abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
  vrijdag 8 maart 2019 @ 20:51:31 #76
481523 verified  VraagWatJeWil
Wat jij wil!
pi_185484423
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 maart 2019 20:43 schreef Geytenbeekje het volgende:
[..]

Hoe ben je op het idee gekomen om het te gaan doen ?
Ik lees al heel lang het tijdschrift hart voor dieren en daar staat regelmatig een advertentie van Amivedi in. Ik zat dus al heel lang met het idee in mijn hoofd om me aan te melden. Ook al heb je geen direct contact met de dieren geeft het mij toch echt het gevoel iets goeds voor ze te doen en hun baasjes natuurlijk.

Ik ben zelf gelukkig nog nooit 1 van mijn huisdieren kwijt geweest maar een tijd geleden overleed onze kat en we hadden zoveel steun aan de medewerkers van diverse instanties dat dat me heeft overgehaald bij Amivedi te starten. Ik hoop dat ik mensen op het moment dat ze een dier kwijt zijn of overleden terug vinden net zoveel steun kan bieden door ze zoveel mogelijk bij te staan.

Overigens was het niet aanmelden en gaan, er gaat heel veel aan vooraf. Ik moest een vragenlijst invullen, had contact met de regio co÷rdinator voor een intake, moest vervolgens een week wachten om zeker te weten dat ik het wou gaan doen en toen nog een 3 uur online cursusje volgen.
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
pi_185484504
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 maart 2019 20:51 schreef VraagWatJeWil het volgende:
[..]

Ik lees al heel lang het tijdschrift hart voor dieren en daar staat regelmatig een advertentie van Amivedi in. Ik zat dus al heel lang met het idee in mijn hoofd om me aan te melden. Ook al heb je geen direct contact met de dieren geeft het mij toch echt het gevoel iets goeds voor ze te doen en hun baasjes natuurlijk.

Ik ben zelf gelukkig nog nooit 1 van mijn huisdieren kwijt geweest maar een tijd geleden overleed onze kat en we hadden zoveel steun aan de medewerkers van diverse instanties dat dat me heeft overgehaald bij Amivedi te starten. Ik hoop dat ik mensen op het moment dat ze een dier kwijt zijn of overleden terug vinden net zoveel steun kan bieden door ze zoveel mogelijk bij te staan.

Overigens was het niet aanmelden en gaan, er gaat heel veel aan vooraf. Ik moest een vragenlijst invullen, had contact met de regio co÷rdinator voor een intake, moest vervolgens een week wachten om zeker te weten dat ik het wou gaan doen en toen nog een 3 uur online cursusje volgen.
Mooi dat er dan in Nederland zulke stichtingen er zijn.
En een reis naar landen met veel zwerfdieren ?
  vrijdag 8 maart 2019 @ 21:03:08 #78
Wat jij wil!
pi_185484635
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 maart 2019 20:55 schreef Geytenbeekje het volgende:
[..]

Mooi dat er dan in Nederland zulke stichtingen er zijn.
En een reis naar landen met veel zwerfdieren ?
Dat hoeft van mij niet, ik hou het lekker bij Nederland. Uiteraard zijn er overal dieren die hulp nodig hebben en wellicht dat ik daar ooit meer mee ga doen. Voor nu vind ik dit hartstikke leuk.
  vrijdag 8 maart 2019 @ 22:03:12 #79
219073 pietkanarie
Vreemde vogel
pi_185486064
quote:
0s.gif Op donderdag 7 maart 2019 21:49 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[ afbeelding ]

Groetjes van mijn schone slaper.. Die gelukkig zijn chip nog nooit nodig heeft gehad.
*smelt*

Vraag: zijn er duidelijke piekmomenten in het aantal vermissingen? Bijv. rondom nieuwjaar (wegvluchten door schrikken van vuurwerk?)
I believe i can fly!
I believe i can touch the sky!
  Eindredactie Sport / Forummod vrijdag 8 maart 2019 @ 22:07:34 #80
284411 crew  heywoodu
heywoodu
pi_185486159
Wat zijn de 'vreemdste' of meest 'unieke' dieren die je met een baasje hebt kunnen herenigen? Dus wat anders dan de honden, katten en konijnen :P
Noriaki Kasai _O_
Laura Dahlmeier O+
Bruna Moura _O_ O+
  vrijdag 8 maart 2019 @ 22:24:00 #81
Wat jij wil!
pi_185486480
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 maart 2019 22:03 schreef pietkanarie het volgende:
[..]

*smelt*

Vraag: zijn er duidelijke piekmomenten in het aantal vermissingen? Bijv. rondom nieuwjaar (wegvluchten door schrikken van vuurwerk?)
Met de jaarwisseling viel het me heel erg mee. In de zomertijd en dan voornamelijk rond de zomervakantie periode is er wel een duidelijke piek.
En nu het weer mooier word merk ik dat mensen vooral op zondagen uit wandelen gaan met hun hond en het dier dan los laten lopen in het bos. Zo zijn er veel honden die er vandoor gaan.
  vrijdag 8 maart 2019 @ 22:29:01 #82
Wat jij wil!
pi_185486593
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 maart 2019 22:07 schreef heywoodu het volgende:
Wat zijn de 'vreemdste' of meest 'unieke' dieren die je met een baasje hebt kunnen herenigen? Dus wat anders dan de honden, katten en konijnen :P
Een tijdje geleden kreeg ik in de ochtend een melding van een vermiste kip, opzich niet bijzonder dit komt wel vaker voor. Maar s'avonds werd ik gebeld dat er bij een mevrouw een kip in de tuin zat en deze was in een bloempot gekropen. Ze was er zeker van dat het de vermiste kip op mijn pagina was dus ik bellen met de eigenaar. En inderdaad, een tijdje later kreeg ik een telefoontje dat ze hun kip uit de bloempot hadden gehaald. Ik vond het zelf wel geinig en het blijft me toch bij.

Verder hoop ik zelf stiekem ook dat er een keer een bijzonder/ apart dier gemeld word. Feit is wel dat de meeste dieren die bij ons aangemeld worden katten en honden zijn.
  Eindredactie Sport / Forummod vrijdag 8 maart 2019 @ 22:36:08 #83
284411 crew  heywoodu
heywoodu
pi_185486746
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 maart 2019 22:29 schreef VraagWatJeWil het volgende:
[..]

Een tijdje geleden kreeg ik in de ochtend een melding van een vermiste kip, opzich niet bijzonder dit komt wel vaker voor. Maar s'avonds werd ik gebeld dat er bij een mevrouw een kip in de tuin zat en deze was in een bloempot gekropen. Ze was er zeker van dat het de vermiste kip op mijn pagina was dus ik bellen met de eigenaar. En inderdaad, een tijdje later kreeg ik een telefoontje dat ze hun kip uit de bloempot hadden gehaald. Ik vond het zelf wel geinig en het blijft me toch bij.

Verder hoop ik zelf stiekem ook dat er een keer een bijzonder/ apart dier gemeld word. Feit is wel dat de meeste dieren die bij ons aangemeld worden katten en honden zijn.
_O-

Ja, ik kan me voorstellen dat het wat minder vaak gebeurt dat iemand ff belt met 'Hoi, mijn vogelspin is ontsnapt" :P
Noriaki Kasai _O_
Laura Dahlmeier O+
Bruna Moura _O_ O+
  zaterdag 9 maart 2019 @ 01:04:32 #84
2651 svann
night-hawk
pi_185489009
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 maart 2019 22:36 schreef heywoodu het volgende:
_O-

Ja, ik kan me voorstellen dat het wat minder vaak gebeurt dat iemand ff belt met 'Hoi, mijn vogelspin is ontsnapt" :P
Slangen willen nog wel eens ontsnappen 's zomers, dat is dan meteen plaatselijk nieuws.
seek electricity         Fok!Team Kiva micro-kredieten == Doe mee met $25! == topic
  zaterdag 9 maart 2019 @ 08:52:22 #85
Wat jij wil!
pi_185491188
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 maart 2019 22:36 schreef heywoodu het volgende:
[..]

_O-

Haha, Dat is bij mij in ieder geval nog niet gebeurt. Maar jaarlijks worden er bij ons toch nog 90 vermiste reptielen gemeld, waarvan er 45 weer terug komen bij hun eigenaar.

Van de 227 gevonden reptielen, komen er helaas maar 28 weer terug bij hun eigenaar.
  zaterdag 9 maart 2019 @ 08:53:50 #86
Wat jij wil!
pi_185491202
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 maart 2019 01:04 schreef svann het volgende:
[..]

Slangen willen nog wel eens ontsnappen 's zomers, dat is dan meteen plaatselijk nieuws.
Ook slangen kun je bij ons melden !
Maar een ontsnapte slang veroorzaakt altijd wel wat opschudding in de media.
pi_185491420
Wat is het gekste beest wat jullie gevonden hebben?
  Moderator zaterdag 9 maart 2019 @ 09:16:33 #88
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_185491437
Hebben jullie wel eens leuke bedankjes gehad van mensen wiens dier jullie terugvonden.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
LPs | CDs
  zaterdag 9 maart 2019 @ 09:41:49 #89
Wat jij wil!
pi_185491716
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 maart 2019 09:15 schreef raptorix het volgende:
Wat is het gekste beest wat jullie gevonden hebben?
Er is deze maand wel bij ons een gek dier vermeld, in Rotterdam is er namelijk een maanvis gevonden ! https://www.amivedi.nl/detail/?meldingid=1441551 _O-

Afgelopen jaar zijn er drie vermiste echt bijzondere dieren gemeld bij ons : een witte wallabie, een toekan en een steenuil. Helaas zijn deze zaken ook nog niet opgelost.

Bij de gevonden dieren hadden wij een schorpioen, vissen, wandelende takken en een australische lachvogel !. Ook hier heeft nog niemand zich voor gemeld.

Het gekste dier bij mijn eigen meldpunt gemeld is een (nog steeds) vermiste schildpad.
pi_185491755
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 maart 2019 09:41 schreef VraagWatJeWil het volgende:
[..]

Er is deze maand wel bij ons een gek dier vermeld, in Rotterdam is er namelijk een maanvis gevonden ! https://www.amivedi.nl/detail/?meldingid=1441551 _O-

Afgelopen jaar zijn er drie vermiste echt bijzondere dieren gemeld bij ons : een witte wallabie, een toekan en een steenuil. Helaas zijn deze zaken ook nog niet opgelost.

Bij de gevonden dieren hadden wij een schorpioen, vissen, wandelende takken en een australische lachvogel !. Ook hier heeft nog niemand zich voor gemeld.

Het gekste dier bij mijn eigen meldpunt gemeld is een (nog steeds) vermiste schildpad.
:)
Ik heb een keer een schildpad gevangen met vissen :)
Beestje was hardleers want mijn vrienden hadden hem ook paar keer :)
  Eindredactie Sport / Forummod zaterdag 9 maart 2019 @ 09:46:59 #91
284411 crew  heywoodu
heywoodu
pi_185491778
Ik vraag me toch af hoe je ineens een maanvis vindt, die loopt niet even over straat ofzo. Het beestje kwijtraken is ook knap.
Noriaki Kasai _O_
Laura Dahlmeier O+
Bruna Moura _O_ O+
  zaterdag 9 maart 2019 @ 10:09:06 #92
Wat jij wil!
pi_185492018
quote:
2s.gif Op zaterdag 9 maart 2019 09:16 schreef Bosbeetle het volgende:
Hebben jullie wel eens leuke bedankjes gehad van mensen wiens dier jullie terugvonden.
Bedankjes als in een fysieke cadeau of een kaartje heb ik niet ontvangen.

Wel een heleboel leuke en vooral dankbare reacties; ook als je een overleden dier toch terug hebt kunnen koppelen aan hun baasje.
  zaterdag 9 maart 2019 @ 10:11:29 #93
Wat jij wil!
pi_185492050
quote:
11s.gif Op zaterdag 9 maart 2019 09:46 schreef heywoodu het volgende:
Ik vraag me toch af hoe je ineens een maanvis vindt, die loopt niet even over straat ofzo. Het beestje kwijtraken is ook knap.
Waarschijnlijk is hij gewoon fysiek door mensen aan straat gezet, die hem niet meer willen hebben.
Daar zijn natuurlijk ook andere oplossingen voor, veel dierenspeciaalzaken willen vissen ook wel terug nemen als ze bijvoorbeeld te groot worden voor je aquarium. Of als ze niet meer passen bij de rest van je vissenbestand.

Ik heb zelf ook een zoetwater aquarium. Zodoende dat ik weet dat die mogelijkheid bestaat :)

[ Bericht 8% gewijzigd door VraagWatJeWil op 09-03-2019 10:42:10 ]
  Eindredactie Sport / Forummod zaterdag 9 maart 2019 @ 10:16:46 #94
284411 crew  heywoodu
heywoodu
pi_185492114
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 maart 2019 10:11 schreef VraagWatJeWil het volgende:
[..]

Waarschijnlijk is hij gewoon fysiek door mensen aan straat gezet, die hem niet meer willen hebben.
Daar zijn natuurlijk ook andere oplossingen voor, veel dierenspeciaalzaken willen vissen ook wel terug nemen als ze bijvoorbeeld te groot worden voor je aquarium. Of als ze niet meer passen bij de rest van je vissenbestand. Ik heb zelf ook een zoetwater aquarium.
Dan ben je ook wel een minderwaardig figuur zeg :r

Breng zo'n dier dan inderdaad naar een speciaalzaak of vraag even iemand om hulp ofzo..
Noriaki Kasai _O_
Laura Dahlmeier O+
Bruna Moura _O_ O+
  zaterdag 9 maart 2019 @ 13:46:27 #95
Wat jij wil!
pi_185495272
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 maart 2019 10:16 schreef heywoodu het volgende:
[..]

Dan ben je ook wel een minderwaardig figuur zeg :r

Breng zo'n dier dan inderdaad naar een speciaalzaak of vraag even iemand om hulp ofzo..
Niet iedereen heeft daar helaas dezelfde gedachten over.
  Moderator zaterdag 9 maart 2019 @ 20:02:06 #96
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
  zaterdag 9 maart 2019 @ 21:26:37 #97
Wat jij wil!
pi_185505459
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 maart 2019 20:02 schreef Vonkenboer het volgende:
Zijn jullie eigenlijk nog op zoek naar vrijwilligers ? :?
Jazeker! We zoeken momenteel nog best wat vrijwilligers!
pi_185517751
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 maart 2019 16:57 schreef VraagWatJeWil het volgende:
[..]

Dat klopt, en dat is ook de normale gang van zaken bij ons. Wij kunnen niet in landelijke databanken, we kunnen alleen een chip nakijken wanneer er een dier vermist is en de melder de gegevens ervan aan ons toevertrouwd.

Het is voor een eigenaar alleen maar noodzaak zijn eigen chip gegevens goed bij te houden. En dat is voor ons weer belangrijk om het volgende. Wanneer een dier gevonden word en hij/zij is gechipt dan hoeven wij vaak helemaal niet te bemiddelen. Dan is het alleen een kwestie van contact opnemen met de eigenaar en het dier is weer op zijn plek. En daarom is het zo hele chippen zo belangrijk.

Ik hoop dat ik het zo goed uitgelegd heb.
Ok top dan! Had het verkeerd begrepen.
  Moderator maandag 11 maart 2019 @ 18:56:08 #99
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_185547162
Het vraag wat je wil account gaat weer naar de volgende persoon, nogmaals hartelijk bedankt voor de vragen en voor de antwoorden :)
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
LPs | CDs
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')