https://www.avrotros.nl/e(...)al-2019-in-tel-aviv/quote:Singer-songwriter Duncan Laurence gaat Nederland vertegenwoordigen op de 64ste editie van het Eurovisie Songfestival 2019 in Tel Aviv.
De Nederlandse inzending van het Songfestival heeft de afgelopen jaren een absolute kwaliteitsslag gemaakt. Met Duncan Laurence zet AVROTROS deze lijn voort. Algemeen directeur AVROTROS en lid van de selectiecommissie Eric van Stade: “We werden van onze stoel geblazen door deze song. Het is zo krachtig dat we unaniem hebben besloten dat Duncan onze man is.”
Over Duncan Laurence
Duncan Laurence ( Spijkenisse, 11 april 1994) studeerde afgelopen jaar af aan de Rockacademie in Tilburg. Hij ontwikkelde zich daar als zanger, songwriter en producer en deed tijdens zijn studie ervaring op in onder andere Londen en Stockholm.
Duncan Laurence: “De afgelopen jaren deden voor Nederland A-artiesten mee met grote naamsbekendheid. Voor mij geldt dat laatste niet maar dat is juist ook mooi: er zijn heel veel jonge muzikale talenten in Nederland. Mijn deelname bewijst dat je zomaar de kans kunt krijgen om op zo’n groot platform te laten zien wat je waard bent. Ik ben heel trots dat ik Nederland ga vertegenwoordigen en ik ga alles geven.”
Ilse DeLange – die de selectiecommissie wees op deze inzending: “Duncan is heel bijzonder. Wat hij schrijft is heel erg internationaal. Het is authentiek. Het raakt in alles vind ik. Verder heeft hij ook de persoonlijkheid die bij zo’n groot avontuur hoort. Zijn prioriteiten liggen altijd bij de muziek.”
Alle details rondom de Nederlandse inzending worden op donderdag 7 maart bekend gemaakt. Duncan zal zich tot die tijd in alle rust volledig focussen en voorbereiden op zijn inzending.
Alles is tot nu toe nog slim gedaan jaquote:Op maandag 11 maart 2019 16:43 schreef ato het volgende:
Denk eraan dat meerdere acts kunnen falen live, die hebben wij nog niet live gehoord. Duncan heeft dat (slimme zet trouwens) de volgende dag bewezen. Ik denk dat hij daar ook een streepje mee voor heeft.
twitter:tomroepbrabant twitterde op maandag 11-03-2019 om 16:38:00Twee jaar lang werkte producer Wouter Hardy uit Boxtel vanuit zijn Rotterdamse studio met Duncan Laurence aan ‘Arcade’, favoriet voor de eindzege op het #songfestival. 165 sporen waren ervoor nodig. Zo zijn verhaal @omroepbrabant #ob https://t.co/XanfzGvwP1 reageer retweet
Tegen de tijd dat wij ondersteuning nodig hebben, ben je vast wel weer hersteld of niet...quote:Op maandag 11 maart 2019 16:41 schreef Cyan9 het volgende:
Als jullie allemaal voorlopig nou allemaal hyper en euforisch blijven, dan hoef ik voorlopig ook geen psychische ondersteuning te geven.
Want ziektewet en zo..
Tomroepbrabantquote:Op maandag 11 maart 2019 16:47 schreef Em31 het volgende:
twitter:tomroepbrabant twitterde op maandag 11-03-2019 om 16:38:00Twee jaar lang werkte producer Wouter Hardy uit Boxtel vanuit zijn Rotterdamse studio met Duncan Laurence aan ‘Arcade’, favoriet voor de eindzege op het #songfestival. 165 sporen waren ervoor nodig. Zo zijn verhaal @:omroepbrabant #ob https://t.co/XanfzGvwP1 reageer retweet
scary shit....quote:Op maandag 11 maart 2019 17:15 schreef ato het volgende:
En toen werd het terug gefloten. Arcade was al eerder uitgebracht.![]()
Grapje
Vanavond in het NOS Journaaltwitter:cornaldm twitterde op maandag 11-03-2019 om 15:00:53Dat NL op 1 staat bij de bookmakers - wat zegt dat? Hebben ze het ook wel ‘ns totaal mis? Ik stond @lidwiengevers @nosnieuws te woord zojuist #Songfestival reageer retweet
Cornald in het journaalquote:Op maandag 11 maart 2019 17:32 schreef Em31 het volgende:
Vanavond in het NOS Journaaltwitter:cornaldm twitterde op maandag 11-03-2019 om 15:00:53Dat NL op 1 staat bij de bookmakers - wat zegt dat? Hebben ze het ook wel ‘ns totaal mis? Ik stond @:lidwiengevers @:nosnieuws te woord zojuist #Songfestival reageer retweet
Wow jongens.quote:Op maandag 11 maart 2019 14:33 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Ik heb even gekeken, de odds van Duncan zijn ongeveer hetzelfde als Loreen in hetzelfde stadium.
Ik heb niets met Cornald, maar ik ben toch wel blij dat hij dit doet en niet Jan of Daniel.quote:
Inderdaad. Dan had er weer een draaiorgel het podium opgesleept moeten worden.quote:Op maandag 11 maart 2019 17:48 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Ik heb niets met Cornald, maar ik ben toch wel blij dat hij dit doet en niet Jan of Daniel.
Doe niet zo eng gekquote:Op maandag 11 maart 2019 17:15 schreef ato het volgende:
En toen werd het terug gefloten. Arcade was al eerder uitgebracht.![]()
Grapje
14 mei is de eerste semi. Denk dat repetities pas rond de 12e zullen beginnen.quote:Op maandag 11 maart 2019 18:11 schreef Guanabana het volgende:
Ik ga van 10 op 11 mei een nachtje weg, is er dan kans dat ik iets mis van repetities ofzo? Kut zeg, wat regel ik dat toch altijd slecht, in 2017 ging ik zelfs op vakantie tijdens de finale
Repetities zijn die hele week ervoor ook al.quote:Op maandag 11 maart 2019 18:13 schreef justnathan321 het volgende:
[..]
14 mei is de eerste semi. Denk dat repetities pas rond de 12e zullen beginnen.
Denk dat je net op tijd terug zal zijn
quote:Op maandag 11 maart 2019 18:22 schreef Greys het volgende:
[..]
Repetities zijn die hele week ervoor ook al.Ze zijn er twee weken.
Jaquote:Op maandag 11 maart 2019 18:24 schreef justnathan321 het volgende:
[..]Dacht dat elke act 2 dagen ervoor repeteert. Wel goed dat het de hele week ervoor al gebeurt, dan hebben we meer te doen in die week
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Echt de hele week ervoor ook al. Kijk maar in dit artikel iets verder staat het hele repetitieschema nog van vorig jaar. Je krijgt in het weekend de Red carpet event, de opening. En dan de hele week repetities al.quote:Op maandag 11 maart 2019 18:24 schreef justnathan321 het volgende:
[..]Dacht dat elke act 2 dagen ervoor repeteert. Wel goed dat het de hele week ervoor al gebeurt, dan hebben we meer te doen in die week
quote:Op maandag 11 maart 2019 18:26 schreef Em31 het volgende:
[..]
Ja![]()
kijk om een idee te krijgen, het schema van vorig jaar:
Oh god dat schema, alles komt terug.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Koel en donker bewaren
Hij kan nu ook haast niet anders.quote:Op maandag 11 maart 2019 18:27 schreef summer52 het volgende:
Ik was net te laat, Stefan Raatgever in Editie NL over de hoge notering bij de Bookmakers, maar is misschien later nog wel ergens terug te zien. Niet dat zijn mening telt maar volgens mij was hij aardig enthousiast
quote:Op maandag 11 maart 2019 18:26 schreef Em31 het volgende:
[..]
Ja![]()
kijk om een idee te krijgen, het schema van vorig jaar:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Is dit schema al bijna een jaar oud?? Weet nog toen ik het voor het eerst hier zag voorbij komen. Was zo spannend allemaal toen. Heb er weer zin in
![]()
Hele dag naar Matt zijn hoofd kijkenquote:Op maandag 11 maart 2019 18:29 schreef Guanabana het volgende:
[..]
Oh god dat schema, alles komt terug.
Echt héquote:Op maandag 11 maart 2019 18:29 schreef Guanabana het volgende:
[..]
Oh jeetje dat gaat het vanaf 30 april al los?quote:Op maandag 11 maart 2019 18:22 schreef Greys het volgende:
[..]
Repetities zijn die hele week ervoor ook al.Ze zijn er twee weken.
Hier het hele artikel met de beelden ook erbij: https://www.omroepbrabant(...)-Laurence-aan-Arcadequote:Op maandag 11 maart 2019 16:47 schreef Em31 het volgende:
twitter:tomroepbrabant twitterde op maandag 11-03-2019 om 16:38:00Twee jaar lang werkte producer Wouter Hardy uit Boxtel vanuit zijn Rotterdamse studio met Duncan Laurence aan ‘Arcade’, favoriet voor de eindzege op het #songfestival. 165 sporen waren ervoor nodig. Zo zijn verhaal @:omroepbrabant #ob https://t.co/XanfzGvwP1 reageer retweet
quote:Op maandag 11 maart 2019 18:29 schreef Guanabana het volgende:
[..]
Ja zat ik daar verhit aan de keukentafel met 146 tabjes open en dat schema checken en FOK en Matt en over twee maanden is dat dus alweer zo ver. Bizar.quote:
Ja vooral dit inderdaadquote:Op maandag 11 maart 2019 18:48 schreef justnathan321 het volgende:
De poll results hadden in het verleden altijd (behalve bij Ukraine dan) gelijk... Amsterdam 2020 it is!
[ afbeelding ]
Weet nog dat ik na de tweede repetities echt niet meer naar die streams kon kijken, werd er toen helemaal gek vanquote:Op maandag 11 maart 2019 18:49 schreef Guanabana het volgende:
[..]
Ja zat ik daar verhit aan de keukentafel met 146 tabjes open en dat schema checken en FOK en Matt en over twee maanden is dat dus alweer zo ver. Bizar.
Nu wel. 24 procent al.quote:Op maandag 11 maart 2019 18:43 schreef Unites het volgende:
Allemaal al gestemd?
https://eurovisionworld.com/esc/eurovision-2019-poll
Ik heb zin om zometeen de posts terug te lezen van toen de demo van Arcade werd gelekt.quote:Op maandag 11 maart 2019 18:46 schreef Guanabana het volgende:
Ik was best wel terughoudend, maar als ik zo al die polls en reacties en dingen zie....... man. Wie had dit kunnen denken.
Ik zocht die demo nog maar kon hem niet vinden.quote:Op maandag 11 maart 2019 18:51 schreef Cee het volgende:
Ik heb zin om zometeen de posts terug te lezen van toen de demo van Arcade werd gelekt.
Ik zat 30 april bloedzenuwachtig achter mijn bureau op kantoor, klaar om om 5 uur zo snel mogelijk met piepende bandjes naar huis te rijden met mijn oortjes in zodat ik de stream alvast kon horen. En op het moment van de eerste minuut van de repetitie stond ik in de lift naar boven en ik weet niet, de rest is een blinde vlek.quote:Op maandag 11 maart 2019 18:49 schreef Guanabana het volgende:
[..]
Ja zat ik daar verhit aan de keukentafel met 146 tabjes open en dat schema checken en FOK en Matt en over twee maanden is dat dus alweer zo ver. Bizar.
https://twitter.com/jacobinevdb/status/1099313736832245760quote:Op maandag 11 maart 2019 18:52 schreef Guanabana het volgende:
[..]
Ik zocht die demo nog maar kon hem niet vinden.
'DANSERS?'quote:Op maandag 11 maart 2019 18:54 schreef Cee het volgende:
[..]
Ik zat 30 april bloedzenuwachtig achter mijn bureau op kantoor, klaar om om 5 uur zo snel mogelijk met piepende bandjes naar huis te rijden met mijn oortjes in zodat ik de stream alvast kon horen. En op het moment van de eerste minuut van de repetitie stond ik in de lift naar boven en ik weet niet, de rest is een blinde vlek.![]()
“Waar was jij toen...” Echt eeuwige trauma opgelopen die dag.
Ik heb hem afgelopen donderdagavond nog hier gelinkt zien staan en toen heb ik er voor het eerst naar geluisterd. Ik kon hem een dag erna niet meer vinden. Misschien ervan af gehaald om mensen niet af te leiden van het uiteindelijke, juiste product.quote:Op maandag 11 maart 2019 18:52 schreef Guanabana het volgende:
[..]
Ik zocht die demo nog maar kon hem niet vinden.
Vanaf hierrrrr ging het er hier al over:quote:Op maandag 11 maart 2019 18:56 schreef Cee het volgende:
[..]
Ik heb hem afgelopen donderdagavond nog hier gelinkt zien staan en toen heb ik er voor het eerst naar geluisterd. Ik kon hem een dag erna niet meer vinden. Misschien ervan af gehaald om mensen niet af te leiden van het uiteindelijke, juiste product.
Thanks!quote:Op maandag 11 maart 2019 18:55 schreef Em31 het volgende:
[..]
https://twitter.com/jacobinevdb/status/1099313736832245760
Hier een stukje
hahaha deze blijft mooiquote:Op maandag 11 maart 2019 18:57 schreef Greys het volgende:
[..]
Vanaf hierrrrr ging het er hier al over:
ESF / [2019] NL: Duncan Laurence #30 Onze man in Tel Aviv
Voor als je wilt teruglezen. Alleen hebben amper mensen er toen naar geluisterd zo te zien en daarna ging het alweer over de loting.
Ja eigenlijk kan het nu alleen nog maar downhill gaan voor onsquote:Op maandag 11 maart 2019 18:57 schreef Majkool het volgende:
Eerst staging maar afwachten, polls/odds veranderen dan echt enorm... Het is nu eigenlijk gewoon wachten op de repetities
Zo hallo. Ik kan me nu helemaal voorstellen dat de commissie daar weggeblazen door werd. Wat zingt ie daar met veel volume/kracht trouwens, meer dan nu. Tis allemaal wat dramatischer in de demo. Maar klonk echt al geweldig zeg.quote:Op maandag 11 maart 2019 18:55 schreef Em31 het volgende:
[..]
https://twitter.com/jacobinevdb/status/1099313736832245760
Hier een stukje
Ja, die Wouter Hardy en z'n Zweedse vriend hebben wonderen verricht. De zanglijn en de tekst zijn hetzelfde, maar de opbouw en begeleiding is compleet anders. Hoe je van een vrij saai, vlak nummer een knaller maakt.quote:Op maandag 11 maart 2019 18:58 schreef Guanabana het volgende:
[..]
Thanks!
Lijkt ook wel of de akkoorden aangepast zijn in de uiteindelijke versie. Wel een flinke verbetering.
Ja hoe hij het refrein inzet, zo mooi! Heb dat steeds weer geluisterd.quote:Op maandag 11 maart 2019 19:01 schreef Greys het volgende:
[..]
Zo hallo. Ik kan me nu helemaal voorstellen dat de commissie daar weggeblazen door werd. Wat zingt ie daar met veel volume/kracht trouwens, meer dan nu. Tis allemaal wat dramatischer in de demo. Maar klonk echt al geweldig zeg.
quote:Op maandag 11 maart 2019 19:04 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Ja, die Wouter Hardy en z'n Zweedse vriend hebben wonderen verricht. De zanglijn en de tekst zijn hetzelfde, maar de opbouw en begeleiding is compleet anders. Hoe je van een vrij saai, vlak nummer een knaller maakt.
quote:Op maandag 11 maart 2019 18:57 schreef Greys het volgende:
[..]
Vanaf hierrrrr ging het er hier al over:
ESF / [2019] NL: Duncan Laurence #30 Onze man in Tel Aviv
Voor als je wilt teruglezen. Alleen hebben amper mensen er toen naar geluisterd zo te zien en daarna ging het alweer over de loting.
Wow, juli 2017 al.twitter:MMB_AMS twitterde op maandag 10-07-2017 om 10:52:57DUNCAN LAURENCE "Loving you is a losing game..." (song: Arcade) Wát een stem, en wat een bijzonder optreden hier... https://t.co/J9utEE4kb4 reageer retweet
Ik vind z'n zang in de demo intenser. Dat mag van mij wel op het ESF. Dan vind ik het nóg mooier. En het is al zo mooi.quote:Op maandag 11 maart 2019 19:04 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Ja, die Wouter Hardy en z'n Zweedse vriend hebben wonderen verricht. De zanglijn en de tekst zijn hetzelfde, maar de opbouw en begeleiding is compleet anders. Hoe je van een vrij saai, vlak nummer een knaller maakt.
Nee die zit morgen op twee!quote:Op maandag 11 maart 2019 19:19 schreef Momo... het volgende:
Wow al 1,6 miljoen views, het remt ook niet af bij 1 mln![]()
Een halfuur geleden zag ik dat hij net op 1,6 stond en open 'm nu weer en alweer 20.000 views erbijquote:Op maandag 11 maart 2019 19:19 schreef Momo... het volgende:
Wow al 1,6 miljoen views, het remt ook niet af bij 1 mln![]()
Neuh, 100.000 erbij in 1 dag, dus 2 miljoen zal eerder vrijdag zijn, of later, 't is maar hoe je het bekijkt.quote:
Tuurlijk gaat het mooier klinken! Met de volledig staging en achtergrond muziek (zoals in de audio), zal het echt een mooi totaalplaatje zijn live. Vraag me af hoe het bij Euro in Concert zal zijn.quote:Op maandag 11 maart 2019 19:25 schreef Em31 het volgende:
maar volgens mij klinkt het straks nog mooier.
Ja met het koor er duidelijker bijquote:Op maandag 11 maart 2019 19:27 schreef justnathan321 het volgende:
[..]
Tuurlijk gaat het mooier klinken! Met de volledig staging en achtergrond muziek (zoals in de audio), zal het echt een mooi totaalplaatje zijn live. Vraag me af hoe het bij Euro in Concert zal zijn.
twitter:EditieNL twitterde op maandag 11-03-2019 om 18:38:05Al je geld op Duncan https://t.co/5k6bf4Ooon https://t.co/nMqZVyftah reageer retweet
Misschien delen mensen het steeds meer op social media en worden het er dan meer meer per dag.quote:Op maandag 11 maart 2019 19:27 schreef Arcee het volgende:
[..]
Neuh, 100.000 erbij in 1 dag, dus 2 miljoen zal eerder vrijdag zijn, of later, 't is maar hoe je het bekijkt.
Er komt zometeen wel een item over in het Acht Uur Journaal.quote:Op maandag 11 maart 2019 19:27 schreef Arcee het volgende:
[..]
Neuh, 100.000 erbij in 1 dag, dus 2 miljoen zal eerder vrijdag zijn, of later, 't is maar hoe je het bekijkt.
Ik denk dat het nu zelfs sneller zal gaan omdat nu ook de casual ESF kijker via de media te horen krijgt wat er zoal kans maakt in Tel Aviv en daardoor de clip gaat kijken. Er zijn nog altijd meer casual kijkers dan die-hard fans als wij dus zal de teller oplopen.quote:Op maandag 11 maart 2019 19:32 schreef Greys het volgende:
[..]
Misschien delen mensen het steeds meer op social media en worden het er dan meer meer per dag.
Ah nee weet ik het. Ik denk tóch morgen. Heel eigenwijs.
Ja dattes alles enzo morgen twee miljoennnnnquote:Op maandag 11 maart 2019 19:36 schreef Cee het volgende:
[..]
Ik denk dat het nu zelfs sneller zal gaan omdat nu ook de casual ESF kijker via de media te horen krijgt wat er zoal kans maakt in Tel Aviv en daardoor de clip gaat kijken. Er zijn nog altijd meer casual kijkers dan die-hard fans als wij dus zal de teller oplopen.
Ik krijg nu al kippenvel bij de gedachte dat de hele AFAS dat ooohohohhh meebrult.quote:Op maandag 11 maart 2019 19:27 schreef justnathan321 het volgende:
[..]
Tuurlijk gaat het mooier klinken! Met de volledig staging en achtergrond muziek (zoals in de audio), zal het echt een mooi totaalplaatje zijn live. Vraag me af hoe het bij Euro in Concert zal zijn.
Zou wegwijsIlse haar klok wel op tijd verzetten?quote:Op maandag 11 maart 2019 15:13 schreef Cee het volgende:
Alvast vrij gevraagd voor 16 mei in de middag en de dag daarop. Kan het nu al niet handelen.
Heb trouwens teruggerekend, vorig jaar moesten we donderdag 10 mei en de eerste repetitie was maandag 30 april, rond de klok van half 6. Dus dan zouden we dit keer op maandag 6 mei laat in de middag moeten.
Misschien een uurtje later of juist eerder omdat het in Lissabon een uur vroeger was en ik weet niet of Tel Aviv een uur later dan hier is?
Stress.
De enige afwijkende act dit jaar zal IJsland zijn. En Australië als ze de act uit de NF blijft gebruiken (wat ik niet hoop). Verder blijven dingen redelijk beschaafd.quote:Op maandag 11 maart 2019 19:33 schreef TLC het volgende:
Zijn er ook vrouwen met baarden die meedoen dit jaar ? zo nee dan begin ik wat meer op n goede afloop te hopen
Waar ik wel bang voor ben is dat mensen al gaan juichen terwijl die laatste oohohoo's nog moeten komen van die vrouw en dat ze daar dan doorheen juichen. Terwijl dat juist zo'n mooi einde is.quote:Op maandag 11 maart 2019 19:38 schreef Cee het volgende:
[..]
Ik krijg nu al kippenvel bij de gedachte dat de hele AFAS dat ooohohohhh meebrult.
Dat is makkelijk op te lossen door woorden op de led wall to projecteren.quote:Op maandag 11 maart 2019 19:41 schreef Guanabana het volgende:
[..]
Waar ik wel bang voor ben is dat mensen al gaan juichen terwijl die laatste oohohoo's nog moeten komen van die vrouw en dat ze daar dan doorheen juichen. Terwijl dat juist zo'n mooi einde is.
Ja dat heb ik nu ook al bij die reactievideos, als ze al oh my godddd roepen en klappen en dan zien dat er nog een mooie ohohohhh achter komt.quote:Op maandag 11 maart 2019 19:41 schreef Guanabana het volgende:
[..]
Waar ik wel bang voor ben is dat mensen al gaan juichen terwijl die laatste oohohoo's nog moeten komen van die vrouw en dat ze daar dan doorheen juichen. Terwijl dat juist zo'n mooi einde is.
Ja dat gaat sowieso gebeuren. Bij CATS zag je dat ook, alleen zij zongen in ieder geval nog wel daarna, dus hopelijk overstemt dat stukje het publiek wel gewoon inderdaad.quote:Op maandag 11 maart 2019 19:41 schreef Guanabana het volgende:
[..]
Hoi lavquote:Op maandag 11 maart 2019 19:42 schreef Lavenderr het volgende:
Wat een goed lied. Kan me bijna niet voorstellen dat het niet héél hoog gaat eindigen. Geweldig
Deze had ik gemist. En heel goed, denk ik. Want ik heb serieus nul stress hierover, alleen maar plezierquote:Op maandag 11 maart 2019 17:45 schreef Momo... het volgende:
[..]
Nog 2 maanden van dit![]()
Hoe is de hartslag?
Hey Greysquote:Op maandag 11 maart 2019 19:51 schreef Greys het volgende:
[..]
Deze had ik gemist. En heel goed, denk ik. Want ik heb serieus nul stress hierover, alleen maar plezier
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |