Deze PT is een zelfstandige en ik woon in Amsterdam, dus ik denk dat het op zich geen exorbitante prijs is. Zie ook Cue_'s post. Het is gewoon erg jammer dat het dan te duur voor me wordt om het echt langere tijd regelmatig te doen.quote:Op woensdag 6 maart 2019 18:15 schreef _Hestia_ het volgende:
[..]
Dat is wel prijzig. Als je hier losse PT wilt doen is alleen 40 euro per keer of met zn 2en 20 euro. En zo'n PT-programma is 50 pm extra bovenop je normale abo en dan krijg je naast persoonlijke begeleiding ook speciale app. Zo'n programma duurt 6 maanden.
Ja precies. En het is ook niet zozeer alleen om het beter worden, maar ook gewoon omdat een les als Bodybalance juist fijn is op dagen dat je nog wat spierpijn hebt of gestressed bent en even wilt ontspannen. Je moet ook weer niet teveel dezelfde spieren belasten.quote:Op woensdag 6 maart 2019 18:42 schreef Cue_ het volgende:
Zelf kijken doe ik ook. En dan enkel positief en geīnteresseerd.
(hoogstens dat ik soms vraagtekens zet bij de trainer) maar om 't zelf te doen is toch anders.
Hehe ja die afwisseling ken ik. Wil je daar beter in worden, maar ook daar in en dan toch ook weer dat. Etc
Voor Amsterdamse begrippen zal dat inderdaad wel meevallen danquote:Op woensdag 6 maart 2019 18:43 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Deze PT is een zelfstandige en ik woon in Amsterdam, dus ik denk dat het op zich geen exorbitante prijs is. Zie ook Cue_'s post. Het is gewoon erg jammer dat het dan te duur voor me wordt om het echt langere tijd regelmatig te doen.
Daar staat tegenover dat mijn abonnement op de sportschool nog geen 40 euro is, maar dat ik daar dus wel ook echt goede begeleiding bij krijg en zo vaak een nieuw schema als ik wil. Er zijn ook leuke lessen, maar daar maak ik nog te weinig gebruik van.
Vind het niet prijzig als het iemand is die als ZZPer of met een vergelijkbare constructie werkt.quote:Op woensdag 6 maart 2019 18:15 schreef _Hestia_ het volgende:
[..]
Dat is wel prijzig. Als je hier losse PT wilt doen is alleen 40 euro per keer of met zn 2en 20 euro. En zo'n PT-programma is 50 pm extra bovenop je normale abo en dan krijg je naast persoonlijke begeleiding ook speciale app. Zo'n programma duurt 6 maanden.
Het is mi wel echt meer droog girl dan fit girl.quote:Op woensdag 6 maart 2019 13:42 schreef Chia het volgende:
https://www.npostart.nl/3doc/05-03-2019/KN_1705815
Iemand deze nog gekeken?
Heb gisteren een paar stukjes gezien met appeldagen en 27 eieren.
Die van mij is online, dus is er in principe niet in levende lijve bij. Je hebt wel de mogelijkheid om 1 keer per 2 maanden een afspraak met hem te maken van een uur. Maar 1 keer gedaan in het begin.quote:Op woensdag 6 maart 2019 18:04 schreef miss_sly het volgende:
[..]
70 euro per maand? Wat krijg je daarvoor?
Mijne kost 60 per sessie van een uur.
Het heeft niet heel veel te maken met de instagram #fitgirls nee.quote:Op woensdag 6 maart 2019 21:38 schreef Chia het volgende:
[..]
Het is mi wel echt meer droog girl dan fit girl.
Maar zo laag zakken in bf% ook niet met fit zijn in algemenere zin.quote:Op woensdag 6 maart 2019 21:46 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Het heeft niet heel veel te maken met de instagram #fitgirls nee.
Neuh, maar dat zeiden ze zelf ook in de docu (tot nierfalen aan toequote:Op woensdag 6 maart 2019 21:52 schreef Chia het volgende:
[..]
Maar zo laag zakken in bf% ook niet met fit zijn in algemenere zin.
Ontzettend knap, ik zou het niet kunnen.quote:Op woensdag 6 maart 2019 13:42 schreef Chia het volgende:
https://www.npostart.nl/3doc/05-03-2019/KN_1705815
Iemand deze nog gekeken?
Heb gisteren een paar stukjes gezien met appeldagen en 27 eieren.
quote:Op woensdag 6 maart 2019 21:43 schreef LuNaTiC het volgende:
[..]
Die van mij is online, dus is er in principe niet in levende lijve bij. Je hebt wel de mogelijkheid om 1 keer per 2 maanden een afspraak met hem te maken van een uur. Maar 1 keer gedaan in het begin.
Verder krijg je elke week een nieuw trainingsschema (niet compleet nieuw natuurlijk elke keer, maar wel qua sets/herhalingen/rust aanpassingen) en een aanpassing in je voeding waar nodig (kcal aantal en macro’s).
Tot slot deelt ie wekelijks allerlei handige video’s waar ie elke keer op andere onderdelen inzoomt. Oefeningen, voeding, het tracken er van, etc etc.
Ik kan hem altijd mailen/appen als ik ergens mee zit of een vraag heb. Vind het een ideale balans zo, voel me door het wekelijks sturen van mn resultaten wel accountable zonder dat ik voel dat iemand me op de huid zit en op mn vingers kijkt.
Hij heeft ook losse programma’s waarbij je zoiets voor 12 weken doet. Shredding programma en bigger by the day. Waarbij je dus op verschillende dingen let, een is cutten en andere meer bulken. (Google Frank den Blanken voor de geīntetesseerden).
Ah, dat klinkt best interessant, zeker als ik dadelijk verhuisd ben. Ik ga eens googelen.
Mocht je er iets mee gaan doen, laat het me weten, kunnen we een aanbrengbonus delenquote:
Ja dat bedoel ik ook.quote:Op woensdag 6 maart 2019 21:55 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Neuh, maar dat zeiden ze zelf ook in de docu (tot nierfalen aan toe). Gewoon geen goed passende titel gekozen, mi.
Ik ga er even over denken. Ik heb hem gegoogeld en ik ben altijd wat sceptisch over zulke sites. Van de andere kant, als ik uit de eerste hand een goede recensie krijg, is dat ook wat waard.quote:Op woensdag 6 maart 2019 22:08 schreef LuNaTiC het volgende:
[..]
Mocht je er iets mee gaan doen, laat het me weten, kunnen we een aanbrengbonus delen
(Maar raad hem zonder ook van harte aan)
Je mag me ook best pm-en voor een voorbeeld van zo’n schema of mn voortgang oid).
Altijd skeptisch blijven, is ook goed. Het scheelde dat ik hem al kende in person, hij was pt en manager in de sportschool waar ik nu train voordat ie voor zichzelf begon. Zn website ziet er heel erg marketing gedreven uit, en dat is het ook; huurt ie zn mannetjes voor in.quote:Op woensdag 6 maart 2019 22:16 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik ga er even over denken. Ik heb hem gegoogeld en ik ben altijd wat sceptisch over zulke sites. Van de andere kant, als ik uit de eerste hand een goede recensie krijg, is dat ook wat waard.
Wat ik al moeilijk vind, is mijn doel(en) bepalen :’)quote:Op woensdag 6 maart 2019 22:27 schreef LuNaTiC het volgende:
[..]
Altijd skeptisch blijven, is ook goed. Het scheelde dat ik hem al kende in person, hij was pt en manager in de sportschool waar ik nu train voordat ie voor zichzelf begon. Zn website ziet er heel erg marketing gedreven uit, en dat is het ook; huurt ie zn mannetjes voor in.
Ik moest ook even aftasten maar wat me aansprak is dat ik een behoorlijk uitgebreid intakeformulier moest invullen die ie ook net zo uitgebreid doornam telefonisch. Hij is direct en eerlijk en verwacht dat van jou ook. Enige manier om resultaat te halen.
Overigens is het geen uniek concept natuurlijk. Je kunt ook kijken naar iets vergelijkbaars als personal bodyplan. Zijn meerdere pt’s in heel NL aangesloten en kun je er zelf een uitzoeken die je goed lijkt.
Zo denk ik er ook over, maar mijn man traint bijvoorbeeld standaard met een PT. Ik mag gerust mee trainen, maar dat wil ik niet - ik doe het liever zelf, omdat ik het zo leuk vind om mijn schema's te bedenken, te experimenteren met nieuwe oefeningen, een beetje lekker mijn eigen gang te gaan, kortom. Mijn man heeft de discipline (of: de interesse) niet om alleen te trainen, daar vindt hij krachttraining te saai voor. Tennissen doet hij wel met plezier, daar heeft hij geen stok achter de deur bij nodig.quote:Op woensdag 6 maart 2019 16:51 schreef Atta-boy het volgende:
Als ik heel eerlijk ben snap ik sowieso de meerwaarde van een personal trainer niet zo heel goed.
Om je wegwijs te maken in hoe alles moet en waar je op moet letten is het wel belangrijk maar elke goede sportschool heeft afspraken met hun personeel dat nieuwe mensen de eerste keren begeleid worden en dus word je op die manier ook al geholpen.
Kan ook zijn dat ik zo weinig verdien dat het voor mij zo veel geld lijkt maar ¤50 voor een uurtje sporten gaat mij wat te ver![]()
Dan steek ik liever een paar uurtjes in de maand in wat research op internet en zoek ik het zelf uit.
Als je het geld toch kan missen zal het vast chill zijn
Zo ziet mijn training er op zich ook uit, dus dat doe ik op zich al wel goed danquote:Op donderdag 7 maart 2019 00:35 schreef Nadine26 het volgende:
[..]
Ik train nog steeds volgens zijn basisprincipes: hooguit 10 minuten opwarmen (loopband of crosstrainer), dan 45 minuten krachttrainen (full body), altijd beginnen met zware compound-oefeningen (met de nadruk op progressive overload, dus elke keer een tandje bij zetten), en eindigen met wat isolatie-oefeningen (en eventueel buikspieren), dan 10 minuten lichte cardio of stretchen, en klaar ben je.
Dat is wel herkenbaar! Die PT-programma's zijn daar ook op gericht. Of afvallen, of vetverbranding, of muscle training, of conditie. Ik wil ook alles 🤣quote:Op woensdag 6 maart 2019 22:35 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Wat ik al moeilijk vind, is mijn doel(en) bepalen :’)
Wil ik nu afvallen, strakker worden, lager vet/meer spier, meer slapen, in conditie blijven/komen? Ik ben net 50 geworden en ik vind het lastig. Eigenlijk wil ik all of the above :’)
Sja, maar zo werkt het nu in de regel eenmaal...quote:Op donderdag 7 maart 2019 00:45 schreef _Hestia_ het volgende:
[..]
Zo ziet mijn training er op zich ook uit, dus dat doe ik op zich al wel goed dan
Al doe ik vaak wel iets langer cardio op het eind (20-30 min wandelen op loopband met hartslag van max 130)[..]
Dat is wel herkenbaar! Die PT-programma's zijn daar ook op gericht. Of afvallen, of vetverbranding, of muscle training, of conditie. Ik wil ook alles 🤣
Haha ja ik weet wel hoe het werkt. Ga me eerst nog maar op afvallen/lager vetpercentage richten. Want ben dan wel 25 kg kwijt, zit net op gezond gewicht nu, dus kan nog wel meer af. Want nu nog wel veel vet alhoewel het wel veeel beter is dan eerst natuurlijk. Eerst nog maar strakker worden en dan echt spieren opbouwen. Maar doe sowieso dus altijd wel combi kracht/cardio om iig geen spieren te verliezen.quote:Op donderdag 7 maart 2019 09:30 schreef LuNaTiC het volgende:
[..]
Sja, maar zo werkt het nu in de regel eenmaal...Je gaat of afvallen/shredden, of je gaat spieren bouwen. Voor de een moet je in een negatieve energiebalans zitten, voor de ander in een positieve.
Er zijn uitzonderingen waarbij het tegelijkertijd kan, maar dan moet je bijv totaal geen ervaring in de sportschool hebben.
Je PT begeleidt je natuurlijk wel zo goed mogelijk om tijdens het afvallen in elk geval je spieren wel te behouden en/of enigszins op te bouwen. Door de juiste voeding (genoeg eiwitten) en de juiste krachtoefeningen.
ik weet dat het zo werkt, en dat is mooi shitquote:Op donderdag 7 maart 2019 09:30 schreef LuNaTiC het volgende:
[..]
Sja, maar zo werkt het nu in de regel eenmaal...Je gaat of afvallen/shredden, of je gaat spieren bouwen. Voor de een moet je in een negatieve energiebalans zitten, voor de ander in een positieve.
Er zijn uitzonderingen waarbij het tegelijkertijd kan, maar dan moet je bijv totaal geen ervaring in de sportschool hebben.
Je PT begeleidt je natuurlijk wel zo goed mogelijk om tijdens het afvallen in elk geval je spieren wel te behouden en/of enigszins op te bouwen. Door de juiste voeding (genoeg eiwitten) en de juiste krachtoefeningen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |