abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_185453596
Welkom bij een nieuw deel van "Vraag wat je wil".

Soms vraag je je wel eens af hoe bepaalde zaken in elkaar steken, hoe zou het zijn om een specifiek beroep te hebben. Wat beweegt mensen met een bijzondere hobby. Daarom hebben wij deze reeks op FOK! in het leven geroepen. Hier bieden wij mensen extra anonieme mogelijkheid om vragen te beantwoorden. De personen die zich kunnen opgeven in dit topic: GC / [Vraag wat je wil]: een inventarisatie. (andere feedback mag ook in dat topic). krijgen toegang tot het VraagWatJeWil account en kunnen via dit account een paar dagen vragen van jullie beantwoorden. Dit account blijft van de persoon totdat het volgende deel in de reeks geopend wordt.

Dit deel kunnen we vragen stellen aan iemand die werkt bij de stichting https://www.amivedi.nl/ en zich inzet voor vermiste en gevonden huisdieren. Dus als jij benieuwd bent welke dieren het meest weglopen, hoe te zorgen dat je dier snel weer thuis is mocht hij weglopen en wie die dieren terugvindt vraag het hier.

Wacht even totdat de ondervraagde zichzelf introduceert alvorens te reageren.
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
pi_185459636
Hallo,

Vanavond is het mijn beurt om jullie vragen te beantwoorden ! :)

Ik ben vrijwilliger bij stichting Amivedi; Wij registreren vermiste en gevonden huisdieren
kosteloos in een database met als doel deze huisdieren weer te herenigen met hun eigenaar.

Stichting Amivedi heeft een landelijke dekking met ruim honderd meldpunten in Nederland;
zelf beheer ik ook een meldpunt in het midden van ons land.

Ik hoop dat deze uitleg een beetje een beeld geeft van wat wij doen. Zo niet, vraag maar raak! ^O^
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
  donderdag 7 maart 2019 @ 19:47:47 #3
185588 Irritatie100
RATATATATATA!!!!
pi_185459767
Ik neem aan dat het hierbij ook gaat om huisdieren die niet gechipt zijn? Hoe moet een baasje dan "bewijzen" dat het zijn dier is?
pi_185459937
quote:
0s.gif Op donderdag 7 maart 2019 19:47 schreef Irritatie100 het volgende:
Ik neem aan dat het hierbij ook gaat om huisdieren die niet gechipt zijn? Hoe moet een baasje dan "bewijzen" dat het zijn dier is?
Ja, goede vraag! Ook niet gechipte dieren mogen aangemeld worden. Als iemand zich bij mij meld omdat hij zijn of haar meent te herkennen in 1 van onze meldingen word dit geverifieerd door middel van een foto van het dier. Wij maken dan een vergelijking.
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
pi_185460162
Wat doen jullie als een vermist en door jullie gevonden dier (zwaar) verwaarloosd blijkt te zijn. Dan gaat deze mee met een dierenambulance en plaatsen jullie deze niet op de website omdat het niet wenselijk is dat het dier bij het baasje terugkomt? Of moeten jullie in dat geval ook het proces van vermist -> naar baasje faciliteren? Hoe verloopt zoiets?
pi_185460374
quote:
0s.gif Op donderdag 7 maart 2019 20:00 schreef vuurvliegie het volgende:
Wat doen jullie als een vermist en door jullie gevonden dier (zwaar) verwaarloosd blijkt te zijn. Dan gaat deze mee met een dierenambulance en plaatsen jullie deze niet op de website omdat het niet wenselijk is dat het dier bij het baasje terugkomt? Of moeten jullie in dat geval ook het proces van vermist -> naar baasje faciliteren? Hoe verloopt zoiets?
Dat is altijd een lastige situatie, wij mogen daar niet over oordelen we kunnen het alleen maar doorgeven aan bijvoorbeeld de dierenambulance. Zij weten vaak wel of er op dat adres al vaker zoiets voorgevallen is en er verdere actie ondernomen moet worden.

Wij zijn er alleen maar voor het registreren en koppelen van dier/baasje. Een dier kan bijvoorbeeld ook heel lang rondgezworven hebben en er daarom slecht uitzien.
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
pi_185460518
Oke, dank je voor het antwoord. Ik begrijp dat jullie met andere instanties samenwerken. Zijn er wat jullie betreft punten waar meer aandacht aan besteed zou moeten worden door die andere instanties? Bijvoorbeeld preventie van vermissing van dieren, het meer nadruk leggen op chippen zodat het baasje gemakkelijker gevonden kan worden in de toekomst of wat dan ook? Wat zou jullie als organisatie kunnen helpen wat dat betreft?
  Moderator donderdag 7 maart 2019 @ 20:14:43 #8
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_185460568
Kun je bij jullie meldpunten met alle soorten vermiste of gevonden dieren terecht ? Of zijn jullie echt alleen voor de typische "huis" dieren ? :)
pi_185460677
quote:
0s.gif Op donderdag 7 maart 2019 20:12 schreef vuurvliegie het volgende:
Oke, dank je voor het antwoord. Ik begrijp dat jullie met andere instanties samenwerken. Zijn er wat jullie betreft punten waar meer aandacht aan besteed zou moeten worden door die andere instanties? Bijvoorbeeld preventie van vermissing van dieren, het meer nadruk leggen op chippen zodat het baasje gemakkelijker gevonden kan worden in de toekomst of wat dan ook? Wat zou jullie als organisatie kunnen helpen wat dat betreft?
Dat is een leuke vraag want dat komt eigenlijk neer op de reden dat ik me hiervoor aangemeld heb. Er is heel veel onduidelijkheid over wat wij precies doen maar ook vooral niet doen. Ik zou het persoonlijk heel fijn vinden als er meer gedaan werd om mensen daar bewust van te maken en dat geldt ook voor andere organisaties.

Ik merk heel vaak dat mensen niet weten waar onze middelen ophouden en die van bijvoorbeeld de dierenambulance beginnen. En natuurlijk zou het heel fijn zijn als mensen hun dier chippen en goed registreren, dat voorkomt zoveel ellende! De gegevens van een chip zijn altijd op te zoeken op chipnummer.nl en daar werken wij zelf ook veel mee ter controle.
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
  donderdag 7 maart 2019 @ 20:22:18 #10
481523 verified  VraagWatJeWil
Wat jij wil!
pi_185460772
quote:
0s.gif Op donderdag 7 maart 2019 20:14 schreef Vonkenboer het volgende:
Kun je bij jullie meldpunten met alle soorten vermiste of gevonden dieren terecht ? Of zijn jullie echt alleen voor de typische "huis" dieren ? :)
Natuurlijk zijn wij er ook voor andere dieren, van honden en katten tot kanaries. Reptielen, kippen, kleine boerderijdieren. Eigenlijk alles wat je in Nederland als "huis"dier mag houden ^O^ .

[ Bericht 18% gewijzigd door VraagWatJeWil op 07-03-2019 20:29:21 ]
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
pi_185461190
Ik zie op jullie website dat je eenmalig kan doneren of maandelijks. Misschien staat het wel ergens beschreven maar zie ik het over het hoofd, dus lees het volgende even in die context. Maar geven jullie niet de mogelijkheid tot periodieke schenkingen/aktes (elk jaar x bedrag voor x aantal jaar waarbij de donateur belastingvoordeel geniet)? Of dat mensen de organisatie in het testament kunnen laten opnemen? En als jullie dit niet doen wat is dan de reden daarvan?
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie donderdag 7 maart 2019 @ 20:40:46 #12
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_185461354
Hoeveel beestjes komen jaarlijks door jullie weer bij hun baasjes terecht? En hoeveel is dit percentueel gezien van het hele 'aanbod' ( ;( )?
I guess words are a motherfucker.
I kill a bitch with a potato peeler for the skrilla.
  donderdag 7 maart 2019 @ 20:45:03 #13
481523 verified  VraagWatJeWil
Wat jij wil!
pi_185461471
quote:
0s.gif Op donderdag 7 maart 2019 20:34 schreef vuurvliegie het volgende:
Ik zie op jullie website dat je eenmalig kan doneren of maandelijks. Misschien staat het wel ergens beschreven maar zie ik het over het hoofd, dus lees het volgende even in die context. Maar geven jullie niet de mogelijkheid tot periodieke schenkingen/aktes (elk jaar x bedrag voor x aantal jaar waarbij de donateur belastingvoordeel geniet)? Of dat mensen de organisatie in het testament kunnen laten opnemen? En als jullie dit niet doen wat is dan de reden daarvan?
Bij ons kun je eenmalig doneren of een jaarlijkse gift doen. Ook de mogelijkheid om Amivedi op te nemen in het testament is er zeker. Voor informatie of vragen hierover kun je altijd het contactformulier invullen: https://www.amivedi.nl/formulier-secretariaat/

Misschien ook leuk om te weten dat je ook postzegels van ons kunt kopen, de opbrengst daarvan word ook als een donatie gezien en steunt ons dus ook!
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
pi_185461796
Zie dat ik geen dm kan versturen, dat is dus uitgeschakeld voor VraagWatJeWil. Wilde het volgende alleen even melden:
Oke bedankt voor je antwoord :) Vind het erg tof dat je dit doet :) Wil alleen even zeggen dat jullie organisatie meer geld zou kunnen krijgen als er een webpagina gewijd zou zijn aan het opnemen in het testament en voor het doen van een jaarlijkse gift voor x aantal jaar. Gratis tip, heb even geen vragen meer maar vind dat je het erg goed doet :)
  donderdag 7 maart 2019 @ 20:53:25 #15
481523 verified  VraagWatJeWil
Wat jij wil!
pi_185461806
quote:
17s.gif Op donderdag 7 maart 2019 20:40 schreef ChipsZak. het volgende:
Hoeveel beestjes komen jaarlijks door jullie weer bij hun baasjes terecht? En hoeveel is dit percentueel gezien van het hele 'aanbod' ( ;( )?
In totaal zijn er in 2018 51.149 vermiste dieren bij ons gemeld waarvan er 36.561 (71%) weer herenigd zijn met hun baasje. Van de 33.287 gevonden dieren zijn er 11.547 (35%) meldingen opgelost. Dit is een beter resultaat dan over 2017 maar natuurlijk nog lang niet genoeg!

Van alle dieren die gevonden of vermist waren is 78% kat, 11% hond, 6% vogel, 4% knaagdier/ haasachtige en 1 % overige.
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
  donderdag 7 maart 2019 @ 20:57:42 #16
481523 verified  VraagWatJeWil
Wat jij wil!
pi_185461998
quote:
0s.gif Op donderdag 7 maart 2019 20:53 schreef vuurvliegie het volgende:
Zie dat ik geen dm kan versturen, dat is dus uitgeschakeld voor VraagWatJeWil. Wilde het volgende alleen even melden:
Oke bedankt voor je antwoord :) Vind het erg tof dat je dit doet :) Wil alleen even zeggen dat jullie organisatie meer geld zou kunnen krijgen als er een webpagina gewijd zou zijn aan het opnemen in het testament en voor het doen van een jaarlijkse gift voor x aantal jaar. Gratis tip, heb even geen vragen meer maar vind dat je het erg goed doet :)
Dat klopt inderdaad, het stukje doneren is wel te vinden op de site maar zelf vind ik ook dat er te weinig aandacht aan besteed word. Ik probeer mij zelf daarom in te zetten voor meer aandacht voor Amivedi in het algemeen. Hopelijk leid dat ook tot meer donaties in de toekomst.

Wat ik nog niet vermeld heb is dat wanneer een melding opgelost is wij bij het afsluiten hiervan een vakje kunnen aanvinken zodat er automatisch een donatie verzoek verstuurd word.
Uiteraard doen we dit niet als het een overleden dier betreft.

Dankjewel voor je vragen en leuk om te horen dat ons werk gewaardeerd word! *O*

[ Bericht 7% gewijzigd door VraagWatJeWil op 07-03-2019 21:03:16 ]
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
pi_185462126
Wordt er wel eens een vis vermist gr gr
  donderdag 7 maart 2019 @ 21:07:36 #18
481523 verified  VraagWatJeWil
Wat jij wil!
pi_185462418
quote:
0s.gif Op donderdag 7 maart 2019 21:00 schreef C.L.Werner het volgende:
Wordt er wel eens een vis vermist gr gr
:P Het klinkt misschien raar maar het is wel mogelijk!

Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
pi_185463126
vermiste huisdieren moeten gewoon vermist blijven

er is een reden waarom ze vermist zijn

ze hebben het gewoon niet naar hun zin bij hun baas

hou daar rekening mee als je ze op wil sporen
"Wedstrijden kun je altijd verliezen anders hoef je die wedstrijden ook niet te spelen"
Klaasweetalles 14-08-2018
  donderdag 7 maart 2019 @ 21:31:04 #20
481523 verified  VraagWatJeWil
Wat jij wil!
pi_185463420
quote:
0s.gif Op donderdag 7 maart 2019 21:23 schreef klaasweetalles het volgende:
vermiste huisdieren moeten gewoon vermist blijven

er is een reden waarom ze vermist zijn

ze hebben het gewoon niet naar hun zin bij hun baas

hou daar rekening mee als je ze op wil sporen
Misschien is dat in sommige gevallen zo maar ook daar mogen we geen onderscheid in maken. Ons werk is eigenaar/ dier koppelen ongeacht de reden waarom het dier vermist was/is.
Er niks aan doen lost zeker niets op, ieder dier verdient een warm en goed thuis en geen zwervend bestaan.

Heel vaak zijn het honden die los mogen lopen in het bos die op de loop gaan, bijvoorbeeld een andere hond achterna of een kat die normaal altijd binnen vertoeft maar ontsnapt is door een open gelaten raam.

Situaties zijn soms moeilijk in te schatten maar mochten we echt meerdere keren hetzelfde dier aangemeld krijgen schakelen we daarvoor andere instanties in. Denk dan bijvoorbeeld aan de dierenambulance, dierenbescherming of politie. Zij kunnen en mogen verder actie ondernemen als blijkt dat er iets mis is.
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
pi_185463832
Goed dat ik dit lees. Ik moet de hond op ons nieuwe adres zetten als we verhuizen over twee weken.

Verder top werk wat jullie doen :)
I solemnly swear i'm up to no good
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie donderdag 7 maart 2019 @ 21:42:16 #22
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_185463869
quote:
0s.gif Op donderdag 7 maart 2019 20:53 schreef VraagWatJeWil het volgende:
[..]

In totaal zijn er in 2018 51.149 vermiste dieren bij ons gemeld waarvan er 36.561 (71%) weer herenigd zijn met hun baasje. Van de 33.287 gevonden dieren zijn er 11.547 (35%) meldingen opgelost. Dit is een beter resultaat dan over 2017 maar natuurlijk nog lang niet genoeg!

Van alle dieren die gevonden of vermist waren is 78% kat, 11% hond, 6% vogel, 4% knaagdier/ haasachtige en 1 % overige.
71% is meer dan ik had verwacht, :o. Alleen van de gevonden beestjes inderdaad een stuk minder. Waar komt dat verschil door denk je?
I guess words are a motherfucker.
I kill a bitch with a potato peeler for the skrilla.
  donderdag 7 maart 2019 @ 21:44:30 #23
481523 verified  VraagWatJeWil
Wat jij wil!
pi_185463971
quote:
0s.gif Op donderdag 7 maart 2019 21:41 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Goed dat ik dit lees. Ik moet de hond op ons nieuwe adres zetten als we verhuizen over twee weken.

Verder top werk wat jullie doen :)
:Y Zeker doen inderdaad! Ook kun je bij je dierenarts, bijvoorbeeld bij de jaarlijkse enting, vragen of hij/zij even kijkt of de chip nog werkt. En op chipnummer.nl kun je altijd je eigen chip opzoeken als je niet precies meer weet waar die geregistreerd staat. *O*
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
pi_185464207
quote:
0s.gif Op donderdag 7 maart 2019 21:44 schreef VraagWatJeWil het volgende:
[..]

:Y Zeker doen inderdaad! Ook kun je bij je dierenarts, bijvoorbeeld bij de jaarlijkse enting, vragen of hij/zij even kijkt of de chip nog werkt. En op chipnummer.nl kun je altijd je eigen chip opzoeken als je niet precies meer weet waar die geregistreerd staat. *O*
Dat doet onze dierenarts idd altijd even standaard. Bedankt voor de tip van chipnummer. Volgens mij heeft mijn man dat weleens gebruikt. Maar misschien handig om te kijken of hij niet nog ergens 3 adressen terug geregistreerd staat 😂



Groetjes van mijn schone slaper.. Die gelukkig zijn chip nog nooit nodig heeft gehad.
I solemnly swear i'm up to no good
  donderdag 7 maart 2019 @ 21:53:40 #25
481523 verified  VraagWatJeWil
Wat jij wil!
pi_185464381
quote:
0s.gif Op donderdag 7 maart 2019 21:49 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]

Dat doet onze dierenarts idd altijd even standaard. Bedankt voor de tip van chipnummer. Volgens mij heeft mijn man dat weleens gebruikt. Maar misschien handig om te kijken of hij niet nog ergens 3 adressen terug geregistreerd staat 😂

[ afbeelding ]

Groetjes van mijn schone slaper.. Die gelukkig zijn chip nog nooit nodig heeft gehad.
O+ Wat een moppie! Helemaal top, niet iedere dierenarts doet dat standaard!
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie donderdag 7 maart 2019 @ 21:54:21 #26
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_185464416
Ben je van mening dat huisdier chippen verplicht moet zijn?
I guess words are a motherfucker.
I kill a bitch with a potato peeler for the skrilla.
pi_185464583
Er lopen in Nederland zoveel huiskatten gewoon lekker rond op straat om 's avonds gewoon voor de verwarming te kruipen. Hoe wordt nu bepaald welke kat dan 'vermist' is en welke kat gewoon buiten mocht lopen en helemaal niet zwervend is. Bij een hond is het meestal direct wel duidelijk, want geen baasje in de buurt. Een kat, mits niet zwaar verwaarloosd van uiterlijk, lijkt mij heel moeilijk te beoordelen.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  donderdag 7 maart 2019 @ 22:00:01 #28
481523 verified  VraagWatJeWil
Wat jij wil!
pi_185464692
quote:
17s.gif Op donderdag 7 maart 2019 21:42 schreef ChipsZak. het volgende:
[..]

71% is meer dan ik had verwacht, :o. Alleen van de gevonden beestjes inderdaad een stuk minder. Waar komt dat verschil door denk je?
Niet iedereen die zijn of haar dier kwijt is meld die bij ons, als een dier dan gevonden word en wij geen match kunnen maken word het voor ons al lastiger. En als dan blijkt dat het dier niet gechipt is word het helemaal een moeilijke zoektocht.
Het dier komt dan vaak in het asiel terecht, zij mogen het dier volgens de wet al na 2 weken bij iemand anders plaatsen.
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
  donderdag 7 maart 2019 @ 22:02:41 #29
481523 verified  VraagWatJeWil
Wat jij wil!
pi_185464807
quote:
5s.gif Op donderdag 7 maart 2019 21:54 schreef ChipsZak. het volgende:
Ben je van mening dat huisdier chippen verplicht moet zijn?
Ja. In ieder geval voor de meest gehouden dieren, honden en katten. Het maakt het oplossen van meldingen zoveel makkelijker, mits natuurlijk de gegevens op de chip juist en aanwezig zijn. Soms registreren mensen de chip helemaal niet dus dit zou dan ook een verplichting moeten worden.
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
  Redactie Frontpage donderdag 7 maart 2019 @ 22:03:52 #30
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_185464865
Heb je ooit wel eens per ongeluk het verkeerde vermiste die bij een eigenaar teruggebracht? Bijvoorbeeld een kat die er volgens de omschrijving bijna gelijk uitziet.
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
pi_185464869
Heb je ook een hekel aan hondenpoep
pi_185464908
quote:
0s.gif Op donderdag 7 maart 2019 22:03 schreef C.L.Werner het volgende:
Heb je ook een hekel aan hondenpoep
Over honden gesproken. Ga is terug je hok in met die domme opmerkingen.
I solemnly swear i'm up to no good
  donderdag 7 maart 2019 @ 22:09:43 #33
481523 verified  VraagWatJeWil
Wat jij wil!
pi_185465147
quote:
0s.gif Op donderdag 7 maart 2019 21:57 schreef Isabeau het volgende:
Er lopen in Nederland zoveel huiskatten gewoon lekker rond op straat om 's avonds gewoon voor de verwarming te kruipen. Hoe wordt nu bepaald welke kat dan 'vermist' is en welke kat gewoon buiten mocht lopen en helemaal niet zwervend is. Bij een hond is het meestal direct wel duidelijk, want geen baasje in de buurt. Een kat, mits niet zwaar verwaarloosd van uiterlijk, lijkt mij heel moeilijk te beoordelen.
Dat is een goede vraag inderdaad. Vooral bij katten is dat soms lastig inschatten maar er zijn wat tips en trucs voor die wij aan mensen adviseren wanneer ze een kat vinden.
Als het lukt kan diegene met een touwtje een papiertje om de nek van de kat hangen met de vraag: " heb ik een thuis? Neem dan aub even contact op op telefoonnummer....". En het dan even een paar dagen tijd geven.
Informeren in de buurt kan ook helpen, wellicht woont de kat maar een paar huizen verderop. Of misschien hebben meer mensen dezelfde kat zien zwerven.

Soms zijn mensen in het bezit van een reismandje, dan kan bij de dierenarts even gekeken worden of de kat gechipt is. De meeste dierenartsen doen dit kosteloos. Is dit geen optie, sluit de kat dan even ergens op en laat de dierenambulance ernaar kijken.

Maar vaak is het al voldoende om even een paar dagen af te wachten en de situatie goed te bekijken, blijft het dier in de buurt? Ook s'avonds en s'nachts? Ziet hij/zij er goed uit? Blijft het dier echt rondhangen dan is verdere actie nodig. En voer de kat niet tenzij hij/zij er erg mager uitziet! Daardoor zijn ze juist minder geneigd naar huis terug te keren.

[ Bericht 4% gewijzigd door VraagWatJeWil op 07-03-2019 22:16:16 ]
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
  donderdag 7 maart 2019 @ 22:11:04 #34
481523 verified  VraagWatJeWil
Wat jij wil!
pi_185465202
quote:
0s.gif Op donderdag 7 maart 2019 22:03 schreef LTVDK het volgende:
Heb je ooit wel eens per ongeluk het verkeerde vermiste die bij een eigenaar teruggebracht? Bijvoorbeeld een kat die er volgens de omschrijving bijna gelijk uitziet.
Gelukkig niet. Soms is het best wel moeilijk inderdaad, vooral bij zwart witte katten of rode. Soms zit het verschil maar in 1 verschillend gekleurd pootje of vlekje.
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
pi_185465506
Heb je nooit het gevoel dat wat je doet nutteloos is? Er worden 150 miljoen dieren geslacht per dag, huisdieren koop je voor een appel en een ei of haal je uit een asiel. Wat maakt het allemaal uit? Is je kat weg dan haal je een nieuwe, ongetwijfeld zal die ook heeeel schattig en lief zijn.
Facts don't care about your feelings
  donderdag 7 maart 2019 @ 22:19:15 #36
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_185465545
quote:
0s.gif Op donderdag 7 maart 2019 22:04 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]

Over honden gesproken. Ga is terug je hok in met die domme opmerkingen.
Ik moest stiekem toch grinniken :@

Je werkt er als vrijwilliger. Hoe zijn de onderlinge verhoudingen bij jullie (als je het daarover mag hebben hier natuurlijk). Mijn vader heeft lang als chauffeur bij de dierenambulance gezeten, maar is er uiteindelijk mee gestopt omdat het overal haat en nijd is. Misschien wel juist omdat het vrijwilligers zijn, denkt iedereen het beter te weten, of geldt er een enorme prestatiedrang en gunnen mensen elkaar vaak het licht in de ogen niet. Vond ik erg frappant. Mijn vrouw is hier (Argentiniė) ook bij verschillende vrijwilligersorganisaties voor met name honden actief en ziet hetzelfde. Er is altijd gesodemieter. Hoe zie jij dat en wat zou er eventueel beter kunnen?
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
  donderdag 7 maart 2019 @ 22:20:59 #37
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_185465601
quote:
0s.gif Op donderdag 7 maart 2019 22:18 schreef YoshiBignose het volgende:
Heb je nooit het gevoel dat wat je doet nutteloos is? Er worden 150 miljoen dieren geslacht per dag, huisdieren koop je voor een appel en een ei of haal je uit een asiel. Wat maakt het allemaal uit? Is je kat weg dan haal je een nieuwe, ongetwijfeld zal die ook heeeel schattig en lief zijn.
Ik ben benieuwd of jij (nog) een relatie hebt _O- Er lopen immers nog bijna 5 miljard andere personen op deze wereld?
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
  donderdag 7 maart 2019 @ 22:21:42 #38
481523 verified  VraagWatJeWil
Wat jij wil!
pi_185465621
quote:
0s.gif Op donderdag 7 maart 2019 22:18 schreef YoshiBignose het volgende:
Heb je nooit het gevoel dat wat je doet nutteloos is? Er worden 150 miljoen dieren geslacht per dag, huisdieren koop je voor een appel en een ei of haal je uit een asiel. Wat maakt het allemaal uit? Is je kat weg dan haal je een nieuwe, ongetwijfeld zal die ook heeeel schattig en lief zijn.
Nee helemaal niet. Natuurlijk zijn er trieste gevallen, dieren die echt al heel lang gezworven hebben of overleden dieren. Maar nutteloos vind ik het zeker niet, ja er zijn mensen die zo makkelijk denken en omgaan met dieren maar ik doe het voor de oprecht dankbare reacties als je een dier hebt herenigd met zijn/haar eigenaar.
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
  donderdag 7 maart 2019 @ 22:25:44 #39
481523 verified  VraagWatJeWil
Wat jij wil!
pi_185465771
quote:
0s.gif Op donderdag 7 maart 2019 22:19 schreef flipsen het volgende:
[..]

Ik moest stiekem toch grinniken :@

Je werkt er als vrijwilliger. Hoe zijn de onderlinge verhoudingen bij jullie (als je het daarover mag hebben hier natuurlijk). Mijn vader heeft lang als chauffeur bij de dierenambulance gezeten, maar is er uiteindelijk mee gestopt omdat het overal haat en nijd is. Misschien wel juist omdat het vrijwilligers zijn, denkt iedereen het beter te weten, of geldt er een enorme prestatiedrang en gunnen mensen elkaar vaak het licht in de ogen niet. Vond ik erg frappant. Mijn vrouw is hier (Argentiniė) ook bij verschillende vrijwilligersorganisaties voor met name honden actief en ziet hetzelfde. Er is altijd gesodemieter. Hoe zie jij dat en wat zou er eventueel beter kunnen?
Wat jammer om te horen dat hij daarmee gestopt is! Ik heb opzich weinig contact met mede vrijwilligers van Amivedi tenzij ik vermoed dat ik een koppeling kan maken met een melding uit iemand anders zijn regio. En ik moet zeggen dat het contact met de dierenambulance altijd goed en vriendelijk verloopt. Met de verschillende gemeenten is het soms wel een strijd om iets gedaan te krijgen.
Het zou helpen als iedereen wist wat de taken zijn van de verschillende organisaties. nu is het soms afschuiven van de 1 naar de ander.
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie donderdag 7 maart 2019 @ 22:33:38 #40
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_185466122
quote:
0s.gif Op donderdag 7 maart 2019 22:02 schreef VraagWatJeWil het volgende:
[..]

Ja. In ieder geval voor de meest gehouden dieren, honden en katten. Het maakt het oplossen van meldingen zoveel makkelijker, mits natuurlijk de gegevens op de chip juist en aanwezig zijn. Soms registreren mensen de chip helemaal niet dus dit zou dan ook een verplichting moeten worden.
Ik ben het zeker met je eens, :Y). Wmb wordt Marktplaatsverkoop etc ook verboden.
I guess words are a motherfucker.
I kill a bitch with a potato peeler for the skrilla.
pi_185466141
quote:
0s.gif Op donderdag 7 maart 2019 22:20 schreef flipsen het volgende:
[..]

Ik ben benieuwd of jij (nog) een relatie hebt _O- Er lopen immers nog bijna 5 miljard andere personen op deze wereld?
Een relatie kopen is wat lastiger :P Meestal moet je toch echt moeite doen ipv geld neersmijten en onderdak geven. Het kan wel, maar dan is het een importbruid :P
Facts don't care about your feelings
pi_185466142
Je stelt dat je een voorstander bent van het chippen van dieren omdat het het oplossen van problemen gemakkelijker maakt. Ben je ook voorstander van het chippen van mensen om bijvoorbeeld misdrijven sneller op te laten lossen en zou je jezelf ook laten chippen als het van je gevraagd zou worden?
pi_185466768
quote:
0s.gif Op donderdag 7 maart 2019 22:34 schreef vuurvliegie het volgende:
Je stelt dat je een voorstander bent van het chippen van dieren omdat het het oplossen van problemen gemakkelijker maakt. Ben je ook voorstander van het chippen van mensen om bijvoorbeeld misdrijven sneller op te laten lossen en zou je jezelf ook laten chippen als het van je gevraagd zou worden?
:') chippen van mensen is een grote inbreuk op de privacy. Dieren hebben geen privacy nodig.
Facts don't care about your feelings
pi_185466805
quote:
0s.gif Op donderdag 7 maart 2019 22:53 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]

:') chippen van mensen is een grote inbreuk op de privacy. Dieren hebben geen privacy nodig.
Volgens mij is het de bedoeling dat TS antwoorden geeft, niet telkens een user.
pi_185467138
Hoe hopen jullie de komende jaren vooral te bereiken dat jullie meer dieren met hun baasjes kunnen herenigen? Maatschappelijk bewustzijn van jullie taak en aanwezigheid zoals je zei, marketing die past bij jullie budget, andere manieren? Bedoel is er een meerjarenplan vastgelegd waarin de doelen etc staan voor de komende jaren? En zouden andere organisaties bij kunnen dragen aan het realiseren daarvan? En op welke manier?
pi_185467707
Wij hadden een hondje gevonden op kerstavond, chip had die maar niet geregistreerd, wij hebben het laten ophalen, met de vermelding als zich niemand melden doet voor deze, mag die bij ons de rest van zijn leven verblijven.

Hoe kom ik erachter of de eigenaar gevonden is ondanks niet geregistreerd?
pi_185468763
Mijn complimenten voor jullie vrijwilligerswerk. ^O^
En vooral deze inzet https://www.amivedi.nl/actueel-overzicht/2017/4/9/fred-perrier/
Ik heb mijn poes hier 3 jaar geleden opgeven als vermist.
Zij was in een onbewaakt ogenblik ontsnapt door de voordeur ( ik houw al zolang ik mijn katten heb in een afgesloten tuin)
Naar een dag in de wijk gezocht te hebben op haar naam Grace en een blikje voer geen reactie tot ik mijn buren hier over aansprak ziet hij ineens iets bewegen in de struiken.
Dit was dus Grace 2 huizen verder :? netjes afgehandeld door Fred Perrier ^O^
pi_185469365
quote:
0s.gif Op donderdag 7 maart 2019 22:02 schreef VraagWatJeWil het volgende:
[..]

Ja. In ieder geval voor de meest gehouden dieren, honden en katten. Het maakt het oplossen van meldingen zoveel makkelijker, mits natuurlijk de gegevens op de chip juist en aanwezig zijn. Soms registreren mensen de chip helemaal niet dus dit zou dan ook een verplichting moeten worden.
quote:
0s.gif Op donderdag 7 maart 2019 22:21 schreef VraagWatJeWil het volgende:
maar ik doe het voor de oprecht dankbare reacties als je een dier hebt herenigd met zijn/haar eigenaar.
Als je het voor de baasjes doet, dan snap ik niet waarom je hun recht op privacy niet wil respecteren maar ze wil dwingen zich in een of andere database te registreren. Als het baasje meer aan zijn privacy gehecht is als aan zijn eigendom dan is dat toch zijn keuze?

Bovendien, je kunt de gegevens van je chip toch ook aanleveren op het moment dat het dier vermist is? Dat heeft toch geen enkel nadeel?
  vrijdag 8 maart 2019 @ 06:35:55 #49
120423 Melting
on Radio 49!
pi_185470250
quote:
0s.gif Op donderdag 7 maart 2019 20:22 schreef VraagWatJeWil het volgende:
[..]

Natuurlijk zijn wij er ook voor andere dieren, van honden en katten tot kanaries. Reptielen, kippen, kleine boerderijdieren. Eigenlijk alles wat je in Nederland als "huis"dier mag houden ^O^ .
Even in het kader van dit antwoord. Wat is het vreemdste dier dat je ooit "ontvangen" hebt?
Ain't it funny how it is
You never miss it 'til it's gone away!
  vrijdag 8 maart 2019 @ 07:22:54 #50
481523 verified  VraagWatJeWil
Wat jij wil!
pi_185470418
quote:
0s.gif Op donderdag 7 maart 2019 23:07 schreef vuurvliegie het volgende:
Hoe hopen jullie de komende jaren vooral te bereiken dat jullie meer dieren met hun baasjes kunnen herenigen? Maatschappelijk bewustzijn van jullie taak en aanwezigheid zoals je zei, marketing die past bij jullie budget, andere manieren? Bedoel is er een meerjarenplan vastgelegd waarin de doelen etc staan voor de komende jaren? En zouden andere organisaties bij kunnen dragen aan het realiseren daarvan? En op welke manier?

Dat is een vraag die voor mij moeilijk te beantwoorden is, dat is echt aan het bestuur van Amivedi. Daarvoor doe ik dit misschien nog iets te kort om daar een goed antwoord op te kunnen geven maar zover ik weet is er niet perse een meer jaren plan.

Wat ik wel weet is dat we veel naar dier gerelateerde evenementen gaan met een stand en promotie materiaal om op die manier meer aandacht te geven aan wat we doen. Ik mag daarin zelf ook evenementen aandragen. We plaatsen soms ook advertenties in tijdschriften over dieren.

Natuurlijk kunnen andere organisaties ook helpen door middel van voorlichting over het houden van een dier en chippen. Er zijn zoveel organisaties, voornamelijk voor honden, die dieren opsporen door middel van zoekacties of registratie. Het is wel heel lastig om erachter te komen wat iedere instantie precies doet en hoe we dat op elkaar kunnen laten aansluiten zodat we elkaar beter kunnen helpen.
Daarin zou dus zeker een betere structuur/ voorlichting kunnen komen.
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
  vrijdag 8 maart 2019 @ 07:24:00 #51
481523 verified  VraagWatJeWil
Wat jij wil!
pi_185470426
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 maart 2019 00:39 schreef vronie het volgende:
Mijn complimenten voor jullie vrijwilligerswerk. ^O^
En vooral deze inzet https://www.amivedi.nl/actueel-overzicht/2017/4/9/fred-perrier/
Ik heb mijn poes hier 3 jaar geleden opgeven als vermist.
Zij was in een onbewaakt ogenblik ontsnapt door de voordeur ( ik houw al zolang ik mijn katten heb in een afgesloten tuin)
Naar een dag in de wijk gezocht te hebben op haar naam Grace en een blikje voer geen reactie tot ik mijn buren hier over aansprak ziet hij ineens iets bewegen in de struiken.
Dit was dus Grace 2 huizen verder :? netjes afgehandeld door Fred Perrier ^O^
Wat fijn dat iemand van ons je toen heeft kunnen helpen en ze weer veilig thuis gekomen is! O+
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
  vrijdag 8 maart 2019 @ 07:26:49 #52
481523 verified  VraagWatJeWil
Wat jij wil!
pi_185470452
quote:
4s.gif Op vrijdag 8 maart 2019 06:35 schreef Melting het volgende:
[..]

Even in het kader van dit antwoord. Wat is het vreemdste dier dat je ooit "ontvangen" hebt?
Leuke vraag! Ik doe dit nu ongeveer een half jaar (pas). En het merendeel bestaat wel uit honden en katten. Wat me daarvan bijgebleven is was een ontsnapte Bengaal, prachtig dier. En had ik een keer een losvliegende kanarie.
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
  vrijdag 8 maart 2019 @ 07:29:33 #53
481523 verified  VraagWatJeWil
Wat jij wil!
pi_185470473
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 maart 2019 01:51 schreef No239SquadronRAF het volgende:
[..]

[..]

Als je het voor de baasjes doet, dan snap ik niet waarom je hun recht op privacy niet wil respecteren maar ze wil dwingen zich in een of andere database te registreren. Als het baasje meer aan zijn privacy gehecht is als aan zijn eigendom dan is dat toch zijn keuze?

Bovendien, je kunt de gegevens van je chip toch ook aanleveren op het moment dat het dier vermist is? Dat heeft toch geen enkel nadeel?
Ik snap je punt, maar het voordeel van een chip is er alleen als die ook geregistreerd word. Het is niet zo dat de chip met gegevens en al ingespoten word en je dus pas bij vermissing kunt vertellen wat erop staat. Wel zou het natuurlijk wat meer afgeschermd kunnen zijn ivm privacy daar kan ik heel goed inkomen.
Maar je moet niet denken dat wij zomaar elke chip kunnen bekijken. Pas op het moment van vermissing krijg ik de chip gegevens via de melding die gemaakt word. Die gegevens worden nooit openbaar gemaakt en zijn ook niet te zien voor mensen die op Amivedi.nl naar dieren zoeken. Alleen ik zie ze, zelfs de mede andere vrijwilligers niet.
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
  vrijdag 8 maart 2019 @ 07:42:37 #54
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_185470542
Ik heb twee keer een dier gevonden (1x een kat en 1x een konijn) en aangemeld bij Amivedi. Ik heb bij de aanmelding aangegeven dat ik ze voorlopig zou houden. Daarna heb ik nooit meer wat gehoord en nu ben ik een konijn en een kat rijker. Tot hoe lang kan een eigenaar het dier nog claimen? Ik wil ze nu natuurlijk niet meer kwijt.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_185471217
Geen vraag over dieren, maar over jou persoonlijk. Waarom doe je dit werk vrijwillig? Vind je het een enorm belangrijke baan (is ook zo), of kun je om een of andere reden geen betaald werk verrichten?

En kom je op een asiel niet keiveel medewerkers tegen die volgens UWV arbeidsongeschikt zijn?

En doe jij je werk vanuit een asiel, of zit je gewoon thuis met een stapeltje foto's + beschrijvingen van vermiste huisdieren..?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mon 'en!
  Moderator vrijdag 8 maart 2019 @ 09:16:06 #56
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_185471561
quote:
0s.gif Op donderdag 7 maart 2019 20:53 schreef vuurvliegie het volgende:
Zie dat ik geen dm kan versturen
Dat zou niet uigeschakeld moeten zijn :o (sterker nog ik stuur de vraagwatjewil wel eens een dm) misschien is de DM bij jezelf uitgeschakeld, ik zou het navragen bij een FA.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_185471646
quote:
2s.gif Op vrijdag 8 maart 2019 09:16 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]

Dat zou niet uigeschakeld moeten zijn :o (sterker nog ik stuur de vraagwatjewil wel eens een dm) misschien is de DM bij jezelf uitgeschakeld, ik zou het navragen bij een FA.
Vuurvliegje is sinds een paar dagen lid. Geduld...
  Moderator vrijdag 8 maart 2019 @ 09:21:24 #58
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_185471673
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 maart 2019 09:19 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]

Vuurvliegje is sinds een paar dagen lid. Geduld...
Ah duidelijk inderdaad je DM rechten komen pas na een tijdje... :Y
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  vrijdag 8 maart 2019 @ 09:39:08 #59
481523 verified  VraagWatJeWil
Wat jij wil!
pi_185472054
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 maart 2019 07:42 schreef livelink het volgende:
Ik heb twee keer een dier gevonden (1x een kat en 1x een konijn) en aangemeld bij Amivedi. Ik heb bij de aanmelding aangegeven dat ik ze voorlopig zou houden. Daarna heb ik nooit meer wat gehoord en nu ben ik een konijn en een kat rijker. Tot hoe lang kan een eigenaar het dier nog claimen? Ik wil ze nu natuurlijk niet meer kwijt.
Wat goed om te horen dat je ze een thuis gegeven hebt! Als je niks meer van ons gehoord hebt betekend dat vaak dat er nooit een match gemaakt is, niemand heeft dus een melding gemaakt van vermissing over de betreffende dieren.

We sturen bij een melding van een gevonden dier altijd een formulier van de wetgeving mee maar misschien was dat destijds anders geregeld dat weet ik niet.
Als een dier bij de vinder verblijft heeft de eigenaar een jaar tijd om zich te melden daarna vervallen zijn of haar rechten. Bij een asiel is dat anders geregeld, als dat daar ook een jaar zou zijn zit het asiel natuurlijk zo stampvol. Zij mogen een dier al na 2 weken opnieuw plaatsen.
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
  vrijdag 8 maart 2019 @ 09:45:43 #60
481523 verified  VraagWatJeWil
Wat jij wil!
pi_185472229
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 maart 2019 08:53 schreef bloempjuh het volgende:
Geen vraag over dieren, maar over jou persoonlijk. Waarom doe je dit werk vrijwillig? Vind je het een enorm belangrijke baan (is ook zo), of kun je om een of andere reden geen betaald werk verrichten?

En kom je op een asiel niet keiveel medewerkers tegen die volgens UWV arbeidsongeschikt zijn?

En doe jij je werk vanuit een asiel, of zit je gewoon thuis met een stapeltje foto's + beschrijvingen van vermiste huisdieren..?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Goede vraag! Ik doe dit omdat ik graag iets voor dieren wil betekenen. Mijn eerste keus was een asiel maar ik woon overal vrij ver vanaf en dit was met vervoer niet te regelen. De dierenambulance leek mij ook gaaf maar dat zijn echt langere diensten, meer uren. En dat paste me niet omdat ik hiernaast wel gewoon betaald werk doe, ik werk +/- 25 uur in de week.

Ik werk vanuit huis met een eigen Amivedi account en email waarop de meldingen binnen komen. Mijn werk doe ik dus via de computer en telefonisch. Bij ons zijn er vrij veel gepensioneerde mensen aan het werk of mensen zoals ik die ernaast parttime werken. Je moet er wel een aantal uurtjes verspreid over de dag tijd voor hebben. Bij ons moet je 7 dagen per week bereikbaar zijn, mensen moeten in ieder geval een voicemail kunnen inspreken.

Zelf heb ik een gemiddeld druk meldpunt, je kunt natuurlijk ook een meldpunt in bijvoorbeeld Amsterdam toegewezen krijgen. Dan ben je er wel wat drukker mee :P
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
  vrijdag 8 maart 2019 @ 09:51:31 #61
481523 verified  VraagWatJeWil
Wat jij wil!
pi_185472364
quote:
0s.gif Op donderdag 7 maart 2019 22:34 schreef vuurvliegie het volgende:
Je stelt dat je een voorstander bent van het chippen van dieren omdat het het oplossen van problemen gemakkelijker maakt. Ben je ook voorstander van het chippen van mensen om bijvoorbeeld misdrijven sneller op te laten lossen en zou je jezelf ook laten chippen als het van je gevraagd zou worden?
Ik zie daar de voordelen wel van in en de technologie gaat daar ook steeds meer op aan. Als het voor de gezondheid geen kwaad kan en de gegevens goed beschermd zijn heb ik daar niks op tegen.
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
  vrijdag 8 maart 2019 @ 09:56:24 #62
481523 verified  VraagWatJeWil
Wat jij wil!
pi_185472437
quote:
0s.gif Op donderdag 7 maart 2019 23:32 schreef john2406 het volgende:
Wij hadden een hondje gevonden op kerstavond, chip had die maar niet geregistreerd, wij hebben het laten ophalen, met de vermelding als zich niemand melden doet voor deze, mag die bij ons de rest van zijn leven verblijven.

Hoe kom ik erachter of de eigenaar gevonden is ondanks niet geregistreerd?
Het beste lijkt het mij als je dan contact opneemt met degene die hem opgehaald heeft. En natuurlijk kun je op onze site eens kijken of er een hondje als vermist staat die op hem/haar lijkt.
Er zijn ook nog andere organisaties die vermiste honden registreren zoals Waar Is Onze Angel. https://www.wioa.nl/nl/honden daar zou je eens tussen kunnen kijken of hij vermeld word.
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
  vrijdag 8 maart 2019 @ 12:07:39 #63
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_185474629
Bij bepaalde dieren is het soms moeilijk om de een van de ander te onderscheiden. Heb je wel eens meegemaakt dat je iemand een dier hebt overhandigd die dan onmiddelijk zei: Maar dit is mijn dier helemaal niet!
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
  vrijdag 8 maart 2019 @ 12:22:31 #64
481523 verified  VraagWatJeWil
Wat jij wil!
pi_185474894
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 maart 2019 12:07 schreef klappernootopreis het volgende:
Bij bepaalde dieren is het soms moeilijk om de een van de ander te onderscheiden. Heb je wel eens meegemaakt dat je iemand een dier hebt overhandigd die dan onmiddelijk zei: Maar dit is mijn dier helemaal niet!
Gelukkig niet. Wat ik wel wil benadrukken is dat wij zelf het dier alleen maar zien op foto's. Wij halen geen dieren op en vangen ze ook niet op, daar ligt toch vaak wat verwarring.
Soms is het daarom wel lastig een goede match te maken aan de hand van foto's, daarom vragen we ook altijd de vermoedelijke eigenaar of het zijn dier zou kunnen zijn.

Om de kleuren en het ras goed te omschrijven hebben we gelukkig ook ras en kleurenlijsten om ons te helpen.
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
pi_185478230
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 maart 2019 07:29 schreef VraagWatJeWil het volgende:
[..]

Ik snap je punt, maar het voordeel van een chip is er alleen als die ook geregistreerd word. Het is niet zo dat de chip met gegevens en al ingespoten word en je dus pas bij vermissing kunt vertellen wat erop staat. Wel zou het natuurlijk wat meer afgeschermd kunnen zijn ivm privacy daar kan ik heel goed inkomen.
Maar je moet niet denken dat wij zomaar elke chip kunnen bekijken. Pas op het moment van vermissing krijg ik de chip gegevens via de melding die gemaakt word. Die gegevens worden nooit openbaar gemaakt en zijn ook niet te zien voor mensen die op Amivedi.nl naar dieren zoeken. Alleen ik zie ze, zelfs de mede andere vrijwilligers niet.
Ja maar er is toch geen noodzaak toe? Chip heeft een nummer en als je nummer en rest van je gegevens pas bij vermissing meldt dan werkt het toch net zo goed?
pi_185479554
Ik vind dat jullie goed werk doen. Toen mijn eigen kat vermist was, kwam ik er eentje tegen die ik zelf op jullie site had gezien. Die heb ik kunnen herenigen met eigenaar (eigen kat heb ik zelf na 10 dagen weer gevonden, 2 km verderop). Vond het heel fijn dat ik die kat terug kon brengen.

Heb je tips voor goede foto's? Sommige mensen lijken alleen foto's te hebben die wazig of half donker zijn (of oud, alleen als kitten ofzo). Maken jullie ook reclame zeg maar? Want dan kan je wellicht mensen adviseren goede foto's te maken?
  vrijdag 8 maart 2019 @ 16:57:30 #67
481523 verified  VraagWatJeWil
Wat jij wil!
pi_185480112
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 maart 2019 15:14 schreef No239SquadronRAF het volgende:
[..]

Ja maar er is toch geen noodzaak toe? Chip heeft een nummer en als je nummer en rest van je gegevens pas bij vermissing meldt dan werkt het toch net zo goed?
Dat klopt, en dat is ook de normale gang van zaken bij ons. Wij kunnen niet in landelijke databanken, we kunnen alleen een chip nakijken wanneer er een dier vermist is en de melder de gegevens ervan aan ons toevertrouwd.

Het is voor een eigenaar alleen maar noodzaak zijn eigen chip gegevens goed bij te houden. En dat is voor ons weer belangrijk om het volgende. Wanneer een dier gevonden word en hij/zij is gechipt dan hoeven wij vaak helemaal niet te bemiddelen. Dan is het alleen een kwestie van contact opnemen met de eigenaar en het dier is weer op zijn plek. En daarom is het zo hele chippen zo belangrijk.

Ik hoop dat ik het zo goed uitgelegd heb.
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
  vrijdag 8 maart 2019 @ 17:04:13 #68
481523 verified  VraagWatJeWil
Wat jij wil!
pi_185480239
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 maart 2019 16:29 schreef JeugdVanTegenwoordig het volgende:
Ik vind dat jullie goed werk doen. Toen mijn eigen kat vermist was, kwam ik er eentje tegen die ik zelf op jullie site had gezien. Die heb ik kunnen herenigen met eigenaar (eigen kat heb ik zelf na 10 dagen weer gevonden, 2 km verderop). Vond het heel fijn dat ik die kat terug kon brengen.

Heb je tips voor goede foto's? Sommige mensen lijken alleen foto's te hebben die wazig of half donker zijn (of oud, alleen als kitten ofzo). Maken jullie ook reclame zeg maar? Want dan kan je wellicht mensen adviseren goede foto's te maken?
Wat goed dat je zelf ook een match hebt kunnen maken met een dier en eigenaar! Het is ontzettend fijn als mensen zelf ook meehelpen want onze databank met onopgeloste meldingen is zo groot dat er soms geen doorkomen aan is. je moet voor de gein eens kijken hoeveel zwart witte katten erin staan, het is altijd een hele taak om dan toch te proberen een match te maken.

En foto's zijn inderdaad ontzettend belangrijk! Zorg bijvoorbeeld voor een foto van de rechterkant van je dier en 1 van de linker, vervolgens eentje van zijn/haar hoofd. Daar kunnen wij dan weer de belangrijkste kenmerken uit halen waar we ook naar kijken bij het matchen. Vooral bij katten zijn vaak niet beide flanken hetzelfde getekend en daarom is dit zo belangrijk. Goede vraag!

We zetten weleens advertenties in dier gerelateerde tijdschriften en we geven tips en trucs wanneer we met een stand op evenementen staan. Verder is er inderdaad weinig reclame. Ik weet persoonlijk niet of dat komt doordat dat natuurlijk prijzig is en we een non profit organisatie zijn. Of omdat het bestuur dat zo besloten heeft. Ik zelf vind zeker dat er meer aandacht aan besteed mag worden.
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
  Moderator vrijdag 8 maart 2019 @ 18:08:16 #69
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_185481303
Hoe gaat zo'n melding van een gevonden huisdier eigenlijk in zijn werk ?

Stel ik loop in het bos, ik zie een hond met zijn riem nog om door het bos rennen, en hij lijkt echt een beetje zoekende -O- en ik zie in geen velden of wegen zijn baasje.

Ik krijg met moeite de hond te pakken; en dan... ?
pi_185481494
Wij hebben de dierenambulance gebeld die kwamen hem ophalen, die zullen wel alles in het werk zetten neem ik aan.

Maar ik twijfel toch anders had ik die vraag niet gesteld, was/is een leuk hondje, wij hadden het graag gewild, echter de eigenaar ongelukkig maken wil ik dan niet. Vandaar gebeld anders hadden we het ja gewoon kunnen houden.

[ Bericht 51% gewijzigd door #ANONIEM op 08-03-2019 18:21:47 ]
  vrijdag 8 maart 2019 @ 19:47:06 #71
481523 verified  VraagWatJeWil
Wat jij wil!
pi_185483132
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 maart 2019 18:20 schreef john2406 het volgende:
Wij hebben de dierenambulance gebeld die kwamen hem ophalen, die zullen wel alles in het werk zetten neem ik aan.

Maar ik twijfel toch anders had ik die vraag niet gesteld, was/is een leuk hondje, wij hadden het graag gewild, echter de eigenaar ongelukkig maken wil ik dan niet. Vandaar gebeld anders hadden we het ja gewoon kunnen houden.
Dat snap ik, het is ook heel goed om eerst te kijken of het dier een thuis heeft.
In dit geval kan wellicht de dierenambulance je vertellen hoe het afgelopen is. Als de hond bijvoorbeeld in het asiel terecht is gekomen mag je hem/haar na 2 weken adopteren. Misschien is dat een optie?
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
  vrijdag 8 maart 2019 @ 20:03:54 #72
481523 verified  VraagWatJeWil
Wat jij wil!
pi_185483492
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 maart 2019 18:08 schreef Vonkenboer het volgende:
Hoe gaat zo'n melding van een gevonden huisdier eigenlijk in zijn werk ?

Stel ik loop in het bos, ik zie een hond met zijn riem nog om door het bos rennen, en hij lijkt echt een beetje zoekende -O- en ik zie in geen velden of wegen zijn baasje.

Ik krijg met moeite de hond te pakken; en dan... ?
Als je de hond kunt vangen zijn er meerdere opties, je kunt hem/haar meenemen naar huis als je zo niemand in de buurt ziet en vervolgens melding maken bij ons en/of andere instanties ( denk aan dierenambulance, WIOA).
Je kunt met het dier zelf naar de dierenarts of asiel gaan om (hopelijk) de chip uit te laten lezen.
Je kunt ook de dierenambulance vragen het dier op te halen, let op dit doen hun alleen als je het dier daadwerkelijk gevangen hebt en niet wanneer hij los loopt.

Honden zijn overal het algemeen best snel weer herenigd met hun baasje, zeker als de hond nog een lijn om heeft kun je er wel vanuit gaan dat het dier ontsnapt is tijdens het wandelen.
Het baasje zal zeker op zoek gaan naar zijn/haar zijn dier.
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
pi_185484017
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 maart 2019 09:51 schreef VraagWatJeWil het volgende:
[..]

Ik zie daar de voordelen wel van in en de technologie gaat daar ook steeds meer op aan. Als het voor de gezondheid geen kwaad kan en de gegevens goed beschermd zijn heb ik daar niks op tegen.
Kan chippen kwaad voor de gezondheid van het dier ?
  vrijdag 8 maart 2019 @ 20:39:57 #74
481523 verified  VraagWatJeWil
Wat jij wil!
pi_185484198
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 maart 2019 20:30 schreef Geytenbeekje het volgende:
[..]

Kan chippen kwaad voor de gezondheid van het dier ?
Ik heb persoonlijk nog nooit gehoord van gezondheidsproblemen door een chip. Ik ben natuurlijk geen dierenarts dus mocht je ooit twijfels hebben als je zelf een dier neemt zou ik het gewoon navragen.
Mijn eigen dieren waren/ zijn allemaal gechipt en heb er zelf in ieder geval nooit problemen mee ervaren.
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
pi_185484282
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 maart 2019 20:39 schreef VraagWatJeWil het volgende:
[..]

Ik heb persoonlijk nog nooit gehoord van gezondheidsproblemen door een chip. Ik ben natuurlijk geen dierenarts dus mocht je ooit twijfels hebben als je zelf een dier neemt zou ik het gewoon navragen.
Mijn eigen dieren waren/ zijn allemaal gechipt en heb er zelf in ieder geval nooit problemen mee ervaren.
Hoe ben je op het idee gekomen om het te gaan doen ?
  vrijdag 8 maart 2019 @ 20:51:31 #76
481523 verified  VraagWatJeWil
Wat jij wil!
pi_185484423
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 maart 2019 20:43 schreef Geytenbeekje het volgende:
[..]

Hoe ben je op het idee gekomen om het te gaan doen ?
Ik lees al heel lang het tijdschrift hart voor dieren en daar staat regelmatig een advertentie van Amivedi in. Ik zat dus al heel lang met het idee in mijn hoofd om me aan te melden. Ook al heb je geen direct contact met de dieren geeft het mij toch echt het gevoel iets goeds voor ze te doen en hun baasjes natuurlijk.

Ik ben zelf gelukkig nog nooit 1 van mijn huisdieren kwijt geweest maar een tijd geleden overleed onze kat en we hadden zoveel steun aan de medewerkers van diverse instanties dat dat me heeft overgehaald bij Amivedi te starten. Ik hoop dat ik mensen op het moment dat ze een dier kwijt zijn of overleden terug vinden net zoveel steun kan bieden door ze zoveel mogelijk bij te staan.

Overigens was het niet aanmelden en gaan, er gaat heel veel aan vooraf. Ik moest een vragenlijst invullen, had contact met de regio coördinator voor een intake, moest vervolgens een week wachten om zeker te weten dat ik het wou gaan doen en toen nog een 3 uur online cursusje volgen.
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
pi_185484504
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 maart 2019 20:51 schreef VraagWatJeWil het volgende:
[..]

Ik lees al heel lang het tijdschrift hart voor dieren en daar staat regelmatig een advertentie van Amivedi in. Ik zat dus al heel lang met het idee in mijn hoofd om me aan te melden. Ook al heb je geen direct contact met de dieren geeft het mij toch echt het gevoel iets goeds voor ze te doen en hun baasjes natuurlijk.

Ik ben zelf gelukkig nog nooit 1 van mijn huisdieren kwijt geweest maar een tijd geleden overleed onze kat en we hadden zoveel steun aan de medewerkers van diverse instanties dat dat me heeft overgehaald bij Amivedi te starten. Ik hoop dat ik mensen op het moment dat ze een dier kwijt zijn of overleden terug vinden net zoveel steun kan bieden door ze zoveel mogelijk bij te staan.

Overigens was het niet aanmelden en gaan, er gaat heel veel aan vooraf. Ik moest een vragenlijst invullen, had contact met de regio coördinator voor een intake, moest vervolgens een week wachten om zeker te weten dat ik het wou gaan doen en toen nog een 3 uur online cursusje volgen.
Mooi dat er dan in Nederland zulke stichtingen er zijn.
En een reis naar landen met veel zwerfdieren ?
  vrijdag 8 maart 2019 @ 21:03:08 #78
481523 verified  VraagWatJeWil
Wat jij wil!
pi_185484635
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 maart 2019 20:55 schreef Geytenbeekje het volgende:
[..]

Mooi dat er dan in Nederland zulke stichtingen er zijn.
En een reis naar landen met veel zwerfdieren ?
Dat hoeft van mij niet, ik hou het lekker bij Nederland. Uiteraard zijn er overal dieren die hulp nodig hebben en wellicht dat ik daar ooit meer mee ga doen. Voor nu vind ik dit hartstikke leuk.
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
  vrijdag 8 maart 2019 @ 22:03:12 #79
219073 pietkanarie
Vreemde vogel
pi_185486064
quote:
0s.gif Op donderdag 7 maart 2019 21:49 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[ afbeelding ]

Groetjes van mijn schone slaper.. Die gelukkig zijn chip nog nooit nodig heeft gehad.
*smelt*

Vraag: zijn er duidelijke piekmomenten in het aantal vermissingen? Bijv. rondom nieuwjaar (wegvluchten door schrikken van vuurwerk?)
I believe i can fly!
I believe i can touch the sky!
  Eindredactie Sport / Forummod vrijdag 8 maart 2019 @ 22:07:34 #80
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiėr:
pi_185486159
Wat zijn de 'vreemdste' of meest 'unieke' dieren die je met een baasje hebt kunnen herenigen? Dus wat anders dan de honden, katten en konijnen :P
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiėr in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  vrijdag 8 maart 2019 @ 22:24:00 #81
481523 verified  VraagWatJeWil
Wat jij wil!
pi_185486480
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 maart 2019 22:03 schreef pietkanarie het volgende:
[..]

*smelt*

Vraag: zijn er duidelijke piekmomenten in het aantal vermissingen? Bijv. rondom nieuwjaar (wegvluchten door schrikken van vuurwerk?)
Met de jaarwisseling viel het me heel erg mee. In de zomertijd en dan voornamelijk rond de zomervakantie periode is er wel een duidelijke piek.
En nu het weer mooier word merk ik dat mensen vooral op zondagen uit wandelen gaan met hun hond en het dier dan los laten lopen in het bos. Zo zijn er veel honden die er vandoor gaan.
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
  vrijdag 8 maart 2019 @ 22:29:01 #82
481523 verified  VraagWatJeWil
Wat jij wil!
pi_185486593
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 maart 2019 22:07 schreef heywoodu het volgende:
Wat zijn de 'vreemdste' of meest 'unieke' dieren die je met een baasje hebt kunnen herenigen? Dus wat anders dan de honden, katten en konijnen :P
Een tijdje geleden kreeg ik in de ochtend een melding van een vermiste kip, opzich niet bijzonder dit komt wel vaker voor. Maar s'avonds werd ik gebeld dat er bij een mevrouw een kip in de tuin zat en deze was in een bloempot gekropen. Ze was er zeker van dat het de vermiste kip op mijn pagina was dus ik bellen met de eigenaar. En inderdaad, een tijdje later kreeg ik een telefoontje dat ze hun kip uit de bloempot hadden gehaald. Ik vond het zelf wel geinig en het blijft me toch bij.

Verder hoop ik zelf stiekem ook dat er een keer een bijzonder/ apart dier gemeld word. Feit is wel dat de meeste dieren die bij ons aangemeld worden katten en honden zijn.
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
  Eindredactie Sport / Forummod vrijdag 8 maart 2019 @ 22:36:08 #83
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiėr:
pi_185486746
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 maart 2019 22:29 schreef VraagWatJeWil het volgende:
[..]

Een tijdje geleden kreeg ik in de ochtend een melding van een vermiste kip, opzich niet bijzonder dit komt wel vaker voor. Maar s'avonds werd ik gebeld dat er bij een mevrouw een kip in de tuin zat en deze was in een bloempot gekropen. Ze was er zeker van dat het de vermiste kip op mijn pagina was dus ik bellen met de eigenaar. En inderdaad, een tijdje later kreeg ik een telefoontje dat ze hun kip uit de bloempot hadden gehaald. Ik vond het zelf wel geinig en het blijft me toch bij.

Verder hoop ik zelf stiekem ook dat er een keer een bijzonder/ apart dier gemeld word. Feit is wel dat de meeste dieren die bij ons aangemeld worden katten en honden zijn.
_O-

Ja, ik kan me voorstellen dat het wat minder vaak gebeurt dat iemand ff belt met 'Hoi, mijn vogelspin is ontsnapt" :P
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiėr in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  zaterdag 9 maart 2019 @ 01:04:32 #84
2651 svann
night-hawk
pi_185489009
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 maart 2019 22:36 schreef heywoodu het volgende:
_O-

Ja, ik kan me voorstellen dat het wat minder vaak gebeurt dat iemand ff belt met 'Hoi, mijn vogelspin is ontsnapt" :P
Slangen willen nog wel eens ontsnappen 's zomers, dat is dan meteen plaatselijk nieuws.
seek electricity         Fok!Team Kiva micro-kredieten == Doe mee met $25! == topic
  zaterdag 9 maart 2019 @ 08:52:22 #85
481523 verified  VraagWatJeWil
Wat jij wil!
pi_185491188
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 maart 2019 22:36 schreef heywoodu het volgende:
[..]

_O-

Ja, ik kan me voorstellen dat het wat minder vaak gebeurt dat iemand ff belt met 'Hoi, mijn vogelspin is ontsnapt" :P
Haha, Dat is bij mij in ieder geval nog niet gebeurt. Maar jaarlijks worden er bij ons toch nog 90 vermiste reptielen gemeld, waarvan er 45 weer terug komen bij hun eigenaar.

Van de 227 gevonden reptielen, komen er helaas maar 28 weer terug bij hun eigenaar.
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
  zaterdag 9 maart 2019 @ 08:53:50 #86
481523 verified  VraagWatJeWil
Wat jij wil!
pi_185491202
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 maart 2019 01:04 schreef svann het volgende:
[..]

Slangen willen nog wel eens ontsnappen 's zomers, dat is dan meteen plaatselijk nieuws.
Ook slangen kun je bij ons melden !
Maar een ontsnapte slang veroorzaakt altijd wel wat opschudding in de media.
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
pi_185491420
Wat is het gekste beest wat jullie gevonden hebben?
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  Moderator zaterdag 9 maart 2019 @ 09:16:33 #88
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_185491437
Hebben jullie wel eens leuke bedankjes gehad van mensen wiens dier jullie terugvonden.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  zaterdag 9 maart 2019 @ 09:41:49 #89
481523 verified  VraagWatJeWil
Wat jij wil!
pi_185491716
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 maart 2019 09:15 schreef raptorix het volgende:
Wat is het gekste beest wat jullie gevonden hebben?
Er is deze maand wel bij ons een gek dier vermeld, in Rotterdam is er namelijk een maanvis gevonden ! https://www.amivedi.nl/detail/?meldingid=1441551 _O-

Afgelopen jaar zijn er drie vermiste echt bijzondere dieren gemeld bij ons : een witte wallabie, een toekan en een steenuil. Helaas zijn deze zaken ook nog niet opgelost.

Bij de gevonden dieren hadden wij een schorpioen, vissen, wandelende takken en een australische lachvogel !. Ook hier heeft nog niemand zich voor gemeld.

Het gekste dier bij mijn eigen meldpunt gemeld is een (nog steeds) vermiste schildpad.
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
pi_185491755
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 maart 2019 09:41 schreef VraagWatJeWil het volgende:
[..]

Er is deze maand wel bij ons een gek dier vermeld, in Rotterdam is er namelijk een maanvis gevonden ! https://www.amivedi.nl/detail/?meldingid=1441551 _O-

Afgelopen jaar zijn er drie vermiste echt bijzondere dieren gemeld bij ons : een witte wallabie, een toekan en een steenuil. Helaas zijn deze zaken ook nog niet opgelost.

Bij de gevonden dieren hadden wij een schorpioen, vissen, wandelende takken en een australische lachvogel !. Ook hier heeft nog niemand zich voor gemeld.

Het gekste dier bij mijn eigen meldpunt gemeld is een (nog steeds) vermiste schildpad.
:)
Ik heb een keer een schildpad gevangen met vissen :)
Beestje was hardleers want mijn vrienden hadden hem ook paar keer :)
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  Eindredactie Sport / Forummod zaterdag 9 maart 2019 @ 09:46:59 #91
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiėr:
pi_185491778
Ik vraag me toch af hoe je ineens een maanvis vindt, die loopt niet even over straat ofzo. Het beestje kwijtraken is ook knap.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiėr in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  zaterdag 9 maart 2019 @ 10:09:06 #92
481523 verified  VraagWatJeWil
Wat jij wil!
pi_185492018
quote:
2s.gif Op zaterdag 9 maart 2019 09:16 schreef Bosbeetle het volgende:
Hebben jullie wel eens leuke bedankjes gehad van mensen wiens dier jullie terugvonden.
Bedankjes als in een fysieke cadeau of een kaartje heb ik niet ontvangen.

Wel een heleboel leuke en vooral dankbare reacties; ook als je een overleden dier toch terug hebt kunnen koppelen aan hun baasje.
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
  zaterdag 9 maart 2019 @ 10:11:29 #93
481523 verified  VraagWatJeWil
Wat jij wil!
pi_185492050
quote:
11s.gif Op zaterdag 9 maart 2019 09:46 schreef heywoodu het volgende:
Ik vraag me toch af hoe je ineens een maanvis vindt, die loopt niet even over straat ofzo. Het beestje kwijtraken is ook knap.
Waarschijnlijk is hij gewoon fysiek door mensen aan straat gezet, die hem niet meer willen hebben.
Daar zijn natuurlijk ook andere oplossingen voor, veel dierenspeciaalzaken willen vissen ook wel terug nemen als ze bijvoorbeeld te groot worden voor je aquarium. Of als ze niet meer passen bij de rest van je vissenbestand.

Ik heb zelf ook een zoetwater aquarium. Zodoende dat ik weet dat die mogelijkheid bestaat :)

[ Bericht 8% gewijzigd door VraagWatJeWil op 09-03-2019 10:42:10 ]
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
  Eindredactie Sport / Forummod zaterdag 9 maart 2019 @ 10:16:46 #94
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiėr:
pi_185492114
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 maart 2019 10:11 schreef VraagWatJeWil het volgende:
[..]

Waarschijnlijk is hij gewoon fysiek door mensen aan straat gezet, die hem niet meer willen hebben.
Daar zijn natuurlijk ook andere oplossingen voor, veel dierenspeciaalzaken willen vissen ook wel terug nemen als ze bijvoorbeeld te groot worden voor je aquarium. Of als ze niet meer passen bij de rest van je vissenbestand. Ik heb zelf ook een zoetwater aquarium.
Dan ben je ook wel een minderwaardig figuur zeg :r

Breng zo'n dier dan inderdaad naar een speciaalzaak of vraag even iemand om hulp ofzo..
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiėr in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  zaterdag 9 maart 2019 @ 13:46:27 #95
481523 verified  VraagWatJeWil
Wat jij wil!
pi_185495272
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 maart 2019 10:16 schreef heywoodu het volgende:
[..]

Dan ben je ook wel een minderwaardig figuur zeg :r

Breng zo'n dier dan inderdaad naar een speciaalzaak of vraag even iemand om hulp ofzo..
Niet iedereen heeft daar helaas dezelfde gedachten over.
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
  Moderator zaterdag 9 maart 2019 @ 20:02:06 #96
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
  zaterdag 9 maart 2019 @ 21:26:37 #97
481523 verified  VraagWatJeWil
Wat jij wil!
pi_185505459
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 maart 2019 20:02 schreef Vonkenboer het volgende:
Zijn jullie eigenlijk nog op zoek naar vrijwilligers ? :?
Jazeker! We zoeken momenteel nog best wat vrijwilligers!
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
pi_185517751
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 maart 2019 16:57 schreef VraagWatJeWil het volgende:
[..]

Dat klopt, en dat is ook de normale gang van zaken bij ons. Wij kunnen niet in landelijke databanken, we kunnen alleen een chip nakijken wanneer er een dier vermist is en de melder de gegevens ervan aan ons toevertrouwd.

Het is voor een eigenaar alleen maar noodzaak zijn eigen chip gegevens goed bij te houden. En dat is voor ons weer belangrijk om het volgende. Wanneer een dier gevonden word en hij/zij is gechipt dan hoeven wij vaak helemaal niet te bemiddelen. Dan is het alleen een kwestie van contact opnemen met de eigenaar en het dier is weer op zijn plek. En daarom is het zo hele chippen zo belangrijk.

Ik hoop dat ik het zo goed uitgelegd heb.
Ok top dan! Had het verkeerd begrepen.
  Moderator maandag 11 maart 2019 @ 18:56:08 #99
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_185547162
Het vraag wat je wil account gaat weer naar de volgende persoon, nogmaals hartelijk bedankt voor de vragen en voor de antwoorden :)
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')