Als jij dan voor Nederland uitkomt halen we voor de categorie 'zeuren' een plakkaat goud binnen.quote:Op donderdag 21 februari 2019 13:01 schreef matspontius het volgende:
De organisatoren van de Olympische Spelen van 2024 in Parijs willen breakdance toevoegen aan het olympisch programma. Daarnaast wil het Franse olympisch comité (COJO) ook sportklimmen, golfsurfen en skateboarden in 2024 op het programma zetten.
De laatste drie sporten maken overigens op de Spelen van 2020 in Tokio al hun olympisch debuut, als gevolg van een IOC-regel die het gastland van de Spelen in staat stelt zelf sporten aan het olympisch programma toe te voegen. Het IOC moet dat voorstel wel goedkeuren.
Het IOC moet ook nog akkoord gaan met het voorstel van de Fransen, maar dat lijkt een formaliteit. Uiterlijk december 2020 valt het besluit. Aangezien Japan met succes de introductie van sportklimmen, golfsurfen en skateboarden heeft bepleit, lijkt een herhaling van die sporten in 2024 nagenoeg zeker. Breakdance is echter een geheel nieuwe tak van sport voor de olympische familie.
Parijs 2024 wil de Spelen met deze vier sporten "meer urban en meer artistiek" maken, zo schrijft de organisatie in een verklaring. Breakdance maakte vorig jaar al deel uit van de Jeugdspelen in Buenos Aires. Het goud ging daar naar de Rus Sergei Tsjernitsjev en de Japanse Ramu Kawai.
https://nos.nl/artikel/22(...)e-sport-in-2024.html
Straks ook olympisch: stijldansen, vloggen en bloggen, schilderen, darten, skelteren, zeepkist rijden, parachute springen, neus peuteren, zeuren, etc., etc., etc.
Tja.quote:Tug of war? A swimming race exclusively for sailors? We look back at the strange events that once graced the Olympic stage
Horse long jump
A rarely staged event which made its one and only appearance at the Olympic Games in 1900, the horse long jump was part of the equestrian programme in Paris. The inaugural (and last) gold medal was won by Belgian Constant Octave van Langhendonck on his trusty steed ‘Extra-Dry’, with a leap of 6.10 metres.
Plunge for distance
An intriguing, albeit odd, combination of diving and holding one’s breath, plunge for distance featured at the Olympic Games St Louis 1904 and required competitors to jump into the pool from a standing position and then glide underwater without further propulsion. The winner was the athlete who registered the furthest distance, measured after either 60 seconds or when they surfaced to breathe.
Water motorsport
A bizarre mechanical addition to the Olympic Games London 1908, three motorboat events were held in the English Channel near Southampton, with competitors racing over five laps on an eight nautical mile course. Inclement weather caused havoc with the event, however, as a howling gale blew entrants off course and one, the British boat Wolsely-Siddely, onto a mud bank.
Tug of war
Introduced at the Olympic Games in 1900, the centuries-old pastime proved surprisingly popular in France and was retained as part of the Games programme for the next 20 years. Teams were required to pull their opponents six feet for victory, but if this didn’t transpire after five minutes of huffing and puffing, the winners were determined by who had shuffled backwards furthest.
Solo synchronised swimming
While seemingly a glaring contradiction in terms, solo synchronised swimming made its first splash at the Olympic Games Los Angeles 1984. It resurfaced in Seoul four years later, but 1992 saw the sport’s last appearance, making way as it did for the far more logical team version of the event at subsequent Games.
Rope climb
The beguilingly simple discipline of ascending a rope was unveiled at the first modern Olympic Games in Athens in 1896. The first competitors were judged on the style and speed of their vertical progress, but by 1932 in Los Angeles – the event’s swansong at the Games – it was determined only by time. In 1904, American George Eyser was crowned king of the rope, despite the distinct disadvantage of having a wooden prosthetic leg.
100-metre freestyle for sailors
The very definition of a niche event, the race was staged at the Olympic Games Athens 1896 and was open only to serving members of the Hellenic Navy. Only three mariners took to the waters near Piraeus, with Ioannis Malokinis taking gold in the inevitable Greek clean sweep of the medals.
Croquet
A one-time Olympic sport, croquet was part of the Olympic Games Paris 1900 and, although generally regarded as a quintessentially British pastime, it was France that provided all 10 competitors and, by default, all the medallists. It was not exactly a hit with spectators though, with just one ticket sold for the event.
Singlestick
A bizarre and bruising sport, similar to fencing, in which competitors attempted to hit each other with a blunt wooden shaft, singlestick made its Olympic bow in St Louis in 1904 but never appeared at the Games again. Albertson Van Zo Post won gold – one of the five medals claimed by the American swordsman in the fencing events.
Swimming obstacle race
Twelve athletes from five countries converged on the River Seine at the Olympic Games Paris 1900 for this unusual race, which required entrants to complete a 200-metre course. Competitors had to climb over a pole and then a row of boats, before swimming under another row of boats en route to the finishing line.
Ik zal het even vertalen voor hen die niet bedreven zijn in SJW-taal: ''Urban'' betekent in deze context niet stedelijk zoals je misschien zou denken, maar betekent ''Zwart''. Als in, de donkere huidskleur.quote:Parijs 2024 wil de Spelen met deze vier sporten "meer urban en meer artistiek" maken, zo schrijft de organisatie in een verklaring
Goed plan, schrijven we jou in voor neus peuteren. Makkie toch?quote:Op donderdag 21 februari 2019 13:23 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Als jij dan voor Nederland uitkomt halen we voor de categorie 'zeuren' een plakkaat goud binnen.
Correct me if I'm wrong, maar volgens mij zijn sportklimmen, golfsurfen en skateboarden best wel Kaukasische sporten.quote:Op donderdag 21 februari 2019 13:45 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Ik zal het even vertalen voor hen die niet bedreven zijn in SJW-taal: ''Urban'' betekent in deze context niet stedelijk zoals je misschien zou denken, maar betekent ''Zwart''. Als in, de donkere huidskleur.
Yep.
sportklimmen, golfsurfen en skateboarden zijn redelijk blanke sporten. Van breakdance heb ik nog nooit een wedstrijd gezien. Dus daar kan ik weinig zinnigs over zeggen.quote:Op donderdag 21 februari 2019 13:45 schreef Vader_Aardbei het volgende:
[..]
Ik zal het even vertalen voor hen die niet bedreven zijn in SJW-taal: ''Urban'' betekent in deze context niet stedelijk zoals je misschien zou denken, maar betekent ''Zwart''. Als in, de donkere huidskleur.
Yep.
Geef negers dezelfde middelen als witte mensen en ze zullen zelfs de olympische wintersporten domineren.quote:Op donderdag 21 februari 2019 13:45 schreef Vader_Aardbei het volgende:
[..]
Yep.
Waarom altijd maar geven?quote:Op donderdag 21 februari 2019 13:53 schreef KillemWieft het volgende:
[..]
Geef negers dezelfde middelen als witte mensen en ze zullen zelfs de olympische wintersporten domineren.
negers
Laat ik het zo zeggen: als witte mensen dezelfde middelen zouden hebben als zwarte, dan zouden negers vrijwel elke sport domineren.quote:
Dit soort uitspraken.quote:Op donderdag 21 februari 2019 15:37 schreef nogeenoudebekende het volgende:
Breakdancen zal lichamelijk en mentaal meer van je vragen dan voetbal of tennis en is in dat opzicht wel een sport. Alleen het jurygedeelte...
Is ijsdansen ook geen sport? Wat mij betreft niet maar is volgens mij van hetzelfde soort als breakdancenquote:Op donderdag 21 februari 2019 15:33 schreef Hathor het volgende:
Belachelijk idee, what's next...rap battles? Hou het gewoon bij sport.
De regels eronder over de jeugdspelen zegt in feite genoeg. Een Rus en een Japanner haalden daar het goud binnen.quote:Op donderdag 21 februari 2019 13:50 schreef Tja..1986 het volgende:
[..]
sportklimmen, golfsurfen en skateboarden zijn redelijk blanke sporten. Van breakdance heb ik nog nooit een wedstrijd gezien. Dus daar kan ik weinig zinnigs over zeggen.
Tsja, is volgens mij ook niet echt een sport, ik kijk er dan ook nooit naar. Als ze dan toch zogezegd "urban" willen gaan, hadden ze beter Parkour als onderdeel kunnen toevoegen, dat vereist snelheid, souplesse, behendigheid en kracht, en wat misschien nog wel belangrijker is, het vereist geen jury om de winnaar aan te wijzen. Diegene die als eerste over de finish komt en onderweg het minste aantal punten verspeelt tijdens bepaalde moeilijkheidsgraden wint. Dat zou best een leuk onderdeel kunnen zijn om naar te kijken, beter als een stel dansende lui in ieder geval.quote:Op donderdag 21 februari 2019 15:59 schreef Karstman het volgende:
[..]
Is ijsdansen ook geen sport? Wat mij betreft niet maar is volgens mij van hetzelfde soort als breakdancen
Ik kan mij nog herinneren dat ik met meid aan het daten was die op hoog niveau danste. Gezegd dat ik het geen sport vond. Dat is daarna wel bergafwaards gegaan.quote:Op donderdag 21 februari 2019 13:03 schreef Maharski het volgende:
Breakdance vind ik wel een aparte hoor haha. Dans en sport is toch niet echt hetzelfde?
Alinea's. Use them.quote:Op donderdag 21 februari 2019 17:26 schreef Jellereppe het volgende:
Waarom geen Aziatische en Afrikaanse sporten voor een wereldwijd evenement als OS? Doe wushu en breakdance opnemen. Doe GO en schaken opnemen. Doe capoeira en schietsporten opnemen. Niet alleen breakdance, schaken en schietsporten. Hiermee bevoordeel je Europese en Amerikaanse sporters in de medaille ranking en bevorder je verwestering van de rest van de wereld. Nergens anders doen ze aan breakdance. Bij het opnemen van wushu zitten Europeanen en Amerikanen weer op een achterstand want moeten totaal van 0 beginnen als ze op dat gebied voor de medailles willen gaan zonder enkele traditie. Dat is waar ik op doel. De meesten zullen zelfs moeten googelen aangezien ze met de vraag zitten 'wtf is dat'. Het is niet echt eerlijk als alleen maar nieuwe sporten worden opgenomen die al jaren worden beoefend in een beperkt deel van de wereld. Prima een Westers en een exotisch sport voor de balans of helemaal niet. Klaar. Derdewereld en tweedewereld is echt aan het slapen. Tfoe. Niet normaal hoe voor ze wordt bepaald hoe ze hun economie moeten runnen, welke sporten ze moeten beoefenen, hoe ze hun overheidsstelsel moeten inrichten en meer. Nu moeten ze vanaf 0 gaan leren om zich te bewegen als Amerikaanse straatrappers om een kans te hebben op medailles voor breakdance, terwijl de Amerikanen gewoon wat straathonden moeten vinden die het doen en ze professionele trainers en faciliteiten bieden dus al een stevige basis aanwezig. Je ziet het ook bij Aziaten en voetbal. Ellende en nachtmerrie voor de ogen als ze het gaan beoefenen zonder minimaal 30 jaar traditie. In Zuid-Amerika en West-Europa daarentegen is het onderdeel van de cultuur.
het valt in lijn met ijsdansen en ritmische gymnastiek. Ook een prima sport om fit te blijvenquote:Op donderdag 21 februari 2019 13:03 schreef Maharski het volgende:
Breakdance vind ik wel een aparte hoor haha. Dans en sport is toch niet echt hetzelfde?
Ja, skateboarden en surfen zijn ook van die typische dorpshobbyʼs, maar natuurlijk.quote:Op donderdag 21 februari 2019 13:45 schreef Vader_Aardbei het volgende:
als je de OP gelezen had wist je dat japan al goud heeft gewonnen bij de jeugdspelen voor breakdance.quote:Op donderdag 21 februari 2019 17:26 schreef Jellereppe het volgende:
Waarom geen Aziatische en Afrikaanse sporten voor een wereldwijd evenement als OS? Doe wushu en breakdance opnemen. Doe GO en schaken opnemen. Doe capoeira en schietsporten opnemen. Niet alleen breakdance, schaken en schietsporten. Hiermee bevoordeel je Europese en Amerikaanse sporters in de medaille ranking en bevorder je verwestering van de rest van de wereld. Nergens anders doen ze aan breakdance. Bij het opnemen van wushu zitten Europeanen en Amerikanen weer op een achterstand want moeten totaal van 0 beginnen als ze op dat gebied voor de medailles willen gaan zonder enkele traditie. Dat is waar ik op doel. De meesten zullen zelfs moeten googelen aangezien ze met de vraag zitten 'wtf is dat'. Het is niet echt eerlijk als alleen maar nieuwe sporten worden opgenomen die al jaren worden beoefend in een beperkt deel van de wereld. Prima een Westers en een exotisch sport voor de balans of helemaal niet. Klaar. Derdewereld en tweedewereld is echt aan het slapen. Tfoe. Niet normaal hoe voor ze wordt bepaald hoe ze hun economie moeten runnen, welke sporten ze moeten beoefenen, hoe ze hun overheidsstelsel moeten inrichten en meer. Nu moeten ze vanaf 0 gaan leren om zich te bewegen als Amerikaanse straatrappers om een kans te hebben op medailles voor breakdance, terwijl de Amerikanen gewoon wat straathonden moeten vinden die het doen en ze professionele trainers en faciliteiten bieden dus al een stevige basis aanwezig. Je ziet het ook bij Aziaten en voetbal. Ellende en nachtmerrie voor de ogen als ze het gaan beoefenen zonder minimaal 30 jaar traditie. In Zuid-Amerika en West-Europa daarentegen is het onderdeel van de cultuur.
Want blanke boys kunnen niet breakdancen?quote:Op donderdag 21 februari 2019 13:45 schreef Vader_Aardbei het volgende:
[..]
Yep.
Ah kijk. V_A doet een gooi naar de prijzen op het onderdeel "achterlijke replies met een stompzinnige twist".quote:Op donderdag 21 februari 2019 13:45 schreef Vader_Aardbei het volgende:
[..]
Yep.
Dat is al jaren lang een IOC-erkende sport maar hij is op de Olympische Spelen niet ingeprogrammeerd, op de Wereldspelen regelmatig wel.quote:Straks ook olympisch: stijldansen
Breakdance is in de jaren 80 ontstaan in de blanke achterstandswijken van New York, in de kweekvijver van de hiphop...quote:Op vrijdag 22 februari 2019 09:59 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Want blanke boys kunnen niet breakdancen?
quote:Op vrijdag 22 februari 2019 13:09 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Breakdance is in de jaren 80 ontstaan in de blanke achterstandswijken van New York, in de kweekvijver van de hiphop...
Dat zwarten de hiphop-scene gingen overheersen kwam daarna pas.
Heeft meneer sneuneus ook nog een bron of ben je alleen een op je pikkie getrapte SJW die huilie doet omdat het niet meer om virtue signaling van de spelen gaat maar om gewoon sport?quote:
Nee joh je hebt gelijk, Hip Hop is ontstaan op wall street waar alle blanke zakenmensen al mcend en beat juggelend block party’s gaven in de 70s.quote:Op vrijdag 22 februari 2019 13:31 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Heeft meneer sneuneus ook nog een bron of ben je alleen een op je pikkie getrapte SJW die huilie doet omdat het niet meer om virtue signaling van de spelen gaat maar om gewoon sport?
Begrijpend lezen is natuurlijk erg moeilijk. Waar heb je de zin gemist dat ik het had over achterstandswijken?quote:Op vrijdag 22 februari 2019 13:39 schreef MPC60 het volgende:
[..]
Nee joh je hebt gelijk, Hip Hop is ontstaan op wall street waar alle blanke zakenmensen al mcend en beat juggelend block party’s gaven in de 70s.
Je onwetendheid is schattig.quote:Op vrijdag 22 februari 2019 13:43 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Begrijpend lezen is natuurlijk erg moeilijk. Waar heb je de zin gemist dat ik het had over achterstandswijken?
Of nee, natuurlijk, in de Bronx in de jaren 80 woonden natuurlijk alléén maar zwarten.
Jouw neerbuigendheid mag ook in de recordboeken.quote:
Volgens mij was de blanke groep redelijk klein. Die waren over het algemeen wat meer vermogend en hadden de Bronx rond die tijd al wel verlaten. Wel had het een grote groep inwoners met een Puerto Ricaanse achtergrond.quote:Op vrijdag 22 februari 2019 13:43 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Begrijpend lezen is natuurlijk erg moeilijk. Waar heb je de zin gemist dat ik het had over achterstandswijken?
Of nee, natuurlijk, in de Bronx in de jaren 80 woonden natuurlijk alléén maar zwarten.
De zwarte hiphop is voornamelijk iets van de Westkust. Latino's vond je inderdaad wel behoorlijk veel in het oosten.quote:Op vrijdag 22 februari 2019 14:16 schreef bloodymary1 het volgende:
Nou ja, het mag wel duidelijk zijn dat hiphop en later breakdance niet vanuit een blanke cultuur is ontstaan.
Je haalt oost- en west Amerika door elkaar.quote:Op vrijdag 22 februari 2019 14:22 schreef Stoney3K het volgende:
De zwarte hiphop is voornamelijk iets van de Westkust. Latino's vond je inderdaad wel behoorlijk veel in het oosten.
Als langebaanschaatsen kan, dan kan alles.quote:Op donderdag 21 februari 2019 13:13 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Als curling kan, dan kan alles.
Ben zelf geboren naast The Bronx bij Pelham Manor en gewoond tot mijn 7e. In mijn herinnering was het een grote mengelmoes. Ook als ik het zo terug zie in de fotoboeken van mijn ouders.quote:Op vrijdag 22 februari 2019 13:43 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
De eerste hip hop party ooit is gegeven door DJ Kool Herc in de zwarte Bronx in de zwarte gemeenschap. Als er iets is ontstaan in de zwarte gemeenschap is het wel hip hop. Kool Herc mixte alleen de breaks in de muziek aan elkaar, de voornamelijk zwarte jongeren dansten op die breaks op acrobatische wijze en werden breakdancers genoemd.quote:Op vrijdag 22 februari 2019 13:31 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Heeft meneer sneuneus ook nog een bron of ben je alleen een op je pikkie getrapte SJW die huilie doet omdat het niet meer om virtue signaling van de spelen gaat maar om gewoon sport?
quote:Op vrijdag 22 februari 2019 13:09 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Breakdance is in de jaren 80 ontstaan in de blanke achterstandswijken van New York, in de kweekvijver van de hiphop...
Dat zwarten de hiphop-scene gingen overheersen kwam daarna pas.
Kijk, tenminste iemand die nog waardevolle geschiedenis kan vertellen in plaats van alleen maar met huilies kan reagerenquote:Op vrijdag 22 februari 2019 14:32 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
De eerste hip hop party ooit is gegeven door DJ Kool Herc in de zwarte Bronx in de zwarte gemeenschap. Als er iets is ontstaan in de zwarte gemeenschap is het wel hip hop. Kool Herc mixte alleen de breaks in de muziek aan elkaar, de voornamelijk zwarte jongeren dansten op die breaks op acrobatische wijze en werden breakdancers genoemd.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |