quote:Op vrijdag 8 maart 2019 22:00 schreef TheVulture het volgende:
Ik heb het daarstraks al gezegd. We gaan het ESF winnen, dit is gewoon goud!
Ik had het geïnterpreteerd als: vriendin wachtte op haar liefde, maar die kwam niet meer. Daarna is ze doodgegaan omdat ze het niet meer aankon(zelfmoord?). Daar had Duncan het moeilijk mee en schreef hij dit lied.quote:Op vrijdag 8 maart 2019 21:59 schreef Meke het volgende:
Ik en het Jeugdjournaal waren het trouwens niet eens over de betekenis van het lied naar aanleiding van wat Duncan gisteren zei![]()
Ik dacht: Vroeger had Duncan een vriendin, vriendin X. Vriendin X had een partner, Y. Deze partner was uit beeld, maar nog wel eens kans op terugkomen. Over dat stukje hoop heeft Duncan dit lied geschreven. Nu is vriendin X overleden (?), maar dat is verder niet heel relevant voor het liedje, hij schrijft het uit haar oogpunt.
Jeugdjournaal zei: het gaat over een vriendin van hem die is overleden.
Nederland op zijn bestquote:Op vrijdag 8 maart 2019 22:00 schreef TheVulture het volgende:
Ik heb het daarstraks al gezegd. We gaan het ESF winnen, dit is gewoon goud!
Ik zat even te denken wie er toen meedeed, maar ik weet het antwoord alquote:Op vrijdag 8 maart 2019 22:06 schreef MakkieR het volgende:
[..]
Nederland op zijn best1974 1978 2010 2014, toen zouden we ook gewoon winnen
Nee, zij hoopte dat hij nog terug kwam en bleef er nog in geloven of hoop houden. Zij overleed. Hij had het niet over zelfmoord.quote:Op vrijdag 8 maart 2019 22:05 schreef Max23 het volgende:
[..]
Ik had het geïnterpreteerd als: vriendin wachtte op haar liefde, maar die kwam niet meer. Daarna is ze doodgegaan omdat ze het niet meer aankon(zelfmoord?). Daar had Duncan het moeilijk mee en schreef hij dit lied.
Mouth & MacNeal en The Common Linnets hadden ook gewoon moeten winnen.quote:Op vrijdag 8 maart 2019 22:06 schreef MakkieR het volgende:
[..]
Nederland op zijn best1974 1978 2010 2014, toen zouden we ook gewoon winnen
quote:
Ja, nee, preciesquote:Op vrijdag 8 maart 2019 22:01 schreef Em31 het volgende:
[..]
Ja heb al meerdere keren gezien dat die reden van het Jeugdjournaal werd gegeven, maar is niet wat hij zei nee
Oja, zelfmoord had ik er niet in gezocht/gehoord, maar wel inderdaad dat die liefde nooit terugkwamquote:Op vrijdag 8 maart 2019 22:05 schreef Max23 het volgende:
[..]
Ik had het geïnterpreteerd als: vriendin wachtte op haar liefde, maar die kwam niet meer. Daarna is ze doodgegaan omdat ze het niet meer aankon(zelfmoord?). Daar had Duncan het moeilijk mee en schreef hij dit lied.
1978 en 2010quote:Op vrijdag 8 maart 2019 22:08 schreef Meke het volgende:
[..]
Ik zat even te denken wie er toen meedeed, maar ik weet het antwoord al
Ja, dat wist ik echt niet uit mn hoofdquote:
Ja, wat jij zegt, maar volgens mij partner Y overleden.quote:Op vrijdag 8 maart 2019 21:59 schreef Meke het volgende:
Ik en het Jeugdjournaal waren het trouwens niet eens over de betekenis van het lied naar aanleiding van wat Duncan gisteren zei![]()
Ik dacht: Vroeger had Duncan een vriendin, vriendin X. Vriendin X had een partner, Y. Deze partner was uit beeld, maar nog wel eens kans op terugkomen. Over dat stukje hoop heeft Duncan dit lied geschreven. Nu is vriendin X overleden (?), maar dat is verder niet heel relevant voor het liedje, hij schrijft het uit haar oogpunt.
Jeugdjournaal zei: het gaat over een vriendin van hem die is overleden.
Geeft niet, ik doelde op Makkie. Ik kan mij niet voorstellen dat wij dachten dat wij zouden winnen met It's OK en Ik ben verliefd.quote:
Nee, denk ook dat hij op iets anders duidde dan het ESFquote:Op vrijdag 8 maart 2019 22:20 schreef ato het volgende:
[..]
Geeft niet, ik doelde op Makkie. Ik kan mij niet voorstellen dat wij dachten dat wij zouden winnen met It's OK en Ik ben verliefd.
Oh ja ik begrijp het nuquote:Op vrijdag 8 maart 2019 22:24 schreef Meke het volgende:
[..]
Nee, denk ook dat hij op iets anders duidde dan het ESF
Dat is precies wat ik het enige zwakke punt aan de studioversie vind; dat Dotan-achtige stukje met het refrein zonder instrumenten en alleen zang. Dat zouden ze moeten vervangen door de manier waarop het hier live wordt gedaan: rustig en klein.quote:
Elfletterig het kan je waarschijnlijk geen hol schelen wat ik vind maar ik wilde nog even zeggen hoe heerlijk ik het vind dat zelfs jij heel positief bent over deze.quote:Op vrijdag 8 maart 2019 22:59 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Dat is precies wat ik het enige zwakke punt aan de studioversie vind; dat Dotan-achtige stukje met het refrein zonder instrumenten en alleen zang. Dat zouden ze moeten vervangen door de manier waarop het hier live wordt gedaan: rustig en klein.
Ik ben positief / negatief als daar aanleiding toe is. In tegenstelling tot de laatste jaren vind ik dat Nederland een prima inzending heeft. De beste sinds Anouk.quote:Op vrijdag 8 maart 2019 23:00 schreef Greys het volgende:
[..]
Elfletterig het kan je waarschijnlijk geen hol schelen wat ik vind maar ik wilde nog even zeggen hoe heerlijk ik het vind dat zelfs jij heel positief bent over deze.![]()
quote:Op vrijdag 8 maart 2019 23:01 schreef Greys het volgende:
Gieren
Check deze tweet.
Geluid aan bij het filmpje.
https://twitter.com/Eurov(...)105753164607488?s=19
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |