twitter:kylegriffin1 twitterde op zondag 03-03-2019 om 18:00:32House Intel chair Adam Schiff says his committee is looking into Trump's personal businesses, including allegations that "Russians have been laundering money through the Trump Organization."Via CBS https://t.co/mf4KmHgv8X reageer retweet
Zoals bijvoorbeeld "sexual harassment"seksueel overschrijdend gedrag is, is "presidential harassment" dan niet juist presidentieel overschrijdend gedrag ofwel dat wat hij dagelijks laat zien?quote:Op zondag 3 maart 2019 17:03 schreef Ulx het volgende:
twitter:realDonaldTrump twitterde op zondag 03-03-2019 om 17:02:13After more than two years of Presidential Harassment, the only things that have been proven is that Democrats and other broke the law. The hostile Cohen testimony, given by a liar to reduce his prison time, proved no Collusion! His just written book manuscript showed what he..... reageer retweet
Wederom chantage. Tof man.quote:Op zondag 3 maart 2019 18:56 schreef EipNiC het volgende:
Trump Vows Executive Order on Campus Free Speech![]()
https://www.insidehighere(...)-funds-colleges-dont
Je bedoelt het voortrekken van minderheden bij het toelaten, omdat zonder deze institutionele correctie institutioneel racisme hen anders nog meer op een achterstand stelt?quote:Op zondag 3 maart 2019 19:01 schreef EipNiC het volgende:
[..]
Nu nog het racisme aan de poort van veelal dezelfde unis aanpakken.
Misschien heeft hij het over de laatste bedreigde mensensoort, de blanke hetroseksuele man?quote:Op zondag 3 maart 2019 19:06 schreef ExtraWaskracht het volgende:
[..]
Je bedoelt het voortrekken van minderheden, omdat zonder deze institutionele correctie institutioneel racisme hen anders nog meer op een achterstand stelt?
Het uitsluiten van mensen van een bepaald ras onder het mom van 'compenseren' is Hitleriaans.quote:Op zondag 3 maart 2019 19:06 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Je bedoelt het voortrekken van minderheden bij het toelaten, omdat zonder deze institutionele correctie institutioneel racisme hen anders nog meer op een achterstand stelt?
Ah ja, maar goed, waarom kies je er voor om maar 1 kant van de medaille te zien? Het is overigens niet zo dat mensen uitgesloten worden op basis van ras als in "ras X is niet meer welkom", maar dat er een correctie plaats vindt, om te corrigeren voor andere institutioneel racisme. Dat weiger je kennelijk te zien. Jammer is dat.quote:Op zondag 3 maart 2019 19:09 schreef EipNiC het volgende:
[..]
Het uitsluiten van mensen van een bepaald ras onder het mom van 'compenseren' is Hitleriaans.
quote:Op zondag 3 maart 2019 19:01 schreef EipNiC het volgende:
[..]
Nu nog het racisme aan de poort van veelal dezelfde unis aanpakken.
Acrobatisch zieligheidsgewauwel over institutioneel racisme komt er bij mij niet in - het constitutionele (gelijke behandeling) is fundamenteel en in alle gevallen belangrijker.quote:Op zondag 3 maart 2019 19:10 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Ah ja, maar goed, waarom kies je er voor om maar 1 kant van de medaille te zien? Het is overigens niet zo dat mensen uitgesloten worden op basis van ras he, maar dat er een correctie plaats vindt, om te corrigeren voor andere institutioneel racisme. Dat weiger je kennelijk te zien. Jammer is dat
Meen je dit serieus?quote:Het is overigens niet zo dat mensen uitgesloten worden op basis van ras he, maar dat er een correctie plaats vindt,
Ja, dat riep je al, maar dat maakt een 'correctie' niet iets van een andere dimensie: het corrigeren is afscheiden en uitsluiten op basis van ras (huidskleur).quote:maar dat er een correctie plaats vindt, om te corrigeren voor andere institutioneel racisme.
Kan, maar spreek dan niet over racisme terwijl je weg kijkt bij ander racisme.quote:Op zondag 3 maart 2019 19:17 schreef EipNiC het volgende:
[..]
Acrobatisch zieligheidsgewauwel over institutioneel racisme komt er bij mij niet in - het constitutionele (gelijke behandeling) is fundamenteel en in alle gevallen belangrijker.
Ja, ik had die zinsnede wel iets bijgesteld naar: 'Het is overigens niet zo dat mensen uitgesloten worden op basis van ras als in "ras X is niet meer welkom"....'quote:Meen je dit serieus?
Dat is een mening waarover je het kunt hebben, maar door de hypocriete houding van je lijkt het me niet vruchtbaar daar een debatje over te beginnen. Voel je vooral vrij om een ander dan mij hiervoor uit te nodigen.quote:Ja, dat riep je al, maar dat maakt een 'correctie' niet iets van een andere dimensie: het corrigeren is afscheiden en uitsluiten op basis van ras (huidskleur).
Er is niets hypocriets aan. Ik offer het constitutionele niet op voor (zieligheidsverhaaltjes van) minderheden. Het is een mi beter doordachte idealenhierarchie.quote:Op zondag 3 maart 2019 19:22 schreef ExtraWaskracht het volgende:
[..]
Kan, maar spreek dan niet over racisme terwijl je weg kijkt bij ander racisme.
[..]
Ja.
[..]
Dat is een mening waarover je het kunt hebben, maar door de hypocriete houding van je lijkt het me niet vruchtbaar daar een debatje over te beginnen. Voel je vooral vrij om een ander dan mij hiervoor uit te nodigen.
Zoals ik het begrijp is het gebaseerd op Rawls' Veil of Ignorance. Geen idee of je dat wat zegt, maar is zit wel een filosofie achter.quote:Op zondag 3 maart 2019 19:25 schreef EipNiC het volgende:
[..]
Er is niets hypocriets aan. Ik offer het constitutionele niet op voor (zieligheidsverhaaltjes van) minderheden. Het is een mi beter doordachte idealenhierarchie.
Als jij mij (concrete) vormen van racisme kan aanwijzen die (direct of indirect) door de staat gefinancieerd worden dan zal ik daar ook zeker naar kijken. Maar als ik ze zie, dan zal ik die vormen niet gebruiken om andere vormen (zoals poort-racisme) te vergoelijken.quote:Op zondag 3 maart 2019 19:22 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Kan, maar spreek dan niet over racisme terwijl je weg kijkt bij ander racisme.
Hard gelachen weer. Zoveelste geval van instituoneel racisme in de VS goedpraten.quote:Op zondag 3 maart 2019 19:19 schreef EipNiC het volgende:
[..]
Dit verbeeld de verhouding tegenwoordig een stuk beter:
[ afbeelding ]
Er is geen poort racisme. Er is overgevoeligheid en entitlement van figuren zoals jij dat institutioneel racisme in de VS zo alledaags maken.quote:Op zondag 3 maart 2019 19:28 schreef EipNiC het volgende:
[..]
Als jij mij (concrete) vormen van racisme kan aanwijzen die (direct of indirect) door de staat gefinancieerd worden dan zal ik daar ook zeker naar kijken. En als ik ze dan zie; dan zal ik die vormen niet gebruiken om andere vormen (zoals poort-racisme) te vergoelijken.
Talloze studies zijn er naar gedaan... voor een beknopte bloemlezing kun je bv. op Wikipedia het nodige vinden: https://en.wikipedia.org/wiki/Institutional_racism#United_Statesquote:Op zondag 3 maart 2019 19:28 schreef EipNiC het volgende:
[..]
Als jij mij (concrete) vormen van racisme kan aanwijzen die (direct of indirect) door de staat gefinancieerd worden dan zal ik daar ook zeker naar kijken. Maar als ik ze zie, dan zal ik die vormen niet gebruiken om andere vormen (zoals poort-racisme) te vergoelijken.
Je kan geen beleid maken op basis van een gedachte-experiment; het is een middel om de ander te kunnen begrijpen. De oplossing die je, nu je de ander zo goed begrijpt, vervolgens bedenkt krijgt niet vanzelfsprekend voorrang op iets fundamenteels als het gelijkheidsbeginsel.quote:Op zondag 3 maart 2019 19:26 schreef ExtraWaskracht het volgende:
[..]
Zoals ik het begrijp is het gebaseerd op Rawls' Veil of Ignorance. Geen idee of je dat wat zegt, maar is zit wel een filosofie achter.
Dat gelijkheidsbeginsel is geen donder waard als er in de praktijk al sinds de oprichting van de VS actief geen rekening mee gehouden wordt natuurlijk. Mooie holle woordjes, meer niet.quote:Op zondag 3 maart 2019 19:38 schreef EipNiC het volgende:
[..]
Je kan geen beleid maken op basis van een gedachte-experiment; het is een middel om de ander te kunnen begrijpen. De oplossing die je, nu je de ander zo goed begrijpt, vervolgens bedenkt krijgt niet vanzelfsprekend voorrang op iets fundamenteels als het gelijkheidsbeginsel.
Als jij denkt dat het 'geen donder waard is' dan nodig ik jou ook uit tot een gedachte-experiment: Zouden Afro-Amerikanen hetzelfde, beter of slechter behandeld in afwezigheid van die wet?quote:Op zondag 3 maart 2019 19:46 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Dat gelijkheidsbeginsel is geen donder waard als er in de praktijk al sinds de oprichting van de VS actief geen rekening mee gehouden wordt natuurlijk. Mooie holle woordjes, meer niet.
Grote kans dat je op z'n zachtst van de campus af getaserd wordt. Stand your ground and all that shit.quote:Op zondag 3 maart 2019 19:57 schreef Ulx het volgende:
Ah fijn, men mag dus gewoon les geven in marxistisch darwinisme aan de gristenuniversiteiten.
Dat mag maar moet niet. Wat de gristenuniversiteit wél moet doen: een leerling met tegendraadse mening laten spreken.quote:Op zondag 3 maart 2019 19:57 schreef Ulx het volgende:
Ah fijn, men mag dus gewoon les geven in marxistisch darwinisme aan de gristenuniversiteiten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |