Probleem is wel dat er nu eenmaal minder en minder actieve topics zijn. Dan zakt het dus niet zo snel weg. Daarnaast lijkt het ook relatief meer te gebeuren zo..quote:Op vrijdag 12 april 2019 12:24 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Het zakt dan vanzelf weg. Behalve als TS enkel op zichzelf reageert (of serieuze reacties krijgt), maar dat is dan al snel reden voor ons om daar wat aan te doen.
Dat ze minder snel weg zakken heb je gelijk in ja. Maar dat is (en ik zeg ook niet dat jij dat zegt) nog steeds niet echt aanleiding om dan maar trollend/lollig te gaan reageren als je denkt dat de TS toch niks doet met serieus advies, of als je denkt dat hij/zij zelf aan het trollen is.quote:Op zaterdag 13 april 2019 13:15 schreef Scary_Mary het volgende:
[..]
Probleem is wel dat er nu eenmaal minder en minder actieve topics zijn. Dan zakt het dus niet zo snel weg. Daarnaast lijkt het ook relatief meer te gebeuren zo..
Koekje van eigen deegquote:Op zaterdag 13 april 2019 13:37 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Dat ze minder snel weg zakken heb je gelijk in ja. Maar dat is (en ik zeg ook niet dat jij dat zegt) nog steeds niet echt aanleiding om dan maar trollend/lollig te gaan reageren als je denkt dat de TS toch niks doet met serieus advies, of als je denkt dat hij/zij zelf aan het trollen is.
Ik snap ook echt wel de frustratie bij users dat het kan overkomen alsof we een hand boven het hoofd houden van trolls (wij zijn ook mensen, komt vaak genoeg voor dat ook wij ons ergeren aan bepaalde users), maar uiteindelijk is dat nou eenmaal policy. We zijn er zeer alert op dat trolltopics niet de overhand gaan krijgen, we beoordelen elk geval apart. Afhankelijk van de context (en daarbij kijken we naar véél dingen). Dus lang niet alle troll topics blijven open (al helemaal als de TS zelf al snel zijn of haar eigen topic vergalt).
Maar als een OP gewoon enigszins serieus gelezen kan worden zal hij in de meeste gevallen in eerste instantie gewoon open blijven. Natuurlijk zien wij ook wie welk topic opent (en we kennen onze users zeg maar), maar we mogen niet een topic sluiten op basis van TS. Zelf stel ik me soms voor hoe ik zou reageren als een bepaald topic aangemaakt zou zijn door een andere user, eentje die niet bepaald een naam heeft binnen R&P zeg maar. Dan hou ik er nog steeds wel rekening mee dat een topic wat sneller uit de hand kan lopen, maar daar modden we dus op vooral op de reacties.
In het slechtste geval bedoelt een user een OP inderdaad trollend. Dan kan het altijd zijn dat iemand anders er nog wat aan heeft (die dezelfde vraag heeft bv), en anders wordt het vrij snel duidelijk dat dat de intenties zijn en dan gaat het topic alsnog dicht. Users die vervolgens gaan reageren in zo'n topic, puur om lollig te doen of om TS te bashen maken het voor zo'n user alleen maar leuker om te doen. Niet reageren is dan nog altijd de beste optie. Dan moet zo'n persoon al vrij snel op zichzelf gaan reageren/comments maken waardoor het nog duidelijker wordt wat zijn ware intenties zijn, waardoor zo'n troll alsnog kan worden aangepakt.
Lange post, ik weet dat je niet vroeg om al deze info, maar ik hoop gewoon dat dit wat duidelijkheid schept over onze handelswijze en om te laten zien dat we, als mod team, ook echt snappen dat het frustrerend kan zijn voor sommige users hier.
Hij was al gesloten, maar had twee posts weg gehaald, dus vandaarquote:Op zaterdag 13 april 2019 13:59 schreef Cat-astrophe het volgende:
R&P / Onzeker
Gesloten door een mod of zijn er posts weggehaald waardoor hij nu eerder vol is dan normaal?
quote:Op zaterdag 13 april 2019 13:59 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Hij was al gesloten, maar had twee posts weg gehaald, dus vandaar
quote:
Die redenatie snap ik ook heel goed. Maar dat is uiteindelijk feedback waar wij als mods vrij weinig mee kunnen. Niet dat ik het erg vind om daar op in te gaan hoor en ook logisch dat het wel benoemd wordt, maar ik kan er zo weinig op zeggen. Meer iets voor Danny en andere admins. Zelf sta ik ook gewoon achter de policy, maar dat haalt dus niet weg dat het nooit perfect zal zijn, de situatie die jij beschrijft snap ik bijvoorbeeld erg goed.quote:Ik snap dat de policy de richtlijn is enzo, maar het schept gewoon een bepaald beeld als er meerdere trolltopics zijn. Een beeld waardoor voor bepaalde users hun lol eraf gaat, zich er niet meer mee kunnen, laat staan willen identificeren. En waardoor nieuwe aanwas ook uit blijft, omdat het zich nog te weinig onderscheid van de rest van het forum waar het wel harder en "lolliger" mag of beter gezegd ook schijnt te moeten.
Kritische posts richting een TS mogen dan ook gewoon, daar is nooit wat mis mee geweestquote:Aan de andere kant is het natuurlijk ook wel wat een community maakt natuurlijk. Dat er sociale consequenties zijn zoals kritische posts mbt users en topics enzo. Moet je denk ik ook niet totaal in de kiem willen smoren als je de community florerend wil houden..
Ja, mijn OCD heeft er moeite meequote:Op zaterdag 13 april 2019 14:01 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]![]()
Het was nu zo’n raar einde, met het aantal posts wat niet klopte.
Helemaal mee eens. Topic is dicht.quote:Op zondag 14 april 2019 14:13 schreef Trashcanman het volgende:
R&P / Verliefd geworden tijdens zakenreis
Post 65 en 74 maken het wel weer duidelijk dat het TS te doen is om de getriggerde reacties.
Dit soort topics maken het dat andere topics in R&P minder serieus worden benaderd omdat het waarschijnlijk toch weer de volgende sukkel met aandachtstekort is.
De reacties die TS geeft doen trollen vermoeden, dat in combi met een topic elders. Topic blijft dicht.quote:Op zondag 14 april 2019 14:32 schreef Harlekien het volgende:
Oneens, je merkt aan alles dat TS serieus is.
Graag zou ik het topic weer open zien, we zijn er toch om advies te geven? Hij vraagt om advies, dat zijn reactie's af en toe wat raar zijn betekent toch dat het hele verhaal niet klopt? Lees zijn andere topics maar, klopt wel aardig allemaal.
En wat doet hij met de posts? Beetje olie op het vuur gooien door quasi-onschuldig te doen en zweep emoticons te posten.quote:Op zondag 14 april 2019 14:32 schreef Harlekien het volgende:
Oneens, je merkt aan alles dat TS serieus is.
Graag zou ik het topic weer open zien, we zijn er toch om advies te geven? Hij vraagt om advies, dat zijn reactie's af en toe wat raar zijn betekent toch dat het hele verhaal niet klopt? Lees zijn andere topics maar, klopt wel aardig allemaal.
Toch een leuk onderwerp om te besprekenquote:Op zondag 14 april 2019 14:37 schreef Trashcanman het volgende:
[..]
En wat doet hij met de posts? Beetje olie op het vuur gooien door quasi-onschuldig te doen en zweep emoticons te posten.
Als de situatie echt is dan gaat dat topic ook niets aan zijn kijk er op veranderen en is het alleen maar een geëtaleerde shitshow.
Inderdaad. Die plek is iig niet R&Pquote:Op zondag 14 april 2019 14:42 schreef Trashcanman het volgende:
[..]
Ramptoerisme is wel leuk ja, maar daar is vast een betere plek voor te vinden.
Maar...maar... je gaat nu tegen de nieuwe policy in!quote:
Naar mijn mening werd het topic verkloot door o.a. de richting trollen sturende antwoorden van de ts (dus o.a. post 65 en 74), de summiere reacties van TS en de reacties die daarop kwamen. Lees o.a. de laatste 10 posts. Echt serieus kun je dat niet noemen. Daarnaast vind ik wat iemand elders post wél van belang in de beoordeling of een topic een aanwinst voor R&P is of niet en of een topic een potentiële trol is.quote:Op zondag 14 april 2019 17:55 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Maar...maar... je gaat nu tegen de nieuwe policy in!
@:Danny legt de nieuwe policy onder meer hier uit: WGR / [WGR] Feedback
Dat stukje gaat iets meer in op users die antwoorden op vragen in de OP maar door die hele discussie in WGR heen spreekt dat niemand enig oordeel hoort te hebben over users, dat alle topics in eerste instantie een kans krijgen, dat userverleden zoals trollen hierin niet meegenomen mag worden en dat slotjes alleen morgen als een topic verkloot wordt.
Dit topic liep goed. En misschien is het verzonnen... maar dan kunnen andere users in die situatie er evengoed nog wat aan hebben toch? (Is ergens gezegd door Danny of een FA, die quote kan ik zo snel niet terugvinden, ga ik nog naar op zoek).
Edit: vanaf hier WGR / [WGR] Feedback
PS: blij met de modkeuze die jij hier maakt hoor Samzz![]()
Heej, ik deel je mening hoor.quote:Op zondag 14 april 2019 18:11 schreef Samzz het volgende:
[..]
Naar mijn mening werd het topic verkloot door o.a. de richting trollen sturende antwoorden van de ts (dus o.a. post 65 en 74), de summiere reacties van TS en de reacties die daarop kwamen. Lees o.a. de laatste 10 posts. Echt serieus kun je dat niet noemen. Daarnaast vind ik wat iemand elders post wél van belang in de beoordeling of een topic een aanwinst voor R&P is of niet en of een topic een potentiële trol is.
Als ik niet goed gehandeld heb, dan hoor ik het graag van @:Danny zelf. Maar volgens mij heb ik hier gewoon een goede keuze gemaakt omdat naar mijn mening uit het verloop van zijn reacties blijkt dat TS geen topic met een serieuze vraagstelling/probleem heeft geopend.
Ja goed, ik heb naar eer en geweten gemod. Ik weet niet wat er in WGR afspeelt en ik heb eerlijk gezegd ook geen tijd dat ook allemaal in de gaten te houden.quote:Op zondag 14 april 2019 18:19 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Heej, ik deel je mening hoor.
Maar naar mijn idee toont dit de willekeur en onzin van het beleid aan waarvan zo hard door een aantal kleurtjes geroepen wordt dat het eenduidig en helpend is om FOK! een leuk forum te houden.
Dus ook ik ben benieuwd naar de reactie van Danny.
quote:Op woensdag 17 april 2019 12:19 schreef AlwaysHappy het volgende:
Aan de hand van pohi (en OP) is het vrij duidelijk dat dit gewoon een troll poging is, dus slotje.
Het is niet de bedoeling dat je een PoHi meeneemt in de beoordeling van een topic. Bovendien, zelfs als TS aan het trollen is, dan kan de vraag prima thuishoren in R&P. Gelieve dit topic weer te openen.quote:Op vrijdag 12 april 2019 11:30 schreef AlwaysHappy het volgende:
Omdat we topics beoordelen op basis van inhoud, niet op basis van TS. Kan best dat TS lollig probeert te doen, aan het trollen is, maar dat haalt niet weg dat de vraag op zich prima thuis hoort binnen R&P. Mocht TS het topic zelf laten ontsporen dan kan het topic altijd nog dicht, maar we willen vrijwel ieder topic met een serieuze vraag wel de kans geven, ongeacht TS.
Wat dan weer niet de bedoeling is is dat andere users meteen een toon zetten in het topic, dat lokt dan alleen maar andere lollige reacties uit (wat wij dan moeten modden). In het geval dat je denkt dat het een troll is werkt het echt beter om zo’n topic gewoon weg te klikken en je tijd te gebruiken voor users waar je wel (serieus) op wil reageren. Zet desnoods een TR.![]()
Denk maar zo: wat als het echt een troll is? Zo’n persoon kickt er alleen maar op als er wordt ingegaan op z’n gedrag. Als hij/zij wordt aangevallen, want dan kan er slachtoffer gespeeld worden (wat in zo’n geval niet eens onterecht zou zijn). Door niet in te gaan op users waarvan je vermoed dat het trolls zijn verpest je de lol al snel.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |