Nefit gaat de achterstand op Panasonic, Mitsubishi, Hitachi, Daikin, Toshiba, Nibe en andere grote warmtepomp merken niet zomaar goedmakenquote:Op zondag 10 maart 2019 16:53 schreef speknek het volgende:
[..]
Die dure warmtepompen worden steeds goedkoper en zuiniger naarmate er meer afgezet worden. En als wij dat stimuleren is het straks Nefit dat internationaal af kan zetten omdat ze een enorme technologische voorsprong op de rest van de wereld hebben (de EU zou het ook prima vinden als dat Vaillant is). Zie ook LED lampjes. Was natuurlijk ook een vrij belachelijk verbod als je naar de kortetermijn keek, maar Signify/Philips is wel mooi de grootste geworden, en LED is nu veel goedkoper en inmiddels een goed energiezuinig alternatief.
Ik ben nooit tegenstander geweest van LED lampen. De kosten/baten daarvan zijn een stuk beter dan van een warmtepomp. Maar zelfs bij LED lampen zou ik fel tegenstander zijn als die verplicht worden. Ik was ook geen fan van een verbod op gloeilampen, terwijl ik weet hoeveel meer stroom die dingen nodig hebben.quote:Op zondag 10 maart 2019 16:53 schreef speknek het volgende:
[..]
Die dure warmtepompen worden steeds goedkoper en zuiniger naarmate er meer afgezet worden. En als wij dat stimuleren is het straks Nefit dat internationaal af kan zetten omdat ze een enorme technologische voorsprong op de rest van de wereld hebben (de EU zou het ook prima vinden als dat Vaillant is). Zie ook LED lampjes. Was natuurlijk ook een vrij belachelijk verbod als je naar de kortetermijn keek, maar Signify/Philips is wel mooi de grootste geworden, en LED is nu veel goedkoper en inmiddels een goed energiezuinig alternatief.
Dat geloof ik dan niet omdat klimaatverandering door broeikasgasen wel degelijk al meer dan 30 jaar een thema isquote:Op zondag 10 maart 2019 16:15 schreef LXIV het volgende:
Over 20 jaar horen we nooit meer iets over global warming en is er een andere hype waar we ons allemaal hel sruk over moeten maken.
Ook in gebieden waar geen vast elektriciteitsnet is voor iedere bewoner hebben de meeste mensen wel een aggregaat of goedkope zonnecel die een beetje elektriciteit opwekt.quote:Op zondag 10 maart 2019 16:43 schreef -mosrednA het volgende:
[..]
Klinkt goed.Maar als er geen electriciteit is, wat dan?
Ben er bang voor, maar hoeveel stroom verbruikt dat apparaat eigenlijk?quote:Op zondag 10 maart 2019 17:31 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Ook in gebieden waar geen vast elektriciteitsnet is voor iedere bewoner hebben de meeste mensen wel een aggregaat of goedkope zonnecel die een beetje elektriciteit opwekt.
Een aggregaat is natuurlijk milieuonvriendelijk, maar voor veel Ghanezen die niet op het stroomnet aangesloten zijn is het de enige oplossing.quote:Op zondag 10 maart 2019 17:43 schreef -mosrednA het volgende:
[..]
Ben er bang voor, maar hoeveel stroom verbruikt dat apparaat eigenlijk?
Ik bedoel dat oventjequote:Op zondag 10 maart 2019 17:46 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Een aggregaat is natuurlijk milieuonvriendelijk, maar voor veel Ghanezen die niet op het stroomnet aangesloten zijn is het de enige oplossing.
Weet ik niet precies. In elk geval een stuk beter dan koken op een open vuur.quote:
Dat geloof ik gelijkquote:Op zondag 10 maart 2019 17:51 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Weet ik niet precies. In elk geval een stuk beter dan koken op een open vuur.
Heb jij geen zin om het Kiva fok!-team te steunen?
De reeks op fok! is al een tijdje inactief maar kan je hier doorlezen:quote:Op zondag 10 maart 2019 17:52 schreef -mosrednA het volgende:
[..]
Dat geloof ik gelijk
En ja eigenlijk nog nooit wat van gehoordZal ik me eens over in moeten lezen!
Ga ik eens naar kijken, thx voor de link!quote:Op zondag 10 maart 2019 17:54 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
De reeks op fok! is al een tijdje inactief maar kan je hier doorlezen:
GC / [Kiva FOK-team] #12 - Microcredieten - Doe mee met $25!
Het team zelf is gelukkig actief als altijd. Met een beetje geluk halen we binnen een jaar de grens van een half miljoen dollar al.
Kortom: een gouden kans voor Europa om met hun kennis en innovatieve bedrijven China te helpen beter met hun klimaat om te leren gaan. Prima ook om Nederlandse bedrijven in deze sector naar voren te schuiven bij economische onderhandelingen.quote:Op zondag 10 maart 2019 18:12 schreef Jellereppe het volgende:
De Chinese bevolking klaagt ook steeds meer over de vuile lucht, landbouwgrond, rivieren, louche voedselkwsliteit (melkschandaal 2008 etc) en noem maar op. De Chinese overheid leest mee wat speelt onder de populatie via Chinese fora dus ze pikken de zorgen vrij snel uit. De 40 jaar hyperindustrialisatie heeft zijn tol geëist. Schone lucht, rivieren, landbouwgrond prijs: honderden en honderden miljarden dollars gaat Beijing bloeden om die zooi op te ruimen.
Zolang wij die kansloze meuk vandaar blijven bestellen is dat kansloos natuurlijk. In principe zijn wij (de westerse wereld) verantwoordelijk voor die vervuiling aldaar. Dat moet dus eerst anders lijkt me.quote:Op zondag 10 maart 2019 18:21 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Kortom: een gouden kans voor Europa om met hun kennis en innovatieve bedrijven China te helpen beter met hun klimaat om te leren gaan. Prima ook om Nederlandse bedrijven in deze sector naar voren te schuiven bij economische onderhandelingen.
Dit dus.quote:Op zondag 10 maart 2019 17:27 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Ik ben nooit tegenstander geweest van LED lampen. De kosten/baten daarvan zijn een stuk beter dan van een warmtepomp. Maar zelfs bij LED lampen zou ik fel tegenstander zijn als die verplicht worden. Ik was ook geen fan van een verbod op gloeilampen, terwijl ik weet hoeveel meer stroom die dingen nodig hebben.
Als mensen hier elektrisch willen koken, zonnepanelen willen plaatsen, warmtepompen willen plaatsen of elektrisch willen rijden dan is dat alleen maar mooi. Maar dat de belastingbetaler tienduizenden euro's subsidie op een elektrische auto moeten betalen, dat iedere huiseigenaar en woningbouwvereniging verplicht van het gas af moet en als je dat niet kan betalen moet je maar een lening afnemen en nog veel meer van zulk soort idiote maatregelen, dat is iets waar ik fel tegenstander van ben.
Maar juist ook de toename van welvaart (zoals het artikel noemt) zorgt voor een hogere CO2 uitstoot per hoofd van de bevolking.quote:Op zondag 10 maart 2019 19:12 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Ook bij de VN ligt het advies : haal mensen uit armoede en geef ze een goed inkomen, al sinds de jaren 90 op de planken.
Dat helpt namelijk.
Hoe beter men het heeft, hoe bewuster men omgaat met de directe omgeving, milieutechnisch gesproken.
Maar goed, wij hebben het goed wat alleen mogelijk is door andere van alles te onthouden.
Ik weet dat we hier een beeld hebben van “ik werk er voor”, maar dat is natuurlijk deels een illusie.
In de zin van, zat mensen in afrika die ook hard werken, maar nog geen dubbeltje per dag krijgen.
Net als zonnepanelen, een kind van 12 ontwikkeld een 3d zonnepanelen, dus veel efficiënter dan huidige zonnepanelen maar ja, eerst iedereen uitmelken en daarna een stapje verder.quote:Op zondag 10 maart 2019 16:53 schreef speknek het volgende:
[..]
Oh, dat onzinverhaal weer...quote:Op zondag 10 maart 2019 19:35 schreef Antaris het volgende:
[..]
Net als zonnepanelen, een kind van 12 ontwikkeld een 3d zonnepanelen, dus veel efficiënter dan huidige zonnepanelen maar ja, eerst iedereen uitmelken en daarna een stapje verder.
Hoezo? De wereldbevolking zal stoppen met groeien, zelfs beginnen met krimpen. Dat is juist vele malen beter.quote:Op zondag 10 maart 2019 19:20 schreef Monolith het volgende:
Als je vanuit het oogpunt van klimaatverandering één ding niet moet willen is dat de hele wereld een Westers welvaartsniveau behaald.
Klopt.quote:Op zondag 10 maart 2019 19:42 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Hoezo? De wereldbevolking zal stoppen met groeien, zelfs beginnen met krimpen. Dat is juist vele malen beter.
En als je er dan voor zorgt dat men innovatief omgaat met energieopwekking daar valt er heel veel winst te behalen.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |