abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 1 maart 2019 @ 20:25:26 #101
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_185327219
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 maart 2019 20:08 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Een linkje graag want ik kan het nergens terugvinden. f1debrief, waar de meeste tijden vandaan komen, heeft die racesim tijden in ieder geval niet.
F1debrief heeft een hele hoop tijden niet. Dat merkte ik gisteren ook al toen ik wat tijden op probeerde te zoeken.
  vrijdag 1 maart 2019 @ 20:30:44 #102
72703 Lionheaad
Nothing beats a Lion
pi_185327368
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 maart 2019 20:08 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Een linkje graag want ik kan het nergens terugvinden. f1debrief, waar de meeste tijden vandaan komen, heeft die racesim tijden in ieder geval niet.
Ik zal even wat regels quoten uit de blog voor je

quote:
Geen overdreven snelle tijden van Max, hij circuleert aan 1.23 laag met een wellicht behoorlijk gevulde tank

...

De tijden van Max stabiliseren zich rond de 1.24 laag. Een mooi, strak tempo in wat op een racesimulatie lijkt

...

Op de hardere banden, maar met een lichte wordende tank, klokt Verstappen tijden van 1.22 half

...

Strak tempo van Max op de ontwikkelingsbanden van Pirelli: 1.21.678, 1.21.654, 1.21.492
Verder geen exacte tijden

[ Bericht 1% gewijzigd door Lionheaad op 01-03-2019 20:35:50 ]
wordt aan gewerkt....ben net terug
  vrijdag 1 maart 2019 @ 21:04:34 #103
32597 ShaoliN
*BLiNg bLiNG*
pi_185328325
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 maart 2019 20:19 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Het is natuurlijk mogelijk dat Adrian Newey ineens niet meer weet hoe hij een auto moet ontwerpen. Aannemelijker is dat Red Bull een beter chassis heeft dan Torro Rosso. En aangezien ze dezelfde motor hebben, is aannemen dat RB sneller is dan TR daarmee heel goed te onderbouwd.

Daarnaast zegt Max zelf, gebaseerd op de tijden, dat de topteams in de long runs dicht bij elkaar zitten. Ik zie eigenlijk geen reden voor hem of RB om daar over te liegen. Volgens jouw insteek zou hij zelfs moeten roepen dat Ferrari en Mercedes sneller zijn, want downplayen.
Nee het is aannemelijker dat een team met half het budget en wat rijd met de afdankers van het topteam net zo snel is. RB is 1,5 sec per ronde langzamer dan Ferrari en Mercedes En alleen de data van gisteren en vandaag zijn relevant.
  vrijdag 1 maart 2019 @ 21:16:13 #104
72703 Lionheaad
Nothing beats a Lion
pi_185328694
quote:
2s.gif Op vrijdag 1 maart 2019 21:04 schreef ShaoliN het volgende:

[..]

Nee het is aannemelijker dat een team met half het budget en wat rijd met de afdankers van het topteam net zo snel is. RB is 1,5 sec per ronde langzamer dan Ferrari en Mercedes En alleen de data van gisteren en vandaag zijn relevant.
Alleen data van f1debrief is relevant. Toch?
  vrijdag 1 maart 2019 @ 22:45:55 #105
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_185331494
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 maart 2019 14:07 schreef ender_xenocide het volgende:
zo ook bij Mercedes die maandag met een complete overhaul qua aerodynamica op de baan stond.
Nee, Mercedes had gewoon twee verschillende aero-specs los van elkaar ontwikkeld. Ik verwacht niet anders dan dat alle rijke teams dat doen. Normaal gesproken komt er dan een als winnaar uit de test en daar ontwikkel je verder mee. Blijkbaar heeft Mercedes twee redelijk gelijk presterende aero-specs. In de eerste testweek testten ze de een, nu de andere. Ze spreken erover dat het zelfs mogelijk is per race te bepalen welke spec ze gebruiken (geen idee of dat reglementair ook mag trouwens). De spec van deze week is dus niet snel even in elkaar gefixt, maar is net als de eerdere spec al vanaf het begin ontwikkeld.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
pi_185331748
quote:

[..]

Het is natuurlijk mogelijk dat Adrian Newey ineens niet meer weet hoe hij een auto moet ontwerpen. Aannemelijker is dat Red Bull een beter chassis heeft dan Torro Rosso. En aangezien ze dezelfde motor hebben, is aannemen dat RB sneller is dan TR daarmee heel goed te onderbouwd.

Daarnaast zegt Max zelf, gebaseerd op de tijden, dat de topteams in de long runs dicht bij elkaar zitten. Ik zie eigenlijk geen reden voor hem of RB om daar over te liegen. Volgens jouw insteek zou hij zelfs moeten roepen dat Ferrari en Mercedes sneller zijn, want downplayen.
ik heb nooit zo goed gesnapt waarom de TR nooit een kopie van de RB is. Die natteschnitzel heeft daar geld zat voor en met 4 auto's voorin is betere reclame dan met 2.

Die reglementen zijn vast wel te omzeilen zodat je B team het een stuk beter doet lijkt me.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  vrijdag 1 maart 2019 @ 23:12:53 #107
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_185332272
Ik vind toch dat Max klinkt alsof het allemaal wel goedkomt met die auto.

(net bij Ziggo, bedoel ik dus)
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
  vrijdag 1 maart 2019 @ 23:15:25 #108
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_185332356
quote:
2s.gif Op vrijdag 1 maart 2019 23:12 schreef Jane het volgende:
Ik vind toch dat Max klinkt alsof het allemaal wel goedkomt met die auto.

(net bij Ziggo, bedoel ik dus)
Ik heb het niet gezien, maar in de geschreven pers vind ik het ook zo overkomen.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  vrijdag 1 maart 2019 @ 23:45:30 #109
1986 Jane
pi_185333162
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 maart 2019 23:15 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Ik heb het niet gezien, maar in de geschreven pers vind ik het ook zo overkomen.
Het staat inmiddels ook op Youtube.

vrijdag 1 maart 2019 @ 23:58:42 #110
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_185333473
quote:
2s.gif Op vrijdag 1 maart 2019 23:45 schreef Jane het volgende:

[..]

Het staat inmiddels ook op Youtube.

Thanks! ^O^
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_185334805
Vorig jaar zaten ze volgens mij ook absoluut niet bij de snelste tijden tijdens de wintertests maar in Australië zat Max er heel goed bij en bleek Mercedes toch nog een maatje te groot voor Ferrari en Red Bull.

De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
pi_185335305
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
pi_185336665
quote:
Knap hoe Max de 1e stint steeds afgeronde rondetijden rijdt ;)
pi_185337229
quote:
Bij die racesim van Verstappen moet wel de asterisk dat die tussendoor de garage is ingegaan en dat we daardoor niet weten met hoeveel brandstof die iedere stint reed. Bij de racesims van Ferrari/Mercedes zijn ze gewoon echt 70 rondjes buiten geweest waardoor we weten dat ze met volle tanks hebben gereden.
pi_185341372
Ik heb even een vergelijking gemaakt van de snelste tijden, long runs en racesims van de teams de afgelopen twee weken.

Snelste tijden:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Snelste tijden gecorrigeerd naar C3 compound (op basis van de gaps aangegeven door Pirelli)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Long runs (minimaal 8 getimede ronden, grote afwijkingen geskipt)

SPOILER
Racesimulaties gemiddelde rondetijd (getimede ronden/totaal aantal ronden)

Ik heb hierbij de racesim van Verstappen meegenomen, voor zover dat er al één was.
SPOILER
2/3de racesim om de afgebroken simulatie van Red Bull mee te nemen
SPOILER
Van Haas, Renault en Racing Point heb ik geen racesimulatie gezien.

Imho zitten Ferrari, Mercedes en Red Bull dicht bij elkaar met vlak daarachter McLaren, Daarachter lijkt het veld dicht op elkaar te zitten, met als laatste teams op dit moment Racing Point en Williams.

[ Bericht 1% gewijzigd door sasquatsch op 02-03-2019 15:32:05 ]
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_185344345
quote:

[..]

quote:
2s.gif Op vrijdag 1 maart 2019 21:04 schreef ShaoliN het volgende:

[..]

Ik ben het volledig met jullie eens dat op basis van het verleden, Adrian Newey en het budget van RBR zij een auto zouden moeten kunnen leveren die de strijd aankan met Mercedes en Ferrari en die significant sneller zou moeten zijn dat TR.

Maar dat betekent niet automatisch dat dat dan maar het geval is.

Ik hou gewoon niet zo van wishful thinking en van het trekken van conclusies op basis van het verleden (resultaten uit het verleden bieden geen garantie voor de toekomst om er maar eens een dooddoener in te gooien), dus kijk ik liever naar de testresultaten en dan het liefst vergelijkingen waarbij de variabelen en het sandbaggen zoveel mogelijk geminimaliseerd is en dan wordt ik niet heel blij van wat ik zie.

[ Bericht 13% gewijzigd door #ANONIEM op 02-03-2019 17:58:35 ]
pi_185345091
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 maart 2019 17:18 schreef dz5b604 het volgende:

[..]

[..]

Ik ben het volledig met jullie eens dat op basis van het verleden, Adrian Newey en het budget van RBR zij een auto zouden moeten kunnen leveren die de strijd aankan met Mercedes en Ferrari en die significant sneller zou moeten zijn dat TR.

Ik hou gewoon niet zo van wishful thinking en van het trekken van conclusies op basis van het verleden (resultaten uit het verleden bieden geen garantie voor de toekomst om er maar eens een dooddoener in te gooien), dus kijk ik liever naar de testresultaten en dan het liefst vergelijkingen waarbij de variabelen en het sandbaggen zoveel mogelijk geminimaliseerd is en dan wordt ik niet heel blij van wat ik zie.
Haha!
  zaterdag 2 maart 2019 @ 19:24:48 #118
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_185346561
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 maart 2019 17:18 schreef dz5b604 het volgende:

[..]

[..]

Eigenlijk is het enige wat dommer is dan conclusies trekken op basis van het verleden het trekken van conclusies op basis van testsessies waarbij je geen inzicht heb in de doelstellingen van de teams.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  zaterdag 2 maart 2019 @ 20:23:23 #119
72703 Lionheaad
Nothing beats a Lion
pi_185348080
pi_185349051
quote:
99s.gif Op zaterdag 2 maart 2019 19:24 schreef XL het volgende:

[..]

Eigenlijk is het enige wat dommer is dan conclusies trekken op basis van het verleden het trekken van conclusies op basis van testsessies waarbij je geen inzicht heb in de doelstellingen van de teams.
We zullen zien, voorgaande jaren viel er genoeg te concluderen uit de tests wat uiteindelijk ook bleek te kloppen. Maar ik zal in plaats van die ervaringen met voorgaande tests wel vertrouwen op wishful thinking en prestaties uit het verleden... :X

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 02-03-2019 21:02:33 ]
pi_185349194
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 maart 2019 21:00 schreef dz5b604 het volgende:

[..]

We zullen zien, voorgaande jaren viel er genoeg te concluderen uit de tests wat uiteindelijk ook bleek te kloppen. Maar ik zal in plaats van die ervaringen met voorgaande tests wel vertrouwen op wishful thinking en prestaties uit het verleden... :X
Ik hou gewoon niet zo van wishful thinking en van het trekken van conclusies op basis van het verleden (resultaten uit het verleden bieden geen garantie voor de toekomst om er maar eens een dooddoener in te gooien),
pi_185352023
quote:

[..]

De doelstellingen zullen bij ieder team het maximaal testen van de auto zijn. Dat betekend dus ook een all out motor test, een kwalificatie Simu een race simu etc.

Kan me niet voorstellen dat er een team is wat bewust een kwalificatie simu heeft gedaan met afgeknepen motor of niet voluit gaan. Dan haal je gewoon onvoldoende juiste data binnen.

Zelfde geldt voor testen zonder de totale kit op de auto. Is gewoon een hele grote gok om bewust iets achter te houden tot melbourne
hardcoholic
  zondag 3 maart 2019 @ 00:07:44 #123
1986 Jane
pi_185353533
Deze al voorbijgekomen?

Leuk overzicht (al hoeft Buxton wmb niet zo overdreven te acteren :{w ) en ook hier een ontspannen, grappenmakende Max Verstappen die zegt optimistisch te zijn over de pace van de Red Bull. Ikzelf hecht daar toch de meeste waarde aan. Als hij het gevoel zou hebben dat het foute boel was, of dat ze significant langzamer waren dan Ferrari en Mercedes, dan zou hij daar niet zo vrolijk staan, daar ben ik van overtuigd.
  zondag 3 maart 2019 @ 01:00:58 #124
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_185354669
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 maart 2019 23:02 schreef Ferdii het volgende:

[..]

De doelstellingen zullen bij ieder team het maximaal testen van de auto zijn. Dat betekend dus ook een all out motor test, een kwalificatie Simu een race simu etc.

Kan me niet voorstellen dat er een team is wat bewust een kwalificatie simu heeft gedaan met afgeknepen motor of niet voluit gaan. Dan haal je gewoon onvoldoende juiste data binnen.

Zelfde geldt voor testen zonder de totale kit op de auto. Is gewoon een hele grote gok om bewust iets achter te houden tot melbourne
In principe ware praat, maar ze hoeven alleen maar te testen tot een bepaald niveau van betrouwbaarheid/resultaat. Voorbeeldje: stel ze testen op 90% van hun quali pace en alle waardes blijven binnen verwachting en alle onderdelen reageren zoals ze verwacht hadden, dan kunnen ze het daarbij laten. Ze hebben immers nog 3 vrije trainingen in Australie om de laatste 10% te testen, waarbij de testdata nu kan bevestigen dat ze daar geen nieuwe problemen tegen gaan komen of dat e.e.a. met wat aanpassingen wel te fixen is. Dan hoeven ze nu nog niet alles te laten zien, terwijl ze dus wel voldoende getest hebben om te weten dat hun pace is wat het ontwerp en de sim voorspeld hadden. En eenmaal in de vrije training gooi je die zandzakken de auto uit; het is toch al te laat voor de concurrentie om te reageren.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
  Moderator / Redactie Sport zondag 3 maart 2019 @ 02:37:19 #125
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_185355503
quote:

[..]

Dit.

Je weet het gewoon niet. Iedereen kan doen alsof ze het weten, maar feit blijft dat je het niet weet en dat je waarschijnlijk altijd appels met peren aan het vergelijken bent. Er zijn teveel variabelen waar wij niks van af weten. Ik heb dan meer vertrouwen in feiten uit het verleden dan verzinsels uit testsessies waar wij helemaal niks van weten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')