abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_185500927
Ik heb wat bij bol.com gekocht wat afkomstig is van een Belgisch bedrijf. Ik wil het retourneren, kan alleen via dpd. Ik heb zelf geen ervaring met dpd, vriend zei dat ze niet al te positief bekend staan. Op google scoren ze 2.7 van 10... Ik knijp 'm een beetje of het daadwerkelijk allemaal goed gaat en dat ik mijn geld kan terug krijgen van dat bedrijf.

Misschien loop ik op de feiten vooruit, maar wat kan ik doen als het mis gaat? Kan ik bij dpd mijn geld terug claimen?

Heeft iemand hier toevallig een goede ervaring met dpd?
  zaterdag 9 maart 2019 @ 18:49:04 #2
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_185501002
Via een pick-up point? Is nog nooit fout gegaan.
The love you take is equal to the love you make.
pi_185501060
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 maart 2019 18:49 schreef Lienekien het volgende:
Via een pick-up point? Is nog nooit fout gegaan.
Ja, klopt ja. Net even gekeken waar mijn pakje was, maar hij was nog bij de dpd opslag in Berkel en Rodenrijs. Ik heb het donderdag ingeleverd. Is dat dan normaal dat het pakje daar dan nog ligt?
  zaterdag 9 maart 2019 @ 18:53:35 #4
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_185501088
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 maart 2019 18:52 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]

Ja, klopt ja. Net even gekeken waar mijn pakje was, maar hij was nog bij de dpd opslag in Berkel en Rodenrijs. Ik heb het donderdag ingeleverd. Is dat dan normaal dat het pakje daar dan nog ligt?
Dat weet ik niet, hoor. Je hebt je bewijsje van afgifte?
The love you take is equal to the love you make.
pi_185501205
En waarom zou dat alleen via dpd kunnen?
  Redactie Frontpage zaterdag 9 maart 2019 @ 19:05:34 #6
38148 crew  Innisdemon
pi_185501311
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 maart 2019 18:52 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]

Ja, klopt ja. Net even gekeken waar mijn pakje was, maar hij was nog bij de dpd opslag in Berkel en Rodenrijs. Ik heb het donderdag ingeleverd. Is dat dan normaal dat het pakje daar dan nog ligt?
Ja, dat kan, zeker bij DPD, een paar dagen duren voor hij op transport naar 't buitenland gaat.
'Me' is géén bezittelijk voornaamwoord
  zaterdag 9 maart 2019 @ 19:06:44 #7
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_185501339
Nog geen noodzaak voor paniek. Volgens mij heeft trouwens bijna elk bedrijf wat pakketjes van particulieren vervoerd schijt reviews.
  zaterdag 9 maart 2019 @ 19:11:43 #8
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_185501433
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 maart 2019 19:00 schreef GereDathan het volgende:
En waarom zou dat alleen via dpd kunnen?
Als bol het met dpd aan je verstuurt, dan gaat de gratis retour via dezelfde bezorgdienst, volgens mij.
The love you take is equal to the love you make.
pi_185501497
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 maart 2019 19:11 schreef Lienekien het volgende:
[..]

Als bol het met dpd aan je verstuurt, dan gaat de gratis retour via dezelfde bezorgdienst, volgens mij.
Klopt, en dat is dan de enige optie? Voor een paar euro kies je een vervoerder die je wel vertrouwt.

Zal wel Nederlands zijn, voor een dubbeltje op de eerste rang.
pi_185501756
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 maart 2019 19:14 schreef GereDathan het volgende:
[..]

Klopt, en dat is dan de enige optie? Voor een paar euro kies je een vervoerder die je wel vertrouwt.

Zal wel Nederlands zijn, voor een dubbeltje op de eerste rang.
Met het geld dat we daarmee overhouden kunnen wij onze wegen fatsoenlijk onderhouden *O*
pi_185502252
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 maart 2019 19:00 schreef GereDathan het volgende:
En waarom zou dat alleen via dpd kunnen?
Ik heb bol.com gebeld met de vraag waar ik het pakje naartoe moest sturen, naar hun of naar dat Belgische bedrijf. Ze heeft toen gelijk het product als retour aangemeld. Ik heb toen een mailtje gekregen met de details en daar stond bij dat ik het via dpd moest versturen, inclusief het track n trace nummer. Was dus geen andere optie.

[ Bericht 23% gewijzigd door Sunshine1982 op 09-03-2019 19:55:52 ]
pi_185502717
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 maart 2019 19:48 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]

Ik heb bol.com gebeld met de vraag waar ik het pakje naartoe moest sturen, naar hun of naar dat Belgische bedrijf. Ze heeft toen gelijk het product als retour aangemeld. Ik heb toen een mailtje gekregen met de details en daar stond bij dat ik het via dpd moest versturen, inclusief het track n trace nummer. Was dus geen andere optie.
Je had niet met het pakje en het adres naar bijvoorbeeld PostNL kunnen gaan? Hadden ze een pistool op je gericht zodat je geen kant op kon?
  zaterdag 9 maart 2019 @ 20:27:42 #13
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_185503258
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 maart 2019 19:14 schreef GereDathan het volgende:
[..]

Klopt, en dat is dan de enige optie? Voor een paar euro kies je een vervoerder die je wel vertrouwt.

Zal wel Nederlands zijn, voor een dubbeltje op de eerste rang.
Ach kom, over elke vervoerder zijn slechte reviews te vinden. Ik zou niet zo bang zijn. Is ook vast heel Nederlands.
The love you take is equal to the love you make.
pi_185503500
Toen ik het verzond via dpd dacht ik gewoon dat het goed zou zijn. Het was pas toen mijn vriend mij vertelde dat ze niet goed bekend staan (en de reviews op google) dat ik twijfelde of ik er wel goed aan gedaan had. Dus helemaal niet voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten :)
  zaterdag 9 maart 2019 @ 20:34:17 #15
484486 AntiRacismePiet
Een beter milieu start je zelf
pi_185503529
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 maart 2019 18:45 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ik knijp 'm een beetje of het daadwerkelijk allemaal goed gaat en dat ik mijn geld kan terug krijgen van dat bedrijf.

Opdrachtgever voor de verzending draagt hier de verantwoordelijkheid. Als dat bedrijf jou dus een verzendbon geeft en het postbedrijf de zending kwijt maakt, nadat ze jouw een verzendbewijs hebben gegeven, is het jouw probleem niet. Ik zou me eigenlijk meer zorgen maken over dat Belgische bedrijf. Gelijk hebben is iets anders dan gelijk krijgen en het zal vast niet de moeite waard zijn om te gaan procederen in het geval ze je geen gelijk geven.
  zaterdag 9 maart 2019 @ 20:34:35 #16
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_185503545
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 maart 2019 20:33 schreef Sunshine1982 het volgende:
Toen ik het verzond via dpd dacht ik gewoon dat het goed zou zijn. Het was pas toen mijn vriend mij vertelde dat ze niet goed bekend staan (en de reviews op google) dat ik twijfelde of ik er wel goed aan gedaan had. Dus helemaal niet voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten :)
Je hebt je bewijsje van afgifte?
The love you take is equal to the love you make.
pi_185503568
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 maart 2019 20:34 schreef Lienekien het volgende:
[..]

Je hebt je bewijsje van afgifte?
Ja :)
pi_185506497
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 maart 2019 20:27 schreef Lienekien het volgende:
[..]

Ach kom, over elke vervoerder zijn slechte reviews te vinden. Ik zou niet zo bang zijn. Is ook vast heel Nederlands.
Daar heb ik toch niets over gezegd? Elke vervoerder is prut, ze raken allemaal pakketjes kwijt en nemen allemaal geen verantwoordelijkheid.

Maar als je dpd niets vind, dan kan je een andere gebruiken die je beter lijkt.
pi_185507431
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 maart 2019 20:34 schreef AntiRacismePiet het volgende:
[..]

Opdrachtgever voor de verzending draagt hier de verantwoordelijkheid. Als dat bedrijf jou dus een verzendbon geeft en het postbedrijf de zending kwijt maakt, nadat ze jouw een verzendbewijs hebben gegeven, is het jouw probleem niet.
Dat. En daarmee zijn de posts van @GereDathan irrelevant.
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_185508278
Ik heb nog nooit problemen gehad met dpd. Ze kunnen wel wat trager zijn :)
I solemnly swear i'm up to no good
pi_185512254
DPD werkt perfect. Goede service + je wordt op de hoogte gehouden waar je pakket is wanneer het is afgeleverd. Je hebt bewijs van inlevering, dus waar maak je je druk om.
pi_185514036
plusminus 100 pakketten per week met DPD.. stukken beter dan postnl of DHL..

geen enkel probleem die gasten.
en dank u meneer Dood,
dat u af en toe wat neemt.
Ik weet nu wat verdriet is,
en onze tijd is maar geleend.
pi_185515498
Wij hebben ontzettend veel problemen gehad met DPD. Ik ga er nog geen eens over beginnen want ik word al weer woedend als ik er aan denk :(
pi_185561596
Hmmm, ik ga toch maar even bellen. Bij de status staat dat mijn pakketje nog steeds in Berkel en Rodenrijs ligt. Ik heb 'm afgelopen donderdag ingeleverd...
  Moderator dinsdag 12 maart 2019 @ 13:30:58 #25
447051 crew  Peejtur
pi_185561634
Ik verzend zakelijk geregeld met dpd en nog geen enkele keer problemen gehad. Dit in tegenstelling tot PostNL en DHL.
pi_185561792
Ik heb ze gebeld, maar volgens mevrouw moet ik bol.com bellen en dit via hun regelen. Vind het maar vreemd eerlijk gezegd. Ik wacht wel af en hopen dat het goed komt.
pi_185568033
quote:
0s.gif Op zondag 10 maart 2019 11:59 schreef DorothyGale het volgende:
Wij hebben ontzettend veel problemen gehad met DPD. Ik ga er nog geen eens over beginnen want ik word al weer woedend als ik er aan denk :(
Dit ja, nooit meer. Wat een stel incapabele lui werken daar zeg.
pi_185568798
quote:
0s.gif Op zondag 10 maart 2019 10:36 schreef freak1 het volgende:
plusminus 100 pakketten per week met DPD.. stukken beter dan postnl of DHL..


Helemaal mee eens!

geen enkel probleem die gasten.
  dinsdag 12 maart 2019 @ 19:06:09 #29
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_185568880
Ik had vandaag weer een goede ervaring met DPD.
The love you take is equal to the love you make.
pi_185569473
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 maart 2019 20:08 schreef GereDathan het volgende:
[..]

Je had niet met het pakje en het adres naar bijvoorbeeld PostNL kunnen gaan? Hadden ze een pistool op je gericht zodat je geen kant op kon?
Kan. Maar dan betaal je zelf de retour kosten.
pi_185609403
Hm. Dpd heeft me net gemaild, pakket is niet in Berkel en Rodenrijs zoals in mijn pakketstatus vermeld staat. Ze weten niet waar hij wel is... Ik ga bol.com bellen voor vervolgstappen...
pi_185609761
Als ik iets koop, en er staat niet bij met welk bedrijf het wordt gestuurd, bel ik tegenwoordig.
Is het met DPD dan koop ik elders,
ze verrekken het hier in de straat af te leveren, gooien alles direct bij een pickup-point neer.
Je krijgt een melding dat je niet thuis was.
Zeer ergerlijk.
Maar iets versturen met ze, tja, zal wel aankomen, vraag is alleen waar en wanneer.
  donderdag 14 maart 2019 @ 16:51:51 #33
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_185609875
Bij mij hebben ze ooit mijn pakje op de stoep gezet. En we hebben geen voortuin! :X
En mijn saxofoon zat er in! :X :X

Gelukkig stond het er dus nog toen ik thuis kwam, maar echt...

Sindsdien geen problemen meer, maar ik probeer ze ook te vermijden.
***
pi_185609944
Ik heb een heel slechte ervaring met ze (levering heeft dik 2 maanden geduurd terwijl het na 2 dagen al op hun depot lag. Dat pakketje lag overigens ook in Berkel en Rodenrijs volgens de t&t.). Maar ook een tweetal goede leveringen en een goede ervaring qua retouren.

Ik denk ook dat mensen over een postdienst enkel hun klachten aangeven, niet wanneer het goed gaat.
pi_185611422
Hmmm, ik ga morgen toch even kijken bij het DPD punt waar ik het pakje heb af gegeven. Heel misschien staat het daar nog. Ik kan gewoon niet geloven (en snappen) dat ze niet weten waar mijn pakket is als hij wél is opgehaald.
  Moderator vrijdag 15 maart 2019 @ 07:00:46 #36
155227 crew  Guppy
dus
pi_185621398
En had je bol nog gebeld dan?
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_185621425
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2019 18:24 schreef Sunshine1982 het volgende:
Hmmm, ik ga morgen toch even kijken bij het DPD punt waar ik het pakje heb af gegeven. Heel misschien staat het daar nog. Ik kan gewoon niet geloven (en snappen) dat ze niet weten waar mijn pakket is als hij wél is opgehaald.
Wat boeit het jou? Als je het afgegeven hebt en je bewijs hebt krijg je je geld gewoon terug.
Of ze het nou kwijtraken of niet.

Edit Peejtur: nergens voor nodig om te gaan schelden.

[ Bericht 3% gewijzigd door Peejtur op 15-03-2019 08:07:34 ]
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
pi_185621490
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 maart 2019 20:33 schreef Sunshine1982 het volgende:
Toen ik het verzond via dpd dacht ik gewoon dat het goed zou zijn. Het was pas toen mijn vriend mij vertelde dat ze niet goed bekend staan (en de reviews op google) dat ik twijfelde of ik er wel goed aan gedaan had. Dus helemaal niet voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten :)
Je hebt toch bewijs van afgifte dus waarom zou je je druk maken?
Dpd is organisatorisch inderdaad wel iets minder, er zijm weleens dingen mis gegaan met mijn bestellingen maar het is altijd weer goed gekomen. Ik bestel gwn nog steeds als het via dpd gaat maar heb liever een ander bedrijf.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 15-03-2019 07:19:17 ]
pi_185622605
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 maart 2019 07:05 schreef RipCity het volgende:
[..]

Wat boeit het jou? Als je het afgegeven hebt en je bewijs hebt krijg je je geld gewoon terug.
Of ze het nou kwijtraken of niet.

Edit Peejtur: nergens voor nodig om te gaan schelden.
Ach, uitgescholden voor drama queen, daar lig ik echt niet wakker van :)

Als ik nu naar het afgiftepunt ga (die bij mij om de hoek is) en het pakketje ligt daar nog, kost het me als het goed is weer minder tijd en moeite wat ik erin moet gaan steken als ik er niet naartoe ga. Voor het geld ben ik niet bang, dat zal ik heus wel krijgen.
  vrijdag 15 maart 2019 @ 09:12:11 #40
137360 mrPanerai
Bekende Belg!
pi_185622668
Prijzen bij pakjesdiensten staan erg onder druk, daarom zijn er vaak afspraken dat retourzendingen mogen gegroepeerd worden totdat het volume groot genoeg zodat de kosten tot een minimum pet pakje herleid kunnen worden. Nadeel voor de consument is dat die langer moet wachten voor de retour terug betaald wordt.
  vrijdag 15 maart 2019 @ 09:23:13 #41
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_185622809
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 maart 2019 09:07 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]

Ach, uitgescholden voor drama queen, daar lig ik echt niet wakker van :)

Als ik nu naar het afgiftepunt ga (die bij mij om de hoek is) en het pakketje ligt daar nog, kost het me als het goed is weer minder tijd en moeite wat ik erin moet gaan steken als ik er niet naartoe ga. Voor het geld ben ik niet bang, dat zal ik heus wel krijgen.
Zomaar een tip. Je kunt ook kiezen voor achteraf betalen. Dan heb je iig niet zoveel stress over een retourgezonden bestelling omdat je je geld pas terugkrijgt als het is gearriveerd.
The love you take is equal to the love you make.
  vrijdag 15 maart 2019 @ 09:29:41 #42
47102 Elvi
miemkwien
pi_185622896
Ik heb nooit problemen gehad met DPD. Alleen hun logistieke route is wat vreemd :P Dan zie je het echt van opslag naar opslag gaan. Ze zijn niet supersnel dus.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')