abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 19 februari 2019 @ 12:44:28 #1
63358 Radyhyn
Melodramatic fool
pi_185103207
Hét algemene topic voor het posten en bespreken van allerlei zaken op het gebied van klussen, wonen, inrichten, grote en kleine projecten.

Dé opvolger van het voorpret topic: Verhuis/klus/woon voorpret en kriebelstopic
Waarin terecht werd opgemerkt: "Dit is eigenlijk voorpret toch? Is er ook een napret topic? O-) "

Dit Klus-/woon-/inrichting-/projectpret topic is bedoeld als napret topic en als topic waar je van alles kwijt kan over inrichting en afstyling en waar klusvoortgang en updates kunnen worden gegeven. Dit alles zonder dat er een heel eigen (ver)bouwingstopic aangemaakt/bijgehouden hoeft te worden! ;)

Dus kom maar op! *O*
Sleep All Day, Party All Night, Its Great To Be Radyhyn!
Vv (nov '14) & Aa (nov '16)
  dinsdag 19 februari 2019 @ 12:48:46 #2
63358 Radyhyn
Melodramatic fool
pi_185103282
Hierbij ons verhuis- en klus verhaal en de bedoeling is de komende tijd af en toe wat updates te geven over de verdere voortgang :Y

Eind april vorig jaar hebben wij de sleutel gekregen van ons nieuwe huis ( O+ ) en na een klusmaand zijn we verhuisd.De grootste verbouwing was dat we aan de achterkant een grote schuifpui hebben laten plaatsen en dat er een pui in de garage is geplaatst welke we dit jaar verder willen verbouwen naar een hobbyruimte voor mijn man (iets met computers en elektronica) en een aparte wasruimte.

Voor de zomervakantie 2018 was het huis in principe af (met uitzondering van de verbouwing van de garage dus en paar kleine klusjes). Na onze vakantie kwamen we thuis en bleek de waterleiding in de ombouw van de haard gesprongen te zijn en bleek heel de woonkamer blank te staan. Laminaat naar de knoppen en ook de keuken en meubels hadden waterschade. De betonvloer heeft maanden moeten drogen en we hebben maanden op de kale vloer geleefd met bouwdrogers en meuk. We hebben toen besloten om geen laminaat meer te nemen maar meteen vloerverwarming met keramieke tegels te laten (aan)leggen.

Huidige status is dat de ombouw van de haard nog opnieuw afgewerkt moet worden (zaten steenstrips op, maar nu komt deze houtafwerking erop).

En de wand in de gang zal opnieuw gestuct moeten worden want door de waterschade is ook de radiator van de muur afgevallen :X . Daarnaast moet de binnenafwerking van de achterpui nog afgemaakt worden en moeten de plinten er nog op. Jemig wat een hoop verschillende plinten zijn er!

Ondanks de pech van de waterschade ben ik nog elke dag blij met ons nieuwe stekkie. Het huis voldoet echt aan alles wat we zochten :)
Sleep All Day, Party All Night, Its Great To Be Radyhyn!
Vv (nov '14) & Aa (nov '16)
  dinsdag 19 februari 2019 @ 12:54:34 #3
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_185103377
*volgt*

Maar allemachtig wat een ellende Radyhyn! :o Dat is niet gewoon even een beetje nat! :o -O-
Wat fijn dat er nu zo langzamerhand een einde aan de ellende komt!
***
pi_185103474
Oh damn wat een ellende met die waterschade zeg.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_185103608
*volgt ook*

Ugh, zo wil je de voorpret-woonpret ook niet beginnen inderdaad.
Hopelijk heb je er ook een klein voordeeltje uit kunnen slaan!
  dinsdag 19 februari 2019 @ 14:34:51 #6
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_185105257
Oh darn, waterschade.... ;(
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  dinsdag 19 februari 2019 @ 14:35:37 #7
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_185105276
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2019 13:06 schreef Anne het volgende:
*volgt ook*

Ugh, zo wil je de voorpret-woonpret ook niet beginnen inderdaad.
Hopelijk heb je er ook een klein voordeeltje uit kunnen slaan!
Kan, maar gemiddeld is de kans groter dat je er op toe moet leggen :(
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  dinsdag 19 februari 2019 @ 15:23:41 #8
63358 Radyhyn
Melodramatic fool
pi_185105965
Het was inderdaad flink balen. Maar uiteindelijk komen we er wel beter uit qua huis. Financieel hebben we wel veel moeten bijleggen, maar dat komt voornamelijk omdat we bij herbouw ook alles verbeterd hebben. Het heeft ons soort van geforceerd om dingen aan te pakken die we eigenlijk op termijn hadden willen doen.

Het laminaat was één van de weinige dingen die we hadden laten zitten van de vorige bewoners en we wilden tzt vloerverwarming met tegels. Dat hebben we dus nu maar meteen gedaan (al kregen we natuurlijk 'maar' een vergoeding voor het laminaat, de ceramische tegels waren een stuk duurder en geen vergoeding voor de vloerverwarming en geen vergoeding voor de ketel.. want de oude ketel kon niet met vloerverwarming :') ).

We hadden wel 'geluk' met de meubels.. voor de oude meubels hebben we een goede vergoeding gekregen. Dat waren nog onze oude meubels.. de nieuwe meubels hadden we toevallig voor de schade al besteld :D

Ik kan nog 10 pagina's over het drama en de stressvolle periode vol tikken want alles ging natuurlijk met flinke hobbels en foutieve leveringen en extra vervolg schade en niet reagerende mensen en bladiebla.. maar eind goed al goed en uiteindelijk een nog mooiere woonkamer als het straks af is :Y

Dus weg met het drama en hoera voor de mooie dingen! *O*
O+
Sleep All Day, Party All Night, Its Great To Be Radyhyn!
Vv (nov '14) & Aa (nov '16)
  dinsdag 19 februari 2019 @ 15:32:23 #9
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_185106100
Is dat hoe het nu is? O+
***
  dinsdag 19 februari 2019 @ 15:38:08 #10
63358 Radyhyn
Melodramatic fool
pi_185106176
Ja O+
Sleep All Day, Party All Night, Its Great To Be Radyhyn!
Vv (nov '14) & Aa (nov '16)
  dinsdag 19 februari 2019 @ 16:04:54 #11
149959 SQ
snelle trees
pi_185106716
Die gele banken O+!
disclaimer
  dinsdag 19 februari 2019 @ 16:07:00 #12
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_185106755
Prachtige vloer en hele mooie meubels! O+
***
pi_185123008
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2019 15:23 schreef Radyhyn het volgende:
Dus weg met het drama en hoera voor de mooie dingen! *O*
O+
[ afbeelding ]
Mooi geworden! Wat een gaaf beeldje op tafel trouwens. :D

*O* Ik meld me maar hier want het verhuizen/klussen is qua voorpret nu wel voorbij. Morgen wonen we een maand in ons nieuwe huis *O* Qua interieur helemaal happy met hoe het is
geworden.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik moet nog wel iets verzinnen voor de twee vitrines van de kasten die we hebben. Ik kom niet verder dan de wijnglazen en wat potjes met (nep)plantjes erin. Iemand nog leuke ideeën?
Just once I want my life to be like an eighties movie..
  woensdag 20 februari 2019 @ 12:02:22 #14
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_185123088
Mooi, die wand bij de tafel O+
Sowieso fraai trouwens :Y
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_185123131
quote:
0s.gif Op woensdag 20 februari 2019 12:02 schreef Leandra het volgende:
Mooi, die wand bij de tafel O+
Sowieso fraai trouwens :Y
Ja, zo blij hoe het geworden is. Het is een foto die ooit gewoon eens genomen hebben op onze eerste reis door Amerika (is in Zion). Was op zich gewoon een mooie foto. Toen ik op zoek was naar iets moois voor bij de tafel heb ik een aantal random foto's van die reis eens bewerkt naar zwart-wit en deze bleek een enorm gaaf effect te hebben met de bergen als je een beetje speelde met de instellingen. Ik was wel zenuwachtig toen we het gingen plakken; als je het verpest is het toch behoorlijk duur :+
Just once I want my life to be like an eighties movie..
  woensdag 20 februari 2019 @ 12:09:36 #16
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_185123261
quote:
7s.gif Op woensdag 20 februari 2019 12:04 schreef Yesse het volgende:

[..]

Ja, zo blij hoe het geworden is. Het is een foto die ooit gewoon eens genomen hebben op onze eerste reis door Amerika (is in Zion). Was op zich gewoon een mooie foto. Toen ik op zoek was naar iets moois voor bij de tafel heb ik een aantal random foto's van die reis eens bewerkt naar zwart-wit en deze bleek een enorm gaaf effect te hebben met de bergen als je een beetje speelde met de instellingen. Ik was wel zenuwachtig toen we het gingen plakken; als je het verpest is het toch behoorlijk duur :+
Oh, dat is helemaal fraai, dat het echt een eigen foto is.... wel een goed idee voor een wand die we hier moeten hebben als we gaan verbouwen....
Fotobehang?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  woensdag 20 februari 2019 @ 12:32:41 #17
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_185123711
Heel erg mooie sfeer Yesse! O+ En inderdaad gaaf dat het een eigen foto is! :Y
***
  woensdag 20 februari 2019 @ 12:35:40 #18
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_185123779
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2019 15:23 schreef Radyhyn het volgende:
Het was inderdaad flink balen. Maar uiteindelijk komen we er wel beter uit qua huis. Financieel hebben we wel veel moeten bijleggen, maar dat komt voornamelijk omdat we bij herbouw ook alles verbeterd hebben. Het heeft ons soort van geforceerd om dingen aan te pakken die we eigenlijk op termijn hadden willen doen.

Het laminaat was één van de weinige dingen die we hadden laten zitten van de vorige bewoners en we wilden tzt vloerverwarming met tegels. Dat hebben we dus nu maar meteen gedaan (al kregen we natuurlijk 'maar' een vergoeding voor het laminaat, de ceramische tegels waren een stuk duurder en geen vergoeding voor de vloerverwarming en geen vergoeding voor de ketel.. want de oude ketel kon niet met vloerverwarming :') ).

We hadden wel 'geluk' met de meubels.. voor de oude meubels hebben we een goede vergoeding gekregen. Dat waren nog onze oude meubels.. de nieuwe meubels hadden we toevallig voor de schade al besteld :D

Ik kan nog 10 pagina's over het drama en de stressvolle periode vol tikken want alles ging natuurlijk met flinke hobbels en foutieve leveringen en extra vervolg schade en niet reagerende mensen en bladiebla.. maar eind goed al goed en uiteindelijk een nog mooiere woonkamer als het straks af is :Y

Dus weg met het drama en hoera voor de mooie dingen! *O*
O+
[ afbeelding ]
Wat is het mooi geworden, mogen we meer foto’s zien? :)

Wel balen hoe het is gegaan met een lekkage.
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_185124074
quote:
0s.gif Op woensdag 20 februari 2019 12:09 schreef Leandra het volgende:

[..]

Oh, dat is helemaal fraai, dat het echt een eigen foto is.... wel een goed idee voor een wand die we hier moeten hebben als we gaan verbouwen....
Fotobehang?
Ja, was ook wel makkelijk Je upload een foto, bij de meeste aanbieders zie je of de foto groot genoeg is. Je krijgt de banen thuisgestuurd en het is een kwestie van behangen zoals je ook normaal vliesbehang doet. En wat mij meeviel is dat je geen pixels ziet, de foto wordt wel iets vager als je er met je neus op gaat staan maar ik was echt bang voor pixels en die zie je niet.

Thanks BE!
Just once I want my life to be like an eighties movie..
  Moderator woensdag 20 februari 2019 @ 12:57:47 #20
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_185124189
quote:
6s.gif Op dinsdag 19 februari 2019 12:44 schreef Radyhyn het volgende:

Dit Klus-/woon-/inrichting-/projectpret topic is bedoeld als napret topic en als topic waar je van alles kwijt kan over inrichting en afstyling en waar klusvoortgang en updates kunnen worden gegeven. Dit alles zonder dat er een heel eigen (ver)bouwingstopic aangemaakt/bijgehouden hoeft te worden! ;)
Ik zie niet helemaal in waarom dit naast elkaar moeten kunnen bestaan ? Het wordt wel erg onoverzichtelijk allemaal zo.

Dan kan ieder "project" topic ook wel dicht en gaan we alles hier posten ?
Zo van flikker hier alles maar in.. :?
  woensdag 20 februari 2019 @ 13:12:14 #21
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_185124448
quote:
7s.gif Op woensdag 20 februari 2019 12:52 schreef Yesse het volgende:

[..]

Ja, was ook wel makkelijk Je upload een foto, bij de meeste aanbieders zie je of de foto groot genoeg is. Je krijgt de banen thuisgestuurd en het is een kwestie van behangen zoals je ook normaal vliesbehang doet. En wat mij meeviel is dat je geen pixels ziet, de foto wordt wel iets vager als je er met je neus op gaat staan maar ik was echt bang voor pixels en die zie je niet.

Thanks BE!
Ik ben erg blij met je foto, want ik weet nu meteen wat ik bij het eiland van de nieuw te maken keuken wil :D
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  woensdag 20 februari 2019 @ 13:31:34 #22
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_185124781
quote:
0s.gif Op woensdag 20 februari 2019 12:57 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

Ik zie niet helemaal in waarom dit naast elkaar moeten kunnen bestaan ? Het wordt wel erg onoverzichtelijk allemaal zo.

Dan kan ieder "project" topic ook wel dicht en gaan we alles hier posten ?
Zo van flikker hier alles maar in.. :?
Huh? Maar je zei tegen mij dat we een naprettopic mochten maken?
Dit is dan toch prima voor mensen die geen eigen topic willen maken maar hier over hun eigen napret danwel projectjes willen posten, zo heel af en toe maar eens?

Misschien is de titel niet duidelijk genoeg dan? Misschien hier project uit de TT halen? Of simpelweg 'Verhuis-napret topic' van maken?
***
  Moderator woensdag 20 februari 2019 @ 14:20:51 #23
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_185125638
quote:
0s.gif Op woensdag 20 februari 2019 13:31 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Huh? Maar je zei tegen mij dat we een naprettopic mochten maken?
Dit is dan toch prima voor mensen die geen eigen topic willen maken maar hier over hun eigen napret danwel projectjes willen posten, zo heel af en toe maar eens?

Misschien is de titel niet duidelijk genoeg dan? Misschien hier project uit de TT halen? Of simpelweg 'Verhuis-napret topic' van maken?
Ik vrees dat het in ieder geval zo wat onduidelijk is allemaal; wat denken jullie van ?

Het klussende FOK! showcase & napret topic ?
  woensdag 20 februari 2019 @ 14:24:30 #24
149959 SQ
snelle trees
pi_185125714
Showcase topic vind ik wel wat ja. Verleidt ook tot plaatsen van veel foto's, wat ik wel mag O-)
disclaimer
  Moderator woensdag 20 februari 2019 @ 14:32:04 #25
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_185125870
quote:
1s.gif Op woensdag 20 februari 2019 14:24 schreef Stormqueen het volgende:
Showcase topic vind ik wel wat ja. Verleidt ook tot plaatsen van veel foto's, wat ik wel mag O-)
Voor de wat kleinere projecten of enkel interieur foto's oid natuurlijk :+
pi_185126010
quote:
0s.gif Op woensdag 20 februari 2019 14:20 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

Ik vrees dat het in ieder geval zo wat onduidelijk is allemaal; wat denken jullie van ?

Het klussende FOK! showcase & napret topic ?
Volgens mij een prima omschrijving :)
Just once I want my life to be like an eighties movie..
  Moderator woensdag 20 februari 2019 @ 14:57:12 #27
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
  woensdag 20 februari 2019 @ 15:38:23 #28
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_185126994
Nice!
Goed bezig Vonkie! *O*
***
  donderdag 21 februari 2019 @ 09:10:04 #29
63358 Radyhyn
Melodramatic fool
pi_185140577
Tnx, de nieuwe naam dekt de inhoud inderdaad beter ^O^
Sleep All Day, Party All Night, Its Great To Be Radyhyn!
Vv (nov '14) & Aa (nov '16)
  donderdag 21 februari 2019 @ 09:22:39 #30
63358 Radyhyn
Melodramatic fool
pi_185140752
quote:
14s.gif Op woensdag 20 februari 2019 11:59 schreef Yesse het volgende:

[..]

Mooi geworden! Wat een gaaf beeldje op tafel trouwens. :D

*O* Ik meld me maar hier want het verhuizen/klussen is qua voorpret nu wel voorbij. Morgen wonen we een maand in ons nieuwe huis *O* Qua interieur helemaal happy met hoe het is
geworden.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik moet nog wel iets verzinnen voor de twee vitrines van de kasten die we hebben. Ik kom niet verder dan de wijnglazen en wat potjes met (nep)plantjes erin. Iemand nog leuke ideeën?

Wauw, het fotobehang staat er echt heel goed bij. En extra leuk omdat het een eigen foto met eigen herinnering is :Y

Staan de vitrines in de woonkamer of is het in de keuken? Misschien iets moois wat op vakantie is gekocht of foto's of inderdaad een leuke verzameling planten/potjes/beeldjes :)

Het beeldje bij ons op de tafel (houten vosje) komt gewoon van de intratuin, maar in het ronde wandrek staan ook vakantie-herinneringen, wat pop-culture spul (batman/nightmare before christmas speeldoosje/rubix kubus/animé poppetjes) en nog wat extra's zoals een zandloper en vaasjes.
Sleep All Day, Party All Night, Its Great To Be Radyhyn!
Vv (nov '14) & Aa (nov '16)
pi_185140772
Mooie sfeer zetten jullie allebei neer Radyhyn en Yesse :Y.
pi_185141329
Dat fotobehang is echt prachtig O+
I solemnly swear i'm up to no good
pi_185143245
quote:
0s.gif Op donderdag 21 februari 2019 09:22 schreef Radyhyn het volgende:

Staan de vitrines in de woonkamer of is het in de keuken? Misschien iets moois wat op vakantie is gekocht of foto's of inderdaad een leuke verzameling planten/potjes/beeldjes :)

Woonkamer en dan naast elkaar. Maar ik vind het zo lastig er een beetje eenheid in te brengen. Het ziet eruit alsof er gewoon iets ingestouwd is :') Maar heb me maar voorgenomen om inderdaad gewoon eens te kijken of ik gedurende de jaren niet wat leuke dingetjes kan verzamelen. De 'vaste delen' van de kasten zijn ook nog voor 60% leeg :+ (dat vult zich vast vanzelf met zooi had ik bedacht)

Bedankt Anne en Thinkk-Pinkk :)
Just once I want my life to be like an eighties movie..
pi_185166740
Wat een fijne sfeer, Yesse! Dat fotobehang vind ik ook erg mooi <3 Fijne kleuren ook verder.

Radyhyn, wat een ellende lijkt me dat, zo thuiskomen :o Fijn dat het nu zo naar jullie zin is!
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  zaterdag 23 februari 2019 @ 19:20:43 #35
478130 Vwtje92
Volkswagen-liefhebber
pi_185197781
3 weken geleden gordijnen besteld voor de woonkamer (1 normaal gordijn voor bij de tuindeuren, 1 vouwgordijn op maat voor de raam) worden we donderdag gebeld dat het hele spul binnen is. Joepie eincelijk geen achterburen meer die binnen kijken dachten we. Wij vandaag dat vouwgordijn opgehangen zit er een stik/naai fout in 🙈. Kunnen we hem er weer afhalen, terugbrengen en weer 3 weken wachten.
  maandag 25 februari 2019 @ 10:43:31 #36
63358 Radyhyn
Melodramatic fool
pi_185230976
Wat irritant Vwtje! Kan het gordijn met de stikfout niet blijven hangen tot ze een nieuwe hebben gemaakt?

Zaterdag is bij ons het randje tuintegels langs de nieuwe achterpui opnieuw gelegd. De oude tegels pasten niet meer en nu liggen er nieuwe mooi op maat gezaagde tegels. Het was een klein klusje (laten doen), maar ben blij dat het eindelijk gedaan is :Y
Sleep All Day, Party All Night, Its Great To Be Radyhyn!
Vv (nov '14) & Aa (nov '16)
  maandag 25 februari 2019 @ 19:15:07 #37
478130 Vwtje92
Volkswagen-liefhebber
pi_185240098
Radyhyn nee was geen optie, nu gaan ze een nieuw gordijn maken op het systeem. Dus vandaar moest alles mee op de ophangbeugels na dan.
pi_185524859
Wij zijn maar eens met Sketchup begonnen om de plannen in elkaar te klussen voor het openbreken van de benedenverdieping. We waren wat begonnen in Floorplanner (zie beneden), maar voor wat meer detail en opties, zeker voor keukens en meubels zijn we maar overgestapt.

Maargoed, zoiets gaat 't (misschien) worden:

Ja doei.
  zondag 10 maart 2019 @ 19:21:41 #39
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_185524933
Respect, ik vind Sketchup zo'n kutprogramma :')
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_185524996
quote:
0s.gif Op zondag 10 maart 2019 19:21 schreef Leandra het volgende:
Respect, ik vind Sketchup zo'n kutprogramma :')
Mr. Mo heeft zich daar op toegelegd. Die heeft de hele middag instructievideos en crash courses gevolgd. Inmiddels staat het skelet van het huis al, de baas. _O_
Ja doei.
  zondag 10 maart 2019 @ 19:25:42 #41
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_185525032
quote:
0s.gif Op zondag 10 maart 2019 19:24 schreef motorbloempje het volgende:
[..]

Mr. Mo heeft zich daar op toegelegd. Die heeft de hele middag instructievideos en crash courses gevolgd. Inmiddels staat het skelet van het huis al, de baas. _O_
_O_ voor Mr. Mo dan....
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_185525144
quote:
0s.gif Op zondag 10 maart 2019 19:25 schreef Leandra het volgende:
[..]

_O_ voor Mr. Mo dan....
Wees gerust, het gaat nog steeds met veel gezucht en gesteun :%

En nu een 'huuuuuu ;( ' :')
Ja doei.
  zondag 10 maart 2019 @ 21:10:28 #43
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_185528118
Heb je ook een ‘voor’ ter vergelijking? O-)

Ziet er wel tof uit hoor!
***
pi_185528375
quote:
1s.gif Op zondag 10 maart 2019 21:10 schreef Brighteyes het volgende:
Heb je ook een ‘voor’ ter vergelijking? O-)

Ziet er wel tof uit hoor!
Da's nu zo:



Zeer Brits, met al die kleine nutteloze kamers....
Ja doei.
  zondag 10 maart 2019 @ 21:25:25 #45
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_185528539
Nou inderdaad, wat zal dat een verschil geven zeg!
***
pi_185528605
Het rare stukje muur in de keuken moet trouwens blijven staan, want dragend, en daar komt dan de balk op te leunen die ze gaan plaatsen.

Maar we doen wel creatief met dat hoekje. Is 48x32cm aan de binnenkant naast de eettafel, dus daar komen boekenplanken voor kookboeken.
Ja doei.
  Moderator maandag 11 maart 2019 @ 13:36:51 #47
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_185539955
quote:
0s.gif Op zondag 10 maart 2019 21:20 schreef motorbloempje het volgende:
[..]

Da's nu zo:

[ afbeelding ]

Zeer Brits, met al die kleine nutteloze kamers....
Dat kan eigenlijk alleen maar beter worden, mooie toekomstige indeling ^O^
  maandag 11 maart 2019 @ 13:44:18 #48
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_185540146
quote:
0s.gif Op zondag 10 maart 2019 21:20 schreef motorbloempje het volgende:
[..]

Da's nu zo:

[ afbeelding ]

Zeer Brits, met al die kleine nutteloze kamers....
Ik zie dat ook altijd in die Britse huizenprogramma's, maar wat vinden ze daar eigenlijk zo geweldig aan zo'n hokkerige indeling :?
Don't let my username fool you...
  maandag 11 maart 2019 @ 13:47:03 #49
149959 SQ
snelle trees
pi_185540215
Da's nog van vroeger, van voordat centrale verwarming bestond.
Nederlandse huizen hadden dat ook heel lang, alleen is dat anno 2019 bijna overal wel doorgebroken ;)
disclaimer
pi_185540408
quote:
1s.gif Op maandag 11 maart 2019 13:47 schreef Stormqueen het volgende:
doorgebroken
I see what you did there...

En ja. Stomme is dat het ook gewoon is blijven hangen, want dit huis is pas 25 jaar oud en heeft netjes overal centrale verwarming :')

We gaan ook kijken naar vloerverwarming voor in het woongedeelte beneden zodat we wat meer speling hebben met de ruimte beneden. Bijvoorbeeld links bovenin onder het raam in de keuken zit een verwarming. Die willen we eigenlijk we hebben zodat we daar een soort zithoek ofzo kunnen maken, maar gaat allemaal van de kosten afhangen enzo... :X
Ja doei.
pi_185541079
quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2019 13:44 schreef Metalfreak het volgende:
[..]

Ik zie dat ook altijd in die Britse huizenprogramma's, maar wat vinden ze daar eigenlijk zo geweldig aan zo'n hokkerige indeling :?
Wilde het net zeggen. Van die kleine hokjes met ENORME banken en fauteuils :D
  maandag 11 maart 2019 @ 14:50:23 #52
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_185541831
quote:
1s.gif Op maandag 11 maart 2019 13:47 schreef Stormqueen het volgende:
Da's nog van vroeger, van voordat centrale verwarming bestond.
Nederlandse huizen hadden dat ook heel lang, alleen is dat anno 2019 bijna overal wel doorgebroken ;)
Ja, dat hebben we al heel lang niet meer. Dat zie je vooral bij huizen van begin vorige eeuw, maar in het VK lijkt dat nog behoorlijk gemeengoed te zijn. De huizen zien daar van buiten ook altijd zo afgeleefd uit.
Don't let my username fool you...
pi_185542449
quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2019 14:50 schreef Metalfreak het volgende:
[..]

Ja, dat hebben we al heel lang niet meer. Dat zie je vooral bij huizen van begin vorige eeuw, maar in het VK lijkt dat nog behoorlijk gemeengoed te zijn. De huizen zien daar van buiten ook altijd zo afgeleefd uit.


Vind dit niet bijzonder afgeleefd O+
Ja doei.
  dinsdag 12 maart 2019 @ 14:05:53 #54
63358 Radyhyn
Melodramatic fool
pi_185562341
Echt zo O+

Het zal een hoop schelen de nieuwe indeling! En toffe grote eettafel ook :Y
Sleep All Day, Party All Night, Its Great To Be Radyhyn!
Vv (nov '14) & Aa (nov '16)
  dinsdag 19 maart 2019 @ 16:47:41 #55
466657 EasyLife
Live Cheap, Live Easy
pi_185716756
Ik ben de laatste tijd aan de bespaarverslaving geraakt, heb zonnepanelen besteld en heb de laatste 2 enkele ramen in m'n huis geisoleerd en dicht gemaakt, scheelt me nu al bijna de helft aan gas.

Normaal ging de verwarming elke keer aan/uit, nu blijft het langere tijd dezelfde temperatuur.

Dit was een klapraampje, die sowieso al niet goed sloot en enorm tochtte, dus eerst dichtgemaakt en de randen gekit. Daarna 3 lagen 2cm isolatie erop.

In de gang zat er nog een stukje enkel glas naast de voordeur (alleen het middelste deel), ik kom sowieso niet veel in de gang en er komt nog licht genoeg door de deur. Op het enkel glas van de deur heb ik folie geplakt.

Ook heb ik vandaag de CV ketel nog bijgevuld en ontlucht.













  dinsdag 19 maart 2019 @ 16:51:53 #56
466657 EasyLife
Live Cheap, Live Easy
pi_185716845
Nu nog afwerken, ik denk gewoon glasvliesbehang en dan een likje witte verf.
pi_185716876
En hoe ziet dat er dan aan de buitenkant uit :o ?
pi_185717351
Verlies je daar in huis niet enorm veel licht mee, als je die ramen in je keuken bovenin dicht maakt? :o

@motorbloempje: Oh wat mooi! O+
Is al die grond op de voorgrond van de foto (tot de brede heg zeg maar) ook van jullie?
  dinsdag 19 maart 2019 @ 17:18:43 #59
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_185717401
Als je de ramen dicht maakt, hoe zit het dan met ventilatie...?
KuikenGuppy
  dinsdag 19 maart 2019 @ 17:19:32 #60
149959 SQ
snelle trees
pi_185717425
Ik vind het nogal een bijzondere oplossing. Hopelijk weegt je besparing op tegen het verlies aan licht :P
disclaimer
pi_185718758
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2019 17:16 schreef Candaasje het volgende:
Verlies je daar in huis niet enorm veel licht mee, als je die ramen in je keuken bovenin dicht maakt? :o

@:motorbloempje: Oh wat mooi! O+
Is al die grond op de voorgrond van de foto (tot de brede heg zeg maar) ook van jullie?
Neen! Wij hebben gelukkig alleen de kleinere tuin, die vrij dunne schutting die je in een halve circel ziet lopen. We zijn niet zo van die tuin-helden, en in de kleine tuin kun je ook prima barbecue-en en in de zon liggen ;)
Ja doei.
pi_185718853
Had je daar niet beter dubbel glas in kunnen zetten? Dit ziet er ook maar een beetje zozo uit :@
I solemnly swear i'm up to no good
  dinsdag 19 maart 2019 @ 18:47:06 #63
466657 EasyLife
Live Cheap, Live Easy
pi_185719343
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 maart 2019 17:19 schreef Stormqueen het volgende:
Ik vind het nogal een bijzondere oplossing. Hopelijk weegt je besparing op tegen het verlies aan licht :P
Verlies aan licht is juist een bijkomend voordeel, de andere kant (open woonkamer) is 1 grote raampartij, als het buiten 25 is, is het binnen 35. Ik kan als de zon schijnt niet eens normaal TV kijken zo fel is het binnen.

Aan die kant wil ik dus graag ook een overkapping ofzo.

quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2019 18:27 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Had je daar niet beter dubbel glas in kunnen zetten? Dit ziet er ook maar een beetje zozo uit :@
Wordt nog afgewerkt he.

Dit is de andere kant, daar is ooit al hetzelfde gedaan





Aan de buitenkant ziet het er zo uit





Nu zie je het piepschuim nog zitten, maar alle platen en het glas worden in dezelfde kleur geverfd. Net zoals bij de achtertuin.

Nieuwe schutting ligt overigens ook al klaar :P composiet/WPC bruin met antraciet palen.

[ Bericht 4% gewijzigd door EasyLife op 19-03-2019 18:53:11 ]
  dinsdag 19 maart 2019 @ 18:54:14 #64
466657 EasyLife
Live Cheap, Live Easy
pi_185719510
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2019 18:27 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Had je daar niet beter dubbel glas in kunnen zetten? Dit ziet er ook maar een beetje zozo uit :@
De bedoeling is trouwens dat er binnen 1 a 2 jaar beneden net als boven kunststof kozijnen in komen met HR++ en noem maar op, maar het tochtte zo erg, dat het nu even de beste budget oplossing is.

quote:
1s.gif Op dinsdag 19 maart 2019 17:18 schreef Burdie het volgende:
Als je de ramen dicht maakt, hoe zit het dan met ventilatie...?
Klapraampje ging sowieso nooit open omdat je daar niet bij kon ivm de nieuwe hoekopstelling van de keuken. Alle binnendeuren staan meestal wel open en boven staan alle roosters open. Als het niet regent of te koud is staat de tuindeur gewoon open zodat de hond ook naar buiten kan.

quote:
1s.gif Op dinsdag 19 maart 2019 17:19 schreef Stormqueen het volgende:
Hopelijk weegt je besparing op tegen het verlies aan licht :P
En in de gang maakt het sowieso niet uit, in m'n appartement hiervoor had ik helemaal geen raam in de gang. Besparing merk ik nu al, ik hoorde de autoweg altijd, die hoor ik niet meer, ik voelde met die storm de wind door het huis waaien.

Ook zette ik de verwarming savonds van 19 naar 15 en om 01:00 ging de CV alweer joelen. Eergisteravond verwarming op 12 gezet, volgende ochtend om 08:00 was het nog 15 graden binnen.

Woonkamer als de zon schijnt (achtertuin op het zuiden)









Je moet 't ff met foto's van de hond doen :')

[ Bericht 10% gewijzigd door EasyLife op 19-03-2019 19:18:45 ]
  dinsdag 19 maart 2019 @ 20:56:47 #65
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_185723319
Jouw hond O+.
KuikenGuppy
pi_185725204
Hont O+
Ja doei.
  maandag 25 maart 2019 @ 13:41:30 #67
80382 manny
30 is best veel
pi_185841554


Als we het toch over honden hebben. Project hondenhok klaar.

Pallet + wat resthout voor het frame, wat wand-dingen van de lokale bouwmarkt en wat verf.

Die hond van ons lijkt trouwens akelig veel op die van EasyLife
proberen is de eerste stap naar falen
een cafe zonder Hazes, is geen kroeg
  woensdag 27 maart 2019 @ 13:24:43 #68
466657 EasyLife
Live Cheap, Live Easy
pi_185876086
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2019 13:41 schreef manny het volgende:
[ afbeelding ]

Als we het toch over honden hebben. Project hondenhok klaar.

Pallet + wat resthout voor het frame, wat wand-dingen van de lokale bouwmarkt en wat verf.

Die hond van ons lijkt trouwens akelig veel op die van EasyLife
Dat is al gauw zo, kwam afgelopen weekend dit tegen:
https://www.instagram.com/p/BvXCAwHAt_p/
  donderdag 28 maart 2019 @ 10:17:09 #69
63358 Radyhyn
Melodramatic fool
pi_185893313
Goed bezig EasyLife, fijn dat je al meteen zoveel verbeteringen merkt!
Leuke hond ook inderdaad :D

Mooi hok Manny :Y

Volgende week komen ze hier eindelijk de haard afwerken en de muur in de gang maken... eindelijk weer wat actie ^O^
Sleep All Day, Party All Night, Its Great To Be Radyhyn!
Vv (nov '14) & Aa (nov '16)
  donderdag 28 maart 2019 @ 12:37:21 #70
466657 EasyLife
Live Cheap, Live Easy
pi_185895539
Het weer is natuurlijk iets beter (maar zaten ook koude nachten tussen) en zie op Mijn Eneco een verandering van 7-9 naar 3-4 m3 per dag. En duidelijk dat ie niet elk uur aan slaat, maar veel langer op temperatuur blijft.
  maandag 13 mei 2019 @ 10:42:24 #71
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_186803242


Alleen nog even de scharnieren van de zwarte deuren in het midden zwart maken, ze steken wat af _O- . Maar echt, dit soort klusjes zijn zo leuk. Kosten veel meer tijd dan je van tevoren bedenkt maar zo tof om te doen.
  woensdag 7 augustus 2019 @ 17:35:13 #72
63358 Radyhyn
Melodramatic fool
pi_188333803
Jullie hadden nog een foto tegoed van de haard O+
In april/mei is eindelijk alles afgerond na de waterschade van vorig jaar ^O^

Sleep All Day, Party All Night, Its Great To Be Radyhyn!
Vv (nov '14) & Aa (nov '16)
  woensdag 7 augustus 2019 @ 17:39:14 #73
149959 SQ
snelle trees
pi_188333863
Mooi hoor!
Zijn dat 90x90 tegels?
disclaimer
  woensdag 7 augustus 2019 @ 17:47:09 #74
63358 Radyhyn
Melodramatic fool
pi_188334041
quote:
1s.gif Op woensdag 7 augustus 2019 17:39 schreef Stormqueen het volgende:
Mooi hoor!
Zijn dat 90x90 tegels?
Ja 90x90, in het echt zijn de wat lichter grijs.
Sleep All Day, Party All Night, Its Great To Be Radyhyn!
Vv (nov '14) & Aa (nov '16)
  woensdag 7 augustus 2019 @ 17:49:32 #75
149959 SQ
snelle trees
pi_188334079
Ja, wij hebben die maat ook voor de keuken en vind het zo lastig om me daar een voorstelling van te maken, maar zulke plaatjes helpen wel!
(Al hebben wij ze wel véél lichter, maar toch)
disclaimer
  woensdag 7 augustus 2019 @ 17:55:43 #76
63358 Radyhyn
Melodramatic fool
pi_188334180
Voor ons was het de perfecte afmeting en kwam ook nog eens goed uit met de breedte van de kamer e.d. :Y

Ik stuur zo wel wat meer plaatjes ;)
Sleep All Day, Party All Night, Its Great To Be Radyhyn!
Vv (nov '14) & Aa (nov '16)
  woensdag 7 augustus 2019 @ 17:56:39 #77
149959 SQ
snelle trees
pi_188334187
Ja leuk!
disclaimer
pi_188334555
Ha, dit topic zocht ik laatst. Hopelijk kan ik hier snel wat updates plaatsen... :')
Ja doei.
  vrijdag 9 augustus 2019 @ 12:15:52 #79
63358 Radyhyn
Melodramatic fool
pi_188358976
quote:
1s.gif Op woensdag 7 augustus 2019 18:27 schreef motorbloempje het volgende:
Ha, dit topic zocht ik laatst. Hopelijk kan ik hier snel wat updates plaatsen... :')
Leuk! Veel kunnen doen in de tussentijd?
Sleep All Day, Party All Night, Its Great To Be Radyhyn!
Vv (nov '14) & Aa (nov '16)
pi_188374376
Het gaat gestaag.

Woensdag krijgen we familie over de vloer.

Hopelijk kunnen we de keuken dan gebruiken:



Maandag gaan de plinten er iig op. Vandaag en morgen alvast schoonmaken en wat dingen naar beneden brengen:

Ja doei.
  zaterdag 10 augustus 2019 @ 13:16:13 #81
466657 EasyLife
Live Cheap, Live Easy
pi_188374491
quote:
2s.gif Op zaterdag 10 augustus 2019 13:05 schreef motorbloempje het volgende:
Het gaat gestaag.

Woensdag krijgen we familie over de vloer.

Hopelijk kunnen we de keuken dan gebruiken:

[ afbeelding ]

Maandag gaan de plinten er iig op. Vandaag en morgen alvast schoonmaken en wat dingen naar beneden brengen:

[ afbeelding ]
Mooi vloertje, lijkt op m'n oude vloer van Balterio.
  zaterdag 10 augustus 2019 @ 13:29:51 #82
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_188374640
Fraai hoor O+
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_188376889
Mooie keuken!
  Moderator zaterdag 10 augustus 2019 @ 18:12:31 #84
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
  zaterdag 10 augustus 2019 @ 19:04:37 #85
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_188378756
Mooie keuken! Wat is het voor vloer? :D
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
  zondag 11 augustus 2019 @ 21:10:51 #86
63358 Radyhyn
Melodramatic fool
pi_188397233
Wauw dat ziet er goed uit! Heerlijk zo'n grote keuken :Y
Sleep All Day, Party All Night, Its Great To Be Radyhyn!
Vv (nov '14) & Aa (nov '16)
  Hoofdredactie Fotografie maandag 12 augustus 2019 @ 13:00:47 #87
95752 crew  Chell
Kluns
pi_188405524
Heerlijke keuken! Mooi hoor!
  donderdag 15 augustus 2019 @ 08:47:48 #88
120112 Me_dusa
Red een boom, eet een bever!
pi_188455331
Ik geef de tuin graag water maar liever toch gewoon met regenwater want, gratis, beter voor de naturrrr en de planten doen het er ook flink beter op.

Na eindeloze in dubio gezeten te hebben met vrouwlief over wat voor een soort regenton er moest komen, kreeg ik na het zien van de prijzen van wijnvaten de vrijheid om te doen waar ik zin in had >:)

Zo gezegd zo gedaan. IBC tank naast het huis:



"in de IT gaat alles automatisch maar niets vanzelf"
pi_188455362
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2019 08:47 schreef Me_dusa het volgende:
Ik geef de tuin graag water maar liever toch gewoon met regenwater want, gratis, beter voor de naturrrr en de planten doen het er ook flink beter op.

Na eindeloze in dubio gezeten te hebben met vrouwlief over wat voor een soort regenton er moest komen, kreeg ik na het zien van de prijzen van wijnvaten de vrijheid om te doen waar ik zin in had >:)

Zo gezegd zo gedaan. IBC tank naast het huis:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Nadeel van een witte is dat er alg in komt.
Op maandag 11 maart 2013 21:24 schreef Kally het volgende:
Ga jij lekker met je mini spelen }:|
pi_188455380
Mijn vriendin wil straks ook een regenton naast het huis, en ik hoor haar argumenten, maar heb er nog geen een gezien die echt het aanzien waard is, alle voorbeelden ten spijt (dan echt liever nog een ouderwetse houten regenton wat mij betreft :X )

(misschien nog een designregenton ofzo)
It says on your chart that you're fucked up. You talk like a fag, and your shit's all retarded.
  donderdag 15 augustus 2019 @ 08:56:01 #91
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_188455405
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2019 08:47 schreef Me_dusa het volgende:
Ik geef de tuin graag water maar liever toch gewoon met regenwater want, gratis, beter voor de naturrrr en de planten doen het er ook flink beter op.

Na eindeloze in dubio gezeten te hebben met vrouwlief over wat voor een soort regenton er moest komen, kreeg ik na het zien van de prijzen van wijnvaten de vrijheid om te doen waar ik zin in had >:)

Zo gezegd zo gedaan. IBC tank naast het huis:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
En, heeft ze de scheiding al aangevraagd?
KuikenGuppy
pi_188455408
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2019 08:52 schreef LuNaTiC het volgende:
Mijn vriendin wil straks ook een regenton naast het huis, en ik hoor haar argumenten, maar heb er nog geen een gezien die echt het aanzien waard is, alle voorbeelden ten spijt (dan echt liever nog een ouderwetse houten regenton wat mij betreft :X )

(misschien nog een designregenton ofzo)
Of gewoon achter een struik/boom of stuk schutting. Tenzij je geld te veel hebt. Ik heb een oerdegelijke gekocht bij van Cranenbroek 2 weken geleden. Zwart, groot en doet dat het moet doen :7
  donderdag 15 augustus 2019 @ 08:57:55 #93
120112 Me_dusa
Red een boom, eet een bever!
pi_188455422
quote:
10s.gif Op donderdag 15 augustus 2019 08:56 schreef Burdie het volgende:

[..]

En, heeft ze de scheiding al aangevraagd?
:D:D:D

Ik krijg nu regelmatig een appje als ik op het werk zit met de waterstand in liters. Dus ik denk dat we vandaag nog bij elkaar blijven :P

De klimplanten staan al klaar om er overheen te groeien. Is het straks een wat minder opvallende bak.
"in de IT gaat alles automatisch maar niets vanzelf"
pi_188455430
Wij willen ook een regenton, naar prijzen nog niet gekeken. Dat wordt schrikken, begrijp ik?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_188455431
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2019 08:56 schreef Puala het volgende:

[..]

Of gewoon achter een struik/boom of stuk schutting. Tenzij je geld te veel hebt. Ik heb een oerdegelijke gekocht bij van Cranenbroek 2 weken geleden. Zwart, groot en doet dat het moet doen :7
Geld heb je nooit teveel helaas :+

Ik vind zoiets ook nog wel leuk: https://www.regentonkonin(...)aciet-210-liter.html

Op de plaats waar zij hem wil is het niet echt handig beschut te krijgen, geloof ik. Maar goed, heeft gelukkig geen prio.
It says on your chart that you're fucked up. You talk like a fag, and your shit's all retarded.
  donderdag 15 augustus 2019 @ 09:00:45 #96
120112 Me_dusa
Red een boom, eet een bever!
pi_188455454
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2019 08:58 schreef miss_sly het volgende:
Wij willen ook een regenton, naar prijzen nog niet gekeken. Dat wordt schrikken, begrijp ik?
Vooral de prijs van een wijnvat en dan de weet dat ie niet eeuwig mee gaat. Jaar of 10 staat er voor en dan is ie lek. Jammer jammer.

Plastic heb je blauwe 220 litertonnen voor veelal gratis af te halen. Mooie groene bij de Welkoop zijn zo 150 euro. Dit IBC-vat was 0 euro en zijn ook vaak erg goedkoop. Ophalen was wel even een dingetje.
"in de IT gaat alles automatisch maar niets vanzelf"
  donderdag 15 augustus 2019 @ 09:02:08 #97
120112 Me_dusa
Red een boom, eet een bever!
pi_188455466
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2019 08:58 schreef LuNaTiC het volgende:

[..]

Geld heb je nooit teveel helaas :+

Ik vind zoiets ook nog wel leuk: https://www.regentonkonin(...)aciet-210-liter.html

Op de plaats waar zij hem wil is het niet echt handig beschut te krijgen, geloof ik. Maar goed, heeft gelukkig geen prio.
Mooi idd, maar wat een geld voor een plastieken bloempot.......
"in de IT gaat alles automatisch maar niets vanzelf"
pi_188455469


Ik dacht meer aan zoiets.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_188455478
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2019 09:02 schreef Me_dusa het volgende:

[..]

Mooi idd, maar wat een geld voor een plastieken bloempot.......
Ik heb nog niet echt op de prijzen gelet, was een snelle Google-search :P
It says on your chart that you're fucked up. You talk like a fag, and your shit's all retarded.
pi_188455482
quote:
1s.gif Op donderdag 15 augustus 2019 09:02 schreef miss_sly het volgende:
[ afbeelding ]

Ik dacht meer aan zoiets.
Die zijn niet goedkoop en gaan niet heel lang mee
pi_188455497
Ik heb nu een knalblauwe.. :') wil ooit een houten maar die prijzen. :'(
I solemnly swear i'm up to no good
pi_188455517
Ok, duidelijk, ik moet me er maar eens in verdiepen :D
Ik ben wat tuin betreft nog niet verder gekomen dan op pinterest planten verzamelen die ik erin wil hebben. En die regenton :P
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_188455555
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2019 09:04 schreef Puala het volgende:

[..]

Die zijn niet goedkoop en gaan niet heel lang mee
Die van mij staat anders al 11 jaar.
Maar de gemiddelde mens wil niet tot nauwelijks onderhoud, en ja, dan gaat 'ie niet lang mee...
Je raekt an de dinge geweun.
pi_188455699
https://www.elho.com/nl/c(...)genton-living-black/
Elho heeft ook een nette regenton met plantenbak bovenop. Ziet er best netjes uit en voor 139 euro ben je klaar. :)
Doe wat je niet durft.
Geef kinderen in Madagascar kans op onderwijs. Steun Abecole
www.Facebook.com/AbecoleNL
pi_188455746
Ik kwam in mijn snelle zoektocht ook regentonnen in houtlook tegen, en vond de prijs ook niet overdreven:
https://www.kunststofregenton.nl/roto-240-liter-actie-model.html

Eerlijkheid gebiedt mij te zeggen dat wij waarschijnlijk een houten ook niet goed genoeg zouden onderhouden om hem langer goed te houden :@ Wij zijn niet zo van dat soort onderhoud.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_188455787
Als het er op de foto al zo nep uitziet, hoe ziet het er dan in het echt uit? :@
Je raekt an de dinge geweun.
pi_188455816
Geen idee, dat heb ik nog niet bekeken :D

Ik vind die van Elho ook best aardig, en die andere vaas-modellen ook. Een houten die wegrot kunnen wij beter niet nemen, we kennen onszelf inmiddels :')
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_188455940
Hm die met hout motief zou ik eerst in het echt willen zien.. Maar het is geheid beter dan knalblauw. :+
I solemnly swear i'm up to no good
pi_188455941
Momenteel is er voor ¤33,- ook een complete regenton set in de aanbieding bij Amazon.

https://www.amazon.de/gp/product/B007TTFMEE?language=nl
Op maandag 11 maart 2013 21:24 schreef Kally het volgende:
Ga jij lekker met je mini spelen }:|
pi_188456000
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2019 09:46 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Hm die met hout motief zou ik eerst in het echt willen zien.. Maar het is geheid beter dan knalblauw. :+
Dat :D
En ook beter dan die witte unit hierboven :+
Sorry @Me_dusa
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  donderdag 15 augustus 2019 @ 10:05:05 #111
120112 Me_dusa
Red een boom, eet een bever!
pi_188456131
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2019 09:52 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Dat :D
En ook beter dan die witte unit hierboven :+
Sorry @:Me_dusa
O+ no worries.
"in de IT gaat alles automatisch maar niets vanzelf"
pi_188458297
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2019 09:00 schreef Me_dusa het volgende:

[..]

Vooral de prijs van een wijnvat en dan de weet dat ie niet eeuwig mee gaat. Jaar of 10 staat er voor en dan is ie lek. Jammer jammer.

Plastic heb je blauwe 220 litertonnen voor veelal gratis af te halen. Mooie groene bij de Welkoop zijn zo 150 euro. Dit IBC-vat was 0 euro en zijn ook vaak erg goedkoop. Ophalen was wel even een dingetje.
En waar heb je dit ding vandaan? Met een ombouw oid zie je de kleur toch niet.... Kan mijn vriendin ook wel waarderen
pi_188458519
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2019 13:08 schreef maansrekiurbeg987 het volgende:

[..]

En waar heb je dit ding vandaan? Met een ombouw oid zie je de kleur toch niet.... Kan mijn vriendin ook wel waarderen
Die IBC vaten kun je overal vinden omdat er een overschot van is.
Van 0 tot ¤30 ofzo.
Op Marktplaats, plaatselijke FB marketplace. Etc.
Op maandag 11 maart 2013 21:24 schreef Kally het volgende:
Ga jij lekker met je mini spelen }:|
  donderdag 15 augustus 2019 @ 13:50:23 #114
120112 Me_dusa
Red een boom, eet een bever!
pi_188458881
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2019 13:08 schreef maansrekiurbeg987 het volgende:

[..]

En waar heb je dit ding vandaan? Met een ombouw oid zie je de kleur toch niet.... Kan mijn vriendin ook wel waarderen
Heb m lokaal opgehaald voor niets. Stond in de weg. Online kun je ze zeker voor 35 euro halen. Ik DM je wel even.
"in de IT gaat alles automatisch maar niets vanzelf"
  vrijdag 30 augustus 2019 @ 14:34:52 #115
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_188707829
Nu nog een stukje oude brommerbinnenband ipv die tuinslang en de gieter is in een paar tellen gevuld.. helemaal als het vat vol is.. Hier staat er eentje achter mn werkplaats..
Algen zijn trouwens perfect als plantenmest, dus erg welkom in het water.. :Y

Verder:





Cadeautje voor oma van 93 met alzheimer.. Een dorpsfilm met oude herinneringen..
Maarja die vergeet hoe je hem aanzet als ik het uitleg..
Een deurbel begrijpt ze wel.. :P
Broer heeft het ding zo ingesteld dat de film begint zodra ie aangaat
Doe het scherm open, druk op de bel en ga maar zitten.. klep dicht en hij sluit af..

Pootjes eronder tegen krassen, behuizing van binnenuit vastgeschroefd en een stukje isolatie van een kabel om de schroefjes zodat er geen schroefdraad zichtbaar is.. Net echt.. 8-)

[ Bericht 4% gewijzigd door Zolderkamer op 30-08-2019 14:40:39 ]
pi_188710537
Die is lief :Y
Laat die handjes wapperen!
  vrijdag 30 augustus 2019 @ 17:45:04 #117
149959 SQ
snelle trees
pi_188710598
Wat een leuk en goed bedacht idee O+
disclaimer
  maandag 2 september 2019 @ 17:09:44 #118
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_188756443
Geen klusje, wel leuk: een nieuwe bank. *O* Pics als hij staat!

En... mijn lieftallige stelde zelf van de week voor om toch maar zo'n handige inzetkast te bestellen! *O* Whiiiii!!! *O* Again... pics als hij staat. ;)

#nutteloos
***
  maandag 2 september 2019 @ 17:14:47 #119
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_188756514
quote:
14s.gif Op vrijdag 30 augustus 2019 14:34 schreef Zolderkamer het volgende:
Nu nog een stukje oude brommerbinnenband ipv die tuinslang en de gieter is in een paar tellen gevuld.. helemaal als het vat vol is.. Hier staat er eentje achter mn werkplaats..
Algen zijn trouwens perfect als plantenmest, dus erg welkom in het water.. :Y

Verder:

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Cadeautje voor oma van 93 met alzheimer.. Een dorpsfilm met oude herinneringen..
Maarja die vergeet hoe je hem aanzet als ik het uitleg..
Een deurbel begrijpt ze wel.. :P
Broer heeft het ding zo ingesteld dat de film begint zodra ie aangaat
Doe het scherm open, druk op de bel en ga maar zitten.. klep dicht en hij sluit af..

Pootjes eronder tegen krassen, behuizing van binnenuit vastgeschroefd en een stukje isolatie van een kabel om de schroefjes zodat er geen schroefdraad zichtbaar is.. Net echt.. 8-)
_O_ O+
***
pi_188758649
@Zolderkamer: google eens op wondertelefoon.
Bijvoorbeeld: https://www.gelderlander.(...)liedjes-van-vroeger~

Alleen verwart het weer met met beelden en muziek.
Moeders belde dat de televisie stuk was...de ab bleef hangen...zat ze op de telefoon ( begreep ik aan de piepjes) dat zij op de telefoon bezig was.
De ab lag op tafel. Toen konden zij en ik nog erom lachen.
  maandag 2 september 2019 @ 20:16:09 #121
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_188759598
quote:
1s.gif Op maandag 2 september 2019 19:28 schreef AnneX het volgende:
@:Zolderkamer: google eens op wondertelefoon.
Bijvoorbeeld: https://www.gelderlander.(...)liedjes-van-vroeger~

Alleen verwart het weer met met beelden en muziek.
Moeders belde dat de televisie stuk was...de ab bleef hangen...zat ze op de telefoon ( begreep ik aan de piepjes) dat zij op de telefoon bezig was.
De ab lag op tafel. Toen konden zij en ik nog erom lachen.
Ah ja zoiets ken ik idd.. ze heeft ook al een smartphone die op elke aanraking luisterboeken begint af te spelen.. :+

Ik heb een draadloze muis waarvan de ontvanger op tafel ligt.. steevast dat iedereen de ontvanger pakt en denkt dat dat de muis is..
En dat zijn gewoon lui van mijn leeftijd.. :|W
pi_188976418
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2019 16:24 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Doe eens tonen dan in het showcase topic O-)
Komtie dan hoor.

Eerst een klein stukje voorgeschiedenis. We hebben een maisonnette gekocht, waar mijn vriend al lange tijd als student heeft gewoond. De keuken was nogal drastisch aan vernieuwing toe.

Ik heb alleen nog foto's uit studententijd en het was afschuwelijk:


De eerste foto is om te laten zien dat daar dus een muur zat, om de keuken te scheiden van de woonkamer. Die muur hebben we er uit laten slopen. Links naast het gasfornuis zie je ook een deur, die leidde naar de gang & wc. Je kon vroeger als het ware een rondje lopen door gang, woonkamer, keuken, gang. Die deur hebben we dicht laten maken en op die plek staat nu een koelkast.

De keuken zoals ie is geworden:


Die muur er uit is echt de beste keuze ooit geweest!


Deur naar de gang dicht laten maken was ook een goede keuze :P Je ziet hier ook onze voorraadkast die in de ronding van de trap zit, die deur (en de kozijnen) moeten ooit nog geschilderd worden. We hebben er trouwens een inzetkast in laten plaatsen omdat ik daar over had gelezen in Claudia's topic. Geniaal ding.




Naast het fornuis hebben we nog een soort van bijkeuken. Super blij met de schilderijplanken van IKEA die we hier gebruiken als kruidenrekjes.


Panoramaview van de bijkeuken, is nog best een groot ding. Rechtsonderin hebben we de kattenbak staan, super handig :P
pi_188976425
En ja, we zijn wat rommelig :P
pi_188991366
Dat is mooi geworden zeg! Wat dan als eerste opvalt is waarschijnlijk wat het minste tijd heeft gekost, nl. de barkrukken. Die zijn vet!
pi_188991733
Haha nou, we zijn wel een tijd barkrukloos geweest omdat we niks naar onze zin konden vinden. Maar wel blij dat we hebben gewacht tot we de perfecte krukken hadden gevonden :)
  dinsdag 17 september 2019 @ 16:01:17 #126
149959 SQ
snelle trees
pi_188991790
Wat een verbetering zeg! En die bijkeukenkast is chill zo, kun je véél meuk in kwijt!
disclaimer
pi_189103903
Ik kan hier ook Eem foto gaan plaatsen. Ga ik doen als ik weer bij mijn mobiel ben.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')