abonnement Unibet Coolblue
pi_185049276
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_185049322
Mijn laatste speeltje nog maar eens dan:
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  Spellchecker zaterdag 16 februari 2019 @ 17:05:11 #3
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_185049334
Ik ben nu toch wel nieuwsgierig.
Kun je me mentionen als je hem een paar weken in gebruik hebt?
pi_185049386
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 februari 2019 17:05 schreef maily het volgende:
Ik ben nu toch wel nieuwsgierig.
Kun je me mentionen als je hem een paar weken in gebruik hebt?
Is goed. Ik gebruik hem alleen voor het maken van bruiswater en geef zelf in het glas er eventueel smaakjes aan met Carvan Cevitan.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_185049939
Ik heb ook sinds kort een sodastreamer. Je moet de knop wel goed indrukken en als je de fles eraf wil halen moet de fles wat omhoog gedrukt worden (zuigt vacuum o.i.d.) oja water uit de koelkast wordt geadviseerd.
Het bruiswater is ietwat bitter dus de smaak verandert wel iets met de bubbeltjes er in.
Ik gebruik soms siroop (karvan cevitam) of de cola siroop van sodastream die voor een light cola smaak best redelijk is.
pi_185051795
Ik ben vandaag vooral heel happy met 2 nieuwe deegschrapers :@
  zaterdag 16 februari 2019 @ 20:02:31 #7
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_185052419
quote:
14s.gif Op zaterdag 16 februari 2019 17:04 schreef golfer het volgende:
Mijn laatste speeltje nog maar eens dan:
[ afbeelding ]
Niet 2015, bestaat echt al veeeeeeel langer

https://nl.m.wikipedia.org/wiki/SodaStream
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_185052597
Voor de kiddo’s



Pats 8-)
Ik was hier...
pi_185056828
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 februari 2019 20:12 schreef Nismo91 het volgende:
Voor de kiddo’s

[ afbeelding ]

Pats 8-)
shit IKEA is gewisseld dus... Ik haat verschillende series door elkaar
  zaterdag 16 februari 2019 @ 22:48:31 #10
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_185056860
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 februari 2019 20:02 schreef Molo het volgende:

Niet 2015, bestaat echt al veeeeeeel langer

https://nl.m.wikipedia.org/wiki/SodaStream
Deze variant bestaat pas sinds 2015. Dus jouw bewering dat je deze al in 1995 had kan niet kloppen.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  zaterdag 16 februari 2019 @ 22:49:29 #11
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_185056877
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 februari 2019 22:48 schreef golfer het volgende:

[..]

Deze variant bestaat pas sinds 2015. Dus jouw bewering dat je deze al in 1995 had kan niet kloppen.
Joh, er zit echt geen essentieel verschil in golfer, dat weet jij ook :D
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  dinsdag 19 februari 2019 @ 23:15:36 #12
482080 AgnesGru
Agnes, easy on the churros!
pi_185116457
Bij de Lidl een vacummeerapparaat gekocht. Leek me wel handig bij mijn sous vide (Anova).
Op donderdag 22 april 2021 18:05 schreef letmehearyouscream het volgende:
Ik heb natuurlijk in principe geen principes, want ik zit hier op SHO.
  woensdag 20 februari 2019 @ 00:00:27 #13
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_185117143
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2019 23:15 schreef AgnesGru het volgende:
Bij de Lidl een vacummeerapparaat gekocht. Leek me wel handig bij mijn sous vide (Anova).
Vacumeerapparaat wordt hier ook veel gebruikt. ^O^
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  woensdag 20 februari 2019 @ 06:32:12 #14
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_185118498
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2019 23:15 schreef AgnesGru het volgende:
Bij de Lidl een vacummeerapparaat gekocht. Leek me wel handig bij mijn sous vide (Anova).
Sowieso handig om vlees wat je invriest te verpakken
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  woensdag 20 februari 2019 @ 08:44:01 #15
313219 vinnypassy
Everything is in our mind.
pi_185119249
quote:
1s.gif Op woensdag 20 februari 2019 06:32 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Sowieso handig om vlees wat je invriest zoveel mogelijk te verpakken
Fixed.

Beste cadeau dat ik in tijden heb gehad, ik word er elke keer kinds vrolijk van als ik iets heb gevonden om te vacumeren. :P
pi_185120938


Kost niks en werkt prima :)
pi_185219169
Deze *O*

pi_185219203
Is er trouwens iemand in het bezit van de KitchenAid roomijsmaker?
pi_185219242
quote:
5s.gif Op zondag 24 februari 2019 19:08 schreef JdeMol het volgende:
Is er trouwens iemand in het bezit van de KitchenAid roomijsmaker?
Ja, doet wat het moet doen, maar een zelfkoelende ijsmachine is wel fijner dan zo'n bak die in de vriezer moet.
pi_185219316
quote:
0s.gif Op zondag 24 februari 2019 19:09 schreef Myraela het volgende:

[..]

Ja, doet wat het moet doen, maar een zelfkoelende ijsmachine is wel fijner dan zo'n bak die in de vriezer moet.
Oké, bedankt :)

Welke zelfkoelende zou je aanraden dan? Ik heb er nooit 1 gehad maar het lijkt me leuk om zelf te maken. M'n moeder is ook erg gek op roomijs maar mag eigenlijk geen suiker of zo weinig mogelijk. Dus lijkt me beter om dan met verse aardbeien en bananen en dergelijke, zoet ijs te kunnen maken.
  zondag 24 februari 2019 @ 19:20:53 #21
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_185219546
quote:
0s.gif Op zondag 24 februari 2019 19:11 schreef JdeMol het volgende:

[..]

Oké, bedankt :)

Welke zelfkoelende zou je aanraden dan? Ik heb er nooit 1 gehad maar het lijkt me leuk om zelf te maken. M'n moeder is ook erg gek op roomijs maar mag eigenlijk geen suiker of zo weinig mogelijk. Dus lijkt me beter om dan met verse aardbeien en bananen en dergelijke, zoet ijs te kunnen maken.
Een goede zelfkoelende ijsmachine ..
Ik heb een Gaggia en die doet het al heel erg lang heel erg goed. Echter, Philips heeft Gaggia opgekocht en heeft haar focus op de koffiemachines en de ijsmachines zijn sindsdien steeds slechter van kwaliteit geworden wat ik zo in de fora en reviews lees.
Hoeveel wil je er aan besteden?
Let wel, voor je teleurgesteld bent, ijs maken zonder of met weinig suiker is niet gemakkelijk, je moet een vervanger hebben voor de droge stof in het ijs (suiker, vet, eiwit is droge stof) anders wordt het ijs kristal achtig en je wilt een romige structuur.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_185219723
quote:
1s.gif Op zondag 24 februari 2019 19:20 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Een goede zelfkoelende ijsmachine ..
Ik heb een Gaggia en die doet het al heel erg lang heel erg goed. Echter, Philips heeft Gaggia opgekocht en heeft haar focus op de koffiemachines en de ijsmachines zijn sindsdien steeds slechter van kwaliteit geworden wat ik zo in de fora en reviews lees.
Hoeveel wil je er aan besteden?
Let wel, voor je teleurgesteld bent, ijs maken zonder of met weinig suiker is niet gemakkelijk, je moet een vervanger hebben voor de droge stof in het ijs (suiker, vet, eiwit is droge stof) anders wordt het ijs kristal achtig en je wilt een romige structuur.
Bedankt Piet :)

Oh, dat wist ik inderdaad nog niet. Dat ijs maken zonder of met weinig suiker vrij lastig is. Had me nog niet ingelezen.
De prijs maakt op zich niet uit, als het maar een deugdelijke machine is met makkelijke bediening.

Heb je eventueel een link naar goede suikervrije recepten of andere tips om het ijs wel smaakvol te krijgen?
  Spellchecker zondag 24 februari 2019 @ 19:42:19 #23
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
  zondag 24 februari 2019 @ 19:54:09 #24
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_185220417
quote:
0s.gif Op zondag 24 februari 2019 19:27 schreef JdeMol het volgende:

[..]

Bedankt Piet :)

Oh, dat wist ik inderdaad nog niet. Dat ijs maken zonder of met weinig suiker vrij lastig is. Had me nog niet ingelezen.
De prijs maakt op zich niet uit, als het maar een deugdelijke machine is met makkelijke bediening.

Heb je eventueel een link naar goede suikervrije recepten of andere tips om het ijs wel smaakvol te krijgen?
Nee, ik heb geen link voor je, maar ga uit van 35% vaste stof in je ijs die je dus uit eiwit, vet en suikers kan samenstellen.
Ik heb nooit een reden gehad ijs zonder of met weinig suiker te maken.
Ik maak al wel een slordige 30 jaar ijs.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  maandag 25 februari 2019 @ 16:45:07 #25
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_185237791
Ook een vacuum sealer gekocht, bij de Kruidvat.. ¤24,99
Bij de Lidl hadden ze ze niet meer liggen maar kwam er vandaagg dus een bnij de Kruidvat tegen.

Redelijk 'tzelfde model, alleen bij de Lidl krijg je er ook nog wat ventieltjes bij.
pi_185238073
Handige tip :)

Ik fiets meteen ff langs Kruidvat zometeen Signe !
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
pi_185253514
quote:
0s.gif Op maandag 25 februari 2019 16:45 schreef SiGNe het volgende:
Ook een vacuum sealer gekocht, bij de Kruidvat.. ¤24,99
Bij de Lidl hadden ze ze niet meer liggen maar kwam er vandaagg dus een bnij de Kruidvat tegen.
[ afbeelding ]
Redelijk 'tzelfde model, alleen bij de Lidl krijg je er ook nog wat ventieltjes bij.
Zo, ik heb m ook! Handig voor bij de sous vide. Tot nu toe deed ik t daar altijd door de lucht uit de ziplock zak te duwen, maar soms heb je ingredienten die blijven drijven.
Heb m nog niet kunnen testen.
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
  dinsdag 26 februari 2019 @ 14:03:16 #28
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_185253799
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 februari 2019 13:48 schreef Gripper het volgende:

[..]

Zo, ik heb m ook! Handig voor bij de sous vide. Tot nu toe deed ik t daar altijd door de lucht uit de ziplock zak te duwen, maar soms heb je ingredienten die blijven drijven.
Heb m nog niet kunnen testen.
Ik heb 'm getest met wat varkenspoten die ik in de vriezer had liggen, werkt prima zolang je maar genoeg ruimte overhoudt om de zak goed te sluiten.
Bij de 3e zak ging 't wat minder maar dat was omdat ik de zak misschien net wat te kort had afgeknipt.
Toen bleef het apparaat maar pompen, even de poten wat anders in de zak doen verhielp dat.

Ik wil er zelf ook dingen mee marineren, als iemand daar nog wat receptjes voor heeft hoor ik die graag.
pi_185254200
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 februari 2019 14:03 schreef SiGNe het volgende:

[..]

Ik wil er zelf ook dingen mee marineren, als iemand daar nog wat receptjes voor heeft hoor ik die graag.
Oppassen met (natte) marinades dat je niet al die vloeistof uit de zak zuigt :)

Ik heb zelf dit boek thuis, staan diverse lekkere marinades en ook infusies in, bijvoorbeeld om zelf likeuren te maken.

https://www.kookpunt.nl/sous-vide-thuis/nl/product/29837/
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
pi_185254418
quote:
5s.gif Op zondag 24 februari 2019 19:08 schreef JdeMol het volgende:
Is er trouwens iemand in het bezit van de KitchenAid roomijsmaker?
Bij de vervanging van de oude diepvries was het even zoeken, maar wel een diepvries gevonden waar de kom in past. Let wel op de temperatuur van het mengsel dat je in de kom doet, de ijshaak is wel eens blijven haken achter iets wat al vastgevroren was aan de kom...
  dinsdag 26 februari 2019 @ 17:12:38 #31
157897 Bramito
Espeen ies dieferent!
pi_185257437
quote:
0s.gif Op zondag 24 februari 2019 19:11 schreef JdeMol het volgende:

[..]

Oké, bedankt :)

Welke zelfkoelende zou je aanraden dan? I
NEMOX Gelatissimo. Ik heb hem al jaren en doet het erg goed. Kees Raat gebruikt hem toevallig ook.


Het is een van de weinige machines in m'n keuken die ik echt zou missen.
Siesta & Fiesta!
  dinsdag 26 februari 2019 @ 18:08:01 #32
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_185258294
Ik zou ergens proberen om vloeibare stikstof op de kop te tikken, beter ijs dan stikstof-ijs is er niet te krijgen.
Doordat het ijs zo enorm snel bevriest hebben kristallen geen kans om te groeien en blijft je ijs dus superzacht van textuur.
  dinsdag 26 februari 2019 @ 18:14:10 #33
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_185258413
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 februari 2019 18:08 schreef SiGNe het volgende:
Ik zou ergens proberen om vloeibare stikstof op de kop te tikken, beter ijs dan stikstof-ijs is er niet te krijgen.
Doordat het ijs zo enorm snel bevriest hebben kristallen geen kans om te groeien en blijft je ijs dus superzacht van textuur.
Volg dan ook ff een cursus hoe veilig om te gaan met vloeibare stikstof. Is gevaarlijk als je er verkeerd mee omgaat.
http://www.airproducts.nl(...)pdf/SDS/stikstof.pdf
Echt, dit soort zaken aanraden aan mensen die er niets van afweten, heb je er wel eens mee gewerkt of heb je deze wijsheid van een keer op tv gezien?

[ Bericht 9% gewijzigd door Pietverdriet op 26-02-2019 18:19:48 ]
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  dinsdag 26 februari 2019 @ 18:51:07 #34
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_185259220
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 februari 2019 18:14 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Volg dan ook ff een cursus hoe veilig om te gaan met vloeibare stikstof. Is gevaarlijk als je er verkeerd mee omgaat.
http://www.airproducts.nl(...)pdf/SDS/stikstof.pdf
Echt, dit soort zaken aanraden aan mensen die er niets van afweten, heb je er wel eens mee gewerkt of heb je deze wijsheid van een keer op tv gezien?
Vloeibare stikstof heb ik weleens mee gewerkt in een lab, zo heel gevaarlijk is 't ook weer niet trouwens.
Je kan bijvoorbeeld gewoon je hand in een bak vloeibare stikstof stoppen zonder enig gevaar.
Je moet 't alleen niet te lang doen want dan krijg je wel brandwonden.
Zelfde dat je jehand ook best wel eventjes in een vlam kan houden zonder datje meteen brandwonden hebt.
En je moet 't ook niet over je kleding heen krijgen want dat kan de kou langer vasthouden dan je huid.
Maar ook dat geldt ook voor hete vloeistoffen, kokend water wil je ook niet over je broek krijgen, dan liever direct op de huid.. geeft minder erge brandwonden.

En 't is stikstof, zwaarder dan zuurstof dus een ruimte hangt al flink vol stikstof voor je er zelf iets van merkt, goed ventileren dus.

Verder moet je 't ook niet in een afgesloten container doen, doordat 't opwarmt verdampt 't en in gasvorm neemt 't meer ruimte in dan in vloeibare vorm, er komt dus druk op de container te staan en die druk bouwt zich zo hoog op dat de container ontploft.

Als je er een beetje voorzichtig mee omgaat is er niets aan de hand.
Men koelt er ook PC's mee bij overklok wedstrijden, daar is bij mijn weten ook nog nooit iemand gewond bij geraakt.
  dinsdag 26 februari 2019 @ 18:55:47 #35
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_185259312
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 februari 2019 18:51 schreef SiGNe het volgende:

[..]

Vloeibare stikstof heb ik weleens mee gewerkt in een lab, zo heel gevaarlijk is 't ook weer niet trouwens.
Je kan bijvoorbeeld gewoon je hand in een bak vloeibare stikstof stoppen zonder enig gevaar.
Je moet 't alleen niet te lang doen want dan krijg je wel brandwonden.
Zelfde dat je jehand ook best wel eventjes in een vlam kan houden zonder datje meteen brandwonden hebt.
En je moet 't ook niet over je kleding heen krijgen want dat kan de kou langer vasthouden dan je huid.
Maar ook dat geldt ook voor hete vloeistoffen, kokend water wil je ook niet over je broek krijgen, dan liever direct op de huid.. geeft minder erge brandwonden.

En 't is stikstof, zwaarder dan zuurstof dus een ruimte hangt al flink vol stikstof voor je er zelf iets van merkt, goed ventileren dus.

Verder moet je 't ook niet in een afgesloten container doen, doordat 't opwarmt verdampt 't en in gasvorm neemt 't meer ruimte in dan in vloeibare vorm, er komt dus druk op de container te staan en die druk bouwt zich zo hoog op dat de container ontploft.

Als je er een beetje voorzichtig mee omgaat is er niets aan de hand.
Men koelt er ook PC's mee bij overklok wedstrijden, daar is bij mijn weten ook nog nooit iemand gewond bij geraakt.
En jij vind het een goed idee mensen aan te raden met vloeibare stikstof te werken zonder deze info er bij te zetten?
Echt..
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  dinsdag 26 februari 2019 @ 19:09:54 #36
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_185259554
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 februari 2019 18:55 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

En jij vind het een goed idee mensen aan te raden met vloeibare stikstof te werken zonder deze info er bij te zetten?
Echt..
Die info staat op elke fles in symbolen uitgedrukt.
En bij levering krijg je 't ook te horen.
Daarnaast ga je natuurlijk ook niet geheel onvoorbereid te werk, je moet toch minstens een receptje hebben en leest je een beetje in over koken met stikstof.
En als men vroeger in de brugklas een beetje opgelet had bij scheikunde dan is 't basiskennis.

Wat overigens ook nog een optie is is vaste stikstof, kost je alleen een brandblusser.
Moet je overigens wel een stikstofblusser hebben en geen poeder- of schuimblusser.
Je spuit de blusser leeg in een stoffen zak/tas en de bevroren stikstof meng je door je vloeistoffen.
Het stikstofijs geeft z'n kou af aan de ijs-mix en verdampt daarbij, vind je niets meer van terug.
Maar je kan tegenwoordig ook redelijk makkelijk droogijs kopen, is 'tzelfde maar dan zonder brandblusser gemaakt.
  dinsdag 26 februari 2019 @ 22:35:19 #37
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_185264931
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 februari 2019 14:24 schreef Gripper het volgende:

[..]

Oppassen met (natte) marinades dat je niet al die vloeistof uit de zak zuigt :)

Ik heb zelf dit boek thuis, staan diverse lekkere marinades en ook infusies in, bijvoorbeeld om zelf likeuren te maken.

https://www.kookpunt.nl/sous-vide-thuis/nl/product/29837/
Vandaag geprobeerd maar had meer vacuum verwacht.
De vloeistof trekt inderdaad omhoog dus ik had wat meer ruimte overgelaten maar dat deel trekt al vacuum voordat het deel met de kip en marinade goed vacuum trekt.
Denk ik een kwestie van een paar keer proberen voor 't beter gaat en anders pech, had ik maar een duurder met meer opties moeten kopen.
't is nu een licht vacuum dus da's ook al beter dan gewoon marineren.
pi_185270291
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 februari 2019 22:35 schreef SiGNe het volgende:

[..]

Vandaag geprobeerd maar had meer vacuum verwacht.
De vloeistof trekt inderdaad omhoog dus ik had wat meer ruimte overgelaten maar dat deel trekt al vacuum voordat het deel met de kip en marinade goed vacuum trekt.
Denk ik een kwestie van een paar keer proberen voor 't beter gaat en anders pech, had ik maar een duurder met meer opties moeten kopen.
't is nu een licht vacuum dus da's ook al beter dan gewoon marineren.
Als je echt graag vloeistof mee vacumeert is het ook een optie om het geheel eerst te bevriezen.
  woensdag 27 februari 2019 @ 08:58:13 #39
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_185270449
Vlees in veel natte marinade gewoon in een ziplock zak doen, werkt het beste.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_185295635
Koekenpan van De Buyer mezelf kado gedaan. Doorsnede van 32cm. Ben benieuwd na alle lovende verhalen hier over dit merk :)


Op woensdag 25 oktober 2023 21:15 schreef Nattekat het volgende:
Ben je in een pot met sarcasme gevallen als kind ofzo?
pi_185298669
quote:
0s.gif Op donderdag 28 februari 2019 12:39 schreef mascara-klodder het volgende:
Koekenpan van De Buyer mezelf kado gedaan. Doorsnede van 32cm. Ben benieuwd na alle lovende verhalen hier over dit merk :)

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Mooi. ^O^
Staat ook nier nog een keer op de verlanglijst.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_185299468
Mijn hapjespan wordt slecht. Ik kook op inductie en gebruik die pan best veel.Iemand nog tips?
pi_185299482
Ik heb er gewoon een van tefal een jaar of 3 nu. Zit nog geen slijtage op.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_185299595
quote:
0s.gif Op donderdag 28 februari 2019 12:39 schreef mascara-klodder het volgende:
Koekenpan van De Buyer mezelf kado gedaan. Doorsnede van 32cm. Ben benieuwd na alle lovende verhalen hier over dit merk :)

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
leuk! Die staat hier ook op de verlanglijst
  donderdag 28 februari 2019 @ 18:41:59 #45
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_185302242
Koop dezelfde pan merkloos en je betaald de helft tot een derde en is zeker niet slechter.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_185302333
Vriend heeft er gisteren ook twee tijdens de ibood hunt gekocht. 28 euro voor twee stuks, vond ik ook helemaal niet duur.
  donderdag 28 februari 2019 @ 18:46:43 #47
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_185302358
quote:
0s.gif Op donderdag 28 februari 2019 18:45 schreef Myraela het volgende:
Vriend heeft er gisteren ook twee tijdens de ibood hunt gekocht. 28 euro voor twee stuks, vond ik ook helemaal niet duur.
Dat is idd een goede prijs, mits het de 28 cm is of groter is het de 12 cm versie is het de normale prijs
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  donderdag 28 februari 2019 @ 18:47:31 #48
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_185302374
Zorg dat je 'm goed inbrand anders kun je er niets mee bakken
  donderdag 28 februari 2019 @ 18:49:10 #49
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_185302405
quote:
1s.gif Op donderdag 28 februari 2019 18:47 schreef Mubassie het volgende:
Zorg dat je 'm goed inbrand anders kun je er niets mee bakken
Maak hem eerst heel goed schoon voor je hem inbrandt.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_185302912
quote:
1s.gif Op donderdag 28 februari 2019 18:41 schreef Pietverdriet het volgende:
Koop dezelfde pan merkloos en je betaald de helft tot een derde en is zeker niet slechter.
¤11 voor 32cm doorsnede. Volgens mij heb ik hier een prima koop aan ;)
Op woensdag 25 oktober 2023 21:15 schreef Nattekat het volgende:
Ben je in een pot met sarcasme gevallen als kind ofzo?
pi_185302975
En bedankt voor tips wb schoonmaken en inbranden. Dat had ik al uit eerdere topics meegekregen idd.

Ben echt heeeeel erg benieuwd hoe het straks bakken is met deze pan.
Op woensdag 25 oktober 2023 21:15 schreef Nattekat het volgende:
Ben je in een pot met sarcasme gevallen als kind ofzo?
pi_185303638
quote:
0s.gif Op donderdag 28 februari 2019 16:08 schreef MrsDuck het volgende:
Mijn hapjespan wordt slecht. Ik kook op inductie en gebruik die pan best veel.Iemand nog tips?
Ik heb de duurste Tefal. Die heeft de dikste bodem en kan ook in de oven. Het is mijn fijnste hapjespan tot nu toe.
Spoilers!
  donderdag 28 februari 2019 @ 19:48:02 #53
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_185304006
quote:
1s.gif Op donderdag 28 februari 2019 19:10 schreef mascara-klodder het volgende:

[..]

¤11 voor 32cm doorsnede. Volgens mij heb ik hier een prima koop aan ;)
Dat is erg goedkoop voor een de buyer, zijn normaal een keer of 3 zo duur.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_185304143
quote:
1s.gif Op donderdag 28 februari 2019 19:48 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Dat is erg goedkoop voor een de buyer, zijn normaal een keer of 3 zo duur.
Waarschijnlijk daarom dat de Blokker failliet aan het gaan is?

Zag ‘m een paar weken geleden al in de uitverkoop. Maar ik vond ‘m te zwaar om mee naar huis te sjouwen.
Eergisteren stond de pan er nog en toen dacht ik zo van: het heeft zo moeten zijn O+

Nog een pluspunt: ik heb eindelijk mijn pannenkast leeggehaald, 2 koekenpannen weg en alles nu helemaal netjes en ordentelijk *O*
Op woensdag 25 oktober 2023 21:15 schreef Nattekat het volgende:
Ben je in een pot met sarcasme gevallen als kind ofzo?
  donderdag 28 februari 2019 @ 19:55:30 #55
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_185304224
quote:
1s.gif Op donderdag 28 februari 2019 19:53 schreef mascara-klodder het volgende:

[..]

Waarschijnlijk daarom dat de Blokker failliet aan het gaan is?

Zag ‘m een paar weken geleden al in de uitverkoop. Maar ik vond ‘m te zwaar om mee naar huis te sjouwen.
Eergisteren stond de pan er nog en toen dacht ik zo van: het heeft zo moeten zijn O+

Nog een pluspunt: ik heb eindelijk mijn pannenkast leeggehaald, 2 koekenpannen weg en alles nu helemaal netjes en ordentelijk *O*
Lucky you!
Heel veel plezier ermee
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  Spellchecker donderdag 28 februari 2019 @ 19:57:48 #56
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_185304284
quote:
1s.gif Op donderdag 28 februari 2019 19:36 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Ik heb de duurste Tefal. Die heeft de dikste bodem en kan ook in de oven. Het is mijn fijnste hapjespan tot nu toe.
Mag ik weten welke?
pi_185304549
quote:
1s.gif Op donderdag 28 februari 2019 19:57 schreef maily het volgende:

[..]

Mag ik weten welke?
Deze, maar ik heb die van 28cm doorsnede: https://www.bol.com/nl/p/(...)BUw.1.2.ProductImage
Spoilers!
  donderdag 28 februari 2019 @ 21:05:23 #58
157897 Bramito
Espeen ies dieferent!
pi_185306240
quote:
0s.gif Op donderdag 28 februari 2019 12:39 schreef mascara-klodder het volgende:
Koekenpan van De Buyer mezelf kado gedaan. Doorsnede van 32cm. Ben benieuwd na alle lovende verhalen hier over dit merk :)

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Welke serie is dat?
Siesta & Fiesta!
  donderdag 28 februari 2019 @ 21:48:20 #59
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_185308128
quote:
1s.gif Op donderdag 28 februari 2019 20:06 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Deze, maar ik heb die van 28cm doorsnede: https://www.bol.com/nl/p/(...)BUw.1.2.ProductImage
Die heb ik ook, alleen is de anti-aanbaklaag er vanaf aan het gaan, fabrieksfout maar kan bonnetje niet meer vinden voor garantie... :'(

Gelukkig had ik met de Jumbo pannen actie ook een nieuwe hapjespan gekocht, daar zit de coatiung meer ín de pan dan op de pan.

[ Bericht 6% gewijzigd door SiGNe op 28-02-2019 21:57:08 ]
pi_185309399
quote:
0s.gif Op donderdag 28 februari 2019 21:48 schreef SiGNe het volgende:

[..]

Die heb ik ook, alleen is de anti-aanbaklaag er vanaf aan het gaan, fabrieksfout maar kan bonnetje niet meer vinden voor garantie... :'(

Gelukkig had ik met de Jumbo pannen actie ook een nieuwe hapjespan gekocht, daar zit de coatiung meer ín de pan dan op de pan.
Wat zonde! Bij mij gaat de pan al zo'n 1,5 jaar een paar keer in de week in de vaatwasser en er is niets mis met de teflonlaag.
Spoilers!
  donderdag 28 februari 2019 @ 22:55:08 #61
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_185309738
quote:
1s.gif Op donderdag 28 februari 2019 22:39 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Wat zonde! Bij mij gaat de pan al zo'n 1,5 jaar een paar keer in de week in de vaatwasser en er is niets mis met de teflonlaag.
En ik was m'n pannen alleen met de hand af.. :')
de anti-aanbaklaag laat los bij de klinknagels..

En inderdaad zonde want 't is een mooie pan en ik had 'm juist vanwege de dikke bodem gekocht.
Een voordeel is dat ik 'm in een aanbieding gekocht had, kostte dus maar ¤24,-
  vrijdag 1 maart 2019 @ 00:19:12 #62
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_185311973
quote:
1s.gif Op donderdag 28 februari 2019 19:10 schreef mascara-klodder het volgende:

¤11 voor 32cm doorsnede. Volgens mij heb ik hier een prima koop aan ;)
Kost nu bij Blokker 45 euro. ;(
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_185317088
quote:
0s.gif Op donderdag 28 februari 2019 21:48 schreef SiGNe het volgende:

[..]

Die heb ik ook, alleen is de anti-aanbaklaag er vanaf aan het gaan, fabrieksfout maar kan bonnetje niet meer vinden voor garantie... :'(

Gelukkig had ik met de Jumbo pannen actie ook een nieuwe hapjespan gekocht, daar zit de coatiung meer ín de pan dan op de pan.
Hoe lang geleden? Als het binnen de termijn is dat de garantie nog via de verkoper verloopt, en je hebt gepind of anders electronisch betaald, is een bankafschrift voldoende. Het is dan aan de verkoper om zijn administratie op orde te hebben om te kunnen zien dat je daadwerkelijk die pan daar gekocht hebt. Een fysieke bon is alleen noodzakelijk bij contante betalingen.
  vrijdag 1 maart 2019 @ 15:11:22 #64
157897 Bramito
Espeen ies dieferent!
pi_185320981
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 maart 2019 00:19 schreef golfer het volgende:

[..]

Kost nu bij Blokker 45 euro. ;(
Dat zal de mineral B serie zijn. Dit is een andere serie.
Siesta & Fiesta!
  vrijdag 1 maart 2019 @ 17:47:24 #65
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_185324265
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 maart 2019 15:11 schreef Bramito het volgende:

[..]

Dat zal de mineral B serie zijn. Dit is een andere serie.
Mineral B lijkt toch echt op de pan van haar
https://www.bol.com/nl/p/(...)BNA.1.2.ProductTitle
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_185336752
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 maart 2019 17:47 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Mineral B lijkt toch echt op de pan van haar
https://www.bol.com/nl/p/(...)BNA.1.2.ProductTitle
Mineral B is de consumentenlijn. Ik denk dat consumenten die net 150 euro hebben betaald voor een LeCreuset niet geloven dat je voor 2 tientjes een uitstekende koekenpan hebt. Dus dan maken ze dezelfde serie met een iets ander kleurtje en smeren ze ze in met bijenwas die je er toch weer afwast en verkopen ze voor het dubbele.

Bij een (web)winkel voor de horeca hebben ze die mineral B's dan ook niet. 11 euro is wel erg goedkoop voor dat formaat maar een euro of 20 lijkt me normaal.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_185337117
Geen idee welke serie en het karton wat erom zat is al met het oud papier mee.
Originele prijs stond er ook niet op.
Op woensdag 25 oktober 2023 21:15 schreef Nattekat het volgende:
Ben je in een pot met sarcasme gevallen als kind ofzo?
pi_185337158
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 maart 2019 17:47 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Mineral B lijkt toch echt op de pan van haar
https://www.bol.com/nl/p/(...)BNA.1.2.ProductTitle
Even getjekt maar is ‘m niet
Op woensdag 25 oktober 2023 21:15 schreef Nattekat het volgende:
Ben je in een pot met sarcasme gevallen als kind ofzo?
  zaterdag 2 maart 2019 @ 10:20:51 #69
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_185337349
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 maart 2019 09:48 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Mineral B is de consumentenlijn. Ik denk dat consumenten die net 150 euro hebben betaald voor een LeCreuset niet geloven dat je voor 2 tientjes een uitstekende koekenpan hebt. Dus dan maken ze dezelfde serie met een iets ander kleurtje en smeren ze ze in met bijenwas die je er toch weer afwast en verkopen ze voor het dubbele.

Bij een (web)winkel voor de horeca hebben ze die mineral B's dan ook niet. 11 euro is wel erg goedkoop voor dat formaat maar een euro of 20 lijkt me normaal.
Mja, terwijl bij dit type pan merk niet belangrijk is, maar gewicht. Hoe zwaarder hoe beter. Hoe zwaarder, hoe meer kcal aan warmte je er in kan stoken wat er voor zorgt dat de temperatuur minder omlaag gaat als je er wat ingooit. Je hebt natuurlijk een optimum waar het nog zwaarder maken nauwelijks nog nut heeft, maar dat is de vuistregel.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_185337460
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 maart 2019 10:20 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Mja, terwijl bij dit type pan merk niet belangrijk is, maar gewicht. Hoe zwaarder hoe beter. Hoe zwaarder, hoe meer kcal aan warmte je er in kan stoken wat er voor zorgt dat de temperatuur minder omlaag gaat als je er wat ingooit. Je hebt natuurlijk een optimum waar het nog zwaarder maken nauwelijks nog nut heeft, maar dat is de vuistregel.
Het is alweer een tijdje geleden dat ik er een paar had besteld, maar ik hou er niet van om de in maling genomen te worden en heb ze toen op eigenschappen zoals dikte vergeleken en ik kwam tot de conclusie dat de mineral B vooral de bijenwas en de hogere prijs als onderscheidende factor had. Sowieso, als het goed genoeg is voor een pro keuken is het ook wel goed genoeg voor mij.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  zaterdag 2 maart 2019 @ 10:37:34 #71
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_185337657
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 maart 2019 10:26 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Het is alweer een tijdje geleden dat ik er een paar had besteld, maar ik hou er niet van om de in maling genomen te worden en heb ze toen op eigenschappen zoals dikte vergeleken en ik kwam tot de conclusie dat de mineral B vooral de bijenwas en de hogere prijs als onderscheidende factor had. Sowieso, als het goed genoeg is voor een pro keuken is het ook wel goed genoeg voor mij.
Ik kan ook enkel meewarig met mijn hoofd schudden als mensen 2500 euro betalen voor de oooh zo goede pannen van AMC. Ik kan iedereen aanraden gewoon huismerk pannen van een horeca groothandel te gebruiken, betaal je een fractie en je kan er je achterkleinkinderen nog een plezier mee doen.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_185337729
¤2500 voor een pan? :o
Zijn die dingen van goud ofzo? :D
Op woensdag 25 oktober 2023 21:15 schreef Nattekat het volgende:
Ben je in een pot met sarcasme gevallen als kind ofzo?
pi_185337758
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 maart 2019 10:37 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ik kan ook enkel meewarig met mijn hoofd schudden als mensen 2500 euro betalen voor de oooh zo goede pannen van AMC. Ik kan iedereen aanraden gewoon huismerk pannen van een horeca groothandel te gebruiken, betaal je een fractie en je kan er je achterkleinkinderen nog een plezier mee doen.
Je moet gewoon naar eigenschappen kijken. Koper is duur, maar plaatstaal niet. Mijn gietijzeren stoofpan was ook duur, of dat terecht is weet ik eigenlijk niet. Een hapjespan van plaatstaal is dan weer niet zo'n goed idee omdat daar vaak zuren bij ingaan. Mijn tortilla's gaan toch echt het best in een anti-aanbak.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  zaterdag 2 maart 2019 @ 10:48:32 #74
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_185337812
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 maart 2019 10:42 schreef mascara-klodder het volgende:
¤2500 voor een pan? :o
Zijn die dingen van goud ofzo? :D
Set pannen, zijn gewoon van edelstaal. Het is imho een vorm van bedrog
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zaterdag 2 maart 2019 @ 10:50:10 #75
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_185337841
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 maart 2019 10:44 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Je moet gewoon naar eigenschappen kijken. Koper is duur, maar plaatstaal niet. Mijn gietijzeren stoofpan was ook duur, of dat terecht is weet ik eigenlijk niet. Een hapjespan van plaatstaal is dan weer niet zo'n goed idee omdat daar vaak zuren bij ingaan. Mijn tortilla's gaan toch echt het best in een anti-aanbak.
Tortilla Spaans of tortilla Mexicaans?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_185337854
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 maart 2019 10:50 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Tortilla Spaans of tortilla Mexicaans?
Spaans.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  zaterdag 2 maart 2019 @ 10:51:34 #77
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_185337869
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 maart 2019 10:50 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Spaans.
Die gaan idd erg goed in een niet plak pan
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_185338740
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 maart 2019 10:51 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Die gaan idd erg goed in een niet plak pan
Ik heb ze graag nat en zonder bruine korst, en ik vraag me af of dat uberhaupt wel lukt in een ander soort pan.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  woensdag 6 maart 2019 @ 07:33:28 #79
157897 Bramito
Espeen ies dieferent!
pi_185423494
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 maart 2019 17:47 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]

Mineral B lijkt toch echt op de pan van haar
https://www.bol.com/nl/p/(...)BNA.1.2.ProductTitle
Mineral B heeft een rubbertje in de steel. Ze hebben ook een (andere) consumentenlijn en dat zijn iets dunnere pannen. Lyonaise heten ze geloof ik.
Mineral zijn zoals Weltschmertz zegt, de profi pannen in een consumenten jasje.
Op Amazon scheelt het een tientje trouwens.

[ Bericht 2% gewijzigd door Bramito op 06-03-2019 07:43:27 ]
Siesta & Fiesta!
  zaterdag 9 maart 2019 @ 17:13:54 #80
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_185499027
Ik heb een nieuw speeltje


Niet deze, maar hetzelfde model. Uit een sluiting meegekregen, gratiz en veur nop
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_185500834
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 maart 2019 17:13 schreef Pietverdriet het volgende:
Ik heb een nieuw speeltje
[ afbeelding ]

Niet deze, maar hetzelfde model. Uit een sluiting meegekregen, gratiz en veur nop
Ziet er goed uit. Waarmee ga je beginnen?
pi_185501075
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 maart 2019 17:13 schreef Pietverdriet het volgende:
Ik heb een nieuw speeltje
[ afbeelding ]

Niet deze, maar hetzelfde model. Uit een sluiting meegekregen, gratiz en veur nop
Ben benieuwd waar je het allemaal voor gaat gebruiken! Ik heb er eentje gekocht 1.5 jaar geleden, en alleen 1 keer voor carpaccio gebruikt. Dat was hele dure carpaccio. :') Maar wel het voornemen zelf vleeswaren te maken, maar komt er maar niet van.
  zaterdag 9 maart 2019 @ 19:30:18 #83
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_185501825
Morgen ga ik een procureur van 1,7 kilo braden, als avondeten, daar blijft dan een flink stuk van over, dat worden de vleeswaren voor op het brood de rest van de week.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_185501892
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 maart 2019 18:53 schreef Myraela het volgende:
[..]

Ben benieuwd waar je het allemaal voor gaat gebruiken! Ik heb er eentje gekocht 1.5 jaar geleden, en alleen 1 keer voor carpaccio gebruikt. Dat was hele dure carpaccio. :') Maar wel het voornemen zelf vleeswaren te maken, maar komt er maar niet van.
Boek van paul van trigt kopen en beginnen :+
pi_185582541
https://www.want.nl/lg-komt-met-nespresso-achtige-ijsmachine/

Dit lijkt me geweldig :D

Nog even afwachten wanneer ie te koop komt.
  woensdag 13 maart 2019 @ 12:07:50 #86
27454 InTrePidIvity
Looks like it's broken...
pi_185582986
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 11:48 schreef RobinOok het volgende:
[..]

Ja, sorry. :D
Het laat me maar niet los, heb je er al meer over te vertellen?
...it's rielie broken... It's rielie, rielie broken... Let's go wecycle!
[Tournament] Beste Remake
  woensdag 13 maart 2019 @ 12:55:26 #87
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_185583960
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2019 11:49 schreef Tuned22 het volgende:
https://www.want.nl/lg-komt-met-nespresso-achtige-ijsmachine/

Dit lijkt me geweldig :D

Nog even afwachten wanneer ie te koop komt.
Dus i.p.v. ijs kopen koop je dan poeier capsules waar water bij gaat en daar maak je ijs van.
Beetje de shake&bake, de illusie van zelfgemaakt.
Als je echt lekker ijs wilt kan ik je een echte ijsmachine aanraden zodat je in de zomer bv aardbeienijs kan maken van verse aardbeien, gemaakt van aardbeien en suiker, verder niets.
Ik beloof je, je hebt nog nooit zulk lekker ijs gegeten, sterker nog, je hebt nog nooit aardbeien ijs gegeten wat er in de buurt komt.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_185586787
quote:
1s.gif Op woensdag 13 maart 2019 12:55 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]

Dus i.p.v. ijs kopen koop je dan poeier capsules waar water bij gaat en daar maak je ijs van.
Beetje de shake&bake, de illusie van zelfgemaakt.
Als je echt lekker ijs wilt kan ik je een echte ijsmachine aanraden zodat je in de zomer bv aardbeienijs kan maken van verse aardbeien, gemaakt van aardbeien en suiker, verder niets.
Ik beloof je, je hebt nog nooit zulk lekker ijs gegeten, sterker nog, je hebt nog nooit aardbeien ijs gegeten wat er in de buurt komt.
Deze ga ik onthouden. Welke verhoudingen gebruik je? Lijkt me dat er redelijk wat suiker in zit, anders wordt het snel ijzig.
  woensdag 13 maart 2019 @ 15:43:19 #89
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_185587640
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2019 15:02 schreef Queenshore het volgende:
[..]

Deze ga ik onthouden. Welke verhoudingen gebruik je? Lijkt me dat er redelijk wat suiker in zit, anders wordt het snel ijzig.
Ga uit van 30-35% droge stof dan voeg je bij 100 gram aardbeien 40 gram suiker. Kom je op ongeveer 32,5% droge stof.
Pureer de aardbeien met de suiker en een klein snufje zout met een staafmixer en laat het een 24 uur in de koelkast staan (hoeft niet perse maar de aardbeiensmaak wordt van beter)
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  woensdag 13 maart 2019 @ 16:15:45 #90
313219 vinnypassy
Everything is in our mind.
pi_185588346
quote:
1s.gif Op woensdag 13 maart 2019 15:43 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]

Ga uit van 30-35% droge stof dan voeg je bij 100 gram aardbeien 40 gram suiker. Kom je op ongeveer 32,5% droge stof.
Pureer de aardbeien met de suiker en een klein snufje zout met een staafmixer en laat het een 24 uur in de koelkast staan (hoeft niet perse maar de aardbeiensmaak wordt van beter)
Geen water verder, dus echt alleen aardbei en suiker? Dan ga ik dat ook eens proberen :-)
pi_185588981
quote:
1s.gif Op woensdag 13 maart 2019 12:55 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]

Dus i.p.v. ijs kopen koop je dan poeier capsules waar water bij gaat en daar maak je ijs van.
Beetje de shake&bake, de illusie van zelfgemaakt.
Als je echt lekker ijs wilt kan ik je een echte ijsmachine aanraden zodat je in de zomer bv aardbeienijs kan maken van verse aardbeien, gemaakt van aardbeien en suiker, verder niets.
Ik beloof je, je hebt nog nooit zulk lekker ijs gegeten, sterker nog, je hebt nog nooit aardbeien ijs gegeten wat er in de buurt komt.
:D Ja! Nou ja, als het maar smaakt :9~

Ik was al aan het rondkijken voor een echte ijsmachine. Dit apparaat van LG lijkt me gewoon handig, voor snel ijs. Beetje Dolce Gusto versus vers gemalen koffiebonen. De lat ligt wat lager :@

Jouw ijsrecepten gaan proberen lijkt me wel 'cool' *) dus zodra er een echte in huis is, ga ik ze zeker testen.
  woensdag 13 maart 2019 @ 17:44:49 #92
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_185590019
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2019 16:15 schreef vinnypassy het volgende:
[..]

Geen water verder, dus echt alleen aardbei en suiker? Dan ga ik dat ook eens proberen :-)
Nee, geen water, en met goede koude grond aardbeien het lekkerst (lambada of korona)
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_185591289
quote:
1s.gif Op woensdag 13 maart 2019 17:44 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]

Nee, geen water, en met goede koude grond aardbeien het lekkerst (lambada of korona)
Ga het deze zomer proberen. Heb ooit via marktplaats voor een tientje een ijsmachine met compressor kunnen kopen. Echt fijn om te hebben als kookliefhebber.
  woensdag 13 maart 2019 @ 20:02:53 #94
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_185592924
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2019 18:53 schreef Queenshore het volgende:
[..]

Ga het deze zomer proberen. Heb ooit via marktplaats voor een tientje een ijsmachine met compressor kunnen kopen. Echt fijn om te hebben als kookliefhebber.
Heb een refractometer gekocht en nu hoef ik geen berekening meer te maken en tabellen na te slaan over het suikergehalte van fruit. Zit nu altijd goed met sorbet.
Alleen roomijs moet ik nog berekenen, maar dat maak ik veel minder.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_185594308
quote:
1s.gif Op woensdag 13 maart 2019 20:02 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]

Heb een refractometer gekocht en nu hoef ik geen berekening meer te maken en tabellen na te slaan over het suikergehalte van fruit. Zit nu altijd goed met sorbet.
Alleen roomijs moet ik nog berekenen, maar dat maak ik veel minder.
Oh ik maak juist vaker roomijs. Als keukengadgetfreak klinkt dit erg interessant, welke heb je?
  woensdag 13 maart 2019 @ 20:46:23 #96
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_185594372
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2019 20:44 schreef Queenshore het volgende:
[..]

Oh ik maak juist vaker roomijs. Als keukengadgetfreak klinkt dit erg interessant, welke heb je?
Eentje van 2 tientjes van Amazon
Let wel met roomijs heb je er niets aan, want daar is ook vet en eiwit als droge stof
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_185594841
quote:
1s.gif Op woensdag 13 maart 2019 20:46 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]

Eentje van 2 tientjes van Amazon
Let wel met roomijs heb je er niets aan, want daar is ook vet en eiwit als droge stof
Nee dat begrijp ik. Ga wat vaker sorbets proberen dus dan kan het in de toekomst wel handig zijn. Heb je ook al eens glucose gebruikt i.c.m. suiker?
  woensdag 13 maart 2019 @ 21:34:05 #98
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_185595711
quote:
1s.gif Op woensdag 13 maart 2019 21:04 schreef Queenshore het volgende:
[..]

Nee dat begrijp ik. Ga wat vaker sorbets proberen dus dan kan het in de toekomst wel handig zijn. Heb je ook al eens glucose gebruikt i.c.m. suiker?
Ja, vind ik eigenlijk minder lekker.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  donderdag 14 maart 2019 @ 03:15:25 #99
112545 Muck
Meine Sprache: International
pi_185600400
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2019 11:49 schreef Tuned22 het volgende:
https://www.want.nl/lg-komt-met-nespresso-achtige-ijsmachine/

Dit lijkt me geweldig :D

Nog even afwachten wanneer ie te koop komt.
1 april staat weer voor de deur ;)
It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
  donderdag 14 maart 2019 @ 08:23:56 #100
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_185601544
quote:
1s.gif Op donderdag 14 maart 2019 03:15 schreef Muck het volgende:
[..]

1 april staat weer voor de deur ;)
Ik weet het niet
https://www.engadget.com/(...)-cream-maker-keurig/
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  vrijdag 15 maart 2019 @ 18:25:15 #101
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_185632611
Heb een pannenset van AMC gekregen (tweedehands). Zal ze door de afwasmachine jagen, wellicht een aantal maal en dan eens posten of deze pervers dure multi level marketing pannen deugen.
De Herbalife onder het kookgerei
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')