FOK!forum / Formule 1 / [PRE-SEASON] Wintertests 2019 #7 - Sandbagging
Taradovrijdag 1 maart 2019 @ 15:31
cb855bfc-7353-41d9-a590-82895a30b398_800.jpg
ChilllayDvrijdag 1 maart 2019 @ 15:31
Hehe ti's vettel
Janevrijdag 1 maart 2019 @ 15:31
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 maart 2019 15:28 schreef dz5b604 het volgende:
Vettel
Ik zag over het hoofd dat hij ook nog buiten was, inderdaad. Net te laat met editen. :P
Janevrijdag 1 maart 2019 @ 15:33
Oké, fans van RBR moeten dus hopen op onbetrouwbare Ferrari's en bandenvretende Mercedessen komend jaar. :P
ChilllayDvrijdag 1 maart 2019 @ 15:34
De rb krijgt nu een nieuwe versnellingsbak
Taradovrijdag 1 maart 2019 @ 15:34
quote:
10s.gif Op vrijdag 1 maart 2019 15:33 schreef Jane het volgende:
Oké, fans van RBR moeten dus hopen op onbetrouwbare Ferrari's en bandenvretende Mercedessen komend jaar. :P
en een Honda die niet ploft
Janevrijdag 1 maart 2019 @ 15:34
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 maart 2019 15:34 schreef Tarado het volgende:

[..]

en een Honda die niet ploft
Dat sowieso natuurlijk.
beantheriovrijdag 1 maart 2019 @ 15:38
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 maart 2019 15:34 schreef Tarado het volgende:

[..]

en een Honda die niet ploft
M.b.t. Honda is de indruk na de afgelopen 2 weken juist wel heel positief: eigenlijk geen enkel echt probleem gezien.
Taradovrijdag 1 maart 2019 @ 15:40
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 maart 2019 15:38 schreef beantherio het volgende:

[..]

M.b.t. Honda is de indruk na de afgelopen 2 weken juist wel heel positief: eigenlijk geen enkel echt probleem gezien.
ja allemaal positief maar dit is nog geen racen
Tomatenboervrijdag 1 maart 2019 @ 15:40
Al de 2e versnellingsbak-wissel deze testperiode voor Red Bull.

Al was de eerste keer - zogenaamd ? - uit voorzorg.
Janevrijdag 1 maart 2019 @ 15:41
Eerlijk is eerlijk, als RBR de reliability issues zou hebben die Ferrari lijkt te hebben, zou ik er toch ook niet gerust op zijn voor komend seizoen. Die vermoedelijke snelheid van Ferrari is wel leuk, maar alleen als 'ie ook blijft rijden natuurlijk.
#ANONIEMvrijdag 1 maart 2019 @ 15:42
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 maart 2019 15:40 schreef Tomatenboer het volgende:
Al de 2e versnellingsbak-wissel deze testperiode voor Red Bull.

Al was de eerste keer - zogenaamd ? - uit voorzorg.
Ja en deze zal nog met de crash van gisteren te maken hebben.
Tinos85vrijdag 1 maart 2019 @ 15:43
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 maart 2019 15:40 schreef Tomatenboer het volgende:
Al de 2e versnellingsbak-wissel deze testperiode voor Red Bull.

Al was de eerste keer - zogenaamd ? - uit voorzorg.
Eerste toch? Die andere keer was alleen een check toch?
Janevrijdag 1 maart 2019 @ 15:44
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 maart 2019 15:40 schreef Tomatenboer het volgende:
Al de 2e versnellingsbak-wissel deze testperiode voor Red Bull.

Al was de eerste keer - zogenaamd ? - uit voorzorg.
Zou de nieuwe die ze toen gemonteerd hebben gewoon kapot zijn gegaan bij de crash van Gasly? Dat ze vannacht de oude er weer in gezet hebben, die ze nu weer vervangen door een nieuwe 'nieuwe' die net is aangekomen?
ChilllayDvrijdag 1 maart 2019 @ 15:44
Schijnt nu geen wissel te zijn maar een probleem ermee die ze willen oplossen. Al die sites ook :P

Ik kijk het vanavond wel en dan horen we het uit Max z'n eigen mond.
Tomatenboervrijdag 1 maart 2019 @ 15:44
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 maart 2019 15:42 schreef dz5b604 het volgende:

[..]

Ja en deze zal nog met de crash van gisteren te maken hebben.
Zou kunnen, maar weten we niet zeker. Misschien is die al uit voorzorg vervangen bij het heropbouwen van de auto vannacht :?
Janevrijdag 1 maart 2019 @ 15:44
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 maart 2019 15:44 schreef ChilllayD het volgende:
Schijnt nu geen wissel te zijn maar een probleem ermee die ze willen oplossen. Al die sites ook :P

Ik kijk het vanavond wel en dan horen we het uit Max z'n eigen mond.
Max liet van de week ook niet het achterste van z'n tong zien.

Maar goed, dat hoeft ook niet.
sasquatschvrijdag 1 maart 2019 @ 15:45
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 maart 2019 15:43 schreef Tinos85 het volgende:

[..]

Eerste toch? Die andere keer was alleen een check toch?
Volgens mij wel.
#ANONIEMvrijdag 1 maart 2019 @ 15:45
2de stint in de racesimulatie van Vettel (voordat die stilviel) was overigens wel weer zeer snel. rond de 1.21 hoog ieder rondje waar Leclerc en Bottas gisteren respectievelijk 1.22 laag en 1.22.5 reden in hun racesimulatie.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 01-03-2019 15:45:55 ]
Tinos85vrijdag 1 maart 2019 @ 15:48
quote:
2s.gif Op vrijdag 1 maart 2019 15:44 schreef Jane het volgende:

[..]

Max liet van de week ook niet het achterste van z'n tong zien.

Maar goed, dat hoeft ook niet.
Nee Max had al ergens gezegd dat hij wel weet hoe de snelheid zit maar dat hij dit niet wilde zeggen.
ChilllayDvrijdag 1 maart 2019 @ 15:48
quote:
2s.gif Op vrijdag 1 maart 2019 15:44 schreef Jane het volgende:

[..]

Max liet van de week ook niet het achterste van z'n tong zien.

Maar goed, dat hoeft ook niet.
Dat is waar. Maar hij gaat vanavond vast wel uitleg geven over vandaag. Zoiets verklaar je niet met een simpel antwoord ben ik bang :P
#ANONIEMvrijdag 1 maart 2019 @ 15:50
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 maart 2019 15:48 schreef ChilllayD het volgende:

[..]

Dat is waar. Maar hij gaat vanavond vast wel uitleg geven over vandaag. Zoiets verklaar je niet met een simpel antwoord ben ik bang :P
Weet bijna zeker dat we niet verder gaan komen dan dat er een probleem was met de versnellingsbak en daarna maakt die een stom grapje en ligt Jack de rest van het interview dubbel van het lachen.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 01-03-2019 15:50:39 ]
Tinos85vrijdag 1 maart 2019 @ 15:52
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 maart 2019 15:50 schreef dz5b604 het volgende:

[..]

Weet bijna zeker dat we niet verder gaan komen dan dat er een probleem was met de versnellingsbak en daarna maakt die een stom grapje en ligt Jack de rest van het interview dubbel van het lachen.
Daarom ook de Engelse interviews checken :P
Tinos85vrijdag 1 maart 2019 @ 15:57
Zo komt de testweek voor RBR trouwens toch teleurstellend tot einde qua aantal gereden rondjes.
NaturalSciencevrijdag 1 maart 2019 @ 15:58
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 maart 2019 15:57 schreef Tinos85 het volgende:
Zo komt de testweek voor RBR trouwens toch teleurstellend tot einde qua aantal gereden rondjes.
Absoluut..... best een anti-climax.
#ANONIEMvrijdag 1 maart 2019 @ 16:00
Gelukkig in ieder geval niet wegens grote problemen met de auto of de motor.

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 01-03-2019 16:00:48 ]
Taradovrijdag 1 maart 2019 @ 16:28
wbuxtonofficial twitterde op vrijdag 01-03-2019 om 16:25:41 Electrical issue for Vettel and Ferrari have called it a day. Test over after an impressive 8 days. https://t.co/UZk6QHFA3n reageer retweet
franske19vrijdag 1 maart 2019 @ 16:43
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 maart 2019 15:58 schreef NaturalScience het volgende:

[..]

Absoluut..... best een anti-climax.
Niet zo vreemd na twee crashes.
Lionheaadvrijdag 1 maart 2019 @ 16:44
Versnellingsbak wissel kost normaal toch iets van een uur tijd?
Janevrijdag 1 maart 2019 @ 16:47
Gelukkig blijft onze vriend Kvyat wel gewoon zijn Honda-rondjes draaien. ^O^

Bijna een promotie waard, zou ik zeggen. B-)

(Ik ben sowieso blij dat Kvyat terug is, btw.)
#ANONIEMvrijdag 1 maart 2019 @ 16:47
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 maart 2019 16:44 schreef Lionheaad het volgende:
Versnellingsbak wissel kost normaal toch iets van een uur tijd?
Misschien dat ze omdat ze toch met een gemankeerde auto reden het interessanter vonden om te kijken of ze de bak konden repareren (in een raceweekend-achtige setting) binnen een bepaald tijdsbestek, dan dat ze wat nutteloze rondjes zouden rijden.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 01-03-2019 16:48:48 ]
bedachtzaamvrijdag 1 maart 2019 @ 16:48
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 maart 2019 16:44 schreef Lionheaad het volgende:
Versnellingsbak wissel kost normaal toch iets van een uur tijd?
Na die crash gisteren vind ik het een hele prestatie dat ze vandaag toch nog 29 ronden hebben kunnen rijden.
bedachtzaamvrijdag 1 maart 2019 @ 16:51
Hamilton op C4 naar een 1:16.6
KillerBee4evervrijdag 1 maart 2019 @ 16:56
quote:
2s.gif Op vrijdag 1 maart 2019 16:47 schreef Jane het volgende:
Gelukkig blijft onze vriend Kvyat wel gewoon zijn Honda-rondjes draaien. ^O^

Bijna een promotie waard, zou ik zeggen. B-)

(Ik ben sowieso blij dat Kvyat terug is, btw.)
Ik voorspel een mid-season wissel Kvyat - Gasly :+ :P

(nee serieus, ik heb zo'n voorgevoel dat dit gaat gebeuren, mits Kvyat geen brokken maakt)
Taradovrijdag 1 maart 2019 @ 17:01
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 maart 2019 16:56 schreef KillerBee4ever het volgende:

[..]

Ik voorspel een mid-season wissel Kvyat - Gasly :+ :P

(nee serieus, ik heb zo'n voorgevoel dat dit gaat gebeuren, mits Kvyat geen brokken maakt)
torpedo-kvyat-helm.jpg
Janevrijdag 1 maart 2019 @ 17:07
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 maart 2019 16:56 schreef KillerBee4ever het volgende:

[..]

Ik voorspel een mid-season wissel Kvyat - Gasly :+ :P

(nee serieus, ik heb zo'n voorgevoel dat dit gaat gebeuren, mits Kvyat geen brokken maakt)
Mocht dat gebeuren is ook gelijk duidelijk dat Helmut Marko 3 jaar geleden de verkeerde wissel heeft toegepast. :+

Alle gekheid op een stokje: Ik mag Kvyat wel en heb altijd het gevoel gehad dat er wel erg streng over hem geoordeeld is. Hij heeft gewoon podiums gereden.

[ Bericht 4% gewijzigd door Jane op 01-03-2019 17:13:44 ]
northernlight81vrijdag 1 maart 2019 @ 17:09
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 maart 2019 16:56 schreef KillerBee4ever het volgende:

[..]

Ik voorspel een mid-season wissel Kvyat - Gasly :+ :P

(nee serieus, ik heb zo'n voorgevoel dat dit gaat gebeuren, mits Kvyat geen brokken maakt)
Dat gaat denk ik echt niet gebeuren. Die wissel Kvyat - Max lag voor het grootste deel aan wat Max liet zien en dat ze die zeker niet kwijt wilde bij Red Bull.
Janevrijdag 1 maart 2019 @ 17:12
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 maart 2019 17:09 schreef northernlight81 het volgende:

[..]

Dat gaat denk ik echt niet gebeuren. Die wissel Kvyat - Max lag voor het grootste deel aan wat Max liet zien en dat ze die zeker niet kwijt wilde bij Red Bull.
Dat laatste ben ik met je eens, maar waarom kunnen Kvyat en Gasly niet gewisseld worden dan? Ik denk dat die kans er wel is als Kvyat minder brokken maakt en RBR denkt dat ze met hem hoger in het constructeurskampioenschap kunnen eindigen.
bedachtzaamvrijdag 1 maart 2019 @ 17:13
quote:
2s.gif Op vrijdag 1 maart 2019 17:12 schreef Jane het volgende:

[..]

Dat laatste ben ik met je eens, maar waarom kunnen Kvyat en Gasly niet gewisseld worden dan? Ik denk dat die kans er wel is als Kvyat minder brokken maakt en RBR denkt dat ze met hem hoger in het constructeurskampioenschap kunnen eindigen.
Laat hem eerst eens gewoon rijden en zien hoe het zal gaan. Hij heeft nog geen enkele race voor Red Bull gereden dus het is nogal belachelijk om nu al over een wissel te praten.

Het is trouwens geen RBR meer maar RBH.
beantheriovrijdag 1 maart 2019 @ 17:16
quote:
7s.gif Op vrijdag 1 maart 2019 17:13 schreef bedachtzaam het volgende:

[..]

Laat hem eerst eens gewoon rijden en zien hoe het zal gaan. Hij heeft nog geen enkele race voor Red Bull gereden dus het is nogal belachelijk om nu al over een wissel te praten.

Het is trouwens geen RBR meer maar RBH.
RBR staat voor Red Bull Racing.
bedachtzaamvrijdag 1 maart 2019 @ 17:17
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 maart 2019 17:16 schreef beantherio het volgende:

[..]

RBR staat voor Red Bull Racing.
Oeps, RBR dus. :P
Janevrijdag 1 maart 2019 @ 17:17
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 maart 2019 17:16 schreef beantherio het volgende:

[..]

RBR staat voor Red Bull Racing.
Dat dacht ik ook ja.
beantheriovrijdag 1 maart 2019 @ 17:19
Over RBR gesproken: doe eens karren met die bak. :(
bedachtzaamvrijdag 1 maart 2019 @ 17:20
Die zullen misschien nog wel een installatie ronde doen om te zien of alles weer werkt voor morgen maar ik verwacht geen vuurwerk meer.
Fervrijdag 1 maart 2019 @ 17:20
Redbull Hacing?
beantheriovrijdag 1 maart 2019 @ 17:21
quote:
7s.gif Op vrijdag 1 maart 2019 17:20 schreef bedachtzaam het volgende:
Die zullen misschien nog wel een installatie ronde doen om te zien of alles weer werkt voor morgen maar ik verwacht geen vuurwerk meer.
Ik hoop op een "do or die" rondje waarin ze er nog even een 1.15 uit persen en alle krachtsverhoudingen op hun kop zetten. *O*
Funzelvrijdag 1 maart 2019 @ 17:23
Williams lijkt weer lekker traag zo te zien.
#ANONIEMvrijdag 1 maart 2019 @ 17:23
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 maart 2019 17:21 schreef beantherio het volgende:

[..]

Ik hoop op een "do or die" rondje waarin ze er nog even een 1.15 uit persen en alle krachtsverhoudingen op hun kop zetten. *O*
Als dat gebeurt dan weet je zeker dat iedereen heeft lopen sandbaggen. Een 1.15 met een auto met onderdelen van vorige week en 2 strut bars om de uitlaat een beetje strak te houden.

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 01-03-2019 17:24:41 ]
bedachtzaamvrijdag 1 maart 2019 @ 17:24
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 maart 2019 17:21 schreef beantherio het volgende:

[..]

Ik hoop op een "do or die" rondje waarin ze er nog even een 1.15 uit persen en alle krachtsverhoudingen op hun kop zetten. *O*
Helaas.

quote:
Een woordvoerder van Red Bull Racing bevestigt tegenover GPToday.net dat het team vandaag niet meer in actie komt. "De achterkant ligt nog van de auto. Vandaag komen we niet meer in actie."
beantheriovrijdag 1 maart 2019 @ 17:27
quote:
9s.gif Op vrijdag 1 maart 2019 17:24 schreef bedachtzaam het volgende:

[..]

Helaas.

[..]

Ok. Nou we zien het over 2 weken wel dan. Dat wordt spannend.

Ik denk trouwens dat alle ingrediënten er zijn voor RBR om dit jaar minstens net zo goed te presteren als vorig jaar: het chassis lijkt weer goed te zijn en de motor heeft geen kik gegeven. Deze test was niet ideaal en misschien hebben ze wel wat achterstand t.o.v. de andere grote teams, maar het fundament is goed. We zien het wel.
Tinos85vrijdag 1 maart 2019 @ 17:29
Helaas. Toch niet alles goed kunnen fixen na die klapper gisteren. Einde van de testen is toch een beetje teleurstellend, zeker na de goede eerste week.

Mja met die oude zooi rijden voegt ook niet veel toe natuurlijk.
#ANONIEMvrijdag 1 maart 2019 @ 17:31
Hamilton 1:16.2 op de C5, dus even snel als de snelste tijd tot nog toe.

[ Bericht 50% gewijzigd door #ANONIEM op 01-03-2019 17:31:32 ]
TAV74vrijdag 1 maart 2019 @ 17:31
Best pijnlijk voor Gasly toch dit. Heb het niet goed terug gezien, maar krijg de indruk dat het bij hem wel een rijdersfout was?
#ANONIEMvrijdag 1 maart 2019 @ 17:32
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 maart 2019 17:31 schreef TAV74 het volgende:
Best pijnlijk voor Gasly toch dit. Heb het niet goed terug gezien, maar krijg de indruk dat het bij hem wel een rijdersfout was?
Rijdersfout, identiek (en ik bedoel echt identiek) aan Hartley zijn ongeluk vorig jaar. Iets te veel en iets te lang op de kerb, eventjes op het gras en weg is de auto.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 01-03-2019 17:33:07 ]
bedachtzaamvrijdag 1 maart 2019 @ 17:40
https://www.reddit.com/r/(...)8_crash_with_gaslys/
Janevrijdag 1 maart 2019 @ 17:47
Nog maar een keertje rood.

Magnussen dit keer.
#ANONIEMvrijdag 1 maart 2019 @ 17:47
Rood voor Magnussen, Haas bij far verantwoordelijk voor de meeste rode vlaggen de afgelopen 8 dagen.
Tinos85vrijdag 1 maart 2019 @ 17:48
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 maart 2019 17:31 schreef dz5b604 het volgende:
Hamilton 1:16.2 op de C5, dus even snel als de snelste tijd tot nog toe.
De grote vraag blijft, zou Verstappen dat ook kunnen.

Daar gaan we over 2 weken achter komen.
KillerBee4evervrijdag 1 maart 2019 @ 17:49
quote:
7s.gif Op vrijdag 1 maart 2019 17:13 schreef bedachtzaam het volgende:

[..]

Laat hem eerst eens gewoon rijden en zien hoe het zal gaan. Hij heeft nog geen enkele race voor Red Bull gereden dus het is nogal belachelijk om nu al over een wissel te praten.

Het is trouwens geen RBR meer maar RBH.
Hij heeft in de TR vorig jaar inderdaad al goed laten zien wat we kunnen / mogen verwachten ;) .
Laten we nu niet om de hete brei heen draaien, Gasly is niet de meest stabiele rijder, op z'n zachtst gezegd. Dit was Max ook niet, maar die had zijn kwaliteiten en talent allang aangetoond, dit in tegenstelling tot Gasly (imho).
#ANONIEMvrijdag 1 maart 2019 @ 17:49
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 maart 2019 17:48 schreef Tinos85 het volgende:

[..]

De grote vraag blijft, zou Verstappen dat ook kunnen.

Daar gaan we over 2 weken achter komen.
Ik heb niets gezien waaruit zou blijken dat RBR dat ook kan, zo realistisch moet je gewoon zijn.

Maar again RBR heeft een raar testprogramma gedraaid, dus we hebben waarschijnlijk het minst van RBR gezien in vergelijking met de rest. Dus is er veel mogelijk in positieve en negatieve zin. Ze kunnen het 2de team zijn, maar ze kunnen ook zomaar het 5de team zijn.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 01-03-2019 17:52:49 ]
Tinos85vrijdag 1 maart 2019 @ 17:53
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 maart 2019 17:49 schreef dz5b604 het volgende:

[..]

Ik heb niets gezien waaruit zou blijken dat RBR dat ook kan, zo realistisch moet je gewoon zijn.

Maar again RBR heeft een raar testprogramma gedraaid, dus we hebben waarschijnlijk het minst van RBR gezien in vergelijking met de rest.
Verstappen heeft geen enkel moment in deze twee weken gepusht voor een enkele snelle ronde. Als Toro Rosso goed in de 1.16 kan rijden kan Red Bull, zeker met Verstappen, dicht in de buurt komen van de tijden van Vettel en Hamilton.

Vijfde team lijkt me, gezien de berichtgeving over tijden tijdens langere runs niet. Die worden gewoon samen met Ferrari en Mercedes genoemd. Na deze week wel weer als derde.
KillerBee4evervrijdag 1 maart 2019 @ 17:53
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 maart 2019 17:49 schreef dz5b604 het volgende:

[..]

...maar ze kunnen ook zomaar het 5de team zijn.
Sorrie, maar ik moet even: :')

nofi ;)
#ANONIEMvrijdag 1 maart 2019 @ 17:54
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 maart 2019 17:53 schreef Tinos85 het volgende:

[..]

Verstappen heeft geen enkel moment in deze twee weken gepusht voor een enkele snelle ronde. Als Toro Rosso goed in de 1.16 kan rijden kan Red Bull, zeker met Verstappen, dicht in de buurt komen van de tijden van Vettel en Hamilton.
Maar dan ga je er wel erg makkelijk vanuit dat Toro Rosso langzamer is dan Red Bull en dat hoeft niet (het zou beschamend zijn als het zo is, maar het is mogelijk).

quote:
0s.gif Op vrijdag 1 maart 2019 17:53 schreef KillerBee4ever het volgende:

[..]

Sorrie, maar ik moet even: :')

nofi ;)
Again puur naar tijden kijkend is dat echt mogelijk. En dan heeft RBR excuses uiteraard over waarom deze testweek geen goed beeld geeft van hun, maar daarom zeg ik dat we het niet weten hoe RBR er voor staat.

Maar puur op basis van deze testweek/tijden/stints die we nu hebben zit Red Bull dichter bij Renault/Torro Rosso/Haas dan dat ze bij Mercedes/Ferrari zitten.

En dan mag iedereen zelf bepalen hoeveel waarde ze hechten aan deze tests.

[ Bericht 20% gewijzigd door #ANONIEM op 01-03-2019 18:00:08 ]
Tinos85vrijdag 1 maart 2019 @ 18:00
Naar welke tijden kijk jij dan? Want niemand is het daar mee eens als ik een beetje rondkijk op internet.
#ANONIEMvrijdag 1 maart 2019 @ 18:02
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 maart 2019 18:00 schreef Tinos85 het volgende:
Naar welke tijden kijk jij dan? Want niemand is het daar mee eens als ik een beetje rondkijk op internet.
Wacht maar op de conclusies van de kenners op de tweede testweek. Ik denk dat RBR in veel lijstjes naar plek 4 gaat dalen.
beantheriovrijdag 1 maart 2019 @ 18:04
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 maart 2019 18:02 schreef dz5b604 het volgende:

[..]

Wacht maar op de conclusies van de kenners op de tweede testweek. Ik denk dat RBR in veel lijstjes naar plek 4 gaat dalen.
Dan ben ik erg benieuwd naar de motivatie daarvan: op basis van de eerste 6 dagen zul je er een flinke kluif aan hebben om dat te onderbouwen. En de laatste 2 dagen geven geen duidelijk beeld.
Tinos85vrijdag 1 maart 2019 @ 18:05
https://www.gpblog.com/nl(...)ens-wintertests.html

Ja ik weet het, GPblog. Maar ze linken naar de bron Auto Motor Sport.

Klinkt niet echt als vierde team. Wie heeft RBR dan ingehaald in de long runs?
#ANONIEMvrijdag 1 maart 2019 @ 18:05
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 maart 2019 18:05 schreef Tinos85 het volgende:
https://www.gpblog.com/nl(...)ens-wintertests.html

Ja ik weet het, GPblog. Maar ze linken naar de bron Auto Motor Sport.

Klinkt niet echt als vierde team. Wie heeft RBR dan ingehaald in de long runs?
Die gasten weet niet wat long runs zijn, die noemen 10 rondjes een long run.
Lionheaadvrijdag 1 maart 2019 @ 18:06
Kijkend naar de c3 tijd van Verstappen denk ik dat hij zeker de tijd van Bottas kan matchen.
beantheriovrijdag 1 maart 2019 @ 18:06
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 maart 2019 18:05 schreef Tinos85 het volgende:
https://www.gpblog.com/nl(...)ens-wintertests.html

Ja ik weet het, GPblog. Maar ze linken naar de bron Auto Motor Sport.
Dit is weer een ander uiterste natuurlijk. Ik zie het over 2 weken wel. :{w
Evenstarvrijdag 1 maart 2019 @ 18:06
Sommigen zitten nu een beetje te overdrijven hoor. Tuurlijk waren de laatste twee dagen niet goed, maar om ze nou meteen ver achter Ferrari en Mercedes te plaatsen is ook beetje bullshit als je het mij vraagt.

Heeft Ferrari niet veel meer en vaker problemen gehad de afgelopen twee weken? Denk echt niet dat Red Bull trager is dan Torro Rosso, dus die zitten op of net boven de rondetijden van Ferrari en Mercedes met Max straks.
aesopvrijdag 1 maart 2019 @ 18:08
quote:
2s.gif Op vrijdag 1 maart 2019 17:12 schreef Jane het volgende:

[..]

Dat laatste ben ik met je eens, maar waarom kunnen Kvyat en Gasly niet gewisseld worden dan? Ik denk dat die kans er wel is als Kvyat minder brokken maakt en RBR denkt dat ze met hem hoger in het constructeurskampioenschap kunnen eindigen.
Kvyat was in zijn tweede periode bij Toro Rosso wel zo slecht dt hij eerst maar weer moetn laten zien dat hij een snelle stabiele coureur is. En Albon de baas blijven, dat wordt ook lastiger dan gedacht.
#ANONIEMvrijdag 1 maart 2019 @ 18:08
Deze 3 plaatjes van gisteren en vandaag zijn eigenlijk het meest tekenend, alledrie een C3-stint met volle tank. RBR zijn tijden zijn en langzamer en de drop-off is veel sneller. Daar word ik niet vrolijk van.

D0gxhMDWoAEpqc6.png
D0gTW-eWwAApq9w.png
D0lL608WwAAqbwG.png

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 01-03-2019 18:09:54 ]
Tinos85vrijdag 1 maart 2019 @ 18:09
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 maart 2019 18:06 schreef beantherio het volgende:

[..]

Dit is weer een ander uiterste natuurlijk. Ik zie het over 2 weken wel. :{w
Enige juiste antwoord. Over 2 weken geen getest meer maar gewoon voor het echie.
ShaoliNvrijdag 1 maart 2019 @ 18:11
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 maart 2019 18:08 schreef dz5b604 het volgende:
Deze 3 plaatjes van gisteren en vandaag zijn eigenlijk het meest tekenend, alledrie een C3-stint met volle tank. RBR zijn tijden zijn en langzamer en de drop-off is veel sneller. Daar word ik niet vrolijk van.

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Max heeft al wel een veel betere longrun laten zien eerder. Met 1:21 rondjes
beantheriovrijdag 1 maart 2019 @ 18:12
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 maart 2019 18:08 schreef dz5b604 het volgende:
Deze 3 plaatjes van gisteren en vandaag zijn eigenlijk het meest tekenend, alledrie een C3-stint met volle tank. RBR zijn tijden zijn en langzamer en de drop-off is veel sneller. Daar wordt ik niet vrolijk van.

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Maar we hebben RBR eerder al veel snellere long runs zien maken dus met wat voor configuratie reden ze? En hoe verhield die zich tot die van Bottas? Dat van die volle tanks kun je niet weten. Wie het weet mag het zeggen, maar ik heb de indruk dat hier appels met peren vergeleken worden.
Tinos85vrijdag 1 maart 2019 @ 18:15
Ik heb Verstappen ook iets hoger zitten qua pace dan Gasly. Verstappen had ook erg constante langere runs gemaakt.
#ANONIEMvrijdag 1 maart 2019 @ 18:18
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 maart 2019 18:12 schreef beantherio het volgende:

[..]

Maar we hebben RBR eerder al veel snellere long runs zien maken dus met wat voor configuratie reden ze? En hoe verhield die zich tot die van Bottas? Dat van die volle tanks kun je niet weten. Wie het weet mag het zeggen, maar ik heb de indruk dat hier appels met peren vergeleken worden.
Als jij 70 rondjes rijdt (of de intentie hebt om 70 rondjes te rijden) dan heb je een volle tank. en nogmaals 10 rondjes is geen long run, en al die zogenaamde snelle long runs van RBR waar vooral hier de hele tijd mee geschermd wordt zijn 10 rondjes, dat is nog geen halve stint in de race.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 01-03-2019 18:20:37 ]
#ANONIEMvrijdag 1 maart 2019 @ 18:21
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 maart 2019 18:18 schreef dz5b604 het volgende:

[..]

Als jij 70 rondjes rijdt (of de intentie hebt om 70 rondjes te rijden) dan heb je een volle tank.
Hoeft niet, de motor kan ook zijn teruggeschroefd (lager verbruik dus minder brandstof mee) of er wordt juist met de teruggeschroefde motor meer brandstof meegenomen.
aesopvrijdag 1 maart 2019 @ 18:22
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 maart 2019 18:18 schreef dz5b604 het volgende:

[..]

Als jij 70 rondjes rijdt (of de intentie hebt om 70 rondjes te rijden) dan heb je een volle tank. en nogmaals 10 rondjes is geen long run, en al die zogenaamde snelle long runs van RBR waar vooral hier de hele tijd mee geschermd wordt zijn 10 rondjes, dat is nog geen halve stint in de race.
Max heeft woensdag racesim gedaan die hij alleen voortijdig moest afbreken, de eerste 40 rondjes zijn echter prima vergelijkingsmateriaal
beantheriovrijdag 1 maart 2019 @ 18:23
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 maart 2019 18:18 schreef dz5b604 het volgende:

[..]

Als jij 70 rondjes rijdt (of de intentie hebt om 70 rondjes te rijden) dan heb je een volle tank. en nogmaals 10 rondjes is geen long run, en al die zogenaamde snelle long runs van RBR waar vooral hier de hele tijd mee geschermd wordt zijn 10 rondjes, dat is nog geen halve stint in de race.
Zelfs als dat zo is dan weet je nog niet met wat voor instellingen hij heeft gereden. Of dat Gasly sowieso met een racesim bezig was.
sasquatschvrijdag 1 maart 2019 @ 18:29
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 maart 2019 18:22 schreef aesop het volgende:

[..]

Max heeft woensdag racesim gedaan die hij alleen voortijdig moest afbreken, de eerste 40 rondjes zijn echter prima vergelijkingsmateriaal
Die zie ik niet. Alleen 3 runs van zo'n 20 ronden op verschillende tijden van de dag, die ik hier al eerder heb gepost.
Whiskers2009vrijdag 1 maart 2019 @ 18:30
quote:
7s.gif Op vrijdag 1 maart 2019 17:20 schreef bedachtzaam het volgende:
Die zullen misschien nog wel een installatie ronde doen om te zien of alles weer werkt voor morgen maar ik verwacht geen vuurwerk meer.
Morgen? Er is morgen niks.
northernlight81vrijdag 1 maart 2019 @ 18:32
quote:
2s.gif Op vrijdag 1 maart 2019 17:12 schreef Jane het volgende:

[..]

Dat laatste ben ik met je eens, maar waarom kunnen Kvyat en Gasly niet gewisseld worden dan? Ik denk dat die kans er wel is als Kvyat minder brokken maakt en RBR denkt dat ze met hem hoger in het constructeurskampioenschap kunnen eindigen.
Ze maakte die switch met Max vooral met het oog op de toekomst, ze wilde hem tevreden en houden en uitsluiten dat hij zich zou laten wegkopen door Ferrari of Mercedes.
Ze maken zo'n beladen beslissing vooral op basis van de potentie van de rijder die promoveert.
Als Kvyat naar Red Bull zou verhuizen ipv Gasly wordt dat geen switch denk ik, dan maakt Gasly er zo'n zooitje van en flikkeren ze hem buiten.

Maar Gasly is een uitstekende coureur. Hij zal zeker langzamer zijn dan Max en af toe een fout maken, maar niet zo slecht dat hij tijdens het seizoen gedumpt wordt.
beantheriovrijdag 1 maart 2019 @ 18:35
Ik begin toch mijn twijfels te krijgen over Gasly. Hij kan snel zijn maar ik ben benieuwd hoe stabiel hij zal presteren.
#ANONIEMvrijdag 1 maart 2019 @ 18:36
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 maart 2019 18:22 schreef aesop het volgende:

[..]

Max heeft woensdag racesim gedaan die hij alleen voortijdig moest afbreken, de eerste 40 rondjes zijn echter prima vergelijkingsmateriaal
Dit soort dingen klopt dus gewoon niet en iedereen blijft het maar roepen. Hetzelfde als die magische zeer snelle tijden in long runs van Red Bull, ik heb ze niet gezien en niemand kan ze linken....

quote:
0s.gif Op vrijdag 1 maart 2019 18:23 schreef beantherio het volgende:

[..]

Zelfs als dat zo is dan weet je nog niet met wat voor instellingen hij heeft gereden. Of dat Gasly sowieso met een racesim bezig was.
Bevestigd door Gasly zelf dat die was begonnen aan een racesim, geen idee wat je met instellingen bedoelt maar een race sim is zoals het woord het al zegt een simulatie van een race, dan kan je dus vrij weinig rommelen met de motor tenzij je geen deugdelijke informatie wil hebben. Je doet namelijk mede een racesim om de temperaturen in de gaten te houden bij een langere run (zo'n anderhalf uur) en dan heeft het geen nut om met een teruggedraaide motor te rijden.

Het doel van testen is niet sandbaggen en je concurrenten niets wijzer maken en sommigen hier lijken dat wel te denken. Het doel van testen is om te kijken hoe goed je auto is.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 01-03-2019 18:38:18 ]
Whiskers2009vrijdag 1 maart 2019 @ 18:36
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 maart 2019 18:05 schreef dz5b604 het volgende:

[..]

Die gasten weet niet wat long runs zijn, die noemen 10 rondjes een long run.
Analisten van Mercedes weten dat niet?
Kom op nou.
#ANONIEMvrijdag 1 maart 2019 @ 18:39
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 maart 2019 18:36 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Analisten van Mercedes weten dat niet?
Kom op nou.
Teams zijn voornamelijk bezig om hun concurrenten op te hemelen en hun eigen prestaties te downplayen. Dus Mercedes analisten zullen genoeg weten, maar ze zullen het ons niet vertellen.
Tinos85vrijdag 1 maart 2019 @ 18:50
833 laps. Toch wel een beetje een teleurstelling.
fathankvrijdag 1 maart 2019 @ 18:51
Ik ben blij dat er weer een nieuw genie zich heeft gemeld die alles weet op basis van wat Excel lijstjes.
Lionheaadvrijdag 1 maart 2019 @ 18:55
[twitter] https://mobile.twitter.co(...)112%26widget%3DTweet[/twitter]
Tomatenboervrijdag 1 maart 2019 @ 18:55
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 maart 2019 18:36 schreef dz5b604 het volgende:

[..]

Dit soort dingen klopt dus gewoon niet en iedereen blijft het maar roepen. Hetzelfde als die magische zeer snelle tijden in long runs van Red Bull, ik heb ze niet gezien en niemand kan ze linken....

[..]

Bevestigd door Gasly zelf dat die was begonnen aan een racesim, geen idee wat je met instellingen bedoelt maar een race sim is zoals het woord het al zegt een simulatie van een race, dan kan je dus vrij weinig rommelen met de motor tenzij je geen deugdelijke informatie wil hebben. Je doet namelijk mede een racesim om de temperaturen in de gaten te houden bij een langere run (zo'n anderhalf uur) en dan heeft het geen nut om met een teruggedraaide motor te rijden.

Het doel van testen is niet sandbaggen en je concurrenten niets wijzer maken en sommigen hier lijken dat wel te denken. Het doel van testen is om te kijken hoe goed je auto is.
Hoe kijk jij momenteel tegen de Red Bull aan?

Zoals ik het kan inschatten ben ik bang dat het gat naar Ferrari en Mercedes groter is geworden voor Red Bull, en dat de andere teams veel dichterbij Red Bull zijn gekomen.

Zo ver ik kan inschatten op dit moment heb ik de indruk dat we de RB15 best weleens kunnen gaan zien strijden voor plek 5 t/m 8.

Niet wat ik wil, maar ik heb sterk die indruk.
bedachtzaamvrijdag 1 maart 2019 @ 19:16
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 maart 2019 18:55 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Hoe kijk jij momenteel tegen de Red Bull aan?

Zoals ik het kan inschatten ben ik bang dat het gat naar Ferrari en Mercedes groter is geworden voor Red Bull, en dat de andere teams veel dichterbij Red Bull zijn gekomen.

Zo ver ik kan inschatten op dit moment heb ik de indruk dat we de RB15 best weleens kunnen gaan zien strijden voor plek 5 t/m 8.

Niet wat ik wil, maar ik heb sterk die indruk.
Ze hebben de snelheid wel om het derde team te zijn en meer als ze goed kunnen door ontwikkelen.
Maar in de eerste races zou het naar mijn mening zomaar kunnen dat wanneer ze paar tienden laten liggen in de kwalificatie dat ze lager staan dan p4 of p5.
Hopelijk zijn Mercedes en Ferrari niet heel veel sneller want het zou toch leuk zijn als het hele veld binnen 2 seconden van elkaar zit... Op Williams na dan. :P
Sjemmertvrijdag 1 maart 2019 @ 19:17
Ik ben nog niet erg overtuigd door de Red Bull. Hoop dat ze er redelijk bij zitten in Melbourne maar verwacht dat ze het seizoen op achterstand zullen beginnen.

De tijden van TR geven nog wel wat hoop gelukkig.
ShaoliNvrijdag 1 maart 2019 @ 19:18
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 maart 2019 18:36 schreef dz5b604 het volgende:

[..]

Dit soort dingen klopt dus gewoon niet en iedereen blijft het maar roepen. Hetzelfde als die magische zeer snelle tijden in long runs van Red Bull, ik heb ze niet gezien en niemand kan ze linken....

[..]

Bevestigd door Gasly zelf dat die was begonnen aan een racesim, geen idee wat je met instellingen bedoelt maar een race sim is zoals het woord het al zegt een simulatie van een race, dan kan je dus vrij weinig rommelen met de motor tenzij je geen deugdelijke informatie wil hebben. Je doet namelijk mede een racesim om de temperaturen in de gaten te houden bij een langere run (zo'n anderhalf uur) en dan heeft het geen nut om met een teruggedraaide motor te rijden.

Het doel van testen is niet sandbaggen en je concurrenten niets wijzer maken en sommigen hier lijken dat wel te denken. Het doel van testen is om te kijken hoe goed je auto is.
Nee duidelijk. Dit is de enige zinnige vergelijking. De Red Bull komt 1,5 sec per rondje tekort.

:') :')
#ANONIEMvrijdag 1 maart 2019 @ 19:42
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 maart 2019 18:55 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Hoe kijk jij momenteel tegen de Red Bull aan?

Zoals ik het kan inschatten ben ik bang dat het gat naar Ferrari en Mercedes groter is geworden voor Red Bull, en dat de andere teams veel dichterbij Red Bull zijn gekomen.

Zo ver ik kan inschatten op dit moment heb ik de indruk dat we de RB15 best weleens kunnen gaan zien strijden voor plek 5 t/m 8.

Niet wat ik wil, maar ik heb sterk die indruk.
Samengevat

Punt 1: Testweek 1 is irrelevant, bijna ieder team is met een significant andere auto naar Testweek 2 gekomen. Al die zeer snelle stints uit week 1 van RBR (voor zover ze bestaan, iedereen mag ze nog steeds linken naar mij als je ze hebt gevonden) zijn dus niet zo relevant.

Punt 2: Red Bull heeft in totaal een kwart race simulatie en geen kwali simulatie gedaan vanwege het Gasly ongeval en daardoor weten we ten opzichte van de andere teams het minst over RBR zijn auto en zijn zij dus de dark horse.

Punt 3: Die kwart race simu op de C3 was in vergelijking met Ferrari en Mercedes (zelfde band en ook het begin van hun volledige 70 rondjes race simulaties) slecht, ongeveer een seconde langzamer en ze moesten 5 rondjes eerder naar binnen omdat de band op was.

Punt 4: Snelste tijden per band, Vergelijkingen van korte (10-20 rondjes) stints (ook al zijn die minder waard omdat ze daar veel rommelen met brandstof) suggereren dat Red Bull dichter bij Renault/TR/Haas zit dan dat ze bij Mercedes/Ferrari zitten.

Punt 5: Torro Rosso is niet per se langzamer dan de Red Bull (daar wordt hier en daar nogal makkelijk vanuit gegaan), er is geen regel die zegt dat dat zo moet zijn en dat RBR automatisch een halve seconde sneller is dan Torro Rosso is niet zo.

En dan mag iedereen van mij zelf bepalen waar ze het meeste waarde aan hechten, voor mij zegt dat begin van de racesimulatie heel veel, voor anderen weegt misschien Punt 2 en prestaties in het verleden een grotere rol. Maar daarom vrees ik (en dat is echt vrees, want ik hoop zeer hard dat ik fout zit) dat RBR eerder met Renault/TR/Haas zal gaan strijden dan dat ze in het geweld van Ferrari en Mercedes mee zullen gaan. Ik zou het al goed vinden als ze gewoon weer afgetekend het derde team zijn over 2 weken.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 01-03-2019 19:55:29 ]
Lionheaadvrijdag 1 maart 2019 @ 20:05
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 maart 2019 19:42 schreef dz5b604 het volgende:

[..]

Samengevat

Punt 2: Red Bull heeft in totaal een kwart race simulatie en geen kwali simulatie gedaan vanwege het Gasly ongeval en daardoor weten we ten opzichte van de andere teams het minst over RBR zijn auto en zijn zij dus de dark horse.

Verstappen heeft woensdag middag 2/3 racesim gedaan, voor gearbox problemen.

Tijden op c3: 1.23 laag tot 1.24 laag
Tijden op c2: 1.22 laag tot 1.22 half
Tijden op unmarked : 1.21 half

Dat is ongeveer hetzelfde als Vettel en Battas in het plaatje eerder in dit topic.

Bron tijden: blog van gpupdate.net
sasquatschvrijdag 1 maart 2019 @ 20:08
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 maart 2019 20:05 schreef Lionheaad het volgende:

[..]

Verstappen heeft woensdag middag 2/3 racesim gedaan, voor gearbox problemen.

Tijden op c3: 1.23 laag tot 1.24 laag
Tijden op c2: 1.22 laag tot 1.22 half
Tijden op unmarked : 1.21 half

Dat is ongeveer hetzelfde als Vettel en Battas in het plaatje eerder in dit topic.

Bron tijden: blog van gpupdate.net
Een linkje graag want ik kan het nergens terugvinden. f1debrief, waar de meeste tijden vandaan komen, heeft die racesim tijden in ieder geval niet.
Captain_Jack_Sparrowvrijdag 1 maart 2019 @ 20:08
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 maart 2019 18:05 schreef dz5b604 het volgende:

[..]

Die gasten weet niet wat long runs zijn, die noemen 10 rondjes een long run.
Maar de info komt van de analisten van Mercedes, zegt het blog. Ik denk dat die wel weten wat long runs zijn.
Captain_Jack_Sparrowvrijdag 1 maart 2019 @ 20:19
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 maart 2019 19:42 schreef dz5b604 het volgende:

Punt 5: Torro Rosso is niet per se langzamer dan de Red Bull (daar wordt hier en daar nogal makkelijk vanuit gegaan), er is geen regel die zegt dat dat zo moet zijn en dat RBR automatisch een halve seconde sneller is dan Torro Rosso is niet zo.
Het is natuurlijk mogelijk dat Adrian Newey ineens niet meer weet hoe hij een auto moet ontwerpen. Aannemelijker is dat Red Bull een beter chassis heeft dan Torro Rosso. En aangezien ze dezelfde motor hebben, is aannemen dat RB sneller is dan TR daarmee heel goed te onderbouwd.

Daarnaast zegt Max zelf, gebaseerd op de tijden, dat de topteams in de long runs dicht bij elkaar zitten. Ik zie eigenlijk geen reden voor hem of RB om daar over te liegen. Volgens jouw insteek zou hij zelfs moeten roepen dat Ferrari en Mercedes sneller zijn, want downplayen.
beantheriovrijdag 1 maart 2019 @ 20:25
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 maart 2019 20:08 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Een linkje graag want ik kan het nergens terugvinden. f1debrief, waar de meeste tijden vandaan komen, heeft die racesim tijden in ieder geval niet.
F1debrief heeft een hele hoop tijden niet. Dat merkte ik gisteren ook al toen ik wat tijden op probeerde te zoeken.
Lionheaadvrijdag 1 maart 2019 @ 20:30
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 maart 2019 20:08 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Een linkje graag want ik kan het nergens terugvinden. f1debrief, waar de meeste tijden vandaan komen, heeft die racesim tijden in ieder geval niet.
Ik zal even wat regels quoten uit de blog voor je

quote:
Geen overdreven snelle tijden van Max, hij circuleert aan 1.23 laag met een wellicht behoorlijk gevulde tank

...

De tijden van Max stabiliseren zich rond de 1.24 laag. Een mooi, strak tempo in wat op een racesimulatie lijkt

...

Op de hardere banden, maar met een lichte wordende tank, klokt Verstappen tijden van 1.22 half

...

Strak tempo van Max op de ontwikkelingsbanden van Pirelli: 1.21.678, 1.21.654, 1.21.492
Verder geen exacte tijden

[ Bericht 1% gewijzigd door Lionheaad op 01-03-2019 20:35:50 ]
ShaoliNvrijdag 1 maart 2019 @ 21:04
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 maart 2019 20:19 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Het is natuurlijk mogelijk dat Adrian Newey ineens niet meer weet hoe hij een auto moet ontwerpen. Aannemelijker is dat Red Bull een beter chassis heeft dan Torro Rosso. En aangezien ze dezelfde motor hebben, is aannemen dat RB sneller is dan TR daarmee heel goed te onderbouwd.

Daarnaast zegt Max zelf, gebaseerd op de tijden, dat de topteams in de long runs dicht bij elkaar zitten. Ik zie eigenlijk geen reden voor hem of RB om daar over te liegen. Volgens jouw insteek zou hij zelfs moeten roepen dat Ferrari en Mercedes sneller zijn, want downplayen.
Nee het is aannemelijker dat een team met half het budget en wat rijd met de afdankers van het topteam net zo snel is. RB is 1,5 sec per ronde langzamer dan Ferrari en Mercedes En alleen de data van gisteren en vandaag zijn relevant.
Lionheaadvrijdag 1 maart 2019 @ 21:16
quote:
2s.gif Op vrijdag 1 maart 2019 21:04 schreef ShaoliN het volgende:

[..]

Nee het is aannemelijker dat een team met half het budget en wat rijd met de afdankers van het topteam net zo snel is. RB is 1,5 sec per ronde langzamer dan Ferrari en Mercedes En alleen de data van gisteren en vandaag zijn relevant.
Alleen data van f1debrief is relevant. Toch?
twiFightvrijdag 1 maart 2019 @ 22:45
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 maart 2019 14:07 schreef ender_xenocide het volgende:
zo ook bij Mercedes die maandag met een complete overhaul qua aerodynamica op de baan stond.
Nee, Mercedes had gewoon twee verschillende aero-specs los van elkaar ontwikkeld. Ik verwacht niet anders dan dat alle rijke teams dat doen. Normaal gesproken komt er dan een als winnaar uit de test en daar ontwikkel je verder mee. Blijkbaar heeft Mercedes twee redelijk gelijk presterende aero-specs. In de eerste testweek testten ze de een, nu de andere. Ze spreken erover dat het zelfs mogelijk is per race te bepalen welke spec ze gebruiken (geen idee of dat reglementair ook mag trouwens). De spec van deze week is dus niet snel even in elkaar gefixt, maar is net als de eerdere spec al vanaf het begin ontwikkeld.
vosssvrijdag 1 maart 2019 @ 22:55
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 maart 2019 20:19 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Het is natuurlijk mogelijk dat Adrian Newey ineens niet meer weet hoe hij een auto moet ontwerpen. Aannemelijker is dat Red Bull een beter chassis heeft dan Torro Rosso. En aangezien ze dezelfde motor hebben, is aannemen dat RB sneller is dan TR daarmee heel goed te onderbouwd.

Daarnaast zegt Max zelf, gebaseerd op de tijden, dat de topteams in de long runs dicht bij elkaar zitten. Ik zie eigenlijk geen reden voor hem of RB om daar over te liegen. Volgens jouw insteek zou hij zelfs moeten roepen dat Ferrari en Mercedes sneller zijn, want downplayen.
ik heb nooit zo goed gesnapt waarom de TR nooit een kopie van de RB is. Die natteschnitzel heeft daar geld zat voor en met 4 auto's voorin is betere reclame dan met 2.

Die reglementen zijn vast wel te omzeilen zodat je B team het een stuk beter doet lijkt me.
Janevrijdag 1 maart 2019 @ 23:12
Ik vind toch dat Max klinkt alsof het allemaal wel goedkomt met die auto.

(net bij Ziggo, bedoel ik dus)
Whiskers2009vrijdag 1 maart 2019 @ 23:15
quote:
2s.gif Op vrijdag 1 maart 2019 23:12 schreef Jane het volgende:
Ik vind toch dat Max klinkt alsof het allemaal wel goedkomt met die auto.

(net bij Ziggo, bedoel ik dus)
Ik heb het niet gezien, maar in de geschreven pers vind ik het ook zo overkomen.
Janevrijdag 1 maart 2019 @ 23:45
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 maart 2019 23:15 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Ik heb het niet gezien, maar in de geschreven pers vind ik het ook zo overkomen.
Het staat inmiddels ook op Youtube.

Whiskers2009vrijdag 1 maart 2019 @ 23:58
quote:
2s.gif Op vrijdag 1 maart 2019 23:45 schreef Jane het volgende:

[..]

Het staat inmiddels ook op Youtube.

Thanks! ^O^
bedachtzaamzaterdag 2 maart 2019 @ 02:28
Vorig jaar zaten ze volgens mij ook absoluut niet bij de snelste tijden tijdens de wintertests maar in Australië zat Max er heel goed bij en bleek Mercedes toch nog een maatje te groot voor Ferrari en Red Bull.

bedachtzaamzaterdag 2 maart 2019 @ 04:33
3AxUv9n.png
aesopzaterdag 2 maart 2019 @ 09:39
quote:
Knap hoe Max de 1e stint steeds afgeronde rondetijden rijdt ;)
#ANONIEMzaterdag 2 maart 2019 @ 10:13
quote:
Bij die racesim van Verstappen moet wel de asterisk dat die tussendoor de garage is ingegaan en dat we daardoor niet weten met hoeveel brandstof die iedere stint reed. Bij de racesims van Ferrari/Mercedes zijn ze gewoon echt 70 rondjes buiten geweest waardoor we weten dat ze met volle tanks hebben gereden.
sasquatschzaterdag 2 maart 2019 @ 14:38
Ik heb even een vergelijking gemaakt van de snelste tijden, long runs en racesims van de teams de afgelopen twee weken.

Snelste tijden:
SPOILER
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
1. Ferrari       1:16.221 (C5)
2. Mercedes      1:16.224 (C5)
3. Renault       1:16.843 (C5)
4. Toro Rosso    1:16.882 (C5)
5. McLaren       1:16.913 (C5)
6. Haas          1:17.076 (C5)
7. Red Bull      1:17.091 (C5)
8. Alfa Romeo    1:17.239 (C5)
9. Racing Point  1:17.556 (C5)
10. Williams     1:18.130 (C5)
Snelste tijden gecorrigeerd naar C3 compound (op basis van de gaps aangegeven door Pirelli)
SPOILER
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
1. Ferrari       1:16.7 (C3)
2. Mercedes      1:17.0 (C4)
3. Red Bull      1:17.7 (C3)
4. McLaren       1:17.7 (C4)
5. Renault       1:18.0 (C5)      
6. Toro Rosso    1:18.1 (C5)
7. Haas          1:18.2 (C3)
8. Alfa Romeo    1:18.4 (C5)
9. Racing Point  1:18.8 (C5)
10. Williams     1:19.3 (C5) 

Edit: Ferrari en Mercedes hebben nog snellere (gecorrigeerde) tijden gereden dan hun snelste tijden van de dag, zie https://www.skysports.com(...)new-formula-1-season
Long runs (minimaal 8 getimede ronden, grote afwijkingen geskipt)

SPOILER
C2 (getimede ronden/gereden ronden)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
1. Ferrari       1:19.9 (9/13)
2. Mercedes      1:20.5 (9/14)
3. Renault       1:21.5 (8/12)
4. McLaren       1:21.6 (16/18)* 
5. Alfa Romeo    1:21.9 (8/10)
6. Red Bull      1:22.6 (25/28)
7. Haas          1:23.0 (17/19)
8. Racing Point  1:23.3 (10/12)
9. Toro Rosso    1:23.7 (24/26)
10. Williams     1:26.1 (24/26)
C3
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
1. Ferrari       1:20.0 (8/12)
2. Haas          1:20.0 (10/13)
3. Mercedes      1:20.6 (11/15)
4. Alfa Romeo    1:20.6 (8/10)
5. Red Bull      1:21.4 (11/16)
6. Renault       1:21.8 (10/13)
7. McLaren       1:22.9 (10/13)
8. Toro Rosso    1:23.9 (25/27)*
9. Williams      1:24.4 (9/11)
10. Racing Point 1:25.3 (18/20)
* onderdeel van de race simulatie
Racesimulaties gemiddelde rondetijd (getimede ronden/totaal aantal ronden)

Ik heb hierbij de racesim van Verstappen meegenomen, voor zover dat er al één was.
SPOILER
1
2
3
4
5
6
7
1. Ferrari      1:22.3  (58/67)   
2. Mercedes     1:22.5  (59/67) 
3. McLaren      1:22.8  (54/65)
4. Red Bull     1:23.1  (37/44)* 
5. Alfa Romeo   1:23.5  (55/64)
6. Toro Rosso   1:24.1  (61/66)
7. Williams     1:25.4  (56/66)
*afgebroken na een spin
2/3de racesim om de afgebroken simulatie van Red Bull mee te nemen
SPOILER
1
2
3
4
5
6
7
1. Ferrari      1:22.9  (36/44)
2. Mercedes     1:23.1  (39/44)
3. Red Bull     1:23.1  (37/44)
4. McLaren      1:23.3  (36/44)
5. Alfa Romeo   1:23.7  (36/44)
6. Toro Rosso   1:24.1  (39/44)
7. Williams     1:25.9  (39/44)
Van Haas, Renault en Racing Point heb ik geen racesimulatie gezien.

Imho zitten Ferrari, Mercedes en Red Bull dicht bij elkaar met vlak daarachter McLaren, Daarachter lijkt het veld dicht op elkaar te zitten, met als laatste teams op dit moment Racing Point en Williams.

[ Bericht 1% gewijzigd door sasquatsch op 02-03-2019 15:32:05 ]
#ANONIEMzaterdag 2 maart 2019 @ 17:18
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 maart 2019 20:19 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Het is natuurlijk mogelijk dat Adrian Newey ineens niet meer weet hoe hij een auto moet ontwerpen. Aannemelijker is dat Red Bull een beter chassis heeft dan Torro Rosso. En aangezien ze dezelfde motor hebben, is aannemen dat RB sneller is dan TR daarmee heel goed te onderbouwd.

Daarnaast zegt Max zelf, gebaseerd op de tijden, dat de topteams in de long runs dicht bij elkaar zitten. Ik zie eigenlijk geen reden voor hem of RB om daar over te liegen. Volgens jouw insteek zou hij zelfs moeten roepen dat Ferrari en Mercedes sneller zijn, want downplayen.
quote:
2s.gif Op vrijdag 1 maart 2019 21:04 schreef ShaoliN het volgende:

[..]

Nee het is aannemelijker dat een team met half het budget en wat rijd met de afdankers van het topteam net zo snel is. RB is 1,5 sec per ronde langzamer dan Ferrari en Mercedes En alleen de data van gisteren en vandaag zijn relevant.
Ik ben het volledig met jullie eens dat op basis van het verleden, Adrian Newey en het budget van RBR zij een auto zouden moeten kunnen leveren die de strijd aankan met Mercedes en Ferrari en die significant sneller zou moeten zijn dat TR.

Maar dat betekent niet automatisch dat dat dan maar het geval is.

Ik hou gewoon niet zo van wishful thinking en van het trekken van conclusies op basis van het verleden (resultaten uit het verleden bieden geen garantie voor de toekomst om er maar eens een dooddoener in te gooien), dus kijk ik liever naar de testresultaten en dan het liefst vergelijkingen waarbij de variabelen en het sandbaggen zoveel mogelijk geminimaliseerd is en dan wordt ik niet heel blij van wat ik zie.

[ Bericht 13% gewijzigd door #ANONIEM op 02-03-2019 17:58:35 ]
opreiszaterdag 2 maart 2019 @ 18:11
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 maart 2019 17:18 schreef dz5b604 het volgende:

[..]

[..]

Ik ben het volledig met jullie eens dat op basis van het verleden, Adrian Newey en het budget van RBR zij een auto zouden moeten kunnen leveren die de strijd aankan met Mercedes en Ferrari en die significant sneller zou moeten zijn dat TR.

Maar dat betekent niet automatisch dat dat dan maar het geval is.

Ik hou gewoon niet zo van wishful thinking en van het trekken van conclusies op basis van het verleden (resultaten uit het verleden bieden geen garantie voor de toekomst om er maar eens een dooddoener in te gooien), dus kijk ik liever naar de testresultaten en dan het liefst vergelijkingen waarbij de variabelen en het sandbaggen zoveel mogelijk geminimaliseerd is en dan wordt ik niet heel blij van wat ik zie.
Haha!
XLzaterdag 2 maart 2019 @ 19:24
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 maart 2019 17:18 schreef dz5b604 het volgende:

[..]


[..]

Ik ben het volledig met jullie eens dat op basis van het verleden, Adrian Newey en het budget van RBR zij een auto zouden moeten kunnen leveren die de strijd aankan met Mercedes en Ferrari en die significant sneller zou moeten zijn dat TR.

Maar dat betekent niet automatisch dat dat dan maar het geval is.

Ik hou gewoon niet zo van wishful thinking en van het trekken van conclusies op basis van het verleden (resultaten uit het verleden bieden geen garantie voor de toekomst om er maar eens een dooddoener in te gooien), dus kijk ik liever naar de testresultaten en dan het liefst vergelijkingen waarbij de variabelen en het sandbaggen zoveel mogelijk geminimaliseerd is en dan wordt ik niet heel blij van wat ik zie.
Eigenlijk is het enige wat dommer is dan conclusies trekken op basis van het verleden het trekken van conclusies op basis van testsessies waarbij je geen inzicht heb in de doelstellingen van de teams.
Lionheaadzaterdag 2 maart 2019 @ 20:23
#ANONIEMzaterdag 2 maart 2019 @ 21:00
quote:
99s.gif Op zaterdag 2 maart 2019 19:24 schreef XL het volgende:

[..]

Eigenlijk is het enige wat dommer is dan conclusies trekken op basis van het verleden het trekken van conclusies op basis van testsessies waarbij je geen inzicht heb in de doelstellingen van de teams.
We zullen zien, voorgaande jaren viel er genoeg te concluderen uit de tests wat uiteindelijk ook bleek te kloppen. Maar ik zal in plaats van die ervaringen met voorgaande tests wel vertrouwen op wishful thinking en prestaties uit het verleden... :X

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 02-03-2019 21:02:33 ]
opgebaardezaterdag 2 maart 2019 @ 21:05
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 maart 2019 21:00 schreef dz5b604 het volgende:

[..]

We zullen zien, voorgaande jaren viel er genoeg te concluderen uit de tests wat uiteindelijk ook bleek te kloppen. Maar ik zal in plaats van die ervaringen met voorgaande tests wel vertrouwen op wishful thinking en prestaties uit het verleden... :X
Ik hou gewoon niet zo van wishful thinking en van het trekken van conclusies op basis van het verleden (resultaten uit het verleden bieden geen garantie voor de toekomst om er maar eens een dooddoener in te gooien),
Ferdiizaterdag 2 maart 2019 @ 23:02
quote:
99s.gif Op zaterdag 2 maart 2019 19:24 schreef XL het volgende:

[..]

Eigenlijk is het enige wat dommer is dan conclusies trekken op basis van het verleden het trekken van conclusies op basis van testsessies waarbij je geen inzicht heb in de doelstellingen van de teams.
De doelstellingen zullen bij ieder team het maximaal testen van de auto zijn. Dat betekend dus ook een all out motor test, een kwalificatie Simu een race simu etc.

Kan me niet voorstellen dat er een team is wat bewust een kwalificatie simu heeft gedaan met afgeknepen motor of niet voluit gaan. Dan haal je gewoon onvoldoende juiste data binnen.

Zelfde geldt voor testen zonder de totale kit op de auto. Is gewoon een hele grote gok om bewust iets achter te houden tot melbourne
Janezondag 3 maart 2019 @ 00:07
Deze al voorbijgekomen?


Leuk overzicht (al hoeft Buxton wmb niet zo overdreven te acteren :{w ) en ook hier een ontspannen, grappenmakende Max Verstappen die zegt optimistisch te zijn over de pace van de Red Bull. Ikzelf hecht daar toch de meeste waarde aan. Als hij het gevoel zou hebben dat het foute boel was, of dat ze significant langzamer waren dan Ferrari en Mercedes, dan zou hij daar niet zo vrolijk staan, daar ben ik van overtuigd.
twiFightzondag 3 maart 2019 @ 01:00
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 maart 2019 23:02 schreef Ferdii het volgende:

[..]

De doelstellingen zullen bij ieder team het maximaal testen van de auto zijn. Dat betekend dus ook een all out motor test, een kwalificatie Simu een race simu etc.

Kan me niet voorstellen dat er een team is wat bewust een kwalificatie simu heeft gedaan met afgeknepen motor of niet voluit gaan. Dan haal je gewoon onvoldoende juiste data binnen.

Zelfde geldt voor testen zonder de totale kit op de auto. Is gewoon een hele grote gok om bewust iets achter te houden tot melbourne
In principe ware praat, maar ze hoeven alleen maar te testen tot een bepaald niveau van betrouwbaarheid/resultaat. Voorbeeldje: stel ze testen op 90% van hun quali pace en alle waardes blijven binnen verwachting en alle onderdelen reageren zoals ze verwacht hadden, dan kunnen ze het daarbij laten. Ze hebben immers nog 3 vrije trainingen in Australie om de laatste 10% te testen, waarbij de testdata nu kan bevestigen dat ze daar geen nieuwe problemen tegen gaan komen of dat e.e.a. met wat aanpassingen wel te fixen is. Dan hoeven ze nu nog niet alles te laten zien, terwijl ze dus wel voldoende getest hebben om te weten dat hun pace is wat het ontwerp en de sim voorspeld hadden. En eenmaal in de vrije training gooi je die zandzakken de auto uit; het is toch al te laat voor de concurrentie om te reageren.
Evenstarzondag 3 maart 2019 @ 02:37
quote:
99s.gif Op zaterdag 2 maart 2019 19:24 schreef XL het volgende:

[..]

Eigenlijk is het enige wat dommer is dan conclusies trekken op basis van het verleden het trekken van conclusies op basis van testsessies waarbij je geen inzicht heb in de doelstellingen van de teams.
Dit.

Je weet het gewoon niet. Iedereen kan doen alsof ze het weten, maar feit blijft dat je het niet weet en dat je waarschijnlijk altijd appels met peren aan het vergelijken bent. Er zijn teveel variabelen waar wij niks van af weten. Ik heb dan meer vertrouwen in feiten uit het verleden dan verzinsels uit testsessies waar wij helemaal niks van weten.
XLzondag 3 maart 2019 @ 07:33
quote:
0s.gif Op zondag 3 maart 2019 02:37 schreef Kyran het volgende:

[..]

Dit.

Je weet het gewoon niet. Iedereen kan doen alsof ze het weten, maar feit blijft dat je het niet weet en dat je waarschijnlijk altijd appels met peren aan het vergelijken bent. Er zijn teveel variabelen waar wij niks van af weten. Ik heb dan meer vertrouwen in feiten uit het verleden dan verzinsels uit testsessies waar wij helemaal niks van weten.
En in 90% van de posts hier worden voor de onbekende variabelen aannames gemaakt die nog waanzinniger zijn dan de redenen die Weltschmerz aandraagt om Vettel te verdedigen.
Evenstarzondag 3 maart 2019 @ 10:47
quote:
99s.gif Op zondag 3 maart 2019 07:33 schreef XL het volgende:

[..]

En in 90% van de posts hier worden voor de onbekende variabelen aannames gemaakt die nog waanzinniger zijn dan de redenen die Weltschmerz aandraagt om Vettel te verdedigen.
Shots fired!
Janezondag 3 maart 2019 @ 13:47
Verstappen en Gasly gingen vorig weekend, na hun laatste testsessie in week 1, gelijk terug naar de UK om in de simulator verder te testen. Hebben de coureurs van andere teams dat ook gedaan? Iemand hier die dat weet?

[ Bericht 0% gewijzigd door Jane op 03-03-2019 15:20:06 ]
Whiskers2009zondag 3 maart 2019 @ 14:43
quote:
2s.gif Op zondag 3 maart 2019 13:47 schreef Jane het volgende:
Verstappen en Gasly gingen vorige weekend, na hun laatste testsessie in week 1, gelijk terug naar de UK om in de simulator verder te testen. Hebben de coureurs van andere teams dat ook gedaan? Iemand hier die dat weet?
Gasly ook? Ik dacht alleen Max.
Janezondag 3 maart 2019 @ 15:11
quote:
1s.gif Op zondag 3 maart 2019 14:43 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Gasly ook? Ik dacht alleen Max.
Gasly ook. Hier zegt ie het (van vorige week vrijdag):


(op ongeveer 12 minuten)
nils7zondag 3 maart 2019 @ 21:02
quote:
2s.gif Op zondag 3 maart 2019 13:47 schreef Jane het volgende:
Verstappen en Gasly gingen vorig weekend, na hun laatste testsessie in week 1, gelijk terug naar de UK om in de simulator verder te testen. Hebben de coureurs van andere teams dat ook gedaan? Iemand hier die dat weet?
Daar is ook de test voor.
Om realiteit te synchroniseren met de simulator.

Als die goed klopt dan Kun je in de simulator ook wel snelle ronden rijden en die ziet niemand.

Vorig jaar had RB dat al goed voor elkaar.
Dus kan best zijn dat ze daar meer op gefocust hebben en daardoor wel weten wat ze zelf kunnen.
De grote vraag is natuurlijk wat de rest kan.
Janezondag 3 maart 2019 @ 21:15
quote:
0s.gif Op zondag 3 maart 2019 21:02 schreef nils7 het volgende:

[..]

Daar is ook de test voor.
Om realiteit te synchroniseren met de simulator.

Als die goed klopt dan Kun je in de simulator ook wel snelle ronden rijden en die ziet niemand.

Vorig jaar had RB dat al goed voor elkaar.
Dus kan best zijn dat ze daar meer op gefocust hebben en daardoor wel weten wat ze zelf kunnen.
De grote vraag is natuurlijk wat de rest kan.
Nou ja, daarom vroeg ik het ook. Ik kreeg de indruk dat RBR hier erg mee bezig was, maar de andere teams hoorde ik er eigenlijk niet over.

Dus Red Bull gebruikt de testdagen meer om de accuraatheid van hun simulator te testen dan de daadwerkelijke auto. :P ;)
ender_xenocidezondag 3 maart 2019 @ 22:41
quote:
0s.gif Op zondag 3 maart 2019 21:02 schreef nils7 het volgende:

[..]

Daar is ook de test voor.
Om realiteit te synchroniseren met de simulator.

Als die goed klopt dan Kun je in de simulator ook wel snelle ronden rijden en die ziet niemand.

Vorig jaar had RB dat al goed voor elkaar.
Dus kan best zijn dat ze daar meer op gefocust hebben en daardoor wel weten wat ze zelf kunnen.
De grote vraag is natuurlijk wat de rest kan.
Verstappen is schijnbaar ook een trainingsbeest.

https://www.google.com/am(...)ticle.php%3fid=11728

quote:
Een belangrijk verschil tussen Verstappen en Ricciardo is volgens Horner dat Max veel meer tijd doorbrengt in de simulator. Horner suggereert daarom nog zelfs wat meer te hebben aan Verstappen dan hij had aan Ricciardo: "Achter de schermen werkt hij heel hard. Daniel hield niet zo van dat deel van het werk met de engineers. Max is constant op zoek naar de details," zegt de tevreden teambaas over zijn coureur.
Eigenlijk wel benieuwd hoe zich dat verhoudt tot de andere teams...
Taradozondag 3 maart 2019 @ 23:15
quote:
5s.gif Op zondag 3 maart 2019 22:41 schreef ender_xenocide het volgende:

[..]

Verstappen is schijnbaar ook een trainingsbeest.

https://www.google.com/am(...)ticle.php%3fid=11728

[..]

Eigenlijk wel benieuwd hoe zich dat verhoudt tot de andere teams...
dat laatste neem ik wel met een grote korrel zout, is ook weer een quote van een quote, zijn toch wel veel van die k websites over F1 en Max te vinden
twiFightmaandag 4 maart 2019 @ 03:09
quote:
2s.gif Op zondag 3 maart 2019 13:47 schreef Jane het volgende:
Verstappen en Gasly gingen vorig weekend, na hun laatste testsessie in week 1, gelijk terug naar de UK om in de simulator verder te testen. Hebben de coureurs van andere teams dat ook gedaan? Iemand hier die dat weet?
Geen idee of de betreffende coureurs dat gedaan hebben, maar bijna elk team heeft test- en reserverijders die hier ook heel veel mee bezig zijn. Dus ga er gerust van uit dat elk team keihard op de sim bezig is. Welke teams dat met hun main rijders doen weet ik niet.
nils7maandag 4 maart 2019 @ 09:15
quote:
14s.gif Op zondag 3 maart 2019 21:15 schreef Jane het volgende:

[..]

Nou ja, daarom vroeg ik het ook. Ik kreeg de indruk dat RBR hier erg mee bezig was, maar de andere teams hoorde ik er eigenlijk niet over.

Dus Red Bull gebruikt de testdagen meer om de accuraatheid van hun simulator te testen dan de daadwerkelijke auto. :P ;)
Nou ze zullen wel echt zaken testen zoals de banden, mechanica en de air flow en hoe de auto zich gedraagt in verschillende set ups.
Maar als ze dit goed kunnen vertalen naar de simulator hebben ze gewoon nog een hele week om te testen.
Captain_Jack_Sparrowmaandag 4 maart 2019 @ 16:30
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 maart 2019 22:55 schreef vosss het volgende:

ik heb nooit zo goed gesnapt waarom de TR nooit een kopie van de RB is.
Omdat RB voor TR moet finishen, natuurlijk. :)
Captain_Jack_Sparrowmaandag 4 maart 2019 @ 17:15
https://www.gpupdate.net/(...)-competitieve-motor/

Ze zijn allemaal wel heel positief, he? :)

Als ze nou straks toch niet snel genoeg blijken, gaan ze dan hun eigen chassis afkraken of toch de Honda-motor?
Werthamaandag 4 maart 2019 @ 18:52
quote:
0s.gif Op maandag 4 maart 2019 17:15 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
https://www.gpupdate.net/(...)-competitieve-motor/

Ze zijn allemaal wel heel positief, he? :)

Als ze nou straks toch niet snel genoeg blijken, gaan ze dan hun eigen chassis afkraken of toch de Honda-motor?
Alsof ze dit gaan roepen terwijl ze weten dat ze een absolute k*tmotor hebben.
Captain_Jack_Sparrowmaandag 4 maart 2019 @ 18:54
quote:
0s.gif Op maandag 4 maart 2019 18:52 schreef Vriezzer het volgende:
[..]

Alsof ze dit gaan roepen terwijl ze weten dat ze een absolute k*tmotor hebben.
Ik geloof ook absoluut dat de Honda het beter gaat doen dan Renault, maar ze creeeren wel een beetje verwachtingen zo. Ik hoop dat ze uitkomen. :)
sasquatschdinsdag 12 maart 2019 @ 17:57
Ik kwam deze uitgebreide analyse van de wintertesten nog tegen. Komt redelijk overeen met mijn eigen analyse die ik hier al eerder postte. Deze analyse bevat ook de compensatie voor (geschatte) fuel load en tyre degradation.

https://f1metrics.wordpre(...)-preseason-analysis/
opgebaardedinsdag 12 maart 2019 @ 19:54
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 maart 2019 17:57 schreef sasquatsch het volgende:
Ik kwam deze uitgebreide analyse van de wintertesten nog tegen. Komt redelijk overeen met mijn eigen analyse die ik hier al eerder postte. Deze analyse bevat ook de compensatie voor (geschatte) fuel load en tyre degradation.

https://f1metrics.wordpre(...)-preseason-analysis/
Heel mooi en uitvoerig artikel. Tof dat je het deelde
Tomatenboerwoensdag 13 maart 2019 @ 10:11
quote:
0s.gif Op maandag 4 maart 2019 18:52 schreef Vriezzer het volgende:
[..]

Alsof ze dit gaan roepen terwijl ze weten dat ze een absolute k*tmotor hebben.
Nou ja, Red Bull roept eigenlijk traditioneel iedere voorbereiding dat ze het gat met Ferrari en Mercedes gedicht hebben. In 2018 zeiden ze dit ook in de voorbereiding.

Terwijl vandaag ineens naar buiten komt dat Christian Horner gezegd zou hebben dat Red Bull Racing "een groot gat met Ferrari en Mercedes te dichten heeft, maar dat dat zeker gedurende dit seizoen moet kunnen lukken"... :')

Bron: De Gelderlander.
opreiswoensdag 13 maart 2019 @ 10:50
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2019 10:11 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]

Nou ja, Red Bull roept eigenlijk traditioneel iedere voorbereiding dat ze het gat met Ferrari en Mercedes gedicht hebben. In 2018 zeiden ze dit ook in de voorbereiding.

Terwijl vandaag ineens naar buiten komt dat Christian Horner gezegd zou hebben dat Red Bull Racing "een groot gat met Ferrari en Mercedes te dichten heeft, maar dat dat zeker gedurende dit seizoen moet kunnen lukken"... :')

Bron: De Gelderlander.
De gelderlander is natuurlijk een autoriteit op het gebied van F1. Ik denk dat Horner daar regelmatig exclusieve interviews aan geeft
Tomatenboerwoensdag 13 maart 2019 @ 11:26
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2019 10:50 schreef opreis het volgende:
[..]

De gelderlander is natuurlijk een autoriteit op het gebied van F1. Ik denk dat Horner daar regelmatig exclusieve interviews aan geeft
Wat is dat nu weer voor flut argument. :')

Het AD en andere sites melden het ook.
Jester65woensdag 13 maart 2019 @ 11:42
De Gelderlander is één van de regionale kranten die onder de Persgroep (oa AD) vallen, en voor een groot deel dezelfde artikelen plaatsen, zeker als het landelijke of internationale sport betreft. Dit zal dus gewoon uit de koker van het AD komen. Net als de F1 bijlage die er vandaag bij zit.
Bonobo11woensdag 13 maart 2019 @ 17:31
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2019 11:26 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]

Wat is dat nu weer voor flut argument. :')

Het AD en andere sites melden het ook.
De gelderlander heeft natuurlijk 4 journalisten rondlopen in Melbourne. ;)

Is allemaal copy-paste jongen.


De journalistiek van tegenwoordig :N