SPOILER: online shoppenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Fiets cafe'sOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Maar ik kan 't mis hebben...
Gewoon fullcarbonclincher steken in de pekelfiets...quote:Op maandag 18 februari 2019 15:10 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Dat is wel het beste maar komt er bij mij niet altijd van. Ik donder 'm regelmatig zo in de berging.
Jaa die FFWD's van van Bon.quote:Op maandag 18 februari 2019 15:15 schreef Patroon het volgende:
[..]
Gewoon fullcarbonclincher steken in de pekelfiets...
idd mooi koopje, ik moest mezelf ff tegenhouden om niet op de koopknop te drukken. Maar goed, heb al 2 setjes FCC. Ik steek ze ook niet zo graag in mijn fiets als ik op de fiets naar een wielerbaan ga om een koersje te rijden. Om ze nu puur en alleen voor criteriums te kopen is ook weer zo zo..quote:
Daarom stelde ik dat ook voorquote:Op maandag 18 februari 2019 15:33 schreef Gripper het volgende:
Eigenlijk is t ook gewoon voor het behoud van je spullen, carbon wielen gebruiken in de winter. Het kan een stuk beter tegen pekel dan een alu velg
Daarom ook die meilenstein wielen, hoe minder metalen onderdelen hoe beter met die pekel op de weg.quote:Op maandag 18 februari 2019 15:33 schreef Gripper het volgende:
Eigenlijk is t ook gewoon voor het behoud van je spullen, carbon wielen gebruiken in de winter. Het kan een stuk beter tegen pekel dan een alu velg
Ik zag er nog gisteren een met een bivakmuts tot vlak onder z'n ogen. Een triathleet in badkleding zag ik dan weer niet.quote:Op maandag 18 februari 2019 15:07 schreef McM77 het volgende:
Hele afgelopen week ziek thuis gelegen..en met het weer word je daar niet blij van.
Gistermiddag nog een aantal fietsers gezien..en idd..van kort/kort naar volledig in winterteneu.
Komende tijd waarschijnlijk ook niet.quote:
Wat staat er op de planning?quote:Op maandag 18 februari 2019 22:52 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Komende tijd waarschijnlijk ook niet.
Crossers rijden nog altijd graag met de tubes al begint daar ook al een lichte omslag naar tubeless. Blijft verder wel dat een tubevelg lichter is door ontbreken vd opstaande velgrand, en je kan met een tube een nog lagere spanning rijden wat op sommige (bijv. zand)parcoursen gewenst is.quote:Op dinsdag 19 februari 2019 11:36 schreef ddx het volgende:
Mooie aanbieding voor die tubes wielen, maargoed wie gaat er nu nog op tubes rijden ?
Dat zal ook de reden zijn dat ze zo goedkoop zijn
Even via DM.quote:
je zult eerst even onder de spacer moeten kijken of het lager in, of op het balhoofd rust.quote:Op woensdag 20 februari 2019 11:21 schreef Sloggi het volgende:
Onder mijn stuurpen zit nu een schuin oplopende spacer van 2 centimeter. Hier wil ik een kortere spacer onder zetten. Past dit dan gewoon of moet ik nog ergens rekening mee houden?
Ik heb gewoon een normale voorvork, dus dat zal 1 1/8 zijn.
Goeie ik zou daarmee ff naar de fm gaan kijken of die er eentje heeft die op je balhoofd past. Soms ligt het lager ook een beetje verzonken.quote:Op woensdag 20 februari 2019 13:25 schreef dop het volgende:
[..]
je zult eerst even onder de spacer moeten kijken of het lager in, of op het balhoofd rust.
Als hij er boven uit komt dan kun je niet elke willekeurige spacer gebruiken
niet onverstandig, de eerste spacer/afdekring is onderdeel van het balhoofd.quote:Op woensdag 20 februari 2019 13:28 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Goeie ik zou daarmee ff naar de fm gaan kijken of die er eentje heeft die op je balhoofd past. Soms ligt het lager ook een beetje verzonken.
Het maakt echt nul indrukquote:Op woensdag 20 februari 2019 18:20 schreef kanovinnie het volgende:
https://www.dumpert.nl/me(...)en_op_te_voeden.html
goud
Tsjah, een deel van de groep nam voorrang die ze niet hadden. Kan niet natuurlijk, maar zo’n reactie is echt sneu.quote:
Mooi man. Zijn die wielen nog wat breed of is dat met tubes anders?quote:Op woensdag 20 februari 2019 18:43 schreef kaasplankje het volgende:
FFWD's binnen met dank aan kanovinnie. Echt een eentwee-deal compleet met hendig sjieke wieltas en remblokken.
Waarom hadden ze geen voorrang? Afgezien van wat breed rijden doen ze niets fout.quote:Op woensdag 20 februari 2019 19:03 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Tsjah, een deel van de groep nam voorrang die ze niet hadden. Kan niet natuurlijk, maar zo’n reactie is echt sneu.
Hoe bedoel je?quote:Op woensdag 20 februari 2019 19:48 schreef Patroon het volgende:
[..]
Mooi man. Zijn die wielen nog wat breed of is dat met tubes anders?
Interne velgbreedte. Bij clinchers zie je tegenwoordig steeds bredere velgen, zodat de band mooi valt. 25mm banden vallen namelijk niet mooi op velgen met 15mm interne velg breedte. Ik weet niet hoe dat met tubes is.quote:
Tubes in crossers zijn begrenst op een bepaalde maat. Dus breder dan 32? mm zal het nooit worden.quote:Op woensdag 20 februari 2019 20:58 schreef Patroon het volgende:
[..]
Interne velgbreedte. Bij clinchers zie je tegenwoordig steeds bredere velgen, zodat de band mooi valt. 25mm banden vallen namelijk niet mooi op velgen met 15mm interne velg breedte. Ik weet niet hoe dat met tubes is.
FFWD en Fulcrum etc zijn niet echt vooruitstrevend geweest in het verleden met aanpassen van velgbreedte.quote:Op woensdag 20 februari 2019 21:02 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Tubes in crossers zijn begrenst op een bepaalde maat. Dus breder dan 32? mm zal het nooit worden.
maw, die velgen zijn daar (neem ik aan) al op geoptimaliseerd.
Maar de breedte van de banden bij veldrijden zijn al tijden lang hetzelfde toch?quote:Op woensdag 20 februari 2019 21:46 schreef Patroon het volgende:
[..]
FFWD en Fulcrum etc zijn niet echt vooruitstrevend geweest in het verleden met aanpassen van velgbreedte.
Ja heb het ook niet specifiek over crossen.quote:Op woensdag 20 februari 2019 21:48 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Maar de breedte van de banden bij veldrijden zijn al tijden lang hetzelfde toch?
Ik dacht dat je doelde op die automobilist waar ik ‘t over hadquote:Op woensdag 20 februari 2019 20:28 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Waarom hadden ze geen voorrang? Afgezien van wat breed rijden doen ze niets fout.
koekoekquote:Op woensdag 20 februari 2019 22:11 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Ik dacht dat je doelde op die automobilist waar ik ‘t over had
Die wielen zijn gewoon road wielen. De geometrie van de velg is verder hetzelfde als een clincher. De breedte is ongeveer 22mm, de interne breedte is bij tubes nvt vanwege het ontbreken vd opstaande velgrand. Crossers reden nooit met bredere velgen.quote:Op woensdag 20 februari 2019 20:58 schreef Patroon het volgende:
[..]
Interne velgbreedte. Bij clinchers zie je tegenwoordig steeds bredere velgen, zodat de band mooi valt. 25mm banden vallen namelijk niet mooi op velgen met 15mm interne velg breedte. Ik weet niet hoe dat met tubes is.
Aaah..die had ik een tijd terug is een stuk van zitten lezen. Word wel leuk geschreven, maar als ikhet zo lees..is het niet echt een echte toerclub. "d'r af is d'r af" "kopgroep dunde uit".quote:Op woensdag 20 februari 2019 22:19 schreef kanovinnie het volgende:
Mijn favoriete ploeg uit de buurt rijd gelukkig bijna het hele jaar, af en toe lees ik hun verslagjes om me weer te verbazen hoe sommige zich gedragen op de weg. En hoe blijkbaar tientallen mensen dat doodnormaal vinden in een groep![]()
http://www.oostzaansefietsploeg.nl/weblog.html
Nee joh, die gasten rijden met 35 gemiddeld hun rondje en doen op de meest debiele plekjes hun sprintjes.quote:Op donderdag 21 februari 2019 08:37 schreef McM77 het volgende:
[..]
Aaah..die had ik een tijd terug is een stuk van zitten lezen. Word wel leuk geschreven, maar als ikhet zo lees..is het niet echt een echte toerclub. "d'r af is d'r af" "kopgroep dunde uit".
Als ik met m'n eigen groep rijd en d'r waait iemand af of d'r heeft iemand wat moeite met een klimmetje dan word er altijd gewacht, en duurt het te lang..dan rijden we terug om hem of haar op te pikken, wel zo sociaal.
Waarom maakt de lengte van de zitbuis iets uit? Dit betekend dat je zadelpen 32 mm meer uit het frame steekt.quote:Op donderdag 21 februari 2019 22:13 schreef Mansjester het volgende:
Jongens ik snap iets niet he. Ik zit de geometrie van de Canyon Aeroad te bekijken. De zitbuislengte voor een S is 508. Een S zou bij mij passen volgens Canyon. Als ik het vergelijk met een 54 frame (met zitbuislengte van van 540) van Sensa,wat ik nu heb, is de zitbuislengte van de Canyon veel lager.
Dit verwacht je toch niet van een Aero model?Hoe langer de zitbuis,hoe agressiever je op de fiets zit toch?
Nu is de stack van de Canyon wel een stuk lager en dat zal wel leidend zijn,maar vind de zitbuis op de één of andere manier zo kort.
Het maakt in zoverre niet uit,dat je inderdaad je zadel gewoon kan verstellen dmv de zadelpen.quote:Op donderdag 21 februari 2019 22:26 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Waarom maakt de lengte van de zitbuis iets uit? Dit betekend dat je zadelpen 32 mm meer uit het frame steekt.
Ik vind 't ook apart, want die aeroad heeft een vrij horizontale bovenbuis. Dus ik gok dat je een maat frame kleiner gaat?quote:Op donderdag 21 februari 2019 22:42 schreef Mansjester het volgende:
[..]
Het maakt in zoverre niet uit,dat je inderdaad je zadel gewoon kan verstellen dmv de zadelpen.
Maar het was meer verbazing,ik vond het onlogisch dat de buis van een Aeroad fiets korter is. Maar zal wel rare gedachtekronkel van me zijn
Nee ik ga voor de S denk. Die zou verder goed moeten passen volgens mijquote:Op donderdag 21 februari 2019 22:48 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ik vind 't ook apart, want die aeroad heeft een vrij horizontale bovenbuis. Dus ik gok dat je een maat frame kleiner gaat?
*ontworpenquote:Op donderdag 21 februari 2019 22:57 schreef Vinniiee het volgende:
Dacht dat Canyon expres hun frames zo ontworp dat je bij dezelfde zadelhoogte meer zadelpen hebt uitsteken, wat dan weer in een klein beetje extra comfort zou resulteren.
Gelul over een spelfoutje is voor de zwakken, knoop dat is goed in je oren.quote:Op donderdag 21 februari 2019 23:21 schreef Vinniiee het volgende:
[..]
Als je het doet, doe het dan goed.
*eensquote:Op donderdag 21 februari 2019 23:24 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Gelul over een spelfoutje is voor de zwakken, knoop dat is goed in je oren.
Een Aeroad is per devinitie niet ontwerpt op comfeaurt.quote:Op donderdag 21 februari 2019 22:57 schreef Vinniiee het volgende:
Dacht dat Canyon expres hun frames zo ontworp dat je bij dezelfde zadelhoogte meer zadelpen hebt uitsteken, wat dan weer in een klein beetje extra comfort zou resulteren.
Nee dat weet ik ook wel, dan moet je endurance kopen.quote:Op vrijdag 22 februari 2019 06:17 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Een Aeroad is per devinitie niet ontwerpt op comfeaurt.
Mijn Rolf Benz is anders een stuk comfeaurtabeler.quote:Op vrijdag 22 februari 2019 07:08 schreef Vinniiee het volgende:
[..]
Nee dat weet ik ook wel, dan moet je endurance kopen.
Idd. Bij ons was het niet warmer dan 11 graden. Toch een paar in kort kort tegen gekomen...quote:Op zondag 24 februari 2019 18:23 schreef Najieto het volgende:
Je kan op dagen zoals vandaag precies zien wie er de toerders zijn. Net aan 12 graden en ze rijden al in kort kort
Echte toerders vinden het nog te koudquote:Op zondag 24 februari 2019 18:23 schreef Najieto het volgende:
Je kan op dagen zoals vandaag precies zien wie er de toerders zijn. Net aan 12 graden en ze rijden al in kort kort
Zeer waarschijnlijk hebben die toerders geen idee wat je bedoelt als jij over D2/3 begintquote:Op zondag 24 februari 2019 19:08 schreef Patroon het volgende:Idd. Bij ons was het niet warmer dan 11 graden. Toch een paar in kort kort tegen gekomen...
Maar ja die lui rijden wssl ook constant D2/3 dus die beleving is ook heel anders...
Ik praat niet met toerders.quote:Op zondag 24 februari 2019 21:32 schreef bluemoon23 het volgende:
[..]
Zeer waarschijnlijk hebben die toerders geen idee wat je bedoelt als jij over D2/3 begint![]()
"Is dat een nieuwe Audi ofzo ?" reageren ze dan
![]()
Wel al geschoren hoop ik.. Toerder..quote:Op zondag 24 februari 2019 20:15 schreef Gripper het volgende:
Ik had kniestukken aan, dus ben een halve toerder. Heb 10 cm kuit aan de zon blootgesteld dus nu hoeft er vanavond na het tandenpoetsen geen vitamine D pilletje meer in!
Lekker dagje hoor
Uiteraard, waarom zou je benen scheren beperken tot alleen de periode maart-oktober? Dat doen alleen toerders.quote:Op maandag 25 februari 2019 13:05 schreef the_critic het volgende:
[..]
Wel al geschoren hoop ik.. Toerder..
Voor 12 April aub want die Spaanse kleine mensen bedjes zijn zo smal dat ik het anders voel kriebelenquote:Op maandag 25 februari 2019 13:31 schreef Patroon het volgende:
Hier zit er nog een lading haar op mijn benen. Lekker warm. Binnenkort het mes er maar in..
Gaan jullie weer naar Broke back Island?quote:Op maandag 25 februari 2019 13:38 schreef Gripper het volgende:
[..]
Voor 12 April aub want die Spaanse kleine mensen bedjes zijn zo smal dat ik het anders voel kriebelen
Lekker. Enne met het vliegtuig?quote:Op maandag 25 februari 2019 13:42 schreef Gripper het volgende:
Nee we blijven op het vasteland. Girona!
Nee op de fietsquote:Op maandag 25 februari 2019 13:48 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Lekker. Enne met het vliegtuig?
Nee das in Frankrijk aan de Côte d'Azur.quote:
Ik ben er zelf al 2x geweest, dus heb een paar routes. De Rupit ronde / Susqueda stuwmeer zullen we vast wel een keer doen, uiteraard de kustweg tussen Palamos en St Feliu.quote:Op dinsdag 26 februari 2019 12:15 schreef jsprbcn het volgende:
Al plannen gemaakt waar je precies gaat fietsen?
Neem je je kartonnen wielen mee of fiets je met alu?quote:Op dinsdag 26 februari 2019 13:06 schreef Gripper het volgende:
[..]
Ik ben er zelf al 2x geweest, dus heb een paar routes. De Rupit ronde / Susqueda stuwmeer zullen we vast wel een keer doen, uiteraard de kustweg tussen Palamos en St Feliu.
Misschien een dagje Andorra want we hebben de auto mee.
Uiteraard erg welkom als je nog wat local-tips en leuke routes / tracks wilt delen. Bodega's en restaurants zijn ook welkom
Gesink heeft ook een zadeltasje. Nu durf ik er ook een te kopen.quote:Op dinsdag 26 februari 2019 13:11 schreef the_critic het volgende:
Strava van Robert Gesink volgen... Vol prachtige mooie foto's en idem routes..
Full carbons, die zitten immers ook in mn winterfiets.quote:Op dinsdag 26 februari 2019 13:19 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Neem je je kartonnen wielen mee of fiets je met alu?
Ik zou het niet doen, Gesink wint nooit wat.quote:Op dinsdag 26 februari 2019 13:20 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Gesink heeft ook een zadeltasje. Nu durf ik er ook een te kopen.
Haha nee, ik vroeg het me gewoon af. Ik overweeg al een tijdje fcc's, maar tegelijk lees je toch ook wel eens spookverhalen over de betrouwbaarheid van die dingen in afdalingen, zeker de Chinese.quote:Op dinsdag 26 februari 2019 13:22 schreef Gripper het volgende:
[..]
Full carbons, die zitten immers ook in mn winterfiets.
Hoezo, heb je iets in gedachten met een 30% steile afdaling over een geitenpad richting een mooi strandje?
Zeg maar gerust weekendtasquote:Op dinsdag 26 februari 2019 13:20 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Gesink heeft ook een zadeltasje. Nu durf ik er ook een te kopen.
Met Trois Ballons reed ik met chinese FCC (Farsports) dingen gaven geen krimp en voluit afgedaald in een natte afdaling op een geitenpad, zo hard dat ik achteraf wel eens dacht wat ik denkende wasquote:Op dinsdag 26 februari 2019 14:31 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Haha nee, ik vroeg het me gewoon af. Ik overweeg al een tijdje fcc's, maar tegelijk lees je toch ook wel eens spookverhalen over de betrouwbaarheid van die dingen in afdalingen, zeker de Chinese.
Ik denk dan stiekem ook wel eens dat dat dezelfde mensen zijn die schijfremmen prediken omdat afdalen met velgremmen lévensgevaarlijk is...
Met andere woorden: als je kunt dalen zou er geen probleem moeten zijn.
Ik ben met mijn FCC Bora's (geen China) de Cormet de Roselend afgedaald vorig jaar het was geen probleem.quote:Op dinsdag 26 februari 2019 14:31 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Haha nee, ik vroeg het me gewoon af. Ik overweeg al een tijdje fcc's, maar tegelijk lees je toch ook wel eens spookverhalen over de betrouwbaarheid van die dingen in afdalingen, zeker de Chinese.
Ik denk dan stiekem ook wel eens dat dat dezelfde mensen zijn die schijfremmen prediken omdat afdalen met velgremmen lévensgevaarlijk is...
Met andere woorden: als je kunt dalen zou er geen probleem moeten zijn.
O ja, die heb ik vorig jaar ook afgedaald. Leuk weggetje. Goed om te horen dat je met vertrouwen zo'n weg afdaalt met die wielen.quote:Op dinsdag 26 februari 2019 14:34 schreef Patroon het volgende:
[..]
Met Trois Ballons reed ik met chinese FCC (Farsports) dingen gaven geen krimp en voluit afgedaald in een natte afdaling op een geitenpad, zo hard dat ik achteraf wel eens dacht wat ik denkende was![]()
Maar die wielen gaven geen krimp. Kan mij trouwens niet voorstellen dat duurdere FCC beter rijden. Je moet gewoon niet teveel aan je remmen zitten.
Dit was die afdaling:
https://www.google.com/ma(...)3D0%26thumbfov%3D100
https://www.strava.com/activities/1627367141/segments/40756564941
Ja, als de wielen het niet trekken, kom je er toch pas achter als je met hoge snelheid vol in een bocht zit...quote:Op dinsdag 26 februari 2019 15:17 schreef Sloggi het volgende:
[..]
O ja, die heb ik vorig jaar ook afgedaald. Leuk weggetje. Goed om te horen dat je met vertrouwen zo'n weg afdaalt met die wielen.
Waarom met de trein of auto...hebben toch de fiets mee..quote:Op dinsdag 26 februari 2019 16:13 schreef jsprbcn het volgende:
Ik heb geen tips m.b.t. Girona, maar het volgen van Robert is inderdaad een goeie gezien hij heel goed zijn weg weet.
Verder even bij La Fabrica en The Service Course natuurlijk.
Je zou ook af kunnen dalen (met de trein of auto) tot de Sant Celoni om de Turo de l'Home te doen -> 25Km klimmen![]()
![]()
(laat even weten dan maak ik een mooie route voor je)
[ afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |