Je schuilt er echt achter. Heb je dat zelf niet door?quote:Op dinsdag 5 maart 2019 16:02 schreef BoTheParakeet het volgende:
Lees eens iets over burnout/depressie en waarom zo maar opstaan niet gaat.
De compassie heeft ze al een heel topic vol gehad, het houdt een keer op en dan is het tijd om jezelf omhoog te werken.quote:Op dinsdag 5 maart 2019 16:00 schreef Postbus100 het volgende:
[..]
Ik word een beetje verdrietig van je post. Waar is de compassie?
Als ze nou iets deed met het constructief advies, dat doet ze niet. Ze vraagt niet om advies, ze vraagt om aandacht. Daarom moet ze de waarheid horen, daar heeft ze meer aan dan advies waar ze niets mee gaat doen.quote:Op dinsdag 5 maart 2019 16:01 schreef Miss-X het volgende:
[..]
Het is net een paar dagen geleden, ze heeft een burn-out en moeder is ernstig ziek. Sommige mensen kunnen dat niet in een keer aan. In plaats van commentaar geven kan je dan beter constructief advies geven, wat kan ze doen als ze zich zo voelt, tot wie kan je je wenden, is therapie aan te raden enz.
Daar is ze volgens mij mee bezig. En ook dat gaat met vallen en opstaan.quote:Op dinsdag 5 maart 2019 15:58 schreef Harlekien het volgende:
[..]
Tuurlijk mag dat, moet ze daarna wel weer haar zaken bij elkaar rapen. Dat doet ze niet. Ze blijft in haar comfortzone, tinderen met mannen die ze met haar instabiele situatie waarschijnlijk gaat kwetsen. Want ze is niet 'toe aan sociaal contact'. Ze is niet 'toe aan om te werken'.
Moeten we dat maar gaan goedkeuren? Omdat haar moeder ziek is? Ik vind van niet. Dat je moeder ziek is, is geen vrijbrief om je leven te verneuken. Of om de hele dag in bed te blijven. Hetzelfde geldt voor als je vriend het uitmaakt. Tell me I'm wrong.
Hoe kreeg jij jezelf zo ver?quote:Op dinsdag 5 maart 2019 16:10 schreef Amarantha het volgende:
Ik herken mij best wel in je situatie TS (moeder recent overleden etc.) maar wat voor mij helpt is om afleiding te zoeken. Zet je favoriete serie aan, ga lekker naar vrienden etc.. Het is soms moeilijk dat weet ik maar dit zorgt er voor mij wel voor dat ik niet hele dagen in bed blijf liggen. Het leven is soms gewoon onwijs kut maar je moet er toch nog steeds het beste van maken op zo'n moment.
Goed advies.quote:Op dinsdag 5 maart 2019 16:10 schreef Amarantha het volgende:
Ik herken mij best wel in je situatie TS (moeder recent overleden etc.) maar wat voor mij helpt is om afleiding te zoeken. Zet je favoriete serie aan, ga lekker naar vrienden etc.. Het is soms moeilijk dat weet ik maar dit zorgt er voor mij wel voor dat ik niet hele dagen in bed blijf liggen. Het leven is soms gewoon onwijs kut maar je moet er toch nog steeds het beste van maken op zo'n moment.
Hoe weet jij dat? Of lig je bij TS in de achtertuin?quote:Op dinsdag 5 maart 2019 16:11 schreef Harlekien het volgende:
[..]
Als ze nou iets deed met het constructief advies, dat doet ze niet. Ze vraagt niet om advies, ze vraagt om aandacht. Daarom moet ze de waarheid horen, daar heeft ze meer aan dan advies waar ze niets mee gaat doen.
Ze heeft gewoon even tijd nodig. Laat haar lekker zeg...quote:Op dinsdag 5 maart 2019 16:11 schreef Harlekien het volgende:
[..]
Als ze nou iets deed met het constructief advies, dat doet ze niet.
quote:Op dinsdag 5 maart 2019 16:11 schreef Samzz het volgende:
[..]
Daar is ze volgens mij mee bezig. En ook dat gaat met vallen en opstaan.
Het is pas sinds zaterdag dat ze ingestort is, mag ze ook even tijd nemen e.e.a. te verwerken en met haar psycholoog aan de slag te gaan?
Weet je, de essentie van je berichten is best okay, maar je manier van verwoorden maakt het allemaal onnodig hard en veroordelend. Ik denk dat het al zou schelen wanneer je je wat begripvoller opstelt en misschien, heel misschien heeft TS dan ook nog iets aan wat je zegt.
quote:Op dinsdag 5 maart 2019 16:12 schreef BoTheParakeet het volgende:
Ik zit nu in de bus naar het ziekenhuis. Valt me best mee...
Dat doe je heel goed. Wees sterk. Het komt allemaal heus wel goed.quote:Op dinsdag 5 maart 2019 16:12 schreef BoTheParakeet het volgende:
Ik zit nu in de bus naar het ziekenhuis. Valt me best mee...
Een burnout is niet hetzelfde als een depressie. En passief-agressief met zelfmoord dreigen helpt ook niet echt. Wil je dat je moeder ook nog aandoen? Wat schiet je op met dit forum en Tinder? Je deelt je gevoelens niet, je zoekt aandacht en bevestiging. Als je die gevoelens van zelfmoord echt hebt, ga dan professionele hulp zoeken! Desnoods via medicatie.quote:Op dinsdag 5 maart 2019 15:45 schreef BoTheParakeet het volgende: Burnout vastgesteld door zowel huisarts als psycholoog. En bedrijfsarts. Daarnaast eerder depressies gehad, ben er vatbaar voor. Genetisch, zit in de familie. Maar ik ben egoistisch, ik kies er zelf natuurlijk voor om me rot te voelen zodat alle aandacht naar mij gaat en niet naar moeder. Geniet ik van. Misschien hé, blijven mensen sterk voor de buitenwereld totdat het even teveel is. Kan. Waarom pleegde Robin Williams zelfmoord? Hij was toch zo rijk en grappig? Ik doe niks wat de omgeving schaadt. Ik zoek hulp en deel mijn gevoelens online.
Ik kan er, na haar posts, niet echt meer begrip voor opbrengen eerlijk gezegd. Ik ben misschien een beetje hard, maar prik makkelijk door haar heen.quote:Op dinsdag 5 maart 2019 16:11 schreef Samzz het volgende:
[..]
Weet je, de essentie van je berichten is best okay, maar je manier van verwoorden maakt het allemaal onnodig hard en veroordelend. Ik denk dat het al zou schelen wanneer je je wat begripvoller opstelt en misschien, heel misschien heeft TS dan ook nog iets aan wat je zegt.
Sommigen hier lijken een beetje te vergeten dat het iets is sinds zaterdag. Drie/vier dagen. Iedereen heeft het recht wel om zich een paar dagen echt kut te voelen. Ze gaat naar therapie, ze probeert wel dingen, dus ik vind het nogal snel om haar nu kwalijk te nemen dat ze niks doet/zich maar aanstelt (niet jouw woorden).quote:Op dinsdag 5 maart 2019 16:13 schreef Lenny77 het volgende:
@:Samzz: ja hoor, ze mag online instorten zoveel ze wil. Maar het is niet enkel dat he!
Ze blijft in bed, eet niet, wil niet meer, jankt,.. Haar vader weet ook niet wat hij ermee moet (die man zijn vrouw ligt wel met chemo in het ziekenhuis).
Dus jank, scheld, schreeuw zoveel je wil online! Hell, beledig mij desnoods maar eens lekker! Maar herpak je na zo een bui en door!
Daar is ze mee bezig. Iedereen ervaart dingen op een eigen manier en TS haar verdriet mag er ook zijn. Dat hoeft niet weggestopt omdat mama ziek is, dat lijkt me zelfs heel ongezond en dat heeft mama ook echt wel door. Daar is ze moeder voor.quote:Op dinsdag 5 maart 2019 16:13 schreef Lenny77 het volgende:
@:Samzz: ja hoor, ze mag online instorten zoveel ze wil. Maar het is niet enkel dat he!
Ze blijft in bed, eet niet, wil niet meer, jankt,.. Haar vader weet ook niet wat hij ermee moet (die man zijn vrouw ligt wel met chemo in het ziekenhuis).
Dus jank, scheld, schreeuw zoveel je wil online! Hell, beledig mij desnoods maar eens lekker! Maar herpak je na zo een bui en door!
Ik ga nu iets zeggen waar ik eigenlijk zelf een beetje misselijk van word, maar weer je, wat jouw waarheid is, is misschien niet die van haar. Mensen zijn anders, niet iedereen is sterk, soms hebben mensen die aandacht nodig om er uit te komen.quote:Op dinsdag 5 maart 2019 16:11 schreef Harlekien het volgende:
[..]
Als ze nou iets deed met het constructief advies, dat doet ze niet. Ze vraagt niet om advies, ze vraagt om aandacht. Daarom moet ze de waarheid horen, daar heeft ze meer aan dan advies waar ze niets mee gaat doen.
Mensenkennis.quote:Op dinsdag 5 maart 2019 16:12 schreef Samzz het volgende:
[..]
Hoe weet jij dat? Of lig je bij TS in de achtertuin?
Je bent niet een beetje hard. Je bent onnodig hard. En dat zet gewoon geen zoden aan de dijk als je wil dat je boodschap overkomt.quote:Op dinsdag 5 maart 2019 16:14 schreef Harlekien het volgende:
[..]
Ik kan er, na haar posts, niet echt meer begrip voor opbrengen eerlijk gezegd. Ik ben misschien een beetje hard, maar prik makkelijk door haar heen.
Wel heel veel sterkte naar haar moeder trouwens. Maar vind dat ze zich te veel schuilt achter haar burn-out en ziekte van haar moeder. Als ik dat mag zeggen.
Sorry, maar je snapt de situatie niet.quote:Op dinsdag 5 maart 2019 16:10 schreef Harlekien het volgende:
[..]
De compassie heeft ze al een heel topic vol gehad, het houdt een keer op en dan is het tijd om jezelf omhoog te werken.
De waarheid is hard. Net zoals de wereld.
Dat kan niet. Niet via een forum.quote:
Ze kan niks, want ze heeft een burn-out. Te makkelijk.quote:Op dinsdag 5 maart 2019 16:17 schreef Samzz het volgende:
[..]
Je bent niet een beetje hard. Je bent onnodig hard. En dat zet gewoon geen zoden aan de dijk als je wil dat je boodschap overkomt.
En hoe bedoel je dat ze zich verschuilt achter haar burn-out? Dat is juist een goede verklaring voor hoe ze zich nu voelt en daar heeft ze hulp voor?
Nee maar nu gaan huilen over je vriend van een paar maanden is het ook niet helemaal, er zijn ernstiger zaken om over te huilen.quote:Op dinsdag 5 maart 2019 16:16 schreef Miss-X het volgende:
[..]
Ik ga nu iets zeggen waar ik eigenlijk zelf een beetje misselijk van word, maar weer je, wat jouw waarheid is, is misschien niet die van haar. Mensen zijn anders, niet iedereen is sterk, soms hebben mensen die aandacht nodig om er uit te komen.
Het is niet alsof ze al een jaar huilend in bed ligt.
Weet jij wat een burn-out in houdt, eigenlijk?quote:Op dinsdag 5 maart 2019 16:18 schreef Harlekien het volgende:
[..]
Ze kan niks, want ze heeft een burn-out. Te makkelijk.
Dat is voor iedereen verschillend he ....quote:Op dinsdag 5 maart 2019 16:18 schreef Rose_Red het volgende:
[..]
Nee maar nu gaan huilen over je vriend van een paar maanden is het ook niet helemaal, er zijn ernstiger zaken om over te huilen.
En het zou niet een combinatie van factoren kunnen zijn? Zoals TS zelf al aangaf.quote:Op dinsdag 5 maart 2019 16:18 schreef Rose_Red het volgende:
[..]
Nee maar nu gaan huilen over je vriend van een paar maanden is het ook niet helemaal, er zijn ernstiger zaken om over te huilen.
Ze huilt toch niet alleen om haar vriend? Ze gaat gewoon door een zware periode heen, alles bij elkaar was het waarschijnlijk ook een beetje de laatste druppel.quote:Op dinsdag 5 maart 2019 16:18 schreef Rose_Red het volgende:
[..]
Ja hoor.quote:Op dinsdag 5 maart 2019 16:19 schreef Samzz het volgende:
[..]
Weet jij wat een burn-out in houdt, eigenlijk?
Het klinkt niet eens meer als een burn-out (ja, dat zal het eerder wel geweest zijn), het klinkt mij nu eerder als een depressie. En dat is zorgelijk.quote:Op dinsdag 5 maart 2019 16:19 schreef Samzz het volgende:
[..]
Weet jij wat een burn-out in houdt, eigenlijk?
Dat is toch niet de enige reden waarom TS nu huilt? Doe haar een plezier en lees eens goed het topic terug. Ze heeft duidelijk aangegeven dat het haar niet alleen om haar vriend gaat.quote:Op dinsdag 5 maart 2019 16:18 schreef Rose_Red het volgende:
[..]
Maar het is niet alleen die burn-out. Het zijn verschillende dingen die tegelijkertijd spelen. Niemand ontkent dat er mensen zijn die het nog kutter hebben dan haar, maar dat betekent niet dat zij zich niet even een paar dagen kut mag voelen/dat mag laten blijken. En daar gaat het hier om. Een paar dagen. Het is niet iets dat weken speelt, dan zou ik het ook wat raar beginnen te vinden. Maar ze doet haar best, ze zet stappen. Dat zou juist aangemoedigd moeten worden imo. Heeft ze meer aan dan dat ze zich hier ook nog eens moet gaan verantwoorden voor haar gevoelens. Ieder mens is anders, de een kan net wat meer hebben dan de ander.quote:Op dinsdag 5 maart 2019 16:18 schreef Harlekien het volgende:
[..]
Ze kan niks, want ze heeft een burn-out. Te makkelijk.
Zo kom je niet over. Laat ik het zo zeggen, zoals je typt, lijk je te denken dat een burn-out niet bestaat en dat het een verzinsel is of zo.quote:
Vind ik ook. Maar ik denk dat haar psycholoog daar wel op verdacht is.quote:Op dinsdag 5 maart 2019 16:20 schreef Postbus100 het volgende:
[..]
Het klinkt niet eens meer als een burn-out (ja, dat zal het eerder wel geweest zijn), het klinkt mij nu eerder als een depressie. En dat is zorgelijk.
Dit inderdaad.quote:Op dinsdag 5 maart 2019 16:21 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Maar het is niet alleen die burn-out. Het zijn verschillende dingen die tegelijkertijd spelen. Niemand ontkent dat er mensen zijn die het nog kutter hebben dan haar, maar dat betekent niet dat zij zich niet even een paar dagen kut mag voelen/dat mag laten blijken. En daar gaat het hier om. Een paar dagen. Het is niet iets dat weken speelt, dan zou ik het ook wat raar beginnen te vinden. Maar ze doet haar best, ze zet stappen. Dat zou juist aangemoedigd moeten worden imo. Heeft ze meer aan dan dat ze zich hier ook nog eens moet gaan verantwoorden voor haar gevoelens. Ieder mens is anders, de een kan net wat meer hebben dan de ander.
Ja dat is goed mogelijk maar dit is het moment om jezelf bij elkaar te rapen en door te gaan, huilen kan later.quote:Op dinsdag 5 maart 2019 16:19 schreef Samzz het volgende:
[..]
En het zou niet een combinatie van factoren kunnen zijn? Zoals TS zelf al aangaf.
Waarom kan huilen later?quote:Op dinsdag 5 maart 2019 16:23 schreef Rose_Red het volgende:
[..]
Ja dat is goed mogelijk maar dit is het moment om jezelf bij elkaar te rapen en door te gaan, huilen kan later.
Het simpelweg gewoon doen.. Soms met veel tranen maar ik probeer wel tegen mijzelf te zeggen dat in bed blijven liggen ook niks helpt. Ik mag best zeggen dat februari echt een klote maand was en dat ik veel kwijt ben geraakt in 3 weken tijd maar ik probeer vast te houden aan de gedachte dat het leven toch doorgaat.. Hoe kut het soms ook is.quote:
Juist ja. En wat als TS dat nu niet kan en dat wat ze nu doet het beste is wat er op dit moment binnen haar vermogens ligt?quote:Op dinsdag 5 maart 2019 16:23 schreef Rose_Red het volgende:
[..]
Ja dat is goed mogelijk maar dit is het moment om jezelf bij elkaar te rapen en door te gaan, huilen kan later.
Denk ik ook wel (en hoop ik ook vooral), maar dan is TS wel ver van huis.quote:Op dinsdag 5 maart 2019 16:22 schreef Samzz het volgende:
[..]
Vind ik ook. Maar ik denk dat haar psycholoog daar wel op verdacht is.
En dan praat ze over zelfmoord. Daar is niemand mee geholpen.quote:Op dinsdag 5 maart 2019 16:20 schreef Miss-X het volgende:
[..]
Ze huilt toch niet alleen om haar vriend? Ze gaat gewoon door een zware periode heen, alles bij elkaar was het waarschijnlijk ook een beetje de laatste druppel.
Hele goede instelling en een post waar TS ook gewoon echt wat aan heeftquote:Op dinsdag 5 maart 2019 16:23 schreef Amarantha het volgende:
[..]
Het simpelweg gewoon doen.. Soms met veel tranen maar ik probeer wel tegen mijzelf te zeggen dat in bed blijven liggen ook niks helpt. Ik mag best zeggen dat februari echt een klote maand was en dat ik veel kwijt ben geraakt in 3 weken tijd maar ik probeer vast te houden aan de gedachte dat het leven toch doorgaat.. Hoe kut het soms ook is.
Nee, daarom loopt ze ook nog rond.quote:Op dinsdag 5 maart 2019 16:24 schreef Rose_Red het volgende:
[..]
En dan praat ze over zelfmoord. Daar is niemand mee geholpen.
Dingen en emoties opkroppen is juist enorm onverstandig. Slechter advies is vrijwel niet mogelijk imo. Komt het er later alleen maar nog harder uit. Emoties hebben en ze uiten is niks om je voor te schamen.quote:Op dinsdag 5 maart 2019 16:23 schreef Rose_Red het volgende:
[..]
Ze heeft hulp gezocht omdat ze bang werd van haar eigen donkere (zelfmoord)gedachtes. Top gedaan van TS, die tegenwoordigheid van geest had ze nogquote:Op dinsdag 5 maart 2019 16:24 schreef Rose_Red het volgende:
[..]
Dar klopt, daarom heeft ze dus ook hulp gezocht.quote:Op dinsdag 5 maart 2019 16:24 schreef Rose_Red het volgende:
[..]
Huilend in bed liggen en zelfmoord overwegen?quote:Op dinsdag 5 maart 2019 16:24 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
Juist ja. En wat als TS dat nu niet kan en dat wat ze nu doet het beste is wat er op dit moment binnen haar vermogens ligt?
Pardon, jij bent degene die hier om aandacht blijft vragen.quote:Op dinsdag 5 maart 2019 16:11 schreef Harlekien het volgende:
[..]
Aardiger dan dit ga je het niet krijgen btw.quote:Op dinsdag 5 maart 2019 16:25 schreef Harlekien het volgende:
Blijft een moeilijk onderwerp maar dat je moeder ziek is, je een burn-out hebt of dat je ex het uitgemaakt heeft betekent niet dat je de hele dag in zelfmedelijden thuis kan zitten. Dan ook nog klagen over je werk dat je verlof moet nemen. Niks doen met het advies wat wordt gegeven en alle goede adviezen van tafel vegen.
Dan nog het verwijt naar iemand die haar probeert te helpen met "dat jij maar 1 tindermatch hebt". Bla bla. Snap niet dat mensen dit nog verdedigen, ze doet er alles aan om voor haar verantwoordelijkheden weg te lopen. Door het steeds voor haar op te nemen, geven jullie haar indirect toestemming om weg te blijven lopen voor haar verantwoordelijkheden. Zo komt ze in een vicieuze cirkel waar ze met haar instabiele toestand niet zo snel weer uit komt. Dus ja, ze heeft meer aan een trap onder haar reet. Dan voel ik me geroepen om die te geven. Ben er van overtuigd dat dat haar meer helpt dan alle lieve woordjes etc.
Dat kan hard of gemeen zijn. I don't really care, het is wel de waarheid.
quote:Op dinsdag 5 maart 2019 16:25 schreef Harlekien het volgende:
Blijft een moeilijk onderwerp maar dat je moeder ziek is, EN je een burn-out hebt EN dat je ex het uitgemaakt heeft betekent niet dat je de hele dag in zelfmedelijden thuis kan zitten. Dan ook nog klagen over je werk dat je verlof moet nemen. Niks doen met het advies wat wordt gegeven en alle goede adviezen van tafel vegen.
Dan nog het verwijt naar iemand die haar probeert te helpen met "dat jij maar 1 tindermatch hebt". Bla bla. Snap niet dat mensen dit nog verdedigen, ze doet er alles aan om voor haar verantwoordelijkheden weg te lopen. Door het steeds voor haar op te nemen, geven jullie haar indirect toestemming om weg te blijven lopen voor haar verantwoordelijkheden. Zo komt ze in een vicieuze cirkel waar ze met haar instabiele toestand niet zo snel weer uit komt. Dus ja, ze heeft meer aan een trap onder haar reet. Dan voel ik me geroepen om die te geven. Ben er van overtuigd dat dat haar meer helpt dan alle lieve woordjes etc.
Dat doet ze ook niet. Ze is nu bijvoorbeeld onderweg naar het ziekenhuis.quote:Op dinsdag 5 maart 2019 16:25 schreef Harlekien het volgende:
Blijft een moeilijk onderwerp maar dat je moeder ziek is, je een burn-out hebt of dat je ex het uitgemaakt heeft betekent niet dat je de hele dag in zelfmedelijden thuis kan zitten. Dan ook nog klagen over je werk dat je verlof moet nemen. Niks doen met het advies wat wordt gegeven en alle goede adviezen van tafel vegen.
Het is jouw waarheid.quote:Dan nog het verwijt naar iemand die haar probeert te helpen met "dat jij maar 1 tindermatch hebt". Bla bla. Snap niet dat mensen dit nog verdedigen, ze doet er alles aan om voor haar verantwoordelijkheden weg te lopen. Door het steeds voor haar op te nemen, geven jullie haar indirect toestemming om weg te blijven lopen voor haar verantwoordelijkheden. Zo komt ze in een vicieuze cirkel waar ze met haar instabiele toestand niet zo snel weer uit komt. Dus ja, ze heeft meer aan een trap onder haar reet. Dan voel ik me geroepen om die te geven. Ben er van overtuigd dat dat haar meer helpt dan alle lieve woordjes etc.
En waar komt jouw behoefte om gemeen te doen vandaan? En jouw waarheid hoeft niet de waarheid te zijn he? Je vult heel veel in, omdat jij ‘het type’ kent. Fraai is datquote:Op dinsdag 5 maart 2019 16:25 schreef Harlekien het volgende:
Haha.quote:Op dinsdag 5 maart 2019 16:26 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Pardon, jij bent degene die hier om aandacht blijft vragen.
Nee, ze heeft hulp gezocht voor de angst dat ze die gevoelens zou krijgen.quote:Op dinsdag 5 maart 2019 16:26 schreef Rose_Red het volgende:
[..]
Huilend in bed liggen en zelfmoord overwegen?
Ze is nu in de bus gestapt op weg naar haar moeder. Ze doet dus wel degelijk wat met het advies.quote:Op dinsdag 5 maart 2019 16:25 schreef Harlekien het volgende:
Ik denk oprecht, dat het goed voor haar is dat iemand haar de harde waarheid vertelt.quote:Op dinsdag 5 maart 2019 16:27 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
En waar komt jouw behoefte om gemeen te doen vandaan? En jouw waarheid hoeft niet de waarheid te zijn he? Je vult heel veel in, omdat jij ‘het type’ kent. Fraai is dat
Dat is goed. Dat moet ze ook blijven doen.quote:Op dinsdag 5 maart 2019 16:28 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Nee, ze heeft hulp gezocht voor de angst dat ze die gevoelens zou krijgen.
-Houd eens op met dat gehap.-quote:
Ik heb alles gelezen hoor, maar jij moet zo nodig ff drammen en gemeen doen. En nee, daar is TS niet mee geholpenquote:Op dinsdag 5 maart 2019 16:29 schreef Harlekien het volgende:
[..]
Ik denk oprecht, dat het goed voor haar is dat iemand haar de harde waarheid vertelt.
Ze vult trouwens zelf veel in, door haar posts. Lees maar ff terug. Heb de indruk dat niet iederen haar berichten gelezen heeft.
Ja of je geeft ze een schop de verkeerde kant op.quote:Op dinsdag 5 maart 2019 16:29 schreef Harlekien het volgende:
[..]
Ik denk oprecht, dat het goed voor haar is dat iemand haar de harde waarheid vertelt.
Ze vult trouwens zelf veel in, door haar posts. Lees maar ff terug. Heb de indruk dat niet iederen haar berichten gelezen heeft.
Dat doe voortdurend inderdaad.quote:Op dinsdag 5 maart 2019 16:29 schreef Harlekien het volgende:
[..]
Maar dat is niet jou taak want jij kent haar niet! Jij bent hier niet de psycholoog.quote:Op dinsdag 5 maart 2019 16:29 schreef Harlekien het volgende:
[..]
Ik wil je het plezier eigenlijk niet gunnen om op zulke onzin in te gaan. Doe het helaas toch.quote:
Hij wil zelf die aandacht.quote:Op dinsdag 5 maart 2019 16:30 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
Ik heb alles gelezen hoor, maar jij moet zo nodig ff drammen en gemeen doen. En nee, daar is TS niet mee geholpen
Dit is onzin natuurlijk.quote:Op dinsdag 5 maart 2019 16:30 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
Ik heb alles gelezen hoor, maar jij moet zo nodig ff drammen en gemeen doen. En nee, daar is TS niet mee geholpen
Omdat iedereen anders (of niet) relativeert maar dat maakt het niet erger bij de een he....quote:Op dinsdag 5 maart 2019 16:19 schreef maily het volgende:
[..]
Dat is voor iedereen verschillend he ....
Is er ook maar iemand die dat beweerd dan?quote:Op dinsdag 5 maart 2019 16:32 schreef 2NutZ het volgende:
[..]
Omdat iedereen anders (of niet) relativeert maar dat maakt het niet erger bij de een he....
Nee, maar maakt wel dat ieder mens verschillend omgaat met tegenslagen. En dat is helemaal niet erg, als het doel maar er weer bovenop komen is.quote:Op dinsdag 5 maart 2019 16:32 schreef 2NutZ het volgende:
[..]
Omdat iedereen anders (of niet) relativeert maar dat maakt het niet erger bij de een he....
En zelfs als het doel nu alleen maar is dat ze niet nog dieper wegzakt, dan is dat voor nu ook primaquote:Op dinsdag 5 maart 2019 16:32 schreef Samzz het volgende:
[..]
Nee, maar maakt wel dat ieder mens verschillend omgaat met tegenslagen. En dat is helemaal niet erg, als het doel maar er weer bovenop komen is.
Wat is dan de "verkeerde kant"?quote:Op dinsdag 5 maart 2019 16:30 schreef Rose_Red het volgende:
[..]
Ja of je geeft ze een schop de verkeerde kant op.
Het is meer zo dat de term burn-out er twintig jaar geleden niet was, toen zat je er gewoon doorheen. Ik vind dat de term misbruikt wordt en geloof er niet perse in nee.quote:Op dinsdag 5 maart 2019 16:21 schreef Samzz het volgende:
[..]
Zo kom je niet over. Laat ik het zo zeggen, zoals je typt, lijk je te denken dat een burn-out niet bestaat en dat het een verzinsel is of zo.
Je komt pas uit de shit als je iets veranderd.quote:Op dinsdag 5 maart 2019 16:36 schreef Rose_Red het volgende:
[..]
De nog dieper wegzakken in de shit kant op.
Precies dus dan is het heel goed dat deze TS ook goed te horen krijgt wat ze niet moet doen ipv alleen maar awwww hoe zielig reacties zoals we hier gewend zijn. Sneeuwvlokjes zijn er al genoeg.quote:Op dinsdag 5 maart 2019 16:32 schreef Samzz het volgende:
[..]
Nee, maar maakt wel dat ieder mens verschillend omgaat met tegenslagen. En dat is helemaal niet erg, als het doel maar er weer bovenop komen is.
Dat iets twintig jaar geleden niet bestond hoeft niet te betekenen dat het nu niet bestaat.quote:Op dinsdag 5 maart 2019 16:37 schreef Harlekien het volgende:
[..]
Het is meer zo dat de term burn-out er twintig jaar geleden niet was, toen zat je er gewoon doorheen. Ik vind dat de term misbruikt wordt en geloof er niet perse in nee.
Burn-out is opgebrand, er doorheen zitten is opgebrand. Zelfde beestje, andere naamquote:Op dinsdag 5 maart 2019 16:37 schreef Harlekien het volgende:
[..]
Het is meer zo dat de term burn-out er twintig jaar geleden niet was, toen zat je er gewoon doorheen. Ik vind dat de term misbruikt wordt en geloof er niet perse in nee.
Ja maar als iemand die zo dichtbij je staat kanker heeft staat jouw wereld ook even stil. Eens met je dat ze nu niet bij de pakken neer moet gaan zitten.quote:Op dinsdag 5 maart 2019 16:38 schreef Harlekien het volgende:
[..]
Je komt pas uit de shit als je iets veranderd.
De situatie wordt pas beter als TS er zelf wat aan veranderd. In dit geval letterlijk uit de shit kruipen, zijn genoeg voorbeelden van mensen in de topics gegeven die iets soortgelijks meegemaakt hebben en gewoon na uitgejankt te zijn doorgezet hebben.
Precies dat moet TS gaan, hup! Aan het werk, sporten, met vrienden afspreken etc.
Ze heeft toch ook gewoon tips gekregen hoe ze ermee om moet gaan. Ook van de mensen die haar wel de tijd gunnen e.e.a. een plaats te geven.quote:Op dinsdag 5 maart 2019 16:39 schreef 2NutZ het volgende:
[..]
Precies dus dan is het heel goed dat deze TS ook goed te horen krijgt wat ze niet moet doen ipv alleen maar awwww hoe zielig reacties zoals we hier gewend zijn. Sneeuwvlokjes zijn er al genoeg.
TS is nog niet "uitgejankt".quote:Op dinsdag 5 maart 2019 16:38 schreef Harlekien het volgende:
[..]
Je komt pas uit de shit als je iets veranderd.
De situatie wordt pas beter als TS er zelf wat aan veranderd. In dit geval letterlijk uit de shit kruipen, zijn genoeg voorbeelden van mensen in de topics gegeven die iets soortgelijks meegemaakt hebben en gewoon na uitgejankt te zijn doorgezet hebben.
Precies dat moet TS gaan, hup! Aan het werk, sporten, met vrienden afspreken etc.
Helemaal goed, ja. Zo lang dat het doel hier maar is (wat ook zo is). Tegengeluid en kritische kijkers waardeer ik ook.quote:Op dinsdag 5 maart 2019 16:41 schreef Samzz het volgende:
[..]
Ze heeft toch ook gewoon tips gekregen hoe ze ermee om moet gaan. Ook van de mensen die haar wel de tijd gunnen e.e.a. een plaats te geven.
Dat gedoe om sneeuwvlokjes vind ik zo'n onzin en flauw naar TS toe.
Weet je hoe je uit een depressie komt?quote:Op dinsdag 5 maart 2019 16:43 schreef Postbus100 het volgende:
[..]
En wat als het inmiddels een depressie is geworden?
Kun je daar misschien een topicje over openen?quote:Op dinsdag 5 maart 2019 16:44 schreef Harlekien het volgende:
[..]
Weet je hoe je uit een depressie komt?
Doelen in je leven.
True story.
Ik vind tegengeluid ook niet erg. Zo lang dat normaal en onderbouwd gebracht wordt.quote:Op dinsdag 5 maart 2019 16:44 schreef 2NutZ het volgende:
[..]
Helemaal goed, ja. Zo lang dat het doel hier maar is (wat ook zo is). Tegengeluid en kritische kijkers waardeer ik ook.
Dat mag, je bent vrij in je mening... net als ik.
Wat een vieze lafaard. Ik vraag me af of hij überhaupt nog bij zijn eigen familie onder ogen kan komen.quote:Op dinsdag 5 maart 2019 16:07 schreef BoTheParakeet het volgende:
Mijn ex heeft mij gisteren gedumpt op de dag van mijn moeders eerste chemo.
Alsnog geen reden om het op deze manier en op dit tijdstip in jouw leven kenbaar te maken om op egoïstische wijze een einde te maken aan de relatie.quote:Hij had bindingsangst.
Die kerel is jou niet waard. Ik hoop voor je dat ie zichzelf nog eens tegenkomt en berouw gaat krijgen van zijn actie. Kwestie moreel afvoerputje, echt.quote:Het was voor mij totaal onverwacht
Ik zal wat missen vanuit het vorige deel, maar dit klinkt alsof er al meer speelde voordat je vriend het uitmaakte.quote:en ik voel me alsof het laatste beetje stabiliteit onder mij vandaan is gerukt.
Dat is het ook. Niets meer, en niets minder.quote:Ik vind het zo laf van hem dat hij dit nu doet,
Laat die onvrede bij hem, bij die persoon, en laat hem niet meer toe in je gedachten.quote:en ik begrijp het gewoon niet.
Klopt.quote:Maar het is nu over.
Stappenplan.quote:Ik ben zo murwgeslagen van alles, voel me nu echt gewoon depressief. Ik wil nier meer...
Moderne term, die misbruikt wordt. Snel aangehaald. Maar deze discussie is al heel vaak gevoerd en mensen komen nooit tot elkaar in deze discussie.quote:Op dinsdag 5 maart 2019 16:40 schreef Samzz het volgende:
[..]
Burn-out is opgebrand, er doorheen zitten is opgebrand. Zelfde beestje, andere naam.
Open er een topic overquote:Op dinsdag 5 maart 2019 16:45 schreef Harlekien het volgende:
[..]
Moderne term, die misbruikt wordt. Snel aangehaald. Maar deze discussie is al heel vaak gevoerd en mensen komen nooit tot elkaar in deze discussie.
Het was niet mijn bedoeling om je verdrietig te maken.quote:Op dinsdag 5 maart 2019 16:43 schreef Postbus100 het volgende:
Laat maar. Ik blijf bij wat ik gezegd heb: ik word verdrietig van de harde toon hier en trek me eventjes terug.
Ho ho ho, wacht ff.quote:Op dinsdag 5 maart 2019 16:45 schreef Samzz het volgende:
[..]
Ik vind tegengeluid ook niet erg. Zo lang dat normaal en onderbouwd gebracht wordt.
Open daar een topic over.quote:Op dinsdag 5 maart 2019 16:47 schreef Harlekien het volgende:
[..]
Het was niet mijn bedoeling om je verdrietig te maken.
Kom op zeg, het is gisteren pas gebeurd. Voordat iemand maar ook in staat is om op actie over te gaan en verandering te kunnen waarborgen, gaan er minstens een aantal weken voorbij.quote:Op dinsdag 5 maart 2019 16:44 schreef Harlekien het volgende:
[..]
Weet je hoe je uit een depressie komt?
Doelen in je leven.
True story.
Het is vrijdag gebeurd..quote:Op dinsdag 5 maart 2019 16:50 schreef Metalfrost het volgende:
[..]
Kom op zeg, het is gisteren pas gebeurd. Voordat iemand maar ook in staat is om op actie over te gaan en verandering te kunnen waarborgen, gaan er minstens een aantal weken voorbij.
Dankjewel.quote:Op dinsdag 5 maart 2019 16:47 schreef Harlekien het volgende:
[..]
Het was niet mijn bedoeling om je verdrietig te maken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |