Let er wel op dat waar zij het over heeft een thermo-elektrische versie is (dwz, met een ventilator) die kan koelen tot een bepaalde temperatuur onder de omgevingstemperatuur, en die van mij (en LoveAtFirstDrive, neem ik ook aan) een compressorversie is. Nou is Mobicool een goed merk en ik weet niet hoe stil die ventilator daarvan is, maar bij goedkopere merken (die ik vroeger had) hoor je die ventilator best goed. En als dat asje droog begint te lopen of speling gaat krijgen, dan wil je daar echt niet een paar duizend kilometer of 's nachts een paar weken naar luisterenquote:
Ik heb een verlengsnoer van 20 meter of zoquote:Op donderdag 8 augustus 2019 12:11 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Ah ja dan hebben wij het wat dat betreft weer vrij makkelijk. Wij hebben een station met aansluiting in de kofferbak. Haal hem op plaats van bestemming er trouwens wel uit want vind het wel handig om voor daar vlees koud te houden enzo.
Nogal een prijsverschilletje hequote:Op donderdag 8 augustus 2019 12:12 schreef Dingest het volgende:
[..]
Let er wel op dat waar zij het over heeft een thermo-elektrische versie is (dwz, met een ventilator) die kan koelen tot een bepaalde temperatuur onder de omgevingstemperatuur, en die van mij (en LoveAtFirstDrive, neem ik ook aan) een compressorversie is. Nou is Mobicool een goed merk en ik weet niet hoe stil die ventilator daarvan is, maar bij goedkopere merken (die ik vroeger had) hoor je die ventilator best goed. En als dat asje droog begint te lopen of speling gaat krijgen, dan wil je daar echt niet een paar duizend kilometer of 's nachts een paar weken naar luisteren![]()
Compressors zoemen, een beetje zoals een koelkast, maar dat is in de auto stiller en buiten de auto aangenamer (imho).
Ik heb (een oudere versie van) deze: https://www.coolblue.nl/p(...)c-dc-elektrisch.html, maar destijds bij de Vrijbuiter in de aanbieding voor 70e minder aangeschaft.
Die van Coolblue is wel vrij prijzig, ja. Ik was dus 170e voor de mijne kwijt. Maar goed, verschillende technieken en veel verschil in koelcapaciteitquote:Op donderdag 8 augustus 2019 12:18 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Nogal een prijsverschilletje he![]()
Ja je hoort de ventilator wel. In de auto niet trouwens. In de nacht zet ik hem op de laagste stand en dan hoor ik hem ook niet. Als hij overdag op zijn hardste stand stand staat hoor je hem wel. Maar gezien ik dan toch maar amper bij de tent ben heb ik daar dan toch geen last van.
Ik heb eerst zo'n zelfde altijd gebruikt van mijn ouders. Die hebben ze nog steeds kan niet zeggen dat we ooit problemen hebben gehad met de ventilator.
Ah ja dat zal niet helpen nee haha wij hebben er gelukkig nog nooit problemen mee gehad.quote:Op donderdag 8 augustus 2019 12:24 schreef Dingest het volgende:
[..]
Die van Coolblue is wel vrij prijzig, ja. Ik was dus 170e voor de mijne kwijt. Maar goed, verschillende technieken en veel verschil in koelcapaciteit![]()
Misschien komt het omdat mijn ouders altijd de goedkopere huismerkdingen kochten:+ Maar de laatste vakantie dat we zo'n type bij ons hadden, moesten we om de zoveel keer een klap op het ding geven omdat die ventilator als een malle begon te janken. Toen was ik het wel aardig beu, jaar erop kwam deze in de aanbieding langs.
Super!quote:Op donderdag 8 augustus 2019 02:14 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Genoeg mooie steden/dorpjes als je tot aan Napels gaat 😄 In oktober zal het ook niet overal poepdruk zijn lijkt mij. Ik ben zelf niet zo een city tripper dus kan je daar niet zoveel in adviseren.
Maar Italië is een prachtig land, dus je komt overal wel wat moois tegen. Als je vanuit Oostenrijk komt heb je bijv. Lage di Braies en Lago Dobbiaco wat echt heel mooi is. Wat verder naar het zuiden heb je ook nog Lago di Carezza. Ja ik houd heel erg van heldere bergmeertjes 😂 In de zomer erg toeristisch, in oktober hopelijk wat minder. Dan heb je daar ook nog de Grande Strada Delle Dolomiti. Maar weet niet hoe die wegen er in oktober bij liggen.
Vanuit Zwitserland kun je ook niet veel fout doen zolang je de snelwegen overslaat. Vind zelf de route van Davos naar Stelvio heel mooi (en leuker te rijden dan de Stelvio zelf). Maar verder richting het westen heb je ook hele mooie bergpassen.
In Toscane heb je de Chianti wijn route, ook mooi. Na Toscane kun je via de Abruzzen richting de Amalfikust. Het schiereiland Gargano is ook nog een leuk rondje.
Of te wel genoeg moois! Ik hoop dat je een mooi fotoverslag maakt voor hier 😄
Oooh zo ver vriest mijne niet hoor (misschien als ik lang genoeg wacht wel). Had maar paar ijsvlokjes zeg maarquote:Op donderdag 8 augustus 2019 12:06 schreef Dingest het volgende:
[..]
Ik heb al eens met een kennis ontdekt dat sommige blikjes beter tegen bevriezen kunnen dan anderen dankzij dat apparaat; zijn blikjes Coca Cola bevroren alleen, mijn Pepsi Max blikjes knapten dan openHet is wel een gewurm om het ding op de achterbank te krijgen - zeker bij een 3-deurs - en meestal laat ik hem de hele vakantie er ook instaan dan.
Bij het kamperen maak ik mij over luxe verder niet zo druk, maar die coolbox is daar wel de heel grote uitzondering op![]()
Ja, klopt, die in de Vogezen is natuurlijk veel bekender. Maar rond de kloof loont de (noordelijke) route Castellane<>Moustiers-Sainte-Marie (de D952) echt enorm, en dan in Palud het Route des Crêtes-rondje meepikken. Zal ook vast wel druk zijn nu.
Die Cliootjes zijn leuke bakjes, maar veel daarvan zijn ook wel redelijk eh... gebruikt waarvoor ze bedoeld zijn, om het zachtjes uit te drukkenTenzij je de hoofdprijs neerlegt voor een exemplaar, zullen ze idd ongetwijfeld met veel achterstallig onderhoud komen. Met die BMW zal het ook wel niet vervelend zijn.
Laatste keer dat ik er was, was in een Alfa 156 2.0 TS en de keer ervoor met een Saab 9000 2.3 turbo met 200pk, dat was allebei ook aardig. Die laatste deed 1:5 bij een rondje om de kloof... De keren daarvoor met een Mazda 121 bolhoedje
Ik heb ook een thermo-elektrische hoor. Heb toen wel veel onderzoek er naar gedaan en deze is voor mijn doeleinden prima. Compressor is qua koelen inderdaad nog een stuk beter, maar vaak weer wat groter. Bij Dometic zijn die compressor dingen ook erg duur. Geloof dat mijn ouders er nog wel 1 hebben staan, maar die past niet tussen de stoelen in m'n bus (is ook erg oud). Maar heb voor een goede thermo-elektrische gekozen, was ook best duur (dacht 230 euro). Hij kan 27 graden onder de omgevingstemp koelen en ook als 'ie uitstaat (als ik ga slapen) blijft het lang koud. Ik zet mijn drinken er meestal ook koud in, dat scheelt ook natuurlijk. En als het echt warme dagen zijn zet ik er voor de start nog even een koelelement in. Ik laat 'm altijd in m'n bus staan dus, als ik 'm wel mee zou nemen zou ik 'm thuis gewoon alvast voor koelen.quote:Op donderdag 8 augustus 2019 12:12 schreef Dingest het volgende:
[..]
Let er wel op dat waar zij het over heeft een thermo-elektrische versie is (dwz, met een ventilator) die kan koelen tot een bepaalde temperatuur onder de omgevingstemperatuur, en die van mij (en LoveAtFirstDrive, neem ik ook aan) een compressorversie is. Nou is Mobicool een goed merk en ik weet niet hoe stil die ventilator daarvan is, maar bij goedkopere merken (die ik vroeger had) hoor je die ventilator best goed. En als dat asje droog begint te lopen of speling gaat krijgen, dan wil je daar echt niet een paar duizend kilometer of 's nachts een paar weken naar luisteren![]()
Compressors zoemen, een beetje zoals een koelkast, maar dat is in de auto stiller en buiten de auto aangenamer (imho).
Ik heb (een oudere versie van) deze: https://www.coolblue.nl/p(...)c-dc-elektrisch.html, maar destijds bij de Vrijbuiter in de aanbieding voor 70e minder aangeschaft.
Je kunt ook met simpele dingen ver komen inderdaad. Als ik een rit moet maken met een andere bus waar mijn koelbox niet in past (mijn bus heeft 2 stoelen, alle andere bussen hebben een bankje) dan neem ik zo een vierkant tasje mee zeg maar, 2 koelelementen er in en klaar. Blijft de heenweg in ieder geval wel koud. En daarvoor had ik een simpele koelbox voor in de 12v die minimaal 15 jaar oud is en zolang je daar ook een koelelement in deed bleef het ook behoorlijk lang koud.quote:Op vrijdag 9 augustus 2019 18:22 schreef loveli het volgende:
Vorig jaar met een 10 euro koelbox vakantie gehouden, 2 weken rondrijden door voormalig Joegoslavië, Slovenië en Italië. Elke dag een verse zak ijsblokjes onderin, plastic roostertje erop en zo nu en dan afgieten. Wel wat gedoe, maar werkt verrassend goed. De auto had wel airco.
Dat laatste ligt wel echt aan elke je hebt. Zoals gezegd heb ik er eentje van Dometic, die ook dingen in vrachtwagens bouwt. Een thermo-elektrische koelbox van hun is niet te vergelijken met eentje vn de Lidl. Het zal inderdaad wat trager gaan dan bij een compressor maar ik zet 9 van de 10x dingen koud er in en dan blijft het sowieso lang koud. Ook als ik het niet gekoeld er in zet wordt het koud, maar je moet dan wel wat meer geduld hebben inderdaad. Hoe voller hij staat (met koude dingen) hoe beter uiteraard. Maar Dometic geeft aan 27 graden onder de omgevingstemperatuur te kunnen koelen en hij kan nog verwarmen.quote:Op zaterdag 10 augustus 2019 18:43 schreef DJSmiley het volgende:
Ik heb een compressorkoelbox ooit van MP gehaald, heb er toen 60 euro voor betaald.
Vervolgens op AlieExpress een omvormer gekocht die ook een pure sinus levert (anders vind zo'n koelbox dat niet leuk). Ding werkt als de brandweer. Wel is ie onderin duidelijk kouder dan bovenin, maar mn drinken werd met een paar uur goed koel. Langere ritten moest ik 'm hoger zetten want het bevroor
Overigens had ik wel een dikke aansluiting in de kofferbak liggen waar de omvormer op kon. Zo'n compressorkoelbox zuipt (kortstondig) een hele hoop stroom als ie op gang moet komen. 50A+ is dan niet bijzonder. Dat is maar een paar seconden, maar toch. Op een sigarettenaansluiting gaat dat niet goed.
Een absorbtiekoelbox kan ook, werkt ook prima, en ook vaak standaard op 12V. Maar, in een auto in de zon, is dat prima om het koel te houden, maar niet om spullen echt te koelen.
Een thermo-elektrisch ding werkt amper, dat is alleen om het opwarmen te vertragen. Tot op zekere hoogte dus wel nuttiger dan niets, maar daar is dan ook alles meegezegd.
Dat ligt er echt maar aan welke je hebt. Het was behoorlijk warm in Kroatië en mijn drinken enen eten waren heerlijk koud.quote:Op zaterdag 10 augustus 2019 18:43 schreef DJSmiley het volgende:
Ik heb een compressorkoelbox ooit van MP gehaald, heb er toen 60 euro voor betaald.
Vervolgens op AlieExpress een omvormer gekocht die ook een pure sinus levert (anders vind zo'n koelbox dat niet leuk). Ding werkt als de brandweer. Wel is ie onderin duidelijk kouder dan bovenin, maar mn drinken werd met een paar uur goed koel. Langere ritten moest ik 'm hoger zetten want het bevroor
Overigens had ik wel een dikke aansluiting in de kofferbak liggen waar de omvormer op kon. Zo'n compressorkoelbox zuipt (kortstondig) een hele hoop stroom als ie op gang moet komen. 50A+ is dan niet bijzonder. Dat is maar een paar seconden, maar toch. Op een sigarettenaansluiting gaat dat niet goed.
Een absorbtiekoelbox kan ook, werkt ook prima, en ook vaak standaard op 12V. Maar, in een auto in de zon, is dat prima om het koel te houden, maar niet om spullen echt te koelen.
Een thermo-elektrisch ding werkt amper, dat is alleen om het opwarmen te vertragen. Tot op zekere hoogte dus wel nuttiger dan niets, maar daar is dan ook alles meegezegd.
Gaaf! Keep us posted!quote:Op zondag 11 augustus 2019 21:36 schreef greavy het volgende:
23 september naar Canada, Toronto. intermediate SUV gehuurd, en dan op naar Vancouver. Vanaf het vliegveld gelijk naar Niagara Falls voor 3 nachten.
Rondje wat gepland staat is tussen de 7000 en 8000km, en heb er exact een maand voor.
Heb via MyMaps van Google een beetje de route uitgestippeld. Veel punten die gemerkt zijn, zijn punten die mogelijk een stopje waard zijn. Zo is de route naderhand ook ingetekend (maar vanwege beperkingen niet via elk punt, maar wel langs die route.). De kaart is dus een globale route.
[ afbeelding ]
Vanaf Vancouver met de trein (The Canadian) terug naar Toronto, de volgende ochtend per trein naar Montreal voor 2 nachten, terug naar Toronto voor 2 nachten en dan weer naar huis.
Ik ben in Juli 2 weken wezen roadtrippen door Noorwegen! Perfect weer gehad(eerste 2 dagen bewolkt, verder alleen maar zon). Prachtig land man! Vermaak je wat!quote:Op zondag 18 augustus 2019 22:16 schreef Hi_flyer het volgende:
Ben momenteel met een roadtrip bezig. Maandag vertrokken naar Denemarken, dinsdag naar Noorwegen. Rest van de week door de fjorden gereden en nu in Umea, Zweden. Morgen naar Finland en dan afzakken naar Wit-Rusland. Zal iets van 5300km worden. Kutweer hier trouwens.
Haha bedankt voor je verslag! Waarom viel het tegen? Ik heb persoonlijk ook niet zoveel met trips die kant op hoor. Ben weleens naar Estland gereden maar vond het ook behoorlijk saai qua landschap. Wit-Rusland ben ik nog nooit geweest.quote:Op woensdag 28 augustus 2019 17:36 schreef Hi_flyer het volgende:
Wit-Rusland nu. Geen reet te doen :-D
Eens en nooit weer.
Holy shit, nu wil ik naar Noorwegen!quote:Op maandag 19 augustus 2019 12:46 schreef Stevenzenl het volgende:
[..]
Ik ben in Juli 2 weken wezen roadtrippen door Noorwegen! Perfect weer gehad(eerste 2 dagen bewolkt, verder alleen maar zon). Prachtig land man! Vermaak je wat!
Ik heb er een dronevideo gemaakt;
Prachtig land is het toch! Volgende zomer gaan we misschien ook maar eens daar heen (winter 2018 naar de Noordkaap gereden, was ook al super).quote:Op maandag 19 augustus 2019 12:46 schreef Stevenzenl het volgende:
[..]
Ik ben in Juli 2 weken wezen roadtrippen door Noorwegen! Perfect weer gehad(eerste 2 dagen bewolkt, verder alleen maar zon). Prachtig land man! Vermaak je wat!
Ik heb er een dronevideo gemaakt;
Het gaat er hier meer om de reis zelf dan de bestemmingquote:Op zondag 1 september 2019 20:34 schreef hvan het volgende:
Afgelopen vrijdag mijn 'roadtrip' gehad. Smorgens om 4.30 uur vertrokken met vrouwlief en kinderen vanaf Desenzano(Italië), savonds om 22.00 uur thuis (Amersfoort). Zelf alles gereden. Veel file gehad in Duitsland. Na 17 uur was ik er wel weer ff klaar mee vrijdag avond 😋
Denk ook dat je er voorlopig beter niet kunt komenquote:Op woensdag 28 augustus 2019 17:36 schreef Hi_flyer het volgende:
Wit-Rusland nu. Geen reet te doen :-D
Eens en nooit weer.
Persoonlijk vind ik lange stukken rijden en dan een paar dagen op een plek zijn het prettigst. Dan kun je die plek gewoon op je gemakje bekijken zonder dat je de klok in de gaten moet houden om te kijken of je wel op tijd bij je volgende hotel gaat zijn.quote:Op zaterdag 24 december 2022 01:03 schreef derLudolf het volgende:
Wat raden jullie aan? Lange stukken rijden en dan twee dagen op een plek of elke dag een stukje waardoor je elke dag ergens anders bent.
Geen van beide, ik zie nu ook dat Dresden dichter bij Sächsische Schweiz ligt. Denk dat ik in de war was.quote:Op zaterdag 24 december 2022 09:29 schreef Hyperdude het volgende:
Dresden ipv. Leipzig? Weet niet waar je al eens bent geweest?
Je bedoelt 2 nachten per plek?quote:Mijn ervaring is dat je bij 1 overnachting en veel uren in de auto je niet echt meer toekomt aan dingen zien. Beetje afwisseling tussen 1 en 2 dagen werkt vaak het beste hier.
Krakau en Dresden zijn 2 overnachtingen waard, lijkt mij. Wroclaw heeft mooie bierkellers.![]()
Goed punt, elke dag 300km kost ook een hoop tijd en je houdt weinig tijd over om dingen te bekijken.quote:Op zaterdag 24 december 2022 09:43 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Persoonlijk vind ik lange stukken rijden en dan een paar dagen op een plek zijn het prettigst. Dan kun je die plek gewoon op je gemakje bekijken zonder dat je de klok in de gaten moet houden om te kijken of je wel op tijd bij je volgende hotel gaat zijn.
Ik ben alleen, dus in die zin hoef ik nergens rekening mee te houden, maar kan dus ook niet afgelost worden qua rijden.quote:Op zaterdag 24 december 2022 10:02 schreef Fogel het volgende:
Ik ben zelf erg fan van veerboten, is een mooi rustpunt, kan je eten/drinken/wc en dat terwijl je toch verder reist. Nachtboten nog beter, want je komt verder en het scheelt een hotelovernachting.
Het ligt nogal aan de stad/plek of het nodig is om meer dan een nacht te verblijven. Ook maakt het uit of je alles alleen moet rijden of dat je kan wisselen. Met kinderen erbij is het ook weer wat anders wat handig is… gewoon doen wat jou het beste uitkomt
Begin dit jaar dacht ik, Corona is voorbij. Ik wil eigenlijk wel naar Tsjernobylquote:Op zaterdag 24 december 2022 09:37 schreef Molo het volgende:
[..]
Denk ook dat je er voorlopig beter niet kunt komen![]()
Gek om terug te lezen dit trouwens, situatie is behoorlijk veranderd afgelopen 3 jaar. In meerdere opzichten
Samequote:Op zaterdag 24 december 2022 10:02 schreef Fogel het volgende:
Ik ben zelf erg fan van veerboten, is een mooi rustpunt, kan je eten/drinken/wc en dat terwijl je toch verder reist. Nachtboten nog beter, want je komt verder en het scheelt een hotelovernachting.
Het ligt nogal aan de stad/plek of het nodig is om meer dan een nacht te verblijven. Ook maakt het uit of je alles alleen moet rijden of dat je kan wisselen. Met kinderen erbij is het ook weer wat anders wat handig is… gewoon doen wat jou het beste uitkomt
Ja dat wordt m even nietquote:Op zaterdag 24 december 2022 10:14 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Begin dit jaar dacht ik, Corona is voorbij. Ik wil eigenlijk wel naar Tsjernobyl
Nee, daar is geen veertig jaar verlaten zone omheen.quote:Op zaterdag 24 december 2022 12:34 schreef Molo het volgende:
[..]
Ja dat wordt m even niet
Fukushima dan maar? Japan is weer volledig open tegenwoordig
Als je onderweg ook nog wat wil zien, zou ik niet te lange stukken op een dag rijden. Wil je snelweg trappen kan dat best.quote:Op zaterdag 24 december 2022 01:03 schreef derLudolf het volgende:
Wat raden jullie aan? Lange stukken rijden en dan twee dagen op een plek of elke dag een stukje waardoor je elke dag ergens anders bent.
In dat enorme Nazi-hotel zit tegenwoordig (in een deel ervan) een jeugdherberg, dus je kunt er zelfs slapen. Parkeerplek zat ookquote:Op zaterdag 24 december 2022 01:03 schreef derLudolf het volgende:
Etappe 1: huis-Binz 600km
Beetje aan de kust kijken, plus dat enorme nazi Hotel op Rügen lijkt me gaaf om te zien.
Ik vond Warschau best aardig voor een dagje, maar niet veel langer. Ben ook in Krakau geweest, maar dat was maar een halve dag. Had dat liever omgedraaid. Is wel alweer 12,5 jaar geleden dat ik er geweest ben, dus als je meer concrete tips over Warschau wilt zal ik eens terug moeten kijken wat ik nou ook alweer precies gedaan heb daarquote:Op maandag 9 januari 2023 22:06 schreef derLudolf het volgende:
Ik ben inmiddels wat een wat concreter reisplan aan het maken.
Heeft iemand nog suggesties wat er tussen het Tatra gebergte en Vilnius te beleven is?
Vlak daarvoor heb ik al een dag en Krakau gepland, geen idee of Warschau dan nog de moeite waar is?
Ik ben twee keer in Vilnius geweest, nog nooit in Trakai, dat staat deze keer zeker op het program.quote:Op maandag 9 januari 2023 22:13 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
Ik vond Warschau best aardig voor een dagje, maar niet veel langer. Ben ook in Krakau geweest, maar dat was maar een halve dag. Had dat liever omgedraaid. Is wel alweer 12,5 jaar geleden dat ik er geweest ben, dus als je meer concrete tips over Warschau wilt zal ik eens terug moeten kijken wat ik nou ook alweer precies gedaan heb daar
Verder is Auschwitz erg indrukwekkend. Redelijk dicht bij Krakau, maar niet helemaal op je route.
Tenslotte zou ik Trakai in Litouwen willen aanraden, maar dat is praktisch al Vilnius dus misschien had je die al gepland voor tijdens je verblijf aldaar.
Ah, dan heb ik verder niet zoveel tips meerquote:Op maandag 9 januari 2023 22:23 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Ik ben twee keer in Vilnius geweest, nog nooit in Trakai, dat staat deze keer zeker op het program.
Auschwitz, ik heb al meerdere kampen gezien, het is allemaal wel indrukwekkend maar qua tijd ook niet heel handig.
Misschien kort ik m'n verblijf in Krakau wat in.
Ik moet 500km rijden vanuit Sächsische Schweiz naar Krakau. Op tijd vertrekken en dan hopelijk aan het begin van de middag daar. Volgende etappe is 170km. Dus misschien de volgende dag in de middag gewoon vertrekken uit Krakau.
Geen ervaring met de boottochten maar ik vind Riga wel een stad die het waard is om een paar dagen te bekijken.quote:Op maandag 9 januari 2023 22:27 schreef derLudolf het volgende:
Qua veerboten nog maar even uitzoeken welke overtocht het snelste/goedkoopste is.
Klaipeda-Kiel
Liepāja-Travemunde
Riga-Lübeck
Ventspils-Lübeck
Mocht er iemand ervaringen hebben met een van deze boten en/of de overtocht vanuit het Baltische naar Duitsland, ik hoor het graag
Mijn Renault Clio heeft een tank van 55 liter en de zuinig dieseltje.quote:Op maandag 2 januari 2023 12:31 schreef Irritatie100 het volgende:
Hoe doen jullie het eigenlijk met benzine? [...]
En met binnendoor rijden en weinig faciliteiten tegenkomen is het met zijn 35-liter tankje ook behelpen dus, het is een vrij zuinige auto hier in Nederland maar als je terug moet schakelen en toeren moet maken in de bergen gaat ie wel zuipen en dan is 35 liter zo op.
Mocht het lukken qua planning ga ik dat ook doen. Ventspils en Liepaja liggen rond de 200km vanaf Riga, dus mocht de boot op een gunstiger tijdstip / dag vertrekken is het natuurlijk ook niet het eind van de wereld om daar heen te rijden.quote:Op maandag 9 januari 2023 22:30 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
Geen ervaring met de boottochten maar ik vind Riga wel een stad die het waard is om een paar dagen te bekijken.

quote:Op maandag 9 januari 2023 22:06 schreef derLudolf het volgende:
Ik ben inmiddels wat een wat concreter reisplan aan het maken.
Heeft iemand nog suggesties wat er tussen het Tatra gebergte en Vilnius te beleven is?
Vlak daarvoor heb ik al een dag en Krakau gepland, geen idee of Warschau dan nog de moeite waar is?
Precies andersom dan wat irritatie zegt, wat mij betreft.quote:Op maandag 9 januari 2023 22:13 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
Ik vond Warschau best aardig voor een dagje, maar niet veel langer. Ben ook in Krakau geweest, maar dat was maar een halve dag. Had dat liever omgedraaid.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |