SPOILER: Wat doet Kiva?Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Hoe doe je mee?Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Stel je vragen en deel je ervaringen in dit topic.
www.kiva.org/team/fok
[ Bericht 41% gewijzigd door #ANONIEM op 18-07-2019 16:27:45 ]dag
De field risk rating is een inschatting van Kiva hoe groot de kans is dat de field partner in niet meer in staat is om zijn leningen terug te betalen aan Kiva/de investeerders. De field partner is de microkredietinstelling die de leningen heeft verstrekt, en ook de aflossingen int.quote:Op woensdag 19 september 2018 13:18 schreef ChipsZak. het volgende:
Ik heb me ook maar eens aangemeld. Maar die sterren van field risk oid zijn me toch nog niet helemaal duidelijk,.
Thanks! Ik heb inmiddels al 25% oid terug,quote:Op vrijdag 16 november 2018 19:37 schreef freako het volgende:
[..]
De field risk rating is een inschatting van Kiva hoe groot de kans is dat de field partner in niet meer in staat is om zijn leningen terug te betalen aan Kiva/de investeerders. De field partner is de microkredietinstelling die de leningen heeft verstrekt, en ook de aflossingen int.
Een rating van vijf sterren betekent dat volgens Kiva die instelling een relatief kleinere kans heeft om failliet te gaan dan een instelling met 1 ster. Die score wordt blijkbaar bepaald op basis van allerlei criteria. Om er een paar te noemen:
- de kwaliteit van de leningportefeuille (omvang, spreiding, winst, % slechte leningen)
- de expertise van personeel en management
- de kwaliteit van het toezicht
- het kostenniveau
- de afhankelijkheid van Kiva om geld aan te trekken
Het zegt dus in principe niet direct iets over de individuele lening waarin je geld inlegt, maar je moet wel wat meer vraagtekens zetten bij een lening van een microkredietinstelling met 1 ster.
Kun je in de verliezen nog een lijn ontdekken?quote:Op maandag 3 juni 2019 15:11 schreef wacko1976 het volgende:
Bedankt voor de herinnering, gelijk maar weer 4 leningen gedaan.
Ik ben inmiddels best wel wat geld er aan kwijt geraakt....
van de $300 is nog ongeveer $222 over. heb wel een paar defaults gehad die er in hakten.
Gefeliciteerd ons!quote:Op maandag 3 juni 2019 14:03 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Gefeliciteerd![]()
Het FOK! Kiva-team is jarig!!
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 | My stats Avg Kiva lender Amount lent $875.00 $412.40 Amount repaid $816.91 $355.65 Amount lost $4.30 $7.15 Amount refunded and expired $0.00 $17.88 Delinquency rate 7.44% 10.92% - Amount in arrears $4.00 $3.00 - Outstanding loans $53.79 $27.46 Default rate 0.32% 1.70% - Amount defaulted $2.50 $5.78 - Amount ended $775.00 $345.33 Currency loss rate 0.21% 0.33% Amount of currency loss $1.80 $1.37 |
$2,50 verlies over $875,- uitgeleend geld. Netjes!quote:Op maandag 3 juni 2019 22:20 schreef qu63 het volgende:
[..]
Gefeliciteerd ons!
En over een maandje ben ik zelf ook al 10 jaar aan het lenen
En op zich, geen slechte stats zo over 35 leningen:
[ code verwijderd ]
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 | My stats Avg Kiva lender Amount lent $1,050.00 $412.40 Amount repaid $933.44 $355.65 Amount lost $0.00 $7.15 Amount refunded and expired $25.00 $17.88 Delinquency rate 2.66% 10.92% Amount in arrears $2.44 $3.00 Outstanding loans $91.56 $27.46 Default rate 0.00% 1.70% Amount defaulted $0.00 $5.78 Amount ended $900.00 $345.33 Currency loss rate 0.00% 0.33% Amount of currency loss $0.00 $1.37 |
Dat is wel veel verlies!quote:Op maandag 3 juni 2019 15:11 schreef wacko1976 het volgende:
Bedankt voor de herinnering, gelijk maar weer 4 leningen gedaan.
Ik ben inmiddels best wel wat geld er aan kwijt geraakt....
van de $300 is nog ongeveer $222 over. heb wel een paar defaults gehad die er in hakten.
quote:Op zaterdag 8 juni 2019 00:51 schreef svann het volgende:
Dit topic is echt mijn slechte geweten.
Een half jaar geleden begon ik aan een nieuwe OP. (Want deze is ondertussen wat stoffig.)
Dat strandde eerst op een andere smaak photoshop en daarna op een tijdrovende onverwachte familieklus.
Maar gelukkig zijn jullie er nog.![]()
Fantastisch, tien jaar alweer!
Tien jaar geleden hoorde ik dat de Novib een project had waarbij mensen kippen of geiten kregen.
De bedoeling was dan een aantal kuikens aan dorpsgenoten te geven, zodat iedereen er op vooruit ging. Goed idee vond ik dat.
Even later kwam ik het net begonnen Kiva-topic tegen en dat vond ik eigenlijk een nog veel beter project.
Dus begon ik enthousiast met Kiva.
Inmiddels ben ik door het telkens opnieuw uitlenen 640 leningen verder.![]()
En counting!
quote:Op maandag 3 juni 2019 23:02 schreef Cat-astrophe het volgende:
Taart voor dit hechte team!
Mijn stats, na bijna 9 jaar deelname en 79 leningen
[ afbeelding ]
Jij ookquote:
We krijgen een officieel schouderklopje!quote:Op donderdag 13 juni 2019 11:13 schreef yvonne het volgende:
Mooi dat er vanuit het forum zo'n initiatief ontstaan is dat zoveel betekent voor kleine ondernemers. Daar hebben letterlijk duizenden ondernemers hun huidige bestaan aan te danken en met hen zijn er nog veel meer banen blijven bestaan/gecreeerd.
quote:Op maandag 17 juni 2019 19:37 schreef svann het volgende:
Het is weer de 17de van de maand, dan druppelen de afbetalingen binnen.
De mijne zijn iig grotendeels binnen, dus ik kan nieuwe leningen uitzoeken.
Gewoon even proberen met $25.quote:Op donderdag 18 juli 2019 16:31 schreef Leonos het volgende:
Kende heul dit topic niet, vind ik ook wel leuk om te doen misschien.
Ff inlezen.
Zie je ook de resultaten met wat die mensen met je geld gedaan hebben?quote:Op donderdag 18 juli 2019 16:35 schreef svann het volgende:
[..]
Gewoon met even proberen met $25.
De start-info in de spoilers lezen is inderdaad wel handig.
In de omschrijving op de Kiva-site staat bij elke aangevraagde lening waar men hem voor gaat gebruiken.quote:Op donderdag 18 juli 2019 16:41 schreef Leonos het volgende:
Zie je ook de resultaten met wat die mensen met je geld gedaan hebben?
Je krijgt ook gedurende de looptijd van de lening soms een update.quote:Op donderdag 18 juli 2019 16:41 schreef Leonos het volgende:
[..]
Zie je ook de resultaten met wat die mensen met je geld gedaan hebben?
Mijlpaal, gefeliciteerd!quote:
Geen taartquote:Op dinsdag 23 juli 2019 02:12 schreef svann het volgende:
[..]
Mijlpaal, gefeliciteerd!
Sturen ze nog steeds felicitatie-mailtjes met een taart?
Ik moet nog even tot oktober wachten.
Hm, ik koos bejuist steeds leningen die nog maar max $ 100 nodig hadden, dan was ie sneller vol en kreeg ik eerder mn geld terugquote:Op maandag 5 augustus 2019 18:07 schreef svann het volgende:
Funding variatie.
Vanaf deze maand gaat Kiva op beperkte schaal een variatie in de manier van funden uitproberen.
Voorheen stonden alle leningen maximaal 30 dagen op de site.
Als de lening voor 100% opgevuld was ging het geld naar de fieldpartner, zoniet dan kregen de deelnemers hun gedeelte op hun account teruggestort; lening expired.
Fieldpartners zijn nooit volledig afhankelijk van funding op Kiva, maar Kiva zoekt toch een manier om meer fondsen naar het veld te krijgen om zo haar impact te vergroten.
Voor een select aantal fieldpartners zal er flexible funding toegestaan zijn.
Dan gaat na 30 dagen het tot dan toe gestorte bedrag naar de fieldpartner, ook als dat niet de volle 100% is.
Waarschijnlijk zullen de meeste leningen Funding model: Fixed heten en eventueel via expiring soon na 30 dagen expired raken.
Een aantal zullen Funding model: Flexible krijgen en eventueel via ending soon volledig naar de fieldpartner gaan.
Zelf zie ik meer in het door de fieldpartner meer gedoseerd leningen op de site zetten, maar we zullen zien.
Welkom!quote:Op dinsdag 20 augustus 2019 17:52 schreef BasEnAad het volgende:
Ik heb me ook ingeschreven, eerst maar ff rondkijken
Haha ja, en ik heb al 25 dollar uitgeleend.quote:Op dinsdag 20 augustus 2019 18:17 schreef svann het volgende:
[..]
Welkom!
Stel meteen Fok! als prefered team in.
Heb je al gedaan, zie ik.
En meteen de eerste twee leningen!quote:Op dinsdag 20 augustus 2019 18:23 schreef BasEnAad het volgende:
Haha ja, en ik heb al 25 dollar uitgeleend.
Al zag ik in het begin door alle bomen het bos niet
Ik heb er nog 2 uitgezocht die me wel wat leken.quote:Op dinsdag 20 augustus 2019 18:40 schreef svann het volgende:
[..]
En meteen de eerste twee leningen!![]()
Ik raad aan om bij het zoeken naar leningen meteen rechtsboven op filter te drukken (en desnoods nog een keer daarboven op iets als 'oude lay-out'), dan krijg je aan de linker kant een uitgebreid keuze-menu.
Dat is een stuk overzichtelijker dan de laatste lay-out experimenten.
Ik kijk naar het risico en de terugbetaaltijd.quote:Op dinsdag 20 augustus 2019 20:33 schreef BasEnAad het volgende:
[..]
Ik heb er nog 2 uitgezocht die me wel wat leken.
Waar kijk jij meestal naar, als je een lening kiest?
Welkom!quote:Op dinsdag 20 augustus 2019 20:33 schreef BasEnAad het volgende:
[..]
Ik kijk naar de default rate, de currency exchange loss, de terugbetalingstermijn en ook of de lening in het aantal dagen dat hij nog te gaan heeft kans heeft vol te raken.quote:Op dinsdag 20 augustus 2019 20:33 schreef BasEnAad het volgende:
Of aan een groep lenen.quote:Op dinsdag 20 augustus 2019 20:35 schreef Peter het volgende:
Ik kijk naar het risico en de terugbetaaltijd.
Sneller terugbetalen = vaker uitlenen = meer mensen helpen.
Die gaat wel heel langzaam inderdaad.quote:Op zondag 8 september 2019 23:37 schreef BasEnAad het volgende:
https://www.kiva.org/lend/1818531
Nang is al best ver op weg, ik gun t m wel. Dit krijgen we toch nog wel funded...
Ja man of vrouw, dat interesseert me helemaal niks.quote:Op vrijdag 13 september 2019 22:02 schreef svann het volgende:
[..]
Die gaat wel heel langzaam inderdaad.
De lening heeft tegen dat de afbetalingstermijn vrij lang is en dat het om een man gaat.
Een lening aan een vrouw heeft meestal de voorkeur; empowerment enzo.
De zeventiende gaan de afbetalingen weer binnen komen en dan maakt zo'n lening die al op 66% staat wel kans nog vol te raken.Wat betreft risico is het iig een prima fieldpartner.
Volg de link die bovenaan de Kiva-pagina staat, doe een lening aan een vrouw en krijg $25 (beperkt geldig) krediet om nog een lening aan een vrouw te doen.quote:When we uplift women, we uplift entire communities.
The $1 billion we’ve invested in women over the past 13 years has had an incredible impact.
Not just on the 2.7 million women who received the loans, but on the families and communities that those women are part of.
We want to build on our progress and push to the next billion.
We’re celebrating with our partner The PepsiCo Foundation by offering:
1 free $25 lending credit* to anyone who makes a loan this week! (=> t/m 13 oktober)
If you've already received your credit, you can make another loan to a woman today and we'll match it.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |