Je kan ook overdrijven.quote:Op dinsdag 26 februari 2019 14:12 schreef DecoAoreste het volgende:
Wat een bende prutsers bij Sunweb zeg. Oké, het is maar de UAE Tour, maar adeldom verplicht zou je zeggen.
Valverde wint voor Roglic, Gaudu en Buchmann.quote:Op dinsdag 26 februari 2019 14:24 schreef Mani89 het volgende:
Wat is er allemaal gebeurd jongens? Ik heb alles gemist.
quote:Op dinsdag 26 februari 2019 14:06 schreef wimderon het volgende:
Aike Visbeek zei in zo'n Velon-video dat het tussen Valverde, Roglic, Tom en Wilco zou gaan. Heeft ie toch voor de helft gelijk gekregen.
En Onze Tom dan?quote:Op dinsdag 26 februari 2019 14:24 schreef Chiappucci het volgende:
[..]
Valverde wint voor Roglic, Gaudu en Buchmann.
Parcours in Rwanda is onvergelijkbaar en de volle kalender helpt ook niet mee.quote:Op dinsdag 26 februari 2019 13:54 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Greipel, Bonifazio, Pelukki, Manzin.
De nieuwe L’Hotellerie.quote:Op dinsdag 26 februari 2019 14:37 schreef showtimer het volgende:
@:Rellende_Rotscholier
Bouchard bijna in het wiel van Rem!!!
Godfrey Bouchardquote:Op dinsdag 26 februari 2019 14:37 schreef showtimer het volgende:
@:Rellende_Rotscholier
Bouchard bijna in het wiel van Rem!!!
quote:Op dinsdag 26 februari 2019 15:32 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Flink slagveld wel in Rwanda, het lijkt net 1994.
quote:Op dinsdag 26 februari 2019 18:03 schreef forzaudinese het volgende:
Roglic !![]()
![]()
Echt geweldig hoe Jumbo aan het rijden is, Laurens de Plus is nu al een top aankoop geweest. Straks in de Giro Tolhoek,de Plus en Gesink aan de zijde van Roglic.#luxe
Wij zijn Jumbo wij zijn de beste.quote:Op dinsdag 26 februari 2019 18:07 schreef forzaudinese het volgende:
Zin ook in zaterdag kijken hoe van Aert, vd Hoorn, Teunissen en Roosen het gaan doen in de omloop !Zondag knallen met Groenewegen in Kuurne met lekker slecht weertje.
De herhaling is nu ook op ES1, misschien dat ze die afwachten en/of gebruiken. Voorgaande etappes staan immers wel online.quote:Op dinsdag 26 februari 2019 17:36 schreef Pistolero het volgende:
Kan je tegenwoordig niet meer de koers met commentaar terugkijken op de player of mis ik iets?
quote:Op dinsdag 26 februari 2019 18:11 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Wij zijn Jumbo wij zijn de beste.
Expeditie Robinson in de Giro was altijd fantastisch.quote:Op dinsdag 26 februari 2019 18:23 schreef Immerdebestebob het volgende:
Zie trouwens dat Chalapud nog leeft. Vond dat vroeger wel een aardige renner (samen met Betancur).
Toen de Rabobank in Omloop Het Volk met 4 man wegreedquote:Op dinsdag 26 februari 2019 18:31 schreef Koffieplanter het volgende:
Wordt dit echt zo'n jaar dat Rahim hier dagelijks op bezoek komt? Ik verlang terug naar de dagen van Rabobank.
en vervolgens de wedstrijd niet won?quote:Op dinsdag 26 februari 2019 18:31 schreef franklop het volgende:
[..]
Toen de Rabobank in Omloop Het Volk met 4 man wegreed![]()
![]()
Details detailsquote:Op dinsdag 26 februari 2019 18:33 schreef Evertjan het volgende:
[..]
en vervolgens de wedstrijd niet won?
Mooie man, mooie filmpjes.quote:
RIP Serge Baguet.quote:Op dinsdag 26 februari 2019 18:34 schreef showtimer het volgende:
[..]
Mooie man, mooie filmpjes.
https://sporza.be/nl/2019/02/26/jef-braeckevelt-overleden/
@:Rellende_Rotscholier: 00:42 bij Jef Braeckevelt volgt Luik-Bastenaken-Luik vanuit de auto (2002) ga je leuk vinden.
Ibarguren als beste vriend hebben.quote:Op dinsdag 26 februari 2019 18:34 schreef showtimer het volgende:
[..]
@:Rellende_Rotscholier: 00:42 bij Jef Braeckevelt volgt Luik-Bastenaken-Luik vanuit de auto (2002) ga je leuk vinden.
Ik had me wel iets anders bij hem voorgesteld dan zo'n timide dwergquote:Op dinsdag 26 februari 2019 18:38 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Ibarguren als beste vriend hebben.![]()
Dat wil elke wielrenner wel denk ikquote:Op dinsdag 26 februari 2019 18:38 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Ibarguren als beste vriend hebben.![]()
Het is juist gunstig dat Ibarguren zo'n pygmee is, dan ziet iedereen hem over het hoofd.quote:Op dinsdag 26 februari 2019 18:43 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Ik had me wel iets anders bij hem voorgesteld dan zo'n timide dwerg![]()
Zeg maar eerder zoiets:
[ afbeelding ]
Ik zou gaan voor Cecchini afgaande op de boeken die ik gelezen heb. Die man lijkt me buiten een sterk wetenschapper en dokter, ook een goede motivator en integer persoon.quote:Op dinsdag 26 februari 2019 18:43 schreef franklop het volgende:
[..]
Dat wil elke wielrenner wel denk ik
quote:Op dinsdag 26 februari 2019 14:34 schreef Mani89 het volgende:
Morgen een van mijn favoriete aankomsten van het seizoen, Jutta Dam. Daar zou ik zelf ook graag wel eens over heen willen rijden.
Ik vind dit een vrij homo-erotische post.quote:Op dinsdag 26 februari 2019 18:54 schreef Mani89 het volgende:
Ik zou wel willen volgespoten worden door Jesus Losa, die maakte het allemaal geen fuck uit volgens mij.
Als verwijfd haar straks eindelijk dumpt ben ik er in recordtijd bij om haar een warme schouder te bieden, en een hete pener.quote:
We nemen franklop even mee naar 1999, toen Rabo vervaarlijk dicht bij de zon vloog.quote:Op dinsdag 26 februari 2019 18:31 schreef franklop het volgende:
[..]
Toen de Rabobank in Omloop Het Volk met 4 man wegreed![]()
![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op dinsdag 26 februari 2019 19:36 schreef wimderon het volgende:
[..]
We nemen franklop even mee naar 1999, toen Rabo vervaarlijk dicht bij de zon vloog.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Leuke CQ-grafieken ook. De altijd cleane E. Dekker kreeg het voor elkaar om er nog eens grandioos overheen te gaan, al zijn hem in '99 natuurlijk wel onder meer een regenboogtrui en Lombardije door de neus geboord door een te strak bandje.Toen zelfs Lance bang was dat Rabobank een nieuw wondermiddel had ontdekt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
Dat was een cadeautje, zoals hier te zien met begeleidend commentaar van Danielle Overgaag.quote:
quote:Op dinsdag 26 februari 2019 19:36 schreef wimderon het volgende:
[..]
We nemen franklop even mee naar 1999, toen Rabo vervaarlijk dicht bij de zon vloog.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Leuke CQ-grafieken ook. De altijd cleane E. Dekker kreeg het voor elkaar om er nog eens grandioos overheen te gaan, al zijn hem in '99 natuurlijk wel onder meer een regenboogtrui en Lombardije door de neus geboord door een te strak bandje.Die Den Bakker is ook mooi tussen alle schandalen door gefietst.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Die is ook echt maar één jaar wereldtop geweest in de voorjaarsklassiekers. In de jaren daarna was het meteen een stuk minder. Maar dat geldt eigenlijk ook voor Aebersold en Markus Zberg.quote:Op dinsdag 26 februari 2019 20:29 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Die Den Bakker is ook mooi tussen alle schandalen door gefietst.
Anders was het vast te opvallendquote:Op dinsdag 26 februari 2019 20:32 schreef Chiappucci het volgende:
[..]
Die is ook echt maar één jaar wereldtop geweest in de voorjaarsklassiekers. In de jaren daarna was het meteen een stuk minder. Maar dat geldt eigenlijk ook voor Aebersold en Markus Zberg.
Ook wel opvallend dat Rabobank in hun topjaar 1999 er in de Tour juist helemaal niks van bakte.
Dat jaar had men idd goed spul in de koelkast liggen. Of wellicht durfden zij daarna niet meer...quote:Op dinsdag 26 februari 2019 20:32 schreef Chiappucci het volgende:
[..]
Die is ook echt maar één jaar wereldtop geweest in de voorjaarsklassiekers. In de jaren daarna was het meteen een stuk minder. Maar dat geldt eigenlijk ook voor Aebersold en Markus Zberg.
Hij had last van psychische problemen.quote:Op dinsdag 26 februari 2019 20:29 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
quote:Op dinsdag 26 februari 2019 21:00 schreef wimderon het volgende:
[..]
De weg naar de Tour is nog lang.
Werd de dokter niet thuisgelaten dat jaar? Kan me herinneren dat er in ieder geval gedoe intern was bij Rabo in die Tour.. En Boogerd gaf ook aan dat hij niet elke Tour gedopeerd rondreed, maar dat is vast toevalquote:Op dinsdag 26 februari 2019 20:32 schreef Chiappucci het volgende:
[..]
Ook wel opvallend dat Rabobank in hun topjaar 1999 er in de Tour juist helemaal niks van bakte.
Noem de laatste donkere Afrikaan die gepresenteerd heeft bij DiDa.quote:Op dinsdag 26 februari 2019 21:32 schreef Mani89 het volgende:
Werkilul kan er niet zo heel erg veel van.
quote:Op dinsdag 26 februari 2019 21:32 schreef Mani89 het volgende:
Werkilul kan er niet zo heel erg veel van.
Zijn voormalige trainer is het niet met je eens.twitter:Trevor_Court twitterde op maandag 25-02-2019 om 20:22:19Can I let you in on a little secret. I believe @AmanuelGerezgh1 will be the first black African rider to finish top 10 in a grand tour. Talented rider reageer retweet
Ik heb een donkerbruin vermoeden dat deze voorspelling niet gaat uitkomen.quote:Op dinsdag 26 februari 2019 21:41 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]Zijn voormalige trainer is het niet met je eens.twitter:Trevor_Court twitterde op maandag 25-02-2019 om 20:22:19Can I let you in on a little secret. I believe @:AmanuelGerezgh1 will be the first black African rider to finish top 10 in a grand tour. Talented rider reageer retweet
Waar kan ik mijn koffie declareren?quote:Op dinsdag 26 februari 2019 21:41 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]Zijn voormalige trainer is het niet met je eens.twitter:Trevor_Court twitterde op maandag 25-02-2019 om 20:22:19Can I let you in on a little secret. I believe @:AmanuelGerezgh1 will be the first black African rider to finish top 10 in a grand tour. Talented rider reageer retweet
twitter:AtomHeartIII twitterde op dinsdag 26-02-2019 om 09:45:24@Trevor_Court @GrootLem @AmanuelGerezgh1 Didata cant even get their team car in the top 10. reageer retweet
Songezo Jim?quote:Op dinsdag 26 februari 2019 21:38 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Noem de laatste donkere Afrikaan die gepresenteerd heeft bij DiDa.
Volgend Don Pat heeft doping in eendaagse koersen geen nut.quote:Op dinsdag 26 februari 2019 21:32 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Werd de dokter niet thuisgelaten dat jaar? Kan me herinneren dat er in ieder geval gedoe intern was bij Rabo in die Tour.. En Boogerd gaf ook aan dat hij niet elke Tour gedopeerd rondreed, maar dat is vast toeval
Varkenskop Carl Berteele was ten tijde van Baguet ook al onzinnige vraagjes aan het stellen in de Tour.quote:Op dinsdag 26 februari 2019 18:34 schreef showtimer het volgende:
[..]
Dimitri Champion die ooit Frans kampioen werd was wel leuk.quote:Op dinsdag 26 februari 2019 22:09 schreef Immerdebestebob het volgende:
Eigenlijk had een Fransman Baguet moeten heten... Gelukkig hadden we wel Marco Velo.
Is dat net zoiets als Wennemars over doping in het schaatsen?quote:Op dinsdag 26 februari 2019 22:05 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Volgend Don Pat heeft doping in eendaagse koersen geen nut.
Ergens wel een vreemd verhaal. Parijs-Roubaix overslaan om wat rust te kunnen pakken na de eerste klassiekers en er dan ineens een vierdaagse tussen proppen.quote:Op dinsdag 26 februari 2019 22:36 schreef Dale__Cooper het volgende:
Mathieu gaat ook de Circuit Cycliste Sarthe rijden. De derde rit finisht boven op de Mont des Avaloirs, de winnaar is bekend.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Enfin, dan nu hetgeen waar het waarschijnlijk echt om draait: welke jongens moeten er gevolgd gaan worden? Ik zal mijn hypesessie eens beginnen met twee al ‘bekendere’ junioren. De Squadra van 2018 was loaded with talent. Er konden gerust acht ploegen van hoge kwaliteit opgesteld worden. Echter, de meeste jongens zijn inmiddels overgestapt naar de beloften, op twee na. Hun namen? Andrea Piccolo en Antonio Tiberi. Het gaat uiteraard veel te ver om te spreken van de opvolging van De Rem, maar dit zijn toch wel mijn kandidaten om uiteindelijk de beste junior(en) van het seizoen te worden.
Piccolo heeft niet alleen een godsgruwelijk mooie achternaam, maar het is ook een indrukwekkende gozer. Afgelopen seizoen, als eerstejaars, liet hij een paar mooie dingen zien. Hij ging, voor eventjes, toe-to-toe met Evenepoel in Morbihan. Uiteindelijk werd hij uiteraard gewoon op meer dan drie minuten gefietst, maar dat leverde hem wel een simpele tweede plek op. Zijn meest indrukwekkende resultaat kwam echter aan het einde van het seizoen, toen hij brons pakte op het wereldkampioenschap tijdrijden. Deze dingen zijn ook onze vriend Vino opgevallen, want Piccolo is al op stage geweest met Astana eerder dit jaar.
Daar waar Piccolo vooral naam en faam maakte in de klassiekers, was Antonio Tiberi indrukwekkend in Course de la Paix (en ook in een paar klassiekers). Tiberi begon het seizoen met een tweede plek achter Karel Vacek. Nog niet eens door zijn klimmerscapaciteiten, maar door als een bezetene af te dalen. Niet boeiend verder. Het hoogtepunt van Tiberi kwam, zoals gezegd, in de Vredeskoers. Op Altenberg had het een duel moeten worden tussen Evenepoel en Vacek, maar er kwam een derde jongen bij. Dat was hij. Toentertijd was hij pas 16 lentes jong, maar het lukte hem wel om in dezelfde tijd te finishen als die twee kanonnen. Tiberi pakte ook nog brons op het Europees kampioenschap tijdrijden, maar dat geheel terzijde.
Vacek. Zoals ik eerder al zei, let op die achternaam. Maar huh, Karel is inmiddels toch prof bij Axeon? Dat klopt. Dit is zijn broertje, Mathias. Net als Karel vorig jaar, koerst Mathias Vacek voor het Italiaanse Giorgi A.S.D en net als Karel is hij op zijn best als de weg omhoog loopt. Of Mathias beter is dan Karel ga ik niet zeggen, maar dat hij goed is staat vast. Vorig jaar won hij liefst 22 wedstrijden, waaronder de Course de la Paix bij de O17. Dat hij hem ook even komt ophalen bij de junioren valt niet uit te sluiten. Daarmee zou hij al direct bereiken wat Karel niet lukte, hoewel gezegd moet worden dat de Vacek senior wel twee keer achter elkaar won op Altenberg en dat is toch wel sterk.
Mocht je 22 overwinningen al veel vinden, dan zou ik me nu schrap zetten: 34. Zoveel wedstrijden werden er bij de jeugd gewonnen door ene Marco Brenner. Deze lelijke, veel te hard rijdende Duitser won van alles, in allerlei disciplines. Daarmee doet hij een beetje denken aan ONZE Mathieu. Zet hem op een fiets en hij wint, waar dan ook, in welke discipline dan ook. Namens Columbiafan (RIP) zet ik dan bij dezen de bandwagon in gang. Dit jaar komt hij meedoen bij de junioren namens Autozai Contri Omap, in Italië. We mogen ons dus gaan opmaken voor vele duels tussen Brenner en Vacek. Zin in.
Remco Evenepoel won vorig jaar eigenlijk alles, op één wedstrijd van naam na: Parijs tegen Roubaix. Wie won hem dan wel? Lewis Askey, een Brit. En dit jaar is hij terug. Askey is een crosser, maar weet zich ook goed staande het houden op de weg. Goh, anders win je niet in Roubaix, slimmen. Askey stuitert graag over de stenen en is zonder twijfel een van de favorieten in het voorjaar. 1e in Roubaix, 5e in de E3, 13e in Gent – Wevelgem. Dat zijn uitslagen waar je als eerstejaars mee voor de dag kunt komen. Dat moet hij nu als tweedejaars zien waar te maken.
Raar, ik heb nu toch al wat jongens genoemd, maar geen van allen is een vervelende Scandinaviër. Vorig jaar waren ze nochtans niet weg te slaan. De altijd vervelende Noren met Waerenskjold, Fischer Aasheim en Finnesand. De net zo vervelende Denen met Blume Levy, Hindsgaul, Thomsen en Skjelmose (die inmiddels geschorst is (lol). Zouden ze een jaar overgeslagen hebben? Helaas, ik moet u teleurstellen. Ze zijn, ook dit jaar, weer van de partij. Dit jaar met Frederik Wandahl, die er vorig jaar trouwens ook al bij was. Deze Wandahl is vervelend goed. Deze Wandahl gaat mogelijk domineren en ik heb er nu al zat van. Wandahl werd in 2018 niet alleen Deens kampioen tussen al die andere schroeiende Denen, maar was ook de beste eerstejaars in Bergen met een vijfde plek, tussen al die schroeiende Denen. Ondertussen nog even 4e in Gersheim, waar hij ook een rit won, en zijn erelijst bij de jeugd is nóg wat indrukwekkender. Ik vrees voor Wandahl.
Ik ga niet een speciaal dingetje tikken voor iedere knaap, dus zal ik het nu gewoon doen met wat random namedropping, voornamelijk met jongens die er vorig jaar ook al bij waren: Carlos Rodriguez (Spanje), Axel van der Tuuk (Nederland), Hugo Pagé (Frankrijk), Michel Heßmann (Duitsland), Ben Tulett (UK), Enzo Leijnse (Nederland), William Blume Levy (Denemarken), Eliott Pierre (Frankrijk), Quinn Simmons (US).
Klaar.
[ Bericht 0% gewijzigd door Koffieplanter op 26-02-2019 23:24:51 ]Put these foolish ambitions to rest.
ik denk gewoon dat hij geen zin heeft in Roubaix. Veels te vlak voor onze MVPquote:Op dinsdag 26 februari 2019 22:42 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Ergens wel een vreemd verhaal. Parijs-Roubaix overslaan om wat rust te kunnen pakken na de eerste klassiekers en er dan ineens een vierdaagse tussen proppen.
quote:Op dinsdag 26 februari 2019 20:29 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
https://www.ad.nl/wielren(...)-te-melden~af31b163/quote:Maarten den Bakker (43, ex-Rabo, Skil)
'Nee, zeker niet. Ik heb me altijd voorgenomen te handelen naar de regels van de UCI.'
Michael Boogerd (40, ex-Rabo)quote:Op dinsdag 26 februari 2019 23:46 schreef Evertjan het volgende:
[..]
[..]
https://www.ad.nl/wielren(...)-te-melden~af31b163/
Ik kijk er vanaf de zijlijn naar en verbaas me erover. En ik ga die stilte doorbreken. Hoe? Daar heb ik mijn middelen voor. Wanneer? Voordat ik dood ben.'quote:Op dinsdag 26 februari 2019 23:48 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Michael Boogerd (40, ex-Rabo)
'Dat vind ik echt een belachelijke vraag. Ik heb echt al honderd keer gezegd dat ik geen doping heb gebruikt. Als er een waarheidscommissie komt? Nou, dan ga ik daar eens goed voor zitten en dan zie je wel wat daar uitkomt.'
Einde tijdperk.quote:Op woensdag 27 februari 2019 11:12 schreef Mani89 het volgende:
EVENEPOEL STAPT ZOMAAR AF IN DE UAE TOUR.
Vast wel, maar er is weinig over te zeggen. Of ze zitten nog in Colombia en koersen op een niveau dat nauwelijks representatief is, of ze zitten in de krochten van - meestal - Italië en - soms - Spanje en staan daardoor nog niet op de radar. In ieder geval niet op mijn radar. Als ze daar wel zijn, komen ze dit jaar vanzelf bovendrijven in de uitslagen. Vorig jaar was er dan een uitzondering in de vorm van Juan Tito Rendón, maar die reed bij de UCI. Dat Colombia nooit meedoet in de Nations Cup wedstrijden helpt hier ook niet in mee.quote:Op woensdag 27 februari 2019 10:34 schreef maxi-mus het volgende:
[..]. Geen Colombiaanse talentjes?
Misschien is het meer om z'n team wat rust te gunnen. Die arme jongens van Corendon die naast Mathieu al het hele Vlaamse voorjaar het peloton op moeten vullen, kunnen wel een weekje rust gebruiken.quote:Op dinsdag 26 februari 2019 22:42 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Ergens wel een vreemd verhaal. Parijs-Roubaix overslaan om wat rust te kunnen pakken na de eerste klassiekers en er dan ineens een vierdaagse tussen proppen.
Hij is gevallen.quote:Op woensdag 27 februari 2019 11:12 schreef Mani89 het volgende:
EVENEPOEL STAPT ZOMAAR AF IN DE UAE TOUR.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |