Was al bekendquote:Op donderdag 28 februari 2019 21:10 schreef riazop het volgende:
Brekend
Rees Mogg is bereid May deal te accepteren als er een appendix komt voor backstop
Een inlegvelletje.quote:Op donderdag 28 februari 2019 21:10 schreef riazop het volgende:
Brekend
Rees Mogg is bereid May deal te accepteren als er een appendix komt voor backstop
en wat moet er dan instaan?quote:Op donderdag 28 februari 2019 21:10 schreef riazop het volgende:
Brekend
niet zoveelquote:
'men vermoed', is dat je eigen vermoeden, dan wel het vermoeden van één of andere commentator?quote:Op vrijdag 1 maart 2019 00:17 schreef riazop het volgende:
[..]
niet zoveel
men vermoed dat de echte brexiteers zich al hebben neergelegd dat een brexit in 3 stappen moet. Eerst de deal van May en dan over een jaar of 2 een nieuwe deal uit onderhandelen
May zou het zomaar kunnen redden op 12 maart
Een Brexit moest altijd in 3 stappen. Eruit met of zonder WA en dan opnieuw onderhandelen.quote:Op vrijdag 1 maart 2019 00:17 schreef riazop het volgende:
[..]
niet zoveel
men vermoed dat de echte brexiteers zich al hebben neergelegd dat een brexit in 3 stappen moet. Eerst de deal van May en dan over een jaar of 2 een nieuwe deal uit onderhandelen
May zou het zomaar kunnen redden op 12 maart
Dat is hun onderhandelingspositie alsnog, ik heb het idee dat ze niet weten wat ze willen en nu dingen denken dat het mee gaat vallen maar dat het uiteindelijk niet meevaltquote:Op vrijdag 1 maart 2019 08:25 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Een Brexit moest altijd in 3 stappen. Eruit met of zonder WA en dan opnieuw onderhandelen.
Ook bij een No Deal had dat gemoeten, alleen had je dan tot de nieuwe trade deal was uitonderhandeld redelijk in de shit gezeten en was je onderhandelingspositie veel beroerder geweest.
Echt beter ging het er toch niet op worden. Eén land tegenover 27 landen.quote:Op vrijdag 1 maart 2019 08:31 schreef Geytenbeekje het volgende:
[..]
Dat is hun onderhandelingspositie alsnog, ik heb het idee dat ze niet weten wat ze willen en nu dingen denken dat het mee gaat vallen maar dat het uiteindelijk niet meevalt
Ik denk dat May het nu juist prima speelt, na lang te hebben lopen prutsen. Prima lopen uitstellen, het enige verstandige wat ze kon doen. Had wmb nog een week langer gemogen, maar blijkbaar ging dan niet.quote:Op vrijdag 1 maart 2019 09:54 schreef zoost het volgende:
Ik kijk op donderdagavond graag naar BBC Question Time. Gisteren was de brexit natuurlijk weer het hoofdonderwerp. Wat een paniek bij het publiek en wat een tegengestelde meningen. De woorden verraad en verraders werd over en weer gebruikt. Nog minder dan een maand te gaan en echt geen idee nog hoe ze hier uit gaan komen. Een tweede referendum is zelfs de meest besproken optie. Het lijkt echt hopeloos. May heeft er echt een zooi van gemaakt.
eensquote:Op vrijdag 1 maart 2019 09:58 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ik denk dat May het nu juist prima speelt, na lang te hebben lopen prutsen. Prima lopen uitstellen, het enige verstandige wat ze kon doen. Had wmb nog een week langer gemogen, maar blijkbaar ging dan niet.
Vervolgens de brexiteers een (oneindig?) uitstel boven hun hoofd hangen en de remainers een no deal brexit, waardoor van beide kanten MPs eieren voor hun geld zullen kiezen en de gulden middenweg van de deal omarmen.
Perfect gespeeld. De kans dat de deal het haalt wordt in veel Britse media ook steeds groter genoemd.
Ik ken de aantallen niet echt, maar ik verwacht dat DUP, Labour en LibDems allemaal tegen de deal gaan stemmen (en gaan voor de optie: uitstel). Ik verwacht ook dat zij niet haar hele partij achter zich krijgt en er zeker 20 (maar waarschijnlijk meer) tegen gaan stemmen en daarmee wordt May's Deal verworpen.quote:Op vrijdag 1 maart 2019 09:58 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ik denk dat May het nu juist prima speelt, na lang te hebben lopen prutsen. Prima lopen uitstellen, het enige verstandige wat ze kon doen. Had wmb nog een week langer gemogen, maar blijkbaar ging dan niet.
Vervolgens de brexiteers een (oneindig?) uitstel boven hun hoofd hangen en de remainers een no deal brexit, waardoor van beide kanten MPs eieren voor hun geld zullen kiezen en de gulden middenweg van de deal omarmen.
Perfect gespeeld. De kans dat de deal het haalt wordt in veel Britse media ook steeds groter genoemd.
Labour MPs uit gebieden waar in grote getalen voor brexit is gestemd gaan waarschijnlijk zeker niet voor uitstel, dat kost ze hun zetel. Labour gaat ook echt niet als 1 partij stemmen in dit geval.quote:Op vrijdag 1 maart 2019 10:02 schreef zoost het volgende:
[..]
Ik ken de aantallen niet echt, maar ik verwacht dat DUP, Labour en LibDems allemaal tegen de deal gaan stemmen (en gaan voor de optie: uitstel). Ik verwacht ook dat zij niet haar hele partij achter zich krijgt en er zeker 20 (maar waarschijnlijk meer) tegen gaan stemmen en daarmee wordt May's Deal verworpen.
Wat een raar plan. Stemmen voor May's Deal maar met de opmerking dat er eerst een People Vote moet plaatsvinden, en dat je dus May's Deal ook weer weg kan stemmen. Ik denk dat dat staatsrechtelijk niet kan. Raar plan.quote:Op vrijdag 1 maart 2019 10:10 schreef Hanca het volgende:
Labour wil voor de deal stemmen in ruil voor een tweede referendum:
https://www.theweek.co.uk(...)y-s-brexit-deal-pass
Geen idee of dit amendement een kans maakt.
Klopt, ziet er raar uit. Lijkt er een beetje op alsof Labour wanhopig op zoek is naar een reden om voor de deal te stemmen. Omdat in elk geval een deel dat lijkt te gaan doen en Corbyn in elk geval de schijn wil ophouden dat hij zijn partij onder controle heeft.quote:Op vrijdag 1 maart 2019 10:22 schreef zoost het volgende:
[..]
Wat een raar plan. Stemmen voor May's Deal maar met de opmerking dat er eerst een People Vote moet plaatsvinden, en dat je dus May's Deal ook weer weg kan stemmen. Ik denk dat dat staatsrechtelijk niet kan. Raar plan.
Dat was een totaal andere stemming, volledig onvergelijkbaar met de komende. Die stemming ging tussen: nu aanvaarden of kijken of met iets meer onderhandelen er nog wat beters uit te halen is.quote:Op vrijdag 1 maart 2019 10:49 schreef Tijger_m het volgende:
Even voor de meeschrijvers, Rees-Mogg's ERG heeft slechts 48 zetels, May's WA haalde het niet met met meer dan 400 tegenstemmen.
Ergo, Rees-Moggs steun voor een WA is onvoldoende om de deal over de streep te trekken.
Dat was exact dezelfde stemming. Ja of nee over de WA.quote:Op vrijdag 1 maart 2019 10:57 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dat was een totaal andere stemming, volledig onvergelijkbaar met de komende. Die stemming ging tussen: nu aanvaarden of kijken of met iets meer onderhandelen er nog wat beters uit te halen is.
Nu gaat het om heel wat anders. En de laatste stemming over de deal, werd er met grote meerderheid voor gestemd mits aanpassing van de deal op gebied van backstop. Daar zag je dus al een kentering.
Tja, de hele reden dat de VS het uittreden van het VK toejuicht is natuurlijk omdat de EU een veel groter machtsblok is en ze het VK veel makkelijker onder druk kunnen zetten. Met een president die internationale handel als een zero sum game ziet, betekent dat dus dat de VS het VK een flink oor aan zal proberen te naaien.quote:Op vrijdag 1 maart 2019 13:09 schreef capricia het volgende:
VS stelt harde eisen aan handelsovereenkomst met het VK. Zo moeten de Britten hun munt koppelen aan de USD. En verstrekkende toegang tot hun markt verlenen.
https://amp.ft.com/conten(...)tter_impression=true
Als je dat denkt mis je toch wat politiek gevoel.quote:Op vrijdag 1 maart 2019 13:25 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat was exact dezelfde stemming. Ja of nee over de WA.
wat Canada heeft zeg maarquote:Op vrijdag 1 maart 2019 13:09 schreef capricia het volgende:
VS stelt harde eisen aan handelsovereenkomst met het VK. Zo moeten de Britten hun munt koppelen aan de USD. En verstrekkende toegang tot hun markt verlenen.
https://amp.ft.com/conten(...)tter_impression=true
Het VK is geen buurland, die liggen duizenden kilometers bij de VS vandaan. Dat heeft consequenties. Verder heeft Canada ook voordelen van NAFTA en voor het VK zie ik geen voordelen voorlopig, alleen maar nadelen.quote:
Ok, dus, het VK heeft nu een andere deal omdat het Parlement daar voor gestemd heeft? Nee? Dan is het dezelfde deal waar men nog een keer over gaat stemmen.quote:Op vrijdag 1 maart 2019 13:39 schreef Hanca het volgende:
[..]
Als je dat denkt mis je toch wat politiek gevoel.
Maar de stemming is een hele andere. Een stemming toen was tussen de deal en terug naar Brussel om te onderhandelen. De stemming nu is tussen deal en no deal/uitstel voor onbekende duur. Een heel andere stemming, dus.quote:Op vrijdag 1 maart 2019 17:20 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ok, dus, het VK heeft nu een andere deal omdat het Parlement daar voor gestemd heeft? Nee? Dan is het dezelfde deal waar men nog een keer over gaat stemmen.
Nee, niet wat Canada heeft. De Canadese markt is nog wel redelijk beschermd wat landbouw betreft, en de CAD is al zeker niet gekoppeld aan de USD. Deze eisen gaan veel verder, maar het VK onderhandelt dan ook vanuit een uitermate zwakke positie. Vreemd genoeg lijken vele Brexiteers daar zelf nog steeds anders over te denken.quote:
dus waarom gaan we dan precies uitstellen? Zodat ze nog even rollend over straat kunnen?quote:Op vrijdag 1 maart 2019 19:23 schreef capricia het volgende:
May heeft al aangegeven bij Tusk wsl extensie te gaan aanvragen. Al was het alleen maar om de wetgeving nog aan te kunnen passen voor de Brexit datum.
En het VK doet geen moeite meer om alternatieven te vinden voor de Backstop.
“Efforts by [the] UK to find alternatives to [the] backstop are fading away.”
https://www.buzzfeed.com/(...)tter_impression=true
Of wij daarmee akkoord gaan, weet ik niet. Denk het eigenlijk wel. Een korte extensie van een paar weken of zo moet geen probleem zijn voor de EU.quote:Op vrijdag 1 maart 2019 20:07 schreef rubbereend het volgende:
[..]
dus waarom gaan we dan precies uitstellen? Zodat ze nog even rollend over straat kunnen?
deze vergelijkingtwitter:JamesMelville twitterde op vrijdag 01-03-2019 om 14:11:40James Acaster's teabag metaphor is quite possibly the most irreverently brilliant comment ever made on Brexit. https://t.co/DtMxbUMpcx reageer retweet
ik denk dat de EU alleen maar uitstel verleend als er ook echt uitzicht is op een deal of dat er een referendum of verkiezingen komen die het mogelijk maken dat het VK wel bereid is een deal te sluiten.quote:Op vrijdag 1 maart 2019 20:27 schreef capricia het volgende:
Of wij daarmee akkoord gaan, weet ik niet. Denk het eigenlijk wel. Een korte extensie van een paar weken of zo moet geen probleem zijn voor de EU.
Het is wel weer komisch dat de Britten een nationaal probleem op de EU afwentelen. Is het echt ons probleem dat zij eindeloos nodig hebben om noodwetgeving aan te nemen?quote:Op vrijdag 1 maart 2019 20:27 schreef capricia het volgende:
[..]
Of wij daarmee akkoord gaan, weet ik niet. Denk het eigenlijk wel. Een korte extensie van een paar weken of zo moet geen probleem zijn voor de EU.
Ongeacht of en welke deal er komt, er moeten nog tientallen/honderden wetten aangepast worden voor de Brexit-datum door het VK.
Zij zullen het echter moeten aanvragen.
quote:Op zaterdag 2 maart 2019 19:49 schreef HiZ het volgende:
[..]
Het is wel weer komisch dat de Britten een nationaal probleem op de EU afwentelen. Is het echt ons probleem dat zij eindeloos nodig hebben om noodwetgeving aan te nemen?
En wat als ze het niet tijdig lukt binnen de verlenging?
Mijn gedachten over hoe de EU dit ziet, zijn als volgt:quote:Op zaterdag 2 maart 2019 08:09 schreef DestroyerPiet het volgende:
[..]
ik denk dat de EU alleen maar uitstel verleend als er ook echt uitzicht is op een deal of dat er een referendum of verkiezingen komen die het mogelijk maken dat het VK wel bereid is een deal te sluiten.
want zo blijven doormodderen dat zullen ze niet willen.
Bij 1 of 2 weken uitstel om no deal minder chaotisch te laten zijn doen ze het ook wel (niemand wil voedseltekorten, medicijntekorten en de bijbehorende rellen), maar daar is 2 weken natuurlijk nooit genoeg voor. Dan moet er wel een stevig plan liggen wat ze in 2 weken kunnen doen.quote:Op zaterdag 2 maart 2019 21:55 schreef capricia het volgende:
[..]
[..]
Mijn gedachten over hoe de EU dit ziet, zijn als volgt:
Als er uitstel nodig is om de deal netjes af te handelen (dus als Mays deal geaccepteerd wordt ) dan hebben zowel de EU als het VK hier baat bij. De EU gaat dan niet dwars liggen als het VK nog wat extra tijd nodig heeft om de wetgeving hierop aan te passen. Maar dan moet er dus wel een deal zijn. Geaccepteerd door het Lagerhuis.
Als er echter uitstel nodig is omdat het VK nog steeds niet weet wat ze willen, en de onzekerheid voort blijft bestaan, dan gaat de EU daar niet zondermeer akkoord mee.
Dus uitstel om de oplossing te implementeren: ja.
Uitstel om de huidige onzekerheid te verlengen: nee. Niet zonder meer.
Bij verkiezingen, een extra referenda etc zullen er andere afwegingen gemaakt worden. Maar die kaarten liggen nu niet op tafel.
Hoe zien jullie dat dan?
Maar ze houden het gewoon lekker voor zich.quote:
Dat ze het onderling niet eens kunnen worden zegt wat mij betreft niet dat ze niet weten wat ze willen.quote:Op zondag 3 maart 2019 09:21 schreef Arcee het volgende:
[..]
Maar ze houden het gewoon lekker voor zich.
De backstop was het idee van de Britten.quote:Op zondag 3 maart 2019 02:27 schreef bedachtzaam het volgende:
Het VK weet wat ze willen en daarom moet liefst die backstop er uit gesloopt of in ieder geval aangepast zodat het niet voor het hele VK geldt wanneer er geen alternatieven gevonden zijn.
Natuurlijk willen ze een deal maar ook zelf handelsverdragen kunnen afsluiten.
https://www.theguardian.c(...)rexit-trade-deal-nhs
Nigel Farage doet het goed in de VS.
Of van Theresa May? overduidelijk niet van 'de britten' want erg communicatief is Theresa May niet.quote:Op zondag 3 maart 2019 13:26 schreef Ulx het volgende:
[..]
De backstop was het idee van de Britten.
Dus dat "de Britten weten wat ze willen" is nogal dubieus.
Iedere Brit wil wat andersquote:Op zondag 3 maart 2019 13:26 schreef Ulx het volgende:
[..]
De backstop was het idee van de Britten.
Dus dat "de Britten weten wat ze willen" is nogal dubieus.
grappige is dat ze met andere handelsverdragen en hun zwakke positie ze juist hun soevereiniteit verliezen.quote:Op zondag 3 maart 2019 13:26 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Dat ze het onderling niet eens kunnen worden zegt wat mij betreft niet dat ze niet weten wat ze willen.
Ze willen hun soevereiniteit terug om zelf handelsovereenkomsten te kunnen sluiten zodat ze met de VS aan de gang kunnen.
Ze is gekozen.quote:Op zondag 3 maart 2019 13:31 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Of van Theresa May? overduidelijk niet van 'de britten' want erg communicatief is Theresa May niet.
quote:
Natuurlijk kan ik het niet hardmaken maar ik ga er wel vanuit dat er flink met geld geschoven is, anders kan ik niet verklaren dat ze bewust hiermee doorgaan want zoals je zegt, de VS gaat hard op de bal.quote:Op zondag 3 maart 2019 13:35 schreef devlinmr het volgende:
[..]
grappige is dat ze met andere handelsverdragen en hun zwakke positie ze juist hun soevereiniteit verliezen.
De VS zal bijvoorbeeld eisen dat de UK zich aan de voedselveiligheid van de VS zal gaan houden.
India zal visa eisen etcetera
Ze hebben dan wel blauwe paspoorten en komkommers mogen ook weer krom zijn.quote:Op zondag 3 maart 2019 13:35 schreef devlinmr het volgende:
[..]
grappige is dat ze met andere handelsverdragen en hun zwakke positie ze juist hun soevereiniteit verliezen.
De VS zal bijvoorbeeld eisen dat de UK zich aan de voedselveiligheid van de VS zal gaan houden.
India zal visa eisen etcetera
Ze zijn beter af in de EU.quote:Op zondag 3 maart 2019 13:38 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
[..]
Op alle manieren zijn ze slechter af.
Vergeet de vis nietquote:Op zondag 3 maart 2019 13:38 schreef Ulx het volgende:
[..]
Ze hebben dan wel blauwe paspoorten en komkommers mogen ook weer krom zijn.
Natuurlijk maar die gaan ze juist verlaten.quote:
Dat valt prima hard te maken. Vote Leave is er zelfs voor veroordeeldquote:Op zondag 3 maart 2019 13:38 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
[..]
Natuurlijk kan ik het niet hardmaken maar ik ga er wel vanuit dat er flink met geld geschoven is, anders kan ik niet verklaren dat ze bewust hiermee doorgaan want zoals je zegt, de VS gaat hard op de bal.
Op alle manieren zijn ze slechter af.
CPAC trieste angstzaaiende luiquote:Op zondag 3 maart 2019 02:27 schreef bedachtzaam het volgende:
Het VK weet wat ze willen en daarom moet liefst die backstop er uit gesloopt of in ieder geval aangepast zodat het niet voor het hele VK geldt wanneer er geen alternatieven gevonden zijn.
Natuurlijk willen ze een deal maar ook zelf handelsverdragen kunnen afsluiten.
https://www.theguardian.c(...)rexit-trade-deal-nhs
Nigel Farage doet het goed in de VS.
Niemandquote:Op zondag 3 maart 2019 13:50 schreef capricia het volgende:
Wie kan mij uitleggen hoe de grens op het Ierse eiland open gehouden kan worden als de Britten een akkoord met de VS hebben? Waardoor er bijv chloorkip en hormoon-beef GB in komt.
Met o.a. de volgende tweets:twitter:TheViewFromLL2 twitterde op zaterdag 02-03-2019 om 21:29:04This is just a breathtaking level of corruption. And the president is so confident that his corruption will be tolerated by his party that he does it in the open. https://t.co/jnIkfhHuA7 reageer retweet
twitter:TheViewFromLL2 twitterde op zaterdag 02-03-2019 om 22:36:09Trump bought TIGC in 2006, opened the course in 2012, and has never turned a profit. Every year he has to loan it more & more money just to keep the lights on. In all, he's poured about $55M US into it, and there's no sign yet that the property has the ability to turn profitable. https://t.co/BZws9ireuP reageer retweet
twitter:TheViewFromLL2 twitterde op zaterdag 02-03-2019 om 22:43:47The exact value of Trump's Aberdeenshire course may be subject to debate (he says it's +$50M on FEC disclosures), but it's clear he's underwater on it. And any time TIGC's liabilities increase, the more money Trump has to loan it that he'll almost certainly never get back. https://t.co/w4RdzZYSwO reageer retweet
De komende maand zal het nog wel rustig blijven, maar post-brexit heeft het VK natuurlijk weinig kans tegen de VS. Of tegen elke andere grootmacht.twitter:TheViewFromLL2 twitterde op zaterdag 02-03-2019 om 23:02:12Trump's explicit message was: "My golf course in Scotland is important to the US's relationship with the UK." And his barely-implicit message was: "If the UK takes a position that is adverse to my golf course, US foreign policy will take a position that is adverse to the UK." reageer retweet
Ik kwam naar aanleiding daarvan dit tegen:quote:Op zondag 3 maart 2019 16:54 schreef Ulx het volgende:
Aardige thread van een juriste over de achtergrond en de betekenis van Trump's dreigement tegen het VK.
twitter:FullyChargedDan twitterde op zondag 03-03-2019 om 21:55:56Ouch...“HONDA: Company reveals it invested in electric car production in Swindon before pulling the plug.” https://t.co/uCY5N9UYp5 reageer retweet
De Lords hebben een adviserende functie, ze kunnen wetgeving terugsturen maar uiteindelijk niet blokkeren.quote:Op maandag 4 maart 2019 10:12 schreef zoost het volgende:
Na dit mooie betoog te hebben aangehoord uit de House of Lords, vroeg ik mij af. Wat is de rol van de HoL in het accepteren van Mays Deal? Weet iemand dat?
High tech camera'squote:Op zondag 3 maart 2019 13:50 schreef capricia het volgende:
Wie kan mij uitleggen hoe de grens op het Ierse eiland open gehouden kan worden als de Britten een akkoord met de VS hebben? Waardoor er bijv chloorkip en hormoon-beef GB in komt.
quote:A long extension of 21 months would have the same practical result as the “implementation” period in the deal, except the UK would be much better off than under the deal because we would still have a vote and representation in EU institutions and the European Parliament.
Unlike the deal, we would be free to leave on 1st January 2021 without being trapped in the “backstop” Protocol.
Ze begrijpen dus nog steeds niet wat de backstop is. Goed om te weten.quote:Op maandag 4 maart 2019 13:53 schreef capricia het volgende:
De conservatieven willen nu art. 50 uitstellen.
https://www.conservativeh(...)t-mays-bad-deal.html
[..]
Ze begrijpen wel meer niet.quote:Op maandag 4 maart 2019 13:54 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ze begrijpen dus nog steeds niet wat de backstop is. Goed om te weten.
quote:A long extension of 21 months would have the same practical result as the “implementation” period in the deal, except the UK would be much better off than under the deal because we would still have a vote and representation in EU institutions and the European Parliament.
Vermoeiend volk blijft het. Werk eens constructief aan oplossingen. Maar daar zijn ze al mee gestopt kennelijk. Nu is het gewoon aftellen.quote:Op maandag 4 maart 2019 13:53 schreef capricia het volgende:
De conservatieven willen nu art. 50 uitstellen.
https://www.conservativeh(...)t-mays-bad-deal.html
[..]
twitter:OleRyborg twitterde op zondag 03-03-2019 om 09:25:34Danish Prime Minister @larsloekke used very harsh words when he described UK politics and the handling of #Brexit in Westminster, when he was speaking at a party conference yesterday. Brexiteers were characterized as "con men" and the House of Commons as "paralyzed." Thread 1/6 reageer retweet
twitter:OleRyborg twitterde op zondag 03-03-2019 om 09:25:56After having watched how Brexit played out in the UK, the Danish PM @larsloekke promises that he will not put the Danish EU membership to a referendum. It will be completely irresponsible to copy the circus that is currently playing in the UK 6/6 reageer retweet
"in duigen??"quote:Op vrijdag 1 maart 2019 10:10 schreef riazop het volgende:
Labour ligt in duigen door het anti semitisme schandaal
Nooit gemerkt dat antisemitisme wat gevoeliger ligt dan een hekel hebben aan praktisch welk ander land ook? En gezien de geschiedenis van eeuwenlang antisemitisme is dat ook wel logisch.quote:Op maandag 4 maart 2019 16:04 schreef Twentsche_Ros het volgende:
[..]
"in duigen??"
Uiteindelijk gaat het om anti-zionisme. En dan gaat het om het gedrag van een land, genaamd Israel. Dat heeft 9 miljoen inwoners. Heel wat minder dan Nederland, en veel verder weg. Ik kan me niet voorstellen dat Labour "in duigen valt" wanneer er een meningsverschil is over het naburige Nederland. Israel is met 9 miljoen inwoners vergelijkbaar met Oostenrijk, Tadjikistan, Wit-Rusland en Honduras. Een meningsverschil over dergelijke landen kan een Britse partij niet "in duigen doen vallen".
Weet ik. Maar (wellicht off topic) kritiek op een land moet kunnen zonder als racist te worden geframed. En dat is wat vaak gebeurt. Het ging mij er ook om dat veel eurosceptici alles op alles zetten om de huidige politieke chaos in het VK te wijten aan alles behalve de Brexit.quote:Op maandag 4 maart 2019 16:26 schreef Hanca het volgende:
[..]
Nooit gemerkt dat antisemitisme wat gevoeliger ligt dan een hekel hebben aan praktisch welk ander land ook? En gezien de geschiedenis van eeuwenlang antisemitisme is dat ook wel logisch.
Misschien heb je het gemist, maar een heel aantal MPs hebben mede vanwege het antisemitisme Labour verlaten. Ik geef toe: ook de brexit zal hebben meegespeeld, maar ook zonder Brexit was dit probleem waarschijnlijk wel opgedoken in de partij.quote:Op maandag 4 maart 2019 17:16 schreef Twentsche_Ros het volgende:
[..]
Weet ik. Maar (wellicht off topic) kritiek op een land moet kunnen zonder als racist te worden geframed. En dat is wat vaak gebeurt. Het ging mij er ook om dat veel eurosceptici alles op alles zetten om de huidige politieke chaos in het VK te wijten aan alles behalve de Brexit.
Dan wordt zo'n ruzie over al dan niet anti-semitisme binnen Labour al gauw opgeblazen tot "in duigen vallen". Dat slaat nergens op. Het VK wordt op dit moment echt niet verdeeld agv een standpunt aangaande Israel of het zionisme.
Dit issue heeft niets met brexit te maken maar alles met Corbyn en zijn leiderschapquote:Op maandag 4 maart 2019 17:26 schreef Hanca het volgende:
[..]
Misschien heb je het gemist, maar een heel aantal MPs hebben mede vanwege het antisemitisme Labour verlaten. Ik geef toe: ook de brexit zal hebben meegespeeld, maar ook zonder Brexit was dit probleem waarschijnlijk wel opgedoken in de partij.
Link van het plan https://www.gov.uk/govern(...)-towns-fund-launchedquote:Een indrukwekkend aantal fte's heeft zich na het brexit-referendum gebogen over de vraag waarom zo veel Britten het leave-hokje verwenden met een krabbel. Eén van de vele verklaringen luidt dat arme gedeeltes van het Verenigd Koninkrijk maar weinig hebben geprofiteerd van economische groei en globalisering en daarom zuur zijn geworden. Het is precies deze reden die de Britse regering vandaag aangrijpt om een nieuwe pot geld van £1,6 miljard voor onderontwikkelde gemeenschappen te verantwoorden. Het Stronger Towns Fund moet voor meer lokale werkgelegenheid en economische activiteit gaan zorgen. De verdeling van ongeveer £1 miljard komt tot stand door een ons onduidelijke 'needs-based formula' en voor die overige £600 mio is het goede plannen indienen geblazen. Opvallend is dat meer dan de helft van die eerste al toegewezen pot (£583 mio) naar het noorden gaat en dat ook de Midlands goed vertegenwoordigd zijn met £322 mio. Laat dat nou net de regio's met gemeentes zijn waar men zeer gul voor de brexit stemde. Dit alles maakt dat Labour en de Conservatieve tak van de Tories nu moord en brand schreeuwen over een omkooppoging van premier Theresa May.
Het doet me aan de DDR denken, hopeloos failliet systeem en na enorme verbeteringen altijd nog ontevreden en aan het klagen.quote:Op maandag 4 maart 2019 21:12 schreef zalkc het volgende:
Is dit een vervanging van de eu subsidies?
https://www.daskapital.nl(...)d-naar-arme-dorpjes/[..]
Link van het plan https://www.gov.uk/govern(...)-towns-fund-launched
Mini gaat ook niet meer investeren (BMW). En nog meer waarschuwingen van de auto-industrie.twitter:itvnews twitterde op dinsdag 05-03-2019 om 14:17:57Carlos Tavares, head of Vauxhall's parent group PSA, tells ITV News there will be no further investment in Ellesmere Port - such as the introduction of electric cars - until the outcome of Brexit is decided https://t.co/FXNVPsfNj9 https://t.co/UeJOXyM7KJ reageer retweet
Dat is dom en verder moeten de WTO leden dan nog wel even toestemming voor geven.quote:Op dinsdag 5 maart 2019 22:19 schreef zalkc het volgende:
Vrijhandel aangekondigd na Brexit
https://www.ad.nl/economi(...)ij-no-deal~a3ed9881/
Handelstarieven zijn maar een deel van de problematiek, natuurlijk. En het VK moet er wel rekening mee houden dan de tarieven op hun export producten niet vervallen. Kopen in het buitenland is makkelijk, geld verdienen met export word een stuk lastiger.quote:Op dinsdag 5 maart 2019 22:19 schreef zalkc het volgende:
En waarom zou iemand nog een handelsverdrag met ze willen afsluiten als je het meeste toch zonder tarieven bij ze kwijt kuntquote:Op woensdag 6 maart 2019 00:31 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Handelstarieven zijn maar een deel van de problematiek, natuurlijk. En het VK moet er wel rekening mee houden dan de tarieven op hun export producten niet vervallen. Kopen in het buitenland is makkelijk, geld verdienen met export word een stuk lastiger.
Opmerkelijk standpunt van een Brexithater. Hoop jij dat de Britten de export van de EU keihard gaan belasten?quote:
Dat wist ik niet. Kan, maar vraag me dan af hoe de EU en de VS het voor elkaar krijgen om Rusland en China economisch te straffen. Buiten dat, de WTO is een tandeloze tijger. Die toestemming stelt dus niks voor.quote:en verder moeten de WTO leden dan nog wel even toestemming voor geven.
Dus het VK kiest ervoor zijn agrarische sector uit te moorden. Nicequote:Op dinsdag 5 maart 2019 22:19 schreef zalkc het volgende:
brexithater? Het zou mij aan mijn bips oxideren wat die idioten doen. Waarom zijn geen tarieven dom? Simpel omdat je je onderhandelingspositie mbt trade deals zwaar ondermijnt en je je land laat overspoelen met goedkope producten waarmee je je eigen producenten failliet laat gaanquote:Op woensdag 6 maart 2019 07:44 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Opmerkelijk standpunt van een Brexithater. Hoop jij dat de Britten de export van de EU keihard gaan belasten?[..]
Die toestemming komt van de leden van de WTO oftewel je toekomstige handelspartners en die kunnen zeer zeker wat doenquote:Dat wist ik niet. Kan, maar vraag me dan af hoe de EU en de VS het voor elkaar krijgen om Rusland en China economisch te straffen. Buiten dat, de WTO is een tandeloze tijger. Die toestemming stelt dus niks voor.
Als de Britten het tegenovergestelde zouden doen zou je zeggen: Dus het VK kiest ervoor zijn onderdanen uit te hongeren.quote:Op woensdag 6 maart 2019 08:01 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Dus het VK kiest ervoor zijn agrarische sector uit te moorden. Nice
Nee, niet echt.quote:Op woensdag 6 maart 2019 09:34 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Als de Britten het tegenovergestelde zouden doen zou je zeggen: Dus het VK kiest ervoor zijn onderdanen uit te hongeren.
https://www.dailymail.co.(...)tter_impression=truequote:If the UK leaves with a no-deal Brexit then BMW will be moved to Holland, affecting 4,500 staff at the car manufacturing company.
En dat noemen ze dan Holland.quote:Op woensdag 6 maart 2019 10:55 schreef zakjapannertje het volgende:
[..]
https://m.limburger.nl/cn(...)ord-bij-harde-brexit
Limburg dus.
Historisch gezien kwamen de Britten vaak Hollanders tegen (schippers waren vaak Hollanders).quote:
Ze hadden een WA. Die wilden ze blijkbaar niet. Dus dan beginnen de onderhandelingen voor een normaal vrijhandelsakkoord. En dat kan jaren duren.quote:Op woensdag 6 maart 2019 11:12 schreef capricia het volgende:
Vraagje aan iedereen hier, wat denk je?
In geval van een no deal... binnen hoeveel dagen zou het VK aankloppen bij de EU om toch maar een deal te sluiten?
Vooral waar het gaat over medicijnen, voedsel, transport, burgers, Gibraltar, N-I.
Daar zit het probleem, natuurlijk, handelsverdragen zijn uitruil mechanismes, geven en nemen. Als je niks te geven hebt waarom zouden andere landen je dan nog ter wille zijn voor hun markt?quote:Op woensdag 6 maart 2019 07:41 schreef devlinmr het volgende:
[..]
En waarom zou iemand nog een handelsverdrag met ze willen afsluiten als je het meeste toch zonder tarieven bij ze kwijt kunt
Sterker nog, de EU zal alsnog de zaken die nu in de WA staan gaan opeisen voordat het VK een handelsovereenkomst mag sluiten.quote:Op woensdag 6 maart 2019 11:15 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Ze hadden een WA. Die wilden ze blijkbaar niet. Dus dan beginnen de onderhandelingen voor een normale vrijhandelsakkoord. En dat kan jaren duren.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |