abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 1 maart 2019 @ 13:21:26 #26
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_185318875
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 maart 2019 12:27 schreef NewHorizon het volgende:

[..]

Het is lastig te zeggen, maar sowieso zie je dat de eerste configuratieveranderingen vrij laat komen wat erop kan wijzen dat ze een windshear escape vliegen.

Maar de rolbewegingen zien er wel apart uit ja. Kan pilot induced zijn, maar kan ook voortkomen uit flight control problemen. Of het is echt zo een bizarre wind daar, staat er wel om bekend. Zelf nooit Airbus gevlogen, dus kan daar niet veel over zeggen ;)
Dank voor je antwoord! Een probleem met de flight controls vermoed ik ook een beetje eerlijk gezegd. Maar ik ben geen piloot he :P Dat het 1 of 2x gecorigeerd wordt, soit. Maar dit gaat veel te lang en veel te extreem zo door lijkt me.

Worden dit soort go-around´s eigenlijk gelogd? Is er info terug te vinden over specifiek deze vlucht? Of blijft het lekker speculeren op forums? :D
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_185318983
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 maart 2019 13:21 schreef flipsen het volgende:

[..]

Dank voor je antwoord! Een probleem met de flight controls vermoed ik ook een beetje eerlijk gezegd. Maar ik ben geen piloot he :P Dat het 1 of 2x gecorigeerd wordt, soit. Maar dit gaat veel te lang en veel te extreem zo door lijkt me.

Worden dit soort go-around´s eigenlijk gelogd? Is er info terug te vinden over specifiek deze vlucht? Of blijft het lekker speculeren op forums? :D
Nee, info over dit soort zaken zal je niet snel vinden. Alleen grotere incidenten en ongelukken krijgen uitgebreide en openbare onderzoeken.

Dus ja, het blijft bij wild speculeren ;)
pi_185319166
Jack does it in real time...
  vrijdag 1 maart 2019 @ 14:34:17 #29
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_185320163
Vogels van rechts hebben voorrang! :+
So we just called him Fred
pi_185320627
quote:
0s.gif Op maandag 21 januari 2019 17:40 schreef Iemand91 het volgende:
Een paar dagen geleden was het al uitgelekt, maar vandaag officieel; British Airways gaat een aantal toestellen voorzien van oude liveries ter viering van hun 100 jarig bestaan.
De eerste is een 747-400 (G-BYGC) die in Dublin de oude British Overseas Airways Corporation (BOAC) livery krijgt; dit toestel zal op 18 februari op London Heathrow landen.



Dus misschien kunnen we ook nog deze liveries op toestellen verwachten:


British Airways heeft officieel haar 3e retro livery aangekondigd; de 747-400 G-BNLY krijgt de Landor livery.
Interessant detail is dat ze de eerste 9 jaar deze livery ook heeft gedragen:



De 747 is afgelopen maandag naar Dublin gevlogen voor repaint.

De eerste BA retro-jet was G-BYGC met de BOAC livery en de tweede een A319 (G-EUPJ) die de BEA livery krijgt:

  vrijdag 1 maart 2019 @ 15:11:40 #31
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_185320985
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  vrijdag 1 maart 2019 @ 17:26:06 #32
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_185323860
quote:
10s.gif Op dinsdag 26 februari 2019 21:18 schreef DeeBee het volgende:
En maar klagen over staatssteun elders in de wereld aan luchtvaartmaatschappijen...

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ze hebben alleen maar aandelen gekocht. Hoe is dat staatssteun?
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_185323998
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 maart 2019 17:26 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Ze hebben alleen maar aandelen gekocht. Hoe is dat staatssteun?
Dat is toch gemeenschapsgeld wat in een commercieelbedrijf wordt geinvesteerd? Hoogst ongebruikelijk en absoluut niet de rol van een overheid. Daarnaast is het duidelijk dat ze hoe dan ook hun strategisch belang willen vertegenwoordigen, dus het geen rationele belegger zal zijn maar eentje die ze tot in lengte van dagen zal steunen...

Het geeft wel een weeffout aan wat betreft (flag)carriers in Europa: er is een te grote maatschappelijke afhankelijkheid, maar het zijn wel commerciele bedrijven geworden. Echter weten deze bedrijven ook dat ze soort van 'too big to fail zijn' (zie Alitalia), want een land kiest nagenoeg altijd eieren voor z'n geld om international luchtverkeer te behouden... Dat levert dan weer idiote bedrijfsvoering op bij de maatschappijen (zie een Air France waar iedereen ook wel weet dat ze nooit failliet zullen gaan), echt een vicieuze cirkel zo...
Jack does it in real time...
  vrijdag 1 maart 2019 @ 17:46:36 #34
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_185324243
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 maart 2019 17:33 schreef DeeBee het volgende:

Dat is toch gemeenschapsgeld wat in een commercieelbedrijf wordt geinvesteerd?
Die aandelen waren eerst van iemand anders, dus AF-KL 'voelt' daar financieel niets van.

quote:
Hoogst ongebruikelijk en absoluut niet de rol van een overheid. Daarnaast is het duidelijk dat ze hoe dan ook hun strategisch belang willen vertegenwoordigen, dus het geen rationele belegger zal zijn maar eentje die ze tot in lengte van dagen zal steunen...
Met rationeel bedoel je 'hebzuchtig', zeker?

quote:
Het geeft wel een weeffout aan wat betreft (flag)carriers in Europa: er is een te grote maatschappelijke afhankelijkheid, maar het zijn wel commerciele bedrijven geworden. Echter weten deze bedrijven ook dat ze soort van 'too big to fail zijn' (zie Alitalia), want een land kiest nagenoeg altijd eieren voor z'n geld om international luchtverkeer te behouden... Dat levert dan weer idiote bedrijfsvoering op bij de maatschappijen (zie een Air France waar iedereen ook wel weet dat ze nooit failliet zullen gaan), echt een vicieuze cirkel zo...
Sabena, Swissair?

Volgens mij is Alitalia meer een uitzondering dan de regel. De andere grote Europese flagcarriers doen het, voor zover ik weet, gewoon helemaal zelf.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_185324607
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 maart 2019 17:46 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Die aandelen waren eerst van iemand anders, dus AF-KL 'voelt' daar financieel niets van.

[..]

Met rationeel bedoel je 'hebzuchtig', zeker?

[..]

Sabena, Swissair?

Volgens mij is Alitalia meer een uitzondering dan de regel. De andere grote Europese flagcarriers doen het, voor zover ik weet, gewoon helemaal zelf.
Dat was mijn punt niet, het is niet de taak van de staat om te investeren in bedrijven, ze zijn toch geen hedge fund? Overigens merken ze er hoogstwaarschijnlijk wel wat van, vanwege een verhoogde aandelenprijs als reactie op het oneindige vertrouwen van de Nederlandse staat.

Sabena en Swissair zijn verdwenen 'merken', die landen verloren niet hun complete connectiviteit met de rest van de wereld bij die faillisementen, dus niet echt relevante voorbeelden. En het 'zelf doen' valt nog maar te bezien, aangezien we nu in een positieve periode zitten. En wat dat betreft is de staat dus wel een irrationele aandeelhouder, want die hebben nu hun hand laten zien en zeggen effectief we houden tot in lengte van dagen die aandelen om de bereikbaarheid van Nederland te kunnen garanderen...

Overigens is vooral Ben Smith maar een koekenbakker, want zijn keuze dat iedereen maar AF moet volgen is hoogst opmerkelijk (en het enige argument is dat ze de grootste in de groep zijn?). Matig bedrijfresultaat, ziekelijk hoge kosten, ongelofelijke inefficientie, vrij raar om dan dat als voornaamste merk in de groep te willen gaan voeren...
Meest gunstig zou nog zijn als een Amerikaanse carrier KL uitkoopt denk ik, zou best goed kunnen werken misschien. Al gaat KL Europees gezien dan weer kopje onder, er valt niet op te boksen tegen IAG en LH group... Maar AF-KL gaat ook nooit meer goedkomen na dit gedoe...
Jack does it in real time...
  vrijdag 1 maart 2019 @ 18:10:00 #36
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_185324709
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 maart 2019 18:03 schreef DeeBee het volgende:

Dat was mijn punt niet, het is niet de taak van de staat om te investeren in bedrijven
Arbitrair. Als een onderneming heel belangrijk is voor je economie, waarom niet

quote:
Sabena en Swissair zijn verdwenen 'merken', die landen verloren niet hun complete connectiviteit met de rest van de wereld bij die faillisementen, dus niet echt relevante voorbeelden.
Tuurlijk zijn het relevant voorbeelden. Het waren allebei flag carriers.

quote:
En wat dat betreft is de staat dus wel een irrationele aandeelhouder, want die hebben nu hun hand laten zien en zeggen effectief we houden tot in lengte van dagen die aandelen om de bereikbaarheid van Nederland te kunnen garanderen...
Klinkt als een rationele beslissing. in ieder geval niet gedreven door hebzucht. Hebzucht is niet rationeel, namelijk.

quote:
Overigens is vooral Ben Smith maar een koekenbakker
Wat hij met Air Canada heeft gedaan, is wel een succesverhaal.

quote:
Meest gunstig zou nog zijn als een Amerikaanse carrier KL uitkoopt denk ik,
Dan verdwijnt de naam KLM zeker.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  vrijdag 1 maart 2019 @ 18:10:59 #37
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_185324727
Lijkt mij dat het júist de taak is van de overheid om de economie en werkgelegenheid zoveel mogelijk proberen te beschermen :)
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  vrijdag 1 maart 2019 @ 18:38:51 #38
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_185325253
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 maart 2019 18:10 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Arbitrair
Die airline kende ik nog niet.
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_185334600
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 maart 2019 18:03 schreef DeeBee het volgende:

[..]

Sabena en Swissair zijn verdwenen 'merken', die landen verloren niet hun complete connectiviteit met de rest van de wereld bij die faillisementen, dus niet echt relevante voorbeelden.
Zaventem heeft er na het faillissement van Sabena 14 jaar (2000-2014) over gedaan om de oude passagiersaantallen weer te behalen. Sterker nog, het aantal vliegbewegingen van topjaar 2000 is zelfs nooit meer geëvenaard. Het verdwijnen van Sabena heeft ertoe geleid dat de Belgische luchtvaartsector een enorme opdonder heeft gekregen die het eigenlijk nooit meer te boven is gekomen. Dus ja, dat is zeker een heel relevant voorbeeld.

[ Bericht 1% gewijzigd door J.B. op 02-03-2019 01:51:53 ]
pi_185341157
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 februari 2019 14:22 schreef Iemand91 het volgende:
Over een kleine 6 uur gebeurde dit een halve eeuw(!) geleden; de Boeing 747 maakte op 9 februari 1969 haar allereerste vlucht.
Dit zou de toekomst worden; de geschiedenis oordeelde echter anders...

[ afbeelding ]

Het toestel dat de luchtvaart voor altijd zou veranderen had niet eens zo'n succesvol vooruitzicht; men ging er vanuit dat ze maar zo'n 400 van zouden produceren. Ondertussen heeft Boeing 1548 stuks geleverd.
Men dacht dat de toekomst lag in supersonisch vliegen waar o.a. Boeing zich op dat moment veel meer op richtte.
Dat dachten de Britten en Fransen ook met hun Concorde; die exact 3 weken later haar eerste vlucht zou maken.
'She flies! Concorde flies at last!'

Exact 3 weken na de eerste vlucht van de Boeing 747 maakte in Frankrijk de Concorde haar allereerste vlucht. Dit zou de toekomst worden; de geschiedenis oordeelde echter anders...
Om 15:38 uur vertrok 001 met gezagvoerder André Turcat vanaf Toulouse voor een vlucht van 28 minuten









Flight crew van links naar rechts: André Turcat (director of Flight trials in South-Aviation, Pilot and Flight Captain), Jacques Guignard (co-pilot), Henri Perrier (flight engineer) and Michel Retif (flight mechanic)



Video van de eerste vlucht: Airbus heeft vandaag een artikel online gezet: https://www.airbus.com/newsroom/stories/concorde-day.html
En een video op Youtube gezet:

En ik beveel van harte de volgende documentaire aan; Concorde: A Supersonic Story:
En dit is een van mijn favoriete videos op Youtube O+ :

En 15 jaar later hebben ze het filmpje nog eens overgedaan. _O-


[ Bericht 7% gewijzigd door Iemand91 op 02-03-2019 15:41:39 ]
  zaterdag 2 maart 2019 @ 16:20:50 #41
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_185343262
Blijft een mooi toestel!
pi_185353443
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 maart 2019 14:27 schreef Iemand91 het volgende:
En ik beveel van harte de volgende documentaire aan; Concorde: A Supersonic Story:
Gave docu inderdaad!
Helaas zelf veel te jong om ooit de kans gehad te hebben om erin te vliegen ;(

Het dichtste dat ik er bij kom zijn bezoekjes aan de concorde room op LHR :D

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 03-03-2019 00:02:46 ]
  zondag 3 maart 2019 @ 12:23:02 #43
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_185360240
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 maart 2019 14:27 schreef Iemand91 het volgende:
En 15 jaar later hebben ze het filmpje nog eens overgedaan. _O-
Hij kan nog heel aardig balletje hoog houden, voor een keeper ;)

quote:
0s.gif Op zondag 3 maart 2019 00:02 schreef JanPawelII het volgende:
Het dichtste dat ik er bij kom zijn bezoekjes aan de concorde room op LHR :D
In Hermeskeil in de Duitse Eifel staat langs de straat een Russische Concorde waar je in kunt.
Dam krijg je een beetje het idee hoe het is om te vliegen in een cabine die niet veel breder is dan een treinwagon.
Wie dit leest is gek
  zondag 3 maart 2019 @ 12:40:27 #44
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_185360557
quote:
99s.gif Op zondag 3 maart 2019 12:23 schreef Nieuwschierig het volgende:
In Hermeskeil in de Duitse Eifel staat langs de straat een Russische Concorde waar je in kunt.
Dam krijg je een beetje het idee hoe het is om te vliegen in een cabine die niet veel breder is dan een treinwagon.
Een Embraer of Bombardier levert dezelde ervaring op.
So we just called him Fred
  zondag 3 maart 2019 @ 15:08:26 #45
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_185363631
quote:
99s.gif Op zondag 3 maart 2019 12:23 schreef Nieuwschierig het volgende:
In Hermeskeil in de Duitse Eifel staat langs de straat een Russische Concorde
Dat is geen Tu-144, maar een houten replica van Concorde. De enige Tu-144 buiten Rusland/USSR staat in Sinsheim (staat ook een Concorde).

Aanrader trouwens: Auto & Technik Museum in Sinsheim en het zustermuseum Technik Museum in Speyer.
  maandag 4 maart 2019 @ 10:29:10 #46
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_185379475
Zijn er hier op het forum mensen die kunnen zien welk registratie er voor een bepaalde vlucht ingeroosterd staat?
  maandag 4 maart 2019 @ 10:46:54 #47
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_185379734
quote:
0s.gif Op maandag 4 maart 2019 10:29 schreef Sunri5e het volgende:
Zijn er hier op het forum mensen die kunnen zien welk registratie er voor een bepaalde vlucht ingeroosterd staat?
Je kan hier kijken voor schiphol vandaag:
http://schiphol.dutchplanespotters.nl/
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  maandag 4 maart 2019 @ 10:56:06 #48
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_185379883
quote:
0s.gif Op maandag 4 maart 2019 10:46 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Je kan hier kijken voor schiphol vandaag:
http://schiphol.dutchplanespotters.nl/
Dat wist ik. Maar ik weet dat sommige mensen inzicht hebben in de planning van bijvoorbeeld aanstaande vrijdag.
pi_185381409
British_Airways twitterde op maandag 04-03-2019 om 12:18:03 Standing out from the crowd... G-EUPJ is back home, and will be operating later this afternoon. @manairport - look out for her! #BA100 #BEA #BritishEuropeanAirways #Centenary https://t.co/s4IQ7ccglz reageer retweet
pi_185389182
TomPodolec twitterde op maandag 04-03-2019 om 19:28:11 CommutAir/United Express #UA4933 from Newark landed in Presque Isle and left the runway to the right. 28 pax/3 crew. One pilot & three passenger reported minor injuries. One landing gear sheered off and wedged between fuselage & left engine.N14171 Embraer ERJ-145 https://t.co/Vg07liGiDU reageer retweet


abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')