abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_185500927
Ik heb wat bij bol.com gekocht wat afkomstig is van een Belgisch bedrijf. Ik wil het retourneren, kan alleen via dpd. Ik heb zelf geen ervaring met dpd, vriend zei dat ze niet al te positief bekend staan. Op google scoren ze 2.7 van 10... Ik knijp 'm een beetje of het daadwerkelijk allemaal goed gaat en dat ik mijn geld kan terug krijgen van dat bedrijf.

Misschien loop ik op de feiten vooruit, maar wat kan ik doen als het mis gaat? Kan ik bij dpd mijn geld terug claimen?

Heeft iemand hier toevallig een goede ervaring met dpd?
  zaterdag 9 maart 2019 @ 18:49:04 #2
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_185501002
Via een pick-up point? Is nog nooit fout gegaan.
The love you take is equal to the love you make.
pi_185501060
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 maart 2019 18:49 schreef Lienekien het volgende:
Via een pick-up point? Is nog nooit fout gegaan.
Ja, klopt ja. Net even gekeken waar mijn pakje was, maar hij was nog bij de dpd opslag in Berkel en Rodenrijs. Ik heb het donderdag ingeleverd. Is dat dan normaal dat het pakje daar dan nog ligt?
  zaterdag 9 maart 2019 @ 18:53:35 #4
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_185501088
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 maart 2019 18:52 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]

Ja, klopt ja. Net even gekeken waar mijn pakje was, maar hij was nog bij de dpd opslag in Berkel en Rodenrijs. Ik heb het donderdag ingeleverd. Is dat dan normaal dat het pakje daar dan nog ligt?
Dat weet ik niet, hoor. Je hebt je bewijsje van afgifte?
The love you take is equal to the love you make.
pi_185501205
En waarom zou dat alleen via dpd kunnen?
  Redactie Frontpage zaterdag 9 maart 2019 @ 19:05:34 #6
38148 crew  Innisdemon
pi_185501311
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 maart 2019 18:52 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]

Ja, klopt ja. Net even gekeken waar mijn pakje was, maar hij was nog bij de dpd opslag in Berkel en Rodenrijs. Ik heb het donderdag ingeleverd. Is dat dan normaal dat het pakje daar dan nog ligt?
Ja, dat kan, zeker bij DPD, een paar dagen duren voor hij op transport naar 't buitenland gaat.
'Me' is géén bezittelijk voornaamwoord
  zaterdag 9 maart 2019 @ 19:06:44 #7
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_185501339
Nog geen noodzaak voor paniek. Volgens mij heeft trouwens bijna elk bedrijf wat pakketjes van particulieren vervoerd schijt reviews.
  zaterdag 9 maart 2019 @ 19:11:43 #8
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_185501433
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 maart 2019 19:00 schreef GereDathan het volgende:
En waarom zou dat alleen via dpd kunnen?
Als bol het met dpd aan je verstuurt, dan gaat de gratis retour via dezelfde bezorgdienst, volgens mij.
The love you take is equal to the love you make.
pi_185501497
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 maart 2019 19:11 schreef Lienekien het volgende:
[..]

Als bol het met dpd aan je verstuurt, dan gaat de gratis retour via dezelfde bezorgdienst, volgens mij.
Klopt, en dat is dan de enige optie? Voor een paar euro kies je een vervoerder die je wel vertrouwt.

Zal wel Nederlands zijn, voor een dubbeltje op de eerste rang.
pi_185501756
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 maart 2019 19:14 schreef GereDathan het volgende:
[..]

Klopt, en dat is dan de enige optie? Voor een paar euro kies je een vervoerder die je wel vertrouwt.

Zal wel Nederlands zijn, voor een dubbeltje op de eerste rang.
Met het geld dat we daarmee overhouden kunnen wij onze wegen fatsoenlijk onderhouden *O*
pi_185502252
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 maart 2019 19:00 schreef GereDathan het volgende:
En waarom zou dat alleen via dpd kunnen?
Ik heb bol.com gebeld met de vraag waar ik het pakje naartoe moest sturen, naar hun of naar dat Belgische bedrijf. Ze heeft toen gelijk het product als retour aangemeld. Ik heb toen een mailtje gekregen met de details en daar stond bij dat ik het via dpd moest versturen, inclusief het track n trace nummer. Was dus geen andere optie.

[ Bericht 23% gewijzigd door Sunshine1982 op 09-03-2019 19:55:52 ]
pi_185502717
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 maart 2019 19:48 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]

Ik heb bol.com gebeld met de vraag waar ik het pakje naartoe moest sturen, naar hun of naar dat Belgische bedrijf. Ze heeft toen gelijk het product als retour aangemeld. Ik heb toen een mailtje gekregen met de details en daar stond bij dat ik het via dpd moest versturen, inclusief het track n trace nummer. Was dus geen andere optie.
Je had niet met het pakje en het adres naar bijvoorbeeld PostNL kunnen gaan? Hadden ze een pistool op je gericht zodat je geen kant op kon?
  zaterdag 9 maart 2019 @ 20:27:42 #13
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_185503258
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 maart 2019 19:14 schreef GereDathan het volgende:
[..]

Klopt, en dat is dan de enige optie? Voor een paar euro kies je een vervoerder die je wel vertrouwt.

Zal wel Nederlands zijn, voor een dubbeltje op de eerste rang.
Ach kom, over elke vervoerder zijn slechte reviews te vinden. Ik zou niet zo bang zijn. Is ook vast heel Nederlands.
The love you take is equal to the love you make.
pi_185503500
Toen ik het verzond via dpd dacht ik gewoon dat het goed zou zijn. Het was pas toen mijn vriend mij vertelde dat ze niet goed bekend staan (en de reviews op google) dat ik twijfelde of ik er wel goed aan gedaan had. Dus helemaal niet voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten :)
  zaterdag 9 maart 2019 @ 20:34:17 #15
484486 AntiRacismePiet
Een beter milieu start je zelf
pi_185503529
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 maart 2019 18:45 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ik knijp 'm een beetje of het daadwerkelijk allemaal goed gaat en dat ik mijn geld kan terug krijgen van dat bedrijf.

Opdrachtgever voor de verzending draagt hier de verantwoordelijkheid. Als dat bedrijf jou dus een verzendbon geeft en het postbedrijf de zending kwijt maakt, nadat ze jouw een verzendbewijs hebben gegeven, is het jouw probleem niet. Ik zou me eigenlijk meer zorgen maken over dat Belgische bedrijf. Gelijk hebben is iets anders dan gelijk krijgen en het zal vast niet de moeite waard zijn om te gaan procederen in het geval ze je geen gelijk geven.
  zaterdag 9 maart 2019 @ 20:34:35 #16
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_185503545
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 maart 2019 20:33 schreef Sunshine1982 het volgende:
Toen ik het verzond via dpd dacht ik gewoon dat het goed zou zijn. Het was pas toen mijn vriend mij vertelde dat ze niet goed bekend staan (en de reviews op google) dat ik twijfelde of ik er wel goed aan gedaan had. Dus helemaal niet voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten :)
Je hebt je bewijsje van afgifte?
The love you take is equal to the love you make.
pi_185503568
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 maart 2019 20:34 schreef Lienekien het volgende:
[..]

Je hebt je bewijsje van afgifte?
Ja :)
pi_185506497
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 maart 2019 20:27 schreef Lienekien het volgende:
[..]

Ach kom, over elke vervoerder zijn slechte reviews te vinden. Ik zou niet zo bang zijn. Is ook vast heel Nederlands.
Daar heb ik toch niets over gezegd? Elke vervoerder is prut, ze raken allemaal pakketjes kwijt en nemen allemaal geen verantwoordelijkheid.

Maar als je dpd niets vind, dan kan je een andere gebruiken die je beter lijkt.
pi_185507431
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 maart 2019 20:34 schreef AntiRacismePiet het volgende:
[..]

Opdrachtgever voor de verzending draagt hier de verantwoordelijkheid. Als dat bedrijf jou dus een verzendbon geeft en het postbedrijf de zending kwijt maakt, nadat ze jouw een verzendbewijs hebben gegeven, is het jouw probleem niet.
Dat. En daarmee zijn de posts van @GereDathan irrelevant.
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_185508278
Ik heb nog nooit problemen gehad met dpd. Ze kunnen wel wat trager zijn :)
I solemnly swear i'm up to no good
pi_185512254
DPD werkt perfect. Goede service + je wordt op de hoogte gehouden waar je pakket is wanneer het is afgeleverd. Je hebt bewijs van inlevering, dus waar maak je je druk om.
pi_185514036
plusminus 100 pakketten per week met DPD.. stukken beter dan postnl of DHL..

geen enkel probleem die gasten.
en dank u meneer Dood,
dat u af en toe wat neemt.
Ik weet nu wat verdriet is,
en onze tijd is maar geleend.
pi_185515498
Wij hebben ontzettend veel problemen gehad met DPD. Ik ga er nog geen eens over beginnen want ik word al weer woedend als ik er aan denk :(
pi_185561596
Hmmm, ik ga toch maar even bellen. Bij de status staat dat mijn pakketje nog steeds in Berkel en Rodenrijs ligt. Ik heb 'm afgelopen donderdag ingeleverd...
  Moderator dinsdag 12 maart 2019 @ 13:30:58 #25
447051 crew  Peejtur
pi_185561634
Ik verzend zakelijk geregeld met dpd en nog geen enkele keer problemen gehad. Dit in tegenstelling tot PostNL en DHL.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')