abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_185408055
Mijn ex heeft mij gisteren gedumpt op de dag van mijn moeders eerste chemo. Hij had bindingsangst. Het was voor mij totaal onverwacht en ik voel me alsof het laatste beetje stabiliteit onder mij vandaan is gerukt.

Ik vind het zo laf van hem dat hij dit nu doet, en ik begrijp het gewoon niet. Maar het is nu over.

Ik ben zo murwgeslagen van alles, voel me nu echt gewoon depressief. Ik wil nier meer...
pi_185408096
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 maart 2019 16:02 schreef BoTheParakeet het volgende:
Lees eens iets over burnout/depressie en waarom zo maar opstaan niet gaat.

-O-
Je schuilt er echt achter. Heb je dat zelf niet door?
pi_185408124
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 maart 2019 16:00 schreef Postbus100 het volgende:
[..]

Ik word een beetje verdrietig van je post. Waar is de compassie?
De compassie heeft ze al een heel topic vol gehad, het houdt een keer op en dan is het tijd om jezelf omhoog te werken.

De waarheid is hard. Net zoals de wereld.
  roze dinsdag 5 maart 2019 @ 16:10:43 #4
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_185408139
Ik herken mij best wel in je situatie TS (moeder recent overleden etc.) maar wat voor mij helpt is om afleiding te zoeken. Zet je favoriete serie aan, ga lekker naar vrienden etc.. Het is soms moeilijk dat weet ik maar dit zorgt er voor mij wel voor dat ik niet hele dagen in bed blijf liggen. Het leven is soms gewoon onwijs kut maar je moet er toch nog steeds het beste van maken op zo'n moment.
Your beauty never ever scared me.
pi_185408152
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 maart 2019 16:01 schreef Miss-X het volgende:
[..]

Het is net een paar dagen geleden, ze heeft een burn-out en moeder is ernstig ziek. Sommige mensen kunnen dat niet in een keer aan. In plaats van commentaar geven kan je dan beter constructief advies geven, wat kan ze doen als ze zich zo voelt, tot wie kan je je wenden, is therapie aan te raden enz.
Als ze nou iets deed met het constructief advies, dat doet ze niet. Ze vraagt niet om advies, ze vraagt om aandacht. Daarom moet ze de waarheid horen, daar heeft ze meer aan dan advies waar ze niets mee gaat doen.
  dinsdag 5 maart 2019 @ 16:11:37 #6
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_185408167
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 maart 2019 15:58 schreef Harlekien het volgende:
[..]

Tuurlijk mag dat, moet ze daarna wel weer haar zaken bij elkaar rapen. Dat doet ze niet. Ze blijft in haar comfortzone, tinderen met mannen die ze met haar instabiele situatie waarschijnlijk gaat kwetsen. Want ze is niet 'toe aan sociaal contact'. Ze is niet 'toe aan om te werken'.

Moeten we dat maar gaan goedkeuren? Omdat haar moeder ziek is? Ik vind van niet. Dat je moeder ziek is, is geen vrijbrief om je leven te verneuken. Of om de hele dag in bed te blijven. Hetzelfde geldt voor als je vriend het uitmaakt. Tell me I'm wrong.
Daar is ze volgens mij mee bezig. En ook dat gaat met vallen en opstaan.

Het is pas sinds zaterdag dat ze ingestort is, mag ze ook even tijd nemen e.e.a. te verwerken en met haar psycholoog aan de slag te gaan?

Weet je, de essentie van je berichten is best okay, maar je manier van verwoorden maakt het allemaal onnodig hard en veroordelend. Ik denk dat het al zou schelen wanneer je je wat begripvoller opstelt en misschien, heel misschien heeft TS dan ook nog iets aan wat je zegt.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
pi_185408172
quote:
2s.gif Op dinsdag 5 maart 2019 16:10 schreef Amarantha het volgende:
Ik herken mij best wel in je situatie TS (moeder recent overleden etc.) maar wat voor mij helpt is om afleiding te zoeken. Zet je favoriete serie aan, ga lekker naar vrienden etc.. Het is soms moeilijk dat weet ik maar dit zorgt er voor mij wel voor dat ik niet hele dagen in bed blijf liggen. Het leven is soms gewoon onwijs kut maar je moet er toch nog steeds het beste van maken op zo'n moment.
Hoe kreeg jij jezelf zo ver?
pi_185408173
quote:
2s.gif Op dinsdag 5 maart 2019 16:10 schreef Amarantha het volgende:
Goed advies. :Y Af en toe moet je plezier wat forceren.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 05-03-2019 16:12:12 ]
  dinsdag 5 maart 2019 @ 16:12:09 #9
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_185408175
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 maart 2019 16:11 schreef Harlekien het volgende:
[..]

Als ze nou iets deed met het constructief advies, dat doet ze niet. Ze vraagt niet om advies, ze vraagt om aandacht. Daarom moet ze de waarheid horen, daar heeft ze meer aan dan advies waar ze niets mee gaat doen.
Hoe weet jij dat? Of lig je bij TS in de achtertuin?
  dinsdag 5 maart 2019 @ 16:12:30 #10
475456 Samuel24
ik ben een aardige jongen.
pi_185408184
quote:
[..]

Als ze nou iets deed met het constructief advies, dat doet ze niet.
Ze heeft gewoon even tijd nodig. Laat haar lekker zeg...

[ Bericht 39% gewijzigd door #ANONIEM op 05-03-2019 16:13:45 ]
Maar niet heus.....Daaaag.
pi_185408186
Ik zit nu in de bus naar het ziekenhuis. Valt me best mee...
  Spellchecker dinsdag 5 maart 2019 @ 16:12:57 #12
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_185408198
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 maart 2019 16:11 schreef Samzz het volgende:
[..]

Daar is ze volgens mij mee bezig. En ook dat gaat met vallen en opstaan.

Het is pas sinds zaterdag dat ze ingestort is, mag ze ook even tijd nemen e.e.a. te verwerken en met haar psycholoog aan de slag te gaan?

Weet je, de essentie van je berichten is best okay, maar je manier van verwoorden maakt het allemaal onnodig hard en veroordelend. Ik denk dat het al zou schelen wanneer je je wat begripvoller opstelt en misschien, heel misschien heeft TS dan ook nog iets aan wat je zegt.
O+ ^O^
  Spellchecker dinsdag 5 maart 2019 @ 16:13:27 #13
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_185408213
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 maart 2019 16:12 schreef BoTheParakeet het volgende:
:o ^O^
  Moderator dinsdag 5 maart 2019 @ 16:13:46 #14
441859 crew  Lenny77
pi_185408220
@Samzz: ja hoor, ze mag online instorten zoveel ze wil. Maar het is niet enkel dat he!
Ze blijft in bed, eet niet, wil niet meer, jankt,.. Haar vader weet ook niet wat hij ermee moet (die man zijn vrouw ligt wel met chemo in het ziekenhuis).
Dus jank, scheld, schreeuw zoveel je wil online! Hell, beledig mij desnoods maar eens lekker! Maar herpak je na zo een bui en door!
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
  dinsdag 5 maart 2019 @ 16:14:20 #15
475456 Samuel24
pi_185408236
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 maart 2019 16:12 schreef BoTheParakeet het volgende:
Dat doe je heel goed. Wees sterk. Het komt allemaal heus wel goed.
pi_185408242
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 maart 2019 15:45 schreef BoTheParakeet het volgende: Burnout vastgesteld door zowel huisarts als psycholoog. En bedrijfsarts. Daarnaast eerder depressies gehad, ben er vatbaar voor. Genetisch, zit in de familie. Maar ik ben egoistisch, ik kies er zelf natuurlijk voor om me rot te voelen zodat alle aandacht naar mij gaat en niet naar moeder. Geniet ik van. Misschien hé, blijven mensen sterk voor de buitenwereld totdat het even teveel is. Kan. Waarom pleegde Robin Williams zelfmoord? Hij was toch zo rijk en grappig? Ik doe niks wat de omgeving schaadt. Ik zoek hulp en deel mijn gevoelens online.
Een burnout is niet hetzelfde als een depressie. En passief-agressief met zelfmoord dreigen helpt ook niet echt. Wil je dat je moeder ook nog aandoen? Wat schiet je op met dit forum en Tinder? Je deelt je gevoelens niet, je zoekt aandacht en bevestiging. Als je die gevoelens van zelfmoord echt hebt, ga dan professionele hulp zoeken! Desnoods via medicatie.

En voor de rest is alles wel gezegd denk ik. Sterkte in elk geval.
pi_185408246
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 maart 2019 16:11 schreef Samzz het volgende:
[..]
Ik kan er, na haar posts, niet echt meer begrip voor opbrengen eerlijk gezegd. Ik ben misschien een beetje hard, maar prik makkelijk door haar heen.

Wel heel veel sterkte naar haar moeder trouwens. Maar vind dat ze zich te veel schuilt achter haar burn-out en ziekte van haar moeder. Als ik dat mag zeggen.

[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 05-03-2019 16:15:36 ]
pi_185408265
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 maart 2019 16:13 schreef Lenny77 het volgende:
@:Samzz: ja hoor, ze mag online instorten zoveel ze wil. Maar het is niet enkel dat he!
Ze blijft in bed, eet niet, wil niet meer, jankt,.. Haar vader weet ook niet wat hij ermee moet (die man zijn vrouw ligt wel met chemo in het ziekenhuis).
Dus jank, scheld, schreeuw zoveel je wil online! Hell, beledig mij desnoods maar eens lekker! Maar herpak je na zo een bui en door!
Sommigen hier lijken een beetje te vergeten dat het iets is sinds zaterdag. Drie/vier dagen. Iedereen heeft het recht wel om zich een paar dagen echt kut te voelen. Ze gaat naar therapie, ze probeert wel dingen, dus ik vind het nogal snel om haar nu kwalijk te nemen dat ze niks doet/zich maar aanstelt (niet jouw woorden).
  dinsdag 5 maart 2019 @ 16:15:46 #19
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_185408266
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 maart 2019 16:13 schreef Lenny77 het volgende:
@:Samzz: ja hoor, ze mag online instorten zoveel ze wil. Maar het is niet enkel dat he!
Daar is ze mee bezig. Iedereen ervaart dingen op een eigen manier en TS haar verdriet mag er ook zijn. Dat hoeft niet weggestopt omdat mama ziek is, dat lijkt me zelfs heel ongezond en dat heeft mama ook echt wel door. Daar is ze moeder voor.

Ik denk dat TS het op het moment best goed doet. Ze komt uit bed, gaat naar haar moeder, probeert er te zijn.
pi_185408275
quote:
[..]

Ik ga nu iets zeggen waar ik eigenlijk zelf een beetje misselijk van word, maar weer je, wat jouw waarheid is, is misschien niet die van haar. Mensen zijn anders, niet iedereen is sterk, soms hebben mensen die aandacht nodig om er uit te komen.

Het is niet alsof ze al een jaar huilend in bed ligt.
pi_185408285
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 maart 2019 16:12 schreef Samzz het volgende:
[..]

Hoe weet jij dat? Of lig je bij TS in de achtertuin?
Mensenkennis.
  dinsdag 5 maart 2019 @ 16:17:09 #22
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_185408294
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 maart 2019 16:14 schreef Harlekien het volgende:
[..]

Ik kan er, na haar posts, niet echt meer begrip voor opbrengen eerlijk gezegd. Ik ben misschien een beetje hard, maar prik makkelijk door haar heen.

Wel heel veel sterkte naar haar moeder trouwens. Maar vind dat ze zich te veel schuilt achter haar burn-out en ziekte van haar moeder. Als ik dat mag zeggen.
Je bent niet een beetje hard. Je bent onnodig hard. En dat zet gewoon geen zoden aan de dijk als je wil dat je boodschap overkomt.

En hoe bedoel je dat ze zich verschuilt achter haar burn-out? Dat is juist een goede verklaring voor hoe ze zich nu voelt en daar heeft ze hulp voor?
  dinsdag 5 maart 2019 @ 16:17:32 #23
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_185408302
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 maart 2019 16:16 schreef Harlekien het volgende:
[..]

Mensenkennis.
Ja, ik geloof het ook.
pi_185408309
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 maart 2019 16:10 schreef Harlekien het volgende:
[..]

De compassie heeft ze al een heel topic vol gehad, het houdt een keer op en dan is het tijd om jezelf omhoog te werken.

De waarheid is hard. Net zoals de wereld.
Sorry, maar je snapt de situatie niet.
Somebody that I used to know
  dinsdag 5 maart 2019 @ 16:18:02 #25
475456 Samuel24
pi_185408315
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 maart 2019 16:16 schreef Harlekien het volgende:
[..]

Mensenkennis.
Dat kan niet. Niet via een forum.
Ik vind dat jij TS nu gewoon bewust in een kwaad daglicht probeert te zetten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')