Dank voor je antwoord! Een probleem met de flight controls vermoed ik ook een beetje eerlijk gezegd. Maar ik ben geen piloot he Dat het 1 of 2x gecorigeerd wordt, soit. Maar dit gaat veel te lang en veel te extreem zo door lijkt me.quote:Op vrijdag 1 maart 2019 12:27 schreef NewHorizon het volgende:
[..]
Het is lastig te zeggen, maar sowieso zie je dat de eerste configuratieveranderingen vrij laat komen wat erop kan wijzen dat ze een windshear escape vliegen.
Maar de rolbewegingen zien er wel apart uit ja. Kan pilot induced zijn, maar kan ook voortkomen uit flight control problemen. Of het is echt zo een bizarre wind daar, staat er wel om bekend. Zelf nooit Airbus gevlogen, dus kan daar niet veel over zeggen
Nee, info over dit soort zaken zal je niet snel vinden. Alleen grotere incidenten en ongelukken krijgen uitgebreide en openbare onderzoeken.quote:Op vrijdag 1 maart 2019 13:21 schreef flipsen het volgende:
[..]
Dank voor je antwoord! Een probleem met de flight controls vermoed ik ook een beetje eerlijk gezegd. Maar ik ben geen piloot he Dat het 1 of 2x gecorigeerd wordt, soit. Maar dit gaat veel te lang en veel te extreem zo door lijkt me.
Worden dit soort go-around´s eigenlijk gelogd? Is er info terug te vinden over specifiek deze vlucht? Of blijft het lekker speculeren op forums?
British Airways heeft officieel haar 3e retro livery aangekondigd; de 747-400 G-BNLY krijgt de Landor livery.quote:Op maandag 21 januari 2019 17:40 schreef Iemand91 het volgende:
Een paar dagen geleden was het al uitgelekt, maar vandaag officieel; British Airways gaat een aantal toestellen voorzien van oude liveries ter viering van hun 100 jarig bestaan.
De eerste is een 747-400 (G-BYGC) die in Dublin de oude British Overseas Airways Corporation (BOAC) livery krijgt; dit toestel zal op 18 februari op London Heathrow landen.
Dus misschien kunnen we ook nog deze liveries op toestellen verwachten:
quote:Op dinsdag 26 februari 2019 21:18 schreef DeeBee het volgende:
En maar klagen over staatssteun elders in de wereld aan luchtvaartmaatschappijen...Ze hebben alleen maar aandelen gekocht. Hoe is dat staatssteun?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
Dat is toch gemeenschapsgeld wat in een commercieelbedrijf wordt geinvesteerd? Hoogst ongebruikelijk en absoluut niet de rol van een overheid. Daarnaast is het duidelijk dat ze hoe dan ook hun strategisch belang willen vertegenwoordigen, dus het geen rationele belegger zal zijn maar eentje die ze tot in lengte van dagen zal steunen...quote:Op vrijdag 1 maart 2019 17:26 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Ze hebben alleen maar aandelen gekocht. Hoe is dat staatssteun?
Die aandelen waren eerst van iemand anders, dus AF-KL 'voelt' daar financieel niets van.quote:Op vrijdag 1 maart 2019 17:33 schreef DeeBee het volgende:
Dat is toch gemeenschapsgeld wat in een commercieelbedrijf wordt geinvesteerd?
Met rationeel bedoel je 'hebzuchtig', zeker?quote:Hoogst ongebruikelijk en absoluut niet de rol van een overheid. Daarnaast is het duidelijk dat ze hoe dan ook hun strategisch belang willen vertegenwoordigen, dus het geen rationele belegger zal zijn maar eentje die ze tot in lengte van dagen zal steunen...
Sabena, Swissair?quote:Het geeft wel een weeffout aan wat betreft (flag)carriers in Europa: er is een te grote maatschappelijke afhankelijkheid, maar het zijn wel commerciele bedrijven geworden. Echter weten deze bedrijven ook dat ze soort van 'too big to fail zijn' (zie Alitalia), want een land kiest nagenoeg altijd eieren voor z'n geld om international luchtverkeer te behouden... Dat levert dan weer idiote bedrijfsvoering op bij de maatschappijen (zie een Air France waar iedereen ook wel weet dat ze nooit failliet zullen gaan), echt een vicieuze cirkel zo...
Dat was mijn punt niet, het is niet de taak van de staat om te investeren in bedrijven, ze zijn toch geen hedge fund? Overigens merken ze er hoogstwaarschijnlijk wel wat van, vanwege een verhoogde aandelenprijs als reactie op het oneindige vertrouwen van de Nederlandse staat.quote:Op vrijdag 1 maart 2019 17:46 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Die aandelen waren eerst van iemand anders, dus AF-KL 'voelt' daar financieel niets van.
[..]
Met rationeel bedoel je 'hebzuchtig', zeker?
[..]
Sabena, Swissair?
Volgens mij is Alitalia meer een uitzondering dan de regel. De andere grote Europese flagcarriers doen het, voor zover ik weet, gewoon helemaal zelf.
Arbitrair. Als een onderneming heel belangrijk is voor je economie, waarom nietquote:Op vrijdag 1 maart 2019 18:03 schreef DeeBee het volgende:
Dat was mijn punt niet, het is niet de taak van de staat om te investeren in bedrijven
Tuurlijk zijn het relevant voorbeelden. Het waren allebei flag carriers.quote:Sabena en Swissair zijn verdwenen 'merken', die landen verloren niet hun complete connectiviteit met de rest van de wereld bij die faillisementen, dus niet echt relevante voorbeelden.
Klinkt als een rationele beslissing. in ieder geval niet gedreven door hebzucht. Hebzucht is niet rationeel, namelijk.quote:En wat dat betreft is de staat dus wel een irrationele aandeelhouder, want die hebben nu hun hand laten zien en zeggen effectief we houden tot in lengte van dagen die aandelen om de bereikbaarheid van Nederland te kunnen garanderen...
Wat hij met Air Canada heeft gedaan, is wel een succesverhaal.quote:Overigens is vooral Ben Smith maar een koekenbakker
Dan verdwijnt de naam KLM zeker.quote:Meest gunstig zou nog zijn als een Amerikaanse carrier KL uitkoopt denk ik,
Die airline kende ik nog niet.quote:
Zaventem heeft er na het faillissement van Sabena 14 jaar (2000-2014) over gedaan om de oude passagiersaantallen weer te behalen. Sterker nog, het aantal vliegbewegingen van topjaar 2000 is zelfs nooit meer geëvenaard. Het verdwijnen van Sabena heeft ertoe geleid dat de Belgische luchtvaartsector een enorme opdonder heeft gekregen die het eigenlijk nooit meer te boven is gekomen. Dus ja, dat is zeker een heel relevant voorbeeld.quote:Op vrijdag 1 maart 2019 18:03 schreef DeeBee het volgende:
[..]
Sabena en Swissair zijn verdwenen 'merken', die landen verloren niet hun complete connectiviteit met de rest van de wereld bij die faillisementen, dus niet echt relevante voorbeelden.
'She flies! Concorde flies at last!'quote:Op zaterdag 9 februari 2019 14:22 schreef Iemand91 het volgende:
Over een kleine 6 uur gebeurde dit een halve eeuw(!) geleden; de Boeing 747 maakte op 9 februari 1969 haar allereerste vlucht.
Dit zou de toekomst worden; de geschiedenis oordeelde echter anders...
[ afbeelding ]
Het toestel dat de luchtvaart voor altijd zou veranderen had niet eens zo'n succesvol vooruitzicht; men ging er vanuit dat ze maar zo'n 400 van zouden produceren. Ondertussen heeft Boeing 1548 stuks geleverd.
Men dacht dat de toekomst lag in supersonisch vliegen waar o.a. Boeing zich op dat moment veel meer op richtte.
Dat dachten de Britten en Fransen ook met hun Concorde; die exact 3 weken later haar eerste vlucht zou maken.
Gave docu inderdaad!quote:Op zaterdag 2 maart 2019 14:27 schreef Iemand91 het volgende:
En ik beveel van harte de volgende documentaire aan; Concorde: A Supersonic Story:
Hij kan nog heel aardig balletje hoog houden, voor een keeperquote:Op zaterdag 2 maart 2019 14:27 schreef Iemand91 het volgende:
En 15 jaar later hebben ze het filmpje nog eens overgedaan.
In Hermeskeil in de Duitse Eifel staat langs de straat een Russische Concorde waar je in kunt.quote:Op zondag 3 maart 2019 00:02 schreef JanPawelII het volgende:
Het dichtste dat ik er bij kom zijn bezoekjes aan de concorde room op LHR
Een Embraer of Bombardier levert dezelde ervaring op.quote:Op zondag 3 maart 2019 12:23 schreef Nieuwschierig het volgende:
In Hermeskeil in de Duitse Eifel staat langs de straat een Russische Concorde waar je in kunt.
Dam krijg je een beetje het idee hoe het is om te vliegen in een cabine die niet veel breder is dan een treinwagon.
Dat is geen Tu-144, maar een houten replica van Concorde. De enige Tu-144 buiten Rusland/USSR staat in Sinsheim (staat ook een Concorde).quote:Op zondag 3 maart 2019 12:23 schreef Nieuwschierig het volgende:
In Hermeskeil in de Duitse Eifel staat langs de straat een Russische Concorde
Je kan hier kijken voor schiphol vandaag:quote:Op maandag 4 maart 2019 10:29 schreef Sunri5e het volgende:
Zijn er hier op het forum mensen die kunnen zien welk registratie er voor een bepaalde vlucht ingeroosterd staat?
Dat wist ik. Maar ik weet dat sommige mensen inzicht hebben in de planning van bijvoorbeeld aanstaande vrijdag.quote:Op maandag 4 maart 2019 10:46 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Je kan hier kijken voor schiphol vandaag:
http://schiphol.dutchplanespotters.nl/
twitter:British_Airways twitterde op maandag 04-03-2019 om 12:18:03 Standing out from the crowd... G-EUPJ is back home, and will be operating later this afternoon. @manairport - look out for her! #BA100 #BEA #BritishEuropeanAirways #Centenary https://t.co/s4IQ7ccglz reageer retweet
twitter:TomPodolec twitterde op maandag 04-03-2019 om 19:28:11 CommutAir/United Express #UA4933 from Newark landed in Presque Isle and left the runway to the right. 28 pax/3 crew. One pilot & three passenger reported minor injuries. One landing gear sheered off and wedged between fuselage & left engine.N14171 Embraer ERJ-145 https://t.co/Vg07liGiDU reageer retweet
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |