abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_185499687
Uitgerekende data:

8 maart: Mardy_Bum
21 maart: VenusFlyTrap (jongen)
22 maart: ***Leintjeuh en kaasplankje (jongen)***

1 april: Cholula
5 april: Djoess (meisje)
19 april: Rebubbled
19 april: Flav
28 april: CaVaBien

12 mei: Ceviche
20 mei: Sisu
20 mei: Pinquit
24 mei: dodoria
Eind mei: Elamanilo

22 juni: douche-eendje
Eind juni: BobbyMcGee

Half augustus: Minarosa
24 augustus: stippelrientje

***-----------------***vermeldingen zijn (a.s.) officiële fokbaby's (een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar man en vrouw elkaar hebben leren kennen op/door FOK).

Voor wijzigingen graag even een quote of DM. Of vraag even een mod!
Schudden voor gebruik
pi_185499694
Prachtige sluitpost :')
Schudden voor gebruik
  zaterdag 9 maart 2019 @ 18:03:14 #3
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_185500177
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 maart 2019 17:40 schreef Stippelrientje het volgende:
Prachtige sluitpost :')
:D als je er echt last van hebt kun je daar zakjes voor krijgen bij de huisarts. Geloof dat je darmen trager gaan werken, dus dan kan het heel goed zijn dat je voeding aanpassen niet voldoende is. En anders zit je nog maanden met dit probleem, lijkt mij ook niet fijn.
Hier gaat het juist een stuk beter, iedere dag dezelfde tijd enzo :')
pi_185501256
@Stippelrientje ik gebruik roosvice laxo elke ochtend, dat lijkt het tot nu toe enigszins te doen.
Als ik het een ochtend oversla merk ik het wel.
En indd voelt het heel vervelend in de buik :{
  zaterdag 9 maart 2019 @ 19:20:17 #5
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_185501631
@Stippelrientje ik heb er normaal al redelijk last van, maar een flinke lepel lijnzaad door havermout of yoghurt doet bij mij wonderen. Kan inderdaad al erg pijnlijk zijn in je buik als het niet goed loopt :{ Hier ging het overigens een stuk beter rond 16 weken (als in: zoals voor de zwangerschap).

Edit: ik krijg dat taggen maar niet voor elkaar :( Iemand een idee waar ik fout ga?
Edit 2: nog eens proberen...

[ Bericht 13% gewijzigd door Stroopwafelmeisje op 09-03-2019 20:06:37 ]
  zaterdag 9 maart 2019 @ 19:30:26 #6
149959 SQ
snelle trees
pi_185501827
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 maart 2019 19:20 schreef Stroopwafelmeisje het volgende:
@:stippelrientje ik heb er normaal al redelijk last van, maar een flinke lepel lijnzaad door havermout of yoghurt doet bij mij wonderen. Kan inderdaad al erg pijnlijk zijn in je buik als het niet goed loopt :{ Hier ging het overigens een stuk beter rond 16 weken (als in: zoals voor de zwangerschap).

Edit: ik krijg dat taggen maar niet voor elkaar :( Iemand een idee waar ik fout ga?
Ja, je moet de dubbele punt weghalen. En goed letten op eventuele hoofdletters en leestekens in de username ;)
disclaimer
  zaterdag 9 maart 2019 @ 19:46:27 #7
208890 June.
Seriously?
pi_185502185
Hadden jullie in het begin ook zoveel last van opgeblazen gevoel?

En hoi O+ :W
Voor wie het nog niet gelezen heeft, afgelopen weekend had ik een positieve test na onze eerste IUI.

Vind het retespannend, want heb af en toe bloedverlies, maar testen lopen wel op. Nog 2 weekjes en dan een echo!
Shine bright like a diamond.
  zaterdag 9 maart 2019 @ 20:05:47 #8
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_185502665
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 maart 2019 19:30 schreef Stormqueen het volgende:
[..]

Ja, je moet de dubbele punt weghalen. En goed letten op eventuele hoofdletters en leestekens in de username ;)
Ah! Maar als je quote staan er wél dubbele puntjes en geen hoofdletters, dus ik vond mezelf al zo alert dat ik daar naar keek! :')

Welkom, June! O+ Bijzondere streepjes O+
pi_185502775
@June. , welkom hier O+. Ja, opgeblazen gevoel had ik in het begin ook. En veel krampen. Wat heb je zaterdag gedronken bij je etentje? :P
  zaterdag 9 maart 2019 @ 20:44:40 #10
346653 Ceviche
pi_185503942
Welkom June *O*
  zaterdag 9 maart 2019 @ 20:52:34 #11
208890 June.
Seriously?
pi_185504371
quote:
17s.gif Op zaterdag 9 maart 2019 20:10 schreef douche-eendje het volgende:
@:June. , welkom hier O+. Ja, opgeblazen gevoel had ik in het begin ook. En veel krampen. Wat heb je zaterdag gedronken bij je etentje? :P
Tot hoe lang had je er last van? Met name ‘s avonds krijg ik bijna mijn broek niet meer dicht haha :D

Ze hadden superlekkere non-alcoholische cocktails gemaakt! Vriend ging wel voor wijnarrangement, maar na 11 glazen was de koek wel ren beetje op :+
pi_185504641
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 maart 2019 20:52 schreef June. het volgende:
[..]

Tot hoe lang had je er last van? Met name ‘s avonds krijg ik bijna mijn broek niet meer dicht haha :D

Ze hadden superlekkere non-alcoholische cocktails gemaakt! Vriend ging wel voor wijnarrangement, maar na 11 glazen was de koek wel ren beetje op :+
Nogsteeds met regelmaat. Maar buik zit dan ook vol met baby nu :+.

Ah dat klinkt ook superfijn, mocktails O+. Weet je al wanneer je voor een vroege echo mag?
  zaterdag 9 maart 2019 @ 21:06:25 #13
208890 June.
Seriously?
pi_185504817
Ja 25 maart!
pi_185505856
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 maart 2019 21:06 schreef June. het volgende:
Ja 25 maart!
Spannend. Ik vond die weken ook een hele rare periode, soort uitgestelde/extra wachtweken...
  zaterdag 9 maart 2019 @ 21:43:56 #15
346653 Ceviche
pi_185506000
Als ik 2 vingers op m'n buik leg, schopt mijn baby ertegenaan O+ nu al interactie, hoe leuk O+
Nu weet ik alleen niet of de baby het ook ziet als entertainment, of meer als een verstoring van z'n rust. :@
  zondag 10 maart 2019 @ 00:02:43 #16
456899 VenusFlyTrap
vind alles leuk
pi_185509897
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 maart 2019 21:43 schreef Ceviche het volgende:
Als ik 2 vingers op m'n buik leg, schopt mijn baby ertegenaan O+ nu al interactie, hoe leuk O+
Nu weet ik alleen niet of de baby het ook ziet als entertainment, of meer als een verstoring van z'n rust. :@
❤ Awww

Leuk June, spannend.

Wij hebben de box hier al een paar weken staan. We kochten hem op aanraden van schoonmoeder. In de box hangt de Hangloose, ik ben benieuwd.

Tijdens het eerste trimester had ik ook een hoop gedoe met poepen, om de dag of om de 2 dagen een glas roosvicee laxo en het ging weer goed. Niet meer opgeblazen of verstopt. Ik had al vroeg een buikje (niet alleen spek) doordat mijn darmen zo geïrriteerd waren.

Vandaag 38+3!!!
pi_185511481
Ik ga de laxo eens opzoeken.

Lijnzaad deed ik al :)

Sinds de klacht hier, gaat het wel aardig. Zal je altijd zien natuurlijk :')

June van harte! Opgeblazen, jawel. Met 6-8 weken kreeg ik broeken niet meer dicht. Dat werd alleen maar erger. Rond 13 weken zwakte dat iets af.
Schudden voor gebruik
  zondag 10 maart 2019 @ 07:59:41 #18
426379 elamanilo
elämänilo
pi_185512491
*O* Welkom June!

Wow, Venus, wat ga je vlug! De laatste loodjes nu. O+
pi_185512533
Welkom June! *O*

De hangloose vond ik tof om te zien, maar niet tof genoeg om er een box voor neer te zetten. Hoe voel je je, Venus?

Ik drink regelmatig pruimensap of Roosvicee laxo. Aan het begin van de zwangerschap was dat ook echt wel nodig.

We vierden gisteren mijn verjaardag en ook die van Frits alvast. Ik was op aan het einde van de middag, echt overal spierpijn. Nu zit mijn bijna kleuter heerlijk te spelen met zijn cadeautjes ("Ik heb echt heel veel van mijn lijstje gekregen, heel cool!"). Ik had gehoopt dat ik even helemaal niets hoefde te doen, maar vanmiddag is mijn babyshower. Gelukkig was het de vorige keer echt heel erg gezellig dus ik heb er wel zin in.
pi_185513294
Welkom June :D
pi_185513344
Gedoe met poepen is hier niet van toepassing :+. Door mijn voedselallergie loopt het soms toch al sneller door dan normaal :').

VFT, wat gaat het snel :o
pi_185513371
Welkom June! *O*

Veel plezier met de babyshower vanmiddag Cholula! Achterover zitten en genieten :)
  zondag 10 maart 2019 @ 10:00:46 #23
56471 pinquit
oh my lama!
pi_185513511
June, welkom hier! O+

Drukke dagen Cho, ik hoop dat je er een beetje van kan genieten :) als het goed is hoef je zelf niet veel te doen toch? ;)

30 weken zwanger vandaag! *O* jemig de pemig, wat gaat het ineens snel.
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  zondag 10 maart 2019 @ 10:41:20 #24
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_185514127
Druk weekend zo, Cho! Maar wel leuk dat je vandaag in het zonnetje gezet wordt. Veel plezier!

Jeetje Pinq, wat gaat dat hard!! Zag ook mooie buikfoto's langskomen in het andere topic O+

In de categorie 'waar je je druk om kunt maken': ik twijfel al weken over welke mutsjes ik moet kopen voor de eerste periode. M'n hormonen willen een mutsje die bij het eerste pakje past, maar in welke maat dan? Z'n hoofd is groot volgens de echo, net als die van dochter was. Maar die kwam hoogzomer en droeg geen mutsjes... *draait ditzelfde rondje nog 6x* 8)7
Sowieso word ik helemaal gek hoe besluiteloos ik ben deze zwangerschap. Kan gewoon geen knopen doorhakken! M'n schoonzus is altijd zo'n twijfelkont - zou zij zich nou non-stop zo voelen? Wat een hel! :o
  zondag 10 maart 2019 @ 10:56:23 #25
57571 -Mellow-
Hobo on the loose
pi_185514373
Welkom June :)

Geen poepproblemen hier. Ik begin de dag meestal met fruit, veel groenten door de dag heen, en over het algemeen weinig brood. Misschien helpt dat?

Ik droom de laatste tijd elke dag over de beeb. Laatst voelde ik ook n plopje in m'n buik, ben benieuwd of dat de baby was.... ik vind het zo spannend en leuk nu O+
Nog 2 weken en dan is mijn geliefde weer terug *O* Kan niet wachten, heeft lang genoeg geduurd nu.
'If the doors of perception were cleansed everything would appear to man as it is, infinite.'
pi_185514420
We vierden de verjaardagen in een koffiezaakje, geen zooi thuis, heerlijk!
Vandaag hoef ik niets te regelen, dus dat is wel fijn. Ik heb gisteren genoten van het enthousiasme van Frits, hij wordt zo gelukkig van alle familie en vrienden.

30 weken al, Pinq! Wat gaat het hard!

Ik heb het mutsje zelf gebreid, misschien is dat nog een optie, stroop? Mutsjes rekken vaak ook wat mee. Sowieso is een groter hoofd relatief, hoeveel groter wordt het geschat? Scheelt het centimeters of millimeters?

Dat besluiteloos zijn is wel echt onhandig, ik heb een schoonmoeder die vreselijk besluiteloos is. Ze heeft haar huis bijvoorbeeld ondertussen al drie keer in de verkoop gezet en er ook weer uit gehaald. :')
  zondag 10 maart 2019 @ 12:50:06 #27
480396 Sisu
Oudgediende
pi_185516516
Cho,
Wat slim om het buitenshuis te vieren!
Ik hoop op mooi weer, zodat we buiten kunnen zitten.
Ik word nu al moe als ik er aan denk.
Wat voor moois heeft Frits allemaal gehad ? Hij komt altijd zo wijs en dankbaar over.

Wij geven ro voor haar 4e verjaardag een iPad osmo uitbreiding. Echt super debiel, maar ze speelt er vaak mee bij een vriendinnetje en vind het zo leuk dat we overstag zijn gegaan. Ik durf het alleen niet uit te pakken /te laten zien bij Mn schoonfamilie, want de jongens daarvan zijn echt wildebrassen. Dus misschien geven we het wel later.
Ik vind het ook lastig om iets te vragen aan De familie . Eigenlijk speelt ze het liefst met rommeltjes. Wc rollen, modder, takjes en speelgoed in de tuin.. denk dus dat we een bijdrage vragen voor de bakfiets of theater/uitjes.

Ik heb de laatste tijd zo’n last van een opgeblazen buik. Doet echt zeer. Moet ook mega veel boeren en naar de wc (poep emoji). Echt charmant. Heb het idee dat ik alleen maar klaag en daar stoor ik me vervolgens ook weer aan. Hallo cirkeltje :{

Morgen 30 weken en Mn schoonzus is volgende week uitgerekend. Spannend!
Zonder hoop geen leven.
pi_185516951
quote:
1s.gif Op zondag 10 maart 2019 12:50 schreef Sisu het volgende:
Cho,
Wat voor moois heeft Frits allemaal gehad ? Hij komt altijd zo wijs en dankbaar over.

Wij geven ro voor haar 4e verjaardag een iPad osmo uitbreiding. Echt super debiel, maar ze speelt er vaak mee bij een vriendinnetje en vind het zo leuk dat we overstag zijn gegaan. Ik durf het alleen niet uit te pakken /te laten zien bij Mn schoonfamilie, want de jongens daarvan zijn echt wildebrassen. Dus misschien geven we het wel later.
Ik vind het ook lastig om iets te vragen aan De familie . Eigenlijk speelt ze het liefst met rommeltjes. Wc rollen, modder, takjes en speelgoed in de tuin.. denk dus dat we een bijdrage vragen voor de bakfiets of theater/uitjes.

Ik heb de laatste tijd zo’n last van een opgeblazen buik. Doet echt zeer. Moet ook mega veel boeren en naar de wc (poep emoji). Echt charmant. Heb het idee dat ik alleen maar klaag en daar stoor ik me vervolgens ook weer aan. Hallo cirkeltje :{

Onze oude ziel. Hij heeft in de afgelopen maanden van alles op zijn lijstje laten zetten en heeft Duplo, Lego en magformers gekregen en geld voor een Museumkaart.

Ik word niet echt gelukkig van heel veel mensen over de vloer, dus dan besteden we het lekker uit. Het was gisteren ook echt baggerweer en dan zit je met z'n allen in ons kabouterhuisje binnen.

Je bent echt niet zo'n zeurpiet als je zelf denkt. :*. Het is gewoon niet tof als je buik zeer doet.
  zondag 10 maart 2019 @ 16:56:54 #29
456899 VenusFlyTrap
vind alles leuk
pi_185521779
quote:
0s.gif Op zondag 10 maart 2019 08:15 schreef Cholula het volgende:
Hoe voel je je, Venus?
quote:
0s.gif Op zondag 10 maart 2019 07:59 schreef elamanilo het volgende:
*O* Welkom June!

Wow, Venus, wat ga je vlug! De laatste loodjes nu. O+
quote:
17s.gif Op zondag 10 maart 2019 09:49 schreef douche-eendje het volgende:
VFT, wat gaat het snel :o
❤❤❤

Ik slaap heel veel. ‘S nachts het klokje rond (en na het plassen val ik meteen in slaap, dat is nieuw) en overdag 1-2 keer, totaal iets van 2 uur. Energie levels zijn erg laag.
Van de week bij de verloskundige controle was mijn bloeddruk te hoog, naar aanleiding hiervan ben ik extra opgemeten de volgende dag en zijn ze zelfs thuis langs geweest. Gelukkig was vrijdag de bloeddruk weer netjes. Dinsdag is weer de volgende controle en hopelijk blijft de bloeddruk goed.
De tijd gaat super snel! Kan me nog herinneren als de dag van gister dat ik een positieve test in handen had. En nu, zo gegroeid (lichamelijk maar ook als persoon) en zo klaar om dit mannetje te ontvangen 😍
  zondag 10 maart 2019 @ 17:11:11 #30
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_185522102
quote:
1s.gif Op zondag 10 maart 2019 12:50 schreef Sisu het volgende:
Cho,

Sowieso, verjaardagskadootjes even wegleggen tot ze er zelf mee kunnen spelen. Het is hier al te vaak gebeurt dat er wat stuk was voordat er door onze kinderen echt mee gespeeld was.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  zondag 10 maart 2019 @ 17:34:41 #31
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_185522582
@Cholula zelf breien is inderdaad een optie! Moet ik even aan m'n moeder m'n breinaalden terug vragen, die heb ik een tijdje terug bij haar gestald.
Hoe was je shower?

Ik ben vandaag ook verrast door lieve vriendinnen, zussen en aanstaande oma's! Een lekkere high tea, gezellige mensen.. Helemaal top, dus! En jeetje wat verwend qua cadeaus! En allemaal dingen die nog op ons "nog halen"-lijstje stonden, dus geen overbodige spullen. Wat een mazzel hebben we toch met zo veel lieve mensen om ons heen O+ O+
pi_185524143
Mijn shower klinkt zoals die van jou, stroop. Heel fijn, lekkere high tea, fijne mensen om me heen. Ik had gevraagd om een bijdrage voor de co-sleeper en we hebben het hele bedje gekregen. O+

@Sisu We laten Frits ook niet meteen spelen met zijn cadeaus, dat is vragen om problemen. Misschien het cadeau geven voor de visite er is en daarna even opruimen?
pi_185528745
Hier blijft alles ook dicht tot de visite weg is. Één keer heeft mijn tante heel eigenwijs een disney prinses opengemaakt terwijl ik had gezegd dat het niet zo’n goed plan was. Resultaat was dat ik de halve avond lag te buikschuiven op zoek naar dat ene schoentje en het borsteltje (wat nog steeds ‘kwijt’ is, lees, weggegooid omdat iemand het had platgetrapt) xD

Overigens nog even terugkomend op de calcium; ik neem nu ongeveer 5 weken calcium/vit D en mijn onderdruk is gezakt van 95 naar 80. Ik vind dan weer N=1 maar de gyn is er erg blij mee.
pi_185530972
June in het topic O+ Welkom! Spannende tijden voor je, ik vond de eerste drie weken bijna niet te doen qua spanning. Er hangt zoveel van af als je uit het AZWB-enz-topic komt. Hopelijk is het bloedverlies onschuldig :) Een opgeblazen gevoel had ik ook wel in het begin ja. Maar ik had ook een opgeblazen gevoel van de medicatie bij de mislukte IVF poging, dus dat zei me niet zoveel ;)

We zetten de familiewieg de eerste weken in de woonkamer neer. Bij ons bed hebben we dan een co-sleeper. Geen box dus.
Eerder had ik bedacht dat er later wellicht een box in huis zou komen, maar nu gaan we verhuizen ( *O* ) en wordt onze huiskamer een stuk kleiner. Ik denk dat we het zonder gaan proberen dus.

Ik maakte me afgelopen week wat zorgen. Ik was best moe en kon niet goed meer een houding vinden 's avonds, alles was oncomfortabel. Vrijdag had ik een opleidingsdag, waarbij ik na een paar uur op een stoel zitten ook niet meer wist hoe ik het had. Ik vind het best vroeg in de zwangerschap voor zulke klachten, en denk dan direct 'hoe moet dat als het nog erger wordt' waardoor ik alleen maar minder goed kan ontspannen. Nu heb ik een knop omgezet: ik ga wat meer rust nemen en wat eerder naar bed. Dan is het vermoedelijk beter te doen. En hoe ik me nu voel zegt niet alles over hoe ik me over een paar weken voel. Mijn buik heeft ook een groeispurt van jewelste gemaakt, dus misschien heeft het daar ook wel mee te maken.

De baby is wel heel gezellig aanwezig. Nu goed te zien aan de buitenkant en behalve incidenteel geschop is er ook gedraai en gewiebel te zien O+ Ik ben zo vreselijk blij met dit kindje in mijn buik O+
  maandag 11 maart 2019 @ 00:00:50 #35
346653 Ceviche
pi_185532437
@BobbyMcGee dat gevoel ken ik, dat je ergens last van krijgt en dan denkt: maar ik moet nog zoveel weken, wat als dit nog erger wordt? Maar hier is het meeste van tijdelijke aard gebleken. Ik heb regelmatig last gehad van m'n bekken, maar dat is weer weggegaan nadat ik wat rust had genomen (en nu echt geen zware dingen meer til...), en zo nog wat dingen.

Nu heb ik al een week ontzettend last van m'n lies, vooral pijnlijk als ik ga verzitten of me omdraai in bed. Met lopen is het nog enigszins te doen, en traplopen is geen enkel probleem. Geen idee wat het precies is, ik denk toch afkomstig uit m'n bekken ofzo. Ik ga het nog even aankijken en anders maar eens naar de fysio. Andere klachten gingen vanzelf weg met rust, dus ik hoop dit ook.
En wat gedoe op werk. Paar collega's ziek ineens, waardoor de werkdruk hoger ligt en de klanten vooral boos zijn. Niet echt leuk. Maar ik probeer me er niks van aan te trekken, want over 3 weken mag ik met verlof en dan is dit niet meer mijn probleem *O*
pi_185533446
quote:
0s.gif Op zondag 10 maart 2019 10:56 schreef -Mellow- het volgende:
Welkom June :)

Geen poepproblemen hier. Ik begin de dag meestal met fruit, veel groenten door de dag heen, en over het algemeen weinig brood. Misschien helpt dat?

Ik droom de laatste tijd elke dag over de beeb. Laatst voelde ik ook n plopje in m'n buik, ben benieuwd of dat de baby was.... ik vind het zo spannend en leuk nu O+
Nog 2 weken en dan is mijn geliefde weer terug *O* Kan niet wachten, heeft lang genoeg geduurd nu.
Ik eet momenteel weinig fruit, want dat trekt mijn maag niet goed.

Maar ik eet hardstikke veel groente overdag en savonds. Dat is een craving van mij :@

Weinig tot geen vlees. Brood gewoon normaal en bruin.

Maar ik merk iets verandering met week 16. Zonder iets anders te doen ..
Schudden voor gebruik
  FOK!fotograaf maandag 11 maart 2019 @ 09:06:00 #37
148247 taxibabe
pi_185534775
Gefeliciteerd June!
Ik twijfel of ik voor de zekerheid ook maar Roosvice Laxo oid in huis moet halen. Gisteren behoorlijk last, maar vanmorgen was er weer niks aan de hand.

Ik vind het zo leuk dat ik al een buikje krijg, ik kan de hele dag wel over mijn buik wrijven wetende dat er een wurmpje in zit.. :@
pi_185535456
Zo, ben weer goedgekeurd bij de verloskundige. Ook al wat dingetjes omtrent bevalling besproken; zo hebben ze naast een baarkruk ook deze unit
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
.
Lijkt mij ook nog wel wat om te gaan gebruiken. Verder ga ik ergens in week 34 de DKTPvaccinatie halen denk ik. Morgenavond voorlichtingsavond over borstvoeding en volgende week begint zwangerschapsyoga. Het gaat ineens zo ontzettend snel!

Bobby, als ik moe ben en op minder-comfortabele stoelen zit begint het mij ook moeite te kosten om dat goed vol te houden. Ik ben zelf ook een week of wat geleden nadat ik thuis heb gezeten met megahoofdpijn door teveel doen ook maar wat sneller rust gaan nemen, dingen beter plannen met rust tussendoor etc. Er is immers ook nog een minimensje in mijn buik die rust, aandacht en energie nodig heeft O+ en ik merk gewoon dat het lichamelijk soms wat onhandig begint te worden, die buik die steeds maar groter aan het worden is.
  maandag 11 maart 2019 @ 10:13:25 #39
56471 pinquit
oh my lama!
pi_185535642
Ik durfde het net aan om met peuter de stad in te gaan voor wat kleine boodschapjes, kom ik er bij de kassa achter dat ik m'n pinpas thuis heb laten liggen :'(
Kon wel janken, meeeeh. Onderneem ik eindelijk weer eens wat, mislukt het big time.
Dus nu weer thuis, met dikke vette bekkenpijnen en een verdrietige peuter :')
pi_185535698
@taxibabe het is niet zo dat je van de roosvice ala minute naar de wc moet rennen :P Het is geen laxeermiddel, het is een drank gemaakt van pruimen. Het helpt het wat makkelijker te laten gaan, bij sommige.

Ik ga weer voor het bevalbad hier thuis O+
Hopelijk gaat dit keer wel alles goed en kan ik ook daadwerkelijk in bad bevallen.
  maandag 11 maart 2019 @ 10:23:08 #41
319308 Tink89
To live is to dance
pi_185535777
quote:
17s.gif Op maandag 11 maart 2019 09:59 schreef douche-eendje het volgende:
Zo, ben weer goedgekeurd bij de verloskundige. Ook al wat dingetjes omtrent bevalling besproken; zo hebben ze naast een baarkruk ook deze unit
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
.
Lijkt mij ook nog wel wat om te gaan gebruiken. Verder ga ik ergens in week 34 de DKTPvaccinatie halen denk ik. Morgenavond voorlichtingsavond over borstvoeding en volgende week begint zwangerschapsyoga. Het gaat ineens zo ontzettend snel!

Bobby, als ik moe ben en op minder-comfortabele stoelen zit begint het mij ook moeite te kosten om dat goed vol te houden. Ik ben zelf ook een week of wat geleden nadat ik thuis heb gezeten met megahoofdpijn door teveel doen ook maar wat sneller rust gaan nemen, dingen beter plannen met rust tussendoor etc. Er is immers ook nog een minimensje in mijn buik die rust, aandacht en energie nodig heeft O+ en ik merk gewoon dat het lichamelijk soms wat onhandig begint te worden, die buik die steeds maar groter aan het worden is.
Ik ontlurk even om te vragen waarom je in week 34 voor dktp gaat. Ik moest tussen week 28 en 32 volgens de gyn...
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_185536004
quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2019 10:23 schreef Tink89 het volgende:
[..]

Ik ontlurk even om te vragen waarom je in week 34 voor dktp gaat. Ik moest tussen week 28 en 32 volgens de gyn...
Gaf de verloskundige aan, maar als ik rivm richtlijn lees is week 28-32 inderdaad meer aan te raden. Ach, ik zet hem weer even terug op mijn lijstje voor de volgende controle, dan ben ik 28 weken zwanger dus ik heb nog even.
pi_185536116
Ik kom mij voorzichtig aanmelden hier. Vanmiddag vroege spoed echo vanwege schouderpijn en bruinverlies :{

[ Bericht 3% gewijzigd door BellaaElisa op 11-03-2019 10:58:21 ]
pi_185536841
Ach BellaaElisa, was het niet goed? :{
  maandag 11 maart 2019 @ 11:24:35 #45
56471 pinquit
oh my lama!
pi_185536880
Bella :*
pi_185536895
@:Ceviche
dat soort ervaringen hoor ik graag ^O^

quote:
17s.gif Op maandag 11 maart 2019 09:59 schreef douche-eendje het volgende:
Ik zag in het buikentopic dat jouw buik ook flink is. Bij mij gaat het nu ook zo hard, waar eindigt dat he ;) Logisch ook dat het dan wat onhandig aan het worden is.
pi_185536983
Schudden voor gebruik
  maandag 11 maart 2019 @ 12:56:00 #48
346653 Ceviche
pi_185538890

Hier ook de dktp in week 34, heb vanmorgen pas gebeld (ben nu 31 weken) en blijkbaar heeft de huisarts niet eerder tijd :')
Maar ideaal is 28-32 weken, kan nog tot week 38. Dus het heeft nog wel zin.
  Manager PR/Moderator maandag 11 maart 2019 @ 13:21:44 #49
269689 crew  Viv
pi_185539566
quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2019 12:56 schreef Ceviche het volgende:
Hier ook de dktp in week 34, heb vanmorgen pas gebeld (ben nu 31 weken) en blijkbaar heeft de huisarts niet eerder tijd :')
Maar ideaal is 28-32 weken, kan nog tot week 38. Dus het heeft nog wel zin.
Het advies van 28-32 weken houdt rekening met baby's die te vroeg worden geboren (die wil je juist extra graag die bescherming meegeven). Bij 33-38 weken vaccineren heeft met name nog wel zin als je baby daarna nog 2-4 weken blijft zitten. :Y)

Oh en als bonus:
Ik haalde me afgelopen week buitenshuis ergens aan open en dacht meteen "kak! dat wordt een tetanus-prik halen bij de huisartsenpost :( " (zoiets gebeurt uiteraard op vrijdag om 18:00u :') ) maar daarna bedacht ik me dat die kinkhoestvaccinatie gewoon een DKTP-booster was met de T van tetanus, en in 2016 gekregen en dus nog geldig!
*O*

[ Bericht 4% gewijzigd door Viv op 11-03-2019 13:28:16 ]
  maandag 11 maart 2019 @ 13:30:43 #50
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_185539793
Oh Bella, was de echo niet goed? :*

Bij ons doet de huisarts de dktp niet eens, moest 'm halen bij de ggd. Voordeel was wel dat ik een paar dagen later al terecht kon.

Bobby, gelukkig groeit je buik met groeispurten. Het kan dus best zijn dat je nu qua groei een tijdje (bijna) niet groeit. Maar extra rust pakken als je lichaam aangeeft dat nodig te hebben, is natuurlijk altijd een goed idee!
Sowieso, rust O+ das bijna een soort O+ slaap O+
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')