Dat hoef je mij niet te vertellen. Ik werk onregelmatige diensten. En de klok bepaalt wanneer ik slaap en waak, niet de zon.quote:Op donderdag 28 maart 2019 17:11 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Dat is wat je meestal denkt. Jouw lichaam heeft een bepaalde voorkeur waar je tot op bepaalde hoogte tegenin kan gaan. Daarbuiten word je echt niet gelukkig.
Als je 7 dagen per week werkt van 0 tot 6 gaat je lichaam gewoon tegenstribbelen hoor, dat hou je niet lang vol. Het is een soort permanente jetlag.quote:Op donderdag 28 maart 2019 17:09 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Tuurlijk wel. Aan de hand van je activiteiten (zoals bv werk) bepaal je hoe laat je naar bed gaat. Niet of de zon al onder is.
Wat doe je dan in godsnaam in een topic over hoe laat de zon op moet komen?quote:Op donderdag 28 maart 2019 17:12 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Dat hoef je mij niet te vertellen. Ik werk onregelmatige diensten. En de klok bepaalt wanneer ik slaap en waak, niet de zon.
Jij gaat 1+1=2 nog ter discussie stellen?quote:Op donderdag 28 maart 2019 17:09 schreef Nattekat het volgende:
[..]
W
A
A
R
O
M
?
Echt, hoe lastig kan het zijn om argumentatie te geven die verder gaat dan 'hET hoOrT ZO'
Dat is niet gezond als je je ongelukkig daarbij voelt.quote:Op donderdag 28 maart 2019 17:12 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Dat hoef je mij niet te vertellen. Ik werk onregelmatige diensten. En de klok bepaalt wanneer ik slaap en waak, niet de zon.
Werk jij 7 dagen per week?quote:Op donderdag 28 maart 2019 17:13 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Als je 7 dagen per week werkt van 0 tot 6 gaat je lichaam gewoon tegenstribbelen hoor, dat hou je niet lang vol. Het is een soort permanente jetlag.
Jij hebt geen prive leven, zeker?quote:Op donderdag 28 maart 2019 17:14 schreef Nattekat het volgende:
Wat doe je dan in godsnaam in een topic over hoe laat de zon op moet komen?
Dat is heel makkelijk te bewijzen met wiskundige feiten en er zijn heel veel argumenten voor.quote:Op donderdag 28 maart 2019 17:15 schreef AchJa het volgende:
[..]
Jij gaat 1+1=2 nog ter discussie stellen?
Ik voel met niet ongelukkig. Sterker nog, ik denk dat ik ongelukkiger zou zijn als ik van 9 tot 5 moest werken.quote:Op donderdag 28 maart 2019 17:15 schreef ACT-F het volgende:
Dat is niet gezond als je je ongelukkig daarbij voelt.
quote:Op donderdag 28 maart 2019 17:15 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Werk jij 7 dagen per week?
Probeer eens een realistische anekdote.quote:
Zoek het lekker uit jijquote:Op donderdag 28 maart 2019 17:18 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Probeer eens een realistische anekdote.
Dat doe ik ook meestal wel, maar je verhaal dat we op UTC + 1,5 moeten gaan zitten want 'de gemiddelde Nederlander', kan gewoon de prullenbak in. En al helemaal het verhaal dat we UTC of GMT moeten gaan herdefinieren.quote:
Zie de posts/ bronnen van @ACT-F.quote:Op donderdag 28 maart 2019 17:17 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dat is heel makkelijk te bewijzen met wiskundige feiten en er zijn heel veel argumenten voor.
Voor dat achterlijke 'hurr durr 12:00 midden van de dag' heb ik nog geen enkel argument gehoord. Geen ééntje.
Je bent ook argumentenblind. Het topic zit er vol mee, maar je ziet er geen ééntje!quote:Op donderdag 28 maart 2019 17:17 schreef Nattekat het volgende:
Voor dat achterlijke 'hurr durr 12:00 midden van de dag' heb ik nog geen enkel argument gehoord. Geen ééntje.
Ik vroeg om onderbouwing, niet om loze kreten zonder argumentatie.quote:
Wat kan het die persoon in godsnaam schelenquote:Op donderdag 28 maart 2019 17:27 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Je bent ook argumentenblind. Het topic zit er vol mee, maar je ziet er geen ééntje!
Als de zon om 8:00 opkomt, weet je dat je nog 4 uur te gaan hebt tot de middag en daarna nog 4 uur totdat de zon ondergaat. Voor de gemiddelde sterveling volstrekt irrelevant. Voor iemand die zonnepanelen installeert en dit op de markt wil brengen als het meest efficiënte systeem is dit bijzonder relevant.
Dit is natuurlijk onzin, we zijn geen agrariërs meer. Daarnaast heb ik het over effectief zonlicht wat weer effect heeft op de gezondheid van mensen.quote:Op donderdag 28 maart 2019 16:56 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Je staat op wanneer de zon opkomt en begint te genieten van je dag. Jouw klok begint een rol te spelen zodra je werktijd aanvangt, of andere tijdsgebonden afspraken. De zon kan niet vroeg of laat ondergaan.
Is richting bepalen icm het uur van de dag al genoemd?quote:Op donderdag 28 maart 2019 17:27 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik vroeg om onderbouwing, niet om loze kreten zonder argumentatie.
Herkenbaarquote:Op donderdag 28 maart 2019 17:17 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Ik voel met niet ongelukkig. Sterker nog, ik denk dat ik ongelukkiger zou zijn als ik van 9 tot 5 moest werken.
Voor het algemene belang moeten we inderdaad geen extremen opzoeken. Welke beslissing dan ook wordt genomen, er zal altijd een percentage ontevreden zijn. De zomertijd is ingevoerd toen ik 9 was, ik weet niet beter en ik vind het helemaal prima zoals het nu is. Niet verzetten van de klok betekent of heel lang 's ochtends donker in de winter of heel vroeg licht in de zomer. Voor mij hoeft dat niet. Laat het maar lekker zoals het is.quote:Op donderdag 28 maart 2019 17:37 schreef ACT-F het volgende:
Het zal voor mij persoonlijk een rotzorg zijn in welke tijdzone we zitten, maar iedereen gaat er automatisch vanuit dat je voor eigen parochie preekt, terwijl ik toch echt het algemene belang wil behartigen.
Ik vind 2 dingen 'mooi' aan je reactie.quote:Op donderdag 28 maart 2019 17:28 schreef Nattekat het volgende:
Wat kan het die persoon in godsnaam schelen![]()
En waarom moeten we alle gewone stervelingen op een kutritme gooien voor meneer de zonnepaneelboer die gewoon zijn systemen kan aanpassen?
Er zijn echt talrijke systemen, zowel licht als temperatuur gebaseerd. Ik ga ze niet voor je opsommen, maar ze maken het leven wel makkelijk. De meeste systemen zien we niet omdat het geen huis-tuin-en-keuken zaken zijn, dus ik gebruik dit als voorbeeld om het dicht bij huis te houden.quote:Op donderdag 28 maart 2019 17:01 schreef ACT-F het volgende:
Ja welk systeem zou dat nou zijn? Of moet dat meervoud zijn? Misschien zelfs heel veel.
Vind je het ook zo vanzelfsprekend dat je nu stroom en communicatie hebt? Ik niet.
Dat omschakelen is dus problematisch. En het probleem is niet je thuissituatie waar het zich beperkt tot het klokjes verzetten. Naarmate de globalisering toeneemt worden systemen met verschillende tijdzones met elkaar gekoppeld, dáár zitten de grootste problemen. De gewone sterveling merkt het pas als plots het internet niet werkt of geen stroom meer in huis is, of dat de boel overstroomd is. Raar en volstrekt ondenkbaar voor de buitenstaander, maar echt waar, als (industriële) automatiseerder houd ik soms mijn hart vast. Automatisering is mooi omdat het geld en tijd bespaart, maar pas op dat je er niet te afhankelijk van wordt. Degenen die het moeten maken zijn ook maar mensen en die maken fouten met soms grote gevolgen. Fouteliminatie is daarom van levensbelang en dat betekent dat de structuur van een systeem zo eenvoudig en logisch mogelijk moet zijn. Definitie en standaardisatie zijn daarbij de kernwoorden. Alles wat er vanaf wijkt maakt de kans op fouten groter. Vandaar dat ik prat ga op tijdsharmonisatie. Het omschakelen van 9 tot 5 naar 8 tot 4 is het probleem niet.quote:Op donderdag 28 maart 2019 17:49 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Voor het algemene belang moeten we inderdaad geen extremen opzoeken. Welke beslissing dan ook wordt genomen, er zal altijd een percentage ontevreden zijn. De zomertijd is ingevoerd toen ik 9 was, ik weet niet beter en ik vind het helemaal prima zoals het nu is. Niet verzetten van de klok betekent of heel lang 's ochtends donker in de winter of heel vroeg licht in de zomer. Voor mij hoeft dat niet. Laat het maar lekker zoals het is.
Je hoeft geen boer te zijn om de zon te volgen. Ik ben ook geen boer, maar ik kan in de zomer eerder opstaan dan in de winter, ondanks dat de tijd een uur naar voren wordt geschoven. En daar heb ik zeer dankbaar gebruik van gemaakt afgelopen zomer vanwege de zinderende hitte.quote:Op donderdag 28 maart 2019 17:30 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Dit is natuurlijk onzin, we zijn geen agrariërs meer. Daarnaast heb ik het over effectief zonlicht wat weer effect heeft op de gezondheid van mensen.
Je kan het niet aan mensen verkopen dat de zon in de zomer nog eerder opkomt met een permanente wintertijd. Idem voor het idioot late opkomen met permanente zomertijd. Je verspilt dus effectief zonlicht. Bij de een ligt 75 procent van Nederland te slapen en bij de ander zit men al op het werk. (en moet de verlichting dus langer aan)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |