar Boeing na brand in vliegtuigmotor

De Amerikaanse luchtvaartautoriteit FAA is een nieuw onderzoek naar vliegtuigfabrikant Boeing gestart. Donderdag ontstond vlak voor het opstijgen brand in de motor van een toestel van de Amerikaanse maatschappij Southwest Airlines.

De brand werd kort voor het opstijgen ontdekt op het vliegveld van Lubbock in de staat Texas. Het vliegtuig, een Boeing 737-800, stond bijna klaar op de startbaan toen de piloot ontdekte dat de remmen oververhit waren en dat er een brand in de motor woedde. De 154 passagiers zijn uiteindelijk met een ander toestel naar hun bestemming gebracht.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_213131618
Het houdt maar niet op :{
quote:
Motorkap valt van Boeing-vliegtuig tijdens opstijgen, toestel keert terug

Een Boeing 737 keerde zondag terug naar Denver International Airport, nadat het toestel de motorkap had verloren tijdens het opstijgen. Het losgeraakte onderdeel raakte daarbij de vleugelklep.
Zaterdag, dus voor het incident met de motorkap, maakte de Amerikaanse luchtvaartautoriteit FAA bekend opnieuw een onderzoek te starten naar Boeing. Donderdag ontstond namelijk vlak voor het opstijgen brand in de motor van een toestel van een Boeing 737 van de Amerikaanse maatschappij Southwest Airlines.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
  zondag 7 april 2024 @ 22:18:58 #258
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_213131770
quote:
0s.gif Op zondag 7 april 2024 22:04 schreef Digi2 het volgende:
Het houdt maar niet op :{
[..]

De beelden _O- _O-
twitter
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  zondag 7 april 2024 @ 23:27:51 #259
344884 monkyyy
Myers-Briggs: INTJ
pi_213132463
If it's Boeing, I'm not going
You can learn anything, the secret lies in discipline.
"What the mind can conceive and believe, it can achieve"
You will make mistakes. Forgive yourself. Move on. Start rebuilding.
pi_213133837
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  maandag 8 april 2024 @ 09:16:53 #261
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_213133909


Er wordt nu wel heel panisch gereageerd op alles wat met een Boeing toestel gebeurt. Geen medelijden met Boeing hier, maar het is denk ik wel belangrijk om eea in perspectief te blijven zien.
De turbofans die onder de vleugels hangen zijn niet gefabriceerd door Boeing en krijgen ook geen onderhoud van Boeing. Ergo; Boeing toestellen zijn dus ook niet de enige die hier last van hebben.
Zo kende de A320 familie in November 2018 zijn 45ste(!!) engine cowling incident, zie foto hierboven, een Airbus A320-214 van Frontier Airlines.

De belangrijkste reden voor dit soort incidenten?
"A common safety issue among these incidents is the fact that the cowl doors were not closed and latched following maintenance. This was not detected by the engineers, nor by flight crew members during the walk-around check. "

Dus ja, Boeing verdient alle ellende die ze nu over zich heen krijgen. Maar dit is er niet één van.

[ Bericht 1% gewijzigd door Kleffe_Dop op 08-04-2024 09:30:32 ]
  maandag 8 april 2024 @ 09:49:40 #262
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_213134205
quote:
84s.gif Op zondag 7 april 2024 22:18 schreef Starhopper het volgende:

[..]
De beelden _O- _O- [ x ]
Och jezus jongens, ik zou me rot geschrokken zijn. Een 737-800 is weer een MAX he? Ed Pierson blijft maar gelijk krijgen.
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
  maandag 8 april 2024 @ 09:50:39 #263
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_213134219
quote:
85s.gif Op zondag 7 april 2024 23:27 schreef monkyyy het volgende:
If it's Boeing, I'm not going
Ik heb menig transatlantische vlucht in een Dreamliner gevlogen. Fantastische vliegtuigen en betrouwbaar. Ik zou me alleen wel twee keer bedenken om in een MAX te stappen nu.
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
  maandag 8 april 2024 @ 09:52:00 #264
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_213134241
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2024 09:16 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[ afbeelding ]

Er wordt nu wel heel panisch gereageerd op alles wat met een Boeing toestel gebeurt. Geen medelijden met Boeing hier, maar het is denk ik wel belangrijk om eea in perspectief te blijven zien.
De turbofans die onder de vleugels hangen zijn niet gefabriceerd door Boeing en krijgen ook geen onderhoud van Boeing. Ergo; Boeing toestellen zijn dus ook niet de enige die hier last van hebben.
Tja, maar je moet er evengoed kwaliteitscontrole op doen. Het is te makkelijk om je ervan af te maken met ' ze worden door partij X geproduceerd, dus ik trek mijn handen ervan af'
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
  maandag 8 april 2024 @ 10:35:00 #265
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_213134600
quote:
2s.gif Op maandag 8 april 2024 09:49 schreef SEMTEX het volgende:

[..]
Och jezus jongens, ik zou me rot geschrokken zijn. Een 737-800 is weer een MAX he? Ed Pierson blijft maar gelijk krijgen.
De 737-800 is van de "NG" serie (Next Generation), productiejaren 1996-2019.
Niet uit de MAX serie dus.

quote:
2s.gif Op maandag 8 april 2024 09:52 schreef SEMTEX het volgende:

[..]
Tja, maar je moet er evengoed kwaliteitscontrole op doen. Het is te makkelijk om je ervan af te maken met ' ze worden door partij X geproduceerd, dus ik trek mijn handen ervan af'
Alleen moet in dit geval de kwaliteitscontrole plaatsvinden vanuit de partij die het onderhoud aan de turbofans doet, die zijn daar ook toe bevoegd. Je kan niet verwachten dat Boeing (of Airbus, of Embraer) bij elke vorm van onderhoud een mannetje over de schouder mee heeft kijken, dit zou tienduizenden vacatures betekenen per direct.
En daarnaast zoals eerder gezegd; de turbofans zijn niet van Boeing of Airbus zelf, die worden kant en klaar geleverd door o.a. Rolls-Royce, General Electric, Pratt & Whitney, Safran, CFM International etc.
pi_213135206
quote:
2s.gif Op maandag 8 april 2024 09:52 schreef SEMTEX het volgende:

[..]
Tja, maar je moet er evengoed kwaliteitscontrole op doen. Het is te makkelijk om je ervan af te maken met ' ze worden door partij X geproduceerd, dus ik trek mijn handen ervan af'
Motoren worden na x uur gebruikt te zijn nagekeken door technisch personeel deze doen daarna de kappen dicht vervolgens maken piloten voordat ze vertrekken ook nog een rondje om het vliegtuig om te controleren of het onderhoudspersoneel o.a de kappen wel goed dicht gemaakt hebben.

Dit is echt een fout die komt door onderhoudspersoneel die zich niet aan procedures gehouden hebben en vervolgens piloten die zich ook niet aan de procedure gehouden hebben..

Moet Boeing dan ook zulk onderhoud gaan doen dan gaat vliegen echt onbetaalbaar worden. :D
  maandag 8 april 2024 @ 11:45:40 #267
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_213135601
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2024 11:21 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Motoren worden na x uur gebruikt te zijn nagekeken door technisch personeel deze doen daarna de kappen dicht vervolgens maken piloten voordat ze vertrekken ook nog een rondje om het vliegtuig om te controleren of het onderhoudspersoneel o.a de kappen wel goed dicht gemaakt hebben.

Dit is echt een fout die komt door onderhoudspersoneel die zich niet aan procedures gehouden hebben en vervolgens piloten die zich ook niet aan de procedure gehouden hebben..

Moet Boeing dan ook zulk onderhoud gaan doen dan gaat vliegen echt onbetaalbaar worden. :D
Als je Ed Pierson dus hoort, krijgt het personeel van de directie steeds minder / te weinig tijd voor de juiste checks en/of maken ze te lange uren waardoor vermoeidheid en fouten ontstaan.
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_213135717
quote:
2s.gif Op maandag 8 april 2024 11:45 schreef SEMTEX het volgende:

[..]
Als je Ed Pierson dus hoort, krijgt het personeel van de directie steeds minder / te weinig tijd voor de juiste checks en/of maken ze te lange uren waardoor vermoeidheid en fouten ontstaan.
Maar dit is nu gebeurt bij een vliegtuig wat allang en breed uitgeleverd is en dus gewoon door laksigheid van de onderhoudsmonteur daar ter plekke en daarna ook nog eens piloten die hun check niet gedaan hebben.

Ga jij ook je autofabrikant de schuld geven als na een onderhoudsbeurt met vervangen van banden bij de garage de wielmoeren niet goed op spanning zijn gebracht?
  maandag 8 april 2024 @ 11:59:42 #269
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_213135731
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2024 11:58 schreef Basp1 het volgende:

Ga jij ook je autofabrikant de schuld geven als na een onderhoudsbeurt met vervangen van banden bij de garage de wielmoeren niet goed op spanning zijn gebracht?
Nee, maar ik kijk ook niet alleen naar dit toestel, maar naar alle meldingen van de laatste tijd, waar wel recent uitgeleverde toestellen bij zaten.
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
  maandag 8 april 2024 @ 12:05:53 #270
168739 Red_85
'echt wel'
pi_213135799
quote:
2s.gif Op maandag 8 april 2024 11:59 schreef SEMTEX het volgende:

[..]
Nee, maar ik kijk ook niet alleen naar dit toestel, maar naar alle meldingen van de laatste tijd, waar wel recent uitgeleverde toestellen bij zaten.
Hou op hoor. Als een toestel zo lang in een vloot zit bij een maatschappij, kan je de fabrikant niet echt meer aankijken.

Maar het is natuurlijk veel lekkerder om op de bandwagon mee te gaan.
Leer van de posts naar je toe, want die spreken de waarheid itt jij.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_213136010
quote:
2s.gif Op maandag 8 april 2024 11:59 schreef SEMTEX het volgende:

[..]
Nee, maar ik kijk ook niet alleen naar dit toestel, maar naar alle meldingen van de laatste tijd, waar wel recent uitgeleverde toestellen bij zaten.
Dan is het voor een mede discussie genoten nogal vreemd dat je op een post reageerde die juist niets met recent uitgeleverde toestellen te maken heeft. Maar juist over de achtergrond van het incident met opengeklapte motor delen. ;)
  maandag 8 april 2024 @ 12:49:09 #272
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_213136227
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2024 12:05 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Hou op hoor. Als een toestel zo lang in een vloot zit bij een maatschappij, kan je de fabrikant niet echt meer aankijken.

Maar het is natuurlijk veel lekkerder om op de bandwagon mee te gaan.
Leer van de posts naar je toe, want die spreken de waarheid itt jij.
Ik zit niet in een bandwagon. Nogmaals: ik ben een absolute fan van de Boeing 787 Dreamliner en gun Boeing rust, maar ik denk dat ze ook eens met de neuzen op de fouten moeten worden gedrukt en minder blind gaan voor het grote geld.

quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2024 12:29 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Dan is het voor een mede discussie genoten nogal vreemd dat je op een post reageerde die juist niets met recent uitgeleverde toestellen te maken heeft. Maar juist over de achtergrond van het incident met opengeklapte motor delen. ;)
Ik vind het adhv foto's en filmpjes ook wat vroeg om te concluderen dat Boeing hier geen schuld aan zou hebben. De laatste twee gevallen zijn allebei Southwest toestellen: slecht onderhoud kan ook nog een issue zijn. De NTSB gaat zich hier vast wel over buigen.

[ Bericht 3% gewijzigd door SEMTEX op 08-04-2024 14:20:46 ]
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_213153679
quote:
Luchtvaartautoriteit onderzoekt opnieuw mogelijk probleem bij Boeing

De Amerikaanse luchtvaartautoriteit FAA opent opnieuw een onderzoek naar de werkwijze van Boeing. Dit keer rond de productie van de 787 Dreamliner.

Een klokkenluider beweert dat de vliegtuigfabrikant zijn zorgen over de veiligheid van de vliegtuigen negeerde, wat de FAA bevestigde na berichtgeving van The New York Times. Boeing verkeert al in een crisis door veiligheidszorgen rond de 737 MAX 9.

Boeing-ingenieur Sam Salehpour beweert dat de romp van de 787 Dreamliner zwakker kan worden doordat medewerkers handigheidjes gebruiken om verschillende onderdelen sneller aan elkaar te bevestigen. Ze deden dit om nieuwe exemplaren van het vliegtuig op tijd te kunnen afleveren. Boeing zou Salehpours zorgen over de risico's van die aangepaste productiemethode hebben genegeerd.

Boeing zegt dat de klokkenluider "onjuiste" beweringen doet die geen recht doen aan "het uitgebreide werk dat Boeing heeft gedaan om de kwaliteit en langdurige veiligheid van het vliegtuig" te garanderen. Wel erkent de fabrikant tegenover The New York Times het productieproces te hebben aangepast.
Als deze productiemethode wijziging door de FAA als ongeoorloofd wordt beschouwd dan gaat dit grote gevolgen hebben :{
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
  woensdag 10 april 2024 @ 00:10:35 #274
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_213154586
Niet mijn Dreamliner 😢
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_213154614
quote:
9s.gif Op woensdag 10 april 2024 00:10 schreef SEMTEX het volgende:
Niet mijn Dreamliner 😢
Ja, die blijft maar herzien moeten worden. Te flexibele vleugels, metaalkrullen tussen de vleugel en benzinetank, problemen met de bliksemafleiders, de standaard dingen zoals te weinig vastgedraaide bouten en rommel in de loze ruimtes, enz. Er staan er regelmatig meer geparkeerd dan er rondvliegen. Ze hebben er nog geen cent aan verdiend.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')