Denk ook dat je er voorlopig beter niet kunt komenquote:Op woensdag 28 augustus 2019 17:36 schreef Hi_flyer het volgende:
Wit-Rusland nu. Geen reet te doen :-D
Eens en nooit weer.
Persoonlijk vind ik lange stukken rijden en dan een paar dagen op een plek zijn het prettigst. Dan kun je die plek gewoon op je gemakje bekijken zonder dat je de klok in de gaten moet houden om te kijken of je wel op tijd bij je volgende hotel gaat zijn.quote:Op zaterdag 24 december 2022 01:03 schreef derLudolf het volgende:
Wat raden jullie aan? Lange stukken rijden en dan twee dagen op een plek of elke dag een stukje waardoor je elke dag ergens anders bent.
Geen van beide, ik zie nu ook dat Dresden dichter bij Sächsische Schweiz ligt. Denk dat ik in de war was.quote:Op zaterdag 24 december 2022 09:29 schreef Hyperdude het volgende:
Dresden ipv. Leipzig? Weet niet waar je al eens bent geweest?
Je bedoelt 2 nachten per plek?quote:Mijn ervaring is dat je bij 1 overnachting en veel uren in de auto je niet echt meer toekomt aan dingen zien. Beetje afwisseling tussen 1 en 2 dagen werkt vaak het beste hier.
Krakau en Dresden zijn 2 overnachtingen waard, lijkt mij. Wroclaw heeft mooie bierkellers.![]()
Goed punt, elke dag 300km kost ook een hoop tijd en je houdt weinig tijd over om dingen te bekijken.quote:Op zaterdag 24 december 2022 09:43 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Persoonlijk vind ik lange stukken rijden en dan een paar dagen op een plek zijn het prettigst. Dan kun je die plek gewoon op je gemakje bekijken zonder dat je de klok in de gaten moet houden om te kijken of je wel op tijd bij je volgende hotel gaat zijn.
Ik ben alleen, dus in die zin hoef ik nergens rekening mee te houden, maar kan dus ook niet afgelost worden qua rijden.quote:Op zaterdag 24 december 2022 10:02 schreef Fogel het volgende:
Ik ben zelf erg fan van veerboten, is een mooi rustpunt, kan je eten/drinken/wc en dat terwijl je toch verder reist. Nachtboten nog beter, want je komt verder en het scheelt een hotelovernachting.
Het ligt nogal aan de stad/plek of het nodig is om meer dan een nacht te verblijven. Ook maakt het uit of je alles alleen moet rijden of dat je kan wisselen. Met kinderen erbij is het ook weer wat anders wat handig is… gewoon doen wat jou het beste uitkomt
Begin dit jaar dacht ik, Corona is voorbij. Ik wil eigenlijk wel naar Tsjernobylquote:Op zaterdag 24 december 2022 09:37 schreef Molo het volgende:
[..]
Denk ook dat je er voorlopig beter niet kunt komen![]()
Gek om terug te lezen dit trouwens, situatie is behoorlijk veranderd afgelopen 3 jaar. In meerdere opzichten
Samequote:Op zaterdag 24 december 2022 10:02 schreef Fogel het volgende:
Ik ben zelf erg fan van veerboten, is een mooi rustpunt, kan je eten/drinken/wc en dat terwijl je toch verder reist. Nachtboten nog beter, want je komt verder en het scheelt een hotelovernachting.
Het ligt nogal aan de stad/plek of het nodig is om meer dan een nacht te verblijven. Ook maakt het uit of je alles alleen moet rijden of dat je kan wisselen. Met kinderen erbij is het ook weer wat anders wat handig is… gewoon doen wat jou het beste uitkomt
Ja dat wordt m even nietquote:Op zaterdag 24 december 2022 10:14 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Begin dit jaar dacht ik, Corona is voorbij. Ik wil eigenlijk wel naar Tsjernobyl
Nee, daar is geen veertig jaar verlaten zone omheen.quote:Op zaterdag 24 december 2022 12:34 schreef Molo het volgende:
[..]
Ja dat wordt m even niet
Fukushima dan maar? Japan is weer volledig open tegenwoordig
Als je onderweg ook nog wat wil zien, zou ik niet te lange stukken op een dag rijden. Wil je snelweg trappen kan dat best.quote:Op zaterdag 24 december 2022 01:03 schreef derLudolf het volgende:
Wat raden jullie aan? Lange stukken rijden en dan twee dagen op een plek of elke dag een stukje waardoor je elke dag ergens anders bent.
In dat enorme Nazi-hotel zit tegenwoordig (in een deel ervan) een jeugdherberg, dus je kunt er zelfs slapen. Parkeerplek zat ookquote:Op zaterdag 24 december 2022 01:03 schreef derLudolf het volgende:
Etappe 1: huis-Binz 600km
Beetje aan de kust kijken, plus dat enorme nazi Hotel op Rügen lijkt me gaaf om te zien.
Ik vond Warschau best aardig voor een dagje, maar niet veel langer. Ben ook in Krakau geweest, maar dat was maar een halve dag. Had dat liever omgedraaid. Is wel alweer 12,5 jaar geleden dat ik er geweest ben, dus als je meer concrete tips over Warschau wilt zal ik eens terug moeten kijken wat ik nou ook alweer precies gedaan heb daarquote:Op maandag 9 januari 2023 22:06 schreef derLudolf het volgende:
Ik ben inmiddels wat een wat concreter reisplan aan het maken.
Heeft iemand nog suggesties wat er tussen het Tatra gebergte en Vilnius te beleven is?
Vlak daarvoor heb ik al een dag en Krakau gepland, geen idee of Warschau dan nog de moeite waar is?
Ik ben twee keer in Vilnius geweest, nog nooit in Trakai, dat staat deze keer zeker op het program.quote:Op maandag 9 januari 2023 22:13 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
Ik vond Warschau best aardig voor een dagje, maar niet veel langer. Ben ook in Krakau geweest, maar dat was maar een halve dag. Had dat liever omgedraaid. Is wel alweer 12,5 jaar geleden dat ik er geweest ben, dus als je meer concrete tips over Warschau wilt zal ik eens terug moeten kijken wat ik nou ook alweer precies gedaan heb daar
Verder is Auschwitz erg indrukwekkend. Redelijk dicht bij Krakau, maar niet helemaal op je route.
Tenslotte zou ik Trakai in Litouwen willen aanraden, maar dat is praktisch al Vilnius dus misschien had je die al gepland voor tijdens je verblijf aldaar.
Ah, dan heb ik verder niet zoveel tips meerquote:Op maandag 9 januari 2023 22:23 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Ik ben twee keer in Vilnius geweest, nog nooit in Trakai, dat staat deze keer zeker op het program.
Auschwitz, ik heb al meerdere kampen gezien, het is allemaal wel indrukwekkend maar qua tijd ook niet heel handig.
Misschien kort ik m'n verblijf in Krakau wat in.
Ik moet 500km rijden vanuit Sächsische Schweiz naar Krakau. Op tijd vertrekken en dan hopelijk aan het begin van de middag daar. Volgende etappe is 170km. Dus misschien de volgende dag in de middag gewoon vertrekken uit Krakau.
Geen ervaring met de boottochten maar ik vind Riga wel een stad die het waard is om een paar dagen te bekijken.quote:Op maandag 9 januari 2023 22:27 schreef derLudolf het volgende:
Qua veerboten nog maar even uitzoeken welke overtocht het snelste/goedkoopste is.
Klaipeda-Kiel
Liepāja-Travemunde
Riga-Lübeck
Ventspils-Lübeck
Mocht er iemand ervaringen hebben met een van deze boten en/of de overtocht vanuit het Baltische naar Duitsland, ik hoor het graag
Mijn Renault Clio heeft een tank van 55 liter en de zuinig dieseltje.quote:Op maandag 2 januari 2023 12:31 schreef Irritatie100 het volgende:
Hoe doen jullie het eigenlijk met benzine? [...]
En met binnendoor rijden en weinig faciliteiten tegenkomen is het met zijn 35-liter tankje ook behelpen dus, het is een vrij zuinige auto hier in Nederland maar als je terug moet schakelen en toeren moet maken in de bergen gaat ie wel zuipen en dan is 35 liter zo op.
Mocht het lukken qua planning ga ik dat ook doen. Ventspils en Liepaja liggen rond de 200km vanaf Riga, dus mocht de boot op een gunstiger tijdstip / dag vertrekken is het natuurlijk ook niet het eind van de wereld om daar heen te rijden.quote:Op maandag 9 januari 2023 22:30 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
Geen ervaring met de boottochten maar ik vind Riga wel een stad die het waard is om een paar dagen te bekijken.

quote:Op maandag 9 januari 2023 22:06 schreef derLudolf het volgende:
Ik ben inmiddels wat een wat concreter reisplan aan het maken.
Heeft iemand nog suggesties wat er tussen het Tatra gebergte en Vilnius te beleven is?
Vlak daarvoor heb ik al een dag en Krakau gepland, geen idee of Warschau dan nog de moeite waar is?
Precies andersom dan wat irritatie zegt, wat mij betreft.quote:Op maandag 9 januari 2023 22:13 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
Ik vond Warschau best aardig voor een dagje, maar niet veel langer. Ben ook in Krakau geweest, maar dat was maar een halve dag. Had dat liever omgedraaid.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |