abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_185163155
quote:
10s.gif Op vrijdag 22 februari 2019 02:12 schreef Bella.ciao het volgende:

[..]

Hoe kom je daar nu bij als ik vragen mag? Post net twee dagen mee. Jij?
Ik 5 jaar. Je bent Ash, toch? :)
  roze vrijdag 22 februari 2019 @ 02:18:06 #177
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_185163156
In mijn wijk is er geen 1 mooi huis te vinden.
Your beauty never ever scared me.
pi_185163160
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 februari 2019 02:10 schreef Lyzio_NL het volgende:

[..]

Heel Limburg is best wel prachtig. Het centrum van bijvoorbeeld een Sittard, Roermond, Venlo, en alle dorpjes om en nabij Maastricht. Al vinden Limburgers dat Maastricht niet bij Limburg hoort en andersom. En de PVV (je gaat me nu dood slaan met cijfers waarschijnlijk) is bij mijn weten niet zo groot in Limburg, buiten het feit dat Wilders uit Limburg komt. Ik heb de haat op Limburg nooit echt gesnapt. En wat ik nog minder snap is dat mensen uit Limburg hun accent gaan afleren zo gauw ze boven de rivieren komen. Waanzin! Het Limburgs dialect is een van de mooiste dialecten in Nederland. En dat zeg ik niet alleen omdat ik er zelf vandaan kom. Maar het beschaamd mij als Limburger enorm dat mensen vanuit het diepe zuiden hun accent gaan verloochenen omdat ze denken dat het 'dom' klinkt.
Is Maastricht een beetje voor Limburg wat Amsterdam voor heel Nederland is in dat opzicht? PVV is de thuisbasis van de PVV alhoewel het verder weinig van doen heeft met het feit dat Wilders er opgroeide en des te meer met de xenofobie waar het Zuiden inclusief bepaalde delen van Brabant om bekend staan. Ze verhullen het in het openbaar echter wel wat beter dan bijvoorbeeld Rotterdamse PVV'ers doen.

Vind 't Limburgse accent wel wat hebben inderdaad maar omdat mensen daar net als in België vragend praten snap ik wel dat dat minder intelligent kan overkomen dan ABN.
pi_185163162
quote:
2s.gif Op vrijdag 22 februari 2019 02:17 schreef Amarantha het volgende:

[..]

Maar staan vast wel mooie huizen.
Ja, m’n oom en tante wonen in een relatief bescheid huis (maar prima voor een gezin met 2 kinderen), maar wel een stuk grond waar je ‘U’ tegen zegt. En voor een bedrag waar je in Rotterdam een 2-kamerappartement van 65 m2 van koopt ofzo. Dat is het grote voordeel. Je kan in Drenthe voor 5 ton een villa kopen.
pi_185163164
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 februari 2019 02:18 schreef Mariocash het volgende:

[..]

Ik 5 jaar. Je bent Ash, toch? :)
Je profielpagina geeft iets anders aan? Maar bedoelde eigenlijk wat jouw afkomst is. En nee ben niet Iraans/Ash(?).
  vrijdag 22 februari 2019 @ 02:23:47 #181
467982 Lyzio_NL
Ooit gewoon Lyzio
pi_185163166
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 februari 2019 02:20 schreef Bella.ciao het volgende:

[..]

Is Maastricht een beetje voor Limburg wat Amsterdam voor heel Nederland is in dat opzicht? PVV is de thuisbasis van de PVV alhoewel het verder weinig van doen heeft met het feit dat Wilders er opgroeide en des te meer met de xenofobie waar het Zuiden inclusief bepaalde delen van Brabant om bekend staan. Ze verhullen het in het openbaar echter wel wat beter dan bijvoorbeeld Rotterdamse PVV'ers doen.

Vind 't Limburgse accent wel wat hebben inderdaad maar omdat mensen daar net als in België vragend praten snap ik wel dat dat minder intelligent kan overkomen dan ABN.
Ik weet niet wat Amsterdam voor de rest van Nederland is. Maar je bedoeld waarschijnlijk hautain en zichzelf beter voelend. In dat geval, ja. Limburg is inderdaad de thuisbasis van de PVV. Maar er bestaat ook een DENK! en allerlei andere rotzooi. Omdat het toevallig Wilders is.. vind ik nog niet zo gek als ik de waanzin in de politiek nu zie. En hoe bedoel je 'vragend praten'? (Ik ben me er van bewust dat dit een vraag is :') )
'the world had teeth and it could bite you with them anytime it wanted'
'the man in black fled across the desert... and the gunslinger followed'
Kom loat us nao 't Zuuje goan, woa Vasteloavend is ontstoan
  roze vrijdag 22 februari 2019 @ 02:24:23 #182
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_185163169
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 februari 2019 02:21 schreef Mariocash het volgende:

[..]

Ja, m’n oom en tante wonen in een relatief bescheid huis (maar prima voor een gezin met 2 kinderen), maar wel een stuk grond waar je ‘U’ tegen zegt. En voor een bedrag waar je in Rotterdam een 2-kamerappartement van 65 m2 van koopt ofzo. Dat is het grote voordeel. Je kan in Drenthe voor 5 ton een villa kopen.
Toen ik bij mijn ouders woonde hadden we veel buren uit het westen van het land.
pi_185163173
quote:
10s.gif Op vrijdag 22 februari 2019 02:22 schreef Bella.ciao het volgende:

[..]

Je profielpagina geeft iets anders aan? Maar bedoelde eigenlijk wat jouw afkomst is. En nee ben niet Iraans/Ash(?).
Oh, ik ben Surinaams en Nederlands. Witte, Hollandse vader en m’n moeder is van Surinaamse komaf.

Ik ben zelf gewoon in Nederland geboren en ik voel me het meest een Rotterdammer. :7
pi_185163175
quote:
2s.gif Op vrijdag 22 februari 2019 02:18 schreef Amarantha het volgende:
In mijn wijk is er geen 1 mooi huis te vinden.
Assen-Oost??
  vrijdag 22 februari 2019 @ 02:28:08 #185
467982 Lyzio_NL
Ooit gewoon Lyzio
pi_185163176
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 februari 2019 02:27 schreef Mariocash het volgende:

[..]

Oh, ik ben Surinaams en Nederlands. Witte, Hollandse vader en m’n moeder is van Surinaamse komaf.

Ik ben zelf gewoon in Nederland geboren en ik voel me het meest een Rotterdammer. :7
Dan ben je toch eigenlijk gewoon Nederlander? Of zie ik dat fout?
  roze vrijdag 22 februari 2019 @ 02:29:28 #186
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_185163177
quote:

[..]

Assen-Oost??
Nee natuurlijk niet.
  vrijdag 22 februari 2019 @ 02:32:57 #187
179899 Catkiller
We sail into the black
pi_185163180
quote:
10s.gif Op vrijdag 22 februari 2019 02:22 schreef Bella.ciao het volgende:

[..]

Haha is goed weer.
Op zaterdag 9 maart 2019 17:21 schreef Lospedrosa het volgende:
Wat voor een mongool ben jij nou weer. Klojo.
[/quote]
  vrijdag 22 februari 2019 @ 02:33:53 #188
467982 Lyzio_NL
Ooit gewoon Lyzio
pi_185163181
https://www.volkskrant.nl(...)%2Fwww.google.com%2F

Misschien wordt dat bedoeld met 'vragend praten'.
pi_185163184
quote:

[..]

Geboren Rotterdammer of verhuisd? Als ik er volgend collegejaar gaan studeren moeten we meeten om roti te eten. Heb het in al die jaren in Amsterdam nog niet gegeten maar hoor er goede verhalen over.
pi_185163186
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 februari 2019 02:28 schreef Lyzio_NL het volgende:

[..]

Dan ben je toch eigenlijk gewoon Nederlander? Of zie ik dat fout?
Ja, zo voel ik me ook. Of beter gezegd: Rotterdammer. 8-)
  vrijdag 22 februari 2019 @ 02:37:39 #191
467982 Lyzio_NL
Ooit gewoon Lyzio
pi_185163188
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 februari 2019 02:36 schreef Mariocash het volgende:

[..]

Ja, zo voel ik me ook. Of beter gezegd: Rotterdammer. 8-)
Rotterdam ligt inderdaad nog altijd in Nederland ;) Laat je niks wijs maken en doe lekker je ding.
pi_185163192
quote:
14s.gif Op vrijdag 22 februari 2019 02:35 schreef Bella.ciao het volgende:

[..]

Geboren Rotterdammer of verhuisd? Als ik er volgend collegejaar gaan studeren moeten we meeten om roti te eten. Heb het in al die jaren in Amsterdam nog niet gegeten maar hoor er goede verhalen over.
Ja, geboren in Oosterflank en nu woonachtig in Kralingen.

En roti is lekker! :7
pi_185163195
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 februari 2019 02:23 schreef Lyzio_NL het volgende:
Ik weet niet wat Amsterdam voor de rest van Nederland is. Maar je bedoeld waarschijnlijk hautain en zichzelf beter voelend. In dat geval, ja.
Hoe komt dat?
quote:
Limburg is inderdaad de thuisbasis van de PVV. Maar er bestaat ook een DENK! en allerlei andere rotzooi. Omdat het toevallig Wilders is.. vind ik nog niet zo gek als ik de waanzin in de politiek nu zie.
Ja precies, politiek heel gepolariseerd en dat is toch niet fijn?
quote:
En hoe bedoel je 'vragend praten'? (Ik ben me er van bewust dat dit een vraag is :') )
Een normale zin uitspreken alsof het een vraag is.
pi_185163197
quote:
10s.gif Op vrijdag 22 februari 2019 02:24 schreef Amarantha het volgende:

[..]

Toen ik bij mijn ouders woonde hadden we veel buren uit het westen van het land.
Mijn tante is ook van Amsterdam, maar haar man van Drenthe en zodoende daarheen verhuisd. Amsterdam naar Drenthe is wel een behoorlijk grote stap. :T
  vrijdag 22 februari 2019 @ 02:45:39 #195
467982 Lyzio_NL
Ooit gewoon Lyzio
pi_185163206
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 februari 2019 02:40 schreef Bella.ciao het volgende:

[..]

Hoe komt dat?

[..]

Ja precies, politiek heel gepolariseerd en dat is toch niet fijn?

[..]

Een normale zin uitspreken alsof het een vraag is.
Dat komt omdat Maastricht de hoofdstad van Limburg is en hun dialect ook enorm verschild van de rest van Limburg. Ik ben een geboren en getogen Sittardenaar. En ik praat dan ook het Sittards dialect (zoals in 't Veldeke beschreven, zoek die naam trouwens maar eens op) en ik versta een echt plat Maastrichts dialect gewoon niet.

Politiek gepolariseerd? Nou nee. Er zijn genoeg mensen die een hekel aan de PVV hebben. Ik merk dan ook in mijn directe omgeving niks van de herkomst van de PVV.

Een zin uitspreken als een vraag.. ja, dat heb ik vaker gehoord. Dat doen we niet bewust. Maar omdat in het Limburgs je toonhoogte erg belangrijk is om een woord van betekenis te voorzien komen we in het Nederlands 'zangerig' over. Dat is niet vragend.. maar meer.. ja.. zangerig. Kan het niet beter uitleggen.
pi_185163212
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 februari 2019 02:39 schreef Mariocash het volgende:

[..]

Ja, geboren in Oosterflank en nu woonachtig in Kralingen.

En roti is lekker! :7
Studerend of rijke tata?
pi_185163215
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 februari 2019 02:37 schreef Lyzio_NL het volgende:

[..]

Rotterdam ligt inderdaad nog altijd in Nederland ;) Laat je niks wijs maken en doe lekker je ding.
I will. :)
pi_185163221
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 februari 2019 02:45 schreef Lyzio_NL het volgende:

[..]

Dat komt omdat Maastricht de hoofdstad van Limburg is en hun dialect ook enorm verschild van de rest van Limburg. Ik ben een geboren en getogen Sittardenaar. En ik praat dan ook het Sittards dialect (zoals in 't Veldeke beschreven, zoek die naam trouwens maar eens op) en ik versta een echt plat Maastrichts dialect gewoon niet.

Politiek gepolariseerd? Nou nee. Er zijn genoeg mensen die een hekel aan de PVV hebben. Ik merk dan ook in mijn directe omgeving niks van de herkomst van de PVV.

Een zin uitspreken als een vraag.. ja, dat heb ik vaker gehoord. Dat doen we niet bewust. Maar omdat in het Limburgs je toonhoogte erg belangrijk is om een woord van betekenis te voorzien komen we in het Nederlands 'zangerig' over. Dat is niet vragend.. maar meer.. ja.. zangerig. Kan het niet beter uitleggen.
Als geboren Rotterdammer verstond ik de meeste Limburgers wel, ondanks jullie accent. Echter, ik ben één keer in Kerkrade geweest en ik kon die mensen echt gewoon amper verstaan. Een mix van Duits, Vlaams en Limburgers. Niet te doen gewoon.
  vrijdag 22 februari 2019 @ 02:51:54 #199
467982 Lyzio_NL
Ooit gewoon Lyzio
pi_185163224
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 februari 2019 02:51 schreef Mariocash het volgende:

[..]

Als geboren Rotterdammer verstond ik de meeste Limburgers wel, ondanks jullie accent. Echter, ik ben één keer in Kerkrade geweest en ik kon die mensen echt gewoon amper verstaan. Een mix van Duits, Vlaams en Limburgers. Niet te doen gewoon.
Kerkrade hoort ook gewoon niet bij Limburg. Dat accent is niet te doen. Maar even gewoon een vraag omdat ik het graag wil weten; hebben de Limburgers echt een nóg zachtere G dan de Brabanders? En zo ja, hoe komt dat over? Als man zijnde komt dat al heel gauw over alsof je homo bent boven de rivieren.
pi_185163236
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 februari 2019 02:51 schreef Lyzio_NL het volgende:

[..]

Kerkrade hoort ook gewoon niet bij Limburg. Dat accent is niet te doen. Maar even gewoon een vraag omdat ik het graag wil weten; hebben de Limburgers echt een nóg zachtere G dan de Brabanders? En zo ja, hoe komt dat over? Als man zijnde komt dat al heel gauw over alsof je homo bent boven de rivieren.
Jullie hebben allebei wen zachte G, maar waarom praten Limburgers altijd in een vraag-vorm? Ook als jullie geen vraag stellen. :?

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')