Da's Chinees voor zoskquote:Op vrijdag 22 februari 2019 00:36 schreef Zosk het volgende:
[..]
Zo heet ik niet maar ik keur het goed omdat het vrijdag is
Sws dat je safe zit dan. Had ik maar het geld gehad om in die periode een woning aan te schaffen. Je knippert 2 x met je ogen en de waarde van je woning is weer 10k gestegen.quote:Op vrijdag 22 februari 2019 00:32 schreef Zosk het volgende: [..] Ja er wordt zoveel over gezegd, dat ze verwachten dat het weer instort in 2021 etc. Maar goed dat weet niemand denk ik. Ik heb in 2012 gekocht en kan idd onmogelijk verlies maken.
Het is wel echt met een rotvermogen omhoog gegaan in 4 jaar jaquote:Op vrijdag 22 februari 2019 00:37 schreef Mariocash het volgende:
[..]
Sws dat je safe zit dan. Had ik maar het geld gehad om in die periode een woning aan te schaffen. Je knippert 2 x met je ogen en de waarde van je woning is weer 10k gestegen.
durp ernaastquote:
Nee.quote:Op vrijdag 22 februari 2019 00:39 schreef Zosk het volgende:
[..]
Je zit in het verkeerde topic mafklapper
Normaal doen nu
Ja maar de klankencombinatie niet zo goed als tattas dat kunnen.quote:Op vrijdag 22 februari 2019 00:39 schreef Mariocash het volgende:
[..]
Chinezen kunnen de ‘s’ gewoon uitspreken, hoor wijffie.
Slapen rijk worden, brada.quote:Op vrijdag 22 februari 2019 00:38 schreef Zosk het volgende:
[..]
Het is wel echt met een rotvermogen omhoog gegaan in 4 jaar ja
hij heeft geen dönner, alleen shoarma.quote:
Ja heb het door. Ik had KLB SC beste SC als TT maar er was al een topic.quote:Op vrijdag 22 februari 2019 00:41 schreef Mariocash het volgende:
[..]
We hebben een paar puntjes sos genomen. We gaan hard.
Deze is beterquote:Op vrijdag 22 februari 2019 00:42 schreef Amarantha het volgende:
[..]
Ja heb het door. Ik had KLB SC beste SC als TT maar er was al een topic.
Ben vegaquote:Op vrijdag 22 februari 2019 00:40 schreef Remqo het volgende:
[..]
hij heeft geen dönner, alleen shoarma.
heb je er wel eens besteld?
Het spijt me om dat te horenquote:
Daar heb jij weer gelijk in.quote:Op vrijdag 22 februari 2019 00:40 schreef Myrr het volgende:
[..]
Ja maar de klankencombinatie niet zo goed als tattas dat kunnen.
Omdat het grappig is wat je zegt. Moet ervan huilen.quote:Op vrijdag 22 februari 2019 00:45 schreef Zosk het volgende:
[..]
Waarom huil je? Ben nog niet eens begonnen
Haha kan gebeurenquote:Op vrijdag 22 februari 2019 00:46 schreef Amarantha het volgende:
[..]
Omdat het grappig is wat je zegt. Moet ervan huilen.
Misschien kan je je blauwe jas wel aan Zosk overdragenquote:
Ik zou wel oprecht de beste mod ooit zijn denk ik, maar ik wil gewoon mezelf blijvenquote:Op vrijdag 22 februari 2019 00:46 schreef Remqo het volgende:
[..]
Misschien kan je je blauwe jas wel aan Zosk overdragen
Heb niet echt het idee dat ik anders ben dan 2 jaar terug ofzo.quote:
Ja dat snap ikquote:Op vrijdag 22 februari 2019 00:46 schreef Zosk het volgende:
[..]
Ik zou wel oprecht de beste mod ooit zijn denk ik, maar ik wil gewoon mezelf blijven
Dat mag jij denkenquote:Op vrijdag 22 februari 2019 00:47 schreef Amarantha het volgende:
[..]
Heb niet echt het idee dat ik anders ben dan 2 jaar terug ofzo.
Precies, dan moet je ineens rechtlullen wat krom isquote:Op vrijdag 22 februari 2019 00:48 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
mensen veranderen altijd zo als ze mod worden
Vind het raar dat een piemel meestal beetje krom isquote:Op vrijdag 22 februari 2019 00:49 schreef Remqo het volgende:
[..]
Precies, dan moet je ineens rechtlullen wat krom is
en als ze mod af zijn weer vol er tegen inquote:Op vrijdag 22 februari 2019 00:49 schreef Remqo het volgende:
[..]
Precies, dan moet je ineens rechtlullen wat krom is
Nee hoor, en meestal heeft het een kleine afwijking naar een kant.quote:Op vrijdag 22 februari 2019 00:50 schreef Zosk het volgende:
[..]
Vind het raar dat een piemel meestal beetje krom is
Dat weet ik maar ik vind dat gewoon gekquote:Op vrijdag 22 februari 2019 00:51 schreef Remqo het volgende:
[..]
Nee hoor, en meestal heeft het een kleine afwijking naar een kant.
Een volledig stijve pener, staat nooit kaarsrecht naar boven
Mijn pener heeft een kleine afwijking naar links, zodat ik er met mijn rechterhand makkelijker bij kom.quote:Op vrijdag 22 februari 2019 00:54 schreef Zosk het volgende:
[..]
Dat weet ik maar ik vind dat gewoon gek
Remqo, mag ik vragen als jij in Zaandijk woont? M’n oma heeft daar gewoond en dat is een prima plek om te wonen. Wel een aparte geur die daar hangt. Of het nou de lijnolie is of de Verkade fabriek, maar er hangt daar altijd een typisch luchtje.quote:Op vrijdag 22 februari 2019 00:51 schreef Remqo het volgende:
[..]
Nee hoor, en meestal heeft het een kleine afwijking naar een kant.
Een volledig stijve pener, staat nooit kaarsrecht naar boven
Zo heb ik er nooit over nagedachtquote:Op vrijdag 22 februari 2019 00:56 schreef Remqo het volgende:
[..]
Mijn pener heeft een kleine afwijking naar links, zodat ik er met mijn rechterhand makkelijker bij kom.
Ik vind het logisch
Dat hebben we kunnen aanschouwen tijdens de Utrecht-meet, haha.quote:Op vrijdag 22 februari 2019 00:56 schreef Remqo het volgende:
[..]
Mijn pener heeft een kleine afwijking naar links, zodat ik er met mijn rechterhand makkelijker bij kom.
Ik vind het logisch
Watquote:Op vrijdag 22 februari 2019 00:57 schreef Mariocash het volgende:
[..]
Dat hebben we kunnen aanschouwen tijdens de Utrecht-meet, haha.
Het is de cacaofabriek tegenover het station, vooral vroeger had het een penetrante lucht, maar dat schijnt verbeterd te zijn.quote:Op vrijdag 22 februari 2019 00:56 schreef Mariocash het volgende:
[..]
Remqo, mag ik vragen als jij in Zaandijk woont? M’n oma heeft daar gewoond en dat is een prima plek om te wonen. Wel een aparte geur die daar hangt. Of het nou de lijnolie is of de Verkade fabriek, maar er hangt daar altijd een typisch luchtje.
Was je er stiekem bij?quote:Op vrijdag 22 februari 2019 00:57 schreef Mariocash het volgende:
[..]
Dat hebben we kunnen aanschouwen tijdens de Utrecht-meet, haha.
Cacao zou toch juist een aangename geur horen te verspreiden?quote:Op vrijdag 22 februari 2019 00:58 schreef Remqo het volgende:
[..]
Het is de cacaofabriek tegenover het station, vooral vroeger had het een penetrante lucht, maar dat schijnt verbeterd te zijn.
Echter omdat ik er woon, ruik ik het niet eens meer door gewenning
In Wilhelminapark, toch?quote:
Oh ik heb geen flauw ideequote:Op vrijdag 22 februari 2019 01:00 schreef Mariocash het volgende:
[..]
In Wilhelminapark, toch?![]()
Ik was er zelf niet bij, maar ik hoor de wildste verhalen over die meet.
Ik praat inderdaad wel over 10 jaar terug.quote:Op vrijdag 22 februari 2019 00:58 schreef Remqo het volgende:
[..]
Het is de cacaofabriek tegenover het station, vooral vroeger had het een penetrante lucht, maar dat schijnt verbeterd te zijn.
Echter omdat ik er woon, ruik ik het niet eens meer door gewenning
Nou nee hoor, niet voordat het verwerkt is.quote:Op vrijdag 22 februari 2019 01:00 schreef Bella.ciao het volgende:
[..]
Cacao zou toch juist een aangename geur horen te verspreiden?
Spoilerquote:Op vrijdag 22 februari 2019 01:03 schreef Remqo het volgende:
[..]
Nou nee hoor, niet voordat het verwerkt is.
Het is echt geen chocoladefabriek van Willie Wonka.
Weer wat geleerd zo op de donderdagnacht. Hoe zou je de geur omschrijven?quote:Jaren terug werkte ik in Wormer, met in de buurt wat cacaoloodsen, en eentje stond toen in de fik.
Was lastig te blussen en de hele omgeving stonk een uur in de wind.
Denk je dat ik een week mijn kleren niet wasquote:Op vrijdag 22 februari 2019 01:05 schreef Mariocash het volgende:
[..]
Je was toch in Berlijn? Of ben je alweer terug?
Zoietsquote:Op vrijdag 22 februari 2019 01:06 schreef Flamarande het volgende:
[..]
Denk je dat ik een week mijn kleren niet was
Zoals pussy?quote:Op vrijdag 22 februari 2019 01:07 schreef Remqo het volgende:
Chocola die we nu kennen zit ook bordenvol suikers en weet veel aan e-nummers om het smakelijk te houden.
De chocolade die de Azteken en Maya's hadden, was juist heel bitter van smaak
Bitter en penitrantquote:Op vrijdag 22 februari 2019 01:05 schreef Bella.ciao het volgende:
[..]
Spoiler?!
[..]
Weer wat geleerd zo op de donderdagnacht. Hoe zou je de geur omschrijven?
Ik was één keer in de week hoor. Hoe vaak jij dan? Of heb je een gezin met 4 kinderen te onderhouden? Dan is het een ander verhaal.quote:Op vrijdag 22 februari 2019 01:06 schreef Flamarande het volgende:
[..]
Denk je dat ik een week mijn kleren niet was
Nee thank godquote:Op vrijdag 22 februari 2019 01:08 schreef Mariocash het volgende:
[..]
Ik was één keer in de week hoor. Hoe vaak jij dan? Of heb je een gezin met 4 kinderen te onderhouden? Dan is het een ander verhaal.
Dat hangt van de pussy af, de ene smaakt naar rotte vis, de ander heeft een honingdoosquote:
Goed puntquote:Op vrijdag 22 februari 2019 01:09 schreef Remqo het volgende:
[..]
Dat hangt van de pussy af, de ene smaakt naar rotte vis, de ander heeft een honingdoos
Wel eens een meid gelikt die ongesteld was (wel na een douchebeurt uiteraardquote:
Damn son.quote:Op vrijdag 22 februari 2019 01:11 schreef Mariocash het volgende:
[..]
Wel eens een meid gelikt die ongesteld was (wel na een douchebeurt uiteraard)? Dat je de ijzersmaak nog kan proeven. Als je dan als man doorzet, betekent het dat er sprake is van eckte liefde.
quote:Op vrijdag 22 februari 2019 01:11 schreef Mariocash het volgende:
[..]
Wel eens een meid gelikt die ongesteld was (wel na een douchebeurt uiteraard)? Dat je de ijzersmaak nog kan proeven. Als je dan als man doorzet, betekent het dat er sprake is van eckte liefde.
Soort pure chocola on steroids? Waarom hebben ze dan uitgerekend dat uitgekozen om lekker te maken en niet iets dat van zichzelf niet naar zand smaakt?quote:Op vrijdag 22 februari 2019 01:07 schreef Remqo het volgende:
Chocola die we nu kennen zit ook bordenvol suikers en weet veel aan e-nummers om het smakelijk te houden.
De chocolade die de Azteken en Maya's hadden, was juist heel bitter van smaak
Oh lol zie dat nu ook pas.quote:Op vrijdag 22 februari 2019 01:13 schreef Zosk het volgende:
Oh het was een vraag zie ik nu
Nee nooit gedaan, denk ik
vrouwen worden er blij van, Ashquote:Op vrijdag 22 februari 2019 01:12 schreef Bella.ciao het volgende:
[..]
Soort pure chocola on steroids? Waarom hebben ze dan uitgerekend dat uitgekozen om lekker te maken en niet iets dat van zichzelf niet naar zand smaakt?
Alleen in relatie.quote:Op vrijdag 22 februari 2019 01:12 schreef Zosk het volgende:
[..]
Damn son.![]()
Dat is wel next level pussy licking he.
quote:Op vrijdag 22 februari 2019 01:11 schreef Mariocash het volgende:
[..]
Kan ik me heel goed voorstellen ja. Maar zelfs in een relatie denk ik niet dat ik bewust een ongesteld kutje zou likken.quote:Op vrijdag 22 februari 2019 01:14 schreef Mariocash het volgende:
[..]
Alleen in relatie.
ONS lik ik sws niet. Ik krijg een blokkade ik m’n hoofd, omdat ik denk dat de tollie van een andere man daar misschien twee dagen geleden nodig is geweest. Dan blokkeert er iets in m’n hoofd.
Dat heb ik met piemelsquote:Op vrijdag 22 februari 2019 01:14 schreef Mariocash het volgende:
[..]
Alleen in relatie.
ONS lik ik sws niet. Ik krijg een blokkade ik m’n hoofd, omdat ik denk dat de tollie van een andere man daar misschien twee dagen geleden nodig is geweest. Dan blokkeert er iets in m’n hoofd.
Daarom leg ik hem op je schouder en niet meteen in de mondquote:
Oefquote:Op vrijdag 22 februari 2019 01:16 schreef Remqo het volgende:
[..]
Daarom leg ik hem op je schouder en niet meteen in de mond
Heb jij ook nog aanraders?quote:Op vrijdag 22 februari 2019 01:16 schreef Mariocash het volgende:
[..]
Oke. Ik hoor er goede verhalen over, dus ik zet hem op m’n travel list.
Niet neuken? Anaal? Waar doel je op, vriend?quote:Op vrijdag 22 februari 2019 01:14 schreef Bella.ciao het volgende:
[..]
Waarom probeerde je 't aloude recept bij ongesteldheid niet?
Anaal alhoewel dat meer is in plaats van neuken dan likken maar to each their own uiteraardquote:Op vrijdag 22 februari 2019 01:18 schreef Mariocash het volgende:
[..]
Niet neuken? Anaal? Waar doel je op, vriend?
Je kan toch baffen ipv beffen?quote:Op vrijdag 22 februari 2019 01:20 schreef Bella.ciao het volgende:
[..]
Anaal alhoewel dat meer is in plaats van neuken dan likken maar to each their own uiteraard.
Als je nooit naar de Algarve (Portugal) bent geweest, dan moet je daar echt eens heen. Niet in het hoogseizoen gaan, want dan zitten alle 20-jarigen in Albufeira. Gewoon in het voorjaar gaan ( ik ging in mei) en dan zit je gebakken.quote:
Bij wie had je dat nou gedaan?quote:Op vrijdag 22 februari 2019 01:16 schreef Remqo het volgende:
[..]
Daarom leg ik hem op je schouder en niet meteen in de mond
Hou niet van strand maar ik ga wel even kijkenquote:Op vrijdag 22 februari 2019 01:22 schreef Mariocash het volgende:
[..]
Als je nooit naar de Algarve (Portugal) bent geweest, dan moet je daar echt eens heen. Niet in het hoogseizoen gaan, want dan zitten alle 20-jarigen in Albufeira. Gewoon in het voorjaar gaan ( ik ging in mei) en dan zit je gebakken.
Zongarantie, strand, goedkoop, natuur. Alles wat een mens zich kan wensen.
Volgens de geruchten ben ik het hele kliekje rond gegaan, de verhalen worden steeds beterquote:
Voor een taalcursus hoop ikquote:Op vrijdag 22 februari 2019 01:33 schreef Bella.ciao het volgende:
Word het Amsterdam of Rotterdam dames en heren?
Zolang het geen Purmerend of Spijkenisse is, moet je het helemaal zelf wetenquote:Op vrijdag 22 februari 2019 01:33 schreef Bella.ciao het volgende:
Dat is geen eens een vraag. Rotterdam, die wereldstad aan de Maas. All day errrday.quote:Op vrijdag 22 februari 2019 01:33 schreef Bella.ciao het volgende:
Tja, ik weet niet, ben vgm enigszins bevooroordeeld omdat ik Amsterdam beter ken maar aangezien ik binnenkort ga studeren in Rotterdam kan daar wel eens verandering in komen. Rotterdam heeft veel visueel mooie plaatsen zoals de Kralingse Plassen, Kop van Zuid etcetera maar qua sfeer kan het veelal niet op tegen Amsterdam naar mijn idee en bovendien voel ik me meer thuis in een internationale cosmopolitische linkse stad dan een PVV-bolwerk. Rotterdam is echter een stuk praktischer om allerlei redenen dus verander m'n mening alstublieftquote:Op vrijdag 22 februari 2019 01:38 schreef Mariocash het volgende:
[..]
Dat is geen eens een vraag. Rotterdam, die wereldstad aan de Maas. All day errrday.
Voor een uurtje daarna is het saaiquote:Op vrijdag 22 februari 2019 01:40 schreef Mariocash het volgende:
[..]
Strand is heerlijk.
[ afbeelding ]
En Almere?quote:Op vrijdag 22 februari 2019 01:35 schreef Remqo het volgende:
[..]
Zolang het geen Purmerend of Spijkenisse is, moet je het helemaal zelf weten
Echt hequote:Op vrijdag 22 februari 2019 01:45 schreef Flamarande het volgende:
[..]
Voor een uurtje daarna is het saai
Rotterdam een PVV-bolwerk?quote:Op vrijdag 22 februari 2019 01:44 schreef Bella.ciao het volgende:
[..]
Tja, ik weet niet, ben vgm enigszins bevooroordeeld omdat ik Amsterdam beter ken maar aangezien ik binnenkort ga studeren in Rotterdam kan daar wel eens verandering in komen. Rotterdam heeft veel visueel mooie plaatsen zoals de Kralingse Plassen, Kop van Zuid etcetera maar qua sfeer kan het veelal niet op tegen Amsterdam naar mijn idee en bovendien voel ik me meer thuis in een internationale cosmopolitische linkse stad dan een PVV-bolwerk. Rotterdam is echter een stuk praktischer om allerlei redenen dus verander m'n mening alstublieft.
Muziek luisteren, lezen, knappe mannen kijken, FOK!ken. Genoeg te doen daar.quote:Op vrijdag 22 februari 2019 01:45 schreef Flamarande het volgende:
[..]
Voor een uurtje daarna is het saai
Doel dan specifiek op de Nederlandersquote:Op vrijdag 22 februari 2019 01:49 schreef Mariocash het volgende:
[..]
Rotterdam een PVV-bolwerk?![]()
https://www.nrc.nl/nieuws(...)toon-1467853-a573815
Inmiddels wonen er meer allochtonen dan autochtonen in Rotterdam. Het is hier geen PVV-bolwerk. Verre van dat.
quote:Op vrijdag 22 februari 2019 01:52 schreef Bella.ciao het volgende:
[..]
Doel dan specifiek op de Nederlanders.
Ja, dat soort lui inderdaad, die zichzelf echte Rotterdammers noemen.quote:
Is ook goed!quote:
Vind het centrum van Maastricht prachtig net als de natuur in Limburg maar je wil toch niet tussen al die PVV'ers wonen en bovendien is de werkgelegenheid in de Randstad beter.quote:Op vrijdag 22 februari 2019 02:01 schreef Lyzio_NL het volgende:
RotterdamRandstad
Blij dat ik in Limburg woon, waar het leven nog normaal is.
Wat was jouw achtergrond ook alweer? Iraans, toch?quote:Op vrijdag 22 februari 2019 02:00 schreef Bella.ciao het volgende:
[..]
Ja, dat soort lui inderdaad, die zichzelf echte Rotterdammers noemen.
Heel Limburg is best wel prachtig. Het centrum van bijvoorbeeld een Sittard, Roermond, Venlo, en alle dorpjes om en nabij Maastricht. Al vinden Limburgers dat Maastricht niet bij Limburg hoort en andersom. En de PVV (je gaat me nu dood slaan met cijfers waarschijnlijk) is bij mijn weten niet zo groot in Limburg, buiten het feit dat Wilders uit Limburg komt. Ik heb de haat op Limburg nooit echt gesnapt. En wat ik nog minder snap is dat mensen uit Limburg hun accent gaan afleren zo gauw ze boven de rivieren komen. Waanzin! Het Limburgs dialect is een van de mooiste dialecten in Nederland. En dat zeg ik niet alleen omdat ik er zelf vandaan kom. Maar het beschaamd mij als Limburger enorm dat mensen vanuit het diepe zuiden hun accent gaan verloochenen omdat ze denken dat het 'dom' klinkt.quote:Op vrijdag 22 februari 2019 02:07 schreef Bella.ciao het volgende:
[..]
Vind het centrum van Maastricht prachtig net als de natuur in Limburg maar je wil toch niet tussen al die PVV'ers wonen en bovendien is de werkgelegenheid in de Randstad beter.
Groningen zelf is een leuke stad, maar je zit zo ver van de bewoonde wereld. Ik heb familie in Schoonoordquote:
Schoonoord is hier wel vlakbij.quote:Op vrijdag 22 februari 2019 02:11 schreef Mariocash het volgende:
[..]
Groningen zelf is een leuke stad, maar je zit zo ver van de bewoonde wereld. Ik heb familie in Schoonoord![]()
wonen en dat is echt al een teringeind van de bewoonde wereld.
Hoe kom je daar nu bij als ik vragen mag? Post net twee dagen mee. Jij?quote:Op vrijdag 22 februari 2019 02:09 schreef Mariocash het volgende:
[..]
Wat was jouw achtergrond ook alweer? Iraans, toch?
Ja, het is dicht bij Emmen. Een gehucht met een paar winkels en voor de rest niets. Ik zou er voor geen goud willen wonen.quote:Op vrijdag 22 februari 2019 02:12 schreef Amarantha het volgende:
[..]
Schoonoord is hier wel vlakbij.
Maar staan vast wel mooie huizen.quote:Op vrijdag 22 februari 2019 02:17 schreef Mariocash het volgende:
[..]
Ja, het is dicht bij Emmen. Een gehucht met een paar winkels en voor de rest niets. Ik zou er voor geen goud willen wonen.
Ik 5 jaar. Je bent Ash, toch?quote:Op vrijdag 22 februari 2019 02:12 schreef Bella.ciao het volgende:
[..]
Hoe kom je daar nu bij als ik vragen mag? Post net twee dagen mee. Jij?
Is Maastricht een beetje voor Limburg wat Amsterdam voor heel Nederland is in dat opzicht? PVV is de thuisbasis van de PVV alhoewel het verder weinig van doen heeft met het feit dat Wilders er opgroeide en des te meer met de xenofobie waar het Zuiden inclusief bepaalde delen van Brabant om bekend staan. Ze verhullen het in het openbaar echter wel wat beter dan bijvoorbeeld Rotterdamse PVV'ers doen.quote:Op vrijdag 22 februari 2019 02:10 schreef Lyzio_NL het volgende:
[..]
Heel Limburg is best wel prachtig. Het centrum van bijvoorbeeld een Sittard, Roermond, Venlo, en alle dorpjes om en nabij Maastricht. Al vinden Limburgers dat Maastricht niet bij Limburg hoort en andersom. En de PVV (je gaat me nu dood slaan met cijfers waarschijnlijk) is bij mijn weten niet zo groot in Limburg, buiten het feit dat Wilders uit Limburg komt. Ik heb de haat op Limburg nooit echt gesnapt. En wat ik nog minder snap is dat mensen uit Limburg hun accent gaan afleren zo gauw ze boven de rivieren komen. Waanzin! Het Limburgs dialect is een van de mooiste dialecten in Nederland. En dat zeg ik niet alleen omdat ik er zelf vandaan kom. Maar het beschaamd mij als Limburger enorm dat mensen vanuit het diepe zuiden hun accent gaan verloochenen omdat ze denken dat het 'dom' klinkt.
Ja, m’n oom en tante wonen in een relatief bescheid huis (maar prima voor een gezin met 2 kinderen), maar wel een stuk grond waar je ‘U’ tegen zegt. En voor een bedrag waar je in Rotterdam een 2-kamerappartement van 65 m2 van koopt ofzo. Dat is het grote voordeel. Je kan in Drenthe voor 5 ton een villa kopen.quote:Op vrijdag 22 februari 2019 02:17 schreef Amarantha het volgende:
[..]
Maar staan vast wel mooie huizen.
Je profielpagina geeft iets anders aan? Maar bedoelde eigenlijk wat jouw afkomst is. En nee ben niet Iraans/Ash(?).quote:
Ik weet niet wat Amsterdam voor de rest van Nederland is. Maar je bedoeld waarschijnlijk hautain en zichzelf beter voelend. In dat geval, ja. Limburg is inderdaad de thuisbasis van de PVV. Maar er bestaat ook een DENK! en allerlei andere rotzooi. Omdat het toevallig Wilders is.. vind ik nog niet zo gek als ik de waanzin in de politiek nu zie. En hoe bedoel je 'vragend praten'? (Ik ben me er van bewust dat dit een vraag isquote:Op vrijdag 22 februari 2019 02:20 schreef Bella.ciao het volgende:
[..]
Is Maastricht een beetje voor Limburg wat Amsterdam voor heel Nederland is in dat opzicht? PVV is de thuisbasis van de PVV alhoewel het verder weinig van doen heeft met het feit dat Wilders er opgroeide en des te meer met de xenofobie waar het Zuiden inclusief bepaalde delen van Brabant om bekend staan. Ze verhullen het in het openbaar echter wel wat beter dan bijvoorbeeld Rotterdamse PVV'ers doen.
Vind 't Limburgse accent wel wat hebben inderdaad maar omdat mensen daar net als in België vragend praten snap ik wel dat dat minder intelligent kan overkomen dan ABN.
Toen ik bij mijn ouders woonde hadden we veel buren uit het westen van het land.quote:Op vrijdag 22 februari 2019 02:21 schreef Mariocash het volgende:
[..]
Ja, m’n oom en tante wonen in een relatief bescheid huis (maar prima voor een gezin met 2 kinderen), maar wel een stuk grond waar je ‘U’ tegen zegt. En voor een bedrag waar je in Rotterdam een 2-kamerappartement van 65 m2 van koopt ofzo. Dat is het grote voordeel. Je kan in Drenthe voor 5 ton een villa kopen.
Oh, ik ben Surinaams en Nederlands. Witte, Hollandse vader en m’n moeder is van Surinaamse komaf.quote:Op vrijdag 22 februari 2019 02:22 schreef Bella.ciao het volgende:
[..]
Je profielpagina geeft iets anders aan? Maar bedoelde eigenlijk wat jouw afkomst is. En nee ben niet Iraans/Ash(?).
Assen-Oost??quote:Op vrijdag 22 februari 2019 02:18 schreef Amarantha het volgende:
In mijn wijk is er geen 1 mooi huis te vinden.
Dan ben je toch eigenlijk gewoon Nederlander? Of zie ik dat fout?quote:Op vrijdag 22 februari 2019 02:27 schreef Mariocash het volgende:
[..]
Oh, ik ben Surinaams en Nederlands. Witte, Hollandse vader en m’n moeder is van Surinaamse komaf.
Ik ben zelf gewoon in Nederland geboren en ik voel me het meest een Rotterdammer.
Haha is goed weer.quote:Op vrijdag 22 februari 2019 02:22 schreef Bella.ciao het volgende:
[..]
Je profielpagina geeft iets anders aan? Maar bedoelde eigenlijk wat jouw afkomst is. En nee ben niet Iraans/Ash(?).
Geboren Rotterdammer of verhuisd? Als ik er volgend collegejaar gaan studeren moeten we meeten om roti te eten. Heb het in al die jaren in Amsterdam nog niet gegeten maar hoor er goede verhalen over.quote:Op vrijdag 22 februari 2019 02:27 schreef Mariocash het volgende:
[..]
Oh, ik ben Surinaams en Nederlands. Witte, Hollandse vader en m’n moeder is van Surinaamse komaf.
Ik ben zelf gewoon in Nederland geboren en ik voel me het meest een Rotterdammer.
Ja, zo voel ik me ook. Of beter gezegd: Rotterdammer.quote:Op vrijdag 22 februari 2019 02:28 schreef Lyzio_NL het volgende:
[..]
Dan ben je toch eigenlijk gewoon Nederlander? Of zie ik dat fout?
Rotterdam ligt inderdaad nog altijd in Nederlandquote:Op vrijdag 22 februari 2019 02:36 schreef Mariocash het volgende:
[..]
Ja, zo voel ik me ook. Of beter gezegd: Rotterdammer.
Ja, geboren in Oosterflank en nu woonachtig in Kralingen.quote:Op vrijdag 22 februari 2019 02:35 schreef Bella.ciao het volgende:
[..]
Geboren Rotterdammer of verhuisd? Als ik er volgend collegejaar gaan studeren moeten we meeten om roti te eten. Heb het in al die jaren in Amsterdam nog niet gegeten maar hoor er goede verhalen over.
Hoe komt dat?quote:Op vrijdag 22 februari 2019 02:23 schreef Lyzio_NL het volgende:
Ik weet niet wat Amsterdam voor de rest van Nederland is. Maar je bedoeld waarschijnlijk hautain en zichzelf beter voelend. In dat geval, ja.
Ja precies, politiek heel gepolariseerd en dat is toch niet fijn?quote:Limburg is inderdaad de thuisbasis van de PVV. Maar er bestaat ook een DENK! en allerlei andere rotzooi. Omdat het toevallig Wilders is.. vind ik nog niet zo gek als ik de waanzin in de politiek nu zie.
Een normale zin uitspreken alsof het een vraag is.quote:En hoe bedoel je 'vragend praten'? (Ik ben me er van bewust dat dit een vraag is)
Mijn tante is ook van Amsterdam, maar haar man van Drenthe en zodoende daarheen verhuisd. Amsterdam naar Drenthe is wel een behoorlijk grote stap.quote:Op vrijdag 22 februari 2019 02:24 schreef Amarantha het volgende:
[..]
Toen ik bij mijn ouders woonde hadden we veel buren uit het westen van het land.
Dat komt omdat Maastricht de hoofdstad van Limburg is en hun dialect ook enorm verschild van de rest van Limburg. Ik ben een geboren en getogen Sittardenaar. En ik praat dan ook het Sittards dialect (zoals in 't Veldeke beschreven, zoek die naam trouwens maar eens op) en ik versta een echt plat Maastrichts dialect gewoon niet.quote:Op vrijdag 22 februari 2019 02:40 schreef Bella.ciao het volgende:
[..]
Hoe komt dat?
[..]
Ja precies, politiek heel gepolariseerd en dat is toch niet fijn?
[..]
Een normale zin uitspreken alsof het een vraag is.
Studerend of rijke tata?quote:Op vrijdag 22 februari 2019 02:39 schreef Mariocash het volgende:
[..]
Ja, geboren in Oosterflank en nu woonachtig in Kralingen.
En roti is lekker!
I will.quote:Op vrijdag 22 februari 2019 02:37 schreef Lyzio_NL het volgende:
[..]
Rotterdam ligt inderdaad nog altijd in NederlandLaat je niks wijs maken en doe lekker je ding.
Als geboren Rotterdammer verstond ik de meeste Limburgers wel, ondanks jullie accent. Echter, ik ben één keer in Kerkrade geweest en ik kon die mensen echt gewoon amper verstaan. Een mix van Duits, Vlaams en Limburgers. Niet te doen gewoon.quote:Op vrijdag 22 februari 2019 02:45 schreef Lyzio_NL het volgende:
[..]
Dat komt omdat Maastricht de hoofdstad van Limburg is en hun dialect ook enorm verschild van de rest van Limburg. Ik ben een geboren en getogen Sittardenaar. En ik praat dan ook het Sittards dialect (zoals in 't Veldeke beschreven, zoek die naam trouwens maar eens op) en ik versta een echt plat Maastrichts dialect gewoon niet.
Politiek gepolariseerd? Nou nee. Er zijn genoeg mensen die een hekel aan de PVV hebben. Ik merk dan ook in mijn directe omgeving niks van de herkomst van de PVV.
Een zin uitspreken als een vraag.. ja, dat heb ik vaker gehoord. Dat doen we niet bewust. Maar omdat in het Limburgs je toonhoogte erg belangrijk is om een woord van betekenis te voorzien komen we in het Nederlands 'zangerig' over. Dat is niet vragend.. maar meer.. ja.. zangerig. Kan het niet beter uitleggen.
Kerkrade hoort ook gewoon niet bij Limburg. Dat accent is niet te doen. Maar even gewoon een vraag omdat ik het graag wil weten; hebben de Limburgers echt een nóg zachtere G dan de Brabanders? En zo ja, hoe komt dat over? Als man zijnde komt dat al heel gauw over alsof je homo bent boven de rivieren.quote:Op vrijdag 22 februari 2019 02:51 schreef Mariocash het volgende:
[..]
Als geboren Rotterdammer verstond ik de meeste Limburgers wel, ondanks jullie accent. Echter, ik ben één keer in Kerkrade geweest en ik kon die mensen echt gewoon amper verstaan. Een mix van Duits, Vlaams en Limburgers. Niet te doen gewoon.
Jullie hebben allebei wen zachte G, maar waarom praten Limburgers altijd in een vraag-vorm? Ook als jullie geen vraag stellen.quote:Op vrijdag 22 februari 2019 02:51 schreef Lyzio_NL het volgende:
[..]
Kerkrade hoort ook gewoon niet bij Limburg. Dat accent is niet te doen. Maar even gewoon een vraag omdat ik het graag wil weten; hebben de Limburgers echt een nóg zachtere G dan de Brabanders? En zo ja, hoe komt dat over? Als man zijnde komt dat al heel gauw over alsof je homo bent boven de rivieren.
Ik praat helemaal niet vragend man pipo, niet zo he. We komen niet allemaal uit Sittardquote:Op vrijdag 22 februari 2019 02:20 schreef Bella.ciao het volgende:
[..]
Vind 't Limburgse accent wel wat hebben inderdaad maar omdat mensen daar net als in België vragend praten snap ik wel dat dat minder intelligent kan overkomen dan ABN.
Niet nodig man, hey.. kom op!quote:Op vrijdag 22 februari 2019 02:59 schreef Quotidien het volgende:
[..]
Ik praat helemaal niet vragend man pipo, niet zo he. We komen niet allemaal uit Sittard
Ja, we zeggen vaak 'he' achter een zin. Maar dat is niet vragend. En dat meisje vraagt toch helemaal niks eigenlijk? Is wel als je het nu als Limburger zelf hoort een MEGA accent.. maar goed. Denk dat die 'he' van ons net zo vergelijkbaar is als het 'ja toch' in Rotterdam.quote:Op vrijdag 22 februari 2019 02:57 schreef Mariocash het volgende:
[..]
Jullie hebben allebei wen zachte G, maar waarom praten Limburgers altijd in een vraag-vorm? Ook als jullie geen vraag stellen.![]()
Ik ben gewoon getriggerd door dat eeuwige gefit op Limburg. Nergens voor nodig.quote:Op vrijdag 22 februari 2019 03:02 schreef Lyzio_NL het volgende:
[..]
Niet nodig man, hey.. kom op!
[..]
Ja, we zeggen vaak 'he' achter een zin. Maar dat is niet vragend. En dat meisje vraagt toch helemaal niks eigenlijk? Is wel als je het nu als Limburger zelf hoort een MEGA accent.. maar goed.
Praat jij zoals dat wijffie? Want dat is echt extreem vragend. Het klinkt voor mij alsof ze een act opvoert, maar dat is waarschijnlijk haar normale manier van praten.quote:Op vrijdag 22 februari 2019 02:59 schreef Quotidien het volgende:
[..]
Ik praat helemaal niet vragend man pipo, niet zo he. We komen niet allemaal uit Sittard
Helemaal mee eens. Limburgs is een van de mooiste dialecten en uit meerdere opzichten een meer dan belangrijke provincie voor Nederland. Maar haten is makkelijker dan liefhebben.quote:Op vrijdag 22 februari 2019 03:05 schreef Quotidien het volgende:
[..]
Ik ben gewoon getriggerd door dat eeuwige gefit op Limburg. Nergens voor nodig.
Totaal niet. Ik praat neutraal met een zachte g en zuidelijke r, weet de naam niet.quote:Op vrijdag 22 februari 2019 03:06 schreef Mariocash het volgende:
[..]
Praat jij zoals dat wijffie? Want dat is echt extreem vragend. Het klinkt voor mij alsof ze een act opvoert, maar dat is waarschijnlijk haar normale manier van praten.
En die 'zachte G' kunnen ze boven de rivieren ook niet handelen, want oh wat zijn Limburgers toch lompe boeren. Nee, we zeggen waar het op staat.quote:Op vrijdag 22 februari 2019 03:07 schreef Quotidien het volgende:
[..]
Totaal niet. Ik praat neutraal met een zachte g en zuidelijke r, weet de naam niet.
Moeten jullie maar normaal praten.quote:Op vrijdag 22 februari 2019 03:05 schreef Quotidien het volgende:
[..]
Ik ben gewoon getriggerd door dat eeuwige gefit op Limburg. Nergens voor nodig.
Wat maakt voor jou Limburgs 'niet normaal praten'? En het Fries of Tukkers accent bijvoorbeeld wel?quote:Op vrijdag 22 februari 2019 03:08 schreef Mariocash het volgende:
[..]
Moeten jullie maar normaal praten.
Ik vind Limburgse tongval niet mooi eerlijk gezegd. Gewoon Hollands (niet hoog of kak) vind ik het beste klinken eigenlijk.quote:Op vrijdag 22 februari 2019 03:06 schreef Lyzio_NL het volgende:
[..]
Helemaal mee eens. Limburgs is een van de mooiste dialecten en uit meerdere opzichten een meer dan belangrijke provincie voor Nederland. Maar haten is makkelijker dan liefhebben.
De Limburgse tongval als we Nederlands praten in plaats van dialect bedoel je?quote:Op vrijdag 22 februari 2019 03:10 schreef Quotidien het volgende:
[..]
Ik vind Limburgse tongval niet mooi eerlijk gezegd. Gewoon Hollands (niet hoog of kak) vind ik het beste klinken eigenlijk.
Ja datquote:Op vrijdag 22 februari 2019 03:11 schreef Lyzio_NL het volgende:
[..]
De Limburgse tongval als we Nederlands praten in plaats van dialect bedoel je?
Goed zo. Daar is niets mis mee.quote:Op vrijdag 22 februari 2019 03:07 schreef Quotidien het volgende:
[..]
Totaal niet. Ik praat neutraal met een zachte g en zuidelijke r, weet de naam niet.
Tof. Wat studeer je?quote:Op vrijdag 22 februari 2019 02:58 schreef Mariocash het volgende:
[..]
Student. Hopelijk bijna afgestudeerd.
Die is ook vreselijk. But what you gonna do? Wij praten in het Nederlands net zo 'met zang' als in het Limburgs. Dat werkt gewoon niet in ABN, maar fuck it.. daarom ga je het toch niet afleren?quote:
Krachttraining topicquote:Op vrijdag 22 februari 2019 03:12 schreef Mariocash het volgende:
[..]
Goed zo. Daar is niets mis mee.
Kwam jij trouwens vroeger in GYM SC? Of verwar ik je nu met iemand anders? Je naam komt me bekend voor.
Zoals die meid praat. Elke zin op een vragende toon uitspreken. Het gaat me niet eens om de zachte G. Die meid praat echt heel apart of vind jij van niet?quote:Op vrijdag 22 februari 2019 03:09 schreef Lyzio_NL het volgende:
[..]
Wat maakt voor jou Limburgs 'niet normaal praten'? En het Fries of Tukkers accent bijvoorbeeld wel?
Ik hoor dat vragende echt niet, het spijt me. Zo zou ik ook praten in het Nederlands. Het Limburgs dialect ligt gewoon echt heel dik erop. En dat is soms pijnlijk om te horen. Maar vragend? Nee.. dat hoor ik er niet in. Ik snap wel wat je bedoeld hoor, het is: en toen dit en toen dat en tussendoor adem pakken.quote:Op vrijdag 22 februari 2019 03:14 schreef Mariocash het volgende:
[..]
Zoals die meid praat. Elke zin op een vragende toon uitspreken. Het gaat me niet eens om de zachte G. Die meid praat echt heel apart of vind jij van niet?
Ik heb het wel overwogen. Nu ik in Amsterdam studeer spring ik er wel uit, op zich niets mis mee maar het klinkt gewoon minder.quote:Op vrijdag 22 februari 2019 03:13 schreef Lyzio_NL het volgende:
[..]
Die is ook vreselijk. But what you gonna do? Wij praten in het Nederlands net zo 'met zang' als in het Limburgs. Dat werkt gewoon niet in ABN, maar fuck it.. daarom ga je het toch niet afleren?
Trots zijn man! Laat ze ons maar raar vinden praten. Ik zou mijn accent nooit afleren en ik heb ook 4 jaar in Rotterdam gestudeerd. Alsof dat zo'n werelds gozert scootert godbetert mooi accent is. Sjei toch oet man.quote:Op vrijdag 22 februari 2019 03:16 schreef Quotidien het volgende:
[..]
Ik heb het wel overwogen. Nu ik in Amsterdam studeer spring ik er wel uit, op zich niets mis mee maar het klinkt gewoon minder.
Wauw, serieus niet?quote:Op vrijdag 22 februari 2019 03:16 schreef Lyzio_NL het volgende:
[..]
Ik hoor dat vragende echt niet, het spijt me. Zo zou ik ook praten in het Nederlands. Het Limburgs dialect ligt gewoon echt heel dik erop. En dat is soms pijnlijk om te horen. Maar vragend? Nee.. dat hoor ik er niet in. Ik snap wel wat je bedoeld hoor, het is: en toen dit en toen dat en tussendoor adem pakken.
Ik was vorige week in Roermond en toen vroeg de cassiere "hesse id beej dich"quote:Op vrijdag 22 februari 2019 03:17 schreef Lyzio_NL het volgende:
[..]
Trots zijn man! Laat ze ons maar raar vinden praten. Ik zou mijn accent nooit afleren en ik heb ook 4 jaar in Rotterdam gestudeerd. Alsof dat zo'n werelds gozert scootert godbetert mooi accent is. Sjei toch oet man.
Bachelor Rechten afgerond en nu een master van een specialisatie in het Recht. Welk rechtsgebied houd ik even voor me, in verband met privacy.quote:
Ik heb het nu voor de 12e keer ofzo bekeken en nee ik hoor het echt niet. Het is wel redelijk duidelijk dat ze Limburgs is en haar klanken gaan heel erg vervormen, omdat ze duidelijk niet gewend is om ABN te praten. Maar nee, ik hoor het echt niet.quote:Op vrijdag 22 februari 2019 03:18 schreef Mariocash het volgende:
[..]
Wauw, serieus niet?![]()
Ik heb het over dit filmpje, hè:
Jij vindt dat deze meid niet elke ziin eindigt alsof ze een vraag stelt?
Misschien ken je me van het rechtentopic danquote:Op vrijdag 22 februari 2019 03:20 schreef Mariocash het volgende:
[..]
Bachelor Rechten afgerond en nu een master van een specialisatie in het Recht. Welk rechtsgebied houd ik even voor me, in verband met privacy.
Mooi toch. Truuk nao 't Zuuje!quote:Op vrijdag 22 februari 2019 03:19 schreef Quotidien het volgende:
[..]
Ik was vorige week in Roermond en toen vroeg de cassiere "hesse id beej dich"mooi om dat weer te horen na een maandje hoog hollands
Helaas spreek ik zelf geen dialect.quote:
Waar kom je vandaan dan? Ik heb ook een zoontje en die voed ik tweetalig op. Limburgs en Nederlands, net zoals mijn ouders gedaan hebben. Het is zelfs bewezen dat je daar taaltechnisch een voorsprong mee hebt.quote:Op vrijdag 22 februari 2019 03:22 schreef Quotidien het volgende:
[..]
Helaas spreek ik zelf geen dialect.nooit meegekregen van huis uit.
Heb 't even geprobeerd maar echt man, hoe kom je die enorme hoeveelheden droge stof door?quote:Op vrijdag 22 februari 2019 03:20 schreef Mariocash het volgende:
[..]
Bachelor Rechten afgerond en nu een master van een specialisatie in het Recht. Welk rechtsgebied houd ik even voor me, in verband met privacy.
Iets onder Venlo. Best wel knap dat ik het nooit opgepikt heb eigenlijk.quote:Op vrijdag 22 februari 2019 03:23 schreef Lyzio_NL het volgende:
[..]
Waar kom je vandaan dan? Ik heb ook een zoontje en die voed ik tweetalig op. Limburgs en Nederlands, net zoals mijn ouders gedaan hebben. Het is zelfs bewezen dat je daar taaltechnisch een voorsprong mee hebt.
Ook niet met vriendjes op de basisschool ofzo? Ik kan me nog herinneren dat ik de basisschool deed en de leraar gewoon Limburgs sprak. Op de middelbare niet zo zeer, maar daarna op HBO wel weer heel erg. Daar sprak de leraar gewoon Limburgs.quote:Op vrijdag 22 februari 2019 03:24 schreef Quotidien het volgende:
[..]
Iets onder Venlo. Best wel knap dat ik het nooit opgepikt heb eigenlijk.
quote:Op vrijdag 22 februari 2019 03:20 schreef Lyzio_NL het volgende:
[..]
Ik heb het nu voor de 12e keer ofzo bekeken en nee ik hoor het echt niet. Het is wel redelijk duidelijk dat ze Limburgs is en haar klanken gaan heel erg vervormen, omdat ze duidelijk niet gewend is om ABN te praten. Maar nee, ik hoor het echt niet.
Pure wilskracht, heb toevallig dezelfde opleiding gedaan in Maastricht.quote:Op vrijdag 22 februari 2019 03:24 schreef Bella.ciao het volgende:
[..]
Heb 't even geprobeerd maar echt man, hoe kom je die enorme hoeveelheden droge stof door?
Ik dacht toch echt GYM SC. Misschien lijkt je username erg op die van iemand anders.quote:Op vrijdag 22 februari 2019 03:21 schreef Quotidien het volgende:
[..]
Misschien ken je me van het rechtentopic dan
Leraren moesten gewoon Nederlands praten. Bij vriendjes werd ook op Nederlands overgeschakeld als wij over de vloer kwamen. Best wel zonde.quote:Op vrijdag 22 februari 2019 03:26 schreef Lyzio_NL het volgende:
[..]
Ook niet met vriendjes op de basisschool ofzo? Ik kan me nog herinneren dat ik de basisschool deed en de leraar gewoon Limburgs sprak. Op de middelbare niet zo zeer, maar daarna op HBO wel weer heel erg. Daar sprak de leraar gewoon Limburgs.
Ik vond die gast in het begin van het filmpje meer vragend praten. Die zei overal 'he' achter. Dat doet dat meisje niet.quote:
Nooit in gepostquote:Op vrijdag 22 februari 2019 03:27 schreef Mariocash het volgende:
[..]
Ik dacht toch echt GYM SC. Misschien lijkt je username erg op die van iemand anders.
Jammer man. Ik denk dat ik tot mijn 12e ofzo tegen iedereen gewoon in het Limburgs begon. Tot ik erachter kwam dat sommige mensen me dan niet verstaan. Nu nog -ik heb een vrouw uit Nijmegen- betrap ik me erop dat ik gewoon soms in het Limburgs overschakel.quote:Op vrijdag 22 februari 2019 03:27 schreef Quotidien het volgende:
[..]
Leraren moesten gewoon Nederlands praten. Bij vriendjes werd ook op Nederlands overgeschakeld als wij over de vloer kwamen. Best wel zonde.
Je bent 't dus wel met me eens dat rechten zo ongeveer de meest saaie en oninspirerende studie is die er is? Waarom ging je niet gewoon iets anders doen?quote:Op vrijdag 22 februari 2019 03:27 schreef Lyzio_NL het volgende:
[..]
Pure wilskracht, heb toevallig dezelfde opleiding gedaan in Maastricht.
Zal wel met mijn vader te maken hebben, die moest er niks van hebben.quote:Op vrijdag 22 februari 2019 03:29 schreef Lyzio_NL het volgende:
[..]
Jammer man. Ik denk dat ik tot mijn 12e ofzo tegen iedereen gewoon in het Limburgs begon. Tot ik erachter kwam dat sommige mensen me dan niet verstaan. Nu nog -ik heb een vrouw uit Nijmegen- betrap ik me erop dat ik gewoon soms in het Limburgs overschakel.
Ik heb ook iets anders gedaan daarna. En of ik het heel saai en niet inspirerend vond weet ik niet. Het is net als wiskunde, maar dan in de rechten. Sommige mensen vinden dat heel erg leuk. Ik niet.quote:Op vrijdag 22 februari 2019 03:29 schreef Bella.ciao het volgende:
[..]
Je bent 't dus wel met me eens dat rechten zo ongeveer de meest saaie en oninspirerende studie is die er is? Waarom ging je niet gewoon iets anders doen?
Dus je bent een Limburger die het wel verstaat maar niet praat?quote:Op vrijdag 22 februari 2019 03:30 schreef Quotidien het volgende:
[..]
Zal wel met mijn vader te maken hebben, die moest er niks van hebben.
Jaquote:Op vrijdag 22 februari 2019 03:31 schreef Lyzio_NL het volgende:
[..]
Dus je bent een Limburger die het wel verstaat maar niet praat?
Ik keur het goed. Al is het met de hakken over de sloot.quote:
Ik vind carnaval ook kut. Eigenlijk moet ik mijn Limburgerschap inleverenquote:Op vrijdag 22 februari 2019 03:32 schreef Lyzio_NL het volgende:
[..]
Ik keur het goed. Al is het met de hakken over de sloot.
Blijft ook na jaar 1 heel droog. Maar dat zijn rechten, isn't it? Het is links of rechts. Doe je niks aan.quote:Op vrijdag 22 februari 2019 03:33 schreef Quotidien het volgende:
Ik zit zelf in jaar 1 van rechten, en het is inderdaad vrij droog en niet altijd even interessant. Maarja, daarna kan je allerlei mooie beroepen gaan uitoefenen en dat is voor mij wel de motivatie om het te blijven doen.
Noooh.. a part of me just died. Limburg is zo mooi man! En rechten studeren is inderdaad heel vervelend. On a completely different note.quote:Op vrijdag 22 februari 2019 03:33 schreef Quotidien het volgende:
[..]
Ik vind carnaval ook kut. Eigenlijk moet ik mijn Limburgerschap inleveren
Je hoort het zelf gewoon niet meer, omdat je het gewend bent en je hoort het de hele dag om je heen. Als buitenstaander hoor je het echt heel erg.quote:Op vrijdag 22 februari 2019 03:28 schreef Lyzio_NL het volgende:
[..]
Ik vond die gast in het begin van het filmpje meer vragend praten. Die zei overal 'he' achter. Dat doet dat meisje niet.
Dat denk ik ook. Al ben ik wel met je eens dat dit meisje echt heel, heel, heel, heel erg een accent erop heeft zitten. Kan ze niks aan doen natuurlijk, maar het valt wel echt op.quote:Op vrijdag 22 februari 2019 03:35 schreef Mariocash het volgende:
[..]
Je hoort het zelf gewoon niet meer, omdat je het gewend bent en je hoort het de hele dag om je heen. Als buitenstaander hoor je het echt heel erg.
Haha, rustaag. Ik zeg niet dat het heel vervelend is. Gaat me meer om wat ik na de studie kan doen. Anders was ik wel geschiedenis gaan doen.quote:Op vrijdag 22 februari 2019 03:35 schreef Lyzio_NL het volgende:
[..]
Noooh.. a part of me just died. Limburg is zo mooi man! En rechten studeren is inderdaad heel vervelend. On a completely different note.
Shiiiiit man, je raakt me nu waar het pijn doetquote:Op vrijdag 22 februari 2019 03:37 schreef Quotidien het volgende:
[..]
Haha, rustaag. Ik zeg niet dat het heel vervelend is. Gaat me meer om wat ik na de studie kan doen. Anders was ik wel geschiedenis gaan doen.
Respect, broeder. Gewoon doen waar je passie ligtquote:Op vrijdag 22 februari 2019 03:38 schreef Lyzio_NL het volgende:
[..]
Shiiiiit man, je raakt me nu waar het pijn doetIk ben na rechten gewoon geschiedenis gaan studeren, how did you know
Zoals?quote:Op vrijdag 22 februari 2019 03:33 schreef Quotidien het volgende:
Ik zit zelf in jaar 1 van rechten, en het is inderdaad vrij droog en niet altijd even interessant. Maarja, daarna kan je allerlei mooie beroepen gaan uitoefenen en dat is voor mij wel de motivatie om het te blijven doen.
Leraar geschiedenis of bibliothecaris.quote:Op vrijdag 22 februari 2019 03:49 schreef Quotidien het volgende:
[..]
Respect, broeder. Gewoon doen waar je passie ligt![]()
Ik heb bij gs alleen zoiets van leuk, en wat moet je dan na je studie.
Lijkt me wat overdreven eigenlijk.quote:Op vrijdag 22 februari 2019 03:53 schreef Bella.ciao het volgende:
[..]
Rechter en OvJ word bijna niemand en advocaten zitten de hele dag jurisprudentie te lezen.
Zo zwart-wit is het echt niet.quote:Op vrijdag 22 februari 2019 03:51 schreef Mariocash het volgende:
[..]
Leraar geschiedenis of bibliothecaris.
Daar houdt het wel mee op.
Ik ben daarna curator geworden. In een museum ja. Heb ontzettend mooie dingen gezien en mooie plaatsen in de wereld waar dingen opgegraven werden. En dat je daar bij mag zijn is gewoon speciaal.quote:Op vrijdag 22 februari 2019 03:49 schreef Quotidien het volgende:
[..]
Respect, broeder. Gewoon doen waar je passie ligt![]()
Ik heb bij gs alleen zoiets van leuk, en wat moet je dan na je studie.
Wat een onzin. Rechter en OvJ heeft niemand het over. Maar je kunt alsnog een hele goede carrière uit rechten halen.quote:Op vrijdag 22 februari 2019 03:53 schreef Bella.ciao het volgende:
[..]
Rechter en OvJ word bijna niemand en advocaten zitten de hele dag jurisprudentie te lezen.
Mooi beroep lijkt me dat. Top dat je goed terecht gekomen bent.quote:Op vrijdag 22 februari 2019 03:55 schreef Lyzio_NL het volgende:
[..]
Zo zwart-wit is het echt niet.
[..]
Ik ben daarna curator geworden. In een museum ja. Heb ontzettend mooie dingen gezien en mooie plaatsen in de wereld waar dingen opgegraven werden. En dat je daar bij mag zijn is gewoon speciaal.
Thanks man! Ben er ook echt mee in mijn nopjes. Iedere dag is anders, een dooddoener natuurlijk voor je beroep.. maar in mijn geval is het echt zo. Ik kom iedere dag nieuwe dingen tegen die ik mag onderzoeken op authenticiteit en ik mag overal mee naar toe als er ergens wat ontdekt wordt.. erg mooi om mee te maken. En ik geniet er ook echt van.quote:Op vrijdag 22 februari 2019 03:56 schreef Quotidien het volgende:
[..]
Mooi beroep lijkt me dat. Top dat je goed terecht gekomen bent.
Archeoloog? Want dat is sws een mooie baan. Lijkt mij ook wel wat.quote:Op vrijdag 22 februari 2019 03:55 schreef Lyzio_NL het volgende:
[..]
Zo zwart-wit is het echt niet.
[..]
Ik ben daarna curator geworden. In een museum ja. Heb ontzettend mooie dingen gezien en mooie plaatsen in de wereld waar dingen opgegraven werden. En dat je daar bij mag zijn is gewoon speciaal.
Niet doen man, gewoon door gaan met je opleiding. Het kan je hele mooie dingen brengen.quote:Op vrijdag 22 februari 2019 03:58 schreef Quotidien het volgende:
Fuck man, mijn motivatie om rechten te blijven doen hangt al aan een draadje en dan gaan mensen negatief doen.
Hij zegt letterlijk dat de togaberoepen hem het meest aanspreken.quote:Op vrijdag 22 februari 2019 03:55 schreef Lyzio_NL het volgende:
[..]
Wat een onzin. Rechter en OvJ heeft niemand het over. Maar je kunt alsnog een hele goede carrière uit rechten halen.
Archeologie is wel een specialisatie die je moet behalen om curator te worden. Dus ja.. je kunt er wel wat mee.quote:Op vrijdag 22 februari 2019 03:59 schreef Mariocash het volgende:
[..]
Archeoloog? Want dat is sws een mooie baan. Lijkt mij ook wel wat.
Welk gedeelte?quote:Op vrijdag 22 februari 2019 03:54 schreef Quotidien het volgende:
[..]
Lijkt me wat overdreven eigenlijk.
Ja, dan moet je toch doorgaan? Anders gaat het natuurlijk nooit lukken.quote:Op vrijdag 22 februari 2019 04:00 schreef Bella.ciao het volgende:
[..]
Hij zegt letterlijk dat de togaberoepen hem het meest aanspreken.
Ja dat zal best maar je zegt dat niemand 't had over rechters of OvJ's.quote:Op vrijdag 22 februari 2019 04:01 schreef Lyzio_NL het volgende:
[..]
Ja, dan moet je toch doorgaan? Anders gaat het natuurlijk nooit lukken.
Nee, dat moet ook niet je insteek zijn als je aan zo'n opleiding begint. Ofja, eigenlijk ook juist wel als je dat wilt. Ik wil maar zeggen dat als je dat wilt die opleiding gewoon een must is. Ook al is ie kut. Ik heb na rechten er ook niks mee gedaan, maar ben geschiedenis gaan studeren met de hoop op curator. Je moet vechten voor wat je wilt.quote:Op vrijdag 22 februari 2019 04:02 schreef Bella.ciao het volgende:
[..]
Ja dat zal best maar je zegt dat niemand 't had over rechters of OvJ's.
Ik spreek me wel enorm tegen hier he heb ik het ideequote:Op vrijdag 22 februari 2019 04:02 schreef Bella.ciao het volgende:
[..]
Ja dat zal best maar je zegt dat niemand 't had over rechters of OvJ's.
No biggie.quote:Op vrijdag 22 februari 2019 04:06 schreef Lyzio_NL het volgende:
[..]
Ik spreek me wel enorm tegen hier he heb ik het ideeIk lees het nu ook terug.
Ik ga zeker door. Maar ik wil eigenlijk al van kinds af aan advocaat worden, en dat idee heeft zich zo in mijn hoofd geworteld dat ik nooit heb stilgestaan bij de gedachte of het recht echt iets is waar ik doorheen wil waden als student, en later in de beroepspraktijk. En dan zit je daar droge teksten weg te werpen over institutioneel Europees recht, en dan slaan de twijfels gewoon toe.quote:Op vrijdag 22 februari 2019 03:59 schreef Lyzio_NL het volgende:
[..]
Niet doen man, gewoon door gaan met je opleiding. Het kan je hele mooie dingen brengen.
Je moet jezelf die droom wel voor houden hoor. En die gaat niet over rozen. Dan moet je inderdaad die vreselijke stof leren. Part of the dream. The road to hell is paved with good intensions. Dus.. gas geven en karakter tonen. Daarna ben je advocaat. Dus? Droom gehaald. Mensen zijn af en toe zo bang voor hun droom, niet doen.quote:Op vrijdag 22 februari 2019 04:09 schreef Quotidien het volgende:
[..]
Ik ga zeker door. Maar ik wil eigenlijk al van kinds af aan advocaat worden, en dat idee heeft zich zo in mijn hoofd geworteld dat ik nooit heb stilgestaan bij de gedachte of het recht echt iets is waar ik doorheen wil waden als student, en later in de beroepspraktijk. En dan zit je daar droge teksten weg te werpen over institutioneel Europees recht, en dan slaan de twijfels gewoon toe.
Maar je hebt zelf de hele studie rechten gewoon afgerond? Ik kan me echt niet voorstellen dat je dan denkt, "en nou ga ik een tweede studie doen".
Je hebt helemaal gelijk man. Bedankt voor dit.quote:Op vrijdag 22 februari 2019 04:12 schreef Lyzio_NL het volgende:
[..]
Je moet jezelf die droom wel voor houden hoor. En die gaat niet over rozen. Dan moet je inderdaad die vreselijke stof leren. Part of the dream. The road to hell is paved with good intensions. Dus.. gas geven en karakter tonen. Daarna ben je advocaat. Dus? Droom gehaald. Mensen zijn af en toe zo bang voor hun droom, niet doen.
Ja, ik heb hem afgerond. Omdat mijn ouders die niet heel erg financieel onafhankelijk zijn, zeg maar, die studie hebben betaald. Min of meer een 'moetje'. Daarna heb ik de studie zelf betaald. Je bent nooit te oud om te leren.
Noem mij één student die dit echt supervet vond...quote:
Hij beweert dat advocaten de hele dag jurisprudentie lezen, dat betwijfel ik.quote:Op vrijdag 22 februari 2019 04:14 schreef Lyzio_NL het volgende:
[..]
Noem mij één student die dit echt supervet vond...
Ik vond rechten altijd al redelijk overschat. Het is min of meer zwart op wit leren. Hoe raar dat ook klinkt. Er zitten altijd aspecten aan die oersaai en vervelend zijn, maar moeilijk.. nee dat kan ik niet zeggen. Alles wat ze van je vragen staat al ergens anders op papier.. je moet gewoon weten wat je daarvan moet onthouden.quote:Op vrijdag 22 februari 2019 04:14 schreef Quotidien het volgende:
[..]
Je hebt helemaal gelijk man. Bedankt voor dit.
Maar als je daarna nog een studie bent gaan doen, ga ik er vanuit dat je rechten als niet heel lastig hebt ervaren?
Advocaten nemen zaken aan. Daar worden ze (rijkelijk) voor betaald. Waarom zou een advocaat jurisprudentie gaan lezen? Ik ga toch ook niet lezen waar de dino's vandaan komen?quote:Op vrijdag 22 februari 2019 04:15 schreef Quotidien het volgende:
[..]
Hij beweert dat advocaten de hele dag jurisprudentie lezen, dat betwijfel ik.
Ik vind het vies tegenvallen eigenlijk. De stof kennen is één ding, dan een tentamen maken en alles kunnen toepassen vind ik toch wel pittig.quote:Op vrijdag 22 februari 2019 04:15 schreef Lyzio_NL het volgende:
[..]
Ik vond rechten altijd al redelijk overschat. Het is min of meer zwart op wit leren. Hoe raar dat ook klinkt. Er zitten altijd aspecten aan die oersaai en vervelend zijn, maar moeilijk.. nee dat kan ik niet zeggen. Alles wat ze van je vragen staat al ergens anders op papier.. je moet gewoon weten wat je daarvan moet onthouden.
Dat zegt bella.ciao he, ik niet.quote:Op vrijdag 22 februari 2019 04:16 schreef Lyzio_NL het volgende:
[..]
Advocaten nemen zaken aan. Daar worden ze (rijkelijk) voor betaald. Waarom zou een advocaat jurisprudentie gaan lezen? Ik ga toch ook niet lezen waar de dino's vandaan komen?
Snap ik wel. Komt ook veel op je af. Het is echter echt een kwestie van weten wat je moet onthouden. Ik heb ooit met een rechter gesproken tijdens mijn studie en hem vragen voorgelegd uit mijn tentamens.. hij wist het niet. Waar studeer je trouwens rechten?quote:Op vrijdag 22 februari 2019 04:21 schreef Quotidien het volgende:
[..]
Ik vind het vies tegenvallen eigenlijk. De stof kennen is één ding, dan een tentamen maken en alles kunnen toepassen vind ik toch wel pittig.
Zie het als je rijbewijs halen. Klinkt heel maf, maar dat heeft een docent ooit tegen me gezegd. Als je het eenmaal hebt moet je alles vergeten om je ambt te kunnen beoefenen. Zelfde als met een rijbewijs. Je leert pas iets als je het hebt.. en je mag dan ook heel veel vergeten.quote:Op vrijdag 22 februari 2019 04:22 schreef Quotidien het volgende:
[..]
Dat zegt bella.ciao he, ik niet.
UvA. Vorig jaar is 31% het eerste jaar afgehaakt. Dus toch voor veel mensen lastig.quote:Op vrijdag 22 februari 2019 04:22 schreef Lyzio_NL het volgende:
[..]
Snap ik wel. Komt ook veel op je af. Het is echter echt een kwestie van weten wat je moet onthouden. Ik heb ooit met een rechter gesproken tijdens mijn studie en hem vragen voorgelegd uit mijn tentamens.. hij wist het niet. Waar studeer je trouwens rechten?
True, in realiteit lezen ze de hele dag jurisprudentie, verdragen, wetteksten, stof voor het behalen van hun PE-punten en gaan ze zo nu en dan naar al dan niet verplichte borrels.quote:
Maar voor jou niet. Jij gaat dat gewoon doen. Met je koppie die boeken in. Alles wat je moet weten is al geschreven.quote:Op vrijdag 22 februari 2019 04:28 schreef Quotidien het volgende:
[..]
UvA. Vorig jaar is 31% het eerste jaar afgehaakt. Dus toch voor veel mensen lastig.
Ga ik wel vanuit.quote:Op vrijdag 22 februari 2019 04:30 schreef Lyzio_NL het volgende:
[..]
Maar voor jou niet. Jij gaat dat gewoon doen. Met je koppie die boeken in. Alles wat je moet weten is al geschreven.
Is hun vakliteratuur ook. Als ik schrijver wil worden lees ik ook alles van Shakespeare.quote:Op vrijdag 22 februari 2019 04:30 schreef Bella.ciao het volgende:
[..]
True, in realiteit lezen ze de hele dag jurisprudentie, verdragen, wetteksten, stof voor het behalen van hun PE-punten en gaan ze zo nu en dan naar al dan niet verplichte borrels.
Topper!quote:
True naar veelal heeft men een heel ander beeld van de advocatuur.quote:Op vrijdag 22 februari 2019 04:33 schreef Lyzio_NL het volgende:
[..]
Is hun vakliteratuur ook. Als ik schrijver wil worden lees ik ook alles van Shakespeare.
Ligt aan het beeld wat je er zelf van hebt. 'Men' boeit me niet. Je doet toch zelf die opleiding?quote:Op vrijdag 22 februari 2019 04:35 schreef Bella.ciao het volgende:
[..]
True naar veelal heeft men een heel ander beeld van de advocatuur.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |