Patroon | maandag 18 februari 2019 @ 15:15 |
Welkom op dé plek op FOK! waar de beoefenaars van de edele wielersport zich verzamelen! Wil je beginnen met fietsen en heb je vragen over bijvoorbeeld materiaal of trainingen, dit is de plek om ze te stellen. Verder is deze topicreeks vooral geschikt om ervaringen te delen, tips & tricks kwijt te kunnen en geile verhalen over al je fietsavonturen te vertellen. Alles wat je meemaakt tijdens het peddelen door de polder kan je hier kwijt! Veel plezier. Wij doen aan Strava Onze D1, die in de Hemel zijt, Uw Hartslag worde geheiligd, Uw Cadans kome, Uw tempo geschiede, op aarde zoals in de Hemel. Geef ons heden onze dagelijkse training en vergeef ons onze luiheid, zoals wij die vergeven aan onze medefokkers en breng ons niet in beproeving maar verlos ons van het bankhangen. Amen. Nuttige links: Algemene info • Fok! fietsers op de kaart• Wielersportinfo Toertochten • Toertochten (komende week) in NL • Toertochten in België (BBR-FBC), • Lotto Cycling Tour • Toertochten in Frankrijk • Toertochten in Dld • Toertochten in Engeland Cyclo's • Cyclo's (deze maand) in Frankrijk • Jedermannrennen in Dld • Granfondo's in Italië • Cyclo's in Spanje
| |
Patroon | maandag 18 februari 2019 @ 15:15 |
Gewoon fullcarbonclincher steken in de pekelfiets... | |
kaasplankje | maandag 18 februari 2019 @ 15:20 |
Jaa die FFWD's van van Bon. | |
Patroon | maandag 18 februari 2019 @ 15:32 |
idd mooi koopje, ik moest mezelf ff tegenhouden om niet op de koopknop te drukken. Maar goed, heb al 2 setjes FCC. Ik steek ze ook niet zo graag in mijn fiets als ik op de fiets naar een wielerbaan ga om een koersje te rijden. Om ze nu puur en alleen voor criteriums te kopen is ook weer zo zo.. | |
Gripper | maandag 18 februari 2019 @ 15:33 |
Eigenlijk is t ook gewoon voor het behoud van je spullen, carbon wielen gebruiken in de winter. Het kan een stuk beter tegen pekel dan een alu velg | |
Patroon | maandag 18 februari 2019 @ 15:34 |
Daarom stelde ik dat ook voor | |
Gripper | maandag 18 februari 2019 @ 15:41 |
Nou zit ik verdorie ook met die FFWD's in mn hoofd, voor op de crosser. Bedankt Kaas | |
Tommeke | maandag 18 februari 2019 @ 15:59 |
Hahaha lekker Grip! @fromage: Dat bedoel ik ook. Stevig vastdraaien met de hand en een flink lik pasta ertussen. | |
MarcoD | maandag 18 februari 2019 @ 16:09 |
Daarom ook die meilenstein wielen, hoe minder metalen onderdelen hoe beter met die pekel op de weg. | |
kanovinnie | maandag 18 februari 2019 @ 20:13 |
Ik rij gewoon niet in de winter. | |
ultra_ivo | maandag 18 februari 2019 @ 21:28 |
Ik zag er nog gisteren een met een bivakmuts tot vlak onder z'n ogen. Een triathleet in badkleding zag ik dan weer niet. | |
RealBizkit666 | maandag 18 februari 2019 @ 22:51 |
In de zomer wel dan? | |
kanovinnie | maandag 18 februari 2019 @ 22:52 |
Komende tijd waarschijnlijk ook niet. | |
kaasplankje | dinsdag 19 februari 2019 @ 06:20 |
Wat staat er op de planning? | |
ddx | dinsdag 19 februari 2019 @ 11:36 |
Mooie aanbieding voor die tubes wielen, maargoed wie gaat er nu nog op tubes rijden ? Dat zal ook de reden zijn dat ze zo goedkoop zijn | |
kaasplankje | dinsdag 19 februari 2019 @ 11:47 |
Crossers rijden nog altijd graag met de tubes al begint daar ook al een lichte omslag naar tubeless. Blijft verder wel dat een tubevelg lichter is door ontbreken vd opstaande velgrand, en je kan met een tube een nog lagere spanning rijden wat op sommige (bijv. zand)parcoursen gewenst is. Verder hebben de meeste amateurcrossers de overstap al gemaakt naar schijfremmen, dus alleen voor een enkeling zoals ik is dit nog een relevante aanbieding. | |
Tommeke | dinsdag 19 februari 2019 @ 17:47 |
In koers heb je als voordeel dat je op een lekke tube wat makkelijker door kunt rijden, wat soms goed uit kan komen. Ik heb in m’n tijdritwielen tubes, merk eigenlijk geen verschil met vouwbanden. | |
kanovinnie | dinsdag 19 februari 2019 @ 17:56 |
Even via DM. | |
#ANONIEM | woensdag 20 februari 2019 @ 11:21 |
Onder mijn stuurpen zit nu een schuin oplopende spacer van 2 centimeter. Hier wil ik een kortere spacer onder zetten. Past dit dan gewoon of moet ik nog ergens rekening mee houden? Ik heb gewoon een normale voorvork, dus dat zal 1 1/8 zijn. | |
dop | woensdag 20 februari 2019 @ 13:25 |
je zult eerst even onder de spacer moeten kijken of het lager in, of op het balhoofd rust. Als hij er boven uit komt dan kun je niet elke willekeurige spacer gebruiken | |
kaasplankje | woensdag 20 februari 2019 @ 13:28 |
Goeie ik zou daarmee ff naar de fm gaan kijken of die er eentje heeft die op je balhoofd past. Soms ligt het lager ook een beetje verzonken. | |
dop | woensdag 20 februari 2019 @ 13:37 |
niet onverstandig, de eerste spacer/afdekring is onderdeel van het balhoofd. Een verkeerde maat kan er voor zorgen dat het lager niet goed opsluiten of afdichting. | |
#ANONIEM | woensdag 20 februari 2019 @ 14:20 |
Bedankt heren! Ga ik gewoon even naar de fietsenmaker. [ Bericht 58% gewijzigd door #ANONIEM op 20-02-2019 14:21:02 ] | |
kanovinnie | woensdag 20 februari 2019 @ 18:20 |
https://www.dumpert.nl/me(...)en_op_te_voeden.html goud | |
Tommeke | woensdag 20 februari 2019 @ 18:27 |
Het maakt echt nul indruk Wij hadden zaterdag nog een eikel die bewust op de rem ging staan en inreed op (een deel van) onze groep. Helaas was ‘ie niet zo flink om ff uit te stappen en recht in ons gezicht te zeggen wat hij er van vond. | |
kanovinnie | woensdag 20 februari 2019 @ 18:28 |
wat een debiel | |
kaasplankje | woensdag 20 februari 2019 @ 18:43 |
FFWD's binnen met dank aan kanovinnie. Echt een eentwee-deal compleet met hendig sjieke wieltas en remblokken. | |
Tommeke | woensdag 20 februari 2019 @ 19:03 |
Tsjah, een deel van de groep nam voorrang die ze niet hadden. Kan niet natuurlijk, maar zo’n reactie is echt sneu. | |
Patroon | woensdag 20 februari 2019 @ 19:48 |
Mooi man. Zijn die wielen nog wat breed of is dat met tubes anders? | |
kanovinnie | woensdag 20 februari 2019 @ 20:28 |
Waarom hadden ze geen voorrang? Afgezien van wat breed rijden doen ze niets fout. | |
kaasplankje | woensdag 20 februari 2019 @ 20:36 |
Hoe bedoel je? | |
Patroon | woensdag 20 februari 2019 @ 20:58 |
Interne velgbreedte. Bij clinchers zie je tegenwoordig steeds bredere velgen, zodat de band mooi valt. 25mm banden vallen namelijk niet mooi op velgen met 15mm interne velg breedte. Ik weet niet hoe dat met tubes is. | |
kanovinnie | woensdag 20 februari 2019 @ 21:02 |
Tubes in crossers zijn begrenst op een bepaalde maat. Dus breder dan 32? mm zal het nooit worden. maw, die velgen zijn daar (neem ik aan) al op geoptimaliseerd. | |
Patroon | woensdag 20 februari 2019 @ 21:46 |
FFWD en Fulcrum etc zijn niet echt vooruitstrevend geweest in het verleden met aanpassen van velgbreedte. 32mm banden op een smalle velg is niets. Daarom zag je veel merken hun velg ook verbreden door de trend van bredere banden. Maar nogmaals geen idee hoe dat zit bij tubes. | |
kanovinnie | woensdag 20 februari 2019 @ 21:48 |
Maar de breedte van de banden bij veldrijden zijn al tijden lang hetzelfde toch? | |
Patroon | woensdag 20 februari 2019 @ 21:48 |
Ja heb het ook niet specifiek over crossen. | |
Tommeke | woensdag 20 februari 2019 @ 22:11 |
Ik dacht dat je doelde op die automobilist waar ik ‘t over had | |
kanovinnie | woensdag 20 februari 2019 @ 22:16 |
koekoek Daar heb je gelijk in. Het valt imo niet goed te praten wat hij deed, maar als je de verkeersregels aan je laars lapt kan je verwachten dat mensen daar niet blij van worden. Ritje met spaak toevallig? | |
kanovinnie | woensdag 20 februari 2019 @ 22:19 |
Mijn favoriete ploeg uit de buurt rijd gelukkig bijna het hele jaar, af en toe lees ik hun verslagjes om me weer te verbazen hoe sommige zich gedragen op de weg. En hoe blijkbaar tientallen mensen dat doodnormaal vinden in een groep http://www.oostzaansefietsploeg.nl/weblog.html | |
kaasplankje | donderdag 21 februari 2019 @ 06:11 |
Die wielen zijn gewoon road wielen. De geometrie van de velg is verder hetzelfde als een clincher. De breedte is ongeveer 22mm, de interne breedte is bij tubes nvt vanwege het ontbreken vd opstaande velgrand. Crossers reden nooit met bredere velgen. [ Bericht 2% gewijzigd door kaasplankje op 21-02-2019 06:24:07 ] | |
McM77 | donderdag 21 februari 2019 @ 08:37 |
Aaah..die had ik een tijd terug is een stuk van zitten lezen. Word wel leuk geschreven, maar als ikhet zo lees..is het niet echt een echte toerclub. "d'r af is d'r af" "kopgroep dunde uit". Als ik met m'n eigen groep rijd en d'r waait iemand af of d'r heeft iemand wat moeite met een klimmetje dan word er altijd gewacht, en duurt het te lang..dan rijden we terug om hem of haar op te pikken, wel zo sociaal. | |
kanovinnie | donderdag 21 februari 2019 @ 09:03 |
Nee joh, die gasten rijden met 35 gemiddeld hun rondje en doen op de meest debiele plekjes hun sprintjes. https://www.google.nl/map(...)g!2e0!7i16384!8i8192 Dit bord is de overwinning bij Edam. Vlak daarna een scherpe bocht naar rechts en altijd wel autoverkeer. | |
McM77 | donderdag 21 februari 2019 @ 09:55 |
Dan dunt het peleton vanzelf uit | |
ddx | donderdag 21 februari 2019 @ 13:07 |
Mwah prima weg om ff hard te rijden, zolang de voorste mensen maar even duidelijk aangeven als er tegenligger is. Beter dan smal fietspad. | |
Mansjester | donderdag 21 februari 2019 @ 22:13 |
Jongens ik snap iets niet he. Ik zit de geometrie van de Canyon Aeroad te bekijken. De zitbuislengte voor een S is 508. Een S zou bij mij passen volgens Canyon. Als ik het vergelijk met een 54 frame (met zitbuislengte van van 540) van Sensa,wat ik nu heb, is de zitbuislengte van de Canyon veel lager. Dit verwacht je toch niet van een Aero model?Hoe langer de zitbuis,hoe agressiever je op de fiets zit toch? Nu is de stack van de Canyon wel een stuk lager en dat zal wel leidend zijn,maar vind de zitbuis op de één of andere manier zo kort. | |
Vinniiee | donderdag 21 februari 2019 @ 22:26 |
De zitbuislengte heeft alleen invloed op de minimale zadelhoogte die je kan instellen. Bedoel je niet wat anders ? Uiteindelijk is de stackhoogte de limiterende factor hoe diep je kan zitten. | |
kanovinnie | donderdag 21 februari 2019 @ 22:26 |
Waarom maakt de lengte van de zitbuis iets uit? Dit betekend dat je zadelpen 32 mm meer uit het frame steekt. | |
Mansjester | donderdag 21 februari 2019 @ 22:42 |
Het maakt in zoverre niet uit,dat je inderdaad je zadel gewoon kan verstellen dmv de zadelpen. Maar het was meer verbazing,ik vond het onlogisch dat de buis van een Aeroad fiets korter is. Maar zal wel rare gedachtekronkel van me zijn | |
kanovinnie | donderdag 21 februari 2019 @ 22:48 |
Ik vind 't ook apart, want die aeroad heeft een vrij horizontale bovenbuis. Dus ik gok dat je een maat frame kleiner gaat? | |
Mansjester | donderdag 21 februari 2019 @ 22:55 |
Nee ik ga voor de S denk. Die zou verder goed moeten passen volgens mij | |
Vinniiee | donderdag 21 februari 2019 @ 22:57 |
Dacht dat Canyon expres hun frames zo ontworp dat je bij dezelfde zadelhoogte meer zadelpen hebt uitsteken, wat dan weer in een klein beetje extra comfort zou resulteren. | |
Lospedrosa | donderdag 21 februari 2019 @ 23:14 |
*ontworpen | |
Vinniiee | donderdag 21 februari 2019 @ 23:21 |
Als je het doet, doe het dan goed. | |
Lospedrosa | donderdag 21 februari 2019 @ 23:24 |
Gelul over een spelfoutje is voor de zwakken, knoop dat is goed in je oren. | |
#ANONIEM | donderdag 21 februari 2019 @ 23:26 |
*eens | |
kaasplankje | vrijdag 22 februari 2019 @ 06:17 |
Een Aeroad is per devinitie niet ontwerpt op comfeaurt. | |
Vinniiee | vrijdag 22 februari 2019 @ 07:08 |
Nee dat weet ik ook wel, dan moet je endurance kopen. | |
kaasplankje | vrijdag 22 februari 2019 @ 07:10 |
Mijn Rolf Benz is anders een stuk comfeaurtabeler. | |
kaasplankje | zondag 24 februari 2019 @ 13:57 |
Gisteren 1e wedstrijd op de club, ging goed. Vandaag 3 uurtjes D1 duurtraining gegeven aan de funklasse. #goedbezig | |
No-P | zondag 24 februari 2019 @ 14:08 |
Vanochtend vroeg was het nog fris: maar het werd steeds lekkerder in de zon in de loop van de ochtend. Ik ben met de cyclocrosser naar Oostenbeek/Arnhem geweest om daar de MTB route te rijden. De route was niet heel spannend/uitdagend maar het landschap was op sommige plekken wel erg mooi. Ik kon met mijn nieuwe configuratie (dubbel crank vervangen door een oude 7900 crank met 39t single-blad, met achter een 11-28 casette) overal prima doorkomen. 1x11 op de cyclocross en MTB bevalt me erg goed. Het grote blad gebruikte ik toch nauwelijks. | |
Najieto | zondag 24 februari 2019 @ 18:23 |
Je kan op dagen zoals vandaag precies zien wie er de toerders zijn. Net aan 12 graden en ze rijden al in kort kort | |
RealBizkit666 | zondag 24 februari 2019 @ 18:37 |
Dat gehuil over welke kleren iemand zou moeten dragen is eigenlijk nog triester. | |
Patroon | zondag 24 februari 2019 @ 19:08 |
Idd. Bij ons was het niet warmer dan 11 graden. Toch een paar in kort kort tegen gekomen... Maar ja die lui rijden wssl ook constant D2/3 dus die beleving is ook heel anders... | |
Gripper | zondag 24 februari 2019 @ 20:15 |
Ik had kniestukken aan, dus ben een halve toerder. Heb 10 cm kuit aan de zon blootgesteld dus nu hoeft er vanavond na het tandenpoetsen geen vitamine D pilletje meer in! Lekker dagje hoor | |
Maraca | zondag 24 februari 2019 @ 20:17 |
Echte toerders vinden het nog te koud | |
Patroon | zondag 24 februari 2019 @ 21:11 |
Ik had een boek gekocht van Bas Pronk (Obsessie). Hij schrijft hierin zijn La Marmotte 2014 (de editie die ik ook heb gereden) en zijn weg er naar toe. Erg herkenbaar. Maar was vooral erg verbaasd dat er een quote van mij in stond van het fiets.nl/forum. Bizar | |
bluemoon23 | zondag 24 februari 2019 @ 21:32 |
Zeer waarschijnlijk hebben die toerders geen idee wat je bedoelt als jij over D2/3 begint "Is dat een nieuwe Audi ofzo ? " reageren ze dan | |
Patroon | zondag 24 februari 2019 @ 21:34 |
Ik praat niet met toerders. | |
Patroon | zondag 24 februari 2019 @ 21:38 |
knip [ Bericht 60% gewijzigd door Patroon op 25-02-2019 13:53:42 ] | |
kanovinnie | zondag 24 februari 2019 @ 21:56 |
McM77 | maandag 25 februari 2019 @ 08:59 |
Zomerschoen, zomersokken en overschoenen hiero gisteren, was nog best fris om 9 uur. | |
kaasplankje | maandag 25 februari 2019 @ 11:54 |
Afgelopen zaterdag als een van de weinigen in korte broek gestart. Alleen met inrijden was het een beetje koud. | |
the_critic | maandag 25 februari 2019 @ 13:05 |
Wel al geschoren hoop ik.. Toerder.. | |
Gripper | maandag 25 februari 2019 @ 13:23 |
Uiteraard, waarom zou je benen scheren beperken tot alleen de periode maart-oktober? Dat doen alleen toerders. | |
Patroon | maandag 25 februari 2019 @ 13:31 |
Hier zit er nog een lading haar op mijn benen. Lekker warm. Binnenkort het mes er maar in.. | |
Gripper | maandag 25 februari 2019 @ 13:38 |
Voor 12 April aub want die Spaanse kleine mensen bedjes zijn zo smal dat ik het anders voel kriebelen | |
kaasplankje | maandag 25 februari 2019 @ 13:40 |
Gaan jullie weer naar Broke back Island? | |
Gripper | maandag 25 februari 2019 @ 13:42 |
Nee we blijven op het vasteland. Girona! | |
the_critic | maandag 25 februari 2019 @ 13:44 |
Nice | |
kaasplankje | maandag 25 februari 2019 @ 13:48 |
Lekker. Enne met het vliegtuig? | |
Patroon | maandag 25 februari 2019 @ 13:54 |
Nee op de fiets We gaan met de auto en stoppen halverwege voor een ritje. De dames komen een halve week later achter ons aan in het vliegtuig. | |
Gripper | maandag 25 februari 2019 @ 13:54 |
Nee das in Frankrijk aan de Côte d'Azur. Girona zei ik. | |
kaasplankje | maandag 25 februari 2019 @ 13:54 |
Zucht. | |
Patroon | maandag 25 februari 2019 @ 13:55 |
Stiekem gaan we naar Cap d'Agde. Maar Girona is onze dekmantel | |
Tommeke | maandag 25 februari 2019 @ 14:12 |
Mooi mannen! | |
jsprbcn | dinsdag 26 februari 2019 @ 12:15 |
Al plannen gemaakt waar je precies gaat fietsen? | |
Gripper | dinsdag 26 februari 2019 @ 13:06 |
Ik ben er zelf al 2x geweest, dus heb een paar routes. De Rupit ronde / Susqueda stuwmeer zullen we vast wel een keer doen, uiteraard de kustweg tussen Palamos en St Feliu. Misschien een dagje Andorra want we hebben de auto mee. Uiteraard erg welkom als je nog wat local-tips en leuke routes / tracks wilt delen. Bodega's en restaurants zijn ook welkom | |
the_critic | dinsdag 26 februari 2019 @ 13:11 |
Strava van Robert Gesink volgen... Vol prachtige mooie foto's en idem routes.. | |
#ANONIEM | dinsdag 26 februari 2019 @ 13:19 |
Neem je je kartonnen wielen mee of fiets je met alu? | |
Immerdebestebob | dinsdag 26 februari 2019 @ 13:20 |
Gesink heeft ook een zadeltasje. Nu durf ik er ook een te kopen. | |
Gripper | dinsdag 26 februari 2019 @ 13:22 |
Full carbons, die zitten immers ook in mn winterfiets. Hoezo, heb je iets in gedachten met een 30% steile afdaling over een geitenpad richting een mooi strandje? | |
kaasplankje | dinsdag 26 februari 2019 @ 14:27 |
Ik zou het niet doen, Gesink wint nooit wat. | |
#ANONIEM | dinsdag 26 februari 2019 @ 14:31 |
Haha nee, ik vroeg het me gewoon af. Ik overweeg al een tijdje fcc's, maar tegelijk lees je toch ook wel eens spookverhalen over de betrouwbaarheid van die dingen in afdalingen, zeker de Chinese. Ik denk dan stiekem ook wel eens dat dat dezelfde mensen zijn die schijfremmen prediken omdat afdalen met velgremmen lévensgevaarlijk is... Met andere woorden: als je kunt dalen zou er geen probleem moeten zijn. [ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 26-02-2019 14:32:07 ] | |
Patroon | dinsdag 26 februari 2019 @ 14:33 |
Zeg maar gerust weekendtas | |
Patroon | dinsdag 26 februari 2019 @ 14:34 |
Met Trois Ballons reed ik met chinese FCC (Farsports) dingen gaven geen krimp en voluit afgedaald in een natte afdaling op een geitenpad, zo hard dat ik achteraf wel eens dacht wat ik denkende was Maar die wielen gaven geen krimp. Kan mij trouwens niet voorstellen dat duurdere FCC beter rijden. Je moet gewoon niet teveel aan je remmen zitten. Dit was die afdaling: https://www.google.com/ma(...)3D0%26thumbfov%3D100 https://www.strava.com/activities/1627367141/segments/40756564941 [ Bericht 9% gewijzigd door Patroon op 26-02-2019 14:45:49 ] | |
kaasplankje | dinsdag 26 februari 2019 @ 15:02 |
Ik ben met mijn FCC Bora's (geen China) de Cormet de Roselend afgedaald vorig jaar het was geen probleem. | |
#ANONIEM | dinsdag 26 februari 2019 @ 15:17 |
O ja, die heb ik vorig jaar ook afgedaald. Leuk weggetje. Goed om te horen dat je met vertrouwen zo'n weg afdaalt met die wielen. [ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 26-02-2019 15:17:18 ] | |
Patroon | dinsdag 26 februari 2019 @ 15:21 |
Ja, als de wielen het niet trekken, kom je er toch pas achter als je met hoge snelheid vol in een bocht zit... | |
jsprbcn | dinsdag 26 februari 2019 @ 16:13 |
Ik heb geen tips m.b.t. Girona, maar het volgen van Robert is inderdaad een goeie gezien hij heel goed zijn weg weet. Verder even bij La Fabrica en The Service Course natuurlijk. Je zou ook af kunnen dalen (met de trein of auto) tot de Sant Celoni om de Turo de l'Home te doen -> 25Km klimmen (laat even weten dan maak ik een mooie route voor je) [ Bericht 4% gewijzigd door jsprbcn op 26-02-2019 16:27:30 (link toegevoegd) ] | |
Patroon | dinsdag 26 februari 2019 @ 16:33 |
Waarom met de trein of auto...hebben toch de fiets mee.. | |
jsprbcn | dinsdag 26 februari 2019 @ 16:37 |
dan wordt het een pittig ritje (je kunt altijd met de trein terug natuurlijk -> fiets kan gratis mee) De Santa Fe klim (via Campins naar boven) is een hele mooie klim trouwens. | |
Captain_Fabulous | dinsdag 26 februari 2019 @ 16:44 |
Gezellie, biertje in de Oltra Club? Wist niet dat Patroon ook botomless rondliep, Friezen zijn vaak wat verlegen 😁😂😊 | |
Patroon | dinsdag 26 februari 2019 @ 16:44 |
https://www.strava.com/routes/17330350 143km valt toch wel mee? Daar hebben wij geen trein voor nodig | |
jsprbcn | dinsdag 26 februari 2019 @ 16:51 |
Helaas is dat nét niet de Turo de l'Home omdat je die laatste klim van 6Km (over redelijk slecht militair asfalt) met >10% naar mist, na 23Km klimmen is dat echt lekker voor de beentjes.....in die route fiets je enkel de Santa Fe naar boven trouwens. | |
Patroon | dinsdag 26 februari 2019 @ 16:52 |
Had ik al door ja, kijk nog maar eens naar de link. | |
jsprbcn | dinsdag 26 februari 2019 @ 16:52 |
Ik zie het al ja... haha Maar goed, ik zou er zeker over nadenken, de Montseny is mooi | |
Patroon | dinsdag 26 februari 2019 @ 16:53 |
Ja die route is prima, gaan we zeker doen. We willen een paar dagen 150km+ dus past deze mooi in. bedankt! | |
jsprbcn | dinsdag 26 februari 2019 @ 16:58 |
Het stuk via la Costa del Montseny is best pittig trouwens, maar ook erg leuk om te doen in een groep omdat je samen lekker gaat zweten daar | |
Patroon | dinsdag 26 februari 2019 @ 17:00 |
Samen lekker zweten? Klinkt wel fout eigenlijk...dat bewaar ik liever voor avonds in de tipi. | |
Vinniiee | dinsdag 26 februari 2019 @ 17:39 |
Zag ze vanmiddag in full winteroutfit op de fiets zitten Ook gewone mensen met dikke winterjas en muts op | |
Tommeke | dinsdag 26 februari 2019 @ 17:40 |
De Turo is mooi ja! Jaren geleden eens opgefietst in de mist. | |
Gripper | woensdag 27 februari 2019 @ 09:08 |
Uiteraard gaan we ook een dag trainen in Barcelona, en fietsen huren met onze schatjes en dan die Tibbedietralalala berg met uitzicht over de stad opfietsen. Denken zij dat we lekker relaxed van de ene pintxos bar naar de andere gaan fietsen, en Patroon en ik moeten er dan op die wrakke fietsen weer een wedstrijd van maken Heb mezelf ooit een keer bijna tussen een bus en een bergwand geplet op die bult bij de haven, montjuïc. De afdaling is aardig steil, en m'n remmen bleken het niet zo goed te doen.... Bijna onder een stadsbus | |
jsprbcn | woensdag 27 februari 2019 @ 09:49 |
Haha, daar haal je redelijk makkelijk 50km/u | |
Yankee | woensdag 27 februari 2019 @ 10:03 |
Cool, ik ben er eind volgende maand | |
tom1999 | woensdag 27 februari 2019 @ 13:33 |
Hallo ik heb een vraagje: wat van gereedschap nemen jullie als jullie gaan op tochten gaan? M.v.g Tom | |
kaasplankje | woensdag 27 februari 2019 @ 13:36 |
Hoi alleen een binnenband en pompje. | |
#ANONIEM | woensdag 27 februari 2019 @ 13:51 |
wat @kaasplankje zegt, plus een multitool. | |
Andyy | woensdag 27 februari 2019 @ 14:08 |
En bandenlichters | |
Najieto | woensdag 27 februari 2019 @ 14:11 |
I.p.v. pompje wat altijd onhandig half uit je zak steekt - CO2 patroon. | |
Fretwork | woensdag 27 februari 2019 @ 14:14 |
Hier twee binnenbandjes, bandenlichters, pompje en kleine multitool (als je beetje weet hoe je hem moet gebruiken). Op mountainbiketochten een missing link. | |
Flipmoehoe | woensdag 27 februari 2019 @ 14:25 |
Binnenbandje, missing link, CO2 patroon met pompje en wat kleingeld | |
BORRREETJEEE | woensdag 27 februari 2019 @ 14:31 |
Ik mag hopen dat je ook een multitool bij je hebt met kettingpons, anders kan je die missing link ook wel thuis laten. | |
dop | woensdag 27 februari 2019 @ 14:49 |
CO2 pompje ventiel verlenger soms multitooltje. Binnenbandje en snelplakkers. En op lange rit ook wel eens een buitenband. (Smal als In soort van thuiskomer) En een extra quicklink voor bij ketting breuk. | |
Patroon | woensdag 27 februari 2019 @ 15:00 |
Ik zie dat wel vaker voorbij komen, een quicklink voor bij een kettingbreuk. Maar in veel gevallen kan je die quicklink niet gebruiken, omdat er dan nog een schakel uit moet. Beste neem je dan ook zo'n kleine kettingpons mee. Ah ik was te laat | |
Flipmoehoe | woensdag 27 februari 2019 @ 15:00 |
op de MTB heb ik die multitool wel bij me waar een kettingpons op zit, maar op de racefiets neem ik hem nooit mee.. kan dan die 2 gram aan missing links ook wel besparen | |
RealBizkit666 | woensdag 27 februari 2019 @ 16:14 |
Geen volgauto hebben... | |
Z | woensdag 27 februari 2019 @ 16:19 |
Twee binnenbandjes, pompje, missing link en multitool (met pons), Ik heb wel eens mijn ketting gebroken in the middle of nowhere. Ook wel eens gedoe met co2 dus altijd een pompje mee. En om dat pompje, als een ware Ivo, heb ik wat duct-tape gerold bijvoorbeeld voor scheren in buitenbanden. | |
dop | woensdag 27 februari 2019 @ 16:29 |
wat zit er aan het multitooltje denk jij? | |
kaasplankje | woensdag 27 februari 2019 @ 16:47 |
Ik heb in geen 20 jaar een fietsketting gebroken dus ik zou niet weten waarom ik een missing link zou moeten meenemen of ponsgereedschap. Ik vind een stukje ductape om je pompje voor een snee in de buba wel een hele goede. [ Bericht 25% gewijzigd door kaasplankje op 27-02-2019 16:52:55 ] | |
the_critic | woensdag 27 februari 2019 @ 17:23 |
Kan ook met een dubbelgevouwen briefgeld.. Heb dat standaard in een zakje waar m'n telefoon in gaat en briefje zit met m'n naam en telefoonnummer van m'n vriendin en ouders (mocht ik onverhoopt ooit in situatie komen dat ik dit niet meer zelf uitleggen kan) Verder inderdaad bandje, co2 en afnemers | |
MarcoD | woensdag 27 februari 2019 @ 17:48 |
Die van 450¤ werken wel het best heb ik ondervonden | |
ultra_ivo | woensdag 27 februari 2019 @ 18:35 |
-3-4 binnenbanden -vouwband -busje olie -multitool -tangetje -voorraadje schroefjes en boutjes -krimpkousjes -verlichtingskabelschoentjes -missing links -crancktrekker -inbussleutels -8 en 10mm steek/ringsleutel -bandenlichters -Hypercracker -reserve spaken -remblokjes -reserve schoenplaatje en nog links en rechts wat dat niet in dit lijstje staat | |
KolonelBroodje | woensdag 27 februari 2019 @ 18:39 |
Heb je een aanhanger achter je fiets hangen? | |
ultra_ivo | woensdag 27 februari 2019 @ 18:40 |
past prima in een rackpack | |
Patroon | woensdag 27 februari 2019 @ 19:56 |
Geen idee dat jij een mulittool als een halve gereedschapskist hebt Hier een mooi compact tasje met een biba, 2 maten inbus, patroon, klein tubetje lijm, 2 kleine plakkers, 2 bandenlichters en nieuwe batterij voor mijn powermeter | |
Patroon | woensdag 27 februari 2019 @ 19:57 |
| |
Tommeke | woensdag 27 februari 2019 @ 19:59 |
Ik heb standaard een binnenbandje, bandenlichters en pompje bij me. In het buitenland heb ik nog wel eens een tooltje bij me. Oh, en altijd een slotje. | |
Tommeke | woensdag 27 februari 2019 @ 20:00 |
Vandaag een dagje vrij genomen en lekker rondgereden in ‘t Teutoborgerwald. Best veel van de weg gegaan en offroad paden/klimmen gepakt. Echt heel veel mooier dan op de weg | |
Z | woensdag 27 februari 2019 @ 20:10 |
Leggen jelui dan met bandenlichter de band er ook weer op of is het alleen voor het eraf halen? | |
KolonelBroodje | woensdag 27 februari 2019 @ 20:11 |
Ik probeer altijd eerst met mijn handen de band er weer om te krijgen. Als dat niet lukt doe ik het met de bandenlichters, heb daardoor nog nooit direct weer lek gehad. | |
Patroon | woensdag 27 februari 2019 @ 20:12 |
Alleen eraf halen en ik probeer het afhalen ook altijd eerst zonder, wat meestal wel lukt. Maar bij sommige band/velgcombi's/koudehanden heb ik even 2 lichters nodig. | |
dop | woensdag 27 februari 2019 @ 20:26 |
op en af zonder banden lichters. | |
kaasplankje | woensdag 27 februari 2019 @ 20:36 |
hee kolonel hoe is het? | |
KolonelBroodje | woensdag 27 februari 2019 @ 20:48 |
Hoi Kaas! Wel goed, net weer terug uit Afrika. Binnenkort het fietsen weer een beetje oppakken | |
Andyy | donderdag 28 februari 2019 @ 10:29 |
Dan rij je vast niet rond met brede velgen of tubeless | |
Patroon | donderdag 28 februari 2019 @ 10:38 |
Heb je zijn handen wel eens gezien? | |
kaasplankje | donderdag 28 februari 2019 @ 13:05 |
Dop is zo sterk die rukt in een keer die hele band er af. | |
dop | donderdag 28 februari 2019 @ 13:09 |
grote handen inderdaad. Gebeurt maar heel zelden dat ik een bandenlichter nodig heb. Bij draadbanden heel soms. Het is ook geen pure kracht, maar combinatie van techniek en grote handen helpt. | |
Z | donderdag 28 februari 2019 @ 13:27 |
En geduld. Ik doe het ook altijd met de hand. | |
Yankee | donderdag 28 februari 2019 @ 13:39 |
Geduld heb ik niet, ik doe het altijd met bandenlichters | |
kaasplankje | donderdag 28 februari 2019 @ 13:44 |
Die soepele wedstrijdbandjes haal ik er zo af met mijn blote mannenklauwen. Ook die van de CX. | |
Patroon | donderdag 28 februari 2019 @ 14:49 |
Klopt, daar heeft Patty zelfs niet eens moeite mee...maar bij stuggere trainingsbanden is dat wel anders... | |
RealBizkit666 | donderdag 28 februari 2019 @ 14:50 |
Met. Wil geen latextroep op mijn handen krijgen. | |
MarcoD | donderdag 28 februari 2019 @ 16:58 |
Daar zijn heel wat kleine jongens groot mee geworden ja! | |
Najieto | vrijdag 1 maart 2019 @ 22:01 |
Jongens, is het mogelijk om met een ultegra 6800 korte kooi achter een 11-30 cassette te steken mits goed afgesteld? Ik weet dat officieel 28 max is met korte kooi maar een 30 moet toch wel lukken als je wat tijd steekt in het goed afstellen van de derrie? Voor een 32 heb je zeker weten een lange kooi nodig ? | |
dop | vrijdag 1 maart 2019 @ 22:20 |
je kunt je derailleur hanger verlengen https://www.bol.com/nl/p/(...)LE-0UDsaAh6TEALw_wcB | |
Patroon | vrijdag 1 maart 2019 @ 22:21 |
Compact voor? | |
Najieto | vrijdag 1 maart 2019 @ 22:24 |
Ja. | |
Najieto | vrijdag 1 maart 2019 @ 22:25 |
Dit helemaal vergeten dus. Dat is ook zeker een optie. | |
Patroon | vrijdag 1 maart 2019 @ 22:26 |
Dan gaat een 30 tov 28 je echt niet helpen. 34x28 kom je echt overal boven, zelfs ongetraind. | |
Najieto | vrijdag 1 maart 2019 @ 22:34 |
Het gaat niet over mij maar over Mn zwager . Die komt echt niet overal boven Hij heeft een leuk idee om in september richting de Alpen te gaan. Voor mij geen probleem maar hij is absoluut geen getrainde fietser. Hij wil daarom achter een 11-32 steken. Maar dat gaat niet met een korte kooi. Daarom had ik het idee om een 11-30 te pakken en dan de derailleur goed af te stellen. [ Bericht 16% gewijzigd door Najieto op 01-03-2019 22:42:08 ] | |
Yankee | vrijdag 1 maart 2019 @ 22:39 |
Misschien moet je zwager dan eens gaan trainen | |
Najieto | vrijdag 1 maart 2019 @ 22:42 |
Dat moet hij ook en dat heb ik hem ook duidelijk gemaakt. Anders ga ik geeneens mee. Maar hij is al gestart met trainen dus ik heb er wel vertrouwen in dat het redelijk goed komt met hem. | |
Gripper | vrijdag 1 maart 2019 @ 22:45 |
Rijdt die zwager toevallig sram force? | |
Najieto | vrijdag 1 maart 2019 @ 22:55 |
Nee. Shimano | |
heywoodu | vrijdag 1 maart 2019 @ 23:00 |
Weet iemand toevallig hoe zo'n inspanningstest op de hometrainer heet? Volgens mij wordt de weerstand steeds opgeschroefd en moet je een bepaalde snelheid vasthouden, zo lang mogelijk. Ik wil het niet doen, maar vind het héél irritant dat ik de naam vergeten ben Iets met een W, volgens mij | |
kanovinnie | zaterdag 2 maart 2019 @ 00:11 |
ftp test? Wattbike? | |
heywoodu | zaterdag 2 maart 2019 @ 00:13 |
Wingate bedoelde ik, iets anders dan mijn omschrijving, maar daar doelde ik wel op | |
Patroon | zaterdag 2 maart 2019 @ 08:42 |
Over wie het gaat maakt niet uit. Of nu jij het bent of je zwager. Lukt het met 34x28 niet, dan ook niet met 34x30. Je valt gewoon meer stil, maar doet even pijn en duurt ook nog langer. Lichter is niet altijd beter. | |
kaasplankje | zaterdag 2 maart 2019 @ 08:48 |
Je vraagt het voor een vriend. | |
Fretwork | zaterdag 2 maart 2019 @ 10:06 |
Ik ben het hier niet mee eens Patroon. Als het echt goed steil wordt (alles boven de 10/11%) is het wel fijn om af en toe met je cadans te kunnen spelen voor de mindere/zwaardere goden. Ook psychologisch is het lekker om er eentje terug te kunnen schakelen. | |
dop | zaterdag 2 maart 2019 @ 10:21 |
mee eens. Het kan een beetje 2 kanten op. Soms kost het veel moeite en en schakel je terug zonder dat het werkelijk iets oplevert. Het kan dan zoals patroon zegt ook tegen je werken. Maar je trap frequentie moet ook weer niet telaag worden. In het mountainbiken waar de stijgingspercentage veel hoger zijn zie je ook gewoon extreme koffiemolentjes. (Ook bij de profs) | |
Patroon | zaterdag 2 maart 2019 @ 11:11 |
Maar in de Alpen is het nergens echt goed steil en de korte steile stukken (zoals in Limburg en Teckie) is toch harken. Ook met 34x30. Maar succes joh. Wat maakt mij het ook uit dat er een bolle geparkeerd een berg op rijdt. | |
kaasplankje | zaterdag 2 maart 2019 @ 13:30 |
Gewoon stoempen. Mietjes. | |
Yankee | zaterdag 2 maart 2019 @ 13:31 |
kaasplankje | zaterdag 2 maart 2019 @ 13:33 |
34x30 is bijna 1 op 1 als je dat moet gaan rijden kan je net zo goed gaan lopen. | |
dop | zaterdag 2 maart 2019 @ 13:50 |
niet naar kaas en patroon luisteren, die rijden allebei op een postorder fiets [ Bericht 0% gewijzigd door dop op 02-03-2019 14:13:09 ] | |
ddx | zaterdag 2 maart 2019 @ 16:16 |
Ik ben toch blij met mijn 34x30 hoor, tuurlijk niet vaak nodig maar soms best prettig. Op tijdens mont ventoux beklimming bijvoorbeeld hele stukken op gereden. | |
Eerin | zaterdag 2 maart 2019 @ 19:27 |
Hoi! Ik meld me ook even. Ik heb onlangs wat geld gewonnen in een niet nader te noemen tv-programma en ik heb dat in een fiets geïnvesteerd. Mijn kennis van fietsen gaat niet verder dan "goh, leuke kleur", maar ik wil graag leren dus ik ga hier even meelezen. Nu een paar keer wezen fietsen en ik vind het helemaal geweldig. Mijn conditie is nog dramatisch, maar ik heb nu al zin in de lente en de zomer. Ik heb overigens een Bulls en ik heb dit seizoen gekozen om te zien hoe het bevalt. Heb altijd al willen fietsen maar woog veel te veel voor een frame. 40 kilo later is het wel verantwoord en nu ben ik enthousiast aan het proberen! Woon overigens in regio Amsterdam, dus Ronde Hoep poging 1 is inmiddels volbracht. | |
Patroon | zaterdag 2 maart 2019 @ 20:05 |
| |
Tommeke | zondag 3 maart 2019 @ 00:05 |
Hoi! Goed bezig! Heb je ook doelen voor dit seizoen of ga je gewoon lekker fietsen? | |
Lospedrosa | zondag 3 maart 2019 @ 00:14 |
Bulls is grootste prut wat er te koop is. Desalniettemin super veel plezier met je Cannondale. | |
#ANONIEM | zondag 3 maart 2019 @ 09:08 |
Wat een onzin. Waar baseer je dat op? Prima fietsen, zeker voor een beginner (hoewel misschien vaak minder qua geometrie). | |
Patroon | zondag 3 maart 2019 @ 11:01 |
Ik ging gister 59.4km/h in de sprint op de 34x30. Blij dat die erop zat. | |
kanovinnie | zondag 3 maart 2019 @ 12:52 |
In de auto zeker, door het dorp. Dat is 9.4 te hard, aso. | |
kanovinnie | zondag 3 maart 2019 @ 12:52 |
| |
Fretwork | zondag 3 maart 2019 @ 14:09 |
En jij rijdt de meesten hier er volledig af, dus dat zegt wat. | |
kaasplankje | zondag 3 maart 2019 @ 14:30 |
Dat hij waarschijnlijk nog wel harder had gekund. | |
Fretwork | zondag 3 maart 2019 @ 14:34 |
Ben benieuwd hoe hard ddx kan op een 53-19 single speed | |
Patroon | zondag 3 maart 2019 @ 16:11 |
Ja... Ik heb de Ventoux opgereden in 1u27 en DDX in 1u20. Ik reed met 34x28 op zijn lichtste, maar heb nooit een moment gehad dat ik lichter nodig had. Ja, door het bos wel hele stukken op de 28. Ik had een gemiddeld cadans van 78 en het steile stuk door het bos een cadans van 75, dat is niet super laag voor klimmen. en DDX was dan ook nog 7min sneller.. https://www.strava.com/activities/1110101492/segments/27677210761 | |
Stoffa | zondag 3 maart 2019 @ 16:30 |
Ik ben voor de zomervakantie op zoek naar een camping in Limburg (om lekker te kunnen fietsen). Ik ga met m'n vriendin en kind. Idealiter is er: - Iets van een restaurant waar je prima kunt eten. - Faciliteiten voor kinderen. Liefst beetje afgesloten waardoor je ze niet constant moet schaduwen :p - Zwembad - Liefst wat boerencamping-achtig, niet te massaal. - Uiteraard graag dichtbij de mooie fietsroutes. Iemand tips? | |
ddx | zondag 3 maart 2019 @ 16:38 |
Reed zeker niet volle bak, heb daarna ook nog andere 2 kanten omhoog gereden een 30 heb ik zeker niet nodig, met lagere cadans was ik ook wel boven gekomen maar het is gewoon prettig om wat lichter te kunnen schakelen als je krachten wilt sparen. | |
Patroon | zondag 3 maart 2019 @ 17:42 |
Ja zag dat je nog 2x op geweest die dag. Netjes. Bij ons was het na 11u 45 graden. Zijn toen 8u vertrokken en vond het daarna wel prima. Heerlijk op terras gezeten | |
RealBizkit666 | zondag 3 maart 2019 @ 18:11 |
Camping Osebos in Gulpen. https://www.osebos.nl | |
BORRREETJEEE | zondag 3 maart 2019 @ 19:59 |
Daar kom je met de mountainbikeroute van Gulpen volgens mij ook langs. Zag er wel uit als een mooie camping. Ik heb op de vinkenhof in Schin op Geul gestaan. Voldoet ook wel aan de eisen. Alleen speeltuin voor de kinderen niet afgesloten. En je kan na 100 meter fietsen direct aan de keutenberg beginnen. | |
Ambrosius | zondag 3 maart 2019 @ 20:04 |
De Vinkenhof is prima ja, enkele minuten lopen ook voor een restaurantje. | |
McM77 | zondag 3 maart 2019 @ 20:28 |
Ramptest? | |
Stoffa | maandag 4 maart 2019 @ 11:34 |
Thanks!! | |
RealBizkit666 | maandag 4 maart 2019 @ 17:47 |
Wanneer was je van plan om naar Limburg te gaan? Misschien dat we een rondje samen kunnen doen dan. | |
Fretwork | maandag 4 maart 2019 @ 21:16 |
| |
Stoffa | maandag 4 maart 2019 @ 22:14 |
Lijkt me zeker leuk. We zitten alleen nog in de fase dat ik simpelweg naar Limburg wil om te fietsen, en me de camping wat minder kan schelen, terwijl zij juist ook campings checkt in andere provincies en vooral de faciliteiten van belang vindt. Mocht het uiteindelijk Limburg worden. (ik doe m'n best!) dan laat ik het je zeker weten. | |
McM77 | dinsdag 5 maart 2019 @ 09:02 |
? | |
Patroon | dinsdag 5 maart 2019 @ 09:13 |
Ik heb geen kinderen en ook geen verstand van, maar wat ik er wel van begrijp is dat als de kinderen kunnen spelen etc je zelf pas vakantie hebt.. Als dan ook nog de vrouw tevreden is, is het helemaal een paradijs. Doe er je voordeel mee | |
KolonelBroodje | dinsdag 5 maart 2019 @ 09:40 |
Misschien is het een 1 april grap maar zo niet dan gaat de Afsluitdijk 3 jaar voor fietsers dicht vanwege werkzaamheden. https://www.deafsluitdijk(...)jk-per-1-april-2019/ | |
Patroon | dinsdag 5 maart 2019 @ 10:45 |
Als je dat stukje leest is het overduidelijk een 1 april grap.
Die bus is helemaal niet nodig voor mensen die niet op de fiets zijn, omdat de normale bussen wel rijden voor die mensen. Dus waarom een bus inzetten voor 15 fietsen en 25 personen. Precies ook weer 1 april 2022 Overduidelijk 1 april. 3 jaar is ook bizar lang. | |
ddx | dinsdag 5 maart 2019 @ 10:52 |
Helaas, ik dacht eerst ook een grap, maar gisteren bevestiging ontvangen. En sinds gisteravond staat het ook op de website van de afsluitdijk zelf. (van het onderhoudsproject) En als je dan ziet hoe het er uit gaat zien : Flink project, maar dit hadden ze vast op een andere manier kunnen oplossen. Stel je zou de afsluitdijk voor 3 jaar afsluiten voor het autoverkeer, nee dan bedenken ze wel een alternatief. Fietsers zijn gewoon niet boeiend en meeste mensen vinden zo'n busje prima oplossing. En voor de mensen die het gemist hebben, ik fiets hem dus de 31e nog maar een keer. Vanuit Amsterdam en zeg zo'n 32 gemiddeld. | |
kanovinnie | dinsdag 5 maart 2019 @ 10:56 |
Tandem? | |
kanovinnie | dinsdag 5 maart 2019 @ 10:59 |
Tsja, ik denk dat de meeste mensen er niet zo'n probleem mee hebben om de bus te pakken. Het is een megaproject. Ik snap wel dat ze voor de paar mensen die het liever fietsen geen moeite doen. Maar straks wel uitzicht op zee | |
muzas | dinsdag 5 maart 2019 @ 11:00 |
Van wie? De lui die zelf de grap online hebben gegooid? Zelfs de dienstregelingen worden bekend gemaakt 'voor' 1 april, eveneens als de lokaties van de haltes. Dit ligt er echt veel te dik op. | |
Vinniiee | dinsdag 5 maart 2019 @ 11:04 |
Jij denkt dat ze zoveel tijd en moeite in een grap gaan steken? | |
ddx | dinsdag 5 maart 2019 @ 11:04 |
Tja ik denk echt niet meer dat het een 1 april grap is. (dat idee had ik 2 weken geleden nog wel toen er niets over te vinden was behalve 1 website) Zou leuk zijn als het zo is, maar er zijn gewoon werkzaamheden daar. Net zelfs op de radio nieuws te horen dat ze het gaan afsluiten Sluizenroute IJmuiden werd vorig jaar ook in april voor 1 jaar afgesloten. (en is inmiddels uitgelopen, nieuwe einddatum nog niet bekend) | |
Gripper | dinsdag 5 maart 2019 @ 11:09 |
Jij zoekt gewoon redenen om de 31e geen rondje met 32 gemiddeld te hoeven fietsen | |
Patroon | dinsdag 5 maart 2019 @ 11:14 |
Als het echt zo is, is het behoorlijk kut. Ik gebruikte de afsluitdijkj altijd om mijn 20min FTP te testen. Lastig om een stuk weg van zo'n 15km te vinden zonder kruispunten en weinig verkeer... | |
muzas | dinsdag 5 maart 2019 @ 11:16 |
Uberhaupt fietsen, vind de supermarkt al een brug te ver. Kom jij nog bieren aan de ourthe trouwens? komend voorjaar? Nou jah, ik geloof wel dat ze werkzaamheden gaan uitvoeren, maar de gekozen datum icm het totaal afsluiten en drie jaar lang busjes laten rijden is me iets te toevallig. Had dan de datum een week eerder of later gelegd, om verwarring te voorkomen. Ze snappen zelf toch ook wel dat iedereen die dit leest direct achterdochtig is. Kies dan voor "in maart maken we de dienstregeling en haltes bekend" ipv "voor 1 april" | |
Gripper | dinsdag 5 maart 2019 @ 11:54 |
Misschien, maar heb die chouffe nu al zo vaak gereden, dat ik ook wel weer es zin in wat anders heb. Besluit denk ik last minute. Kan ook gewoon wel langskomen, want BBQ met team Muzas is altijd sfeervol. Maar dan lekker gaan MTB'en ipv tussen de puffende toerders door de Rue de la Roche opzwalken. | |
Tommeke | dinsdag 5 maart 2019 @ 11:58 |
Richting Lauwersoog dan maar | |
Reintji | dinsdag 5 maart 2019 @ 11:59 |
Dit, staat ook op de website van Rijkswaterstaat zelf.
| |
Patroon | dinsdag 5 maart 2019 @ 12:05 |
Ja idd, of bovenaan bij de waddenzee lukt ook wel... | |
kanovinnie | dinsdag 5 maart 2019 @ 13:00 |
Oh, ik dacht gewoon geen FTP test meer | |
kaasplankje | dinsdag 5 maart 2019 @ 13:21 |
Op een bepaald moment moet de man de leiding nemen bij het nemen van belangrijke beslissingen. | |
Z | dinsdag 5 maart 2019 @ 15:51 |
Ik wil de crank van deze fiets vervangen: http://www.konabikeworld.com/09_drdew_u.cfm Wat past daar allemaal op? Ik wil er gewoon weer een cheapo triple op. Past een Sora triple bijvoorbeeld ook bijvoorbeeld? Het is een ninespeed. [ Bericht 34% gewijzigd door Z op 05-03-2019 16:44:49 ] | |
ddx | dinsdag 5 maart 2019 @ 17:22 |
https://www.nhnieuws.nl/n(...)daar-gaat-mijn-omzet | |
dop | dinsdag 5 maart 2019 @ 18:15 |
jep dat zou moeten passen. Als je 100% zeker wil zijn dan vervang je ook de BB lagers voor een setje bijpassende Shimano. | |
ultra_ivo | dinsdag 5 maart 2019 @ 18:24 |
Ik dacht ook eerst aan een grap maar de bevestigingen zijn te serieus. We hebben al 1 brevet moeten omgooien dat over de afsluitdijk ging. Ik verwacht niet dat de bussen 's nachts gaan. | |
kanovinnie | dinsdag 5 maart 2019 @ 18:43 |
Waarom niet? Ik denk dat het voor een evenement wel te regelen valt. Of je het als organisatie wilt is een tweede | |
No-P | dinsdag 5 maart 2019 @ 21:07 |
Ik moest aan je denken toen ik Barkley marathons keek een tijdje terug; misschien leuk om iets in die trant te organiseren maar dan als brevet/fietstocht. | |
ultra_ivo | dinsdag 5 maart 2019 @ 21:26 |
Alleen ben je randonneur en geen buspasagier. | |
McM77 | woensdag 6 maart 2019 @ 08:46 |
Hoe had je dat gedacht dan? (ben wel benieuwd, hoe je dat dan zou willen doen. Boeken verstoppen? Hoe lang zou je rondje dan moeten zijn? Hoe lang mag je per rondje qua tijd nemen?) | |
BORRREETJEEE | woensdag 6 maart 2019 @ 09:10 |
Dat moet ook, de as van FSA Megaexo is iets groter dan Shimano. | |
Reljem | woensdag 6 maart 2019 @ 10:03 |
Iemand ervaringen met de Bulls Harrier (type 2015, afstelling shimano 105) en met name het plaatsen van nieuwe wielen? Doordat die achterrem zo achterlijk onder is weggestopt in plaats van op de gebruikelijke plek (bij mijn nieuwe fiets volgend jaar nooit meer dat) kan de rem ook totaal niet ver open en past mijn prachtige Team Vision 35 comp wheelset niet . Nooit rekening mee gehouden. Ik kwam er pas achter toen mijn gebruikelijke fietsmannetje met enorm verstand van zaken deze week de nieuwe wielen erin wilde zetten, samen met een APK keuringkje voor het nieuwe seizoen. Sterker nog; er zitten nu nieuwe remblokjes in (broodnodig), en zelfs met de oude wielen loopt die bijna vast :'). Iemand een oplossing hiervoor / ervaring mee? Is echt voor het eerst dat ik hier van hoor.. EDIT: Op mijn Bulls zit een Mavic Aksium One setje. Schijnbaar hele smalle wielen of iets dergelijks? | |
the_critic | woensdag 6 maart 2019 @ 10:27 |
Gewoon remkabel even met imbus los doen, wiel erin en kabel opnieuw weer vast?! | |
Reljem | woensdag 6 maart 2019 @ 10:40 |
Dat is het hele punt, wanneer je em dan weer vast doet past het wiel niet. De rem kan daarvoor niet ver genoeg open, of de veerspanning is te laag (voor zover ik begreep). Heel bijzonder. | |
Flipmoehoe | woensdag 6 maart 2019 @ 10:43 |
Ook niet als er geen lucht in de banden zit?? | |
dop | woensdag 6 maart 2019 @ 10:43 |
allebei 24mm as alleen de breedte kan groter zijn. | |
dop | woensdag 6 maart 2019 @ 10:52 |
staat de stelschroef op de remklauw misschien ingedraaid? (niet die van de kabel) Of gewoon vuil waardoor hij laatste stukje niet meer soepel gaat. Kun je hem met de hand verder open drukken. | |
Reljem | woensdag 6 maart 2019 @ 11:05 |
Het probleem zit 'm in de breedte van de velg, dus opgepompt of niet.. dat maakt wat dat betreft niks uit @dop dank voor de suggesties, zal ik eens nagaan. Wat een gekloot zeg. | |
the_critic | woensdag 6 maart 2019 @ 11:08 |
Zelf vandaag een zgan 46t buitenbad op de kop getikt.. Eens kijken of me dat bevalt. Gebruik de 11, 12 etc toch nagenoeg nooit... Hopelijk met een 46 een iets groter bereik en ketting in wat rechtere lijn liggen. (Rijd nu al met 50, dus zal achter rechts op cassette 1 tandje schelen, en hoe groter de krans, richtig 2 tandjes gaan. Volgens mij dus prima voor mij) [ Bericht 26% gewijzigd door the_critic op 06-03-2019 11:14:11 ] | |
Flipmoehoe | woensdag 6 maart 2019 @ 11:23 |
Hmm raar zeg, heb zelf ook dezelfde vision wielen. Maar ze passen er prima tussen. Wat dop zegt, misschien dat er wat vuil tussen zit en zo niet verder open kan?! | |
Vinniiee | woensdag 6 maart 2019 @ 11:33 |
Hoe breed is je nieuwe velg dan? En je oude? Kan toch nooit zoveel schelen? | |
Patroon | woensdag 6 maart 2019 @ 12:39 |
Frames met aeroremmen hebben vaak bij de remkabel onder het stuur een volgende soort quickrelease zitten. Kijk eens of jij dat ook hebt. Daarmee kan je de achterrem open zetten. https://www.mantel.com/sh(...)RZ3PvPAaAoPrEALw_wcB | |
dop | woensdag 6 maart 2019 @ 12:46 |
Vision trimax is waarschijnlijk 25,5mm breed. Magic aksium 22mm. 25.5 het is niet zo breed dat het niet op normale remklauw past. Moet dus gewoon kwestie van afstellen zijn. @Patroon , het is een Bulls Harrier, dus geen aero remmen. | |
Patroon | woensdag 6 maart 2019 @ 12:53 |
Dit wordt ook gebruikt bij remmen die onder het bracket zitten, zoals bij de Bulls Harrier. Lees dit maar ff door: https://www.mantel.com/blog/bulls-harrier/ Zelfs zichtbaar op de foto. [ Bericht 4% gewijzigd door Patroon op 06-03-2019 13:06:24 ] | |
Tommeke | woensdag 6 maart 2019 @ 13:25 |
Lijkt me een prima oplossing eigenlijk. M’n crosser heeft een 46-36. Eigenlijk best een lekkere combi voor op ‘t vlakke. | |
the_critic | woensdag 6 maart 2019 @ 13:29 |
Idee van supercompact.. Lijkt me ideaal ja.. Zelfs in de heuvels wel. Zie toegevoegde waarde niet echt van bijtrappen boven de 60km/u | |
dop | woensdag 6 maart 2019 @ 13:51 |
my bad. Wat een drama systeem trouwens. | |
Tommeke | woensdag 6 maart 2019 @ 14:42 |
Nee, precies. En hoge snelheden haal je ook wel op de 46. | |
BORRREETJEEE | woensdag 6 maart 2019 @ 14:43 |
Ze specificeren allebei 24mm, maar Megaexo is iets groter. Wat ik lees past een Hollowtech wel in een Megaexo BB, maar andersom niet (altijd). Vraag me dan ook af of de Hollowtech niet teveel speling geeft. Zie ook hier:https://wheelsmfg.com/crankset-tech Ik heb zelf een Megaexo crank en gebruik Hollowtech BB's (want Megaexo BB's zijn duur en van boter). Hollowtech BB moet ik dan wat uitschuren en dan gaat het er allemaal nog steeds stroef in. | |
Stoffa | woensdag 6 maart 2019 @ 15:20 |
Dat is precies de reden dat ik een camping zoek met zoveel mogelijk faciliteiten, en een gedeelte voor peuters waar als het even kan een groot hek omheen staat. Anders kan papa niet fietsen snapt u | |
MarcoD | woensdag 6 maart 2019 @ 15:54 |
Ah kijk een Sram etap AXS fanboy 😘 Grapje natuurlijk, prima zon 46. Prima toerders verzet | |
the_critic | woensdag 6 maart 2019 @ 16:56 |
46-11 is zwaarder dan 53-13 en hoe vaak rijd je nu werkelijk 53-12 of 53-11?? | |
kaasplankje | woensdag 6 maart 2019 @ 16:58 |
Nou de hele tijd. | |
Patroon | woensdag 6 maart 2019 @ 18:47 |
Zaterdag nog in de eindsprint van 50 naar 60kmh | |
Andyy | woensdag 6 maart 2019 @ 19:38 |
In goeie sprints | |
ddx | woensdag 6 maart 2019 @ 19:38 |
Als je de KOM wilt halen op de afsluitdijk, daar kwam ik toen echt te kort met 52-12. Scheelt dat die straks 3 jaar dicht gaat Op gravelbike heb ik 38 voorblad nu, dan kom je wel snel te kort met windje mee (heel lang cadans van 100+ is niet heel prettig) (Ik had een 42 blad maar die had wat scheurtjes en groter dan 38 bladen zijn niet echt makkelijk verkrijgbaar) | |
Andyy | woensdag 6 maart 2019 @ 20:35 |
Je werd ooit gelost bij een meet omdat je als een gek spinde in Patty's wiel toch? | |
the_critic | woensdag 6 maart 2019 @ 20:43 |
Maar ik rijd geen wedstrijden :-) (En 46-11 en 110 omwentelingen is nog altijd 58km/u) | |
Dierckxsens | woensdag 6 maart 2019 @ 21:39 |
Godsamme, van welke club moet ik nu dan weer lid worden? https://sporza.be/nl/2019(...)verliezen-vergunning [ Bericht 14% gewijzigd door Dierckxsens op 06-03-2019 21:42:50 (link niet goed) ] | |
Patroon | woensdag 6 maart 2019 @ 22:41 |
Patty draaide daar soepel op het grote mes | |
Tommeke | woensdag 6 maart 2019 @ 23:50 |
Kop over kop met mij hehe. We moesten echt meer dan serieus gas geven om ddx voor te blijven. Was mooi | |
Patroon | donderdag 7 maart 2019 @ 07:05 |
Ja was een straf nummer | |
MarcoD | donderdag 7 maart 2019 @ 08:38 |
Ik snap het hoor! Weinig momenten dat je dat echt nodig gaat hebben. | |
ddx | donderdag 7 maart 2019 @ 13:20 |
Dat was leuk ja. 42x11 is niet handig als snelheden boven de 50 per uur komen. | |
Tommeke | donderdag 7 maart 2019 @ 14:15 |
Haha nee. Een tijdje geleden tikte ik de 50 aan op de 39x11. Dat hield ik 300 meter vol | |
Reljem | donderdag 7 maart 2019 @ 18:09 |
Ik heb dus inderdaad precies dit systeem @Patroon. Als ik 'm openzet gebeurt er overigens vrijwel niks meer. Ik denk dat na 4 jaar de veer slap is geworden, waardoor die meer veerspanning nodig heeft. Het kutte aan deze rem is ook dat het niet zo'n direct mount systeem is, maar bestaat uit twee losse delen. Daarnaast is ook nog de stelschroef voor de veerspanning hetzelfde als die voor het centreren van de rem. Indraaien betekent dus ook dat de rem naar links gaat. Wie dat ooit bedacht heeft.. Zit ook geen vuil tussen. Heb 'm nu weer met oude wielen in ieder geval soepel draaiende, maar het blijft irritant en die nieuwe wielen zijn wel heel geil (verschil is inderdaad 4 mm in breedte oude en nieuwe wiel). Misschien toch de rem vervangen al zit die op zo'n kloteplek dat daar wellicht niet iets anders past, en het misschien ook wel heel prijzig is. De rem op de gebruikelijke plek monteren kan ook niet want geen gat in frame en geen geleiders.. Topsysteem Heb 'm 4,5 jaar geleden gekocht bij Belga, misschien dat ze als Bulls leverancier hier nog wel iets voor hebben liggen als vervanging. Iemand anders nog de gouden tip? | |
the_critic | donderdag 7 maart 2019 @ 18:12 |
Fiets forum.. Marktplaats.. Lbs bellen | |
kaasplankje | donderdag 7 maart 2019 @ 18:39 |
WD40? | |
kanovinnie | donderdag 7 maart 2019 @ 20:47 |
Je kan evt. mijn dracat kopen. Steel je overal de show! | |
#ANONIEM | vrijdag 8 maart 2019 @ 11:30 |
Vorige week zondag bij de toertocht van Omloop het Nieuwsblad voor het eerst op kasseien gereden. Tering, dat is toch een stuk moeilijker dan gedacht Zeker in de stromende regen, gladde zooi. [ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 08-03-2019 11:30:39 ] | |
the_critic | vrijdag 8 maart 2019 @ 13:12 |
Over 5 weken Roubaix... Is in vergelijking Vlaanderen stukken makkelijker. | |
#ANONIEM | vrijdag 8 maart 2019 @ 13:13 |
Oh, in mijn gedachte liggen die er een stuk slechter bij, van TV dan | |
Patroon | vrijdag 8 maart 2019 @ 13:16 |
Net toch maar weer een amateurlicentie aangevraagd. Het bloed blijft kruipen... | |
the_critic | vrijdag 8 maart 2019 @ 13:39 |
Ja dat bedoelde ik ook... In vergelijking is Vlaanderen dan nog stukken makkelijker.. | |
the_critic | vrijdag 8 maart 2019 @ 13:40 |
Lekker bezig 👍🏼 | |
RealBizkit666 | vrijdag 8 maart 2019 @ 14:25 |
Wanneer is je eerste wedstrijd? | |
Patroon | vrijdag 8 maart 2019 @ 14:32 |
Bedankt! Zijn nu vooral nog trainingskoersen. Weet niet precies wanneer de eerste officiële knwu koers is. Maar rij regelmatig 'wilde' koersen buiten de knwu om, daarvan is de eerste 5 april. Het eerste criterium van het jaar (paasmaandag) moet ik al missen, omdat ik dan nog onderweg ben vanuit Girona, maar komen nog genoeg dit jaar. | |
kanovinnie | vrijdag 8 maart 2019 @ 15:10 |
Eerste keer girona patty? | |
Patroon | vrijdag 8 maart 2019 @ 15:30 |
Yep! | |
kanovinnie | vrijdag 8 maart 2019 @ 18:39 |
Nog behoefte aan wat mooie rondjes? | |
Tommeke | vrijdag 8 maart 2019 @ 22:33 |
Het Bos is echt een verschrikking. | |
the_critic | zaterdag 9 maart 2019 @ 07:06 |
Klopt.. mons en pevele vind ik dan juist weer neervallen... Maar ik weet el dat ik de laatste (willems-hem) slechter vond nog dan bos. Maar kan ook de vermoeidheid geweest zijn haha | |
Patroon | zaterdag 9 maart 2019 @ 07:44 |
Na op zich genoeg. Wanneer was jij er? Kijk ik nog even op je strava | |
Afhaalchinees | zaterdag 9 maart 2019 @ 08:14 |
welke regio rij je? | |
Tommeke | zaterdag 9 maart 2019 @ 08:15 |
Haha ja precies! Mons en Pevele vond ik bijna nog leuk. Dat was echt een mooie strook. Carrefour heb ik voor een groot deel in ‘t strookje zand naast de kasseien gefietst en Hem was idd verrotte zwaar. Maar dat komt sowieso door de vermoeidheid, want de dag ervoor fietste ik er ook en toen heb ik al fietsend de hele strook gefilm met m’n mobieltje | |
the_critic | zaterdag 9 maart 2019 @ 08:29 |
Maar dat die strook geen 5 sterren heeft, begrijp ik niet. Erg slechte strook hoor Nog 5 weken en dan mag ik weer paar uurtjes dokkeren.. | |
Tommeke | zaterdag 9 maart 2019 @ 08:42 |
Nee idd. In de koers hebben ze die stukken asfalt naast de strook ook nog afgezet zodat de renners wel over de kasseien moeten. | |
Patroon | zaterdag 9 maart 2019 @ 09:01 |
Noord. Veelal Friesland, Groningen, Drenthe en soms Noord-Holland. | |
Patroon | woensdag 13 maart 2019 @ 12:01 |
Ik had verschillende kaarten van OSM op mijn Garmin, wat verschillende landen. Nu wilde ik Spanje erbij doen, maar het lukt mij niet meer en alle andere kaarten zijn weg ofzo. In ieder geval is de Garmin nu leeg. Ik wil eigenlijk bij OSM de volgende landen apart downloaden: -Nederland -Duitsland -België -Luxemburg -Frankrijk -Spanje Installeren op de Garmin en dan gewenst de kaart aanzetten die ik nodig heb, al had ik in het verleden meerdere landen tegelijk aan en dat ging prima. Hoe werkte dat ook alweer? Ik deed het gisteren met Mapinstaller maar volgens schreef hij de andere kaarten over ivm dezelfde naam ofzo. | |
KolonelBroodje | woensdag 13 maart 2019 @ 12:58 |
Ik doe dit altijd: https://www.dcrainmaker.c(...)armin-705800810.html edit: Oh je wil ze apart aan kunnen zetten? Dat weet ik niet, ik heb zelf ook altijd meerdere tegelijk aan. | |
Patroon | woensdag 13 maart 2019 @ 13:20 |
Thnx! Ja zo was het, ik moet natuurlijk ff dat kaartje eruit halen! | |
the_critic | woensdag 13 maart 2019 @ 14:25 |
Ik wil m'n 800 verkopen en dan iets met Bluetooth er voor terug... Hopelijk kom ik hem voor een leuk prijsje kwijt.. | |
kaasplankje | woensdag 13 maart 2019 @ 14:31 |
Mijn telefoon heeft bluetooth. | |
Patroon | woensdag 13 maart 2019 @ 14:47 |
Zag het ja. Ik heb hier ook nog een simpele edge 800. Ding doet het al perfect vanaf feb 2014. Die heeft inmiddels zijn geld wel opgebracht Als ik nu op mijn werk ben kan ik de rit niet uploaden, maar ik vind het wel prima om de 2 ritten aan het einde van de dag in 1x te uploaden. Vind het ook zonde om die edge nu te vervangen, terwijl hij het nog goed doet. Ik lees over de nieuwste edge 820 ook veel problemen met de software. Als mijn edge 800 ooit stuk gaat, wordt het denk ik een wahoo elemnt bolt. | |
the_critic | woensdag 13 maart 2019 @ 17:20 |
Mij telefoon ook. Ja maar 4x per week vind ik dat wel vervelend worden. En inderdaad.. Z'n geld el opgebracht. Dus als ik hem goed kwijt kan.. Dan hoeft er maar weinig bij een is de wahoo wel een upgrade | |
kanovinnie | woensdag 13 maart 2019 @ 18:54 |
Ik ben van een 800 naar een wahoo gegaan. Bijna geen spijt van. Kleurenscherm vond ik eigenlijk soms wat prettiger, en dat het een touchscreen was waardoor je de kaart kan slepen. Dat kan niet op de bolt. De bolt is wel een stuk gebruiksvriendelijker, makkelijker en de batterij gaat langer mee. | |
Andyy | woensdag 13 maart 2019 @ 23:11 |
Tsja, rijd hier ook nog rond met een 800. Doet het nog prima, maar ben wel jaloers op mensen die hun rit zonder computer kunnen uploaden. Voordeel is wel dat je niet met een lege batterij komt te staan tijdens een rit omdat het altijd ingeplugd moet zijn | |
ddx | woensdag 13 maart 2019 @ 23:18 |
Bolt bouwkwaliteit is alleen wel ruk, gisteren begon rubber aan rechterkant (voor zoom buttons) los te laten. Dat wordt voor de 3e maal terugsturen dus.... | |
Tommeke | woensdag 13 maart 2019 @ 23:56 |
Dat vond ik aan m’n Edge 500 ook ideaal. Die laadde automatisch op bij ‘t uploaden. Ik heb nu ook zo’n hip ding met Bluetooth en vergeet nog wel eens op te laden | |
Fretwork | zaterdag 16 maart 2019 @ 09:46 |
Zometeen even kijken bij Bikeshoe4u, kijken of ik wat met de pijn in m'n voeten kan. | |
Patroon | zaterdag 16 maart 2019 @ 09:55 |
Maar ff niets bij Bakker Racing Products bestellen: https://www.faillissement(...)/1473350/bakker.aspx | |
Tommeke | zaterdag 16 maart 2019 @ 10:03 |
Daar bestelde ik vroeger wel eens wat. Totdat ik er ooit een Oakley lens kocht die niet in de originele verpakking zat en waar krassen op zaten. | |
kanovinnie | zaterdag 16 maart 2019 @ 10:20 |
Het was altijd een beetje vaag ja. Al heb ik dat nooit meegemaakt. |