Ik zag over het hoofd dat hij ook nog buiten was, inderdaad. Net te laat met editen.quote:
en een Honda die niet ploftquote:Op vrijdag 1 maart 2019 15:33 schreef Jane het volgende:
Oké, fans van RBR moeten dus hopen op onbetrouwbare Ferrari's en bandenvretende Mercedessen komend jaar.
Dat sowieso natuurlijk.quote:
M.b.t. Honda is de indruk na de afgelopen 2 weken juist wel heel positief: eigenlijk geen enkel echt probleem gezien.quote:
ja allemaal positief maar dit is nog geen racenquote:Op vrijdag 1 maart 2019 15:38 schreef beantherio het volgende:
[..]
M.b.t. Honda is de indruk na de afgelopen 2 weken juist wel heel positief: eigenlijk geen enkel echt probleem gezien.
Ja en deze zal nog met de crash van gisteren te maken hebben.quote:Op vrijdag 1 maart 2019 15:40 schreef Tomatenboer het volgende:
Al de 2e versnellingsbak-wissel deze testperiode voor Red Bull.
Al was de eerste keer - zogenaamd ? - uit voorzorg.
Eerste toch? Die andere keer was alleen een check toch?quote:Op vrijdag 1 maart 2019 15:40 schreef Tomatenboer het volgende:
Al de 2e versnellingsbak-wissel deze testperiode voor Red Bull.
Al was de eerste keer - zogenaamd ? - uit voorzorg.
Zou de nieuwe die ze toen gemonteerd hebben gewoon kapot zijn gegaan bij de crash van Gasly? Dat ze vannacht de oude er weer in gezet hebben, die ze nu weer vervangen door een nieuwe 'nieuwe' die net is aangekomen?quote:Op vrijdag 1 maart 2019 15:40 schreef Tomatenboer het volgende:
Al de 2e versnellingsbak-wissel deze testperiode voor Red Bull.
Al was de eerste keer - zogenaamd ? - uit voorzorg.
Zou kunnen, maar weten we niet zeker. Misschien is die al uit voorzorg vervangen bij het heropbouwen van de auto vannachtquote:Op vrijdag 1 maart 2019 15:42 schreef dz5b604 het volgende:
[..]
Ja en deze zal nog met de crash van gisteren te maken hebben.
Max liet van de week ook niet het achterste van z'n tong zien.quote:Op vrijdag 1 maart 2019 15:44 schreef ChilllayD het volgende:
Schijnt nu geen wissel te zijn maar een probleem ermee die ze willen oplossen. Al die sites ook
Ik kijk het vanavond wel en dan horen we het uit Max z'n eigen mond.
Volgens mij wel.quote:Op vrijdag 1 maart 2019 15:43 schreef Tinos85 het volgende:
[..]
Eerste toch? Die andere keer was alleen een check toch?
Nee Max had al ergens gezegd dat hij wel weet hoe de snelheid zit maar dat hij dit niet wilde zeggen.quote:Op vrijdag 1 maart 2019 15:44 schreef Jane het volgende:
[..]
Max liet van de week ook niet het achterste van z'n tong zien.
Maar goed, dat hoeft ook niet.
Dat is waar. Maar hij gaat vanavond vast wel uitleg geven over vandaag. Zoiets verklaar je niet met een simpel antwoord ben ik bangquote:Op vrijdag 1 maart 2019 15:44 schreef Jane het volgende:
[..]
Max liet van de week ook niet het achterste van z'n tong zien.
Maar goed, dat hoeft ook niet.
Weet bijna zeker dat we niet verder gaan komen dan dat er een probleem was met de versnellingsbak en daarna maakt die een stom grapje en ligt Jack de rest van het interview dubbel van het lachen.quote:Op vrijdag 1 maart 2019 15:48 schreef ChilllayD het volgende:
[..]
Dat is waar. Maar hij gaat vanavond vast wel uitleg geven over vandaag. Zoiets verklaar je niet met een simpel antwoord ben ik bang
Daarom ook de Engelse interviews checkenquote:Op vrijdag 1 maart 2019 15:50 schreef dz5b604 het volgende:
[..]
Weet bijna zeker dat we niet verder gaan komen dan dat er een probleem was met de versnellingsbak en daarna maakt die een stom grapje en ligt Jack de rest van het interview dubbel van het lachen.
Absoluut..... best een anti-climax.quote:Op vrijdag 1 maart 2019 15:57 schreef Tinos85 het volgende:
Zo komt de testweek voor RBR trouwens toch teleurstellend tot einde qua aantal gereden rondjes.
twitter:wbuxtonofficial twitterde op vrijdag 01-03-2019 om 16:25:41Electrical issue for Vettel and Ferrari have called it a day. Test over after an impressive 8 days. https://t.co/UZk6QHFA3n reageer retweet
Niet zo vreemd na twee crashes.quote:Op vrijdag 1 maart 2019 15:58 schreef NaturalScience het volgende:
[..]
Absoluut..... best een anti-climax.
Misschien dat ze omdat ze toch met een gemankeerde auto reden het interessanter vonden om te kijken of ze de bak konden repareren (in een raceweekend-achtige setting) binnen een bepaald tijdsbestek, dan dat ze wat nutteloze rondjes zouden rijden.quote:Op vrijdag 1 maart 2019 16:44 schreef Lionheaad het volgende:
Versnellingsbak wissel kost normaal toch iets van een uur tijd?
Na die crash gisteren vind ik het een hele prestatie dat ze vandaag toch nog 29 ronden hebben kunnen rijden.quote:Op vrijdag 1 maart 2019 16:44 schreef Lionheaad het volgende:
Versnellingsbak wissel kost normaal toch iets van een uur tijd?
Ik voorspel een mid-season wissel Kvyat - Gaslyquote:Op vrijdag 1 maart 2019 16:47 schreef Jane het volgende:
Gelukkig blijft onze vriend Kvyat wel gewoon zijn Honda-rondjes draaien.![]()
Bijna een promotie waard, zou ik zeggen.
(Ik ben sowieso blij dat Kvyat terug is, btw.)
quote:Op vrijdag 1 maart 2019 16:56 schreef KillerBee4ever het volgende:
[..]
Ik voorspel een mid-season wissel Kvyat - Gasly![]()
![]()
(nee serieus, ik heb zo'n voorgevoel dat dit gaat gebeuren, mits Kvyat geen brokken maakt)
Mocht dat gebeuren is ook gelijk duidelijk dat Helmut Marko 3 jaar geleden de verkeerde wissel heeft toegepast.quote:Op vrijdag 1 maart 2019 16:56 schreef KillerBee4ever het volgende:
[..]
Ik voorspel een mid-season wissel Kvyat - Gasly![]()
![]()
(nee serieus, ik heb zo'n voorgevoel dat dit gaat gebeuren, mits Kvyat geen brokken maakt)
Dat gaat denk ik echt niet gebeuren. Die wissel Kvyat - Max lag voor het grootste deel aan wat Max liet zien en dat ze die zeker niet kwijt wilde bij Red Bull.quote:Op vrijdag 1 maart 2019 16:56 schreef KillerBee4ever het volgende:
[..]
Ik voorspel een mid-season wissel Kvyat - Gasly![]()
![]()
(nee serieus, ik heb zo'n voorgevoel dat dit gaat gebeuren, mits Kvyat geen brokken maakt)
Dat laatste ben ik met je eens, maar waarom kunnen Kvyat en Gasly niet gewisseld worden dan? Ik denk dat die kans er wel is als Kvyat minder brokken maakt en RBR denkt dat ze met hem hoger in het constructeurskampioenschap kunnen eindigen.quote:Op vrijdag 1 maart 2019 17:09 schreef northernlight81 het volgende:
[..]
Dat gaat denk ik echt niet gebeuren. Die wissel Kvyat - Max lag voor het grootste deel aan wat Max liet zien en dat ze die zeker niet kwijt wilde bij Red Bull.
Laat hem eerst eens gewoon rijden en zien hoe het zal gaan. Hij heeft nog geen enkele race voor Red Bull gereden dus het is nogal belachelijk om nu al over een wissel te praten.quote:Op vrijdag 1 maart 2019 17:12 schreef Jane het volgende:
[..]
Dat laatste ben ik met je eens, maar waarom kunnen Kvyat en Gasly niet gewisseld worden dan? Ik denk dat die kans er wel is als Kvyat minder brokken maakt en RBR denkt dat ze met hem hoger in het constructeurskampioenschap kunnen eindigen.
RBR staat voor Red Bull Racing.quote:Op vrijdag 1 maart 2019 17:13 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Laat hem eerst eens gewoon rijden en zien hoe het zal gaan. Hij heeft nog geen enkele race voor Red Bull gereden dus het is nogal belachelijk om nu al over een wissel te praten.
Het is trouwens geen RBR meer maar RBH.
Dat dacht ik ook ja.quote:
Ik hoop op een "do or die" rondje waarin ze er nog even een 1.15 uit persen en alle krachtsverhoudingen op hun kop zetten.quote:Op vrijdag 1 maart 2019 17:20 schreef bedachtzaam het volgende:
Die zullen misschien nog wel een installatie ronde doen om te zien of alles weer werkt voor morgen maar ik verwacht geen vuurwerk meer.
Als dat gebeurt dan weet je zeker dat iedereen heeft lopen sandbaggen. Een 1.15 met een auto met onderdelen van vorige week en 2 strut bars om de uitlaat een beetje strak te houden.quote:Op vrijdag 1 maart 2019 17:21 schreef beantherio het volgende:
[..]
Ik hoop op een "do or die" rondje waarin ze er nog even een 1.15 uit persen en alle krachtsverhoudingen op hun kop zetten.
Helaas.quote:Op vrijdag 1 maart 2019 17:21 schreef beantherio het volgende:
[..]
Ik hoop op een "do or die" rondje waarin ze er nog even een 1.15 uit persen en alle krachtsverhoudingen op hun kop zetten.
quote:Een woordvoerder van Red Bull Racing bevestigt tegenover GPToday.net dat het team vandaag niet meer in actie komt. "De achterkant ligt nog van de auto. Vandaag komen we niet meer in actie."
Ok. Nou we zien het over 2 weken wel dan. Dat wordt spannend.quote:
Rijdersfout, identiek (en ik bedoel echt identiek) aan Hartley zijn ongeluk vorig jaar. Iets te veel en iets te lang op de kerb, eventjes op het gras en weg is de auto.quote:Op vrijdag 1 maart 2019 17:31 schreef TAV74 het volgende:
Best pijnlijk voor Gasly toch dit. Heb het niet goed terug gezien, maar krijg de indruk dat het bij hem wel een rijdersfout was?
De grote vraag blijft, zou Verstappen dat ook kunnen.quote:Op vrijdag 1 maart 2019 17:31 schreef dz5b604 het volgende:
Hamilton 1:16.2 op de C5, dus even snel als de snelste tijd tot nog toe.
Hij heeft in de TR vorig jaar inderdaad al goed laten zien wat we kunnen / mogen verwachtenquote:Op vrijdag 1 maart 2019 17:13 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Laat hem eerst eens gewoon rijden en zien hoe het zal gaan. Hij heeft nog geen enkele race voor Red Bull gereden dus het is nogal belachelijk om nu al over een wissel te praten.
Het is trouwens geen RBR meer maar RBH.
Ik heb niets gezien waaruit zou blijken dat RBR dat ook kan, zo realistisch moet je gewoon zijn.quote:Op vrijdag 1 maart 2019 17:48 schreef Tinos85 het volgende:
[..]
De grote vraag blijft, zou Verstappen dat ook kunnen.
Daar gaan we over 2 weken achter komen.
Verstappen heeft geen enkel moment in deze twee weken gepusht voor een enkele snelle ronde. Als Toro Rosso goed in de 1.16 kan rijden kan Red Bull, zeker met Verstappen, dicht in de buurt komen van de tijden van Vettel en Hamilton.quote:Op vrijdag 1 maart 2019 17:49 schreef dz5b604 het volgende:
[..]
Ik heb niets gezien waaruit zou blijken dat RBR dat ook kan, zo realistisch moet je gewoon zijn.
Maar again RBR heeft een raar testprogramma gedraaid, dus we hebben waarschijnlijk het minst van RBR gezien in vergelijking met de rest.
Sorrie, maar ik moet even:quote:Op vrijdag 1 maart 2019 17:49 schreef dz5b604 het volgende:
[..]
...maar ze kunnen ook zomaar het 5de team zijn.
Maar dan ga je er wel erg makkelijk vanuit dat Toro Rosso langzamer is dan Red Bull en dat hoeft niet (het zou beschamend zijn als het zo is, maar het is mogelijk).quote:Op vrijdag 1 maart 2019 17:53 schreef Tinos85 het volgende:
[..]
Verstappen heeft geen enkel moment in deze twee weken gepusht voor een enkele snelle ronde. Als Toro Rosso goed in de 1.16 kan rijden kan Red Bull, zeker met Verstappen, dicht in de buurt komen van de tijden van Vettel en Hamilton.
Again puur naar tijden kijkend is dat echt mogelijk. En dan heeft RBR excuses uiteraard over waarom deze testweek geen goed beeld geeft van hun, maar daarom zeg ik dat we het niet weten hoe RBR er voor staat.quote:Op vrijdag 1 maart 2019 17:53 schreef KillerBee4ever het volgende:
[..]
Sorrie, maar ik moet even:![]()
nofi
Wacht maar op de conclusies van de kenners op de tweede testweek. Ik denk dat RBR in veel lijstjes naar plek 4 gaat dalen.quote:Op vrijdag 1 maart 2019 18:00 schreef Tinos85 het volgende:
Naar welke tijden kijk jij dan? Want niemand is het daar mee eens als ik een beetje rondkijk op internet.
Dan ben ik erg benieuwd naar de motivatie daarvan: op basis van de eerste 6 dagen zul je er een flinke kluif aan hebben om dat te onderbouwen. En de laatste 2 dagen geven geen duidelijk beeld.quote:Op vrijdag 1 maart 2019 18:02 schreef dz5b604 het volgende:
[..]
Wacht maar op de conclusies van de kenners op de tweede testweek. Ik denk dat RBR in veel lijstjes naar plek 4 gaat dalen.
Die gasten weet niet wat long runs zijn, die noemen 10 rondjes een long run.quote:Op vrijdag 1 maart 2019 18:05 schreef Tinos85 het volgende:
https://www.gpblog.com/nl(...)ens-wintertests.html
Ja ik weet het, GPblog. Maar ze linken naar de bron Auto Motor Sport.
Klinkt niet echt als vierde team. Wie heeft RBR dan ingehaald in de long runs?
Dit is weer een ander uiterste natuurlijk. Ik zie het over 2 weken wel.quote:Op vrijdag 1 maart 2019 18:05 schreef Tinos85 het volgende:
https://www.gpblog.com/nl(...)ens-wintertests.html
Ja ik weet het, GPblog. Maar ze linken naar de bron Auto Motor Sport.
Kvyat was in zijn tweede periode bij Toro Rosso wel zo slecht dt hij eerst maar weer moetn laten zien dat hij een snelle stabiele coureur is. En Albon de baas blijven, dat wordt ook lastiger dan gedacht.quote:Op vrijdag 1 maart 2019 17:12 schreef Jane het volgende:
[..]
Dat laatste ben ik met je eens, maar waarom kunnen Kvyat en Gasly niet gewisseld worden dan? Ik denk dat die kans er wel is als Kvyat minder brokken maakt en RBR denkt dat ze met hem hoger in het constructeurskampioenschap kunnen eindigen.
Enige juiste antwoord. Over 2 weken geen getest meer maar gewoon voor het echie.quote:Op vrijdag 1 maart 2019 18:06 schreef beantherio het volgende:
[..]
Dit is weer een ander uiterste natuurlijk. Ik zie het over 2 weken wel.
Max heeft al wel een veel betere longrun laten zien eerder. Met 1:21 rondjesquote:Op vrijdag 1 maart 2019 18:08 schreef dz5b604 het volgende:
Deze 3 plaatjes van gisteren en vandaag zijn eigenlijk het meest tekenend, alledrie een C3-stint met volle tank. RBR zijn tijden zijn en langzamer en de drop-off is veel sneller. Daar word ik niet vrolijk van.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Maar we hebben RBR eerder al veel snellere long runs zien maken dus met wat voor configuratie reden ze? En hoe verhield die zich tot die van Bottas? Dat van die volle tanks kun je niet weten. Wie het weet mag het zeggen, maar ik heb de indruk dat hier appels met peren vergeleken worden.quote:Op vrijdag 1 maart 2019 18:08 schreef dz5b604 het volgende:
Deze 3 plaatjes van gisteren en vandaag zijn eigenlijk het meest tekenend, alledrie een C3-stint met volle tank. RBR zijn tijden zijn en langzamer en de drop-off is veel sneller. Daar wordt ik niet vrolijk van.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Als jij 70 rondjes rijdt (of de intentie hebt om 70 rondjes te rijden) dan heb je een volle tank. en nogmaals 10 rondjes is geen long run, en al die zogenaamde snelle long runs van RBR waar vooral hier de hele tijd mee geschermd wordt zijn 10 rondjes, dat is nog geen halve stint in de race.quote:Op vrijdag 1 maart 2019 18:12 schreef beantherio het volgende:
[..]
Maar we hebben RBR eerder al veel snellere long runs zien maken dus met wat voor configuratie reden ze? En hoe verhield die zich tot die van Bottas? Dat van die volle tanks kun je niet weten. Wie het weet mag het zeggen, maar ik heb de indruk dat hier appels met peren vergeleken worden.
Hoeft niet, de motor kan ook zijn teruggeschroefd (lager verbruik dus minder brandstof mee) of er wordt juist met de teruggeschroefde motor meer brandstof meegenomen.quote:Op vrijdag 1 maart 2019 18:18 schreef dz5b604 het volgende:
[..]
Als jij 70 rondjes rijdt (of de intentie hebt om 70 rondjes te rijden) dan heb je een volle tank.
Max heeft woensdag racesim gedaan die hij alleen voortijdig moest afbreken, de eerste 40 rondjes zijn echter prima vergelijkingsmateriaalquote:Op vrijdag 1 maart 2019 18:18 schreef dz5b604 het volgende:
[..]
Als jij 70 rondjes rijdt (of de intentie hebt om 70 rondjes te rijden) dan heb je een volle tank. en nogmaals 10 rondjes is geen long run, en al die zogenaamde snelle long runs van RBR waar vooral hier de hele tijd mee geschermd wordt zijn 10 rondjes, dat is nog geen halve stint in de race.
Zelfs als dat zo is dan weet je nog niet met wat voor instellingen hij heeft gereden. Of dat Gasly sowieso met een racesim bezig was.quote:Op vrijdag 1 maart 2019 18:18 schreef dz5b604 het volgende:
[..]
Als jij 70 rondjes rijdt (of de intentie hebt om 70 rondjes te rijden) dan heb je een volle tank. en nogmaals 10 rondjes is geen long run, en al die zogenaamde snelle long runs van RBR waar vooral hier de hele tijd mee geschermd wordt zijn 10 rondjes, dat is nog geen halve stint in de race.
Die zie ik niet. Alleen 3 runs van zo'n 20 ronden op verschillende tijden van de dag, die ik hier al eerder heb gepost.quote:Op vrijdag 1 maart 2019 18:22 schreef aesop het volgende:
[..]
Max heeft woensdag racesim gedaan die hij alleen voortijdig moest afbreken, de eerste 40 rondjes zijn echter prima vergelijkingsmateriaal
Morgen? Er is morgen niks.quote:Op vrijdag 1 maart 2019 17:20 schreef bedachtzaam het volgende:
Die zullen misschien nog wel een installatie ronde doen om te zien of alles weer werkt voor morgen maar ik verwacht geen vuurwerk meer.
Ze maakte die switch met Max vooral met het oog op de toekomst, ze wilde hem tevreden en houden en uitsluiten dat hij zich zou laten wegkopen door Ferrari of Mercedes.quote:Op vrijdag 1 maart 2019 17:12 schreef Jane het volgende:
[..]
Dat laatste ben ik met je eens, maar waarom kunnen Kvyat en Gasly niet gewisseld worden dan? Ik denk dat die kans er wel is als Kvyat minder brokken maakt en RBR denkt dat ze met hem hoger in het constructeurskampioenschap kunnen eindigen.
Dit soort dingen klopt dus gewoon niet en iedereen blijft het maar roepen. Hetzelfde als die magische zeer snelle tijden in long runs van Red Bull, ik heb ze niet gezien en niemand kan ze linken....quote:Op vrijdag 1 maart 2019 18:22 schreef aesop het volgende:
[..]
Max heeft woensdag racesim gedaan die hij alleen voortijdig moest afbreken, de eerste 40 rondjes zijn echter prima vergelijkingsmateriaal
Bevestigd door Gasly zelf dat die was begonnen aan een racesim, geen idee wat je met instellingen bedoelt maar een race sim is zoals het woord het al zegt een simulatie van een race, dan kan je dus vrij weinig rommelen met de motor tenzij je geen deugdelijke informatie wil hebben. Je doet namelijk mede een racesim om de temperaturen in de gaten te houden bij een langere run (zo'n anderhalf uur) en dan heeft het geen nut om met een teruggedraaide motor te rijden.quote:Op vrijdag 1 maart 2019 18:23 schreef beantherio het volgende:
[..]
Zelfs als dat zo is dan weet je nog niet met wat voor instellingen hij heeft gereden. Of dat Gasly sowieso met een racesim bezig was.
Analisten van Mercedes weten dat niet?quote:Op vrijdag 1 maart 2019 18:05 schreef dz5b604 het volgende:
[..]
Die gasten weet niet wat long runs zijn, die noemen 10 rondjes een long run.
Teams zijn voornamelijk bezig om hun concurrenten op te hemelen en hun eigen prestaties te downplayen. Dus Mercedes analisten zullen genoeg weten, maar ze zullen het ons niet vertellen.quote:Op vrijdag 1 maart 2019 18:36 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Analisten van Mercedes weten dat niet?
Kom op nou.
Hoe kijk jij momenteel tegen de Red Bull aan?quote:Op vrijdag 1 maart 2019 18:36 schreef dz5b604 het volgende:
[..]
Dit soort dingen klopt dus gewoon niet en iedereen blijft het maar roepen. Hetzelfde als die magische zeer snelle tijden in long runs van Red Bull, ik heb ze niet gezien en niemand kan ze linken....
[..]
Bevestigd door Gasly zelf dat die was begonnen aan een racesim, geen idee wat je met instellingen bedoelt maar een race sim is zoals het woord het al zegt een simulatie van een race, dan kan je dus vrij weinig rommelen met de motor tenzij je geen deugdelijke informatie wil hebben. Je doet namelijk mede een racesim om de temperaturen in de gaten te houden bij een langere run (zo'n anderhalf uur) en dan heeft het geen nut om met een teruggedraaide motor te rijden.
Het doel van testen is niet sandbaggen en je concurrenten niets wijzer maken en sommigen hier lijken dat wel te denken. Het doel van testen is om te kijken hoe goed je auto is.
Ze hebben de snelheid wel om het derde team te zijn en meer als ze goed kunnen door ontwikkelen.quote:Op vrijdag 1 maart 2019 18:55 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Hoe kijk jij momenteel tegen de Red Bull aan?
Zoals ik het kan inschatten ben ik bang dat het gat naar Ferrari en Mercedes groter is geworden voor Red Bull, en dat de andere teams veel dichterbij Red Bull zijn gekomen.
Zo ver ik kan inschatten op dit moment heb ik de indruk dat we de RB15 best weleens kunnen gaan zien strijden voor plek 5 t/m 8.
Niet wat ik wil, maar ik heb sterk die indruk.
Nee duidelijk. Dit is de enige zinnige vergelijking. De Red Bull komt 1,5 sec per rondje tekort.quote:Op vrijdag 1 maart 2019 18:36 schreef dz5b604 het volgende:
[..]
Dit soort dingen klopt dus gewoon niet en iedereen blijft het maar roepen. Hetzelfde als die magische zeer snelle tijden in long runs van Red Bull, ik heb ze niet gezien en niemand kan ze linken....
[..]
Bevestigd door Gasly zelf dat die was begonnen aan een racesim, geen idee wat je met instellingen bedoelt maar een race sim is zoals het woord het al zegt een simulatie van een race, dan kan je dus vrij weinig rommelen met de motor tenzij je geen deugdelijke informatie wil hebben. Je doet namelijk mede een racesim om de temperaturen in de gaten te houden bij een langere run (zo'n anderhalf uur) en dan heeft het geen nut om met een teruggedraaide motor te rijden.
Het doel van testen is niet sandbaggen en je concurrenten niets wijzer maken en sommigen hier lijken dat wel te denken. Het doel van testen is om te kijken hoe goed je auto is.
Samengevatquote:Op vrijdag 1 maart 2019 18:55 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Hoe kijk jij momenteel tegen de Red Bull aan?
Zoals ik het kan inschatten ben ik bang dat het gat naar Ferrari en Mercedes groter is geworden voor Red Bull, en dat de andere teams veel dichterbij Red Bull zijn gekomen.
Zo ver ik kan inschatten op dit moment heb ik de indruk dat we de RB15 best weleens kunnen gaan zien strijden voor plek 5 t/m 8.
Niet wat ik wil, maar ik heb sterk die indruk.
Verstappen heeft woensdag middag 2/3 racesim gedaan, voor gearbox problemen.quote:Op vrijdag 1 maart 2019 19:42 schreef dz5b604 het volgende:
[..]
Samengevat
Punt 2: Red Bull heeft in totaal een kwart race simulatie en geen kwali simulatie gedaan vanwege het Gasly ongeval en daardoor weten we ten opzichte van de andere teams het minst over RBR zijn auto en zijn zij dus de dark horse.
Een linkje graag want ik kan het nergens terugvinden. f1debrief, waar de meeste tijden vandaan komen, heeft die racesim tijden in ieder geval niet.quote:Op vrijdag 1 maart 2019 20:05 schreef Lionheaad het volgende:
[..]
Verstappen heeft woensdag middag 2/3 racesim gedaan, voor gearbox problemen.
Tijden op c3: 1.23 laag tot 1.24 laag
Tijden op c2: 1.22 laag tot 1.22 half
Tijden op unmarked : 1.21 half
Dat is ongeveer hetzelfde als Vettel en Battas in het plaatje eerder in dit topic.
Bron tijden: blog van gpupdate.net
Maar de info komt van de analisten van Mercedes, zegt het blog. Ik denk dat die wel weten wat long runs zijn.quote:Op vrijdag 1 maart 2019 18:05 schreef dz5b604 het volgende:
[..]
Die gasten weet niet wat long runs zijn, die noemen 10 rondjes een long run.
Het is natuurlijk mogelijk dat Adrian Newey ineens niet meer weet hoe hij een auto moet ontwerpen. Aannemelijker is dat Red Bull een beter chassis heeft dan Torro Rosso. En aangezien ze dezelfde motor hebben, is aannemen dat RB sneller is dan TR daarmee heel goed te onderbouwd.quote:Op vrijdag 1 maart 2019 19:42 schreef dz5b604 het volgende:
Punt 5: Torro Rosso is niet per se langzamer dan de Red Bull (daar wordt hier en daar nogal makkelijk vanuit gegaan), er is geen regel die zegt dat dat zo moet zijn en dat RBR automatisch een halve seconde sneller is dan Torro Rosso is niet zo.
F1debrief heeft een hele hoop tijden niet. Dat merkte ik gisteren ook al toen ik wat tijden op probeerde te zoeken.quote:Op vrijdag 1 maart 2019 20:08 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Een linkje graag want ik kan het nergens terugvinden. f1debrief, waar de meeste tijden vandaan komen, heeft die racesim tijden in ieder geval niet.
Ik zal even wat regels quoten uit de blog voor jequote:Op vrijdag 1 maart 2019 20:08 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Een linkje graag want ik kan het nergens terugvinden. f1debrief, waar de meeste tijden vandaan komen, heeft die racesim tijden in ieder geval niet.
Verder geen exacte tijdenquote:Geen overdreven snelle tijden van Max, hij circuleert aan 1.23 laag met een wellicht behoorlijk gevulde tank
...
De tijden van Max stabiliseren zich rond de 1.24 laag. Een mooi, strak tempo in wat op een racesimulatie lijkt
...
Op de hardere banden, maar met een lichte wordende tank, klokt Verstappen tijden van 1.22 half
...
Strak tempo van Max op de ontwikkelingsbanden van Pirelli: 1.21.678, 1.21.654, 1.21.492
Nee het is aannemelijker dat een team met half het budget en wat rijd met de afdankers van het topteam net zo snel is. RB is 1,5 sec per ronde langzamer dan Ferrari en Mercedes En alleen de data van gisteren en vandaag zijn relevant.quote:Op vrijdag 1 maart 2019 20:19 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Het is natuurlijk mogelijk dat Adrian Newey ineens niet meer weet hoe hij een auto moet ontwerpen. Aannemelijker is dat Red Bull een beter chassis heeft dan Torro Rosso. En aangezien ze dezelfde motor hebben, is aannemen dat RB sneller is dan TR daarmee heel goed te onderbouwd.
Daarnaast zegt Max zelf, gebaseerd op de tijden, dat de topteams in de long runs dicht bij elkaar zitten. Ik zie eigenlijk geen reden voor hem of RB om daar over te liegen. Volgens jouw insteek zou hij zelfs moeten roepen dat Ferrari en Mercedes sneller zijn, want downplayen.
Alleen data van f1debrief is relevant. Toch?quote:Op vrijdag 1 maart 2019 21:04 schreef ShaoliN het volgende:
[..]
Nee het is aannemelijker dat een team met half het budget en wat rijd met de afdankers van het topteam net zo snel is. RB is 1,5 sec per ronde langzamer dan Ferrari en Mercedes En alleen de data van gisteren en vandaag zijn relevant.
Nee, Mercedes had gewoon twee verschillende aero-specs los van elkaar ontwikkeld. Ik verwacht niet anders dan dat alle rijke teams dat doen. Normaal gesproken komt er dan een als winnaar uit de test en daar ontwikkel je verder mee. Blijkbaar heeft Mercedes twee redelijk gelijk presterende aero-specs. In de eerste testweek testten ze de een, nu de andere. Ze spreken erover dat het zelfs mogelijk is per race te bepalen welke spec ze gebruiken (geen idee of dat reglementair ook mag trouwens). De spec van deze week is dus niet snel even in elkaar gefixt, maar is net als de eerdere spec al vanaf het begin ontwikkeld.quote:Op vrijdag 1 maart 2019 14:07 schreef ender_xenocide het volgende:
zo ook bij Mercedes die maandag met een complete overhaul qua aerodynamica op de baan stond.
ik heb nooit zo goed gesnapt waarom de TR nooit een kopie van de RB is. Die natteschnitzel heeft daar geld zat voor en met 4 auto's voorin is betere reclame dan met 2.quote:Op vrijdag 1 maart 2019 20:19 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Het is natuurlijk mogelijk dat Adrian Newey ineens niet meer weet hoe hij een auto moet ontwerpen. Aannemelijker is dat Red Bull een beter chassis heeft dan Torro Rosso. En aangezien ze dezelfde motor hebben, is aannemen dat RB sneller is dan TR daarmee heel goed te onderbouwd.
Daarnaast zegt Max zelf, gebaseerd op de tijden, dat de topteams in de long runs dicht bij elkaar zitten. Ik zie eigenlijk geen reden voor hem of RB om daar over te liegen. Volgens jouw insteek zou hij zelfs moeten roepen dat Ferrari en Mercedes sneller zijn, want downplayen.
Ik heb het niet gezien, maar in de geschreven pers vind ik het ook zo overkomen.quote:Op vrijdag 1 maart 2019 23:12 schreef Jane het volgende:
Ik vind toch dat Max klinkt alsof het allemaal wel goedkomt met die auto.
(net bij Ziggo, bedoel ik dus)
Het staat inmiddels ook op Youtube.quote:Op vrijdag 1 maart 2019 23:15 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ik heb het niet gezien, maar in de geschreven pers vind ik het ook zo overkomen.
Thanks!quote:
Bij die racesim van Verstappen moet wel de asterisk dat die tussendoor de garage is ingegaan en dat we daardoor niet weten met hoeveel brandstof die iedere stint reed. Bij de racesims van Ferrari/Mercedes zijn ze gewoon echt 70 rondjes buiten geweest waardoor we weten dat ze met volle tanks hebben gereden.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Snelste tijden gecorrigeerd naar C3 compound (op basis van de gaps aangegeven door Pirelli)SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Long runs (minimaal 8 getimede ronden, grote afwijkingen geskipt)SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Racesimulaties gemiddelde rondetijd (getimede ronden/totaal aantal ronden)
Ik heb hierbij de racesim van Verstappen meegenomen, voor zover dat er al één was.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.2/3de racesim om de afgebroken simulatie van Red Bull mee te nemenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Van Haas, Renault en Racing Point heb ik geen racesimulatie gezien.
Imho zitten Ferrari, Mercedes en Red Bull dicht bij elkaar met vlak daarachter McLaren, Daarachter lijkt het veld dicht op elkaar te zitten, met als laatste teams op dit moment Racing Point en Williams.
[ Bericht 1% gewijzigd door sasquatsch op 02-03-2019 15:32:05 ]The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward![]()
quote:Op vrijdag 1 maart 2019 20:19 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Het is natuurlijk mogelijk dat Adrian Newey ineens niet meer weet hoe hij een auto moet ontwerpen. Aannemelijker is dat Red Bull een beter chassis heeft dan Torro Rosso. En aangezien ze dezelfde motor hebben, is aannemen dat RB sneller is dan TR daarmee heel goed te onderbouwd.
Daarnaast zegt Max zelf, gebaseerd op de tijden, dat de topteams in de long runs dicht bij elkaar zitten. Ik zie eigenlijk geen reden voor hem of RB om daar over te liegen. Volgens jouw insteek zou hij zelfs moeten roepen dat Ferrari en Mercedes sneller zijn, want downplayen.Ik ben het volledig met jullie eens dat op basis van het verleden, Adrian Newey en het budget van RBR zij een auto zouden moeten kunnen leveren die de strijd aankan met Mercedes en Ferrari en die significant sneller zou moeten zijn dat TR.quote:Op vrijdag 1 maart 2019 21:04 schreef ShaoliN het volgende:
[..]
Nee het is aannemelijker dat een team met half het budget en wat rijd met de afdankers van het topteam net zo snel is. RB is 1,5 sec per ronde langzamer dan Ferrari en Mercedes En alleen de data van gisteren en vandaag zijn relevant.
Maar dat betekent niet automatisch dat dat dan maar het geval is.
Ik hou gewoon niet zo van wishful thinking en van het trekken van conclusies op basis van het verleden (resultaten uit het verleden bieden geen garantie voor de toekomst om er maar eens een dooddoener in te gooien), dus kijk ik liever naar de testresultaten en dan het liefst vergelijkingen waarbij de variabelen en het sandbaggen zoveel mogelijk geminimaliseerd is en dan wordt ik niet heel blij van wat ik zie.
[ Bericht 13% gewijzigd door #ANONIEM op 02-03-2019 17:58:35 ]![]()
Haha!quote:Op zaterdag 2 maart 2019 17:18 schreef dz5b604 het volgende:
[..]
[..]
Ik ben het volledig met jullie eens dat op basis van het verleden, Adrian Newey en het budget van RBR zij een auto zouden moeten kunnen leveren die de strijd aankan met Mercedes en Ferrari en die significant sneller zou moeten zijn dat TR.
Maar dat betekent niet automatisch dat dat dan maar het geval is.
Ik hou gewoon niet zo van wishful thinking en van het trekken van conclusies op basis van het verleden (resultaten uit het verleden bieden geen garantie voor de toekomst om er maar eens een dooddoener in te gooien), dus kijk ik liever naar de testresultaten en dan het liefst vergelijkingen waarbij de variabelen en het sandbaggen zoveel mogelijk geminimaliseerd is en dan wordt ik niet heel blij van wat ik zie.![]()
Eigenlijk is het enige wat dommer is dan conclusies trekken op basis van het verleden het trekken van conclusies op basis van testsessies waarbij je geen inzicht heb in de doelstellingen van de teams.quote:Op zaterdag 2 maart 2019 17:18 schreef dz5b604 het volgende:
[..]
[..]
Ik ben het volledig met jullie eens dat op basis van het verleden, Adrian Newey en het budget van RBR zij een auto zouden moeten kunnen leveren die de strijd aankan met Mercedes en Ferrari en die significant sneller zou moeten zijn dat TR.
Maar dat betekent niet automatisch dat dat dan maar het geval is.
Ik hou gewoon niet zo van wishful thinking en van het trekken van conclusies op basis van het verleden (resultaten uit het verleden bieden geen garantie voor de toekomst om er maar eens een dooddoener in te gooien), dus kijk ik liever naar de testresultaten en dan het liefst vergelijkingen waarbij de variabelen en het sandbaggen zoveel mogelijk geminimaliseerd is en dan wordt ik niet heel blij van wat ik zie.Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"![]()
We zullen zien, voorgaande jaren viel er genoeg te concluderen uit de tests wat uiteindelijk ook bleek te kloppen. Maar ik zal in plaats van die ervaringen met voorgaande tests wel vertrouwen op wishful thinking en prestaties uit het verleden...quote:Op zaterdag 2 maart 2019 19:24 schreef XL het volgende:
[..]
Eigenlijk is het enige wat dommer is dan conclusies trekken op basis van het verleden het trekken van conclusies op basis van testsessies waarbij je geen inzicht heb in de doelstellingen van de teams.
[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 02-03-2019 21:02:33 ]![]()
Ik hou gewoon niet zo van wishful thinking en van het trekken van conclusies op basis van het verleden (resultaten uit het verleden bieden geen garantie voor de toekomst om er maar eens een dooddoener in te gooien),quote:Op zaterdag 2 maart 2019 21:00 schreef dz5b604 het volgende:
[..]
We zullen zien, voorgaande jaren viel er genoeg te concluderen uit de tests wat uiteindelijk ook bleek te kloppen. Maar ik zal in plaats van die ervaringen met voorgaande tests wel vertrouwen op wishful thinking en prestaties uit het verleden...![]()
![]()
De doelstellingen zullen bij ieder team het maximaal testen van de auto zijn. Dat betekend dus ook een all out motor test, een kwalificatie Simu een race simu etc.quote:Op zaterdag 2 maart 2019 19:24 schreef XL het volgende:
[..]
Eigenlijk is het enige wat dommer is dan conclusies trekken op basis van het verleden het trekken van conclusies op basis van testsessies waarbij je geen inzicht heb in de doelstellingen van de teams.
Kan me niet voorstellen dat er een team is wat bewust een kwalificatie simu heeft gedaan met afgeknepen motor of niet voluit gaan. Dan haal je gewoon onvoldoende juiste data binnen.
Zelfde geldt voor testen zonder de totale kit op de auto. Is gewoon een hele grote gok om bewust iets achter te houden tot melbournehardcoholic![]()
Deze al voorbijgekomen?
Leuk overzicht (al hoeft Buxton wmb niet zo overdreven te acteren) en ook hier een ontspannen, grappenmakende Max Verstappen die zegt optimistisch te zijn over de pace van de Red Bull. Ikzelf hecht daar toch de meeste waarde aan. Als hij het gevoel zou hebben dat het foute boel was, of dat ze significant langzamer waren dan Ferrari en Mercedes, dan zou hij daar niet zo vrolijk staan, daar ben ik van overtuigd.
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023![]()
In principe ware praat, maar ze hoeven alleen maar te testen tot een bepaald niveau van betrouwbaarheid/resultaat. Voorbeeldje: stel ze testen op 90% van hun quali pace en alle waardes blijven binnen verwachting en alle onderdelen reageren zoals ze verwacht hadden, dan kunnen ze het daarbij laten. Ze hebben immers nog 3 vrije trainingen in Australie om de laatste 10% te testen, waarbij de testdata nu kan bevestigen dat ze daar geen nieuwe problemen tegen gaan komen of dat e.e.a. met wat aanpassingen wel te fixen is. Dan hoeven ze nu nog niet alles te laten zien, terwijl ze dus wel voldoende getest hebben om te weten dat hun pace is wat het ontwerp en de sim voorspeld hadden. En eenmaal in de vrije training gooi je die zandzakken de auto uit; het is toch al te laat voor de concurrentie om te reageren.quote:Op zaterdag 2 maart 2019 23:02 schreef Ferdii het volgende:
[..]
De doelstellingen zullen bij ieder team het maximaal testen van de auto zijn. Dat betekend dus ook een all out motor test, een kwalificatie Simu een race simu etc.
Kan me niet voorstellen dat er een team is wat bewust een kwalificatie simu heeft gedaan met afgeknepen motor of niet voluit gaan. Dan haal je gewoon onvoldoende juiste data binnen.
Zelfde geldt voor testen zonder de totale kit op de auto. Is gewoon een hele grote gok om bewust iets achter te houden tot melbourneHe created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise![]()
Evenstar
![]()
Also known as Kyran or Theoden![]()
Dit.quote:Op zaterdag 2 maart 2019 19:24 schreef XL het volgende:
[..]
Eigenlijk is het enige wat dommer is dan conclusies trekken op basis van het verleden het trekken van conclusies op basis van testsessies waarbij je geen inzicht heb in de doelstellingen van de teams.
Je weet het gewoon niet. Iedereen kan doen alsof ze het weten, maar feit blijft dat je het niet weet en dat je waarschijnlijk altijd appels met peren aan het vergelijken bent. Er zijn teveel variabelen waar wij niks van af weten. Ik heb dan meer vertrouwen in feiten uit het verleden dan verzinsels uit testsessies waar wij helemaal niks van weten.![]()
En in 90% van de posts hier worden voor de onbekende variabelen aannames gemaakt die nog waanzinniger zijn dan de redenen die Weltschmerz aandraagt om Vettel te verdedigen.quote:Op zondag 3 maart 2019 02:37 schreef Kyran het volgende:
[..]
Dit.
Je weet het gewoon niet. Iedereen kan doen alsof ze het weten, maar feit blijft dat je het niet weet en dat je waarschijnlijk altijd appels met peren aan het vergelijken bent. Er zijn teveel variabelen waar wij niks van af weten. Ik heb dan meer vertrouwen in feiten uit het verleden dan verzinsels uit testsessies waar wij helemaal niks van weten.Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"![]()
Evenstar
![]()
Also known as Kyran or Theoden![]()
Shots fired!quote:Op zondag 3 maart 2019 07:33 schreef XL het volgende:
[..]
En in 90% van de posts hier worden voor de onbekende variabelen aannames gemaakt die nog waanzinniger zijn dan de redenen die Weltschmerz aandraagt om Vettel te verdedigen.![]()
Verstappen en Gasly gingen vorig weekend, na hun laatste testsessie in week 1, gelijk terug naar de UK om in de simulator verder te testen. Hebben de coureurs van andere teams dat ook gedaan? Iemand hier die dat weet?
[ Bericht 0% gewijzigd door Jane op 03-03-2019 15:20:06 ]Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023![]()
Gasly ook? Ik dacht alleen Max.quote:Op zondag 3 maart 2019 13:47 schreef Jane het volgende:
Verstappen en Gasly gingen vorige weekend, na hun laatste testsessie in week 1, gelijk terug naar de UK om in de simulator verder te testen. Hebben de coureurs van andere teams dat ook gedaan? Iemand hier die dat weet?"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin![]()
Gasly ook. Hier zegt ie het (van vorige week vrijdag):quote:
(op ongeveer 12 minuten)Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023![]()
Daar is ook de test voor.quote:Op zondag 3 maart 2019 13:47 schreef Jane het volgende:
Verstappen en Gasly gingen vorig weekend, na hun laatste testsessie in week 1, gelijk terug naar de UK om in de simulator verder te testen. Hebben de coureurs van andere teams dat ook gedaan? Iemand hier die dat weet?
Om realiteit te synchroniseren met de simulator.
Als die goed klopt dan Kun je in de simulator ook wel snelle ronden rijden en die ziet niemand.
Vorig jaar had RB dat al goed voor elkaar.
Dus kan best zijn dat ze daar meer op gefocust hebben en daardoor wel weten wat ze zelf kunnen.
De grote vraag is natuurlijk wat de rest kan.N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen![]()
Nou ja, daarom vroeg ik het ook. Ik kreeg de indruk dat RBR hier erg mee bezig was, maar de andere teams hoorde ik er eigenlijk niet over.quote:Op zondag 3 maart 2019 21:02 schreef nils7 het volgende:
[..]
Daar is ook de test voor.
Om realiteit te synchroniseren met de simulator.
Als die goed klopt dan Kun je in de simulator ook wel snelle ronden rijden en die ziet niemand.
Vorig jaar had RB dat al goed voor elkaar.
Dus kan best zijn dat ze daar meer op gefocust hebben en daardoor wel weten wat ze zelf kunnen.
De grote vraag is natuurlijk wat de rest kan.
Dus Red Bull gebruikt de testdagen meer om de accuraatheid van hun simulator te testen dan de daadwerkelijke auto.![]()
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023![]()
Verstappen is schijnbaar ook een trainingsbeest.quote:Op zondag 3 maart 2019 21:02 schreef nils7 het volgende:
[..]
Daar is ook de test voor.
Om realiteit te synchroniseren met de simulator.
Als die goed klopt dan Kun je in de simulator ook wel snelle ronden rijden en die ziet niemand.
Vorig jaar had RB dat al goed voor elkaar.
Dus kan best zijn dat ze daar meer op gefocust hebben en daardoor wel weten wat ze zelf kunnen.
De grote vraag is natuurlijk wat de rest kan.
https://www.google.com/am(...)ticle.php%3fid=11728Eigenlijk wel benieuwd hoe zich dat verhoudt tot de andere teams...quote:Een belangrijk verschil tussen Verstappen en Ricciardo is volgens Horner dat Max veel meer tijd doorbrengt in de simulator. Horner suggereert daarom nog zelfs wat meer te hebben aan Verstappen dan hij had aan Ricciardo: "Achter de schermen werkt hij heel hard. Daniel hield niet zo van dat deel van het werk met de engineers. Max is constant op zoek naar de details," zegt de tevreden teambaas over zijn coureur.Kleine geheimen dienen beschermd te worden.
Grote geheimen worden beschermd door publiek ongeloof.![]()
dat laatste neem ik wel met een grote korrel zout, is ook weer een quote van een quote, zijn toch wel veel van die k websites over F1 en Max te vindenquote:Op zondag 3 maart 2019 22:41 schreef ender_xenocide het volgende:
[..]
Verstappen is schijnbaar ook een trainingsbeest.
https://www.google.com/am(...)ticle.php%3fid=11728
[..]
Eigenlijk wel benieuwd hoe zich dat verhoudt tot de andere teams...![]()
Geen idee of de betreffende coureurs dat gedaan hebben, maar bijna elk team heeft test- en reserverijders die hier ook heel veel mee bezig zijn. Dus ga er gerust van uit dat elk team keihard op de sim bezig is. Welke teams dat met hun main rijders doen weet ik niet.quote:Op zondag 3 maart 2019 13:47 schreef Jane het volgende:
Verstappen en Gasly gingen vorig weekend, na hun laatste testsessie in week 1, gelijk terug naar de UK om in de simulator verder te testen. Hebben de coureurs van andere teams dat ook gedaan? Iemand hier die dat weet?He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise![]()
Nou ze zullen wel echt zaken testen zoals de banden, mechanica en de air flow en hoe de auto zich gedraagt in verschillende set ups.quote:Op zondag 3 maart 2019 21:15 schreef Jane het volgende:
[..]
Nou ja, daarom vroeg ik het ook. Ik kreeg de indruk dat RBR hier erg mee bezig was, maar de andere teams hoorde ik er eigenlijk niet over.
Dus Red Bull gebruikt de testdagen meer om de accuraatheid van hun simulator te testen dan de daadwerkelijke auto.![]()
Maar als ze dit goed kunnen vertalen naar de simulator hebben ze gewoon nog een hele week om te testen.N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen![]()
Omdat RB voor TR moet finishen, natuurlijk.quote:Op vrijdag 1 maart 2019 22:55 schreef vosss het volgende:
ik heb nooit zo goed gesnapt waarom de TR nooit een kopie van de RB is.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".![]()
https://www.gpupdate.net/(...)-competitieve-motor/
Ze zijn allemaal wel heel positief, he?
Als ze nou straks toch niet snel genoeg blijken, gaan ze dan hun eigen chassis afkraken of toch de Honda-motor?"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".![]()
Alsof ze dit gaan roepen terwijl ze weten dat ze een absolute k*tmotor hebben.quote:Op maandag 4 maart 2019 17:15 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
https://www.gpupdate.net/(...)-competitieve-motor/
Ze zijn allemaal wel heel positief, he?
Als ze nou straks toch niet snel genoeg blijken, gaan ze dan hun eigen chassis afkraken of toch de Honda-motor?![]()
Ik geloof ook absoluut dat de Honda het beter gaat doen dan Renault, maar ze creeeren wel een beetje verwachtingen zo. Ik hoop dat ze uitkomen.quote:Op maandag 4 maart 2019 18:52 schreef Vriezzer het volgende:
[..]
Alsof ze dit gaan roepen terwijl ze weten dat ze een absolute k*tmotor hebben.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".![]()
Ik kwam deze uitgebreide analyse van de wintertesten nog tegen. Komt redelijk overeen met mijn eigen analyse die ik hier al eerder postte. Deze analyse bevat ook de compensatie voor (geschatte) fuel load en tyre degradation.
https://f1metrics.wordpre(...)-preseason-analysis/The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward![]()
Heel mooi en uitvoerig artikel. Tof dat je het deeldequote:Op dinsdag 12 maart 2019 17:57 schreef sasquatsch het volgende:
Ik kwam deze uitgebreide analyse van de wintertesten nog tegen. Komt redelijk overeen met mijn eigen analyse die ik hier al eerder postte. Deze analyse bevat ook de compensatie voor (geschatte) fuel load en tyre degradation.
https://f1metrics.wordpre(...)-preseason-analysis/![]()
Nou ja, Red Bull roept eigenlijk traditioneel iedere voorbereiding dat ze het gat met Ferrari en Mercedes gedicht hebben. In 2018 zeiden ze dit ook in de voorbereiding.quote:Op maandag 4 maart 2019 18:52 schreef Vriezzer het volgende:
[..]
Alsof ze dit gaan roepen terwijl ze weten dat ze een absolute k*tmotor hebben.
Terwijl vandaag ineens naar buiten komt dat Christian Horner gezegd zou hebben dat Red Bull Racing "een groot gat met Ferrari en Mercedes te dichten heeft, maar dat dat zeker gedurende dit seizoen moet kunnen lukken"...
Bron: De Gelderlander.'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith![]()
De gelderlander is natuurlijk een autoriteit op het gebied van F1. Ik denk dat Horner daar regelmatig exclusieve interviews aan geeftquote:Op woensdag 13 maart 2019 10:11 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Nou ja, Red Bull roept eigenlijk traditioneel iedere voorbereiding dat ze het gat met Ferrari en Mercedes gedicht hebben. In 2018 zeiden ze dit ook in de voorbereiding.
Terwijl vandaag ineens naar buiten komt dat Christian Horner gezegd zou hebben dat Red Bull Racing "een groot gat met Ferrari en Mercedes te dichten heeft, maar dat dat zeker gedurende dit seizoen moet kunnen lukken"...
Bron: De Gelderlander.![]()
Wat is dat nu weer voor flut argument.quote:Op woensdag 13 maart 2019 10:50 schreef opreis het volgende:
[..]
De gelderlander is natuurlijk een autoriteit op het gebied van F1. Ik denk dat Horner daar regelmatig exclusieve interviews aan geeft
Het AD en andere sites melden het ook.'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith![]()
De Gelderlander is één van de regionale kranten die onder de Persgroep (oa AD) vallen, en voor een groot deel dezelfde artikelen plaatsen, zeker als het landelijke of internationale sport betreft. Dit zal dus gewoon uit de koker van het AD komen. Net als de F1 bijlage die er vandaag bij zit.![]()
De gelderlander heeft natuurlijk 4 journalisten rondlopen in Melbourne.quote:Op woensdag 13 maart 2019 11:26 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Wat is dat nu weer voor flut argument.
Het AD en andere sites melden het ook.![]()
Is allemaal copy-paste jongen.
De journalistiek van tegenwoordig
Feyenoord!!! * Barça
Forum Opties Forumhop: Hop naar: