abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 21 februari 2019 @ 19:17:23 #1
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_185153147
Welkom in het dreumestopic! *O* .

Waar gepraat kan worden over al dan niet gaan lopen en praten, favoriet dreumesspeelgoed als keukentjes en portemonnees, en waar we proberen om van DFD een ding te maken.



[ Bericht 43% gewijzigd door Lemijn op 21-02-2019 19:22:28 ]
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  donderdag 21 februari 2019 @ 19:24:23 #2
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_185153386
Goed, wat ik dus wilde vragen. Hoe lang laten jullie je dreumesen in een slaapzak? Want ik kocht vandaag 2 nieuwe slaapzakken maat groot bij de Hema in de aanbieding, en dacht toen gaan ze wel gebruikt worden. Jacob ligt nu nog in een winterslaapzak die prima past maar die van afgelopen zomer kan hij z'n benen niet meer in strekken.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_185153666
Ooh wat een lieve reacties. O+

Voelde de fysiotherapeute ook wel goed aan. Zij maakte zich écht geen zorgen maar heeft dat onderzoek gedaan om mij een zeker gevoel te geven. Viel zo'n last van me af, echt.

Gelukkig was niemand in onze naaste kring er lullig over.
pi_185153699
Dan heb ik ook een vraag (geen antwoord, want Günther heeft in z'n leven nog nooit een slaapzak van dichtbij gezien): op welke leeftijd gingen jullie koters over naar één slaapje per dag? :)
Let me see you stripped down to the bone
pi_185153759
En een verlate *O* voor Wolfje en een O+ @ de geparkeerde auto's van Jacob.

En een haiiiii van mijn olijke slaapweigeraar :+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Let me see you stripped down to the bone
pi_185153839
Ik vind O zo'n heerlijk kind, mini. O+
pi_185154143
Lemijn, ik lees je reactie net te laat! Ik zal morgen een foto voor je maken! En als ik het vergeet, stuur me even een berichtje :) Ik ben er in ieder geval heel blij mee.

Mijn oudste heeft denk ik wel tot 2 jaar, misschien nog wel iets langer, in een slaapzak gelegen.

Cygne, wat een enorm stomme reacties zeg!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mini, leuke romper! M gaat nu zo'n beetje over naar 1 slaapje. Het is nog wel 50/50, de ene dag doet ze er nog twee, de andere is een genoeg.

[ Bericht 4% gewijzigd door OliviaIsTaken op 21-02-2019 19:55:41 ]
pi_185154385
quote:
0s.gif Op donderdag 21 februari 2019 19:24 schreef Lemijn het volgende:
Goed, wat ik dus wilde vragen. Hoe lang laten jullie je dreumesen in een slaapzak? Want ik kocht vandaag 2 nieuwe slaapzakken maat groot bij de Hema in de aanbieding, en dacht toen gaan ze wel gebruikt worden. Jacob ligt nu nog in een winterslaapzak die prima past maar die van afgelopen zomer kan hij z'n benen niet meer in strekken.
I heb ik tot rond haar tweede verjaardag in een slaapzak gelaten, toen overgestapt op dekbedje. Ik ga dat bij Ysje ook zo doen, denk ik.

Mini, nee onze kleuter snurkte altijd overal lekker doorheen. :) Wat betreft dat 1 slaapje per dag, Ysje deed dat al vanaf een half jaar oud, het is niet zo'n slaper. Hij slaapt ook nooit langer dan een uur tot anderhalf overdag, op het kdv wel eens twee uur, maar meer is het niet.

Cygne, wat fijn allemaal van die fysio. :) . Gelukkig weet je zelf ook heel goed hoe het zit.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  donderdag 21 februari 2019 @ 20:03:57 #9
149959 SQ
snelle trees
pi_185154544
quote:
0s.gif Op donderdag 21 februari 2019 19:24 schreef Lemijn het volgende:
Goed, wat ik dus wilde vragen. Hoe lang laten jullie je dreumesen in een slaapzak? Want ik kocht vandaag 2 nieuwe slaapzakken maat groot bij de Hema in de aanbieding, en dacht toen gaan ze wel gebruikt worden. Jacob ligt nu nog in een winterslaapzak die prima past maar die van afgelopen zomer kan hij z'n benen niet meer in strekken.
als het aan noud zelf ligt, tot zijn 18e. Die wordt elke keer weer pislijp als ik alleen maar naar de rits van die zak kijk :')

En ik zag een lopend wolfje! Hoezee!
disclaimer
pi_185154572
Wolf doet met Noud mee. Slaapzak is leven.
  donderdag 21 februari 2019 @ 20:10:14 #11
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_185154726
Jacob ging over op 1x slapen toen hij 14 maanden was, en dat was echt van de ene op de andere dag. Hij ging gewoon niet meer voor het middaguur slapen. Sindsdien is wel zijn bedtijd vaak vroeg/ de dag te lang. Vandaag heeft hij bijvoorbeeld weer meer dan 2 uur geslapen 's middags en ligt sinds half 7 alweer te tukken.

Dank voor de slaapzakervaringen, ik leg ze maar gewoon in de kast.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  donderdag 21 februari 2019 @ 20:17:56 #12
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_185155023
Ik heb toevallig laatst ook staan kijken naar grote slaapzakken. Ik dacht altijd dat stoppen met slaapzak een beetje gelijk liep met over naar een peuterbed? Wanneer doen/deden jullie dat dan?

Ik denk dat Muppet rond 13 maanden een fase had van soms één en soms twee dutjes. Vooral omdat ze op de opvang redelijk strak de grens aan proberen te houden (voor zover het kindje er in mee gaat natuurlijk) dat dreumesen tegelijkertijd om 13 uur maar bed gaan. Thuis was het soms moeilijker om haar wakker te houden (minder afleiding) dus dan deed ze nog wel twee dutjes. Het was vooral afhankelijk van de nacht en hoe laat ze 's morgens wakker was. Denk dat ze pas volledig over was op één dutje rond 15 maanden.

En ik doe nog even een *O* voor de slaap van Franny O+ slaap O+
pi_185156696
Cygne wat een berg hooi zeg. Zulke dingen zeg je gewoon niet, Ik zou echt uit mn slof vliegen! :*

Mini O. is zo knap! O+
pi_185157568
Lemijn, mijn 3.5 jarige slaapt nog steeds in een slaapzak. Of, vannacht voor het eerst in tijden weer eens zonder. Hij is niet erg goed in de dekens over zichzelf heentrekken, en ik was het zat om ‘s nachts naar hem toe te gaan omdat hij koud was. Dus een slaapzak. Als compromis eentje met voeten, waarin hij dus kan lopen.

En mini: T ging rond 1 jaar over op 1 dutje. Min of meer gedwongen, omdat hij toen naar het kdv ging, omdat ze daar dat ritme hadden.
pi_185157582
Dirk deed al voor z'n verjaardag nog maar 1 slaapje. Het is geen briljante slaper. Momenteel weigert hij overdag vaak überhaupt nog een slaapje thuis, dus ik weet niet meer wie het laatst had over energie-gebrek, maar check, daar sluit ik me bij aan. Hopelijk ligt het aan de maan, want de dag is voor hem (en mij) dan wel errug lang. :O
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_185157795
Qua slaapje doet N nog 2 slaapjes (heel soms 1 maar dan is ze rond 4 uur wel heel moe). Maar ze is nog maar net 1 natuurlijk. :+
pi_185157930
A. heeft tot zo’n 1,5 jaar in een slaapzak geslapen maar die begon hij steeds zelf uit te trekken dus maar mee opgehouden.

Z. Is 14 maanden en vindt het nog prima zo dus zij tevreden, ik tevreden (in dit geval). :P

Slaapjes doet ze nog meestal 2 per dag.
A. sliep al heel snel overdag amper meer. Met wat geluk eind van de middag pas een uurtje. :')
pi_185158062
Hier soms 1 dutje, maar meestal 2. Peuter deed het destijds echt tot 2 jaar ofzo. Ik herinner me in elk geval nog 2 dutjes tijdens de kraamweek en toen was hij 20 maanden.

Slaapzak heb ik bij S. geloof ik tot het peuterbed gedaan. Of misschien wel in een warme week alleen maar in luier laten slapen. Eerlijk, ik weet het niet zeker meer :') en hij sliep natuurlijk vaak in ons bed en dan ging de slaapzak uit, want onder het dekbed werd dat te warm.
Overigens kunnen die van mij zelfs traplopen in slaapzak, dus het hindert ze ook niets. Mijm loopt er ‘s morgens ooit nog wel een uurtje in rond, lekker warm zo in de winter :D

Lemijn, ik mag hopen dat die dip morgen niet komt, want ik werk dan van 10 tot 10 :')
En ik dacht zaterdag fijn uit te kunnen slapen (vriend zou wel weer een keer op tijd kunnen opstaan dan), maar we hebben een uitvaart in België ;( in plaats van een heerlijke dag genieten van weer samen zijn gaat het een heel beladen dag worden..
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  donderdag 21 februari 2019 @ 21:54:24 #19
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_185158412
Mie slaapt meestal nog 2x 2 uur per dag :o. Dat is dus echt veel, lees ik nu.

Ik denk ook dat Mie voorlopig wel in een slaapzak blijft slapen, aangezien hij altijd alle hoeken van zijn bed gebruikt als hij slaapt. Een deken of dekbed lijkt me daarom minder handig
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
pi_185158797
Cygne :* Wat kunnen mensen toch lomp zijn.

LeSage je hebt het overleefd. *O* Hopelijk een betere nacht zo om het af te sluiten.

Mini ik heb Banaan net een paar weken over op een dutje. Zowel de ochtend als de middag is vaak net te lang maar meestal redt hij het wel zo. Nou hij eraan gewend is valt hij ook niet meer steeds in de wagen in slaap wat aan het begin wel zo was.
Soms leg ik hem half twaalf al op bed, een uur 's middags redden we maar zelden. Middageten komt dan wel op een beroerde tijd uit.

Ik werd vandaag voor het eerst weer ongesteld. :o Beetje vreemd voelt het wel. Ik voelde het ook niet aankomen want niet humeurig vooraf of huilbuien.
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_185161374
Wij gingen rond 1 jaar over naar 1 dutje. Of nouja, Em ging over en Lala moest maar mee want anders kon ik helemaal het huis niet meer uit. Sinds twee maanden gaan ze elke dag om 14:00 uur naar bed en ik haal ze er uiterlijk 16:15 uit. En dan gaan ze tussen 19:00 en 19:30 weer naar bed en slapen dan tot 8 ongeveer. Vroegere middagslaapjes werkte niet goed.

Slaapzak hebben wij tot 2,5 gebruikt, tot maat 104. Die dragen de meiden nu ook al ondanks dat ze nog in kledingmaat 74/80 zitten. Daarna een peuterdekbed en toen dat goed ging (met daadwerkelijk er onder slapen) is het bed pas omgebouwd naar gewoon bed. En met 3,3 kreeg hij een gewoon eenpersoonsdekbed.

Lemijn pruillipjes zijn juist leuk! Ik heb ze nu al even niet gezien, maar moet van binnen altijd lachen als ik er een zie...

Wat een rot afsluiting van een pittige week LeSage. Gecondoleerd en hopelijk in de loop van de week wel wat tijd om rust te pakken.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
  vrijdag 22 februari 2019 @ 06:50:08 #22
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_185163636
Ik dacht dat Ella met 14 maanden over was naar 1 slaapje, maar Fok! vertelde me anders :P

quote:
1s.gif Op donderdag 19 juli 2018 23:25 schreef Sylver_ het volgende:

[..]

Dit, maar dan tegenwoordig met een flesje.

Ella is nu bijna 16 maanden en sinds deze week lukt het om 1 slaapje te doen. Voorheen deed ze 's ochtends een kort slaapje van 30min en dan tussen de middag 1,5u. Nu doet ze alleen tussen de middag 1,5u.

Mijn oudste was volgens mij op deze leeftijd al lang over naar 1 slaapje en die sliep hooguit een uurtje.
Bij de oudste hebben we een slaapzak gebruikt tot ze naar een groot bed ging. Wanneer dat precies was weet ik niet meer, maar ergens tussen de 2 en 2,5 jaar.
Dat gaan we nu weer doen, want ik vind het zonde om voor een half jaar nog een peuterdekbed te kopen.

Ik weet alleen nog niet wanneer Ella naar een groot bed gaat. Zelf wil ze wel graag, maar ik denk dat dat ook het einde van het middagslaapje betekent, want ik kan ze me zoooo niet voorstellen dat zij in bed blijft liggen dan :P
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
  vrijdag 22 februari 2019 @ 07:33:17 #23
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_185163808
Ella praat tegenwoordig veel Engels. Als ze iets krijgt zegt ze 'thank you, mammie', met verstoppertje 'telt' ze in het Engels en roept dan 'I'm coming!' en toen ze mijn haar ging kammen zei ze 'combing hair'.
Liedjes zingt ze ook bijna allemaal in het Engels.

Misschien toch iets te veel schermtijd :D :X
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_185164067
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 februari 2019 07:33 schreef Sylver_ het volgende:
Ella praat tegenwoordig veel Engels. Als ze iets krijgt zegt ze 'thank you, mammie', met verstoppertje 'telt' ze in het Engels en roept dan 'I'm coming!' en toen ze mijn haar ging kammen zei ze 'combing hair'.
Liedjes zingt ze ook bijna allemaal in het Engels.

Misschien toch iets te veel schermtijd :D :X
_O- super educatief, toch?

De pruillip vind ik ook zo grappig, FF. Ik moet altijd lachen als Mijm te horen krijgt dat iets niet mag. Dan slaat hij zijn ogen neer, buigt zijn hoofd iets en kijkt met een superschuldig gezicht. De finishing touch is dat hij gaat knipperen met zijn ogen. Nou, dan ben ik verkocht hoor :D
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_185164617
@Lemijn, hierbij de foto. Stuur maar even een berichtje als je nog wat meer foto's wilt zien. Deze ketting staat als geelgoud op de site, maar ik heb hem in witgoud laten maken.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_185166788
Twintig jaar verkering vandaag *O*

Günther krijgt als ik met mijn lief een hapje ga eten vanavond een oppasteam aan huis, bestaande uit mijn moeder, haar beste vriendin en mijn broertje. Ze hebben er allemaal al dagen zin in! *)
Let me see you stripped down to the bone
pi_185167535
Olivia, waar heb je die ketting laten maken? Wil ook graag een sieraad laten maken, heb diverse sites gevonden, maar wil natuurlijk wel de beste site uitkiezen :)
pi_185167570
Mini, gefeliciteerd met je 20 jaar verkering *;
Volgend jaar hebben wij ook dat jubileum :D
pi_185167704
Gefeliciteerd Mini *;
Op naar de 25 *O* (30, 40, 50, etc ;) )

Hier zijn we uit maat 98 en in 104.
Babykleding is echt zoveel leuker dan maat 98+ kleding. ;(

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Je raekt an de dinge geweun.
pi_185168312
Gefeliciteerd mini!

Messina :* Fijn dat het iets beter lijkt te gaan.

Ik lag i.v.m. een feestje om 01:00 in bed en Casper is elk uur wakker geweest sindsdien. Ik ging vanmorgen mijn rijbewijs verlengen en moest pasfoto’s maken daarvoor en nu kan ik de komende 10 jaar tegen het resultaat van een slecht slapende dreumes aankijken :')
pi_185170868
Messina :* Fijn dat het ergste voorbij lijkt te zijn!
Wat een groterd heb je al! Simon begint nu langzaam aan maat 92, dat vind ik al minder leuk dan babykleding.

Cygne, wat een stomme reacties inderdaad! Ook fijn dat de fysio zo positief was!

Fleur en je pasfoto :D

Simon at vanmiddag tijdens de lunch 2,5 boterham :o :o :o Ik zelf at er maar 2....

Ik zat het me ook af te vragen over die slaapzakken. Zijn winterslaapzakken kunnen nog net, die zijn maat 92, maar beginnen wel een beetje krap te worden. Ik heb al 1 mouwloze zomerslaapzak, maat 98-104. Handig is om er nog eentje bij te kopen, bij voorkeur met afritsbare mouwen. Misschien ook even langs de Hema (thanks voor de aanbiedingstip, Lemijn! Online zag ik ook meteen dat de rompers in de aanbieding waren :D )

Simon vindt de slaapzak nu nog wel fijn, 's ochtends vroeg protesteert ie ook wel eens als ik hem uit wil doen, want lekker warm :)
Aan de ene kant vraag ik me ook het nut ervan nog af, hoe lang gebruik je dingen nog? Aan de andere kant, Simon vindt zijn ledikant ook nog prima, doet nog geen uitbraakpogingen (wellicht mede door die slaapzak :+ ), dus een peuterbed schuif ik ook nog even voor me uit.

Ik ben volgens mij momenteel in een algehele ontkenning dat ie groter wordt :+ :+

Kan me niet meer echt herinneren wanneer Simon naar 1 slaapje per dag ging. Volgens mij kort voor zijn 1e verjaardag. Weet nog wel dat ie eerst een hele tijd tot mijn eigen frustratie maar 1 kort slaapje van 45 minuten deed. Nu slaapt ie 's middags zo'n anderhalf-twee uur.
pi_185171148
Hier een dreumes van bijna 16 maanden die voorlopig nog wel in slaapzak ligt en bijna standaard 2 slaapjes doet. Wel vaak van 10-12 en dan einde dag nog een powernap van een half uur voor het eten. Op het Kdv trekt ze het vaak wel met 1x slapen van 11-13.30 of zo.

Peuter is/was een echte slaper en ging ook pas laat over naar 1x slapen. Weet niet meer precies wanneer, ergens na haar 1,5 jaar in ieder geval.

En wat wij bij peuter deden qua slaapzak/peuterbed: toen ze de slaapzak open kreeg deden we hem achterstevoren aan, toen lukte het zelf open doen weer een tijd niet meer. Vanaf dat ze 2 was wilden we haar slaapzakken voor (toen) baby gebruiken dus ging ze over naar een dekbed in haar ledikant. Ze sliep toen al wel steeds vaker rustig op 1 plek ipv continu door het hele bed te gaan. Zo was ze met de overgang naar een peuterbed (met 2,5) al goed gewend aan de deken en lag ze dus ook niet meer bloot. En ze is zo gehecht aan haar bed dat we ‘s nachts zelf de tut van de grond moeten rapen die op 20 cm van haar af ligt want ze komt dus echt gewoon haar bed niet uit. Zélfs niet voor die tut...
pi_185175510
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 februari 2019 11:39 schreef TolstoiFan het volgende:
Olivia, waar heb je die ketting laten maken? Wil ook graag een sieraad laten maken, heb diverse sites gevonden, maar wil natuurlijk wel de beste site uitkiezen :)
U heeft bericht!

Gefeliciteerd Mini! 20 jaar, wow!
  vrijdag 22 februari 2019 @ 17:51:07 #34
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_185175781
Mini, gefeliciteerd *O* Veel plezier vanavond!

LeSage, sterkte :*
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
pi_185177220
De grappen van een dreumes met beperkte vocabulair:
We hadden YouTube aan met allemaal muziek, waar ineens John Denver voorbij komt. Dirk stopt accuut met spelen, helemaal gebiologeerd stond hij te kijken.
Papa: 'vind je dit mooi, Dirk?'
Dirk: 'jah' *wijst met overtuiging naar tv* 'mama!'
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_185178064
Gefeliciteerd Mini *O*

Ik heb een vraag over nagel knippen }:|
N. heeft bij haar voeten twee lepel tenen der grote tenen, moet ik hiermee naar de HA gaan? Ze is tenslotte 1 en geen baby meer of lost dit vanzelf op?
En al haar andere nageltjes groeien naar binnen. ZO vervelend dus met nagel knippen ze blijft ook totaal niet liggen wat resulteerd en bloedende teentjes ;( hebben jullie daar tips voor? Ook haar vingertjes die bijt ik nog steeds, maar die worden nu ook wel hard en vies. :') #noob
pi_185182672
Jemig wat gaan jullie even hard zeg!!

Geen tips bella, hier waren de nageltjes (vingers) voor 1 jaar bijgetrokken.

Slaapzak; paar maanden zonder geprobeerd (dacht dat ze daardoor niet doorsliep, maar geen verschil) en slaapzak inmiddels terug naar prenatal gebracht ivm terugroepactie. Had warme pyjama’s gekocht, nu draagt ze wel weer een zomerslaapzak ‘s nachts. Maar ik ben ook altijd lakentje en dekentje blijven gebruiken. In de praktijk kruipt ze er meestal bovenuit. Ze is niet groot dus ik denk dat ze deze nog wel een jaartje past, als we ze dan überhaupt nog gebruiken.
Ik denk dat ze er niet zo aan gehecht is. In de ochtend is bijna het eerste wat ze zegt: ‘oet!’

Slaapjes; tjah ze is geen slaper en deed altijd dutjes van 30-40 minuten. Sinds 15 maanden oid 1 slaapje van 45 minuten, als we geluk hebben iets langer. Anderhalf uur is helaas zeldzaam. In de avond slaapt ze meestal ook niet voor 20:00.

Gefeliciteerd mini, mooie tijd al!

Mooie ketting Olivia, ben er ook over aan het denken. Heb nog 1 voeding in de diepvries.
Ze is definitief gestopt met drinken.
Ben ook wel benieuwd waar je m besteld hebt. :)
pi_185183054
Ik vind Günther echt te chagrijnig als -ie na vijfenveertig minuten wakker wordt - ik voed 'm dan gewoon weer knockout voor nog een slaapcyclus :@
Let me see you stripped down to the bone
pi_185183283
Ik probeer ook om haar verder te laten slapen als ze korter dan 1 uur slaapt. Dat lukt zeer zelden en dan meestal ook nog in mijn armen... Vandaag werd ze na 50 minuten wakker en was meteen weer super alert, dan lukt het zeker niet.

Ik heb het geaccepteerd inmiddels. De nachten gaan prima dus ik ben tevreden. :)
pi_185183437
Ik ga een ring bestellen maar ik vind de website moedersmooiste best prijzig en heb nu 2 andere gevonden. Waar je je wensen ook per mail kan sturen, super!
Ik moet alleen nog een keuze maken: Solilly en Juuls sieraden.
... ik heb nooit gedacht dat het zou lukken om een jaar bv te geven, En ik geef het nog steeds. Zo bijzonder! O+
pi_185184436
Mooie sieraden O+.

Hahaha Dirk :D

Wat betreft slaapzak heb ik een puckababy en die bevalt hier goed. Hij beweegt enorm in z’n slaap en heeft geen deken in bed dus deze gaan we nog wel even gebruiken.

Ik hou van mijn dreumes. Ik heb bij de Hema een houten rookworst gekocht, hij is nu beste vrienden met dat ding :')

Ik had deze week nog een blunder. Mijn auto moest naar de garage. Kind mee in de maxi-cosi, onderstel mee want we zouden teruglopen. Onderstel uitgeklapt maar ik kreeg die maxi-cosi er met geen mogelijkheid op geklikt. Vrouw van de garagehouder (die ken ik) komt eraan ‘lukt het?’ Nou niet echt dus die helpt mee en het lukte nog steeds niet. Komt vervolgens ook de hovenier (die ik ook ken) die er toevallig was eraan om te helpen en die spreekt de legendarische woorden:
‘Moet dat ding niet andersom?’
Ohja :')

[ Bericht 0% gewijzigd door LaBelleFleur27 op 22-02-2019 23:06:54 ]
pi_185185460
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 februari 2019 22:26 schreef BellaaElisa het volgende:
Ik ga een ring bestellen maar ik vind de website moedersmooiste best prijzig en heb nu 2 andere gevonden. Waar je je wensen ook per mail kan sturen, super!
Ik moet alleen nog een keuze maken: Solilly en Juuls sieraden.
... ik heb nooit gedacht dat het zou lukken om een jaar bv te geven, En ik geef het nog steeds. Zo bijzonder! O+
http://amourdevie.nl is ook goedkoper. ;)
Protège moi de mes désirs.
pi_185187757
Nog gefeliciteerd Mini, wat lang! :)

Fleur ik moest lachen om je pasfoto verhaal. :D Dat van de Maxi Cosi klinkt bekend.

Nolita knap dat ze het redt op zo weinig slaap. Voor jullie blijft dat ook taai natuurlijk. Banaan is meestal echt huilerig als hij na drie kwartier wakker wordt.

Banaan sliep pas laat gisteren en werd half zes wakker door een doorgelekte luier. Mijn man mocht hiernaast gaan liggen omdat hij anders alleen maar last van ons heeft. Tegen zeven uur had ik hem bijna terug in slaap, staat mijn man in de kamer om Banaan mee te nemen naar beneden. Banaan weer over zijn toeren. 8)7 Tien minuten later sliep hij dan eindelijk alsnog.

Wij zijn trouwens begonnen met klussen (schilderen en behangen) in de woonkamer. Banaan houdt van de boormachine en doet het geluid na. Het klinkt steeds alsof hij boos wordt.
:D
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_185189659
quote:
0s.gif Op donderdag 21 februari 2019 20:10 schreef Lemijn het volgende:
Jacob ging over op 1x slapen toen hij 14 maanden was, en dat was echt van de ene op de andere dag. Hij ging gewoon niet meer voor het middaguur slapen. Sindsdien is wel zijn bedtijd vaak vroeg/ de dag te lang. Vandaag heeft hij bijvoorbeeld weer meer dan 2 uur geslapen 's middags en ligt sinds half 7 alweer te tukken.

Dank voor de slaapzakervaringen, ik leg ze maar gewoon in de kast.
En dan is hij verder gewoon goed te pruimen qua humeurtje :) ? Ik hoorde laatst ook van iemand die zei dat ze op deze leeftijd nog maar 1 keer horen te slapen, C slaapt nog wel 2 tot 3 keer per dag :@ Van de week miste ze een keer haar ochtendslaap en dan is er rond het middageten echt geen land meer met haar te bezijlen :o :X

Hier ligt ze ook nog heerlijk in een slaapzakje, ze is super beweeglijk dus onder een dekentje blijft ze gewoon nog niet liggen. Toevallig gebruik gemaakt van diezelfde aanbieding!

Een :* voor Cygne! Verbijsterend wat voor opmerkingen mensen soms maken :{

En wat een weertje he mensen O+ Ik ben echt snotverkouden, hopelijk knap ik een beetje op van het zonnetje :)
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_185189818
Rea, de slaapbehoefte varieert ook enorm per kind, dus kijk vooral naar C en niet naar andere kinderen. Mijn nichtje die nu 22 maanden is slaapt ook nog twee keer.

Pkm, wat fijn van de liefde voor de boor! Mijn peuter werd daar hysterisch door, niet handig in een flat waar alles doordreunt.

Wij hebben een offerte voor de tuin! Ik heb er zo'n zin in om dit voorjaar in de tuin te gaan zitten zonder me aan alle rommel te ergeren. En op fijne meubels zonder dat ik op hoef te letten of er weer een stenen likt of ergens een schroef heeft gevonden en wil kijken hoe die smaakt. Wordt een duur grapje zonder achterom dus met eigen kraan voor de deur, maar wel de moeite waard denk ik.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
pi_185190537
De rookworst O+ wat een schattig lievelingsspeelgoed
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_185191013
Rena als C. het er goed op doet zo, niets aan veranderen. Je ziet zelf echt het beste wat voor jullie werkt. Bij Banaan heb ik overduidelijk meer succes als we het bij een dutje houden.

FF als het herrie maakt is het goed. Koffiebonenmaler, keukenmachine en stofzuigers zijn ook heel geliefd. :D Als hij alleen maar het geluid hoort is hij ook een beetje in paniek maar als hij het kan zien is het prachtig.

Hij zegt nou "tik tak" na, als "dah deh". Hij vindt dat het exact hetzelfde klinkt, zo lief. O+
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_185191558
Rena, ik vind sowieso maar weinig dingen ‘horen’. Zelfs volwassen mensen hebben een heel eigen bioritme, laat staan dreumessen in al hun ontwikkelingen. Lekker laten kletsen en kijken wat voor C. goed werkt :*
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_185191578
PKM, dat nazeggen is zo schattig he? En dan keer op keer verkeerd herhalen met zo’n vastberaden snoetje erbij O+
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_185192374
Ik ga me eens verdiepen in al die sites voor de melksieraden, dank voor alle tips!

Dat nazeggen is inderdaad O+ O+ O+
Simon heeft dat ook wel: hij heeft een bordje van Finding Nemo. Elke keer zeg ik "kijk, dat is Nemo", hij herhaalt dan standaard met "Nomi". Ook met de dino heeft ie het, zegt ie altijd doni.

Vanochtend een stapel rompers bij de Hema gehaald. Slaapzak aanbieding heb ik uiteindelijk niet genomen, kijk het nog even aan :)

Fleur met je maxicosi :D Past Casper daar nog in?

FF, herkenbaar van die tuin. We hebben niet echt veel speelruimte in de tuin, dus op termijn moet daar ook wat aan gebeuren. We wonen aan het water, dus ook geen achterom, maakt het ook lastiger. Prioriteit 1 is echter om een hek bij het water te maken/laten maken, zodat Simon niet in het water kan vallen. Maar dat is ook nog lastig, keuzes, keuzes, keuzes.

Banaan die fan is van alles dat herrie maakt :D

Rena, ik zou C ook gewoon 2 of 3 dutjes laten doen, als dat goed werkt. Je merkt het echt wel als ze minder slaap nodig gaat hebben.

Wat wordt het weer heerlijk weer de komende dagen *O*
pi_185193121
Dat je je dreumes in bed mikt voor een middagtukje zodat je daarna naar een kinderverjaardag kan en dat hij dan pas ruim 3.5 uur later wakker wordt :') eeeeven wat schuiven met de plannen dan maar _O-
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_185194288
Zohee, deze is ook wakker na dutje. :7

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Let me see you stripped down to the bone
pi_185198296
Haha Banaan en herrie :D

FF wat fijn van de offerte :)

Wat een monsterdut ldg!

Günther heeft er zin in vandaag :D

Rena wat heerlijk nog zoveel dutjes. Ieder kind is anders had die van mij maar wat van die van jou mee :')

Hij past er nog steeds in ja TolStoi :)

Casper heeft z’n eerste carnavalsoptocht meegemaakt en hij was zwaar onder de indruk. En zo lief. Hij vond een kauwstaafje van de hond van m’n ouders op de grond. Pakt het op, kruipt naar de hond en geeft het staafje en zegt ‘die’ O+.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_185200568
LDG, zo dat is nog eens middagdut!

Ha, Günther!! Wat een leukerd ben je toch!
Mini, leuk vest (denk ik) heeft ie aan, waar komt die vandaan?

Fleur, wat schattig dat ie zo onder de indruk was en zo lief aan de hond dacht!

Vandaag voor het eerst weer eens gefietst met Simon. Hij vindt het zo leuk, overal naar te wijzen.
Wel een probleempje: met zijn 13 kilo krijg ik hem bijna niet meer in mijn eentje in het fietsstoeltje (voor) getild :')
Iemand nog handige tiltechnieken???
pi_185200705
@TolstoiFan Da's een pyjamapakje met voetjes eraan, zat in een set van drie bij Next. Streepjes (deze dus), sterretjes en olifantjes. :)

En heh, da's het voordeel van minstens twee jaar per dag deze dertien kilo in slaap wiegen - ik til 'm nog probleemloos overal op en in :')


Overigens vanmiddag tot bloedens toe in mijn tepel gebeten. :X Was niet zo tof, zeg maar. Ik moest ervan huilen en Günther schrok zich te pletter. oO<


[ Bericht 13% gewijzigd door minilot op 23-02-2019 21:25:13 ]
Let me see you stripped down to the bone
pi_185200749
Carnaval-Casper, wat lief! Oogt zeer onder de indruk ja :)
En ^O^ @ gehoorbescherming
Let me see you stripped down to the bone
pi_185201183
Oei, Mini, dat bijten is echt niet leuk :{ Heb je nog last ervan?
Heb die pyjamapakjes opgezocht, die zijn echt leuk O+ Hoe vallen ze? Simon gaat naar maat 92. Op Zalando is 86/92 de grootste maat.

Verder is het tillen en wiegen geen probleem (als het wiegen geen 20 minuten duurt :7 ), maar met het fietsstoeltje moet ie over het stuur heen, zijn benen moeten meewerken de goede richting uit tussen stoeltje en stuur door, remkabels die in de weg zitten en ik ben zelf ook niet supergroot (maar dat was jij volgens mij ook niet, als ik het goed onthouden heb :) )

Hopelijk heeft iemand nog een handige manier, want ik wil eigenlijk nog niet naar een fietsstoeltje achter, vind het voor veel te gezellig :D
pi_185201226
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 februari 2019 16:22 schreef minilot het volgende:
Zohee, deze is ook wakker na dutje. :7

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
t lijkt wel een hooligan _O- :D die staat duidelijk aan
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_185201255
Carnavalscasper :D is dat nou toch het octopuspakje?
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_185202340
Leuk he dat fietsen TolStoi! O+

Ldg ja dat was het octopuspakje haha!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Oh ik ben even heel verdrietig. Ik had een best wel dure geboorteposter besteld voor ‘t pasgeboren kindje van mijn beste vriendin. Na de bezorging heb ik die terug in de verpakking op onze hoge eettafel gelegd. Blijkbaar heeft mijn vriend (of gisteren z’n moeder) dat voor oud papier aangezien en ik heb ‘m net dubbelgevouwen uit de oud-papier doos gehaald :'( :'(
pi_185202705
Ach, Fleur, dat is balen, kan me voorstellen dat je daar verdrietig over bent.
Kun je geen contact opnemen met het bedrijf waar je hem besteld hebt om het verhaal uit te leggen? Was het voor je vriendin waar je laatst eindelijk langs kon?
:*
pi_185225743
Ja dat klopt TolStoi! :) Ik denk dat ik er niks mee kan bij de webshop maar ik kan het proberen :)

Afgelopen nacht was ook echt een rotnacht. Casper was erg onrustig. Ik had hem in ons bed gelegd naast mijn vriend en toen hij weer sliep probeerde ik die poster probeerde te fixen en was ik beneden om daar af ging sluiten. Mijn vriend sliep blijkbaar door een minuut heel hard huilen van Casper heen en een halve minuut daarna viel Casper uit ons bed ;(. eerst die poster en toen Casper die uit bed viel, das niet goed voor de sfeer in huis :') . Casper verder onrustig tot 02:00 ondanks een extra fles en een zetpil (ik zag gisteren de 5e nieuwe tand in 5 weken en de 6e nieuwe komt bijna door, misschien had hij daar last van?). Om 05:15 was hij compleet doorgelekt :'), weer een fles en geslapen tot 08:15. Hij is bijna 14 maanden, ik vind dat hij nu wel iets beter mag gaan slapen dan dit hoor :{w :'). Het lijkt nu wel alsof hij veel flessen krijgt maar dat valt wel mee. Normaal krijgt hij om 19:00 een fles en vraagt hij rond 05:00 om een fles maar wordt wel vaker per nacht wakker. Ooooit zal ook hij vast doorslapen :P

[ Bericht 2% gewijzigd door LaBelleFleur27 op 24-02-2019 23:17:51 ]
pi_185228287
Ach, Fleur, dat klinkt inderdaad als een rotnacht. Zoveel tandjes in zo'n korte tijd is natuurlijk ook echt niet leuk.
Volgens mij had Simon rond 14 maanden (en de maanden daarvoor :+ ) ook van die grote slaapissues. Toen opeens was het over en ging ie uit zichzelf doorslapen. Elk kind is anders natuurlijk, maar ik hoop dat Casper ook snel de doorslaap-update krijgt.

Heb je nog iets van die poster kunnen redden?
pi_185228438
Fleur koffieboks dan maar. Op welke leeftijd zouden we ze kunnen leren zelf koffie zetten? c_/

Wij waren een uurtje wakker vannacht voor de zoveelste nacht op rij. Scheelt wel dat ik gisteravond in slaap viel met Banaan maar ik was dan ook doodop.
Geen idee wat de aanleiding is bij ons. Ik zie geen tekenen dat er weer tandjes komen. Met veertien maanden had ik ook wel betere nachten verwacht dan dit maar het is fijn om te lezen dat het zoals bij Tolstoi en anderen ineens verbeterde. :)

Tolstoi Next valt vrij groot. Banaan draagt maat 86 en zwemt nog in pyjama 80/86.
Banaan is ook zo gek op fietsen, hij wijst steeds naar de fiets in de hoop dat het weer mag. :D

Mini hoe is het met je wond? Nog last van?

Banaan geeft het steeds duidelijker aan als hij melk wil, dan tikt hij op mijn trui of mijn hals. Hij drinkt dan ook net wat meer dan als hij er niet om vraagt.
Fijne update wel, want water wil hij ondertussen alleen nog belletjes in blazen en mee gooien. :{
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_185229327
Hahaha er is dus nog hoop pkm! En dat zelf leren koffiezetten, ik moest lachen _O-

Nee is niet meer gelukt TolStoi, dan maar een nieuwe bestellen ;(

Ik ben vanochtend 3 levels teruggezet in mijn moederschapsskills. Al lopende naar de auto met Casper op mijn heup werd mijn shirt opeens wel heel warm. Luier niet goed om gedaan :').
pi_185230250
Oh wat zonde van die poster Fleur ;( En zo’n luierincident overkomt de beste hoor, ik zag pas een keer allemaal natte plekken op mijn keukenvloer, had ik ook de luier niet goed vastgemaakt :+

:* voor de mensen met slechte nachten.

Heb gisteren de kledingkast van mijn kleine diva weer eens uitgemest; en desondanks heeft ze een garderobe waar je jaloers op mag zijn _O- Heb ook al een heel leuk voorjaarsjasje gescoord voor haar bij de H&M :)
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_185236530
Och Fleur, wat een boel pech bij elkaar! Kus d'rop! :*

PKM, nog wel gevoelig en nu steeds wat zenuwachtig als -ie eraan drinkt. :')

Verder, bezig met kartonboekje in elkaar zetten op fotoboekjevankarton.nl - iemand toevallig ervaring hiermee? Acceptabele kwaliteit?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Let me see you stripped down to the bone
pi_185236625
Boekje voor Günther? Ik wil graag nog een boekje maken met mensen uit de omgeving van Kees (ik, papa, opa en oma etc. Leek me wel lollig) en kwam ook op deze pagina uit. Dus ben ook benieuwd!
pi_185236808
quote:
0s.gif Op maandag 25 februari 2019 15:28 schreef elliebell het volgende:
Boekje voor Günther?
Yup. Die zie je op de voorkant ook onze tuin in staren :7

Ik laat weten hoe het boekje bevalt! ^O^
Let me see you stripped down to the bone
pi_185237796
quote:
1s.gif Op maandag 25 februari 2019 15:42 schreef minilot het volgende:

[..]

Yup. Die zie je op de voorkant ook onze tuin in staren :7

Ik laat weten hoe het boekje bevalt! ^O^
Oh haha, ik zie 'm nu pas. Lief is dat naar buiten kijken hè. Hier is Kees helemaal verrukt als hij een van de vele buurt katten in de tuin ziet (en daardoor (en door stadstuin) hier geen vogels :') )
pi_185238350
Oh dat ziet er gaaf uit mini, hier ook een kind wat verzot is op vogeltjes O+

En schommelen, ze is gek op schommelen, hoe harder hoe beter;

:D _O-

Ik bloei echt op met dit weer :Y
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_185240263
Leuk zo’n boekje mini! :)

Ah wat een schatje Rena! O+ Hier is schommelen ook een groot succes!

Casper danst sinds dit weekend. Zo schattig O+. Hij doet dat sinds de carnavalsoptocht bedenk ik me nu, hij host nog even door :')

[ Bericht 16% gewijzigd door LaBelleFleur27 op 25-02-2019 19:30:33 ]
pi_185240542
quote:
0s.gif Op maandag 25 februari 2019 15:22 schreef minilot het volgende:
Och Fleur, wat een boel pech bij elkaar! Kus d'rop! :*

PKM, nog wel gevoelig en nu steeds wat zenuwachtig als -ie eraan drinkt. :')

Verder, bezig met kartonboekje in elkaar zetten op fotoboekjevankarton.nl - iemand toevallig ervaring hiermee? Acceptabele kwaliteit?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik heb daar een fotoboekje voor nichtje gemaakt. Prima kwaliteit, alleen erg klein, als je een beetje een redelijk formaat wil is het al gelijk een stuk duurder.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸&gt;&lt;(((º&gt;
  maandag 25 februari 2019 @ 21:34:11 #74
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_185243444
Ah tof zo'n boekje, @minilot!

Boks voor de schommelfan, @rena :D

Wij waren vandaag naar een kinderboerderij op een half uurtje rijden waar je lammetjes een flesje kon geven.
Kom ik er bij het uitstappen achter dat ik vergeten ben om Ella schoenen aan te doen :o :')

Serieus, die zwangerschapsdementie is nooit meer hersteld na Ella :')

Ik heb nog overwogen om klompjes voor haar te kopen daar, maar die liepen volgens Ella ook niet erg lekker :+

Was wel een erg leuke middag!
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_185244699
Fleur, wat klinkt dat schattig, je dansende Casper O+ Zijn kostuum was echt geniaal trouwens!

Sylver, het is lang geleden dat ik een foto van haar heb gezien, wat is ze groot geworden :o O+ Perfect weer voor een middagje kinderboerderij!
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_185245092
quote:
0s.gif Op maandag 25 februari 2019 15:22 schreef minilot het volgende:
Och Fleur, wat een boel pech bij elkaar! Kus d'rop! :*

PKM, nog wel gevoelig en nu steeds wat zenuwachtig als -ie eraan drinkt. :')

Verder, bezig met kartonboekje in elkaar zetten op fotoboekjevankarton.nl - iemand toevallig ervaring hiermee? Acceptabele kwaliteit?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ja, zeker mooie kwaliteit. Wij zijn hier heel tevreden.
Dat wordt een heel mooi boekje volgens mij!
pi_185245198
quote:
1s.gif Op maandag 25 februari 2019 21:34 schreef Sylver_ het volgende:
Ah tof zo'n boekje, @:minilot!

Boks voor de schommelfan, @:rena :D

Wij waren vandaag naar een kinderboerderij op een half uurtje rijden waar je lammetjes een flesje kon geven.
Kom ik er bij het uitstappen achter dat ik vergeten ben om Ella schoenen aan te doen :o :')

Serieus, die zwangerschapsdementie is nooit meer hersteld na Ella :')

Ik heb nog overwogen om klompjes voor haar te kopen daar, maar die liepen volgens Ella ook niet erg lekker :+

Was wel een erg leuke middag!
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hahaha, ik had dit pas ook! Ook ik kwam er pas achter op de plek van bestemming. Nu krijg ik steeds "schoenuh!" te horen wanneer ik zeg dat we gaan, gevolgd door een "jassssss!"
  dinsdag 26 februari 2019 @ 07:46:44 #78
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_185248149
quote:
1s.gif Op maandag 25 februari 2019 22:59 schreef Adrian4 het volgende:

[..]

Hahaha, ik had dit pas ook! Ook ik kwam er pas achter op de plek van bestemming. Nu krijg ik steeds "schoenuh!" te horen wanneer ik zeg dat we gaan, gevolgd door een "jassssss!"
Haha, ik dacht dat dit echt iets was dat alleen mij kan overkomen :D
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_185248233
Sylver leuke foto! O+ En die schoenen haha, zal mij kunnen overkomen _O-

In het kader van DFD een dansende Casper

pi_185248328
Wat is Ella groot geworden! Lekkere plek ook, de kinderboerderij, om schoenen te vergeten. :D

Fleur dat dansen is lief hè. O+ Als ik zeg "Banaan dansen" buigt hij even door zijn knietjes.

Naar buiten kijkers. O+

Rena leuk dat schommelen. En die kledingkast van je diva kan ik wel om lachen. :)

Als een doorgelekte luier mamapunten kist heb ik ook wel wat in te leveren. Banaan poepte afgelopen week een keer voor het tv-meubel en liep er dwars doorheen. De tweede keer op de bank. Gelukkig hebben we een wasbare bankhoes. :|W

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
  dinsdag 26 februari 2019 @ 08:04:18 #81
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_185248330
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 februari 2019 07:56 schreef LaBelleFleur27 het volgende:
Sylver leuke foto! O+ En die schoenen haha, zal mij kunnen overkomen _O-

In het kader van DFD een dansende Casper

Awwwh, cute! O+
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_185248669
Wij blijken na zo’n incident inderdaad ook wasbare bankhoezen te hebben, PKM :') er lag een natte plasplek en alleen na 2 keer wassen met een berg ossegalzeep erbij ging de geur nog weg :X

Banaan met zijn zandmond :D

Ella is echt groot geworden zeg! Een heel meisje al O+

Fleur, dansen is hier ook echt favoriet. En dan het liefst meezingend, met ‘Loeka loeeeeeeeeeeena’.

Ik ga zo gezellig voor de comboknaller bij de huisarts. S. is weer eens ziek. Mijm heeft al sinds zijn geboorte snottebellen, maar deze week in de overtreffende trap en sinds vandaag ook een flink loopoor, dus we gaan het maar eens na laten kijken.
Ik zou het best fijn vinden om eens een maand lang geen zieke kinderen te hebben, maar blijkbaar zijn ze daar niet echt voor gemaakt -O-
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_185251275
Wat een leuk idee, Mini! Ga ik onthouden.

LBF, dat zijn een hoop nare dingen achter elkaar! Heb je nog iets kunnen regelen mbt de poster?

LeSage, succes bij de dokter. Ga je vandaag?

Genieten jullie ook zo van het zonnetje? Ik merk dat ik er wel aan toe was, het leven ziet er opeens weer rooskleuriger uit :D We zijn dit weekend van speeltuin naar speeltuin gegaan. Het lijkt me heerlijk als M kan lopen, dat maakt het voor haar ook leuker om in de speeltuin te zijn.
pi_185255668
DeeEfDeeeeee!

Deze keer, op excursie naar het Kralingse Bos. Günther eet: een krentenbolletje, een takje, nog een takje, gras, een chocomeldopje.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Bonusfoto: broek na afloop. :9

Let me see you stripped down to the bone
  dinsdag 26 februari 2019 @ 18:27:27 #85
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_185258709
Jacob at geknoeide capucijners, alsof zijn leven er vanaf hing.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_185261147
Banaan in de zandbak. O+
Een dansende Casper. *O*
En bosgünther.

Oh en hier ook een schommelboks, Wolf heeft het dit weekend ontdekt. _O-

Even poseren voor de fototaart voor zijn verjaardagsfeestje.



Hoezo al bijna 2. :'( O+
pi_185261337
Kapteintje op kippenjacht, n paar tellen later wilde ie zo'n jetser van n kip optillen :')
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 19% gewijzigd door littledrummergirl op 26-02-2019 20:16:54 ]
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_185269499
Pkm wat een leuke foto’s! O+

Jij hebt gewoon bijna een peuter Cygne! O+

Jacob O+ :Y)

Mini toffe fotoserie van Günther *)

Ldg ik moest lachen om je tekst bij de foto _O- Wat is ie al groot! O+

Wij hadden een doorslaper :D en het gaat nu goed op het kdv *O*
pi_185276055
Leuke foto's en filmpjes weer! Ik doe ook mee deze keer:

Mijn kleine klimgeit. O+
die me nog een keer een hartaanval gaat bezorgen met z'n streken.
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_185276968
Wat goed van Dirk Nanuke!

Het is dat er een hek tussen stond anders was er vanochtend een ezel met mijn kind aan de wandel gegaan denk ik :')


pi_185278782
Wauw Cygne wat een lieve foto, en natuurlijk de andere ook !! O+

Ik heb een vraag N. eet eigenlijk alleen maar gepureerd nog, Nu heeft ze eindelijk 2 ondertandjes. Maar zodra ik haar een iets groter stuk geef (dus net niet gepureerd) gaat ze kokhalzen. Heb nu al 5x mn vinger in haar mond moeten stoppen, omdat ik gewoon een hartverzakking kreeg en 10 jaar ouder werd. Incl de grijze haren ;( hebben jullie tips hiervoor? Moet ik daardoor heen of is het juist goed wat ik doe? :?
pi_185279053
quote:
1s.gif Op woensdag 27 februari 2019 16:53 schreef BellaaElisa het volgende:
Wauw Cygne wat een lieve foto, en natuurlijk de andere ook !! O+

Ik heb een vraag N. eet eigenlijk alleen maar gepureerd nog, Nu heeft ze eindelijk 2 ondertandjes. Maar zodra ik haar een iets groter stuk geef (dus net niet gepureerd) gaat ze kokhalzen. Heb nu al 5x mn vinger in haar mond moeten stoppen, omdat ik gewoon een hartverzakking kreeg en 10 jaar ouder werd. Incl de grijze haren ;( hebben jullie tips hiervoor? Moet ik daardoor heen of is het juist goed wat ik doe? :?
hoe oud is ze nu bella?

Kokhalzen hadden wij hier vooral in de eerste vier/vijf maanden nadat we begonnen met vaste voeding ( dus tot max 1jr). Ziet er doodeng uit maar het lostte zichzelf altijd gewoon op, ze moeten leren kokhalzen en die reflex "hoort" steeds verder naar achter in de mond te verplaatsen. Helpen hoeft normaal gesproken niet maar kan dat het bij jouw kleintje net wat anders werkt :) misschien eens bij het cb navragen?

[ Bericht 17% gewijzigd door littledrummergirl op 27-02-2019 17:30:29 ]
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_185280330
quote:
1s.gif Op woensdag 27 februari 2019 15:05 schreef LaBelleFleur27 het volgende:
Wat goed van Dirk Nanuke!

Het is dat er een hek tussen stond anders was er vanochtend een ezel met mijn kind aan de wandel gegaan denk ik :')


[ afbeelding ]
Waar is dat dan? Ziet er heel tof uit! O+

Dirk ging zelfs nog een stuk hoger, maar dan terwijl ik aan alle kanten probeerde een arm erbij te hebben zodat ik m kon vangen als hij viel. Hij ziet echt geen gevaar en klimt en rent overal volop op af. En boos dat hij wordt als hij ergens te klein voor is en het nog niet lukt. :P
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_185280356
quote:
1s.gif Op woensdag 27 februari 2019 15:05 schreef LaBelleFleur27 het volgende:
Wat goed van Dirk Nanuke!

Het is dat er een hek tussen stond anders was er vanochtend een ezel met mijn kind aan de wandel gegaan denk ik :')


[ afbeelding ]
:D
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_185280632
quote:
1s.gif Op woensdag 27 februari 2019 15:05 schreef LaBelleFleur27 het volgende:
Wat goed van Dirk Nanuke!

Het is dat er een hek tussen stond anders was er vanochtend een ezel met mijn kind aan de wandel gegaan denk ik :')


[ afbeelding ]
Hahaha. _O-
pi_185281922
quote:
1s.gif Op woensdag 27 februari 2019 18:20 schreef Nanuke het volgende:

[..]

Waar is dat dan? Ziet er heel tof uit! O+

Dirk ging zelfs nog een stuk hoger, maar dan terwijl ik aan alle kanten probeerde een arm erbij te hebben zodat ik m kon vangen als hij viel. Hij ziet echt geen gevaar en klimt en rent overal volop op af. En boos dat hij wordt als hij ergens te klein voor is en het nog niet lukt. :P
Tierpark Nordhorn, net over de grens bij Denekamp. Aanrader ^O^. Ook een goede speeltuin voor klimgeiten overigens :P En niet zo duur, ¤9,50 voor volwassenen en kinderen tot 4 jaar gratis :)
pi_185283515
Nanuke wat knap van Dirk! Wel jammer dat je jezelf dan in bochten moet wringen om hem te kunnen vangen mocht dat nodig zijn.

Leuk weer al jullie foto's. O+

Bellaa volgens mij moet je daar even doorheen. Als het goed is wordt het kokhalzen vanzelf minder. Door steeds in te grijpen kun je haar ook nog laten schrikken.

OIT ik ben ook heel blij met het mooie weer. Met slecht weer gaan we ook wel naar buiten maar dan doe ik het echt omdat het moet (en Banaan anders niet te houden is).

LeSage hopelijk knappen je kindjes snel weer op en blijven ze een tijd gezond. :*

Banaan at vandaag voor het eerst een hele boterham. Hij propte hem zo'n beetje in een keer zijn mond in. :D
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_185283888
Wat goed van banaan!

Ohja ik was ook nog benieuwd hoe het bij jullie ging LeSage. Hopelijk valt het mee!

Trouwens vet leuk om met je dreumes met beperkte woordenschat naar de dierentuin te gaan. Wild zwijn, ezel, zebra of aap, hij roept en wijst naar alles op vol volume ‘MAMA!’. Nee Casper dat is een wild zwijn, dat is mama niet. :')
pi_185284736
Bellaa, ik denk dat dit probleem vooral bij jou ligt ipv bij haar. Zelfs zonder tandjes kunnen ze al zachte stukjes eten. Mijn meiden eten met hun 2 kiezen ook gewoon alles. Eet ze al wel zelf broodkorsten? Ik vond banaan ook fijn om mee te beginnen. Ik heb voor de geboorte van mijn zoon een cursus kinder EHBO gedaan zodat ik wist wat te doen indien nodig, wellicht is dat ook iets voor jou? Het wordt soms ook vergoed door de verzekering. Em propt haar mond altijd helemaal vol om dat vervolgens in een keer half gekauwd door te slikken dus die verslikt zich daardoor ook vrij regelmatig, maar juist door het kokhalzen is dat altijd goed gegaan (om hetzelfde stuk vervolgens gelijk weer in haar mond te stoppen en hetzelfde weer te doen tot ik het stuk maar afpak en in tweeën scheur).

Wat een stoere klimmer heb je Nanuke! Mijn peuter durft zo'n klimrek pas op sinds hij 2,5 was.

Die ezel :D En nu al strooien met complimentjes die Casper :D
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸&gt;&lt;(((º&gt;
pi_185295231
@BellaaElisa Het is echt belangrijk dat je het verschil weet tussen kokhalzen en verstikking. Het eerste is nuttig, leerzaam en iets waar je niet bij moet ingrijpen, aangezien je daarmee juist het risico op verstikking vergroot. Kokhalzen hoort erbij als een baby leert eten en juist op die manier houdt een kleintje de luchtweg vrij.

In het Engels is er de niet bepaald catchy slogan 'Loud & red: let them go ahead / Silent & blue: they need help from you' voor :+


Let me see you stripped down to the bone
pi_185295374
Ezeltjes! O+
Let me see you stripped down to the bone
pi_185299102
quote:
1s.gif Op donderdag 28 februari 2019 12:21 schreef minilot het volgende:

In het Engels is er de niet bepaald catchy slogan 'Loud & red: let them go ahead / Silent & blue: they need help from you' voor :+

Haha respect dat ze er überhaupt een slogan van hebben kunnen maken :D

Die Ezel Belle, mooi! En ik moest lachen om je 'mama' verhaal. En respect voor klimgeit Dirk en sterkte voor z'n mama ;) En Jacob en de kapucijners, dat is wel een favorietje van hem geloof ik! En verder ben ik het kwijt...

Hier een zielig mannetje, al paar dagen last van z'n BMR inenting van vorige week. Koorts, hangerig, weinig eten. Dus ik ben thuis gebleven met hem en probeer wat te werken als hij slaapt. Hij heeft nu even een opleving en is alle schoenen die hij kan vinden in de kamer op de bank aan het zetten :') Maar ik verwacht dat hij straks wel weer instort.
Jullie kindjes daar ook zo'n last van gehad? Ik ben helemaal pro inentingen, maar vind het toch wat zielig dat hij er zo ziek van is :{
pi_185299372
Oh wat een leuke DFD was het weer, ik zag een hoop heerlijke buitenfoto’s langskomen O+

Bella, de tabel die mini laat zien geeft goed het verschil aan tussen slikken en stikken.

Elliebel, wat sneu voor de kleine man en hij heeft toch z’n portie gezondheidsellende wel gehad he -O- Hier heeft ze van geen enkele vaccinatie last gehad godzijdank.

Sinds gisteren loopt mijn kleine aap kleine pasjes langs de salontafel en de bank :D *O* Het heeft even mogen duren maar het lopen lijkt er nu eindelijk aan te komen :)
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_185304120
Dankje wel voor de tips, Ik denk dat ik dan maar gewoon ermee moet gaan beginnen. LDG N. is 7 febr 1 geworden. Mini dank je wel voor dat plaatje! Ik ga ermee aan de slag. :)

Ellie wat sneu ;( mijn cb heeft mij al wel gewaarschuwd voor die BMR prik dat die heftig is. We wachten het af N. Krijgt denk ik weer bijna een oproep.
pi_185304846
Heb weer genoten van jullie dreumessen O+

Dfd geldt ook voor donderdag, toch? :P
V is gek op frietjes, vooral als de mayo en appelmoes met de handen mag worden gegeten haha.
Hij ‘hmmmmt’ en trappelt net zo lang totdat hij mag aanvallen.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  donderdag 28 februari 2019 @ 20:33:31 #106
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_185305229
Oh jongens, jullie dreumesen O+ Ik vind ze opeens allemaal zo groot! En ezels O+ M'n hoofd is te vergiet om te reageren op dingen die niet op deze pagina staan :')

Ellie :* zieke kindjes zijn altijd kut, ook als het eigenlijk beter voor ze is. Ik hoor vaak dat de bmr erg pittig is, dus je bent zeker niet alleen.

*O* voor C van Rena! Stapjes rond de tafel zijn ook mega tof *O* Volgende stap (ha ha) is achter de loopwagen en dan zie je haar niet meer terug :P

De Muppet draait allemaal updates waardoor ze met de dag nog toffer wordt O+ Ze maakt grapjes (puzzelstukjes bewust verkeerd doen en dan hoofdschuddend "neeeee" zeggen, voor ze hem op de goede plek doet), helpt met koken in de learning tower, komt zelf met een schone luier aan zetten als ze heeft gepoept en kan nu helemaal zelfstandig de glijbaan op en af in de dierenweide hier om de hoek. Vooral die laatste is prettig, want zo kon mama afgelopen dagen op het bankje in de zon zitten, terwijl kind zelf speelde 8-)
  vrijdag 1 maart 2019 @ 08:57:14 #107
221912 minilot
Nancy boy
pi_185314637
@Stroopwafelmeisje, handig zeg! Alle glijbaantjes hier hebben helaas omhoogklimmogelijkheden die alleen voor de meest gevorderde dreumessen haalbaar zijn. :')
Let me see you stripped down to the bone
  vrijdag 1 maart 2019 @ 09:06:22 #108
221912 minilot
Nancy boy
pi_185314733
Vanavond voor het eerst sinds Günther over is naar één dutje per dag een avondverjaardag. Hoe doen jullie dat?
Hij was vanmorgen voor zijn doen vroeg wakker (06:45) dus ik denk dat ik maar een retro dagje van twee dutjes probeer, met natuurlijk als risico dat -ie bij het tweede dutje niet onder zeil te krijgen is en dan wordt het vanavond nogal een uitdaging. :')

Sowieso al wel, want glazen vol drinken op salontafels zijn Het Interessantste Ding ooit. Jullie daaromtrent nog tips? :+
Let me see you stripped down to the bone
pi_185319756
Teetje slaapt overal, dus wij nemen vaak zijn bedje mee naar een verjaardag en leggen hem dan daar te slapen. Indien dat geen optie is: gewoon zien hoe ie het doet. Kinderen zijn soms verrassend flexibel, in het ergste geval moet je op tijd naar huis.

Voor salontafels vol glazen heb ik geen tips. Succes! :+
  vrijdag 1 maart 2019 @ 14:28:26 #110
221912 minilot
Nancy boy
pi_185320055
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 maart 2019 14:11 schreef Gogo83 het volgende:
Voor salontafels vol glazen heb ik geen tips. Succes! :+
Ai, daar hoopte ik nou juist op! ;)
Let me see you stripped down to the bone
  vrijdag 1 maart 2019 @ 14:30:03 #111
221912 minilot
Nancy boy
pi_185320084
Oh, en intussen binnen:



Zeer content mee!

Günther wijst nu steeds de deuren op de omslagfoto aan en roept dan luidkeels "TUI!!!"
Nou nog de n erbij zien te krijgen :+
Let me see you stripped down to the bone
pi_185320266
Bij ons gaat er een persoon naar de verjaardag en blijft de ander thuis met de kinderen. Ik hecht meer waarde aan een goed slaapritme x3 dan aan een verjaardag. Plus dat ik persoonlijk jonge kinderen na hun reguliere bedtijd meestal maar vervelend vind dus dat ook anderen (en mezelf) niet aan wil doen. Met kleine kinderen kun je toch niet rustig zitten of praten is mijn ervaring.

Bij onze eerste namen we het slaaptentje altijd mee en ging hij gewoon daar normale tijd slapen. Ging dat niet goed dan gingen we (deels) naar huis. Dat is het nadeel van kinderen...

Qua glazen is het gewoon continu in de gaten houden. Qua eten waarschijnlijk nog wel wat meer btw, zeker als er 'vieze' dingen zijn die na een hapje teruggelegd worden :')
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸&gt;&lt;(((º&gt;
pi_185322984
Ik raak moeilijk bijgelezen, nu een paar daagjes vrij dus wie weet lukt het wat beter!

Ik zag leuke foto’s voorbij komen van nog leukere en idd grote dreumessen! O+
Herkenbare updates bij muppet van stroopwafel.

Mini ik sleepte tot nu N eigenlijk ook overal mee naartoe. Maar ze heeft sinds 2 maanden oid echt een ritme dat ze rond 20:00 slaapt. Een feestje dat om 20:00 of later begint vind ik dan gewoon geen optie meer. Dan komt ze moe binnen in veel prikkels en krijg ik haar toch niet in slaap op een vreemde plek. Om 19:00 zou ik wel gaan en zien hoelang ze het vol houdt en afhankelijk van waar het is haar daar in slaaptentje leggen.
De latere feestjes gaat dus net als bij FF 1 van ons naartoe.

Dat dreumes gebrabbel is zó leuk hè. N kent inmiddels de gebaren bij de wielen van de bus. We kijken het dagelijks op YouTube. Gisteren kwam ze bij me zitten en zegt dan al wijzend naar de tv ‘kieke, kieke, de buh’ (incl armen over elkaar draaiend zoals in het filmpje) O+
pi_185324071
Hetzelfde als wat FF zegt. Een baby kun je nog makkelijk overal meenemen, want die slaapt altijd wel in een draagdoek e.d. maar een (oudere) dreumes is wat lastiger. Dus hier is het voor de kinderen ook rust en regelmaat, wat de avonden betreft. Aangezien Ysje kleine middagdutjes doet, zijn we met hem overdag makkelijk. We waren net een week op vakantie en hij heeft geen enkele dag overdag in z'n bed geslapen. Altijd in de draagzak of in de auto. Het is wel relaxed zo. Want we hoeven onze dag dus niet op hem in te delen. En hij doet het heel prima op weinig slaap.

Hij heeft ontzettend genoten tijdens de vakantie. Hij ging lekker z'n gangetje, rende rond, vond alles leuk, wilde met alles spelen en mee doen, en samen rondscharrelen met I vindt hij ook heerlijk.

Maar hij begint nu ook wel echt een drama queen te worden. Als hij z'n zin niet krijgt of iets lukt niet, dan gaat hij krijsen. Toen z'n zus iets deed waar hij het niet mee eens was, ging hij voor de ingang van een restaurant op de grond liggen gillen. _O- . En vanmiddag had hij een rol beschuit in z'n handen, hij wilde er echt Heel Graag eentje, maar dat ik eerst de verpakking open moest maken en er iets op wilde smeren voor 'em, trok hij niet. Dus lag hij ook in de keuken plat op de vloer te krijsen tot ik hem z'n beschuitje gaf. Gezellig. :+ .

Even nog wat fotootjes.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  vrijdag 1 maart 2019 @ 18:07:23 #115
221912 minilot
Nancy boy
pi_185324667
Mooie foto's, Franny O+ Die blosjes en rode lippen, fraai manneke!

Hier 's avonds geen vaste slaaptijden voor Günther, net hoe het uitkomt en hoeveel slaap -ie heeft. Da's soms om 19:00, soms om 21:30 en alles ertussenin.

Twee dutjes in plaats van de nu gebruikelijke één is in elk geval gelukt, Günther ligt na de hele middag buiten, een berg van zijn favoriete maaltijd (witte bonen in tomatensaus + volkoren toast :')) en een warm bad nu in zijn ledikant te snurken. So far so good :) We worden niet eerder dan om een uur of acht @ verjaardag verwacht en zodra de beeb het beu raakt gaan we naar huis. Campingbedje of slaaptentje hebben we niet - als we elders zijn slaapt Günther (net als driekwart van de nacht) bij ons tussenin.
Let me see you stripped down to the bone
pi_185325052
Leuke foto’s Franny O+

Goeie update Stroop!

Casper met een gemist middagslaapje is mijn ochtendhumeur in het kwadraat, jeetje :') De eerste poging mislukte omdat ze op dat moment de muziek gingen testen in de feesttent 50 meter verderop. De tweede poging werd verstoord door een langsrijdende muziekwagen van een carnavalsvereniging, nu al zin in dit weekend :'). Morgen lopen we mee met de optocht, ben benieuwd hoe dat gaat :).

Fijn dat Günther slaapt mini! Hopelijk gaat het goed vanavond :)

Ik ben alleen thuis vanavond en ik kijk er de hele dag al naar uit om de hele avond met chips en wijn in bed naar Yummie Mummies te kijken :')
pi_185327307
Franny wat een mooie foto's! En wat is ie groot! O+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
O+ :'( :o *O*
  vrijdag 1 maart 2019 @ 20:29:18 #118
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_185327321
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 maart 2019 20:28 schreef BellaaElisa het volgende:
Franny wat een mooie foto's! En wat is ie groot! O+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
O+ :'( :o *O*
*O* *O*
pi_185327410
Oh Bella, wat leuk!
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_185327540
Bella! *O*

Hier zijn feestjes savonds geen optie.
V wil echt tussen 6 en half 7 naar bed, doen we dat niet wordt hij een vuurspuwende draak.
Als hij wat ouder is zal het wel flexibeler worden, voor nu hebben we niet het idee dat we iets missen :)
pi_185327682
Gefeliciteerd Bella *O*

Wat een mooie foto's Franny! Ben er gewoon een beetje jaloers op dat ik dat soort plaatjes nooit voor elkaar krijg. Waar zijn jullie geweest? De beschuitrol klinkt herkenbaar btw :')

Fleur, het klinkt alsof je vanavond porno gaat kijken :D slechtste titel voor een tv-programma ooit imo. Maar geniet er van!

Succes vanavond mini! Ben benieuwd hoe het uiteindelijk gaat. Wellicht maak je je 'zorgen' om niks.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸&gt;&lt;(((º&gt;
pi_185328024
FF, wij waren bij Land van Bartje. Echt zo heerlijk met het weer van afgelopen week. Kinderen aan het spelen in het zand en speeltuinen en wij op terras (en oke af en toe achter de kinderen aan hobbelen). Onze oudste is helemaal gek op zwemmen, dus iedere dag naar het zwembad geweest. En verder is het mij gelukt om een heel boek te lezen. O+ .

Ik maak zelf ook zelden zulke mooie foto's, heel af en toe heb ik een gelukstreffer, maar mijn vriend kan dat wel erg goed. Hij heeft deze van Ysje gemaakt. O+ .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_185328269
Wij sluiten aan bij het krijsen en het geen idee hebben wanneer er wordt geslapen. We hadden heel fijn ritme, maar sinds 2 weken ofzo is het allemaal weer compleet in de war. Ik kan er geen pijl op trekken en ondanks dat ik best flexibel ben, vind ik het momenteel wel flink pittig. :@
De ene dag zonder slapen, volgende keer geeft hij het overdag na krap 2 uur wakker te zijn geweest compleet op. Ene avond red hij makkelijk half 10 op een gezellig manier, de andere krijg ik er nog net een hap eten in voor hij instort. Ik heb er nog geen logica in kunnen ontdekken. Zondag gaan we eten met mijn familie, iets waarvan ik eerder kon zeggen: 'geen probleem, doen we' is nu ineens een uitdaging. Hopelijk heeft het te maken met de drie hoektanden die net door zijn.

Qua ontwikkeling gaat het wel hard. Hij kletst steeds verstaanbaarder en ook de gebaren zijn weer meer aanwezig. Helaas gaat dat hand in hand met steeds beter weten wat hij wel/niet wil en dus ook steeds harder krijsen. :')
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_185329861
Gefeliciteerd Bella! *O*

Nanuke was lastig is dat he, erg herkenbaar ook..

FF ik moest lachen _O- het is de slechtste (reality) serie ooit gemaakt. 4 hoogzwangere Australische vrouwen. Range Rovers en ringen van $99.000 als ‘push present’, Versace babyshowers :'), kledingrekken vol designer babykleding in de kleinste maatjes ‘maar dan kleed ik haar gewoon 4x per dag om zodat ze alles heeft gedragen’ :'). En een botox-moeder die ook de beste vriendin van dochter is en zich overal mee bemoeit. :') Zo slecht dat ik gewoon niet kan stoppen met kijken :{w :')
  zaterdag 2 maart 2019 @ 07:40:50 #125
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_185335660
Bella O+ gefeliciteerd! Hoe voel je je?
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  zaterdag 2 maart 2019 @ 08:01:08 #126
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_185335733
Bella! :o *O*
Protège moi de mes désirs.
pi_185335850
Gefeliciteerd Bella! *O*
pi_185336127
Bella. Gefeliciteerd O+
pi_185336246
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 maart 2019 07:40 schreef littledrummergirl het volgende:
Bella O+ gefeliciteerd! Hoe voel je je?
Eigenlijk wel goed. Bij N. was ik in het begin echt heel ziek, maar dat kan nog komen natuurlijk al hoop ik van niet. :+
pi_185336249
O+ O+ O+ O+ O+
pi_185336885
Bella, wat leuk, gefeliciteerd!!!
pi_185337970
Gefeliciteerd Bellaa! *O*
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_185339653
Gefeliciteerd Bella O+ *O*
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_185341046
Gefeliciteerd Bella!! Leuk, leuk!

Arja, klinkt als een prima vakantie zo! Ik kijk er ook alweer naar uit. Mooie foto’s van Y idd! Nog 3 maanden geduld..

Hoe is het gisteren gegaan met gunther mini?

Nog meer carnavals vierende dreumessen naast Casper?
Ik vraag me af of ik N het pakje wel aangedaan krijg. Ze heeft soms nogal een sterke mening met kleding. :+ Hoe gaat Casper daarmee om?
  zaterdag 2 maart 2019 @ 15:18:55 #135
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_185342104
Bella, gefeliciteerd! *O*
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
pi_185342801
Ja, carnaval hier! Mijm heeft zijn politiepakje al aan, we wachten op zijn broer die nog ligt te slapen. Ze gaan vandaag en morgen met ons mee en maandag/dinsdag logeren ze bij opa en oma. Die wilden geloof ik ook nog even gaan me ze. Feestbeesten worden het O+
Pakjes aandoen vinden ze hier trouwens heel leuk! Haha. Scheelt misschien dat ze allebei er gek uitzien en op de opvang ook al iedereen.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_185343497
Wauw, gefeliciteerd Bella!!
pi_185344792
Jaa carnaval! O+

Mijn slaapweigerende dreumes heeft de hele optocht geslapen :')

Shitload aan foto’s in spoiler :P

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hij heeft het goed gedaan en goed volgehouden :)
  zaterdag 2 maart 2019 @ 18:05:36 #139
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_185344983
Oh ik ga volgend jaar ook carnavallen met de kapitein O+ ik twijfelde of het nu niet vooral heel veel zou zijn (herrie, rook, drukte) maar nu ik jou en je aarbeitje zie heb ik spijt ;( :D
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  zaterdag 2 maart 2019 @ 18:53:39 #140
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_185345826
Mooie foto's van Ysje O+

Hoe is het gegaan @minilot?

Gefeliciteerd Bellaa!

Wat leuk die foto's van de optocht! Goede outfits @LaBelleFleur27! :D O+

Wij hebben de klink van Ella's slaapkamerdeur eergisteren maar even omhoog gezet, toen ik haar afgelopen week tijdens haar middagslaapje ineens tegen kwam op de overloop 🙈
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_185345997
Hier ook thuis van een middagje carnaval. Het was stervensdruk in de kroeg, dus we zijn maar even geweest en hebben buiten onder de overkapping staan kletsen. Mijm vond het echt helemaal fantastisch, dansen, lachen. S. vond het spannend en druk. Zo grappig om hun karakters dan ook terug te zien.

Morgenmiddag gaan we weer! :+
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_185346262
Wat ziet Casper er super schattig uit O+
Ben nu wel benieuwd waar je woont aangezien ik de kleuren rood geel en groen zie :P
*cv al gevonden, bepaald niet in de buurt van Limburg haha!

Denk dat wij morgen even naar de optocht gaan kijken mits het niet regent.
Dit jaar geen pakje, heb niks wat me nu nog past met 33 weken haha :')

Schrikken sylver!
Heeft ze al een peuter bed?
Daarom willen wij er nog lang niet aan want meneer gaat dan rondlopen ipv slapen haha.
  zaterdag 2 maart 2019 @ 19:25:49 #143
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_185346594
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 maart 2019 19:12 schreef Flav het volgende:
Wat ziet Casper er super schattig uit O+
Ben nu wel benieuwd waar je woont aangezien ik de kleuren rood geel en groen zie :P
*cv al gevonden, bepaald niet in de buurt van Limburg haha!

Denk dat wij morgen even naar de optocht gaan kijken mits het niet regent.
Dit jaar geen pakje, heb niks wat me nu nog past met 33 weken haha :')

Schrikken sylver!
Heeft ze al een peuter bed?
Daarom willen wij er nog lang niet aan want meneer gaat dan rondlopen ipv slapen haha.
Nee, ze had d'r slaapzak uitgedaan en is uit haar ledikant geklommen.
Daarom doen we nu ook maar het lipje van de rits bij haar slaapzak in, zodat ze 'm niet meer zo makkelijk uit krijgt.
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
  zaterdag 2 maart 2019 @ 19:27:42 #144
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_185346645
Grappig dat verschil in karakters, LeSage.
Dat zou hier ook zijn met de grote en de kleine, denk ik :)
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_185346939
Oh wauw Sylver, dat is wel next level ontsnappen dan :X
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  zaterdag 2 maart 2019 @ 19:38:30 #146
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_185346964
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 maart 2019 19:25 schreef Sylver_ het volgende:

[..]

Nee, ze had d'r slaapzak uitgedaan en is uit haar ledikant geklommen.
Daarom doen we nu ook maar het lipje van de rits bij haar slaapzak in, zodat ze 'm niet meer zo makkelijk uit krijgt.
slaapzak achterstevoren aantrekken zou ook nog moeten kunnen las ik eens :P
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  zaterdag 2 maart 2019 @ 20:16:58 #147
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_185347883
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 maart 2019 19:38 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]

slaapzak achterstevoren aantrekken zou ook nog moeten kunnen las ik eens :P
Ja, las ik ook :D Heb ik de eerste nacht gedaan toen we de klink nog niet om hadden. Maar er zit normaal zo'n inkeping rond haar nek en de achterkant heeft dat niet, waardoor het vrij dicht tegen haar keel zit. Dat voelde toch niet zo prettig.

Ik wilde eigenlijk het lipje van de rits er af slopen, maar dat lukte niet. Dus nu maar bij de slaapzak in.
Werkte wel goed, want bij het eerstvolgende middagslaapje hoorde ik door de babyfoon 'kannie open' :+
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
  zaterdag 2 maart 2019 @ 20:20:45 #148
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_185347993
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 maart 2019 20:16 schreef Sylver_ het volgende:

[..]

Ja, las ik ook :D Heb ik de eerste nacht gedaan toen we de klink nog niet om hadden. Maar er zit normaal zo'n inkeping rond haar nek en de achterkant heeft dat niet, waardoor het vrij dicht tegen haar keel zit. Dat voelde toch niet zo prettig.

Ik wilde eigenlijk het lipje van de rits er af slopen, maar dat lukte niet. Dus nu maar bij de slaapzak in.
Werkte wel goed, want bij het eerstvolgende middagslaapje hoorde ik door de babyfoon 'kannie open' :+
:D
Betrapt haha
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_185349287
Fleur, wat een leuke foto's

Sylver, een kleine Houdini heb je :) Ook lachen dat je door de babyfoon haar mislukte pogingen meekrijgt :D

Simon heeft weer vreselijke eczeem op beide benen :'( Heeft ie wel vaker, maar nu is het echt behoorlijk erg en op zijn ene scheenbeen is het deels open omdat ie gekrabd heeft.
Bij de huisarts hebben we antibioticazalf gekregen en hormoonzalf voor de overige plekken. Verder smeren met cetomacrogol.

Vind het zo vreselijk hoe zijn beentjes er momenteel uitzien. Gelukkig zijn de open plekken na 1 dag smeren al redelijk opgeknapt, maar vind die hormoonzalf niet fijn, hopelijk knappen de andere plekken ook snel op, zodat we kunnen afbouwen.
pi_185351478
Ldg wij wonen 50 meter van de tent dat is in bed ook goed te horen :') maar dat maakt het meenemen en weer weggaan met je dreumes een stuk makkelijker. :)

Sylver, jouw dreumes :D

Flav ik woon inderdaad nogal een eind boven de rivieren :P 33 weken alweer, wat gaat dat snel! En wat is V. groot geworden gezien de laatste foto! :D. Begrijpt hij ergens dat er een baby komt?

Hebben jullie deze week het filmpje ook gezien van gooi een plak cheddar-kaas op je kind? Vervang dat door ‘gooi na een feestje cheddar-kaas op je vriendin, mis, raak de muur en je kunt opnieuw schilderen’ :')

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat spul smelt blijkbaar nogal snel :')

[ Bericht 11% gewijzigd door LaBelleFleur27 op 02-03-2019 22:57:35 ]
pi_185351640
Het lijkt een beetje op mini baby bv-poep. O+
  zondag 3 maart 2019 @ 06:48:43 #152
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_185356286
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 maart 2019 21:09 schreef TolstoiFan het volgende:
Simon heeft weer vreselijke eczeem op beide benen Heeft ie wel vaker, maar nu is het echt behoorlijk erg en op zijn ene scheenbeen is het deels open omdat ie gekrabd heeft.
Bij de huisarts hebben we antibioticazalf gekregen en hormoonzalf voor de overige plekken. Verder smeren met cetomacrogol.

Vind het zo vreselijk hoe zijn beentjes er momenteel uitzien. Gelukkig zijn de open plekken na 1 dag smeren al redelijk opgeknapt, maar vind die hormoonzalf niet fijn, hopelijk knappen de andere plekken ook snel op, zodat we kunnen afbouwen.
Ah rot is dat he. Kleuter had het als dreumes en peuter ook. Als kleuter is het een hele tijd weg geweest, maar onlangs zijn er weer een paar plekjes gekomen en zijn we dus ook weer aan het smeren. Het is nu wel een stuk minder erg dan toen ze kleiner was.
Hopelijk groeit Simon er (snel) overheen.
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 maart 2019 22:42 schreef LaBelleFleur27 het volgende:
Hebben jullie deze week het filmpje ook gezien van gooi een plak cheddar-kaas op je kind? Vervang dat door ‘gooi na een feestje cheddar-kaas op je vriendin, mis, raak de muur en je kunt opnieuw schilderen’

SPOILER
Dat spul smelt blijkbaar nogal snel
Haha, oeps! :D

En omg, je kan multiquote en deelquote doen op mobiel! *O*
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
  zondag 3 maart 2019 @ 08:53:05 #153
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_185356971
quote:
1s.gif Op zondag 3 maart 2019 06:48 schreef Sylver_ het volgende:
En omg, je kan multiquote en deelquote doen op mobiel!
Meteen even geprobeerd *O* jaaaa handig!
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_185356977
quote:
0s.gif Op zondag 3 maart 2019 08:53 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]

Meteen even geprobeerd *O* jaaaa handig!
Eeeeeindeljjk. *O*
pi_185360970
quote:
1s.gif Op zondag 3 maart 2019 06:48 schreef Sylver_ het volgende:
Ah rot is dat he. Kleuter had het als dreumes en peuter ook. Als kleuter is het een hele tijd weg geweest, maar onlangs zijn er weer een paar plekjes gekomen en zijn we dus ook weer aan het smeren. Het is nu wel een stuk minder erg dan toen ze kleiner was.
Hopelijk groeit Simon er (snel) overheen.
Zit het bij jullie in de familie?
Manlief heeft wel bij koud weer last van droge huid, maar verder geen eczeem in de familie.

Het ziet er al een stuk beter uit nu, open en ontstoken plekken trekken dicht en worden minder rood en de plekken die we met hormoonzalf smeren worden ook rustiger. Wel heel fijn dat we zo snel resultaat zien. Simon blijft er nu ook redelijk goed af, denk vooral dat de jeuk nu ook minder is. Hij zegt ook wel "kliebel weg", maar of ie nu bedoelt dat de jeuk weg is of dat de jeuk juist weg moet gaan is onduidelijk :)
  zondag 3 maart 2019 @ 15:06:31 #156
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_185363600
quote:
0s.gif Op zondag 3 maart 2019 12:58 schreef TolstoiFan het volgende:
Zit het bij jullie in de familie?
Manlief heeft wel bij koud weer last van droge huid, maar verder geen eczeem in de familie.
Nee, hier ook niet in de familie. Maar ik geloof dat veel (jonge) kinderen eczeem hebben omdat hun huidbarrière nog niet zo goed is.
quote:
0s.gif Op zondag 3 maart 2019 12:58 schreef TolstoiFan het volgende:
Hij zegt ook wel "kliebel weg", maar of ie nu bedoelt dat de jeuk weg is of dat de jeuk juist weg moet gaan is onduidelijk
Oh haha, dat is onhandig :+
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_185372013
Jeuj, carnaval! Kevin heeft vandaag de dag van zijn leven gehad. De optocht bekeken en heel veel tractors gezien! "Woooohh tractor! Blauwe!! Die!!!!!"
Gisteren heeft hij een dansje gewaagd tijdens de sleuteloverdracht, maar het was wel een beetje druk en lawaaiig. Mijn dappere vriend. Zo anders dan zijn broer.
pi_185379648
Geen carnaval bij ons in de omgeving, als ik Casper zo zie is dat wel ietsjes jammer. Ik moest trouwens lachen dat hij ging slapen Fleur. :D

Knappe ontsnapper heb je Sylver. Dat commentaar meekrijgen via babyfoon is leuk. O+

Lastig Nanuke dat het ritme weg is. Dat maakt je dagen ineens zo onvoorspelbaar. Hoe ging het etentje?

Mini hoe ging die verjaardag? Ik zou zelf niet zijn gegaan, mede omdat twee dutjes voor Banaan geen zekerheidje is. Meestal komt het dan uit op een dutje vroeg op de ochtend en daarna niets meer.

Fijn dat je van je vakantie kon genieten Franny. :)

Manlief en ik sliepen apart vannacht zodat hij kon bijslapen. Banaan en ik sliepen zo ook wat rustiger, geen heel uur wakker. Wel gek om de nacht zo te beginnen (al vertrekt hij weleens halverwege de nacht naar het andere bed).

Banaan heeft het idee van "ik" volgens mij echt door. Op foto's wijst hij zichzelf ook aan. Vraag ik als check waar de raket is, dan wijst hij die ook aan (die wijst hij normaal gesproken alleen op zijn buik aan).
Als hij iets wil, dan tikt hij ook zichzelf aan. O+
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_185382498
quote:
1s.gif Op zondag 3 maart 2019 15:06 schreef Sylver_ het volgende:
Nee, hier ook niet in de familie. Maar ik geloof dat veel (jonge) kinderen eczeem hebben omdat hun huidbarrière nog niet zo goed is.
Dirk heeft het ook met periodes. Vooral armpjes/knieholtes. Maar voor heeft nog niet laten merken dat hij er last van heeft, enkel dat de crème koud is. :P

Tolstoi, ik vind dat Simon al zo goed praat! En fijn dat het eczeem weer beter gaat. :)

quote:
1s.gif Op maandag 4 maart 2019 10:42 schreef Pannenkoekenmix het volgende:
Lastig Nanuke dat het ritme weg is. Dat maakt je dagen ineens zo onvoorspelbaar. Hoe ging het etentje?
Etentje ging prima, hij heeft het anderhalf uur goed volgehouden op de stoel. Eten was niet zo interessant, maar gelukkig is aandacht wel altijd goed. Daarna naar huis, want overduidelijk moe. Maar Dirk ging alsnog pas weer rond 21.30 slapen. :')
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_185387797
Dat lijkt me ook wel gek slapen pkm! Fijn dat het goed ging :)

Casper kan een stukje los lopen *O* Wel met stimulatie en van de een naar de andere persoon maar hij loopt dan structureel een pasje of 5/6 zelf. Nu nog uit zichzelf :7, maar hé, het begin is er *)
  maandag 4 maart 2019 @ 20:56:32 #161
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_185391223
quote:
1s.gif Op maandag 4 maart 2019 13:23 schreef Nanuke het volgende:
Etentje ging prima, hij heeft het anderhalf uur goed volgehouden op de stoel. Eten was niet zo interessant, maar gelukkig is aandacht wel altijd goed. Daarna naar huis, want overduidelijk moe. Maar Dirk ging alsnog pas weer rond 21.30 slapen.
Ik wilde verbaasd uitroepen 'wow, 1,5uur stilzitten?!', maar bedacht me ineens dat mijn oudste dat ook kon. Grappig hoe snel je dat vergeet :P
Fijn dat het etentje goed ging!

Wat dat betreft kunnen die dreumesjes je vaak nog wel verbazen he. Ze kunnen super goed geslapen hebben, maar toch weer na 2 uur moe zijn, of ze slapen juist amper en trekken het moeiteloos door.

quote:
1s.gif Op maandag 4 maart 2019 18:32 schreef LaBelleFleur27 het volgende:
Casper kan een stukje los lopen Wel met stimulatie en van de een naar de andere persoon maar hij loopt dan structureel een pasje of 5/6 zelf. Nu nog uit zichzelf , maar hé, het begin is er
Jeeeej! Wat goed! *O*
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_185394197
quote:
1s.gif Op maandag 4 maart 2019 20:56 schreef Sylver_ het volgende:
Ik wilde verbaasd uitroepen 'wow, 1,5uur stilzitten?!', maar bedacht me ineens dat mijn oudste dat ook kon. Grappig hoe snel je dat vergeet
Fijn dat het etentje goed ging!
Oh maar hij zat ook niet stil hoor. Hij heeft nog een zware plant in pot over zichzelf en tegen de tafel gegooid. We konden hem gelukkig wat afleiden met pinda-dopjes die hij op de grond mocht gooien. Aan t einde vond hij het echt niet meer leuk en had hij ook door dat hij uit de stoel kon klimmen. :D Al met al vind ik het nog steeds heel knap, want hij is echt geen stilzitter. Wel echt een gezelligheidsmens, dat werkt dan weer in ons voordeel met etentjes. :)
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_185398132
Simon had gister de slappe schaterlach, jongens wat is dat toch een heerlijk geluid O+ O+ O+ O+ O+ O+ O+ O+ O+ O+ O+ O+
En waarom? Hij was steeds puzzelstukjes op de grond aan het gooien :D

En bij het eten de eerste tekenen van de peuterpuberteit (gister was ie 20 maanden)? We aten rijst met roergebakken groentes. Toen ik voor hem op wilde scheppen en wat groentes bij de rijst wilde doen, ging ie opeens krijsen en huilen "nee, nee, nee, niet gloentes!!!!!" Toen ie weer gekalmeerd was, heeft ie alles met smaak opgegeten :? Als ie niet in zijn stoel had gezeten, was ie er vast ook nog bij gaan stampvoeten :+

Fleur, *O* *O* voor een stappende Casper!

En knappe Banaan, die het idee van "ik" doorheeft *O*
  dinsdag 5 maart 2019 @ 09:45:03 #164
149959 SQ
snelle trees
pi_185399704
Laatste dfd! Ik post niet echt actief meer mee, maar we gooien er nog een laatste uitsmijter in ;)



Noud zegt "daaaa!"
disclaimer
pi_185402474
Aaah, Noudje! Nu wil ik een tuinbroek voor Teetje!

Wij waren gisteren naar de optocht, het maakte diepe indruk. Wat is deze leeftijd toch leuk (op de dreumesdramabuien na)!
pi_185403043
Noud O+ Ik sluit me aan bij de ‘ik wil nu ook een tuinbroek-club O+

Leuk he dat schaterlachen Tolstoi! O+

Wij hebben zondag nog een optocht gekeken en gisteren wel 10 minuten de tent in geweest :').

DFD! Nog van vorige week

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 3% gewijzigd door LaBelleFleur27 op 05-03-2019 12:29:34 ]
pi_185403306
Ohhh Noud O+

Hier ook een tuinbroek :7
En lekker chillen tussen papa’s benen haha, met Bumba ‘bupaaaa’ op de achtergrond :')
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_185413394
Hij wordt groot Flav! :D

Filmpje kunnen maken van de beginnende stapjes. Met als bonus mijn vader die op de achtergrond ter aarde stort wegens kramp _O- :')

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_185414432
Oei sylver; dat ze uit het ledikant klimt! :o zou hier dus ook ronduit gevaarlijk zijn omdat we het traphekje en haar slaapkamerdeur nooit dicht maken als ze slaapt...nog niet dus.
Wij hebben trouwens een slaapzak met de rits naar de onderkant dicht, die rits zit dan meestal ergens gedraaid onder haar. Maar ik kan me voorstellen dat dat voor een bijna peuter wellicht geen probleem meer is.

:W Noud, wat ben je groot!

Fleur; zo leuk die eerste stapjes! En een lekkere smeerboel daar. Ik zie dat je playtray niet helemaal aansluit, dat zal niet mee helpen denk ik zo? :9

Hier de afgelopen dagen 2 optochten gekeken met N, ze was zwaar onder de indruk. Ook tijdens de kindermiddag in de zaal, heeft de fotograaf 4 pogingen gedaan, maar ze bleef erg serieus en als ze de camera zag zelfs boos. De glijbaan daar vond ze dan wel weer te gek.
Vandaag in de speeltuin ook trouwens, zelf erop klimmen en eraf glijden.
Oh en de nieuwe update. Ze wilde nadat we nieuwe (zomer) kleren hadden gepast niet dat ik haar hielp met de andere kleren weer aandoen. Na een tijd in haar romper rond te hebben gelopen lukte het haar zowaar om haar beentjes in de spijkerbroek te krijgen. Dat de broek achterstevoren zat laat ik even buiten beschouwing, ik vond het knap!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 5% gewijzigd door Nolita op 06-03-2019 20:39:54 ]
pi_185414674
Wat een goeie update van N. Nolita! :D

Nee dat klopt van die playtray! Mijn huis is laatst gebruikt als plek om een aantal tieners te schminken en toen we ‘s avonds terugkwamen was de playtray kapot. Waarschijnlijk is er iemand tegenaan gaan leunen en kwam erachter dat dat niet kon |:( en heeft dat niet durven vertellen ofzo . En ik denk elke dag opnieuw ‘ohja die moet ik nog bestellen’ :') *gaat nu online een playtray bestellen*
pi_185416694
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 maart 2019 20:34 schreef LaBelleFleur27 het volgende:
Wat een goeie update van N. Nolita! :D

Nee dat klopt van die playtray! Mijn huis is laatst gebruikt als plek om een aantal tieners te schminken en toen we ‘s avonds terugkwamen was de playtray kapot. Waarschijnlijk is er iemand tegenaan gaan leunen en kwam erachter dat dat niet kon |:( en heeft dat niet durven vertellen ofzo . En ik denk elke dag opnieuw ‘ohja die moet ik nog bestellen’ :') *gaat nu online een playtray bestellen*
Het nieuwe type playtray is ook fijner dan het oude type, het nieuwe type valt over de gebogen beugel die voor de buik loopt ipv er tegenaan.
#gelukbijeenongeluk
pi_185417743
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 maart 2019 21:33 schreef Malteser het volgende:
[..]

Het nieuwe type playtray is ook fijner dan het oude type, het nieuwe type valt over de gebogen beugel die voor de buik loopt ipv er tegenaan.
#gelukbijeenongeluk
Oh dat is wel heel fijn ja! Morgen komt ie binnen :Y
pi_185417990
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 maart 2019 20:34 schreef LaBelleFleur27 het volgende:
Wat een goeie update van N. Nolita! :D

Nee dat klopt van die playtray! Mijn huis is laatst gebruikt als plek om een aantal tieners te schminken en toen we ‘s avonds terugkwamen was de playtray kapot. Waarschijnlijk is er iemand tegenaan gaan leunen en kwam erachter dat dat niet kon |:( en heeft dat niet durven vertellen ofzo . En ik denk elke dag opnieuw ‘ohja die moet ik nog bestellen’ :') *gaat nu online een playtray bestellen*
Oh balen zeg, dat je er dan ook zelf achter moet komen. Dat ding gaat niet zomaar kapot. Maar geluk bij een ongeluk lees ik hierboven.
Hier denk ik al de nieuwe versie. Die blijft ook binnen de poten i.p.v. dat ie er omheen gaat zoals op je foto. We hebben exact dezelfde kleur stoel en bekleding; alleen een witte playtray. :D
pi_185419371
Dat is ook toevallig haha! Ik kom er nu achter er blijkbaar verschil zit tussen een playtray en een tray (ik denk dat jij de laatste hebt Nolita). Ik heb de playtray besteld maar ben nu het verschil aan het uitzoeken, de tray oogt een stuk kleiner ook. Of weet jij dat toevallig @Malteser?
pi_185419671
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 maart 2019 22:37 schreef LaBelleFleur27 het volgende:
Dat is ook toevallig haha! Ik kom er nu achter er blijkbaar verschil zit tussen een playtray en een tray (ik denk dat jij de laatste hebt Nolita). Ik heb de playtray besteld maar ben nu het verschil aan het uitzoeken, de tray oogt een stuk kleiner ook. Of weet jij dat toevallig @:malteser?
De tray is de opvolger van de playtray. Maar de playtray wordt ook nog verkocht zolang er nog voorraad is.
De tray valt binnen de stoel en is daarom ietsje smaller dan de playtray. Maar de tray valt dus over de buikbeugel heen en dat is een enorme verbetering (als in: geen zooi meer tussen het blad en de beugel). Ook is de bevestiging aan de stoel vernieuwd en daardoor veel minder breukgevoelig.
pi_185420039
Ik heb dan idd de tray dan. Wist niet eens dat de playtray eigenlijk anders was. Weer wat geleerd. Wat Malteser zegt zal wel kloppen, babydump bijv verkoopt alleen nog de tray.

Nog tips voor billendoekjes doosjes? Ik heb een funkybox, maar het lipje brak vandaag af. Gezien de prijs / levensduur van dat doosje wil ik nu een andere.
Bebe-jou lijkt n ander kliksysteem te hebben. Iemand ervaring met die of een heel ander merk?
pi_185420111
De tray is overigens alleen compatible met een V2 of V3 babyset (uit mijn hoofd vanaf 2013?). Maar de type-aanduiding kun je terug vinden op de babyset.
pi_185420451
En bol.com verkoopt blijkbaar alleen maar de playtray maar door jouw opmerking van binnen de poten Nolita kwam ik aan het denken en kwam ik achter het bestaan van de tray. :P

@Malteser bedankt voor je hulp! :) Ik lig in bed maar de stoel en baby-set hebben we vorig jaar nieuw aangeschaft dus ik ga er nu vanuit dat ik de goede versie heb :P. De tray is nu ook besteld dus ik denk dat de playtray weer retour gaat.

Wij hebben de Luma Easy Wipe voor de billendoekjes en tot nu toe geen klachten :)
pi_185421856
Wij hebben geen doosje om de billendoekjes, vond ik onnodig een heb het ook nog nooit gemist.
  woensdag 6 maart 2019 @ 06:49:04 #180
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_185423277
quote:
0s.gif Op woensdag 6 maart 2019 00:00 schreef Gogo83 het volgende:
Wij hebben geen doosje om de billendoekjes, vond ik onnodig een heb het ook nog nooit gemist.
wij hadden n doosje, doosje ging kapot, nu hebben we gewoon n verpakking van die dingen liggen, ook prima ^O^ vind t achteraf gezien n vrij nutteloos ding :)
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_185423332
quote:
0s.gif Op woensdag 6 maart 2019 00:00 schreef Gogo83 het volgende:
Wij hebben geen doosje om de billendoekjes, vond ik onnodig een heb het ook nog nooit gemist.
Dit!

Verder wil Simon ook bij #teamtuinbroek, echt schattig!

Noud alweer 2 jaar bijna, wat vliegt de tijd, het blijft een leukerd!

Fleur, blauwe jas-boks. En leuk filmpje, die wankele stapjes O+

Flav, leuke foto!

Nolita, knappe update! Simon probeert het ook wel eens, maar dat lukt nog niet echt.
pi_185423372
Ik kreeg m in een totaalpakket met badje, luieremmer etc. Ik gebruik m 60% van de tijd die andere 40% ben ik te lui om de doekjes erin te stoppen :'). Maar het werkt wel prettig als ik de doekjes er wel in heb :P
  woensdag 6 maart 2019 @ 07:15:03 #183
73386 Fazz
onderweg
pi_185423380
Leuk om jullie mini’s weer te zien O+
pi_185423381
Ik heb geen enkel voordeel aan die doosjes kunnen ontdekken. Dus voor mijn hormonen is er eentje in huis gehaald, maar zelden gebruikt. Sowieso staat de commode nutteloos in de kamer, laat staan een doosje voor billendoekjes :D

Lieve foto’s weer :*
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_185423539
De luma zag ik ook nog idd met dat andere systeem.

Het is idd geen noodzakelijk product, maar ik verschoon altijd op de commode als ik thuis ben en vind het gezelliger uitzien in zo’n doosje. Het praktische voordeel vind ik dat je door het gewicht altijd snel een doekje te pakken hebt. Bij een los pakje slingert dat door de lucht als het pakje meer leeg dan vol is en je een doekje wil pakken.
pi_185423677
quote:
0s.gif Op woensdag 6 maart 2019 07:42 schreef Nolita het volgende:
De luma zag ik ook nog idd met dat andere systeem.

Het is idd geen noodzakelijk product, maar ik verschoon altijd op de commode als ik thuis ben en vind het gezelliger uitzien in zo’n doosje. Het praktische voordeel vind ik dat je door het gewicht altijd snel een doekje te pakken hebt. Bij een los pakje slingert dat door de lucht als het pakje meer leeg dan vol is en je een doekje wil pakken.
Ik had altijd ruzie met zo’n ding, vooral tegen de tijd dat je bijna bij de laatste doekjes bent. Dan kan je er niet meer bij.
Dan gewoon een los pakje. Zie je ook gelijk hoeveel er nog in zit i.p.v. een volle poepsessie en dan maar 1 doekje hebben. :P
pi_185423816
Wij hebben op vijf plaatsen in huis wel een pak doekjes liggen en daar hebben we dan geen doosjes bij. Ik heb er op de commode wel een staan, maar het pak met doekjes ligt daar altijd op, in plaats van in. :') . Mijn ervaring is ook dat die doosjes allemaal vrij snel stuk gaan. Maar dat kan dus ook komen doordat ik altijd ruzie krijg met die dingen. :') .

Ysje heeft helemaal het voertuigenvirus te pakken. Bij elke bus, tram, vliegtuig, etc. roept hij: oooooh kijk! Ja, die genderneutraliteit gaat het ook bij dit kind niet helemaal worden, denk ik.

Het lijkt er verder op dat hij linkshandig wordt. Hij houdt bestek altijd links vast, en ook kleuren gaat met links. En volgens een meneer in de speeltuin die hem met een voetbal bezig zag, wordt hij linksbenig. :P . Ik vind het wel leuk, want ik ben zelf ook links. Hebben jullie kinderen ook al een voorkeur?
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  woensdag 6 maart 2019 @ 08:25:30 #188
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_185423861
quote:
2s.gif Op woensdag 6 maart 2019 08:20 schreef Franny_G het volgende:

Ysje heeft helemaal het voertuigenvirus te pakken. Bij elke bus, tram, vliegtuig, etc. roept hij: oooooh kijk! Ja, die genderneutraliteit gaat het ook bij dit kind niet helemaal worden, denk ik.
Hier net zo, steeds als hij in zijn speelgoedmand kijkt fluistert hij bewonderend "wow.. Auto O+"

En bij van die wegpiraten tv programma's over autoongelukken zegt ie steevast " ohoh, neeee autooo 😣"
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_185424482
Hier nog een voertuigenfanaat. Hij herkent strepen in de lucht ook als vliegtuig. Maar ook alle andere voertuigen zijn fascinerend. Dieren vindt ie overigens ook helemaal geweldig.

Ik dacht een tijdje geleden dat Teetje een voorkeur voor links had, maar de laatste tijd heb ik er eigenlijk niet zo op gelet, geen idee dus.
pi_185424483
Ik vind het zo schattig, die fascinatie van die kleintjes voor dingen. Hier zijn dieren dus helemaal favoriet. Bij elk poes/hond/vogel op straat of op tv gaat hij tegenwoordig helemaal hyper met een heel hoog stemmetje 'die die die die die' zeggen, inclusief dringend wijzend vingertje. Mijn hart smelt dan echt O+

En na toch wel echt een week ziek/ niet fit zijn doet Kees het weer echt geloof ik. Hij is weer helemaal zijn blije zelf, is weer beter gaan eten en vannacht was weer eens een goede nacht. Het is dan direct weer zo'n vrolijk mannetje, kan echt van 'm genieten dan. Laatste update: hij heeft 2 hele voorzichtige pasjes los gezet van het weekend *O* Benieuwd of hij het gaat herhalen binnenkort, want hij vind het duidelijk nog heel eng.
pi_185424675
Hier is het vooral fascinatie voor auto's. Ook alle andere voertuigen heten auto's en alles moet aangewezen en benoemd worden waardoor we dus over straat lopen met elke twee seconden "auto". Peuter had ook zo'n fase met elk huis benoemen. Heel schattig maar voor de snelheid niet zo gunstig.

Sinds ze regelmatig zelf mogen lopen is de kinderwagen nu wel gillen en huilen, beetje jammer. En Em had gisteren voor het eerst dat ze niet aan de hand wilde lopen en achter haar broer aan rende, maar die weet wel wanneer hij moet stoppen/wachten, maar Em rende bijna de (lege) straat op, kon er met Lala in m'n armen net op tijd achteraan rennen en haar tegenhouden. Dat perse aan de hand willen lopen is dan toch fijner...

Hier team doekjes zonder houder en altijd op de commode verschonen. Maar de commode staat ook in onze woonkamer.

De eerste stapjes bij Elliebell *O*
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸&gt;&lt;(((º&gt;
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 woensdag 6 maart 2019 @ 10:10:10 #192
269689 crew  Viv
pi_185425304
quote:
2s.gif Op woensdag 6 maart 2019 08:20 schreef Franny_G het volgende:
Ysje heeft helemaal het voertuigenvirus te pakken. Bij elke bus, tram, vliegtuig, etc. roept hij: oooooh kijk! Ja, die genderneutraliteit gaat het ook bij dit kind niet helemaal worden, denk ik.
Hij vindt voertuigen toch niet leuk omdat hij een jongen is? Mijn dochter vindt ze ook tof, en hijskranen nóg toffer. :D
pi_185425341
Hier ook geen doosje voor doekjes, had er alleen maar ruzie mee als er weer eens een doekje onderin bleef liggen }:|

Ook zijn voertuigen hier helemaal de bom.
Bij elke vrachtwagen is het ‘otoooo!’ en bij vliegtuigen wijst hij omhoog en zegt ‘sjuisja!’ en rent naar de achterdeur. De aanvliegroute is over onze achtertuin dus meneer heeft genoeg beweging op een dag haha.
Treinen zijn ‘tuutuuu’ en fiets is ‘fiet’. O+

Hoera voor de eerste stapjes! *O*
Nog even en je kunt erachteraan rennen.
  woensdag 6 maart 2019 @ 10:19:44 #194
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_185425440
quote:
2s.gif Op woensdag 6 maart 2019 08:20 schreef Franny_G het volgende:
Ja, die genderneutraliteit gaat het ook bij dit kind niet helemaal worden, denk ik.
Haha :D
Als tegenhanger is Ella dol op dino's :+

quote:
2s.gif Op woensdag 6 maart 2019 08:20 schreef Franny_G het volgende:
Het lijkt er verder op dat hij linkshandig wordt. Hij houdt bestek altijd links vast, en ook kleuren gaat met links. En volgens een meneer in de speeltuin die hem met een voetbal bezig zag, wordt hij linksbenig. :P . Ik vind het wel leuk, want ik ben zelf ook links. Hebben jullie kinderen ook al een voorkeur?
Ah cool, ik vroeg me al of wanneer je dat eigenlijk precies ziet.
Mijn man is ook links, maar beide kinderen lijken rechts te zijn. Tot een paar maanden geleden gebruikte ze links ook heel veel nog met bijvoorbeeld eten, maar tegenwoordig pakt ze de lepel over met rechts als ik 'm links aangeef.

quote:
0s.gif Op woensdag 6 maart 2019 09:34 schreef FlyingFish het volgende:
Sinds ze regelmatig zelf mogen lopen is de kinderwagen nu wel gillen en huilen, beetje jammer. En Em had gisteren voor het eerst dat ze niet aan de hand wilde lopen en achter haar broer aan rende, maar die weet wel wanneer hij moet stoppen/wachten, maar Em rende bijna de (lege) straat op, kon er met Lala in m'n armen net op tijd achteraan rennen en haar tegenhouden. Dat perse aan de hand willen lopen is dan toch fijner...
Ai, dat is wel echt een lastige fase he. Dat ze wel dat soort dingen willen, maar nog niet snappen te moeten stoppen voor het oversteken 😳

quote:
0s.gif Op woensdag 6 maart 2019 09:19 schreef elliebell het volgende:
En na toch wel echt een week ziek/ niet fit zijn doet Kees het weer echt geloof ik. Hij is weer helemaal zijn blije zelf, is weer beter gaan eten en vannacht was weer eens een goede nacht. Het is dan direct weer zo'n vrolijk mannetje, kan echt van 'm genieten dan. Laatste update: hij heeft 2 hele voorzichtige pasjes los gezet van het weekend *O* Benieuwd of hij het gaat herhalen binnenkort, want hij vind het duidelijk nog heel eng.
Het begin is er. Wat goed! *O*

Oh, dat herinnert mij dat ik een tof filmpje zag van stappende Casper O+
En ik moest lachen om de foto met de varkentjes :D

En bijna peuter Noud! O+
Wanneer is hij ook alweer jarig?

En een heerlijk chillende V van Flav O+

En ik ben moe, want Ella was van 01.00 tot 04.30u wakker. Geeeeeeeeen idee waarom, gewoon wakker.
Ze vroeg op een gegeven moment of ik bij haar wilde liggen en dat uiteindelijk gedaan met een matrasje op de grond, maar ook toen ging ze niet slapen. Ze was wel gewoon stil. Tot 04.00u dan, toen ging ze op de rand kloppen en ben ik toch maar terug gegaan naar mijn eigen bed. Ik moest toen nog 1 keer terug, maar vanaf 04.30u was het stil.
Wat dat nou was..?

[ Bericht 5% gewijzigd door Sylver_ op 06-03-2019 10:25:44 ]
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_185425608
quote:
0s.gif Op woensdag 6 maart 2019 10:10 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]

Hij vindt voertuigen toch niet leuk omdat hij een jongen is? Mijn dochter vindt ze ook tof, en hijskranen nóg toffer. :D
Nee, maar bij ons is het dus toevallig zo dat mijn dochter niet van de voertuigen is (ook nooit geweest), maar wel van prinsessen en poppen etc. en Ysje dus nu meer stereotype jongensdingen opzoekt. Dat is wel fascinerend om te zien. Want wij hebben daarin niet gestuurd, alhoewel er altijd invloeden meespelen uiteraard.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_185427369
quote:
2s.gif Op woensdag 6 maart 2019 08:20 schreef Franny_G het volgende:

Het lijkt er verder op dat hij linkshandig wordt. Hij houdt bestek altijd links vast, en ook kleuren gaat met links. En volgens een meneer in de speeltuin die hem met een voetbal bezig zag, wordt hij linksbenig. :P . Ik vind het wel leuk, want ik ben zelf ook links. Hebben jullie kinderen ook al een voorkeur?
Grappig. Kevin is echt duidelijk rechts, terwijl Willem geen voorkeur heeft alles nog net zo veel met links als met rechts doet.
Ik dacht daarom dat de voorkeur nog niet zichtbaar was, maar nu ik merk dat Kevin echt rechts is gaat die theorie niet op.
pi_185428622
quote:
1s.gif Op woensdag 6 maart 2019 08:06 schreef vencodark het volgende:
[..]

Ik had altijd ruzie met zo’n ding, vooral tegen de tijd dat je bijna bij de laatste doekjes bent. Dan kan je er niet meer bij.
Dan gewoon een los pakje. Zie je ook gelijk hoeveel er nog in zit i.p.v. een volle poepsessie en dan maar 1 doekje hebben. :P
tip voor beide 'problemen': alvast een nieuw pakje doekjes onder de oude stoppen.
pi_185429125
quote:
0s.gif Op woensdag 6 maart 2019 13:05 schreef Elleska het volgende:
[..]

tip voor beide 'problemen': alvast een nieuw pakje doekjes onder de oude stoppen.
Met zo’n bakje past dat niet.
Nee hoor, dat bakje is even gebruikt en daarna al heel snel verwijderd.
pi_185429291
Franny volgens mij is hij rechtshandig. Met links doet hij echt veel minder. Hoewel, met eten speelt hij met rechts met zijn vork, net links doet hij eten in zijn mond.

Banaan is ook gek op alle soorten voertuigen. Het is de enige interesse die echt blijvend is, al het andere komt en gaat met vlagen.
Qua spraak (en gebaren) vind ik dat wel heel verwarrend. Hij leert iets omdat hij het interessant vindt, gebruikt dat woord of gebaar een dag of twee en dan zakt het weer weg. Het zou toch fijn zijn als er iets meer zou blijven hangen.

Wat een lange tijd om wakker te zijn Sylver.

FF balen dat ze niet meer in de wagen willen. Hier is dat ook een soort strijd aan het worden. Vandaag lukte het door heel duidelijk te zeggen dat we met de wagen naar buiten zouden gaan.
Als we zonder wagen gaan dan blijft hij voortuinen in lopen om voordeuren en deurbellen aan te wijzen. Garagedeuren blijft hij naar terug lopen. Dat duurt best lang dus. :D

Ellie en Fleur leuk die eerste stapjes! *O*

Knappe update Nolita!

Sowieso weer alle foto's. O+

Noud al bijna weer jarig, wat is dat snel gegaan.

Tolstoi ik smelt ook altijd van de lachjes. O+

Gisteren wou Banaan achteruit lopen (met hulp). Zette ik hem op zijn voetjes, moest ik eerst even wachten om te zien of hij zich niet naar achteren zou laten vallen. Hij had volgens mij ineens bedacht dat er iets achter hem was want hij liep ook met handjes achter zijn rug.

Geen DFD bijdrage van mij. Wel eentje op mijn netvlies van zondag. Mijn zus had een houten loopfietsje meegenomen. Dat duurde een paar minuten, toen stond hij er stokstijf bovenop. Die zetten we voorlopig maar veilig weg. ;)
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_185431399
quote:
1s.gif Op woensdag 6 maart 2019 13:32 schreef vencodark het volgende:
[..]

Met zo’n bakje past dat niet.
Nee hoor, dat bakje is even gebruikt en daarna al heel snel verwijderd.
Dat is jammer, bij mijn doosje paste dat wel maar ligt nu alsnog nutteloos te wezen in de kast.

Zal weer gaan lurken, tot over 2 maand :o :W
pi_185436464
Wat een poos wakker Sylver! :O Vandaag de dag nog een beetje doorgekomen?

Oh dat lijkt me ook wel schrikken pkm!

FF wat balen van de wagen ja! En schrikken van het rennen. :X

Casper vindt de wagen nog wel oké, als ie er eenmaal in zit dan. Ik heb ontdekt dat het bij enorm overstrekken alleen maar werkt als ik echt gewoon doorzet met in zithouding duwen :') ook vet leuk in het openbaar altijd, dan breekt het zweet me vaak ook wel even uit :') . Als ie dan zit is het ook meteen goed, maffe dreumesen ook af en toe 8)7
pi_185437969
quote:
0s.gif Op woensdag 6 maart 2019 15:30 schreef Elleska het volgende:
[..]

Dat is jammer, bij mijn doosje paste dat wel maar ligt nu alsnog nutteloos te wezen in de kast.

Zal weer gaan lurken, tot over 2 maand :o :W
Watvoor merk doosje was dat? In de funkybox passen hier ook 2 pakjes waterwipes. De andere merken zien er lager uit dus verwacht dat het dan niet past. Hoop dan dat ze laag genoeg zijn om erbij te kunnen. Anders is het idd irritant.

Links- of rechtshandig ben ik ook benieuwd naar. Ben zelf ook links en ben dus heel benieuwd. Ik zie nog totaal geen voorkeur in haar handelen.

En auto’s zijn hier ook de bom. Ze wijst ze allemaal na. Ik maakte laatst een slowmotion filmpje toen ze van de glijbaan ging. Onder het glijden wijst ze naar een auto. Hilarisch!
Als ik zeg dat ik ga werken of weer thuis kom roept ze standaard ‘mama, autooo!!’
Daarnaast sleept ze net zo graag met poppen. Dat kopie gedrag _O- Oma kijkt vaker in de luier of ze gepoept heeft dus zij doet dat bij de pop en zegt dan ‘nea, neet poept’ :D

De kinderwagenstrijd is ook herkenbaar, maar gaat nog redelijk. Ze houdt lopen nog niet superlang vol en wil dan wel zitten gelukkig.
  woensdag 6 maart 2019 @ 21:04:42 #203
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_185438688
Jacob deed afgelopen weekend voor het eerst een perfecte plank toen ik hem in het autostoeltje wilde stoppen. Bijzonder onhandig! Ik krijg het niet snel warm maar toen wel, wat een geworstel zeg. Of eigenlijk wat een gepraat voor hij bereid was zich vast te laten gespen. Met de wagen nog niet echt problemen, want hij loopt nog niet dus doorgaans gaat hij wel gewoon zitten.

Verder is hij zo gezellig de laatste tijd *; . Gelukkig maar want daarvoor hadden we veel (kiezengerelateerd) gepiep en gedoe.
Hij heeft een heel schalks nieuw glimlachje waarbij zijn wangen ongeveer 2x zo breed worden en hij kan zo hard schateren om iets simpels als een autootje verstoppen in mijn broekspijp of ronddraaien op straat. En de communicatie wordt ook steeds leuker. Bij het ophalen van het kdv vanmiddag vroeg ik of ik een ei voor hem zou koken bij het avondeten. Je ziet hem dat een paar seconde verwerken, en toen begon hij fanatiek in zijn handen te klappen. Hij at inderdaad dat ei en verder niks :Y) .

O+ voor al jullie verhalen! Ben even te druk voor meer inhoudelijke reactie. Het enige dat ik nog even wil doen is Noud uitzwaaien, omdat ik begreep dat die al zowat 2 is. Ongelooflijk. :W .
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_185442176
Oh klinkt gezellig, Lemijn. O+ .

En de plankfase: ik weet het nog goed van I. Die kocht ik op een gegeven moment om met een koekje, als ik haar in een wagen moest krijgen. O+ . Dat je al meteen een principe overboord gooit. Maar het was gelukkig allemaal tijdelijk. Nu doet ze gewoon altijd keurig wat ik wil. :P .
Ysje vertoont er ook al kenmerken van, en dan vooral bij het aankleden of luier verschonen. Begint ie ook heel hard en hysterisch 'auw auw auw' te roepen en dan denk je echt dat er iemand gemarteld wordt. :') . Hij gooit dat ook in de strijd als I met een vinger naar hem wijst en hij vreest dat ze iets van hem wil afpakken of weer eens een knuffel wil geven waar hij niet op zit te wachten. "Auw auw!" Drama queen. O+ .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_185447059
Oh, hoe herkenbaar dat planken, hier is ze er ook een ster in :X Ze is nu al sportiever dan haar moeder :P

Wat een leuke updates bij Jacob, hier begrijpt ze ook heel veel als het om eten gaat _O-

Ik zag langskomen dat Noud het topic bijna gaat verlaten, alvast gefeliciteerd *O* Wat is hij al groot zeg O+

Verder niet helemaal bijgelezen, mijn dreumes vergt ineens veel meer tijd en aandacht, grotendeels op een leuke manier :Y O+ Ik vind het nu ook echt leuk om met haar te spelen, er is meer interactie.
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_185447434
Een vraag: als jullie een hele dag / dagen met jullie dreumes thuis zijn, kom je dan ook aan andere dingen toe behalve je dreumes?

Reden:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_185447744
quote:
0s.gif Op donderdag 7 maart 2019 09:57 schreef TolstoiFan het volgende:
Een vraag: als jullie een hele dag / dagen met jullie dreumes thuis zijn, kom je dan ook aan andere dingen toe behalve je dreumes?

Reden:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hier lukt me ook weinig om te doen hoor, de was lukt meestal tijdens haar dutjes, maar echt huishouden doe ik in het weekend als manlief thuis is. Dan kan ik ongestoord mijn ding doen. Nu heb ik niet het meest opgeruimde huis, maar dat moeten ze maar accepteren. Zolang het maar een beetje schoon is vind ik het al snel best.

Oh, en mijn dochter is doodsbang voor de stofzuiger, dus dat lukt me ook niet als ze wakker is. Ze zet het dan echt op een heel verdrietig en paniekerig huilen :o
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_185447806
Wij hebben sinds kort n robotstofzuiger die rondjes door t huis rijdt als vriend en ik savonds afgepeigerd op de bank hangen. Dat is t geld echt ontzettend waard :D

De afwas en de was stapelt hier op tot vrije dagen en weekend, is nog wel te overzien :Y
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_185447859
Als ik op maandag alleen thuis ben met Ysje dan lukken de volgende dingen:
stofzuigen, dweilen (als hij slaapt), keuken opruimen/schoonmaken, beetje opruimen, was opvouwen, koken.

En dan heb ik een goede dag, als dat allemaal lukt. Want als hij huilerig is, om wat voor reden dan ook veel aandacht nodig heeft, dan lukt het veel minder. Ik ga me daar ook niet druk over maken, het gaat zoals het gaat.

Maar, even los daarvan, waarom zou je daarover een discussie moeten aangaan met je ouders, je bent hun geen verantwoording verschuldigd en waarom bemoeien zij zich daarmee? Ervaren jullie het zelf als een probleem en vragen jullie om advies of is het gewoon dat zij steeds hun mening geven?

Ik heb bijvoorbeeld ook dat ik denk: ik heb 1 dag in de week dat ik echt alleen ben met Ysje, daar wil ik samen met hem ook gewoon van genieten. Dus als het mooi weer is, gaan we lekker naar de speeltuin, alle aandacht voor hem en dan is thuis de boel maar niet spik en span. Dat andere mensen of je ouders daar misschien andere keuzes in zouden maken, is niet relevant. Het is niet hun huis, niet hun kind, niet hun leven. :) .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_185447963
Ik ga ook tien keer liever leuke dingen doen met de kapitein als we samen vrij zijn O+ avonturen beleven vind ik belangrijker dan de afwas
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_185448061
Kaptein en ik hebben vandaag n nieuw record gevestigd :D ik zette hem om acht uur af op het
Kdv, reed van Rotterdam naar den haag, werd om 9 uur gebeld dat hij flinke koorts had en of ik hem wilde komen ophalen. Dus weer den haag - - > rotterdam en om kwart voor tien zaten we weer samen thuis op de bank _O-.

Ik hoor om me heen veel drama verhalen over killer buikgriep met kots en diarree, hoop dat we niet die kant op gaan :X
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_185448293
Tolstoi, ik doe het huishouden met Banaan samen. Vindt hij ook leuk. Soepeltjes gaat het niet (altijd) hoor. Zo pakte hij de WC-borstel en ging de WC soppen. Die borstel pakt hij helaas niet bij het handvat maar bij de borstel. :r En daarna zwiepte hij met die natte borstel rond.
Douchebak ging hij in staan terwijl ik hem aan het spoelen was. Schoon setje kleding dus.
Verder ook robotstofzuiger, vindt hij prachtig. Dweilen, vaatwasser inruimen, stoffen, boodschappen doen en opruimen, wassen en vouwen, doen we allemaal samen. Maar goed, aangezien ik altijd thuis ben met hem zou ik anders ook weinig gedaan krijgen. Dutjestijd gebruik ik dan lekker voor mezelf en de middag hou ik altijd vrij om leuke dingen te doen. En wat niet lukt, doen we morgen misschien.
Vorige week deed ik een uur over een raam buiten wassen omdat hij de straat op bleef wandelen. Sinds vandaag hebben we een glazenwasser. :s)

Overigens vindt mijn schoonmoeder dat ik naast Banaan en het huishouden ook wel meer kan klussen in huis. o|O En het commentaar over zijn slaaptijden was laatst helemaal van den zotte. Mensen moeten altijd wat te zeiken hebben.
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
  donderdag 7 maart 2019 @ 10:51:32 #213
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_185448345
Noud al bijna 2! Alvast gefeliciteerd en wat is hij groot, zeg!! O+
Ik mis eigenlijk best een overzicht zoals dat in het babytopic was. Voor mijn gevoel is Ysje namelijk ook al super lang 'bijna jarig' maar eigenlijk heb ik echt geen idee en zou hij best van mei kunnen zijn :')

Muppet wil juist iets te graag in de wandelwagen. Als we gaan lopen, loopt ze zo een uur of langer. Maar zodra we de deur uit stappen met de wagen is het stervende zwaan tot ze in de wagen mag zitten. Liever lui dan moe, blijkbaar..

Tolstoi, ik sluit me aan bij Franny: wat maakt het uit wat zij er van vinden? Heb je zelf last van de rommel/viezigheid? Muppet vindt het leuk om te 'helpen' bij stofzuigen, de was vouwen, de vaatwasser uitruimen, koken.. Dat soort dingen lukken nog wel, dus, ook als we veel buiten zijn geweest. De was en dweilen kan tijdens haar slaapje, maar omdat mijn vrije dag op vrijdag is, laat ik dat meestal tot het weekend. Dan doen we ook de rest van het huis zuigen/dweilen/poetsen.
Maar het scheelt dat ik een poetsgrage schoonmoeder heb, die om de week oppast. Zij gaat dan ook even met de stofzuiger door het huis, lapt de ramen, doet de keuken wat uitgebreider.. Die dingen hoeven wij dus niet te doen :s) (overigens vragen wij haar hier nooit om, hoor. Als kind slaapt begint ze zich te vervelen en schijnbaar gaat ze dan het allerliefste poetsen :? :D )
pi_185448799
quote:
0s.gif Op donderdag 7 maart 2019 09:57 schreef TolstoiFan het volgende:
Een vraag: als jullie een hele dag / dagen met jullie dreumes thuis zijn, kom je dan ook aan andere dingen toe behalve je dreumes?

Reden:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nee. Het dweilt gewoon niet lekker met twee blagen om je been geklemd.
pi_185448875
quote:
0s.gif Op donderdag 7 maart 2019 09:57 schreef TolstoiFan het volgende:
Een vraag: als jullie een hele dag / dagen met jullie dreumes thuis zijn, kom je dan ook aan andere dingen toe behalve je dreumes?

Reden:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ligt eraan wat voor kind je hebt, wat je zelf wilt en hoe je dag loopt, denk ik.
Met mijn zoon kwam ik ook nergens aan toe, met dochter zeker wel.
Ik probeer het wel een beetje te verdelen. Wanneer ze tevreden is met spelen/aandacht, eten, schoon etc. dan kan ik ook even schoonmaken en bezig zijn. Ik staak wel als ze echt gaat protesteren of probeer het gauw even af te maken.
Of ik parkeer haar even in de box of in haar bed als ik echt even de was wil ophangen of dweilen.
Ieder vult zijn dagen anders in hoor. Voel je vooral niet schuldig! :)
pi_185450322
Tolstoi, zo zat ik me gisteren te verbazen over ouder-peuterdans dat om 9:15 begint. Wij zijn altijd pas rond 10 uur klaar met ontbijten, dus geen idee hoe ouders dat (willen) redden op hun vrije dag... En eten doen ze zelf, dus dat duurt niet drie keer zo lang als bij 1 kind (brood smeren wel natuurlijk).

Verder krijg ik de was overdag gedaan (inclusief uithangen/in de droger, exclusief opvouwen), boodschappen en koken (meestal). Keuken opruimen doen we direct na het koken. Dweilen doe ik op m'n kindloze middag, want dat kost me een uur inclusief alles opruimen. Als ik langer moet werken dweilen we dus een week niet. Stofzuigen is hier ook paniek, maar ik veeg wel na elke maaltijd met de bezem (is ook wel noodzakelijk). Grotere schoonmaakdingen doe ik vaak in het weekend voor ik ongesteld wordt :')
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸&gt;&lt;(((º&gt;
pi_185450959
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 maart 2019 23:03 schreef LaBelleFleur27 het volgende:
En bol.com verkoopt blijkbaar alleen maar de playtray maar door jouw opmerking van binnen de poten Nolita kwam ik aan het denken en kwam ik achter het bestaan van de tray. :P

@:malteser bedankt voor je hulp! :) Ik lig in bed maar de stoel en baby-set hebben we vorig jaar nieuw aangeschaft dus ik ga er nu vanuit dat ik de goede versie heb :P. De tray is nu ook besteld dus ik denk dat de playtray weer retour gaat.

Wij hebben de Luma Easy Wipe voor de billendoekjes en tot nu toe geen klachten :)
Welke is het geworden?
pi_185451101
Ik doe het huishouden ook samen met V.
Hij vindt het leuk als ik de wasmachine aanzet want dan gaat hij draaien ‘oohhh!’
Als ik de was opvouw pakt hij de schone was uit de kast en gooit deze in de wasmand ^O^
Vaatwasser doen we ook samen, tegenwoordig brengt hij zijn eigen vaat naar de vaatwasser O+
Stofzuigen moet hier elke dag omdat we een hond hebben en die maakt echt een zooi, V kijkt dan meestal tv.
Dweilen doen we als hij slaapt.
Tijdens het koken hangt hij in de lades en haalt alle pannen en ketels eruit en stopt ze weer terug.
Moet zeggen dat het minder soepel gaat nu ik tegen het einde loop maar het is nog goed te doen samen.

Daarbij, als jij je niet stoort lekker laten gaan toch?
Hier is het ook niet schoon als ik heb gepoetst, V loopt de hele dag met crackers door het huis :')
pi_185451799
@Tolstoi even snel want druk & buiten de deur, maar net als Flav doe ik hier zoveel mogelijk samen met het ukkie. Hij 'helpt' bij de was, avondeten voorbereiden, vaatwasser uitruimen, met stoffen, van alles eigenlijk. Vindt -ie leuk, dus geldt meteen als entertainment. ^O^ Dingen waar ik 'm niet bij kan gebruiken (strijken, wc boenen) doe ik als -ie tussen de middag slaapt en stofzuigen en dweilen doe ik als Günther met z'n vader naar zwemles is of boodschappen gaat doen met oma. We hebben geen huisdieren en zijn maar met z'n drieën, dus ik vind één of twee keer per week stofzuigen + dweilen wel prima :+

[ Bericht 2% gewijzigd door minilot op 07-03-2019 14:01:56 ]
Let me see you stripped down to the bone
pi_185451881
quote:
2s.gif Op donderdag 7 maart 2019 10:21 schreef Franny_G het volgende:

Maar, even los daarvan, waarom zou je daarover een discussie moeten aangaan met je ouders, je bent hun geen verantwoording verschuldigd en waarom bemoeien zij zich daarmee?

En helemaal dit! ^O^
Let me see you stripped down to the bone
pi_185451959
Overigens ga ik ook gerust de was ophangen op zolder of even douchen als Günther in de woonkamer verdiept is in iets zelfspelerigs, dan stoor ik 'm liever niet. Op de benedenverdieping is niets waarmee -ie zich eigenhandig om zeep kan helpen dus ik kan probleemloos een kwartiertje op een andere verdieping zijn en dan hoor ik het wel als -ie het om het één of ander op een brullen zet.
Let me see you stripped down to the bone
pi_185452390
@TolstoiFan, het ligt een beetje aan de dag die de dreumes heeft. Meestal is ze heel blij en kan ze zich goed vermaken. Dan neem ik haar mee naar de betreffende ruimte waar ik 'iets' wil doen. Maar dan gaat het altijd over de was ophangen/opvouwen, de keuken schoonmaken of gewoon een beetje opruimen. Grotere klussen zoals de vloer dweilen en de badkamer schoonmaken doe ik altijd zonder kinderen in de buurt, werkt net even wat handiger.
Maar soms heeft M ook een bui dat ze echt niet van mijn schoot af wil. En dan krijg ik dus niks gedaan :)
pi_185452754
Tip voor de jongere dreumesen hier (<18 maanden) in de regio Rotterdam volgende maand: twee dansers, een cellist en een altviolist improviseren een voorstelling bij elkaar met behulp van de kleine bezoekertjes :)
https://www.dedoelen.nl/agenda/16888//BB_10_18_maanden_/
Let me see you stripped down to the bone
pi_185452946
Dank voor jullie reacties, fijn om te lezen!
Meestal gebruik ik de slaapjes van Simon om schoon te maken, dan heb ik op de 4 dagen dat ik thuis ben zo'n anderhalf - twee uur de tijd. Van die 4 dagen probeer ik 1 dag tijdens zijn slaapje tijd voor me zelf te nemen (lekker hangen op bank, slapen, internetten enz.). Met deze tijd krijg ik het huis behoorlijk op orde, ben er redelijk tevreden mee (en ik leg de lat nogal hoog voor mezelf :{ ) Al met al loopt het dus best aardig.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_185453226
quote:
0s.gif Op donderdag 7 maart 2019 14:41 schreef minilot het volgende:
Tip voor de jongere dreumesen hier (<18 maanden) in de regio Rotterdam volgende maand: twee dansers, een cellist en een altviolist improviseren een voorstelling bij elkaar met behulp van de kleine bezoekertjes :)
https://www.dedoelen.nl/agenda/16888//BB_10_18_maanden_/
Zo leuk :o gaan jullie?
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_185453292
quote:
0s.gif Op donderdag 7 maart 2019 15:07 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]

Zo leuk :o gaan jullie?
Wel voornemens :Y
Let me see you stripped down to the bone
pi_185453361
Ik vind het wel veel, 4 dagen werken plus heel je huis moeten onderhouden en op die andere dagen nog grotendeels voor Simon zorgen. Normaal gesproken is het verdeeld qua zorg/schoonmaak en werken, nu lijkt alles op jou neer te komen alsof je een alleenstaande moeder bent. Ik weet niet wat er mis is met je man, maar kan hij niet evt wat opruim/schoonmaakklusjes overnemen die hij wel kan? Op de dagen dat jij ook thuis bent heeft hij daar ook tijd voor. Dan kunnen jullie allebei relaxen als Simon op bed ligt.

Nog beter is het overigens om dat hele schoonmaken gewoon los te laten. Bedenk voor jezel wat je echt belangrijk vindt en probeer daar tijd voor te maken, en de rest doe je alleen als je er tijd voor over hebt.

Ik loop overigens ook gewoon naar boven om dingen te doen terwijl ze alledrie beneden zijn. En soms ren ik dan snel naar beneden omdat er een heel hard huilt, waarna meestal blijkt dat de ander er vandoor rende met haar Lego blokjes/boek :')
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸&gt;&lt;(((º&gt;
pi_185453835
Tolstoi, dat klinkt ingewikkelder dan ik uit je eerste post begreep. Je schrijft: 'doen we het dan inderdaad niet handig?'. Ik denk niet dat dat de juiste vraag is. Hoe voel je je nu bij de verdeling, hoe zien jullie het het liefste voor je?
Als je man niet kan helpen in het huishouden, is het een optie om een schoonmaker aan te nemen? Of wellicht wel je vader wel twee uurtjes in de week helpen met e.e.a. :D
pi_185456330
Lekker makkelijk praten van je vader, Tolstoi. Heeft hij ook ooit werk, de zorg voor een kind (of kinderen) en het huishouden in z'n eentje gedaan? Ik gok zo van niet. (Sorry als ik me vergis :+ .).

Ik werk ook vier dagen (officieel 3,5 maar onderwijs, dus dat zijn er vier, en ik doe ook nog wat eigen dingen in die tijd), ik ben niet de hoofdkostwinner, maar ik vind dat ik op zich genoeg tijd over houd voor mijn kinderen. Waarbij de prioriteit dus altijd bij de kinderen ligt, en niet bij het huishouden. Daarnaast doen mijn vriend en ik het huishouden samen. Dat moet ook wel vind ik, als je allebei werkt. Eerlijk gezegd liggen de verhoudingen bij jouw thuis momenteen wel erg scheef. Dat is te zwaar voor jou, volgens mij.

Als ik jou was, zou ik bij vier dagen werken, een schoonmaakster nemen. Als je drie dagen werkt, maar dan wel eigenlijk een dag bezig bent per week met het huishouden dan zou ik eerder kiezen voor de optie van vier dagen + schoonmaakster. Dat is de investering dan wel waard.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_185456368
quote:
0s.gif Op donderdag 7 maart 2019 15:35 schreef OliviaIsTaken het volgende:
Tolstoi, dat klinkt ingewikkelder dan ik uit je eerste post begreep. Je schrijft: 'doen we het dan inderdaad niet handig?'. Ik denk niet dat dat de juiste vraag is. Hoe voel je je nu bij de verdeling, hoe zien jullie het het liefste voor je?
Als je man niet kan helpen in het huishouden, is het een optie om een schoonmaker aan te nemen? Of wellicht wel je vader wel twee uurtjes in de week helpen met e.e.a. :D
:D :D :D Mijn vader helpen :D :D :D Ten eerste is mijn vader niet van het schoonmaken (echt zo'n traditionele verdeling: moeder zorgt voor kids en doet het huishouden en vader werkt en doet verder nik). Ten tweede wonen mijn ouder op anderhalf uur rijden. Als mijn ouders bij ons zijn, dan wil mijn vader op zich wel helpen met de bijzondere klussen (bv. problemen met het toilet oplossen).

quote:
0s.gif Op donderdag 7 maart 2019 15:15 schreef FlyingFish het volgende:
Ik vind het wel veel, 4 dagen werken plus heel je huis moeten onderhouden en op die andere dagen nog grotendeels voor Simon zorgen. Normaal gesproken is het verdeeld qua zorg/schoonmaak en werken, nu lijkt alles op jou neer te komen alsof je een alleenstaande moeder bent. Ik weet niet wat er mis is met je man, maar kan hij niet evt wat opruim/schoonmaakklusjes overnemen die hij wel kan? Op de dagen dat jij ook thuis bent heeft hij daar ook tijd voor. Dan kunnen jullie allebei relaxen als Simon op bed ligt.
Het is zeker niet zo dat mijn man niks doet hoor. Hij kookt elke dag en hij doet vooral veel buiten rondom het huis (tuin bv.), hij doet altijd de vuilnis en maakt ook gewoon toiletten en badkamer schoon als het nodig is. Maar niet op de dagen dat hij voor Simon zorgt, dan ruimt hij hooguit de afwasmachine in en uit. En dat is prima. Vaak krijgt hij ook fysiek een terugslag als hij teveel doet.

Het was vooral de kritiek van mijn vader, dat ik 4 dagen moet gaan werken en dat manlief tijdens die dagen naast de zorg voor Simon ook best het hele (of het grootste deel van) huishouden kan doen. Gewoon Simon in een hoekje neerzetten en gaan schoonmaken. Daardoor ging ik me afvragen hoe anderen dat deden en of wij het inderdaad onhandig aanpakten. Verdeling tussen manlief en mij is voor nu geen punt.
pi_185457633
Een man die elke dag kookt. Wat heerlijk. :9
Dat zou echt mijn grootste wens zijn. :Y)
pi_185458286
quote:
0s.gif Op donderdag 7 maart 2019 13:11 schreef Malteser het volgende:
[..]

Welke is het geworden?
De tray! Hij zit er net op en ik vind m een stuk mooier dan de playtray :Y
pi_185458526
Hier ook een vriend wat elke dag kookt! :D O+

Verder heb ik dagen dat mijn huishouden een zooitje is en dagen dat mijn huis schoon is. Ik heb gewoon een aantal dingen wat ik wel gedaan wel hebben (wekelijks schoon beddengoed, 3x per week dweilen, 1x per dag stofzuigen, was probeer ik aardig bij te houden en toilet en badkamer ook).

Dingen wat erbij inschieten: zooi wat ik op de eettafels leg daadwerkelijk opruimen, ramen lappen, met de plumeau langs het plafond :') plinten)

Lastig dilemma hoor! Er verder niks aantrekken van je vader denk ik..

Hoe is het met de kapitein ldg?
  donderdag 7 maart 2019 @ 19:22:16 #234
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_185458950
Ik heb geen plumeau en geen plinten en word acuut overspannen bij het idee van 3x per week dweilen. Ik heb dan ook een schoonmaakster die wekelijks komt, en raak daarbuiten nooit een stofzuiger of dweil aan. En sluit me aan bij Franny’s advies van 4 dagen werken en een schoonmaakster nemen (ook vanwege je worst case scenario met 70% van laatst verdiende loon). Maar dit zijn toch dingen die je altijd zelf moet beslissen omdat iedereen er anders in staat. Jammer is dat toch.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_185459012
quote:
1s.gif Op donderdag 7 maart 2019 19:03 schreef LaBelleFleur27 het volgende:
[..]

De tray! Hij zit er net op en ik vind m een stuk mooier dan de playtray :Y
^O^
Boks!
pi_185459100
Ik werk normaal gesproken drie dagen en ik heb ook een schoonmaakster. #luiemoederawardwinik

Maar echt, onze schoonmaakster _O_ Ze is goud waard!
pi_185459861
quote:
0s.gif Op donderdag 7 maart 2019 17:39 schreef TolstoiFan het volgende:
[..]

:D :D :D Mijn vader helpen :D :D :D Ten eerste is mijn vader niet van het schoonmaken (echt zo'n traditionele verdeling: moeder zorgt voor kids en doet het huishouden en vader werkt en doet verder nik). Ten tweede wonen mijn ouder op anderhalf uur rijden. Als mijn ouders bij ons zijn, dan wil mijn vader op zich wel helpen met de bijzondere klussen (bv. problemen met het toilet oplossen).[..]

Het was vooral de kritiek van mijn vader, dat ik 4 dagen moet gaan werken en dat manlief tijdens die dagen naast de zorg voor Simon ook best het hele (of het grootste deel van) huishouden kan doen. Gewoon Simon in een hoekje neerzetten en gaan schoonmaken. Daardoor ging ik me afvragen hoe anderen dat deden en of wij het inderdaad onhandig aanpakten. Verdeling tussen manlief en mij is voor nu geen punt.
Ik denk dat hierdoor ook gelijk duidelijk is waar die kritiek door komt, ik denk dat je vader jouw man als huisman ziet en dat hij daardoor al het schoonmaakwerk hoort te doen, zonder rekening te houden met de beperkingen van je man. Als je je zelf goed voelt bij de huidige verdeling gewoon niks met die kritiek doen.

Wij hebben geen schoonmaakster, vooral omdat ik geen zin heb in een onbekende in mijn huis. M'n schoonmoeder heeft het een paar jaar gedaan (tegen betaling, als aanvulling op haar prepensioen. Die afspraak stamde van voor mijn tijd) en dat was wel prima, maar een onbekende lijkt me niks. Dan maar een minder schoon huis.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸&gt;&lt;(((º&gt;
pi_185466832
Huishouden :')
Op vrijdag heb ik vrij en lukt het me om wasjes te draaien en drogen. Vaatwasser uit- inruimen, wat opruimen. Stofzuigen lukt meestal ook nog wel. Maar wat ik niet met N in de buurt wil doen zijn de vogelkooi en de badkamer + wc’s en ze slaapt te kort om beiden gedaan te krijgen.
Ik vind het ook belangrijk om samen met N te spelen / er op uit te gaan. Dat heeft altijd voorrang op het huishouden bij mij.

Mijn dreumes heeft weer een primeur. De hele dag niet slapen. :X
Ze was vanochtend om 9:15 wakker (viel
Gister pas om 22:15 in slaap) en opa en oma meenden dat naar bed gaan geen optie was vanmiddag. We waren pas laat terug van het werk en mede daardoor sliep ze pas om 20:30 vandaag.
Ik hoop dat dit een eenmalige actie was.
pi_185468134
Dat is ook niet wat Nolita :X

Over dat huishouden, iedereen heeft altijd een schoner en opgeruimder huis lijkt het :'). Toch denk ik ook al een poosje na over een schoonmaakster voor 1x per week. Ik ben het even rustig zitten verleerd het laatste half jaar ofzo. In elk slaapje maak ik schoon tot hij wakker wordt want dan kan het dus moet het. Misschien geeft dit dan iets meer rust ofzo.

Nou op naar hopelijk een betere nacht! Casper was afgelopen nacht wakker van 01:00-03:30 :{w. Maar morgen en overmorgen heb ik een cursus verder weg in het land en blijf ik in een hotel slapen dus ik heb sowieso een nacht doorslapen in in het vooruitzicht :')

[ Bericht 0% gewijzigd door LaBelleFleur27 op 08-03-2019 00:14:03 ]
pi_185470792
Oh Nolita, dat is een lange ruk voor zo’n kleintje, in wat voor humeur was ze toen je haar naar bed bracht? :o

Fleur, jeetje wat een nacht :{ :X Hopelijk kun je in het hotel lekker slapen!

Wat een ijverige huisvrouwen hier, ik doe wel wat tijdens de dutjes maar kan me ook iets te goed overgeven aan even lekker rustig op de bank zitten en niksen :@

Hier een nieuwe nogal vieze primeur, zodra de luier opengaat graaien naar de inhoud *O* Was erg fijn net met een enorme poepbroek, om haar handjes uit de buurt te houden en tegelijkertijd te vegen :') Kleine viespeuk is het :P
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_185471225
Ohja, ik hou ook erg van niksen maar dan komt het later alsnog op mijn bord. :')
Ik heb zo’n mijn fases. Tijdje keurig bijhouden en dan een tijdje rommelig als wat. :P

Hier trouwens een meisje dat in de nacht van de voedingen af is. *O*
Omdat ik toch weer nachtdiensten wil/moet draaien moest Z. toch eens stoppen met drinken bij mij.
Dat gaat nu bijna een week goed. Ze wordt per nacht al minder vaak wakker en wanneer ze wel wakker wordt, troosten we alleen met wiegen en even praten met haar.
Er komt dan nog wel wat protest maar ze accepteert het toch na een paar minuten.
Een enorme vooruitgang, al ben ik vreemd genoeg overdag nu meer moe na een goeie nacht dan voorheen met gebroken nachten. :')
pi_185471228
Haar humeur was nog wel prima gelukkig! Ze heeft zelden een slecht humeur als ze moe is. Bij naar bed brengen ging ze wel in verzet, maar dat hield ze maar heel even vol en toen was ze meteen in diepe slaap.
Stiekem denk ik dat ze best nog kan slapen in de middag. Ik denk ook wel eens dat het niks wordt en dan slaapt ze toch...

Rena, dat is een lekkere primeur ja!

Venco herkenbaar. Ik ben nog steeds bijna iedere dag wel moe, terwijl ik best aan wat uurtjes slaap kom. Nog wel altijd 1x wakker per nacht. Maar wat goed dat het zo soepel gaat zonder nachtvoeding!
pi_185472295
Ik verbaas me nogal over hoeveel jullie gedaan krijgen met dreumes die 'helpt'. Ik vraag me af of ik zo moeilijk ben of dat jullie gewoon duizend keer meer geduld hebben. :X Vaatwasser uitpakken kunnen we wel goed samen doen, maar daar houd het wel op.
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_185472481
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 maart 2019 09:48 schreef Nanuke het volgende:
Ik verbaas me nogal over hoeveel jullie gedaan krijgen met dreumes die 'helpt'. Ik vraag me af of ik zo moeilijk ben of dat jullie gewoon duizend keer meer geduld hebben. :X Vaatwasser uitpakken kunnen we wel goed samen doen, maar daar houd het wel op.
Z. helpt ook nergens bij hoor. :P
Vaatwasser vind ik gevaarlijk. Als ze valt, kan ze zomaar haar ogen uitsteken bij die bordenhouders. :X
En bij alle andere klusjes vind ik het eerder afremmend dan gezellig dat ze meehelpt.
Ik ben liever gauw klaar om dán tijd met haar te besteden dan extra lang bezig zijn.
Later mag ze helpen, doet mijn zoon nu ook.
pi_185472665
Exact dat heb ik ook. Levert veel meer frustraties op dan wat anders. En samen spelen is zoveel leuker. O+
Morgen ben ik vast weer mezelf.
  vrijdag 8 maart 2019 @ 10:14:43 #246
149959 SQ
snelle trees
pi_185472729
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 maart 2019 09:48 schreef Nanuke het volgende:
Ik verbaas me nogal over hoeveel jullie gedaan krijgen met dreumes die 'helpt'. Ik vraag me af of ik zo moeilijk ben of dat jullie gewoon duizend keer meer geduld hebben. :X Vaatwasser uitpakken kunnen we wel goed samen doen, maar daar houd het wel op.
je moet het "gedaan krijgen" ook niet als doel op zich zien dan :D het is spel. Ik kan het bij Noud wel beter hebben dan bij mauw, toen raakte ik er vooral nog door gefrustreerd.

En verder is mijn baby nu ook al geen dreumes meer :'( kadootjes zijn al uitgepakt, morgen taart! En hij is in de zevende hemel!

disclaimer
pi_185473568
Dat is al een echt peutertje SQ :o :Y
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_185474050
Inderdaad zeg, wat is 'ie al groot! O+. Alvast gefeliciteerd met Guus!

Ik doe het huishouden ook met Bob erbij. Als ze slaapt, werk ik (lessen voorbereiden, nakijken, dat soort dingen. Dat lukt écht niet met haar in de buurt). Eén keer in de twee weken hebben we een schoonmaakster en voor de ramen buiten hebben we een glazenwasser.
En dreumesjes kunnen prima helpen met het huishouden, inderdaad.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_185474351
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 maart 2019 10:14 schreef Stormqueen het volgende:
[..]

je moet het "gedaan krijgen" ook niet als doel op zich zien dan :D het is spel. Ik kan het bij Noud wel beter hebben dan bij mauw, toen raakte ik er vooral nog door gefrustreerd.
Maar als het dan toch spel is, speel ik liever actief met iets wat we beiden leuk vinden. Ik zie niet zo goed waarom je dan huishouden samen zou gaan doen.

Peuterfilmpje. O+ wat een knapperd is het zeg.
Morgen ben ik vast weer mezelf.
  vrijdag 8 maart 2019 @ 12:05:36 #250
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_185474583
Nanuke, ik denk dat het inderdaad een instelling is. Als Muppet slaapt, doe ik liever iets dat echt niet kan als ze er bij is (iets voor mezelf, voor de studie, etc). En als ze wakker is, is er ook maar zo veel duplo dat ik kan doen voor het m'n neus uit komt :P Dus als de was dan toch gevouwen moet worden, helpt ze en vindt ze dat ook echt leuk (helpen is net als Bob, trouwens, al ruimt ze de spullen voor de keuken ook echt op). Stofzuigen helpt ze door op de stofzuiger te zitten en een rondje te rijden. Zo is het voor mij win-win: kind is vermaakt, huishouden is iets gedaan ^O^

Wat fijn, Venco! *O* Nog even en ze slaapt gewoon per ongeluk een keer door! #moetnietgekkerworden Wanneer begin je weer met nachtdiensten?
  vrijdag 8 maart 2019 @ 12:06:59 #251
149959 SQ
snelle trees
pi_185474617
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 maart 2019 11:52 schreef Nanuke het volgende:
[..]

Maar als het dan toch spel is, speel ik liever actief met iets wat we beiden leuk vinden. Ik zie niet zo goed waarom je dan huishouden samen zou gaan doen.

Peuterfilmpje. O+ wat een knapperd is het zeg.
Omdat ze daar ook veel van leren en ze het ook vaak erg leuk vinden. Die van mij iig ;)

Wat een fijn hulpje, dad! O+
disclaimer
pi_185475346
Ik vind het ook wel een voordeel dat hij er door leert dat het huis niet met een druk op de knop schoon is, maar dat daar wat voor gedaan moet worden. Dus spelenderwijs een beetje helpen vind ik ook daarom belangrijk. Niet dat we zo veel doen in het huishouden, maar toch wel iedere dag iets.
  vrijdag 8 maart 2019 @ 13:34:36 #253
221912 minilot
Nancy boy
pi_185476243
Hier vind ik het ook belangrijk dat Günther ziet wat het betekent om het huis een beetje aan kant te krijgen en hij beschouwt bijvoorbeeld het helpen met de vaatwasser uitruimen echt nog niet als klusje, maar gewoon als gaaf spel.

Ik speel sowieso bewust niet zo vaak actief met 'm: de uren die er thuis zijn tussen eten, slapen en naar buiten gaan laat ik 'm expres zoveel mogelijk zelf aanklooien met allerhande materialen waar -ie zelf bij kan en ik bemoei me er zo min mogelijk mee. Onze lol hebben we dan wel tijdens het eten, tijdens het verschonen, bij samen naar de bieb, in het geknuffel voorafgaand aan bedtijd, enzovoorts. 'Vrije' speeltijd op de grond, wat elke dag minstens een paar uur is, is echt z'n eigen pakkie-an.
Let me see you stripped down to the bone
  vrijdag 8 maart 2019 @ 13:38:01 #254
221912 minilot
Nancy boy
pi_185476299
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 maart 2019 08:13 schreef rena het volgende:
Hier een nieuwe nogal vieze primeur, zodra de luier opengaat graaien naar de inhoud *O* Was erg fijn net met een enorme poepbroek, om haar handjes uit de buurt te houden en tegelijkertijd te vegen :') Kleine viespeuk is het :P
Ai, fijn is dat he? :')
Wat ik doe bij een poepbroek: ik leun over de beeb heen, plant mijn linkerelleboog aan z'n andere kant op het verschoonkussen en zo ligt -ie met zijn romp in het driehoekje tussen mijn lijf en linkerbovenarm. Dan heb ik mijn linkerhand een beetje en mijn rechterhand helemaal vrij voor het verschonen, en die maaiende armpjes van Günther kunnen helemaal nergens bij. ^O^
Let me see you stripped down to the bone
  vrijdag 8 maart 2019 @ 13:39:52 #255
221912 minilot
Nancy boy
pi_185476344
Venco, wat goed! :D *O*
Let me see you stripped down to the bone
pi_185477044
Hebben jullie dreumesen dan niet dat ze meteen naar de gevaarlijke dingen grijpen in de vaatwasser? Wij hebben wel eens gehad dat Simon wilde helpen en meteen naar een scherp mes in het bestekmandje greep :X

Vanochtend nieuwe schoenen gekocht, maat 24 :o Wat een prijzen voor die mini schoentjes zeg!
Wij waren ¤ 70 kwijt. Wel leuke schoenen, maar toch wel veel geld voor schoenen waar ie 3-4 maanden meedoet :)
Daarna nog wat nieuwe kleertjes maat 92 geshopt tot Simon er klaar mee was en in de winkel allemaal kleding in het rond ging gooien :+ :+

Nu nog even snel wat schoonmaken :7
  vrijdag 8 maart 2019 @ 14:16:32 #257
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_185477117
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 maart 2019 14:13 schreef TolstoiFan het volgende:
Hebben jullie dreumesen dan niet dat ze meteen naar de gevaarlijke dingen grijpen in de vaatwasser? Wij hebben wel eens gehad dat Simon wilde helpen en meteen naar een scherp mes in het bestekmandje greep :X
Jawel, die moet je dus zelf snel als eerste er uit halen :7
  vrijdag 8 maart 2019 @ 14:17:53 #258
149959 SQ
snelle trees
pi_185477145
Noud grijpt ook altijd meteen naar de schilmesjes, die hebben zulke vrolijke kleurtjes. Maar goed, dat ligt niet aan hem. Mijn poets legt de schilmesjes ook altijd bij het kinderbestek :+
Hij stond laatst ook ineens met mijn koksmes, had ie uit de laai gepakt. Mijn nieuwe keuken krijgt dus een beschermde kindproof messenla :')
Maar ter geruststelling: hij heeft zich er nooit (serieus) aan verwond. Dat loopt echt niet meteen zo'n vaart. Als je er naast staat (daar ga ik van uit) kun je meteen uitleggen dat het "auw pijn" is, dan houdt het snel genoeg op ;)
disclaimer
pi_185477595
V vindt het gewoon leuk op mee te helpen.
Als ik de was sta te vouwen komt hij vanzelf en begint op te ruimen. ‘Heppe’ zegt ie dan en loopt van de kast naar de wasmand op en neer.

Gister kwam hij dus met zijn bordje aan, ‘op’ zei ie en liep naar de vaatwasser.
Toen ik hem openmaakte legde hij dus ook daadwerkelijk zijn bordje daarin O+

Ik vind het ook gewoon leuk om zo met hem bezig te zijn, hij lijkt meteen al zo wijs.
pi_185477663
Ik haal altijd heel snel alles wat kwaad kan eruit. Net als wanneer ze de boodschappen mogen uitladen, dan pik ik ook snel de eieren en dingen van glas er tussenuit. Op onze opvang moeten de kinderen ook zelf de was vouwen.

Ik zie het idd ook als onderdeel van opvoeden, het gaat niet allemaal vanzelf. Zo weiger ik ook al een tijdje hun losse afval weg te gooien (koekpapiertjes, bananenschillen etc) of waterflessen aan te geven. Alleen als een fles leeg is mogen ze hem komen brengen, want ze kunnen nog niet zelf bij de kraan.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸&gt;&lt;(((º&gt;
pi_185477973
Simon is ook wel van het opruimen. 's Avonds als ie naar bed gaat, helpt ie ook altijd met opruimen van zijn speelgoed. Soms doet ie dat heel voortvarend en soms heeft ie net al zijn duplo in de bak gedaan en kiepert ie vervolgens weer die hele bak leeg terwijl ie "veel, veel" roept :D

Het blijven leuke wezentjes, die dreumesen O+
  vrijdag 8 maart 2019 @ 17:22:46 #262
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_185480529
Mie helpt wel met de tafel dekken en afruimen: onderzetters en plastic bakjes e.d. van en naar de keuken brengen vindt hij hartstikke leuk. Was rondsjouwen ook.
O+

Verder hebben wij gewoon het huishouden van Jan Steen. :@


Gisteren naar de HAP geweest met hem. Hij had al vanaf maandag koorts en hij gebruikte zijn rechterbeen nauwelijks. :o :'( .
Ik dacht dat hij de hele dag niet van mijn schoot wilde omdat hij gewoon zielig en ziekig was, maar opeens viel het kwartje dat hij gewoon niet kon/wilde lopen. Ik vond het ook al zo gek dat hij huilend naast zijn kinderstoel bleef staan nadat we hem eruit hadden gehaald.
Dus 20.30 gisteren viel dus het kwartje dat hij dus de hele dag niet kon/wilde lopen.
Moesten natuurlijk langskomen. Conclusie was: oorontsteking en daardoor (als reactie op de oorontsteking) een ontstoken heupgewricht. Nog noooooit van gehoord :o.
Nu dus pijnstilling en het gaat een stuk beter met hem gelukkig ^O^
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
pi_185480851
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 maart 2019 14:43 schreef FlyingFish het volgende:
Ik haal altijd heel snel alles wat kwaad kan eruit. Net als wanneer ze de boodschappen mogen uitladen, dan pik ik ook snel de eieren en dingen van glas er tussenuit. Op onze opvang moeten de kinderen ook zelf de was vouwen.

Ik zie het idd ook als onderdeel van opvoeden, het gaat niet allemaal vanzelf. Zo weiger ik ook al een tijdje hun losse afval weg te gooien (koekpapiertjes, bananenschillen etc) of waterflessen aan te geven. Alleen als een fles leeg is mogen ze hem komen brengen, want ze kunnen nog niet zelf bij de kraan.
Eens hoor, stukje opvoeden maar dat hoeft niet met 15 maanden al. :P
Dat kan prima zodra ze lopen en steeds meer gaan begrijpen etc.
Langzaam komt er steeds een beetje bij natuurlijk.
pi_185482100
Er is natuurlijk ook wel een onwijs verschil tussen niet samen het huishouden doen en een dreumes die er niets van mee krijgt, en ook tussen liever dan actief samen spelen en de hele dag alleen maar samen spelen. Maar ik vat het te persoonlijk op dus ik zal er verder niets meer over zeggen.

Dirk en ik waren naar het ziekenhuis woensdag en ik kreeg vandaag de bloeduitslagen: beter dan verwacht! Er zijn dus nog geen andere medicijnen dan antibiotica nodig, ik ben blij verrast. Nu is het wachten op de uitslagen over z'n respons op de vaccinaties en dan kunnen we er weer 6 maand tegenaan. :)

Verder vind ik dit ook echt weer een hele leuke periode. Hij leert ineens allemaal nieuwe woordjes, snapt zóveel en maakt op zijn manier grapjes. Ik geniet me suf. O+
Morgen ben ik vast weer mezelf.
  vrijdag 8 maart 2019 @ 19:20:50 #265
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_185482500
Wat een goed nieuws, Nanuke! Fijn zeg.

En natuurlijk zit er veel tussen niks en alles met je dreumes doen. Mij lijkt dat het ook wel van je dreumes afhangt en van hoeveel je partner doet en hoeveel je werkt, etc. Dus vergelijken heeft niet heel veel zin. Ik vind het wel leuk om al die varianten te horen juist. Zo wassen wij vaak samen af: Jacob op zijn toren rechts van mij, mag alles in het water gooien behalve wat stuk kan en ik er al in heb gedaan. Dan links van mij om alles weer aan te pakken en in het afdruiprek te zetten. En als hij echt een goede dag heeft wil hij daarna ook weer alles aangeven voor het afdrogen. Je moet wat als je geen vaatwasser hebt... En ja, dan pakt hij wel eens een mes vast. Maar hij imiteert mij dus doet dat gewoon aan het handvat. De echt scherpe houd ik meestal wel uit de buurt gelukkig.

SQ, die straatpuzzelbaan zou Jacob fantastisch vinden. Waar heb je 'm vandaan?

LadyS, wat akelig van de oorontsteking en het niet willen lopen! Fijn dat het alweer beter gaat.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  vrijdag 8 maart 2019 @ 19:28:21 #266
149959 SQ
snelle trees
pi_185482680
Aw wat sneu ladyS! Daar denk je toch niet aan :o beterschap :*

Lemijn, het is waytoplay! Erg leuk en flexibel speelgoed!
disclaimer
  vrijdag 8 maart 2019 @ 21:35:18 #267
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_185485380
@SQ dank! Eens zien of ik me nog 5 maanden kan inhouden :s) .
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_185485963
Ik vind het ook wel interessant te lezen hoe iedereen het op zijn manier aanpakt.

LadyS, wat ontzetten sneu voor Mie. In ieder geval fijn dat de pijnstilling werkt en dat het beter gaat. Ook nog nooit gehoord dat zoiets kan. Beterschap :*

Nanuke, wat een goed nieuws, fijn!

Hier gaat het 's avonds naar bed brengen sinds een paar nachten weer bagger :'( :'( Ben net een uur en 40 minuten bezig geweest en nog slaapt ie niet. Zolang je bij hem zit, is het prima. Simon slaapt dan ook niet, maar ligt alleen maar te kijken of je er nog zit. Zodra je ook maar iets beweegt, gaat ie piepen en rechtop zitten. Na bijna 2 uur was ik er klaar mee, manlief zit nu bij hem :{ Het is wel hartverscheurend als ie helemaal overstuur huilend "mama, mama" roept, maar ik kon niet meer ;(

Er komen 2 hoektanden door, geen idee of het daardoor komt. Hij heeft ook last van jeuk op zijn ene been door de eczeem. Het gaat wel een stuk beter, maar af en toe heeft ie er wel last van.

SQ, inderdaad leuk speelgoed. Ik ga ook even kijken of het wat is voor Simon zijn 2e verjaardag :)
pi_185487395
Arme Mie! :*

Goed nieuws Nanuke! *O*

Leuk speelgoed SQ :)

Wat Fijn Venco! *O*. Hoe ga je dat overdag doen als je een nachtdienst heb gedaan? Kun je dan wel slapen?

Ah wat shit TolStoi! Dat is ook heel lastig als je hem zo hoort roepen.. ;(

Ik ben nu vanwege die cursus niet thuis en ik mis Casper wel ;(. Hij heeft geloof ik ook wat weer dwars zitten gezien het slechtere slapen weer en heel mieperig. Gezien de zure luiers, liters kwijl en kauwen op zijn vingers gok ik op een tand. Maar het kan ook wel wat anders zijn, ik weet het nooit :P. Vannacht hopelijk doorslapen nu ik niet thuis slaap *) Al is mijn hele lichaam beurs van zojuist aangeleerde valtechnieken, zul je zien dat ik daar wakker van lig :')
pi_185488453
Nanuke, wat een fijne uitslag!
pi_185490706
Fleur, heb je lekker geslapen??
  zaterdag 9 maart 2019 @ 08:44:00 #272
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_185491116
Ik ben ook wel benieuwd of je lekker geslapen hebt, Fleur!

Venco, wat lekker zeg, geen nachtvoedingen meer *O* (de fokwet is het toch niet komen verpesten, hoop ik :X

Tolstoi, hoe is het uiteindelijk gegaan?
Ik ben echt een zacht ei wat dat soort dingen betreft, hoor :@ . Ik haal hem er altijd meteen uit en probeer het later nog eens opnieuw (niet bij jengelen, wel bij huilen). Heeft ook een beetje een egoïstische beweegreden: ik zit liever met een wakker kind op de bank dan naast zijn bed (waar hij uiteindelijk ook wakker is.)
Nu heb ik echt een supermakkelijke slaper waar het niet veel voorkomt, dus dan kan je misschien ook makkelijker zijn. Als dit avond op avond gebeurt, ligt het misschien anders. Of als je een kind hebt, dat denkt: "jeeej, ik mag weer mee naar beneden *O* w/ *party*"
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
  zaterdag 9 maart 2019 @ 08:45:53 #273
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_185491131
En even teruggescrold voor het goede nieuws van Nanuke: Wat goed , *O*
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
pi_185491454
Wat mijn nachtdiensten betreft: ik heb 8 en 9 april weer nachtdienst van 19:00-3:30.
Die week begint mijn man om 14:00 pas dus ik kan blijven liggen.
Ik twijfel wel even hoe ik dat doe met de borstvoeding overdag eigenlijk. :')
Wellicht sta ik even op om drinken te geven.
Wie heeft hier ideeën over?

De bedoeling is verder dat ik alleen nachtdiensten draai als man ‘s morgens naar werk is (draait ook ploegen). Dan breng ik zoon naar school en daarna mijn dochter naar de oppas.
Dan kan Z. toch nog ‘s morgens bij mij drinken en wanneer ik haar ‘s middags weer op haal.

Ik verwacht wel dat mijn borstvoeding zal minderen maar dat accepteer ik wel. We zien wel hoe het gaat. :)

En ohja: dat ze geen nachtvoedingen meer heeft wilt inderdaad nog niet zeggen dat ze doorslaapt maaar...ze slaapt wel meer uren achter elkaar. Stiekem heeft er inderdaad al een doorslaapje tussen gezeten, 20:00-23:00, 5:00. :)
Voorheen werd ze elke 2 á 2,5 uur wakker.
Of tussen 19:30 en 0:00 wel 3 keer. :?
Dat gaat al stukken beter. *O*
pi_185492406
Hoe doen jullie het met tandenpoetsen 's avonds?
Zoon vind dat absoluut niet tof, en dan gaat ie weer heel hard janken. Gevolg is dat ie totaal overstuur is en ook niet wil slapen. Ik overweeg nu om het tandenpoetsen maar gewoon over te slaan aangezien hij wel direct gaat slapen na zijn laatste fles. Dan valt ie op m'n schoot al in slaap en kunnen we hem zonder problemen in bed leggen.
pi_185492655
Vandaag vieren we Wolfjes tweede verjaardag voor vrienden en familie. Nog maar 4 dagen een dreumes. :o
  zaterdag 9 maart 2019 @ 11:06:47 #277
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_185492719
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 maart 2019 10:40 schreef Rose_Red het volgende:
Hoe doen jullie het met tandenpoetsen 's avonds?
Zoon vind dat absoluut niet tof, en dan gaat ie weer heel hard janken. Gevolg is dat ie totaal overstuur is en ook niet wil slapen. Ik overweeg nu om het tandenpoetsen maar gewoon over te slaan aangezien hij wel direct gaat slapen na zijn laatste fles. Dan valt ie op m'n schoot al in slaap en kunnen we hem zonder problemen in bed leggen.
Hier doen we vaak het "tandenpoetsen" in bad. Het lukt niet altijd om te poetsen zoals we zouden willen, maar we proberen uit het dwingen en de strijd te blijven zodat hij het niet als iets negatiefs gaat zien. Sommige avonden wil hij het alleen maar zelf doen en dat zit ie n beetje met die borstel in zn mond te roeren, dan sta ik hem ook aan te moedigen alsof hij iets fantastisch knaps aan het doen is. En denk ik bij mezelf "ach, volgende keer beter, het zijn maar melktanden ;)"
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_185492796
quote:
99s.gif Op zaterdag 9 maart 2019 11:06 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]

Hier doen we vaak het "tandenpoetsen" in bad. Het lukt niet altijd om te poetsen zoals we zouden willen, maar we proberen uit het dwingen en de strijd te blijven zodat hij het niet als iets negatiefs gaat zien. Sommige avonden wil hij het alleen maar zelf doen en dat zit ie n beetje met die borstel in zn mond te roeren, dan sta ik hem ook aan te moedigen alsof hij iets fantastisch knaps aan het doen is. En denk ik bij mezelf "ach, volgende keer beter, het zijn maar melktanden ;)"
Ja wij doen hem eerst in bad, en daarna krijgt hij nog een fles, en dan het drama dat tandenpoetsen heet. De tandarts zei namelijk dat het belangrijk is om ook zijn melktanden te poetsen. Scheelt wel dat ie maar een paar tanden heeft.
  zaterdag 9 maart 2019 @ 11:41:19 #279
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_185493237
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 maart 2019 11:10 schreef Rose_Red het volgende:
[..]

Ja wij doen hem eerst in bad, en daarna krijgt hij nog een fles, en dan het drama dat tandenpoetsen heet. De tandarts zei namelijk dat het belangrijk is om ook zijn melktanden te poetsen. Scheelt wel dat ie maar een paar tanden heeft.
en t moment van poetsen verplaatsen? Ja het is het beste voor t slapen, maar als t dan niet lukt.. Misschien verplaatsen naar in de ochtend, middag, na t avondeten oid? Beter dan het een keer wel lukt dan elke avond niet lijkt me
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  zaterdag 9 maart 2019 @ 11:47:53 #280
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_185493340
Om die reden heb ik heel lang alleen 's ochtends gepoetst en dan 's avonds iets meer spelenderwijs (en kreeg ze daarna nog een fles :P).

Het is zeker belangrijk om ook melktanden (goed) te poetsen, maar tot 2 jaar hoef je nog maar 1 keer per dag te poetsen. Ik vind het vooral belangrijk om zonder strijd de gewoonte aan te leren.

Nu ze bijna 2 is gaat het al zooooveel beter dan toen ze net 1 was.
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
  zaterdag 9 maart 2019 @ 11:54:14 #281
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_185493432
Gefeliciteert met Noud, SQ! *O*

En Wolfje ook al bijna een peuter! *O* veel plezier vandaag, Cygne!
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_185493607
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 maart 2019 11:41 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]

en t moment van poetsen verplaatsen? Ja het is het beste voor t slapen, maar als t dan niet lukt.. Misschien verplaatsen naar in de ochtend, middag, na t avondeten oid? Beter dan het een keer wel lukt dan elke avond niet lijkt me
's ochtends heb ik er eigenlijk geen tijd voor, om 7.15 laat ik hem achter bij het kdv. Misschien kunnen hun zijn 4 tanden poetsen.
  zaterdag 9 maart 2019 @ 12:30:55 #283
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_185494080
Gefeliciteerd Noud! *O* En wolfje ook al bijna 2 :o

Wat betreft tanden poetsen: hier was het ook een tijdje drama. We hebben het opgelost door het haar zelf te laten doen (maar ze is 20 maanden, dat maakt misschien nog verschil?) en dan twee keer per dag. Las namelijk ook veel op internet dat het ook vooral belangrijk is dat ze de fluor uit de tandpasta binnen krijgen, niet dat ze elke dag, elke tand doet.
's morgens geef ik haar haar tandenborstel terwijl ik zelf mijn tanden poets en dan aanmoedigen "ook goed achterin, hè!" en heel enthousiast doen als ze het anderhalf/twee minuten vol houdt. 's avonds doen we het poetsen tijdens bad of het aantrekken van de pyjama - daarna krijgt ze nog een fles. Wat Sylver zegt: het is voor ons vooral belangrijk dat het geen strijd wordt.
pi_185495504
Tanden poetsen gaat heel wisselend hier, de laatste tijd ging het wat beter, gisteren was het drama. Wij doen het twee keer per dag, meestal lukt een van beide keren wel goed. Ik vind het wel belangrijk dat er goed gepoetst wordt, mijn man heeft een deel van zijn melkgebit nog.
Als het tot zulke problemen leidt dat hij niet meer wil slapen, dan zou ik een ander poets moment zoeken.

Gefeliciteerd alvast Cygne en Wolf. :* En gefeliciteerd SQ en Noud. :*

Venco knap hoe je het gedaan hebt. Hopelijk kom je zelf binnenkort ook weer sneller in slaap. :)

Fleur ik hoop dat je een lekkere nacht hebt gehad. :D Banaan slaapt trouwens ook weer wat slechter, gaat meestal beetje gelijk op met Casper, ik vermoed ook tandjes.

Tolstoi dat is heel lang om bij hem te blijven liggen. Probeer je niet tot te voelen omdat je wegging, maar juist goed omdat je het zolang volgehouden hebt. :*
Nanuke begint dan volgens mij opnieuw met het avondritueel, waarna het dan soms wel lukte. Dat weleens geprobeerd?

Die dure schoentjes vind ik ook maar stom maar je wilt toch dat ze lekker lopen hè. Zijn eerste paar droeg hij bijna niet,maar het genoeg om de neus stuk te kruipen. ;)

LadyS wat naar, knap dat je het doorhad, want je staat er niet zo bij stil natuurlijk. Fijn dat het wat beter gaat, beterschap. :*

Leuk om te lezen hoe jullie het huishouden doen met of juist zonder dreumes hulp. Zo herkenbaar ook, dat grijpen naar de scherpe messen. Een ongeluk zit ook in een klein hoekje. Mijn teen is al maanden gekneusd of gebroken na gietijzeren koekenpan die uit de kast werd getrokken. Gelukkig mijn teen, niet zijn voet.
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_185495710
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 maart 2019 08:44 schreef LadyS het volgende:
Tolstoi, hoe is het uiteindelijk gegaan?
Ik ben echt een zacht ei wat dat soort dingen betreft, hoor :@ . Ik haal hem er altijd meteen uit en probeer het later nog eens opnieuw (niet bij jengelen, wel bij huilen). Heeft ook een beetje een egoïstische beweegreden: ik zit liever met een wakker kind op de bank dan naast zijn bed (waar hij uiteindelijk ook wakker is.)
Nu heb ik echt een supermakkelijke slaper waar het niet veel voorkomt, dus dan kan je misschien ook makkelijker zijn. Als dit avond op avond gebeurt, ligt het misschien anders. Of als je een kind hebt, dat denkt: "jeeej, ik mag weer mee naar beneden *O* w/ *party*"
Uiteindelijk is manlief ook nog een uur bezig geweest / erbij gezeten en sliep Simon rond 23 uur.
Wel de nacht doorgeslapen tot een uur of 8.
Ben ook een zacht ei, hoor. Meestal haal ik hem er wel uit en ga met hem in een stoel op zijn kamertje zitten en dan hem wiegen. Naar beneden halen is echt allerlaatste oplossing, Simon vindt dat nl. inderdaad helemaal leuk en wil dan weer spelen e.d. tot nog veeeeeeel later :P

Rose_Red, dat hebben wij ook een tijd gehad, maar was van de ene op de andere dag over. Een tijdje geleden hebben we bij de aankoop van tandpasta een knuffel erbij gekregen (in de vorm van een toef (???? weet even geen beter woord :7 ) tandpasta), die gebruiken we nu als afleiding. Dat werkt ook prima.
Tandarts van manlief had aangeraden wel te blijven poetsen en inderdaad desnoods in de houdgreep, maar blij werden we daar geen van drieën van.
pi_185495853
Cygne, een hele fijne dag vandaag met Wolfje *O* *O* ! Al bijna een peuter :o

SQ, ook gefeliciteerd met Noud! Hopelijk smaakt de taart hem goed *O*

En we laten Simon ook altijd nog even zelf "poetsen". Soms gaat ie ook zelf zijn tandborsteltje pakken om te "poetsen" als hij ons 's ochtends ziet tandenpoetsen. Meestal blijft het dan een beetje bij rondroeren en sabbelen.
pi_185500580
Gefeliciteerd met Noud SQ! *O*

En ik hoop dat jullie en Wolfje een leuke dag hebben gehad Cygne! :)

Fijn dat Simon nog wel doorgeslapen heeft TolStoi! :)

Mijn nacht was goed! Helaas moest ik er vanwege deze cursusdag wel vroeg uit maar gewoon een keer 6 uur achter elkaar slapen is al hemels O+. Ja Banaan en Casper maken er allebei een potje van met slapen pkm _O- vandaag vertelde iemand mij dat haar kind pas doorsliep op z’n 5e, maar dat ga ik heus niet onthouden }:| :')
pi_185501474
Fijn van het goede nieuws nanuke!

Oei ladys, wat bizar van die ontsteking. Hoe gaat het nu met hem?

Tolstoi, respect dat je zo lang naast hem blijft zitten hoor. Ik heb met mezelf afgesproken max 30 minuten; tenzij ze dan echt bijna weg is natuurlijk. Dan mag papa het overnemen, tenzij te wakker dan gaat ze weer een half uurtje mee naar beneden.
Gisteren was hier ook weer drama, krijsen terwijl ik naast haar zat, dus maar weer naar beneden. Na een ruim half uur beneden zei ik zo nu gaan we naar bed, loopt ze meteen richting de trap, geen strijd en sliep binnen 5 minuten. :?

Cygne hoe vond wolf het feestje vandaag?

Tandenpoetsen gaat hier over het algemeen redelijk. Tenzij te moe dan wil ze alleen maar zelf doen.

Fleur , een nacht doorslapen is zeker hemels! Dat over doorslapen met 5 jaar vergeet ik ook maar even snel!
Heb je weer met Casper kunnen knuffelen inmiddels?

Fokwet trad in werking nadat ik hier verkondigde dat ze echt nog wel slaapt overdag. We waren gaan winkelen en op de terugweg viel ze bijna in slaap. Ik haar bewust wakker houden en zeggen dat ze thuis in bedje mocht slapen. Zijn we thuis, hebben we 45 minuten geprobeerd, maar ze ging echt niet slapen.
Echter tijdens het eten ging ze op stand-by en ik kon nog net op tijd dr handen en gezicht schoonvegen voordat ze echt in slaap viel. Maar ze was echt niet moe zei ze 5 minuten daarvoor. :')
Ik ben benieuwd wat ze gaat doen nu, want ze ligt in dr gewone kleren en luier van 16:30. Maar als ze zo wakker wordt ben ik bang dat we dr niet meer in slaap krijgen op korte termijn. Heerlijk die dreumessen. :D

Edit: Ze wordt net wakker...

[ Bericht 0% gewijzigd door Nolita op 09-03-2019 19:39:58 ]
  zaterdag 9 maart 2019 @ 19:57:39 #289
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_185502466
Wij zijn begonnen met elke avond tandenpoetsen bij de eerste tand, dus met 3 maanden oud :') . Heel lang voor de laatste keer drinken, en een keer toe we toch de avondroutine omgooiden heb ik het verplaatst naar het later. We doen het altijd liggend op de commode en het is een van de weinige dingen waar ik wel kort een beetje dwang tegenaan gooi als het moet. Maar het gaat al heel lang wel goed. Hij zuigt in het begin de tandpasta op en slikt deze door en daarna doe ik steeds aaaaaa voor en dan mag ik even een paar sec poetsen. Wij doen het 's ochtends samen, hij zelf en zonder tandpasta.
Overslaan zou ik niet structureel doen. Die fluoride is ook nodig voor de blijvende tanden en een echt rotte tand of kies is ook in je melkgebit echt niet fijn.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  zaterdag 9 maart 2019 @ 20:00:38 #290
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_185502518
@vencodark, wat betreft de voedingen: mijn ervaring is dat mijn borsten er prima tegen kunnen als er 36 uur niet wordt gedronken. Qua productie heb ik geen idee want ik kolf nooit meer en ik heb überhaupt altijd geen idee gehad wat hij drinkt. Maar dat stort echt niet meer zomaar in. Op deze leeftijd is het meer fijn/troost/drinken dan echte voeding volgens mij, dus zo lang je geen protesten hoort zal het wel goed zijn. Ik zou er echt geen wekker meer voor zetten als ik jou was.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  zaterdag 9 maart 2019 @ 20:04:35 #291
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_185502623
En @Nolita, is ze weer gaan slapen na omkleden?
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_185503408
Wolf heeft het heerlijk gehad. O+
Toffe cadeautjes: van ons de duktig maar veel mooie prentenboeken en de silhouetlamp van de Noest.

Mijn beste vriendin had haar zoontje van 1.5 bij en wolf probeerde hem steeds te knuffelen als hij verdrietig was. Dreumes had daar helemaal geen trek in dus heeft Wolf z'n toet toet auto's maar naar hem geschoven. Dat hielp wel. _O-

Nu opruimen. :'(
  zaterdag 9 maart 2019 @ 20:37:36 #293
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_185503639
Tandenpoetsen vindt Mie wel leuk. Ik zing er ook een zelfbedacht liedje bij :@ :X . En hij mag ook zelf het licht van de badkamer aan en uit doen enzo, dus is een heel evenement voor hem.

@Nolita (en anderen), Mie heeft zijn dag grotendeels zo doorgebracht:
http://imgur.com/a/UFUpdj8.

Ik dacht vandaag de 1e koortsvrije dag te pakken te hebben, maar net toch nog 38 graden. Niet zo hoog, maar toch.
Ondanks de fotoreeks, gedraagt hij zich verder tussendoor wel vrolijk gelukkig. Hij loopt wel weer, maar niet zoals het zou moeten, ik vind dat zijn voetje nog een beetje een rare stand heeft (alsof hij op de buitenkant loopt ofzo). Morgen maar weer kijken of dat verbeterd is.
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
pi_185504357
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 maart 2019 20:00 schreef Lemijn het volgende:
@:vencodark, wat betreft de voedingen: mijn ervaring is dat mijn borsten er prima tegen kunnen als er 36 uur niet wordt gedronken. Qua productie heb ik geen idee want ik kolf nooit meer en ik heb überhaupt altijd geen idee gehad wat hij drinkt. Maar dat stort echt niet meer zomaar in. Op deze leeftijd is het meer fijn/troost/drinken dan echte voeding volgens mij, dus zo lang je geen protesten hoort zal het wel goed zijn. Ik zou er echt geen wekker meer voor zetten als ik jou was.
Ik bedoelde het ook niet als voeding (al noem ik dat wel zo) maar meer dat ik geen pijnlijke borsten wil hebben als ze lang niet heeft gedronken. :) Dat komt nu sporadisch nog weleens voor.
  zaterdag 9 maart 2019 @ 21:14:26 #295
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_185505100
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 maart 2019 20:52 schreef vencodark het volgende:
[..]

Ik bedoelde het ook niet als voeding (al noem ik dat wel zo) maar meer dat ik geen pijnlijke borsten wil hebben als ze lang niet heeft gedronken. :) Dat komt nu sporadisch nog weleens voor.
Ik snap het. Gewoon maar uitproberen dan toch? En mijn ervaring is dat zoiets nieuws soms even wennen is maar dat gaat ook wel snel over.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_185505316
Ach dat ziet er nog sneu uit ladys, hopelijk knapt ie snel verder op!!

@Lemijn Helaas niet. Ze was ontroostbaar en leek wat te willen eten, maar dat heeft ze niet echt gedaan. Van 20:00-20:30 beneden geweest en toen een nieuwe poging om gaan slapen. Dat wil nog niet lukken. :{

Ik kan hier wel van balen, we hadden net een lekker ritme. Voor 19:30 slapen betekent bij ons niet de nacht in gaan en moeilijk weer in bed te krijgen. Het was dan ook al maanden geleden dat ze voor die tijd sliep. Ik wilde haar vandaag om 19:00 naar bed doen omdat ze niet geslapen had, maar dat haalde ze dus niet. Hopelijk slaapt ze morgenmiddag weer gewoon.
pi_185506083
Tandenpoetsen doe ik hier voor het naar bed gaan maar hij krijgt daarna wel nog een beetje melk.
Hij zuigt indd als eerste de tandpasta eraf en dan mag ik even poetsen. Hij vindt het leuk als ik mijn elektrische tandenborstel na doe :D
Daarna krijgt hij de borstel en kan hij zelf nog even poetsen of sabbelen.
pi_185512901
Nou, ze sliep om 23:30 tussen ons in tot 8:30.

FF ik kreeg reclame in de mail van de Hema. Over een shirt van Lala (de lama), moest meteen aan je denken. :D Helaas pas vanaf maat 86/92.
pi_185514535
quote:
0s.gif Op zondag 10 maart 2019 09:10 schreef Nolita het volgende:
Nou, ze sliep om 23:30 tussen ons in tot 8:30.

FF ik kreeg reclame in de mail van de Hema. Over een shirt van Lala (de lama), moest meteen aan je denken. :D Helaas pas vanaf maat 86/92.
Ik ga eens kijken :D Kreeg ook al de tip dat ze daar matchende meisjes dino-shirts hadden, dus sowieso een goede reden om even rond te neuzen! Qua maat zitten ze nu in 74/80, dus op de groei is dat prima!

Gefeliciteerd met Wolf Cygne *O* Fijn dat de verjaardag geslaagd was!

Tandenpoetsen gaat hier de ene dag prima, de andere dag in de houdgreep, geen pijl op te trekken. Het liefst kauwen ze op de borstel, dus dat maakt poetsen vaak lastig.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸&gt;&lt;(((º&gt;
pi_185515569
quote:
0s.gif Op zondag 10 maart 2019 11:06 schreef FlyingFish het volgende:
[..]

Ik ga eens kijken :D Kreeg ook al de tip dat ze daar matchende meisjes dino-shirts hadden, dus sowieso een goede reden om even rond te neuzen! Qua maat zitten ze nu in 74/80, dus op de groei is dat prima!
Jaa, die dino shirts zijn erg leuk, ik heb er een voor C ook :Y

Gefeliciteerd met Wolf, Cygne! *O*
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_185516843
Nou blij om te lezen dat wij niet als enige ons kind in de houdgreep moeten houden terwijl hij schreeuwt alsof ie een pak slaag krijgt. De buurvrouw zal wel denken.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')