abonnement Unibet Coolblue
pi_188344571
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2019 22:44 schreef Meridiaan het volgende:

[..]

Dankjewel!
Let er wel op dat waar zij het over heeft een thermo-elektrische versie is (dwz, met een ventilator) die kan koelen tot een bepaalde temperatuur onder de omgevingstemperatuur, en die van mij (en LoveAtFirstDrive, neem ik ook aan) een compressorversie is. Nou is Mobicool een goed merk en ik weet niet hoe stil die ventilator daarvan is, maar bij goedkopere merken (die ik vroeger had) hoor je die ventilator best goed. En als dat asje droog begint te lopen of speling gaat krijgen, dan wil je daar echt niet een paar duizend kilometer of 's nachts een paar weken naar luisteren :P
Compressors zoemen, een beetje zoals een koelkast, maar dat is in de auto stiller en buiten de auto aangenamer (imho).

Ik heb (een oudere versie van) deze: https://www.coolblue.nl/p(...)c-dc-elektrisch.html, maar destijds bij de Vrijbuiter in de aanbieding voor 70e minder aangeschaft.
pi_188344628
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2019 12:11 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Ah ja dan hebben wij het wat dat betreft weer vrij makkelijk. Wij hebben een station met aansluiting in de kofferbak. Haal hem op plaats van bestemming er trouwens wel uit want vind het wel handig om voor daar vlees koud te houden enzo.
Ik heb een verlengsnoer van 20 meter of zo :P Komt zelden voor dat ik er dan een stroompunt op een camping niet haal (en eventueel verzet ik de auto een stukje).

En op de meeste vakanties trek ik veel rond en blijf ik maar een 1-3 nachten ergens staan, en dan ben ik overdag toch vaak weg. Ik laad de auto dan sowieso niet echt telkens uit.
pi_188344635
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2019 12:12 schreef Dingest het volgende:

[..]

Let er wel op dat waar zij het over heeft een thermo-elektrische versie is (dwz, met een ventilator) die kan koelen tot een bepaalde temperatuur onder de omgevingstemperatuur, en die van mij (en LoveAtFirstDrive, neem ik ook aan) een compressorversie is. Nou is Mobicool een goed merk en ik weet niet hoe stil die ventilator daarvan is, maar bij goedkopere merken (die ik vroeger had) hoor je die ventilator best goed. En als dat asje droog begint te lopen of speling gaat krijgen, dan wil je daar echt niet een paar duizend kilometer of 's nachts een paar weken naar luisteren :P
Compressors zoemen, een beetje zoals een koelkast, maar dat is in de auto stiller en buiten de auto aangenamer (imho).

Ik heb (een oudere versie van) deze: https://www.coolblue.nl/p(...)c-dc-elektrisch.html, maar destijds bij de Vrijbuiter in de aanbieding voor 70e minder aangeschaft.
Nogal een prijsverschilletje he ;)

Ja je hoort de ventilator wel. In de auto niet trouwens. In de nacht zet ik hem op de laagste stand en dan hoor ik hem ook niet. Als hij overdag op zijn hardste stand staat hoor je hem wel. Maar gezien ik dan toch maar amper bij de tent ben heb ik daar dan toch geen last van.

Ik heb eerst zo'n zelfde altijd gebruikt van mijn ouders. Die hebben ze nog steeds kan niet zeggen dat we ooit problemen hebben gehad met de ventilator.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_188344704
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2019 12:18 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Nogal een prijsverschilletje he ;)

Ja je hoort de ventilator wel. In de auto niet trouwens. In de nacht zet ik hem op de laagste stand en dan hoor ik hem ook niet. Als hij overdag op zijn hardste stand stand staat hoor je hem wel. Maar gezien ik dan toch maar amper bij de tent ben heb ik daar dan toch geen last van.

Ik heb eerst zo'n zelfde altijd gebruikt van mijn ouders. Die hebben ze nog steeds kan niet zeggen dat we ooit problemen hebben gehad met de ventilator.
Die van Coolblue is wel vrij prijzig, ja. Ik was dus 170e voor de mijne kwijt. Maar goed, verschillende technieken en veel verschil in koelcapaciteit ;)

Misschien komt het omdat mijn ouders altijd de goedkopere huismerkdingen kochten:+ Maar de laatste vakantie dat we zo'n type bij ons hadden, moesten we om de zoveel keer een klap op het ding geven omdat die ventilator als een malle begon te janken. Toen was ik het wel aardig beu, jaar erop kwam deze in de aanbieding langs.
pi_188344970
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2019 12:24 schreef Dingest het volgende:

[..]

Die van Coolblue is wel vrij prijzig, ja. Ik was dus 170e voor de mijne kwijt. Maar goed, verschillende technieken en veel verschil in koelcapaciteit ;)

Misschien komt het omdat mijn ouders altijd de goedkopere huismerkdingen kochten:+ Maar de laatste vakantie dat we zo'n type bij ons hadden, moesten we om de zoveel keer een klap op het ding geven omdat die ventilator als een malle begon te janken. Toen was ik het wel aardig beu, jaar erop kwam deze in de aanbieding langs.
Ah ja dat zal niet helpen nee haha wij hebben er gelukkig nog nooit problemen mee gehad.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_188353842
quote:
1s.gif Op donderdag 8 augustus 2019 02:14 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:

[..]

Genoeg mooie steden/dorpjes als je tot aan Napels gaat 😄 In oktober zal het ook niet overal poepdruk zijn lijkt mij. Ik ben zelf niet zo een city tripper dus kan je daar niet zoveel in adviseren.

Maar Italië is een prachtig land, dus je komt overal wel wat moois tegen. Als je vanuit Oostenrijk komt heb je bijv. Lage di Braies en Lago Dobbiaco wat echt heel mooi is. Wat verder naar het zuiden heb je ook nog Lago di Carezza. Ja ik houd heel erg van heldere bergmeertjes 😂 In de zomer erg toeristisch, in oktober hopelijk wat minder. Dan heb je daar ook nog de Grande Strada Delle Dolomiti. Maar weet niet hoe die wegen er in oktober bij liggen.

Vanuit Zwitserland kun je ook niet veel fout doen zolang je de snelwegen overslaat. Vind zelf de route van Davos naar Stelvio heel mooi (en leuker te rijden dan de Stelvio zelf). Maar verder richting het westen heb je ook hele mooie bergpassen.

In Toscane heb je de Chianti wijn route, ook mooi. Na Toscane kun je via de Abruzzen richting de Amalfikust. Het schiereiland Gargano is ook nog een leuk rondje.

Of te wel genoeg moois! Ik hoop dat je een mooi fotoverslag maakt voor hier 😄
Super!

Idd zo min mogelijk de autostrada. buiten dat 't geld kost, wat geen probleem is, mis je ook een hoop moois!
Die chianti rout en de route naar stelvio ga ik opzoeken!

Bedankt voor jouw tips!
pi_188362417
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2019 12:06 schreef Dingest het volgende:

[..]

Ik heb al eens met een kennis ontdekt dat sommige blikjes beter tegen bevriezen kunnen dan anderen dankzij dat apparaat; zijn blikjes Coca Cola bevroren alleen, mijn Pepsi Max blikjes knapten dan open :') Het is wel een gewurm om het ding op de achterbank te krijgen - zeker bij een 3-deurs - en meestal laat ik hem de hele vakantie er ook instaan dan.
Bij het kamperen maak ik mij over luxe verder niet zo druk, maar die coolbox is daar wel de heel grote uitzondering op :Y

Ja, klopt, die in de Vogezen is natuurlijk veel bekender. Maar rond de kloof loont de (noordelijke) route Castellane<>Moustiers-Sainte-Marie (de D952) echt enorm, en dan in Palud het Route des Crêtes-rondje meepikken. Zal ook vast wel druk zijn nu.

Die Cliootjes zijn leuke bakjes, maar veel daarvan zijn ook wel redelijk eh... gebruikt waarvoor ze bedoeld zijn, om het zachtjes uit te drukken :+ Tenzij je de hoofdprijs neerlegt voor een exemplaar, zullen ze idd ongetwijfeld met veel achterstallig onderhoud komen. Met die BMW zal het ook wel niet vervelend zijn.
Laatste keer dat ik er was, was in een Alfa 156 2.0 TS en de keer ervoor met een Saab 9000 2.3 turbo met 200pk, dat was allebei ook aardig. Die laatste deed 1:5 bij een rondje om de kloof... De keren daarvoor met een Mazda 121 bolhoedje :P
Oooh zo ver vriest mijne niet hoor (misschien als ik lang genoeg wacht wel). Had maar paar ijsvlokjes zeg maar :P

Haha ja deze Clio is ook wel aardig gebruikt hoor, maar de prijs was er ook naar. Kijken of we er nog wat van kunnen maken. De BMW is zeker niet vervelend, maar is wel weer een lompe bak vergeleken met de wendbare Clio. Maar goed, wel lekker relaxed rijden!
Alfa en Saab zijn ook gave wagens, denk dat ik ook wel dat verbruik haal haha, dat heb ik ook al als ik veel stadskm heb gemaakt. Gelukkig wel op LPG.

quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2019 12:12 schreef Dingest het volgende:

[..]

Let er wel op dat waar zij het over heeft een thermo-elektrische versie is (dwz, met een ventilator) die kan koelen tot een bepaalde temperatuur onder de omgevingstemperatuur, en die van mij (en LoveAtFirstDrive, neem ik ook aan) een compressorversie is. Nou is Mobicool een goed merk en ik weet niet hoe stil die ventilator daarvan is, maar bij goedkopere merken (die ik vroeger had) hoor je die ventilator best goed. En als dat asje droog begint te lopen of speling gaat krijgen, dan wil je daar echt niet een paar duizend kilometer of 's nachts een paar weken naar luisteren :P
Compressors zoemen, een beetje zoals een koelkast, maar dat is in de auto stiller en buiten de auto aangenamer (imho).

Ik heb (een oudere versie van) deze: https://www.coolblue.nl/p(...)c-dc-elektrisch.html, maar destijds bij de Vrijbuiter in de aanbieding voor 70e minder aangeschaft.
Ik heb ook een thermo-elektrische hoor. Heb toen wel veel onderzoek er naar gedaan en deze is voor mijn doeleinden prima. Compressor is qua koelen inderdaad nog een stuk beter, maar vaak weer wat groter. Bij Dometic zijn die compressor dingen ook erg duur. Geloof dat mijn ouders er nog wel 1 hebben staan, maar die past niet tussen de stoelen in m'n bus (is ook erg oud). Maar heb voor een goede thermo-elektrische gekozen, was ook best duur (dacht 230 euro). Hij kan 27 graden onder de omgevingstemp koelen en ook als 'ie uitstaat (als ik ga slapen) blijft het lang koud. Ik zet mijn drinken er meestal ook koud in, dat scheelt ook natuurlijk. En als het echt warme dagen zijn zet ik er voor de start nog even een koelelement in. Ik laat 'm altijd in m'n bus staan dus, als ik 'm wel mee zou nemen zou ik 'm thuis gewoon alvast voor koelen.

Deze heb ik.
  Vis een optie? vrijdag 9 augustus 2019 @ 18:22:49 #58
70532 loveli
N
pi_188364676
Vorig jaar met een 10 euro koelbox vakantie gehouden, 2 weken rondrijden door voormalig Joegoslavië, Slovenië en Italië. Elke dag een verse zak ijsblokjes onderin, plastic roostertje erop en zo nu en dan afgieten. Wel wat gedoe, maar werkt verrassend goed. De auto had wel airco.
crap in = crap out
pi_188364730
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 augustus 2019 18:22 schreef loveli het volgende:
Vorig jaar met een 10 euro koelbox vakantie gehouden, 2 weken rondrijden door voormalig Joegoslavië, Slovenië en Italië. Elke dag een verse zak ijsblokjes onderin, plastic roostertje erop en zo nu en dan afgieten. Wel wat gedoe, maar werkt verrassend goed. De auto had wel airco.
Je kunt ook met simpele dingen ver komen inderdaad. Als ik een rit moet maken met een andere bus waar mijn koelbox niet in past (mijn bus heeft 2 stoelen, alle andere bussen hebben een bankje) dan neem ik zo een vierkant tasje mee zeg maar, 2 koelelementen er in en klaar. Blijft de heenweg in ieder geval wel koud. En daarvoor had ik een simpele koelbox voor in de 12v die minimaal 15 jaar oud is en zolang je daar ook een koelelement in deed bleef het ook behoorlijk lang koud.
pi_188368025
Ik bestelde een thermo-elektrische en Amazon stuurde per ongeluk een compressor versie op, die kan tot -18c.

Dus nu heb ik het koelprobleem opgelost met koeltassen en koelaccu’s uit het vriezertje.
.
pi_188378445
Ik heb een compressorkoelbox ooit van MP gehaald, heb er toen 60 euro voor betaald.

Vervolgens op AlieExpress een omvormer gekocht die ook een pure sinus levert (anders vind zo'n koelbox dat niet leuk). Ding werkt als de brandweer. Wel is ie onderin duidelijk kouder dan bovenin, maar mn drinken werd met een paar uur goed koel. Langere ritten moest ik 'm hoger zetten want het bevroor :)

Overigens had ik wel een dikke aansluiting in de kofferbak liggen waar de omvormer op kon. Zo'n compressorkoelbox zuipt (kortstondig) een hele hoop stroom als ie op gang moet komen. 50A+ is dan niet bijzonder. Dat is maar een paar seconden, maar toch. Op een sigarettenaansluiting gaat dat niet goed.

Een absorbtiekoelbox kan ook, werkt ook prima, en ook vaak standaard op 12V. Maar, in een auto in de zon, is dat prima om het koel te houden, maar niet om spullen echt te koelen.

Een thermo-elektrisch ding werkt amper, dat is alleen om het opwarmen te vertragen. Tot op zekere hoogte dus wel nuttiger dan niets, maar daar is dan ook alles meegezegd.
pi_188387288
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 augustus 2019 18:43 schreef DJSmiley het volgende:
Ik heb een compressorkoelbox ooit van MP gehaald, heb er toen 60 euro voor betaald.

Vervolgens op AlieExpress een omvormer gekocht die ook een pure sinus levert (anders vind zo'n koelbox dat niet leuk). Ding werkt als de brandweer. Wel is ie onderin duidelijk kouder dan bovenin, maar mn drinken werd met een paar uur goed koel. Langere ritten moest ik 'm hoger zetten want het bevroor :)

Overigens had ik wel een dikke aansluiting in de kofferbak liggen waar de omvormer op kon. Zo'n compressorkoelbox zuipt (kortstondig) een hele hoop stroom als ie op gang moet komen. 50A+ is dan niet bijzonder. Dat is maar een paar seconden, maar toch. Op een sigarettenaansluiting gaat dat niet goed.

Een absorbtiekoelbox kan ook, werkt ook prima, en ook vaak standaard op 12V. Maar, in een auto in de zon, is dat prima om het koel te houden, maar niet om spullen echt te koelen.

Een thermo-elektrisch ding werkt amper, dat is alleen om het opwarmen te vertragen. Tot op zekere hoogte dus wel nuttiger dan niets, maar daar is dan ook alles meegezegd.

Dat laatste ligt wel echt aan elke je hebt. Zoals gezegd heb ik er eentje van Dometic, die ook dingen in vrachtwagens bouwt. Een thermo-elektrische koelbox van hun is niet te vergelijken met eentje vn de Lidl. Het zal inderdaad wat trager gaan dan bij een compressor maar ik zet 9 van de 10x dingen koud er in en dan blijft het sowieso lang koud. Ook als ik het niet gekoeld er in zet wordt het koud, maar je moet dan wel wat meer geduld hebben inderdaad. Hoe voller hij staat (met koude dingen) hoe beter uiteraard. Maar Dometic geeft aan 27 graden onder de omgevingstemperatuur te kunnen koelen en hij kan nog verwarmen.
pi_188387473
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 augustus 2019 18:43 schreef DJSmiley het volgende:
Ik heb een compressorkoelbox ooit van MP gehaald, heb er toen 60 euro voor betaald.

Vervolgens op AlieExpress een omvormer gekocht die ook een pure sinus levert (anders vind zo'n koelbox dat niet leuk). Ding werkt als de brandweer. Wel is ie onderin duidelijk kouder dan bovenin, maar mn drinken werd met een paar uur goed koel. Langere ritten moest ik 'm hoger zetten want het bevroor :)

Overigens had ik wel een dikke aansluiting in de kofferbak liggen waar de omvormer op kon. Zo'n compressorkoelbox zuipt (kortstondig) een hele hoop stroom als ie op gang moet komen. 50A+ is dan niet bijzonder. Dat is maar een paar seconden, maar toch. Op een sigarettenaansluiting gaat dat niet goed.

Een absorbtiekoelbox kan ook, werkt ook prima, en ook vaak standaard op 12V. Maar, in een auto in de zon, is dat prima om het koel te houden, maar niet om spullen echt te koelen.

Een thermo-elektrisch ding werkt amper, dat is alleen om het opwarmen te vertragen. Tot op zekere hoogte dus wel nuttiger dan niets, maar daar is dan ook alles meegezegd.

Dat ligt er echt maar aan welke je hebt. Het was behoorlijk warm in Kroatië en mijn drinken enen eten waren heerlijk koud.
I solemnly swear i'm up to no good
  zondag 11 augustus 2019 @ 21:36:58 #64
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_188397743
23 september naar Canada, Toronto. intermediate SUV gehuurd, en dan op naar Vancouver. Vanaf het vliegveld gelijk naar Niagara Falls voor 3 nachten.
Rondje wat gepland staat is tussen de 7000 en 8000km, en heb er exact een maand voor.
Heb via MyMaps van Google een beetje de route uitgestippeld. Veel punten die gemerkt zijn, zijn punten die mogelijk een stopje waard zijn. Zo is de route naderhand ook ingetekend (maar vanwege beperkingen niet via elk punt, maar wel langs die route.). De kaart is dus een globale route.



Vanaf Vancouver met de trein (The Canadian) terug naar Toronto, de volgende ochtend per trein naar Montreal voor 2 nachten, terug naar Toronto voor 2 nachten en dan weer naar huis.
pi_188400869
quote:
0s.gif Op zondag 11 augustus 2019 21:36 schreef greavy het volgende:
23 september naar Canada, Toronto. intermediate SUV gehuurd, en dan op naar Vancouver. Vanaf het vliegveld gelijk naar Niagara Falls voor 3 nachten.
Rondje wat gepland staat is tussen de 7000 en 8000km, en heb er exact een maand voor.
Heb via MyMaps van Google een beetje de route uitgestippeld. Veel punten die gemerkt zijn, zijn punten die mogelijk een stopje waard zijn. Zo is de route naderhand ook ingetekend (maar vanwege beperkingen niet via elk punt, maar wel langs die route.). De kaart is dus een globale route.

[ afbeelding ]

Vanaf Vancouver met de trein (The Canadian) terug naar Toronto, de volgende ochtend per trein naar Montreal voor 2 nachten, terug naar Toronto voor 2 nachten en dan weer naar huis.
Gaaf! Keep us posted! :D
  zondag 18 augustus 2019 @ 21:19:17 #66
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_188511728
Zal ik doen! Tegen die tijd maak ik wel even een topic met regelmatig een "kort verslagje", een uitgebreid tripreport komt later.
Moet wel helaas de "Sea to Sky Gondola" bij Squamish cancellen. Ga er wel kijken, maar er is vandalisme geweest. De kabel is doorgesneden, en alle 30 de gondels zijn daardoor naar beneden gestort. Gelukkig voor openingstijd, maar voor dat weer open gaat duurt het nog even.
Genoeg anders te zien gelukkig.
  zondag 18 augustus 2019 @ 22:16:24 #67
134944 Hi_flyer
Van alles te melden
pi_188512847
Ben momenteel met een roadtrip bezig. Maandag vertrokken naar Denemarken, dinsdag naar Noorwegen. Rest van de week door de fjorden gereden en nu in Umea, Zweden. Morgen naar Finland en dan afzakken naar Wit-Rusland. Zal iets van 5300km worden. Kutweer hier trouwens.
pi_188519226
quote:
0s.gif Op zondag 18 augustus 2019 22:16 schreef Hi_flyer het volgende:
Ben momenteel met een roadtrip bezig. Maandag vertrokken naar Denemarken, dinsdag naar Noorwegen. Rest van de week door de fjorden gereden en nu in Umea, Zweden. Morgen naar Finland en dan afzakken naar Wit-Rusland. Zal iets van 5300km worden. Kutweer hier trouwens.
Ik ben in Juli 2 weken wezen roadtrippen door Noorwegen! Perfect weer gehad(eerste 2 dagen bewolkt, verder alleen maar zon). Prachtig land man! Vermaak je wat!

Ik heb er een dronevideo gemaakt;

  woensdag 28 augustus 2019 @ 17:36:10 #69
134944 Hi_flyer
Van alles te melden
pi_188671840
Wit-Rusland nu. Geen reet te doen :-D
Eens en nooit weer.
pi_188680191
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2019 17:36 schreef Hi_flyer het volgende:
Wit-Rusland nu. Geen reet te doen :-D
Eens en nooit weer.
Haha bedankt voor je verslag! Waarom viel het tegen? Ik heb persoonlijk ook niet zoveel met trips die kant op hoor. Ben weleens naar Estland gereden maar vond het ook behoorlijk saai qua landschap. Wit-Rusland ben ik nog nooit geweest.
pi_188683540
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2019 12:46 schreef Stevenzenl het volgende:

[..]

Ik ben in Juli 2 weken wezen roadtrippen door Noorwegen! Perfect weer gehad(eerste 2 dagen bewolkt, verder alleen maar zon). Prachtig land man! Vermaak je wat!

Ik heb er een dronevideo gemaakt;

Holy shit, nu wil ik naar Noorwegen!
Uitvinder van de biersmiley.
pi_188743509
Afgelopen vrijdag mijn 'roadtrip' gehad. Smorgens om 4.30 uur vertrokken met vrouwlief en kinderen vanaf Desenzano(Italië), savonds om 22.00 uur thuis (Amersfoort). Zelf alles gereden. Veel file gehad in Duitsland. Na 17 uur was ik er wel weer ff klaar mee vrijdag avond 😋
pi_188762654
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2019 12:46 schreef Stevenzenl het volgende:

[..]

Ik ben in Juli 2 weken wezen roadtrippen door Noorwegen! Perfect weer gehad(eerste 2 dagen bewolkt, verder alleen maar zon). Prachtig land man! Vermaak je wat!

Ik heb er een dronevideo gemaakt;

Prachtig land is het toch! Volgende zomer gaan we misschien ook maar eens daar heen (winter 2018 naar de Noordkaap gereden, was ook al super).

quote:
0s.gif Op zondag 1 september 2019 20:34 schreef hvan het volgende:
Afgelopen vrijdag mijn 'roadtrip' gehad. Smorgens om 4.30 uur vertrokken met vrouwlief en kinderen vanaf Desenzano(Italië), savonds om 22.00 uur thuis (Amersfoort). Zelf alles gereden. Veel file gehad in Duitsland. Na 17 uur was ik er wel weer ff klaar mee vrijdag avond 😋
Het gaat er hier meer om de reis zelf dan de bestemming :P Zo een kmvreettrip is niet echt een road trip nee.
pi_189216903
Ik heb uiteindelijk wel besloten om weg te gaan. Mijn bedoeling was eigenlijk om (om te beginnen) naar de Spaanse Pyreneeën te gaan, maar inmiddels ben ik 12 dagen onderweg en zit ik nog in Frankrijk :P Ten zuiden van Carcassonne, dus niet zo ver van wat ik eerst gepland heb, maar steeds als ik de reisgids van de Languedoc opensla vind ik wel weer iets anders interessants om te bekijken :Y

Desalniettemin; wel inmiddels 3.000 km erop zitten. Hooguit 750 daarvan zijn auto(snel)weg, de rest allemaal b-wegen/bergwegen. O.a. via de Vogezen naar Innertkirchen (Zwitserland), en dan via o.a. de Grimselpas naar Grenoble. En vanaf Montpellier zo'n beetje kris-kras door de regio elke weg gehad die niet met een A begint... De 205 heeft het dus nog aardig voor z'n kiezen gehad tot nu toe :Y)

En ik heb m'n Frans wat op kunnen krikken met 'le radiateur de chauffage fuit' :+ Oftewel: 2 daagjes vertraging opgelopen in Quillan omdat ik moest wachten totdat er een kachelradiateur binnen was en zodat ik die lekker uitgebreid op de camping kon staan vervangen (halve dashboard er voor uit moeten halen _O- ). Dat leek mij verstandiger dan om de 300km een liter water in het koelsysteem te gooien, dat daarna toch alleen maar weer in de vloerbekleding eindigde...
  Moderator zaterdag 24 december 2022 @ 01:03:27 #75
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_207209176
Zo, dit topic maar eens even een kick geven :)
Kwam toch best gunstig uit met hoeveel vrije uren ik nog over heb van dit jaar. En van vorig jaar, want ik dacht dat ik die dit jaar heb opgemaakt. Hoe dan ook, ik kan eens gaan denken over wat ik wil.

Wat raden jullie aan? Lange stukken rijden en dan twee dagen op een plek of elke dag een stukje waardoor je elke dag ergens anders bent.


Waar ik nu aan dacht:
Etappe 1: huis-Binz 600km
Beetje aan de kust kijken, plus dat enorme nazi Hotel op Rügen lijkt me gaaf om te zien.

Etappe 2: Binz-Gdansk 620km
Vooral tussenstop op weg naar Vilnius.

Etappe 3: Gdansk-Vilnius 560km
Die route loopt wel heel dicht langs Kalingrad en de grensovergang lijkt een soort drielandenpunt. Anders 600km. In Litouwen wil ik verder wat gaan rondrijden. Heb daar een aantal vrienden en ik vind het een mooi land, dus dit deel van de trip is geen discussie over mogelijk.

Etappe 4: Vilnius-Krakow 760km
Krakow moet mooi zijn, stad bekijken en Auschwitz bezoeken.

Etappe 5: Krakow-Leipzig 630km
Sowieso wat wandelen in Sächsische Schweiz.

Etappe 6: Leipzig-huis 530km
Gas op de krukas, in een streep door.

Terwijl ik dit typ bedenk ik me dat er vanaf Klaipeda (Litouwen) een aantal veerboten gaan. Vilnius-Krakow is wel een lang stuk... Die misschien terug met de boot.
Kranplätze müssen verdichtet sein
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')