abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_185499687
Uitgerekende data:

8 maart: Mardy_Bum
21 maart: VenusFlyTrap (jongen)
22 maart: ***Leintjeuh en kaasplankje (jongen)***

1 april: Cholula
5 april: Djoess (meisje)
19 april: Rebubbled
19 april: Flav
28 april: CaVaBien

12 mei: Ceviche
20 mei: Sisu
20 mei: Pinquit
24 mei: dodoria
Eind mei: Elamanilo

22 juni: douche-eendje
Eind juni: BobbyMcGee

Half augustus: Minarosa
24 augustus: stippelrientje

***-----------------***vermeldingen zijn (a.s.) officiële fokbaby's (een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar man en vrouw elkaar hebben leren kennen op/door FOK).

Voor wijzigingen graag even een quote of DM. Of vraag even een mod!
Schudden voor gebruik
pi_185499694
Prachtige sluitpost :')
Schudden voor gebruik
  zaterdag 9 maart 2019 @ 18:03:14 #3
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_185500177
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 maart 2019 17:40 schreef Stippelrientje het volgende:
Prachtige sluitpost :')
:D als je er echt last van hebt kun je daar zakjes voor krijgen bij de huisarts. Geloof dat je darmen trager gaan werken, dus dan kan het heel goed zijn dat je voeding aanpassen niet voldoende is. En anders zit je nog maanden met dit probleem, lijkt mij ook niet fijn.
Hier gaat het juist een stuk beter, iedere dag dezelfde tijd enzo :')
pi_185501256
@Stippelrientje ik gebruik roosvice laxo elke ochtend, dat lijkt het tot nu toe enigszins te doen.
Als ik het een ochtend oversla merk ik het wel.
En indd voelt het heel vervelend in de buik :{
  zaterdag 9 maart 2019 @ 19:20:17 #5
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_185501631
@Stippelrientje ik heb er normaal al redelijk last van, maar een flinke lepel lijnzaad door havermout of yoghurt doet bij mij wonderen. Kan inderdaad al erg pijnlijk zijn in je buik als het niet goed loopt :{ Hier ging het overigens een stuk beter rond 16 weken (als in: zoals voor de zwangerschap).

Edit: ik krijg dat taggen maar niet voor elkaar :( Iemand een idee waar ik fout ga?
Edit 2: nog eens proberen...

[ Bericht 13% gewijzigd door Stroopwafelmeisje op 09-03-2019 20:06:37 ]
  zaterdag 9 maart 2019 @ 19:30:26 #6
149959 SQ
snelle trees
pi_185501827
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 maart 2019 19:20 schreef Stroopwafelmeisje het volgende:
@:stippelrientje ik heb er normaal al redelijk last van, maar een flinke lepel lijnzaad door havermout of yoghurt doet bij mij wonderen. Kan inderdaad al erg pijnlijk zijn in je buik als het niet goed loopt :{ Hier ging het overigens een stuk beter rond 16 weken (als in: zoals voor de zwangerschap).

Edit: ik krijg dat taggen maar niet voor elkaar :( Iemand een idee waar ik fout ga?
Ja, je moet de dubbele punt weghalen. En goed letten op eventuele hoofdletters en leestekens in de username ;)
disclaimer
  zaterdag 9 maart 2019 @ 19:46:27 #7
208890 June.
Seriously?
pi_185502185
Hadden jullie in het begin ook zoveel last van opgeblazen gevoel?

En hoi O+ :W
Voor wie het nog niet gelezen heeft, afgelopen weekend had ik een positieve test na onze eerste IUI.

Vind het retespannend, want heb af en toe bloedverlies, maar testen lopen wel op. Nog 2 weekjes en dan een echo!
Shine bright like a diamond.
  zaterdag 9 maart 2019 @ 20:05:47 #8
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_185502665
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 maart 2019 19:30 schreef Stormqueen het volgende:
[..]

Ja, je moet de dubbele punt weghalen. En goed letten op eventuele hoofdletters en leestekens in de username ;)
Ah! Maar als je quote staan er wél dubbele puntjes en geen hoofdletters, dus ik vond mezelf al zo alert dat ik daar naar keek! :')

Welkom, June! O+ Bijzondere streepjes O+
pi_185502775
@June. , welkom hier O+. Ja, opgeblazen gevoel had ik in het begin ook. En veel krampen. Wat heb je zaterdag gedronken bij je etentje? :P
  zaterdag 9 maart 2019 @ 20:44:40 #10
346653 Ceviche
pi_185503942
Welkom June *O*
  zaterdag 9 maart 2019 @ 20:52:34 #11
208890 June.
Seriously?
pi_185504371
quote:
17s.gif Op zaterdag 9 maart 2019 20:10 schreef douche-eendje het volgende:
@:June. , welkom hier O+. Ja, opgeblazen gevoel had ik in het begin ook. En veel krampen. Wat heb je zaterdag gedronken bij je etentje? :P
Tot hoe lang had je er last van? Met name ‘s avonds krijg ik bijna mijn broek niet meer dicht haha :D

Ze hadden superlekkere non-alcoholische cocktails gemaakt! Vriend ging wel voor wijnarrangement, maar na 11 glazen was de koek wel ren beetje op :+
pi_185504641
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 maart 2019 20:52 schreef June. het volgende:
[..]

Tot hoe lang had je er last van? Met name ‘s avonds krijg ik bijna mijn broek niet meer dicht haha :D

Ze hadden superlekkere non-alcoholische cocktails gemaakt! Vriend ging wel voor wijnarrangement, maar na 11 glazen was de koek wel ren beetje op :+
Nogsteeds met regelmaat. Maar buik zit dan ook vol met baby nu :+.

Ah dat klinkt ook superfijn, mocktails O+. Weet je al wanneer je voor een vroege echo mag?
  zaterdag 9 maart 2019 @ 21:06:25 #13
208890 June.
Seriously?
pi_185504817
Ja 25 maart!
pi_185505856
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 maart 2019 21:06 schreef June. het volgende:
Ja 25 maart!
Spannend. Ik vond die weken ook een hele rare periode, soort uitgestelde/extra wachtweken...
  zaterdag 9 maart 2019 @ 21:43:56 #15
346653 Ceviche
pi_185506000
Als ik 2 vingers op m'n buik leg, schopt mijn baby ertegenaan O+ nu al interactie, hoe leuk O+
Nu weet ik alleen niet of de baby het ook ziet als entertainment, of meer als een verstoring van z'n rust. :@
  zondag 10 maart 2019 @ 00:02:43 #16
456899 VenusFlyTrap
vind alles leuk
pi_185509897
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 maart 2019 21:43 schreef Ceviche het volgende:
Als ik 2 vingers op m'n buik leg, schopt mijn baby ertegenaan O+ nu al interactie, hoe leuk O+
Nu weet ik alleen niet of de baby het ook ziet als entertainment, of meer als een verstoring van z'n rust. :@
❤ Awww

Leuk June, spannend.

Wij hebben de box hier al een paar weken staan. We kochten hem op aanraden van schoonmoeder. In de box hangt de Hangloose, ik ben benieuwd.

Tijdens het eerste trimester had ik ook een hoop gedoe met poepen, om de dag of om de 2 dagen een glas roosvicee laxo en het ging weer goed. Niet meer opgeblazen of verstopt. Ik had al vroeg een buikje (niet alleen spek) doordat mijn darmen zo geïrriteerd waren.

Vandaag 38+3!!!
pi_185511481
Ik ga de laxo eens opzoeken.

Lijnzaad deed ik al :)

Sinds de klacht hier, gaat het wel aardig. Zal je altijd zien natuurlijk :')

June van harte! Opgeblazen, jawel. Met 6-8 weken kreeg ik broeken niet meer dicht. Dat werd alleen maar erger. Rond 13 weken zwakte dat iets af.
Schudden voor gebruik
  zondag 10 maart 2019 @ 07:59:41 #18
426379 elamanilo
elämänilo
pi_185512491
*O* Welkom June!

Wow, Venus, wat ga je vlug! De laatste loodjes nu. O+
pi_185512533
Welkom June! *O*

De hangloose vond ik tof om te zien, maar niet tof genoeg om er een box voor neer te zetten. Hoe voel je je, Venus?

Ik drink regelmatig pruimensap of Roosvicee laxo. Aan het begin van de zwangerschap was dat ook echt wel nodig.

We vierden gisteren mijn verjaardag en ook die van Frits alvast. Ik was op aan het einde van de middag, echt overal spierpijn. Nu zit mijn bijna kleuter heerlijk te spelen met zijn cadeautjes ("Ik heb echt heel veel van mijn lijstje gekregen, heel cool!"). Ik had gehoopt dat ik even helemaal niets hoefde te doen, maar vanmiddag is mijn babyshower. Gelukkig was het de vorige keer echt heel erg gezellig dus ik heb er wel zin in.
pi_185513294
Welkom June :D
pi_185513344
Gedoe met poepen is hier niet van toepassing :+. Door mijn voedselallergie loopt het soms toch al sneller door dan normaal :').

VFT, wat gaat het snel :o
pi_185513371
Welkom June! *O*

Veel plezier met de babyshower vanmiddag Cholula! Achterover zitten en genieten :)
  zondag 10 maart 2019 @ 10:00:46 #23
56471 pinquit
oh my lama!
pi_185513511
June, welkom hier! O+

Drukke dagen Cho, ik hoop dat je er een beetje van kan genieten :) als het goed is hoef je zelf niet veel te doen toch? ;)

30 weken zwanger vandaag! *O* jemig de pemig, wat gaat het ineens snel.
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  zondag 10 maart 2019 @ 10:41:20 #24
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_185514127
Druk weekend zo, Cho! Maar wel leuk dat je vandaag in het zonnetje gezet wordt. Veel plezier!

Jeetje Pinq, wat gaat dat hard!! Zag ook mooie buikfoto's langskomen in het andere topic O+

In de categorie 'waar je je druk om kunt maken': ik twijfel al weken over welke mutsjes ik moet kopen voor de eerste periode. M'n hormonen willen een mutsje die bij het eerste pakje past, maar in welke maat dan? Z'n hoofd is groot volgens de echo, net als die van dochter was. Maar die kwam hoogzomer en droeg geen mutsjes... *draait ditzelfde rondje nog 6x* 8)7
Sowieso word ik helemaal gek hoe besluiteloos ik ben deze zwangerschap. Kan gewoon geen knopen doorhakken! M'n schoonzus is altijd zo'n twijfelkont - zou zij zich nou non-stop zo voelen? Wat een hel! :o
  zondag 10 maart 2019 @ 10:56:23 #25
57571 -Mellow-
Hobo on the loose
pi_185514373
Welkom June :)

Geen poepproblemen hier. Ik begin de dag meestal met fruit, veel groenten door de dag heen, en over het algemeen weinig brood. Misschien helpt dat?

Ik droom de laatste tijd elke dag over de beeb. Laatst voelde ik ook n plopje in m'n buik, ben benieuwd of dat de baby was.... ik vind het zo spannend en leuk nu O+
Nog 2 weken en dan is mijn geliefde weer terug *O* Kan niet wachten, heeft lang genoeg geduurd nu.
'If the doors of perception were cleansed everything would appear to man as it is, infinite.'
pi_185514420
We vierden de verjaardagen in een koffiezaakje, geen zooi thuis, heerlijk!
Vandaag hoef ik niets te regelen, dus dat is wel fijn. Ik heb gisteren genoten van het enthousiasme van Frits, hij wordt zo gelukkig van alle familie en vrienden.

30 weken al, Pinq! Wat gaat het hard!

Ik heb het mutsje zelf gebreid, misschien is dat nog een optie, stroop? Mutsjes rekken vaak ook wat mee. Sowieso is een groter hoofd relatief, hoeveel groter wordt het geschat? Scheelt het centimeters of millimeters?

Dat besluiteloos zijn is wel echt onhandig, ik heb een schoonmoeder die vreselijk besluiteloos is. Ze heeft haar huis bijvoorbeeld ondertussen al drie keer in de verkoop gezet en er ook weer uit gehaald. :')
  zondag 10 maart 2019 @ 12:50:06 #27
480396 Sisu
Oudgediende
pi_185516516
Cho,
Wat slim om het buitenshuis te vieren!
Ik hoop op mooi weer, zodat we buiten kunnen zitten.
Ik word nu al moe als ik er aan denk.
Wat voor moois heeft Frits allemaal gehad ? Hij komt altijd zo wijs en dankbaar over.

Wij geven ro voor haar 4e verjaardag een iPad osmo uitbreiding. Echt super debiel, maar ze speelt er vaak mee bij een vriendinnetje en vind het zo leuk dat we overstag zijn gegaan. Ik durf het alleen niet uit te pakken /te laten zien bij Mn schoonfamilie, want de jongens daarvan zijn echt wildebrassen. Dus misschien geven we het wel later.
Ik vind het ook lastig om iets te vragen aan De familie . Eigenlijk speelt ze het liefst met rommeltjes. Wc rollen, modder, takjes en speelgoed in de tuin.. denk dus dat we een bijdrage vragen voor de bakfiets of theater/uitjes.

Ik heb de laatste tijd zo’n last van een opgeblazen buik. Doet echt zeer. Moet ook mega veel boeren en naar de wc (poep emoji). Echt charmant. Heb het idee dat ik alleen maar klaag en daar stoor ik me vervolgens ook weer aan. Hallo cirkeltje :{

Morgen 30 weken en Mn schoonzus is volgende week uitgerekend. Spannend!
Zonder hoop geen leven.
pi_185516951
quote:
1s.gif Op zondag 10 maart 2019 12:50 schreef Sisu het volgende:
Cho,
Wat voor moois heeft Frits allemaal gehad ? Hij komt altijd zo wijs en dankbaar over.

Wij geven ro voor haar 4e verjaardag een iPad osmo uitbreiding. Echt super debiel, maar ze speelt er vaak mee bij een vriendinnetje en vind het zo leuk dat we overstag zijn gegaan. Ik durf het alleen niet uit te pakken /te laten zien bij Mn schoonfamilie, want de jongens daarvan zijn echt wildebrassen. Dus misschien geven we het wel later.
Ik vind het ook lastig om iets te vragen aan De familie . Eigenlijk speelt ze het liefst met rommeltjes. Wc rollen, modder, takjes en speelgoed in de tuin.. denk dus dat we een bijdrage vragen voor de bakfiets of theater/uitjes.

Ik heb de laatste tijd zo’n last van een opgeblazen buik. Doet echt zeer. Moet ook mega veel boeren en naar de wc (poep emoji). Echt charmant. Heb het idee dat ik alleen maar klaag en daar stoor ik me vervolgens ook weer aan. Hallo cirkeltje :{

Onze oude ziel. Hij heeft in de afgelopen maanden van alles op zijn lijstje laten zetten en heeft Duplo, Lego en magformers gekregen en geld voor een Museumkaart.

Ik word niet echt gelukkig van heel veel mensen over de vloer, dus dan besteden we het lekker uit. Het was gisteren ook echt baggerweer en dan zit je met z'n allen in ons kabouterhuisje binnen.

Je bent echt niet zo'n zeurpiet als je zelf denkt. :*. Het is gewoon niet tof als je buik zeer doet.
  zondag 10 maart 2019 @ 16:56:54 #29
456899 VenusFlyTrap
vind alles leuk
pi_185521779
quote:
0s.gif Op zondag 10 maart 2019 08:15 schreef Cholula het volgende:
Hoe voel je je, Venus?
quote:
0s.gif Op zondag 10 maart 2019 07:59 schreef elamanilo het volgende:
*O* Welkom June!

Wow, Venus, wat ga je vlug! De laatste loodjes nu. O+
quote:
17s.gif Op zondag 10 maart 2019 09:49 schreef douche-eendje het volgende:
VFT, wat gaat het snel :o
❤❤❤

Ik slaap heel veel. ‘S nachts het klokje rond (en na het plassen val ik meteen in slaap, dat is nieuw) en overdag 1-2 keer, totaal iets van 2 uur. Energie levels zijn erg laag.
Van de week bij de verloskundige controle was mijn bloeddruk te hoog, naar aanleiding hiervan ben ik extra opgemeten de volgende dag en zijn ze zelfs thuis langs geweest. Gelukkig was vrijdag de bloeddruk weer netjes. Dinsdag is weer de volgende controle en hopelijk blijft de bloeddruk goed.
De tijd gaat super snel! Kan me nog herinneren als de dag van gister dat ik een positieve test in handen had. En nu, zo gegroeid (lichamelijk maar ook als persoon) en zo klaar om dit mannetje te ontvangen 😍
  zondag 10 maart 2019 @ 17:11:11 #30
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_185522102
quote:
1s.gif Op zondag 10 maart 2019 12:50 schreef Sisu het volgende:
Cho,

Sowieso, verjaardagskadootjes even wegleggen tot ze er zelf mee kunnen spelen. Het is hier al te vaak gebeurt dat er wat stuk was voordat er door onze kinderen echt mee gespeeld was.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  zondag 10 maart 2019 @ 17:34:41 #31
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_185522582
@Cholula zelf breien is inderdaad een optie! Moet ik even aan m'n moeder m'n breinaalden terug vragen, die heb ik een tijdje terug bij haar gestald.
Hoe was je shower?

Ik ben vandaag ook verrast door lieve vriendinnen, zussen en aanstaande oma's! Een lekkere high tea, gezellige mensen.. Helemaal top, dus! En jeetje wat verwend qua cadeaus! En allemaal dingen die nog op ons "nog halen"-lijstje stonden, dus geen overbodige spullen. Wat een mazzel hebben we toch met zo veel lieve mensen om ons heen O+ O+
pi_185524143
Mijn shower klinkt zoals die van jou, stroop. Heel fijn, lekkere high tea, fijne mensen om me heen. Ik had gevraagd om een bijdrage voor de co-sleeper en we hebben het hele bedje gekregen. O+

@Sisu We laten Frits ook niet meteen spelen met zijn cadeaus, dat is vragen om problemen. Misschien het cadeau geven voor de visite er is en daarna even opruimen?
pi_185528745
Hier blijft alles ook dicht tot de visite weg is. Één keer heeft mijn tante heel eigenwijs een disney prinses opengemaakt terwijl ik had gezegd dat het niet zo’n goed plan was. Resultaat was dat ik de halve avond lag te buikschuiven op zoek naar dat ene schoentje en het borsteltje (wat nog steeds ‘kwijt’ is, lees, weggegooid omdat iemand het had platgetrapt) xD

Overigens nog even terugkomend op de calcium; ik neem nu ongeveer 5 weken calcium/vit D en mijn onderdruk is gezakt van 95 naar 80. Ik vind dan weer N=1 maar de gyn is er erg blij mee.
pi_185530972
June in het topic O+ Welkom! Spannende tijden voor je, ik vond de eerste drie weken bijna niet te doen qua spanning. Er hangt zoveel van af als je uit het AZWB-enz-topic komt. Hopelijk is het bloedverlies onschuldig :) Een opgeblazen gevoel had ik ook wel in het begin ja. Maar ik had ook een opgeblazen gevoel van de medicatie bij de mislukte IVF poging, dus dat zei me niet zoveel ;)

We zetten de familiewieg de eerste weken in de woonkamer neer. Bij ons bed hebben we dan een co-sleeper. Geen box dus.
Eerder had ik bedacht dat er later wellicht een box in huis zou komen, maar nu gaan we verhuizen ( *O* ) en wordt onze huiskamer een stuk kleiner. Ik denk dat we het zonder gaan proberen dus.

Ik maakte me afgelopen week wat zorgen. Ik was best moe en kon niet goed meer een houding vinden 's avonds, alles was oncomfortabel. Vrijdag had ik een opleidingsdag, waarbij ik na een paar uur op een stoel zitten ook niet meer wist hoe ik het had. Ik vind het best vroeg in de zwangerschap voor zulke klachten, en denk dan direct 'hoe moet dat als het nog erger wordt' waardoor ik alleen maar minder goed kan ontspannen. Nu heb ik een knop omgezet: ik ga wat meer rust nemen en wat eerder naar bed. Dan is het vermoedelijk beter te doen. En hoe ik me nu voel zegt niet alles over hoe ik me over een paar weken voel. Mijn buik heeft ook een groeispurt van jewelste gemaakt, dus misschien heeft het daar ook wel mee te maken.

De baby is wel heel gezellig aanwezig. Nu goed te zien aan de buitenkant en behalve incidenteel geschop is er ook gedraai en gewiebel te zien O+ Ik ben zo vreselijk blij met dit kindje in mijn buik O+
  maandag 11 maart 2019 @ 00:00:50 #35
346653 Ceviche
pi_185532437
@BobbyMcGee dat gevoel ken ik, dat je ergens last van krijgt en dan denkt: maar ik moet nog zoveel weken, wat als dit nog erger wordt? Maar hier is het meeste van tijdelijke aard gebleken. Ik heb regelmatig last gehad van m'n bekken, maar dat is weer weggegaan nadat ik wat rust had genomen (en nu echt geen zware dingen meer til...), en zo nog wat dingen.

Nu heb ik al een week ontzettend last van m'n lies, vooral pijnlijk als ik ga verzitten of me omdraai in bed. Met lopen is het nog enigszins te doen, en traplopen is geen enkel probleem. Geen idee wat het precies is, ik denk toch afkomstig uit m'n bekken ofzo. Ik ga het nog even aankijken en anders maar eens naar de fysio. Andere klachten gingen vanzelf weg met rust, dus ik hoop dit ook.
En wat gedoe op werk. Paar collega's ziek ineens, waardoor de werkdruk hoger ligt en de klanten vooral boos zijn. Niet echt leuk. Maar ik probeer me er niks van aan te trekken, want over 3 weken mag ik met verlof en dan is dit niet meer mijn probleem *O*
pi_185533446
quote:
0s.gif Op zondag 10 maart 2019 10:56 schreef -Mellow- het volgende:
Welkom June :)

Geen poepproblemen hier. Ik begin de dag meestal met fruit, veel groenten door de dag heen, en over het algemeen weinig brood. Misschien helpt dat?

Ik droom de laatste tijd elke dag over de beeb. Laatst voelde ik ook n plopje in m'n buik, ben benieuwd of dat de baby was.... ik vind het zo spannend en leuk nu O+
Nog 2 weken en dan is mijn geliefde weer terug *O* Kan niet wachten, heeft lang genoeg geduurd nu.
Ik eet momenteel weinig fruit, want dat trekt mijn maag niet goed.

Maar ik eet hardstikke veel groente overdag en savonds. Dat is een craving van mij :@

Weinig tot geen vlees. Brood gewoon normaal en bruin.

Maar ik merk iets verandering met week 16. Zonder iets anders te doen ..
Schudden voor gebruik
  FOK!fotograaf maandag 11 maart 2019 @ 09:06:00 #37
148247 taxibabe
pi_185534775
Gefeliciteerd June!
Ik twijfel of ik voor de zekerheid ook maar Roosvice Laxo oid in huis moet halen. Gisteren behoorlijk last, maar vanmorgen was er weer niks aan de hand.

Ik vind het zo leuk dat ik al een buikje krijg, ik kan de hele dag wel over mijn buik wrijven wetende dat er een wurmpje in zit.. :@
pi_185535456
Zo, ben weer goedgekeurd bij de verloskundige. Ook al wat dingetjes omtrent bevalling besproken; zo hebben ze naast een baarkruk ook deze unit
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
.
Lijkt mij ook nog wel wat om te gaan gebruiken. Verder ga ik ergens in week 34 de DKTPvaccinatie halen denk ik. Morgenavond voorlichtingsavond over borstvoeding en volgende week begint zwangerschapsyoga. Het gaat ineens zo ontzettend snel!

Bobby, als ik moe ben en op minder-comfortabele stoelen zit begint het mij ook moeite te kosten om dat goed vol te houden. Ik ben zelf ook een week of wat geleden nadat ik thuis heb gezeten met megahoofdpijn door teveel doen ook maar wat sneller rust gaan nemen, dingen beter plannen met rust tussendoor etc. Er is immers ook nog een minimensje in mijn buik die rust, aandacht en energie nodig heeft O+ en ik merk gewoon dat het lichamelijk soms wat onhandig begint te worden, die buik die steeds maar groter aan het worden is.
  maandag 11 maart 2019 @ 10:13:25 #39
56471 pinquit
oh my lama!
pi_185535642
Ik durfde het net aan om met peuter de stad in te gaan voor wat kleine boodschapjes, kom ik er bij de kassa achter dat ik m'n pinpas thuis heb laten liggen :'(
Kon wel janken, meeeeh. Onderneem ik eindelijk weer eens wat, mislukt het big time.
Dus nu weer thuis, met dikke vette bekkenpijnen en een verdrietige peuter :')
pi_185535698
@taxibabe het is niet zo dat je van de roosvice ala minute naar de wc moet rennen :P Het is geen laxeermiddel, het is een drank gemaakt van pruimen. Het helpt het wat makkelijker te laten gaan, bij sommige.

Ik ga weer voor het bevalbad hier thuis O+
Hopelijk gaat dit keer wel alles goed en kan ik ook daadwerkelijk in bad bevallen.
  maandag 11 maart 2019 @ 10:23:08 #41
319308 Tink89
To live is to dance
pi_185535777
quote:
17s.gif Op maandag 11 maart 2019 09:59 schreef douche-eendje het volgende:
Zo, ben weer goedgekeurd bij de verloskundige. Ook al wat dingetjes omtrent bevalling besproken; zo hebben ze naast een baarkruk ook deze unit
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
.
Lijkt mij ook nog wel wat om te gaan gebruiken. Verder ga ik ergens in week 34 de DKTPvaccinatie halen denk ik. Morgenavond voorlichtingsavond over borstvoeding en volgende week begint zwangerschapsyoga. Het gaat ineens zo ontzettend snel!

Bobby, als ik moe ben en op minder-comfortabele stoelen zit begint het mij ook moeite te kosten om dat goed vol te houden. Ik ben zelf ook een week of wat geleden nadat ik thuis heb gezeten met megahoofdpijn door teveel doen ook maar wat sneller rust gaan nemen, dingen beter plannen met rust tussendoor etc. Er is immers ook nog een minimensje in mijn buik die rust, aandacht en energie nodig heeft O+ en ik merk gewoon dat het lichamelijk soms wat onhandig begint te worden, die buik die steeds maar groter aan het worden is.
Ik ontlurk even om te vragen waarom je in week 34 voor dktp gaat. Ik moest tussen week 28 en 32 volgens de gyn...
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_185536004
quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2019 10:23 schreef Tink89 het volgende:
[..]

Ik ontlurk even om te vragen waarom je in week 34 voor dktp gaat. Ik moest tussen week 28 en 32 volgens de gyn...
Gaf de verloskundige aan, maar als ik rivm richtlijn lees is week 28-32 inderdaad meer aan te raden. Ach, ik zet hem weer even terug op mijn lijstje voor de volgende controle, dan ben ik 28 weken zwanger dus ik heb nog even.
pi_185536116
Ik kom mij voorzichtig aanmelden hier. Vanmiddag vroege spoed echo vanwege schouderpijn en bruinverlies :{

[ Bericht 3% gewijzigd door BellaaElisa op 11-03-2019 10:58:21 ]
pi_185536841
Ach BellaaElisa, was het niet goed? :{
  maandag 11 maart 2019 @ 11:24:35 #45
56471 pinquit
oh my lama!
pi_185536880
Bella :*
pi_185536895
@:Ceviche
dat soort ervaringen hoor ik graag ^O^

quote:
17s.gif Op maandag 11 maart 2019 09:59 schreef douche-eendje het volgende:
Ik zag in het buikentopic dat jouw buik ook flink is. Bij mij gaat het nu ook zo hard, waar eindigt dat he ;) Logisch ook dat het dan wat onhandig aan het worden is.
pi_185536983
Schudden voor gebruik
  maandag 11 maart 2019 @ 12:56:00 #48
346653 Ceviche
pi_185538890

Hier ook de dktp in week 34, heb vanmorgen pas gebeld (ben nu 31 weken) en blijkbaar heeft de huisarts niet eerder tijd :')
Maar ideaal is 28-32 weken, kan nog tot week 38. Dus het heeft nog wel zin.
  Manager PR/Moderator maandag 11 maart 2019 @ 13:21:44 #49
269689 crew  Viv
pi_185539566
quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2019 12:56 schreef Ceviche het volgende:
Hier ook de dktp in week 34, heb vanmorgen pas gebeld (ben nu 31 weken) en blijkbaar heeft de huisarts niet eerder tijd :')
Maar ideaal is 28-32 weken, kan nog tot week 38. Dus het heeft nog wel zin.
Het advies van 28-32 weken houdt rekening met baby's die te vroeg worden geboren (die wil je juist extra graag die bescherming meegeven). Bij 33-38 weken vaccineren heeft met name nog wel zin als je baby daarna nog 2-4 weken blijft zitten. :Y)

Oh en als bonus:
Ik haalde me afgelopen week buitenshuis ergens aan open en dacht meteen "kak! dat wordt een tetanus-prik halen bij de huisartsenpost :( " (zoiets gebeurt uiteraard op vrijdag om 18:00u :') ) maar daarna bedacht ik me dat die kinkhoestvaccinatie gewoon een DKTP-booster was met de T van tetanus, en in 2016 gekregen en dus nog geldig!
*O*

[ Bericht 4% gewijzigd door Viv op 11-03-2019 13:28:16 ]
  maandag 11 maart 2019 @ 13:30:43 #50
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_185539793
Oh Bella, was de echo niet goed? :*

Bij ons doet de huisarts de dktp niet eens, moest 'm halen bij de ggd. Voordeel was wel dat ik een paar dagen later al terecht kon.

Bobby, gelukkig groeit je buik met groeispurten. Het kan dus best zijn dat je nu qua groei een tijdje (bijna) niet groeit. Maar extra rust pakken als je lichaam aangeeft dat nodig te hebben, is natuurlijk altijd een goed idee!
Sowieso, rust O+ das bijna een soort O+ slaap O+
pi_185540708
Rust en slaap O+. Na een nogal vol weekend stortte ik gisteren een beetje in. Ik had de baby al de hele dag weinig gevoeld en zelfs toen ik rustig op mijn linkerzijde ging liggen gebeurde er niets. Gelukkig kwam er tijdens het voorlezen van Frits wel weer beweging, maar ik heb me toch echt even zorgen gemaakt. Vandaag daarom heerlijk een dutje gedaan en zelfs mijn lunch in bed opgegeten

Bella: :*

@pinquit Wat balen van je pinpas. Is je peuter al weer wat vrolijker?

Wat betreft de klachten: het ging bij mij met vlagen. Soms is het ook gewoon goed om rustiger aan te doen, al is dat soms wat moeilijk.
pi_185541087
quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2019 11:25 schreef BobbyMcGee het volgende:

@:Ceviche
dat soort ervaringen hoor ik graag ^O^[..]

Ik zag in het buikentopic dat jouw buik ook flink is. Bij mij gaat het nu ook zo hard, waar eindigt dat he ;) Logisch ook dat het dan wat onhandig aan het worden is.
Als aangespoelde walvisjes eind juni. Greenpeace staat alvast ingesteld als noodnummer hier om mij weer terug de zee in te takelen O+.

@DKTP, zin heeft het sowieso inderdaad. Ieder beetje bescherming wat meegegeven kan worden lijkt mij zinvol, dus halen ga ik hem toch wel. Heb ergens eind 2011 nog een booster gehad vanwege een reis naar het buitenland, dus voor de T hoef ik het nog niet te doen.

Ow en help. Ik heb zojuist de lampen in de keuken schoongemaakt. De bovenkant van de afzuigkap is ook weer schoon. En mijn oven blinkt. Ik ga nu even zitten tot dit gevoel weer wegtrekt :')
pi_185541297
Over bekkenklachten: Nog even een reclamepraatje voor de fysio. Ik heb een bekkenfysio die volgens de Röst-methode werkt (mijn vroedvrouw raadde dat aan, daar had ze enkel goede ervaringen mee gezien). Dan krijg je oefeningen om je spieren te versterken en je bekken weer 'recht' te trekken. I.t.t. tot 'gewone' fysio, waarbij je vooral rustig aan adviezen krijgt en ze eigenlijk nauwelijks oefeningen hebben ter verbetering. En dat werkt me toch als een tierelier!

Ik had vorige zwangerschappen nergens last van, maar dit keer al vanaf een week of 14 dat ik echt rustiger aan moest doen omdat het vlug pijn deed/overbelast was. Eerst deed ik ook vooral maar rustig aan, maar op aanraden van vroedvrouw dus toch naar de bekkenfysio en nu ben ik gewoon zo goed als klachtenvrij :o :o :o Ik had echt niet verwacht dat het zelfs kon verbeteren. Ik dacht: Oh met oefeningen/massage blijft het dan hetzelfde of gaat het langzamer achteruit of zo. Maar ik kan nu echt gewoon weer lopen :') zonder te waggelen. Ik doe nog steeds rustig aan, want ik wil absoluut niets forceren en doe elke dag braaf m'n oefeningetjes. En alles wat ik nu tussendoor wil doen, dat kan ook gewoon.

Een hele dag Ikea in m'n eentje met 2 kleine kinderen, dat is best een onderneming, dan moet ik 's avonds wel echt uitrusten. Maar ik kom wel tot het einde van de Ikea ;) i.t.t. eerder, toen kon ik bij het magazijn echt amper meer lopen en moest ik echt leunen op zo'n kar en zo.

Kortom, ik raad iedereen echt aan, die last heeft van d'r bekken, om gewoon zo'n Röst-bekkenfysio te vinden. Het helpt gewoon echt om zelfs te verbeteren. Nu staan m'n heupen ook weer recht (ze stonden verwrongen bij mij), dus ik forceer het ook niet langer. En dat gaat ook weer enorm helpen bij het herstel na de zwangerschap en zo. Rustig aan doen, dat doe ik er ook gewoon bij, maar ik zou echt niet langer blijven rondlopen als er dus blijkbaar zulke effectieve oefeningetjes en massages te krijgen is! O+ O+ O+
  maandag 11 maart 2019 @ 15:03:15 #54
56471 pinquit
oh my lama!
pi_185542139
Ik kon hier in de buurt geen fysio vinden die volgens de röstmethode werkt :{ wel vond ik wat oefeningen, zou ik die gewoon kunnen proberen, of zou dat zonder begeleiding meer stuk maken dan heel?
  maandag 11 maart 2019 @ 15:09:44 #55
346653 Ceviche
pi_185542310
quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2019 13:21 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]

Het advies van 28-32 weken houdt rekening met baby's die te vroeg worden geboren (die wil je juist extra graag die bescherming meegeven). Bij 33-38 weken vaccineren heeft met name nog wel zin als je baby daarna nog 2-4 weken blijft zitten. :Y)

Oh en als bonus:
Ik haalde me afgelopen week buitenshuis ergens aan open en dacht meteen "kak! dat wordt een tetanus-prik halen bij de huisartsenpost :( " (zoiets gebeurt uiteraard op vrijdag om 18:00u :') ) maar daarna bedacht ik me dat die kinkhoestvaccinatie gewoon een DKTP-booster was met de T van tetanus, en in 2016 gekregen en dus nog geldig!
*O*

Wat een goede post, wist niet dat de tetanus er ook inzat. Altijd handig.
Normaal ben ik beter geïnformeerd :@
pi_185543186
Is dktp voor zwangeren iets nieuws? Nooit gehad.
pi_185543362
quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2019 15:42 schreef Ticootje het volgende:
Is dktp voor zwangeren iets nieuws? Nooit gehad.
Ja, is nieuw. Krijg je vanaf eind 2019 standaard aangeboden, nu is het nog op eigen verzoek.

https://www.rivm.nl/kinkh(...)oor-zwangere-vrouwen.

Ook heeft je kind hierdoor 1 vaccinatie minder nodig vanuit het rijksvaccinatieprogramma,
quote:
Ja, het is nog steeds nodig om de baby te vaccineren. Dat is nodig omdat de hoeveelheid antistoffen die de baby via de moeder heeft ontvangen langzaam afneemt. Wel is uit onderzoek gebleken dat baby's 1 prik minder nodig hebben wanneer de moeder tijdens de zwangerschap al een kinkhoestprik heeft gehad. De Gezondheidsraad heeft daarom geadviseerd het vaccinatieschema voor baby?s aan te passen. Dat zal naar verwachting van start gaan op het moment dat de kinkhoestvaccinatie voor zwangere vrouwen standaard wordt ingevoerd (eind 2019). Vrouwen die vóór die tijd al de kinkhoestprik tijdens de zwangerschap hebben gekregen kunnen op het consulatiebureau bespreken of het nieuwe vaccinatieschema alvast kan worden toegepast op hun baby.
  maandag 11 maart 2019 @ 16:05:39 #58
401892 Helsinki
Avec persévérance.
pi_185543854
quote:
17s.gif Op maandag 11 maart 2019 15:48 schreef douche-eendje het volgende:
[..]

Ja, is nieuw. Krijg je vanaf eind 2019 standaard aangeboden, nu is het nog op eigen verzoek.

https://www.rivm.nl/kinkh(...)oor-zwangere-vrouwen.

Ook heeft je kind hierdoor 1 vaccinatie minder nodig vanuit het rijksvaccinatieprogramma,[..]

Oef, ik heb het niet vermeld bij het CB (helemaal niet meer aan gedacht) en hij heeft nu t/m de 4 maanden prik alles gehad :@.
  maandag 11 maart 2019 @ 16:18:17 #59
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_185544169
Ik heb dus echt nog nooit iets van m’n bekken gevoeld. Zijn er ook zwangeren die daar gewoon helemaal geen last van hebben? Omdat de eerste er niet bepaald soepel uit kwam, begin ik er dan toch aan te twijfelen dat er iets mis is met mijn bekken, dat die gewoon überhaupt niet verweekt bij mij. :{
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
  Manager PR/Moderator maandag 11 maart 2019 @ 16:33:03 #60
269689 crew  Viv
pi_185544502
quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2019 16:05 schreef Helsinki het volgende:
Oef, ik heb het niet vermeld bij het CB (helemaal niet meer aan gedacht) en hij heeft nu t/m de 4 maanden prik alles gehad :@.
Geen :@ nodig hoor, dat advies van een aangepast vaccinatieschema bij het kind na kinkhoestvaccinatie tijdens de zwangerschap bestaat ook pas sinds 18-12-2018. ;)

De reden voor een aangepast schema is vooral* dat met een prik minder (2 in plaats van 3) dezelfde bescherming kan worden bereikt. Die 3e prik is dus eigenlijk niet meer nodig, maar ook weer geen reden om je zorgen te maken als het wél gegeven is. Mijn dochter heeft ze ook allemaal gehad.
* Er is ook nog iets over de timing die mogelijk gunstiger is in het aangepaste schema, maar dat is nog niet 100% zeker.
pi_185544563
Ha, ik vond het al zo gek dat ik dat aangepaste schema in mijn uitgebreide kinkhoestprikresearch gemist had, maar dat lag dus niet aan mij. :D
  maandag 11 maart 2019 @ 16:44:46 #62
56471 pinquit
oh my lama!
pi_185544709
quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2019 16:18 schreef Mariposas het volgende:
Ik heb dus echt nog nooit iets van m’n bekken gevoeld. Zijn er ook zwangeren die daar gewoon helemaal geen last van hebben? Omdat de eerste er niet bepaald soepel uit kwam, begin ik er dan toch aan te twijfelen dat er iets mis is met mijn bekken, dat die gewoon überhaupt niet verweekt bij mij. :{
Nee je hoeft er niks van te voelen hoor! Volgens mij is het vooral het probleem dat je spieren de 'zwakte' van je banden en gewrichten moeten opvangen, en als je sterke spieren hebt hoef je er volgens mij gewoon geen last van te hebben. Ik heb er hiervoor ook niks van gevoeld!
Niet dat ik toen sterke spieren had, maar wel beter dan nu. :+
pi_185544795
quote:
Ik heb er tot nu toe ook geen last van gehad. Ik draag nog steeds dagelijks hakken en dat gaat prima :)
pi_185545920
quote:
Ik heb bij m'n vorige zwangerschappen ook nooit iets gevoeld aan/last gehad van m'n bekken, ook niet na de bevalling. Dit is de eerste keer, en opeens begrijp ik wel hoe naar en vervelend dat kan zijn. Eerst kon ik me dat ook bijna niet voorstellen.
pi_185545980
Een update! Ik moest een spoed echo laten maken omdat ze dachten dat het om een buitenbaarmoederlijke zwangerschap ging. Maar gelukkig is dat niet het geval en zagen we een begin zwangerschap in mijn baarmoeder (een soort ring). Nog geen hartje te zien ze schatte mij ongeveer 5 week zwanger. (Positieve test had ik 1 maart en laatste ms 31 januari dus kan best) 25 maart mag ik weer voor een echo! Deze stond al gepland maar ze vonden dit een spoedje! Voor nu blijf ik dus toch!! *O* O+
  maandag 11 maart 2019 @ 18:00:49 #66
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_185546028
quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2019 15:03 schreef pinquit het volgende:
Ik kon hier in de buurt geen fysio vinden die volgens de röstmethode werkt :{ wel vond ik wat oefeningen, zou ik die gewoon kunnen proberen, of zou dat zonder begeleiding meer stuk maken dan heel?
Is er geen enkele bekkenfysiotherapeut in je buurt? Ook als die niet volgens de Röst-methode werkt, zou ik het proberen. Het bekken en alles daaromheen is hun specialiteit. Of een oefentherapeut zoals Mensendieck, die leren je ook oefeningen aan om zelf te doen.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  maandag 11 maart 2019 @ 18:02:29 #67
346653 Ceviche
pi_185546063
quote:
1s.gif Op maandag 11 maart 2019 17:58 schreef BellaaElisa het volgende:
Een update! Ik moest een spoed echo laten maken omdat ze dachten dat het om een buitenbaarmoederlijke zwangerschap ging. Maar gelukkig is dat niet het geval en zagen we een begin zwangerschap in mijn baarmoeder (een soort ring). Nog geen hartje te zien ze schatte mij ongeveer 5 week zwanger. (Positieve test had ik 1 maart en laatste ms 31 januari dus kan best) 25 maart mag ik weer voor een echo! Deze stond al gepland maar ze vonden dit een spoedje! Voor nu blijf ik dus toch!! *O* O+
*O*
pi_185546144
quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2019 15:03 schreef pinquit het volgende:
https://rosttherapy.com/n(...)nten/vind-therapeut/

En een osteopaat kan ook helpen heb ik gehoord!
  maandag 11 maart 2019 @ 18:25:54 #69
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
  maandag 11 maart 2019 @ 18:43:50 #70
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_185546914
Wij hebben weer een sticker opgehaald. Ook de belinstructies even doorgenomen ("sneller dan de vorige keer", toen ze binnen kwam met bijna volledige ontsluiting :+ ) en het knippen van de navelstreng, wat hier schijnbaar standaard pas gebeurd na het uitkloppen én ze hebben al ervaring met een cordring. Volgende afspraak staat volgende week op 37+4. Ben benieuwd of ik die dit keer wel haal :D
  maandag 11 maart 2019 @ 18:54:07 #71
56471 pinquit
oh my lama!
pi_185547127
quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2019 18:06 schreef elamanilo het volgende:
[..]

https://rosttherapy.com/n(...)nten/vind-therapeut/

En een osteopaat kan ook helpen heb ik gehoord!
Ha! Vind ik er toch een :D dankje!
Ik ga snel contact opnemen
pi_185547180
quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2019 18:43 schreef Stroopwafelmeisje het volgende:
Wij hebben weer een sticker opgehaald. Ook de belinstructies even doorgenomen ("sneller dan de vorige keer", toen ze binnen kwam met bijna volledige ontsluiting :+ ) en het knippen van de navelstreng, wat hier schijnbaar standaard pas gebeurd na het uitkloppen én ze hebben al ervaring met een cordring. Volgende afspraak staat volgende week op 37+4. Ben benieuwd of ik die dit keer wel haal :D
Spannend he!
Ik heb volgende week het bevallingsgesprek :)
Ik ben benieuwd of deze eerder komt of tot het einde blijft zitten, heb wel wat krampen af en toe dus wie weet :P
  maandag 11 maart 2019 @ 19:41:45 #73
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_185548139
quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2019 18:56 schreef Flav het volgende:
[..]

Spannend he!
Ik heb volgende week het bevallingsgesprek :)
Ik ben benieuwd of deze eerder komt of tot het einde blijft zitten, heb wel wat krampen af en toe dus wie weet :P
Ja, jij gaat ook al hard, he! Bij welke termijn kwam V?
Iedereen zegt maar dat ik me niet te veel moet richten op de termijn waarbij dochter geboren is, maar onbewust ben je er toch wel mee bezig. Zo staat het begin van de vluchttas klaar, terwijl ik daar echt nog niet over na dacht vorige keer. Alle tijd! Dacht ik :s)
  maandag 11 maart 2019 @ 20:33:55 #74
456899 VenusFlyTrap
vind alles leuk
pi_185549269
Bella wat een geweldig nieuws!!!
Fijn dat je ook zwanger bent. Ik had al gehoopt op nieuwe aanwas zo rond mijn uitgerekende datum ❤
pi_185550181
@Stroopwafelmeisje V kwam bij 39 weken.
Onbewust ben je er indd mee bezig, zul je zien dat deze niet wil haha.
Hier staat de vluchttas ook al klaar _O-
Er moet alleen nog een setje kleren voor de baby in.
Ik heb een beetje dezelfde onrust als bij V, alles moet nu gedaan worden want misschien is het te laat.
Bij V waren sommige dingen indd te laat :') maar alles is toch goed gekomen haha.

Wat fijn @BellaaElisa *O*
pi_185550540
Wat fijn, Bellaa!

Ik heb nog niets van een belinstructie gehad. Geen idee of de baby al is ingedaald. Aanstaande woensdag mag ik weer naar het ziekenhuis dus dan hoor ik misschien wel meer.
  maandag 11 maart 2019 @ 21:39:40 #77
480396 Sisu
Oudgediende
pi_185550981
Welkom June en Bella! *O*

Ben ik ff blij dat ik net nu meelees. Was die dktp prik alweer helemaal vergeten. Morgen maar eens naar vragen.
Ik ben me een beetje aan het verstoppen op Mn werk. Wil Mn cocon in en heb geen zin in small talk of dingen waar ik mogelijkerwijs stress van krijg.
Van die dagen waarvan je denkt: had ik maar lopende band werk. Gewoon je aandeel doen en weer naar huis.
Mn buik is voor het eerst in 8 dagen weer zacht! En jongens, dát is echt een cadeau. Eindelijk een beetje rust in Mn buik.
Zonder hoop geen leven.
pi_185554508
Welkom June en gelukkig ook Bella!

Qua bekken heb ik ook altijd flink last van. Maar ik had al een instabiel verzakt bekken voordat ik ooit zwanger was geweest, dus dat was ook wel te verwachten. Hier werken oefeningen inderdaad het beste. Toen het hier vroeg in de zwangerschap begon ben ik ook weer met mijn oefeningen begonnen en het hielp echt.

Dit weekend was even lastig. Man was het hele weekend weg en ik was alleen met peuter en kleuter en mijn zere heupen/bekken/rug. En vrijdagavond verloor ik een plas vers bloed op de wc. Het was even speuren, maar bleek toch uit de andere uitgang te komen, dus waarschijnlijk een gebarste aambei of zo (ik wist niet eens dat ik die had). En ik twijfel nu toch ook of ik een verzakking heb. Man bij terugkomst ook even laten voelen en hij weet het ook niet zeker of het nu anders is dan anders. Dus dat gaan we volgende keer even bij de vk laten controleren.

Verder flink aan het nestelen. Mijn keuken en oven zijn ook weer schoon. Peuter is al een paar dagen ziek, dus ik kon maandag fijn thuisblijven en een beetje bank hangen met mijn peuter (en de wie is de mol finale kijken). Dat vond mij lichaam wel fijn.
Ik heb wel even stress, want er is hier niet ver vandaan een mazelen-uitbraak (buitenland), met al 25 gevallen. En nu kom ik erachter dat mijn peuter pas met 4 jaar 2x de BMR gehad zou hebben, dus die is op dit moment nog niet beschermd tegen de mazelen. En baby straks natuurlijk ook nog helemaal niet. Ik ga peuter nu zsm haar tweede inenting laten krijgen (als ze weer beter is natuurlijk). Want hoe meer ik lees over de mazelen, hoe naarder ik het vind... Vinden mijn hormonen niet fijn.
pi_185555545
Hoezo zou een eerste enting geen bescherming bieden?

In nederland krijgen kinderen bij 14 maanden bmr en bij 9 jaar. De laaste is een booster, ze zijn wel degelijk beschermt bij de eerste vaccinatie.
pi_185556451
De cosleeper staat al naast mijn bed. Beetje vroeg met 16w, maar mijn oudste had er zoveel behoefte aan om bij ons te slapen. Die voelt zich alles behalve tof. Hij zei alleen maar oeioeioeijoei huilend aan een stuk van de pijn.

Gisteren avond laat naar de hap geweest en sindsdien ligt hij k.o. in de cosleeper. Terwijl het geen doorslapen is...

Ze zijn hiernaast aan het verbouwen, boren en bikken en nog snurkt hij door O+ prulletje.

Ik denk dat ik de cosleeper maar laat staan. Ik heb zo veel meer ruimte om te slapen. Kan ik de rest van de babykamer ook eens uitmesten en uitgraven. Dat is ons magisch verdwijnhok :')
Schudden voor gebruik
  dinsdag 12 maart 2019 @ 09:14:40 #81
56471 pinquit
oh my lama!
pi_185556955
Ohjee, wat is er loos met je oudste? :*

[ Bericht 0% gewijzigd door pinquit op 12-03-2019 12:10:00 ]
  dinsdag 12 maart 2019 @ 09:20:17 #82
56471 pinquit
oh my lama!
pi_185557016
Dit was gisteren hier trouwens :+

Peuter slaapt eigenlijk sinds een maandje op z'n eigen kamer, in z'n eigen bed! :o
Ons matras moest daar een tijdje logeren, omdat er geverfd werd op de grote slaapkamer, en toen wij weer terug gingen, bleef hij daar! Zo gewend aan het hele ritueel wat erbij hoort, hoeft hij niet meer terug. Als hij alsnog wil, kan het gewoon :)
Ik ben er zelf op dit moment wat minder blij mee, want extra trap, en minder rustige slaap voor mij. Wat is samen slapen toch superrelaxed zeg.
  dinsdag 12 maart 2019 @ 10:13:58 #83
456899 VenusFlyTrap
vind alles leuk
pi_185557957
Dodoria, wat eng dat er in jouw buurt mazelen zijn! Word er daar niet gevaccineerd of zijn het antivaxxers die anderen in gevaar brengen?

Hopelijk kan dit artikel je gerust stellen. Bij een bepaalde vaccinatie graad ben je veilig als je niet gevaccineerd bent. Zoals jonge kinderen en mensen die niet gevaccineerd kunnen worden ivm immuun ziektes of andere problemen.
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Kudde-immuniteit
EDIT: Engelse versie is veeel uitgebreider
pi_185558197
Pinq wat een knap kind O+. Waar laten jullie je nachtkastje met zo'n co-sleeper? Ik ben er nog niet helemaal over uit wat handig is straks, het zou namelijk wel fijn zijn als ik mijn bril iig op een veilige plek binnen handbereik kan hebben :+.
pi_185558755
quote:
17s.gif Op dinsdag 12 maart 2019 10:26 schreef douche-eendje het volgende:
Pinq wat een knap kind O+. Waar laten jullie je nachtkastje met zo'n co-sleeper? Ik ben er nog niet helemaal over uit wat handig is straks, het zou namelijk wel fijn zijn als ik mijn bril iig op een veilige plek binnen handbereik kan hebben :+.
Zo'n plastic mandje voor in de douche aan de buitenkant van de co sleeper hangen?

Ik hoor hier niet hoor maar leek me een goed idee. En als mede bril drager snap ik het dilemma ;)
  dinsdag 12 maart 2019 @ 11:22:08 #86
56471 pinquit
oh my lama!
pi_185559144
Ja nachtkastje mis ik wel. Aan de andere kant van het bed staat nu m'n bureau, maar m'n bril leg ik altijd op de commode :')
pi_185559153
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2019 10:56 schreef DagenNachtdromer het volgende:
[..]

Zo'n plastic mandje voor in de douche aan de buitenkant van de co sleeper hangen?

Ik hoor hier niet hoor maar leek me een goed idee. En als mede bril drager snap ik het dilemma ;)
Ja dat zou kunnen. Dan nog een plek voor m'n wekker en dan ben ik helemaal blij. Zonder bril zie echt niks met -6 links en <2% zicht rechts _O- .
  dinsdag 12 maart 2019 @ 11:22:49 #88
56471 pinquit
oh my lama!
pi_185559156
Plankje aan de muur heb ik ook nog even over gedacht, maar dat lijkt me hoofd-stoot-technisch weer onhandig :+
pi_185559342
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2019 11:22 schreef pinquit het volgende:
Plankje aan de muur heb ik ook nog even over gedacht, maar dat lijkt me hoofd-stoot-technisch weer onhandig :+
Mijn klunzigheid denkt daar net zo over :Y
pi_185559670
Wij hebben de cosleeper niet helemaal aan ons hoofdeinde staan, maar iets naar 'beneden'. Dus direct aan het hoofdeinde mijn nachtkastje (want ik moet bril, wekker en iets van een lampje) ook ergens kwijt kunnen, en daarna de cosleeper pas.
  dinsdag 12 maart 2019 @ 12:01:16 #91
319308 Tink89
To live is to dance
pi_185559903
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2019 11:50 schreef lunapuella het volgende:
Wij hebben de cosleeper niet helemaal aan ons hoofdeinde staan, maar iets naar 'beneden'. Dus direct aan het hoofdeinde mijn nachtkastje (want ik moet bril, wekker en iets van een lampje) ook ergens kwijt kunnen, en daarna de cosleeper pas.
+1
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  dinsdag 12 maart 2019 @ 12:19:15 #92
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_185560227
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2019 12:01 schreef Tink89 het volgende:
[..]

+1
+2

En dan zelf ook zo ver naar beneden gaan liggen zodat je alsnog op gelijke hoogte ligt met baby O+
  dinsdag 12 maart 2019 @ 13:02:32 #93
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_185561044
Geruststellend om te horen dat bekkenklachten niet per se standaard zijn. Ik heb misschien wel sterke spieren door paardrijden en sporten, hoewel ik er bij hard hoesten weinig van merk. :’)

Hier komt de cosleeper ook direct voor het nachtkastje. De cosleeper komt pas in week 38. Ik ben met alles rijkelijk laat. Moet nog heel veel doen en kopen, maar dat komt wel in mijn verlof. Onrust voel ik gelukkig helemaal niet, er is een maxi cosi, wat kleding en een dekentje en luiers zijn ook zo gekocht, en anders hebben we nog wel hydrofielen. Maar ik heb nu wel zin om te gaan ‘nestelen’, ik moet tenslotte ook nog wat te doen hebben tijdens m’n verlof. Nog maar 1,5 week werken! Het gaat nu zo snel! :o

Pinq, zou peuter bi jullie op de kamer zijn gebleven met de baby erbij?
Hoop dat je een therapeut kan vinden die je kan helpen met je bekkenklachten!
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
  Manager PR/Moderator dinsdag 12 maart 2019 @ 13:23:32 #94
269689 crew  Viv
pi_185561473
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2019 13:02 schreef Mariposas het volgende:
Geruststellend om te horen dat bekkenklachten niet per se standaard zijn. Ik heb misschien wel sterke spieren door paardrijden en sporten, hoewel ik er bij hard hoesten weinig van merk. :’)
Dat laatste is je bekkenbodem, dat is weer heel wat anders. ;)
pi_185561772
quote:
17s.gif Op dinsdag 12 maart 2019 10:26 schreef douche-eendje het volgende:
Die staat aan de andere kant van de kamer nu. Het is niet anders..
Schudden voor gebruik
pi_185561968
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 maart 2019 09:14 schreef pinquit het volgende:
Ohjee, wat is er loos met je oudste? :*
Al dagen ontzettend dunne zurige slijmerige poep, gekke uitslag en jeuk, al een hele tijd super moe en hyper en huilerig, s'nachts ontzetttttteeeend veel wakker worden met huilen en pijnlijke billen. Nu zijn dat vaak tekenen van koemelk of soja binnen hebben gehad voor ons.

SPOILER
Brak wel mijn hartje hoor zo een zielig jammerend hoopje.
Schudden voor gebruik
  dinsdag 12 maart 2019 @ 13:59:29 #97
57571 -Mellow-
Hobo on the loose
pi_185562218
@dodoria als je kind al mazelen krijgt is de kans op complicaties erg klein (ik geloof maar 1%), en de kans op het niet goed doormaken van deze complicaties nog kleiner. De mazelen verlopen meestal zonder problemen. Misschien stelt dat je gerust.
'If the doors of perception were cleansed everything would appear to man as it is, infinite.'
pi_185562481
Wij hebben een randje achter het hoofdeinde van het bed om van alles op te leggen. Aan de zijkanten geen plaats voor nachtkastjes, want bed van muur tot muur + heel breed bed dus je ligt ook niet perse aan een zijkant.

Geen co-sleeper dus ook, maar genoeg ruimte in het bed voor een baby erbij. We maken nog steeds wel een extra bed in de andere kamer zodat kleuter (evt samen met peuter) de mogelijkheid heeft om een eigen plekje op te zoeken. We slapen nu met zn allen in het grote bed, als iedereen daarin wil blijven slapen mag dat ook. Ervaring vorige baby is dat toen-peuter ca. 1 week moest wennen aan de nachtelijke bezigheden/borstvoeding en toen door alle geluiden van baby heen sliep. Ze was er overigens ook niet door geïrriteerd ‘s nachts, maar juist bezorgd/willen troosten of nieuwsgierig. En ze sliep ook telkens meteen weer verder als de baby weer voldaan was.
Als nu 1 van beide iets heeft ‘s nachts, dan slaapt de ander er eigenlijk altijd doorheen. Gebeurt ook maar heel sporadisch. En ook ‘s ochtends slaapt de een verder als de ander opstaat en andersom. Dus wellicht hebben ze dit keer zelfs nog minder ‘last’ van die eerste tijd nachtvoedingen met lichtje aan.

Beterschap Stippel :* klinkt hartstikke sneu!

Wat een idyllisch plaatje Pinq O+ Heerlijk om babyplekjes te maken.

Mariposas, wat Vivi zegt, van druppelen heb ik dan weernooit last gelukkig dus m’n bekkenbodem is still going strong. ;)
Denk wel dat paardrijden bijdraagt aan sterke(re) spieren rondom je bekken.
  dinsdag 12 maart 2019 @ 14:26:42 #99
319308 Tink89
To live is to dance
pi_185562817
Ook hier een paardrijdfanaat en geen last van bekken of bodem.
  dinsdag 12 maart 2019 @ 14:31:14 #100
56471 pinquit
oh my lama!
pi_185562912
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2019 13:02 schreef Mariposas het volgende:

Pinq, zou peuter bi jullie op de kamer zijn gebleven met de baby erbij?
Hoop dat je een therapeut kan vinden die je kan helpen met je bekkenklachten!
Het was even bekijken hoe het zou gaan allemaal, had geen concrete plannen over peuter verhuizen.
Ik wil alleen graag op onze slaapkamer bevallen, en liever zonder peuter erbij, dus dat was het enige obstakel. Dus wat dat betreft is het fijn dat hij een eigen plekje heeft.

Therapeut gevonden en ik mag vanavond al langskomen *O*
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')