https://www.avrotros.nl/e(...)al-2019-in-tel-aviv/quote:21 JAN 2019
Singer-songwriter Duncan Laurence gaat Nederland vertegenwoordigen op de 64ste editie van het Eurovisie Songfestival 2019 in Tel Aviv.
De Nederlandse inzending van het Songfestival heeft de afgelopen jaren een absolute kwaliteitsslag gemaakt. Met Duncan Laurence zet AVROTROS deze lijn voort. Algemeen directeur AVROTROS en lid van de selectiecommissie Eric van Stade: “We werden van onze stoel geblazen door deze song. Het is zo krachtig dat we unaniem hebben besloten dat Duncan onze man is.”
Over Duncan Laurence
Duncan Laurence ( Spijkenisse, 11 april 1994) studeerde afgelopen jaar af aan de Rockacademie in Tilburg. Hij ontwikkelde zich daar als zanger, songwriter en producer en deed tijdens zijn studie ervaring op in onder andere Londen en Stockholm.
Duncan Laurence: “De afgelopen jaren deden voor Nederland A-artiesten mee met grote naamsbekendheid. Voor mij geldt dat laatste niet maar dat is juist ook mooi: er zijn heel veel jonge muzikale talenten in Nederland. Mijn deelname bewijst dat je zomaar de kans kunt krijgen om op zo’n groot platform te laten zien wat je waard bent. Ik ben heel trots dat ik Nederland ga vertegenwoordigen en ik ga alles geven.”
Ilse DeLange – die de selectiecommissie wees op deze inzending: “Duncan is heel bijzonder. Wat hij schrijft is heel erg internationaal. Het is authentiek. Het raakt in alles vind ik. Verder heeft hij ook de persoonlijkheid die bij zo’n groot avontuur hoort. Zijn prioriteiten liggen altijd bij de muziek.”
Alle details rondom de Nederlandse inzending worden op donderdag 7 maart bekend gemaakt. Duncan zal zich tot die tijd in alle rust volledig focussen en voorbereiden op zijn inzending.
Ik reageer van uit persoonlijke titel nu: met al die hack heb ik moeite, en volgens mij heb ik eigenlijk alles dat gelekt is niet geluisterd. Bewust, omdat ik dat echt supersuf vind, dat mensen uit hun drang naar aandacht niet het artiestenwerk willen respecteren. Dus tja, deze moderne tijd is eigenlijk gewoon kutquote:Op woensdag 6 maart 2019 19:51 schreef aarontje112 het volgende:
Vind het soms wel een beetje hypocriet hier. Toen I Miss You en die Arcade demo online stonden, ging ook de helft luisteren. En andere landen dan? Nummer van België, fragmenten van Rusland, nummers uit nationale voorrondes. Dat wordt hier ook (eigenlijk illegaal) gepost, zonder dat veel er moeite mee hebben. Terwijl die in feite écht gehackt worden, zonder dat ze ergens online hebben gestaan.
Nogmaals, geldt zeker niet voor iedereen. Maar sommigen kunnen wel ineens de moraalridder gaan uithangen als het om Nederland gaat, come on.
Die nummers stonden al op Spotify in Australië steeds, was niet echt hacken achteraf. Kwam er rond Duitsland/België pas achter dat ze dat zo deden.quote:Op woensdag 6 maart 2019 19:51 schreef aarontje112 het volgende:
Vind het soms wel een beetje hypocriet hier. Toen I Miss You en die Arcade demo online stonden, ging ook de helft luisteren. En andere landen dan? Nummer van België, fragmenten van Rusland, nummers uit nationale voorrondes. Dat wordt hier ook (eigenlijk illegaal) gepost, zonder dat veel er moeite mee hebben. Terwijl die in feite écht gehackt worden, zonder dat ze ergens online hebben gestaan.
Nogmaals, geldt zeker niet voor iedereen. Maar sommigen kunnen wel ineens de moraalridder gaan uithangen als het om Nederland gaat, come on.
Er zijn meerdere dingen die meespelen in je antwoord.quote:Op woensdag 6 maart 2019 19:51 schreef aarontje112 het volgende:
Van I Miss You was een normale youtube van z'n afstudeerproject. Dat was geen leak of hack ofzo. Dus dat is logisch dat mensen youtubes gaan luisteren van de artiest die bekend is gemaakt als deelnemer.quote:Op woensdag 6 maart 2019 19:51 schreef aarontje112 het volgende:
Volgens mij is dat niet door AvroTros bevestigd maar ik kan het allemaal niet meer bijhouden. *gooit armen in de lucht*quote:Op woensdag 6 maart 2019 20:09 schreef Cee het volgende:
Maar even terug naar het goede nieuws, klopt het dus dat het nummer in de avond bekend wordt gemaakt? Want ik zit al serieus de hele dag manieren te bedenken om tijdens het werk ongestoord het nummer te luisteren en het is haast onmogelijk.
Precies dit.quote:Op woensdag 6 maart 2019 20:08 schreef Dave het volgende:
Alweer een deel verder in het "ik hoorde van mijn buurvrouw haar dochtertje, die vriendinnetje is van de zoon van de broer van die enge achteroom van die Carola, die vriendin van Duncan, dat het misschien wel arcade is" topic?
AD meldt dat hij het morgenavond bij DWDD presenteert, maar ik ben bang dat dat van dat fake-bericht van KoningPils af komt...quote:Op woensdag 6 maart 2019 20:09 schreef Cee het volgende:
Maar even terug naar het goede nieuws, klopt het dus dat het nummer in de avond bekend wordt gemaakt? Want ik zit al serieus de hele dag manieren te bedenken om tijdens het werk ongestoord het nummer te luisteren en het is haast onmogelijk.
Nee dat ook niet, maar er zijn ook aardig wat van die zippyshare bestandjes gedeeld. Mij boeit het niet zo, bedoel het ook niet persoonlijk. En die mensen die nu reageren had ik ook niet in gedachten. Maar goed, je kunt niet ontkennen dat mensen heeel anders reageren op andere leks dan Nederland. Wat misscbje ook wel normaal isquote:Op woensdag 6 maart 2019 19:58 schreef Em31 het volgende:
[..]
Die nummers stonden al op Spotify in Australië steeds, was niet echt hacken achteraf. Kwam er rond Duitsland/België pas achter dat ze dat zo deden.
Dit zou wel hilarisch zijnquote:Op woensdag 6 maart 2019 20:14 schreef Dave het volgende:
[..]
AD meldt dat hij het morgenavond bij DWDD presenteert, maar ik ben bang dat dat van dat fake-bericht van KoningPils af komt...
Ja ik snap dat laatste sowieso wel idd, maar ik vond het voor België ook echt zielig dat het één dag ervoor mis ging. Heb ik ook gepost dat ik dat kut voor ze vond. Maar als het dan tóch gelekt is ga ik wel luisteren ja want je helpt ze niet meer door niet te luisteren.quote:Op woensdag 6 maart 2019 20:22 schreef aarontje112 het volgende:
[..]
Nee dat ook niet, maar er zijn ook aardig wat van die zippyshare bestandjes gedeeld. Mij boeit het niet zo, bedoel het ook niet persoonlijk. En die mensen die nu reageren had ik ook niet in gedachten. Maar goed, je kunt niet ontkennen dat mensen heeel anders reageren op andere leks dan Nederland. Wat misscbje ook wel normaal is
Klopt! Maar ook meer hoe iedereen op een iemand duikt, die het soms ook maar uit enthousiasme deelt. Afijn, ik kan m’n punt niet meer helemaal makenquote:Op woensdag 6 maart 2019 20:03 schreef Greys het volgende:
[..]
Van I Miss You was een normale youtube van z'n afstudeerproject. Dat was geen leak of hack ofzo. Dus dat is logisch dat mensen youtubes gaan luisteren van de artiest die bekend is gemaakt als deelnemer.![]()
Arcade heb ik geloof ik zelf nog niet gehoord. En dat was (bij mijn weten) toendertijd ook gewoon een youtube oid? Dat zijn toch geen leaks? Dat stond er al een tijdje en zijn toen daarna pas snel offline gehaald.
Ja lijkt me sterk dat er meerdere personen zijnquote:Op woensdag 6 maart 2019 20:25 schreef Greys het volgende:
Nog even over dat lekken.
Als er een nummer van een ander land al is gelekt dan help je er niemand meer mee om er niet naar te luisteren.
Als je bewust zelf een nummer hackt en/of openbaart vind ik dat toch wel echt van een heel andere orde.
Overigens opvallend dat AD ook al tussen neus en lippen door schrijft over die voices site, inclusief linkje, en begint over die DJ en dat Junkie nog wat nummer. Dat werd ons hier eerder ook al 'door de strot' geduwd en nu begint het AD daar ook al mee. Hm..
Mjah dat is meer omdat hij er via via aan komt (volgens eigen zeggen) van een bron die met Duncan gewerkt heeft. Ik vind het dan van die bewuste persoon wel vrij verwerpelijk dat die het verspreidt. Dat iemand het dan uit enthousiasme hier ineens online komt neergooien (met bijschrift 'exclusief van mij!') dat mag, maar de opgetrokken wenkbrauwen daarover snap ik dan ook echt wel. Had ik zelf ook. Want het is net zo 'exclusief' aan Songfestivalweblog gestuurd waarschijnlijk want daar stond het nog eerder of vrijwel meteen.quote:Op woensdag 6 maart 2019 20:26 schreef aarontje112 het volgende:
[..]
Klopt! Maar ook meer hoe iedereen op een iemand duikt, die het soms ook maar uit enthousiasme deelt. Afijn, ik kan m’n punt niet meer helemaal makenZENUWACHTIG!1!1!1
Het zou wel hilarisch zijn als hij morgen helemaal niet bij DWDD zit en het gewoon door één of ander redactielid uit het 'persbericht' van KoningPils blijkt te zijn gehaald.quote:Op woensdag 6 maart 2019 20:43 schreef Greys het volgende:
Ik kan me wérkekijk niet voorstellen dat Boulevard of wie ook dat van 'morgenavond bij DWDD' puur hier gelezen heeft en niet gechecked heeft of AvroTros dat gezegd heeft.
Overigens denk ik ook wel dat ie morgen bij DWDD zit.Dat denkt bijna iedereen wel denk ik.
Jaquote:Op woensdag 6 maart 2019 20:43 schreef Greys het volgende:
Ik kan me wérkekijk niet voorstellen dat Boulevard of wie ook dat van 'morgenavond bij DWDD' puur hier gelezen heeft en niet gechecked heeft of AvroTros dat gezegd heeft.
Overigens denk ik ook wel dat ie morgen bij DWDD zit.Dat denkt bijna iedereen wel denk ik.
Ik kom niet meer bij als dat zo isquote:Op woensdag 6 maart 2019 20:45 schreef libranl het volgende:
[..]
Het zou wel hilarisch zijn als hij morgen helemaal niet bij DWDD zit en het gewoon door één of ander redactielid uit het 'persbericht' van KoningPils blijkt te zijn gehaald.
Ik hoop het in ieder geval niet. Het liefst komt morgen om 11 uur de clip online, zodat die al overal gedeeld kan worden.quote:Op woensdag 6 maart 2019 20:45 schreef Em31 het volgende:
[..]
Jamaar denk niet dat we de eerste keer dat we het nummer horen het een live-versie is
Denk ik ook!quote:Op woensdag 6 maart 2019 20:45 schreef Em31 het volgende:
[..]
Jamaar denk niet dat we de eerste keer dat we het nummer horen het een live-versie is
Ik ook niet, bij het idee alleen al lig ik dubbelquote:Op woensdag 6 maart 2019 20:46 schreef Aoibhin het volgende:
[..]
Ik kom niet meer bij als dat zo is![]()
Maar het lijkt me inderdaad ook niet dat ze dat niet hebben gecheckt
Dit!quote:Op woensdag 6 maart 2019 21:02 schreef Niels93 het volgende:
Mijn hoofd is echt prut. Wat zijn de feiten? Wat en wanneer gaan we morgen meemaken?
Morgen wordt het nummer bekendgemaakt, maar er is niet bekend waar en wanneer precies. Mogelijk biedt Instagram om 11 uur morgenochtend een antwoordquote:Op woensdag 6 maart 2019 21:02 schreef Niels93 het volgende:
Mijn hoofd is echt prut. Wat zijn de feiten? Wat en wanneer gaan we morgen meemaken?
Klopt, dat is wel anders inderdaad.quote:Op woensdag 6 maart 2019 21:01 schreef Greys het volgende:
Wat me wel opvalt is toen Boulevard of Shownieuws of wie was het 't goed had met de artiest dat AvroTros vrij snel bevestigde.
Nu wordt er nog steeds niets gezegd of bevestigd door AvroTros. Dus het zou morgen weleens anders kunnen lopen.Ben benieuwd!
IS HET AL MORGEN
En waarin maak je dit op?quote:Op woensdag 6 maart 2019 21:06 schreef hole1988 het volgende:
Ik ben even bezig geweest en in de link https://duncanlaurence.lnk.to/arcade werd verwezen naar apple music (https://itunes.apple.com/(...)&at=1000lKmx&ct=LFV_) en spotify (http://open.spotify.com/track/1Xi84slp6FryDSCbzq4UCD) in die beide links kan ik opmaken dat het NIET om een album gaat, maar om een single.
In de iTunes-link staat arcade-single, bij de Spotify-link snap ik het ook niet helemaalquote:
Een link van een losse nummer begint met http://open.spotify.com/track/ en van een album met http://open.spotify.com/album/ (het eerste is het geval) in de link van itunes staat "arcade-single"quote:
Erg he, maar zo gaat het echt ieder jaar hierquote:Op woensdag 6 maart 2019 21:07 schreef MMF93 het volgende:
Heb een poging gedaan om alles bij te lezen over het gelek en of het wel/niet echt is en wel/niet arcade wordt en wel/niet alleen z'n albumcover is en niet het ESF-liedje en wel/niet er morgen al een videoclip uitkomt vóór dwdd en en en NU WEET IK HET OOK NIET MEER HOOR.
Ah, duidelijk.quote:Op woensdag 6 maart 2019 21:10 schreef hole1988 het volgende:
[..]
Een link van een losse nummer begint met http://open.spotify.com/track/ en van een album met http://open.spotify.com/album/ (het eerste is het geval) in de link van itunes staat "arcade-single"
Allebei rond 11 uur 's ochtendsquote:Op woensdag 6 maart 2019 21:13 schreef Chocoladesoes het volgende:
Hoe laat kwamen gisteren die Instagram afbeeldingen online? En hoe laat vandaag? Want misschien morgen weer rond dezelfde tijd?
Owquote:Op woensdag 6 maart 2019 21:06 schreef hole1988 het volgende:
Ik ben even bezig geweest en in de link https://duncanlaurence.lnk.to/arcade werd verwezen naar apple music (https://itunes.apple.com/(...)&at=1000lKmx&ct=LFV_) en spotify (http://open.spotify.com/track/1Xi84slp6FryDSCbzq4UCD) in die beide links kan ik opmaken dat het NIET om een album gaat, maar om een single.
Of... het is wel echt een single van Duncan en die komt morgen echt online, alleen het is niet het ESF-nummer! Dat kan ook nogquote:Op woensdag 6 maart 2019 21:17 schreef Greys het volgende:
[..]
Ow
Nou als dat echt zo is dan is er iemand dus nogal onverstandig geweest daar bij team Duncan om dat al online te zetten. Jammer van de nu niet meer mysterieuze reveal dan.
Hmmm ja. Ik wil dit heel graag geloven maar neh, dat lukt me niet meer zo goed nu.quote:Op woensdag 6 maart 2019 21:18 schreef Hawaii_Tim het volgende:
[..]
Of... het is wel echt een single van Duncan en die komt morgen echt online, alleen het is niet het ESF-nummer! Dat kan ook nog
Als hole eenmaal dit aangeeft over dit soort dingen, is het eigenlijk wel zeker ja.quote:Op woensdag 6 maart 2019 21:19 schreef Greys het volgende:
[..]
Hmmm ja. Ik wil dit heel graag geloven maar neh, dat lukt me niet meer.
Het was vrij snel weer offline die link geloof ik (toch?). Had je die links toen snel opgeslagen ofzo?quote:Op woensdag 6 maart 2019 21:06 schreef hole1988 het volgende:
zoekmachine Bing.com was zo handig geweest om de pagina op te slaan http://cc.bingj.com/cache(...)AI6iMDn6TkYZl-ydno4gquote:
Ik heb Arcade volgens mij helemaal niet gehoord nog dus ben erg benieuwd.quote:Op woensdag 6 maart 2019 21:23 schreef grazz het volgende:
Zo, ook weer bij. Gelukkig geen nieuwe leaksMaar zoals het nu lijkt, al helemaal uit de laatste post van hole1988, is het lied Arcade.
Ben nog steeds niet heel enthousiast op het moment. Ik herinner me de demo, die ik weken terug heb gehoord, als een nogal vlak refrein. Kan nu alleen maar hopen dat de nieuwe versie het nummer interessanter heeft gemaakt.
Nog één laatste zeurpost over I miss you. Voor mij klinkt dat als winnend materiaal, dus erg jammer als dit niet het lied is. Misschien dat Arcade morgen kan verrassen.
Ja, ik heb er een meh-gevoel aan over gehoudenquote:Op woensdag 6 maart 2019 21:24 schreef Greys het volgende:
Potver zeg. Nog één dagje. Ze waren zo close bij een eigen reveal na al die tijd stilte. Sneu wel.
Ohquote:Op woensdag 6 maart 2019 21:24 schreef hole1988 het volgende:
[..]
zoekmachine Bing.com was zo handig geweest om de pagina op te slaan http://cc.bingj.com/cache(...)AI6iMDn6TkYZl-ydno4g
Ik vind de demo versie al lekker klinken, maar er mag meer arrangement inzitten, dus meer orkest.quote:Op woensdag 6 maart 2019 21:25 schreef Greys het volgende:
[..]
Ik heb Arcade volgens mij helemaal niet gehoord nog dus ben erg benieuwd.
Als dat hem is.
JA IK BEN NOG STEEDS IN DE ONTKENNINGSFASE
Hee, je zit nog wel in #TeamKomtGoed toch? Vanmiddag zat je er ondanks alles nog wel inquote:Op woensdag 6 maart 2019 21:26 schreef grazz het volgende:
[..]
Ja, ik heb er een meh-gevoel aan over gehoudenMaar goed, morgen een nieuwe dag. Ik ben toch wel nieuwsgierig naar de nieuwe versie van Arcade. Ik verwacht mid-tempo. Niet een piano ballad iig.
Ik ga volgend jaar echt overal alerts in ESF plaatsen dat wie er iets lekt via via via die ZERO POINTS krijgt.quote:Op woensdag 6 maart 2019 21:26 schreef grazz het volgende:
[..]
Ja, ik heb er een meh-gevoel aan over gehoudenMaar goed, morgen een nieuwe dag. Ik ben toch wel nieuwsgierig naar de nieuwe versie van Arcade. Ik verwacht mid-tempo. Niet een piano ballad iig.
Rustag Gerard het is maar de piano en demo versie.quote:Op woensdag 6 maart 2019 21:28 schreef Gerard-Joling het volgende:
Sorry maar ik vind Arcade echt flut.
Geen bezieling, vlak en monotoon. Viel bijna in slaap.
Oh lieve heer laat het alstublieft iets anders zijn!
Als het Arcade is kan je nog helemaal niet het echte werk hebben gehoord.quote:Op woensdag 6 maart 2019 21:28 schreef Gerard-Joling het volgende:
Oh lieve heer laat het alstublieft iets anders zijn!
Jaa jongens voor wie afleiding wil ga luisterenquote:Op woensdag 6 maart 2019 21:24 schreef ato het volgende:
Als jullie nog meer willen hyperen, luister en kijk nog de première clip van Griekenland.
Een concurrent erbij hoor van Duncan
Jaaaaahhhhh...quote:Op woensdag 6 maart 2019 21:30 schreef Em31 het volgende:
[..]
Jaa jongens voor wie afleiding wil ga luisteren
omg moet ik dus weer mijn nummer 1 veranderenquote:Op woensdag 6 maart 2019 21:31 schreef ato het volgende:
[..]
Jaaaaahhhhh...
En Serhat komt toch ook vannacht?
Dat van de spoilers is inderdaad wel handig ja. Ik had het liever ook echt nog niet geweten zo één dag van tevoren.quote:Op woensdag 6 maart 2019 21:24 schreef Greys het volgende:
VOLGEND JAAR GA IK NIKS MEER LEZEN OP TWITTER AD SHOWNIEUWS EN ALLES MOT HIER IN SPOILERS
Potver zeg. Nog één dagje. Ze waren zo close bij een eigen reveal na al die tijd stilte. Sneu wel.
Sounds like Calm after the stormquote:Op woensdag 6 maart 2019 21:28 schreef Gerard-Joling het volgende:
Ja ik ookquote:Op woensdag 6 maart 2019 21:32 schreef Em31 het volgende:
[..]
omg moet ik dus weer mijn nummer 1 veranderen
Lekker zeiken hoort erbij tochquote:Op woensdag 6 maart 2019 21:30 schreef Greys het volgende:
[..]
Als het Arcade is kan je nog helemaal niet het echte werk hebben gehoord.En aangezien de commissie erdoor werd weggeblazen en Ilse er zo dol op is, is het vast goed. Komt goed ome Geer!
Jaa tuurlijk komt het goedquote:Op woensdag 6 maart 2019 21:28 schreef Chocoladesoes het volgende:
[..]
Hee, je zit nog wel in #TeamKomtGoed toch? Vanmiddag zat je er ondanks alles nog wel in![]()
Ik ga denk ik vroeg naar bed deze avond en uitslapen tot 11 uur. Dan gaat de tijd snel
quote:Op woensdag 6 maart 2019 21:30 schreef Greys het volgende:
En aangezien de commissie erdoor werd weggeblazen en Ilse er zo dol op is, is het vast goed
quote:Op woensdag 6 maart 2019 21:36 schreef ato het volgende:
Ik ben nog steeds positief hoor. Anders sla ik gewoon weer om nadat ik het geluisterd heb om daarna het weer een top nummer te vinden. Hoort bij het gehyper![]()
![]()
https://www.ad.nl/video/k(...)r-hij-is-echt~p66965quote:Op woensdag 6 maart 2019 21:37 schreef Chocoladesoes het volgende:
Ik zoek het filmpje van laatst (van AD?) waarin Ilse super enthousiast over Duncan en het lied is, iemand die hem kan vinden?
Zelfs op de vraag of we gaan winnen wilde ze toen al bijna ja zeggen volgens mij.
Dit gaan we de komende dagen/weken/maanden inderdaad sowieso wel veel krijgen jaquote:Op woensdag 6 maart 2019 21:36 schreef ato het volgende:
Ik ben nog steeds positief hoor. Anders sla ik gewoon weer om nadat ik het geluisterd heb om daarna het weer een top nummer te vinden. Hoort bij het gehyper![]()
![]()
Daar heb je ook zeker gelijk in. Ik denk dat zo'n commissie (onbewust) misschien sneller enthousiast is van gevestigde namen en dat ze voor een betrekkelijk onbekend iemand zijn gegaan geeft wel hoop voor het nummer.quote:Op woensdag 6 maart 2019 21:36 schreef TheVulture het volgende:
Ik hou me ook vast aan de gedachte dat AVROTROS een betrekkelijke nobody als Duncan een ticket naar Tel Aviv geeft als het niet een enorm goed liedje is geworden
Samequote:Op woensdag 6 maart 2019 21:34 schreef Mandy040986 het volgende:
Ik heb Arcade ook nog niet gehoord, dus het wordt sowieso een verrassing voor mij morgen.
Zin in.![]()
Thanks, leuk om weer te bekijkenquote:Op woensdag 6 maart 2019 21:39 schreef grazz het volgende:
[..]
https://www.ad.nl/video/k(...)r-hij-is-echt~p66965
Helpt wel om weer enthousiast te wordenquote:Op woensdag 6 maart 2019 21:42 schreef Chocoladesoes het volgende:
[..]
Thanks, leuk om weer te bekijken
Slow Down en Walk Along vond de commissie ook geweldige nummersquote:Op woensdag 6 maart 2019 21:30 schreef Greys het volgende:
[..]
Als het Arcade is kan je nog helemaal niet het echte werk hebben gehoord.En aangezien de commissie erdoor werd weggeblazen en Ilse er zo dol op is, is het vast goed. Komt goed ome Geer!
OH JA DIT JAquote:Op woensdag 6 maart 2019 21:40 schreef Aoibhin het volgende:
[..]
Daar heb je ook zeker gelijk in. Ik denk dat zo'n commissie (onbewust) misschien sneller enthousiast is van gevestigde namen en dat ze voor een betrekkelijk onbekend iemand zijn gegaan geeft wel hoop voor het nummer.
Gaat ie niet meer mee doen dan?quote:Op woensdag 6 maart 2019 22:06 schreef Mandy040986 het volgende:
Zal blij zijn als we het morgen weten. Kunnen we hyperen over de staking.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |