abonnement Unibet Coolblue
  zondag 5 mei 2019 @ 20:55:15 #81
484212 Five4Nine
Ik probeer op tijd te zijn.
pi_186636686
Mr. Church (2016) - IMDb



Zoals in deze film heb ik Eddie Murphy nog nooit gezien. Iedereen acteert hier trouwens zeer goed, vooral ook Britt Robertson en Natascha McElhone die ik beide voorheen nog niet kende. Dit is zo een triest verhaal wat toch ook weer met enige humor gebracht wordt ook al heeft de drama de overhand. Voor mij is het echt zeldzaam als ik met tranen in mijn ogen naar een film zit te kijken maar dat gebeurde hier toch echt een aantal keer. Dit is vooral een erg mooie film met ook humor maar ook keiharde realiteit.

[ Bericht 2% gewijzigd door Five4Nine op 05-05-2019 21:04:22 ]
  Moderator zondag 5 mei 2019 @ 21:04:21 #82
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_186636886
quote:
0s.gif Op zondag 5 mei 2019 20:55 schreef Five4Nine het volgende:
Mr. Church (2016) - IMDb

[ afbeelding ]

Zoals in deze film heb ik Eddie Murphy nog nooit gezien. Dit is zo een triest verhaal wat toch ook weer met enige humor gebracht wordt ook al heeft de drama de overhand. Voor mij is het echt zeldzaam als ik met tranen in mijn ogen naar een film zit te kijken maar dat gebeurde hier toch echt een aantal keer. Dit is vooral een erg mooie film met ook humor maar ook keiharde realiteit.
Typisch: die film krijgt ook goede kritieken, maar ik had er tot 5 minuten geleden nog nooit van gehoord.
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
  zondag 5 mei 2019 @ 21:05:54 #83
484212 Five4Nine
Ik probeer op tijd te zijn.
pi_186636922
quote:
0s.gif Op zondag 5 mei 2019 21:04 schreef Mike het volgende:

[..]

Typisch: die film krijgt ook goede kritieken, maar ik had er tot 5 minuten geleden nog nooit van gehoord.
Absoluut het zien waard. Terwijl jij op mij reageert heb ik mijn post een beetje aangepast. Want niet alleen Eddy Murphy is erg goed in die film, ook de andere actrices vooral.
  Moderator zondag 5 mei 2019 @ 21:19:31 #84
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_186637298
quote:
0s.gif Op zondag 5 mei 2019 21:05 schreef Five4Nine het volgende:

[..]

Absoluut het zien waard. Terwijl jij op mij reageert heb ik mijn post een beetje aangepast. Want niet alleen Eddy Murphy is erg goed in die film, ook de andere actrices vooral.
Klinkt goed, ik ga 'm zeker nog even opzoeken dan!
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
  maandag 6 mei 2019 @ 20:29:17 #85
484212 Five4Nine
Ik probeer op tijd te zijn.
pi_186656516
Iron Sky: The Coming Race (2019) - IMDb



Deze film is geweldig als je echt totale onzin leuk kan vinden. Dit gaat echt helemaal nergens over. Deel 1 was al belachelijk maar dit slaat echt helemaal nergens op. Normaal ben ik geen fan van dit soort films maar omdat het, en zulke mooie special effects heeft, en omdat er toch echt goede grappen voorbij komen heb ik hem eigenlijk met gemak afgekeken.
Dit is wel een film die totaal niet vergelijken is met wat ik als laatste paar films gepost heb. Ik vind ook dat deze film geen 5.4 verdient op IMDB.com. Ik geef hem zeker een 7 omdat het gewoon geniaal is in zijn genre. Er zitten gewoon echt goede grappen in als je ze begrijpt. Want ik kan het mij dan weer voorstellen dat niet iedereen iedere grap begrijpt, wellicht heb ik er ook wat gemist.

Kleine spoiler:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 2% gewijzigd door Five4Nine op 06-05-2019 20:54:40 ]
pi_186657030
Wist niet dat hij al uit was :)
Alex Pastoor:
"Een uitslag is altijd terecht, of het nou verdiend is of onverdiend"
Martin Verkerk:
''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''
  dinsdag 7 mei 2019 @ 14:35:22 #87
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_186672068
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2019 20:44 schreef Tim86 het volgende:
Wist niet dat hij al uit was :)
13 juni in de bios.

Backers krijgen hem thuisgestuurd. Heeft wel twee jaar langer dan verwacht geduurd. Ik kijk er naar uit.
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
  vrijdag 10 mei 2019 @ 10:44:17 #88
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_186740141
Under the silver lake



Een beetje vreemde nietsnut krijgt crush op meisje in zijn wooncomplex, waarna t meisje verdwijnt. Hij gaat op zoek en komt via de ene vreemde clue naar de andere terecht in een mysterieuze quest.

Heel erg veel meer is er niet over t plot te zeggen, aangezien t super vaag blijft. Het is een beetje Mulholland Drive meets Springbreakers of Mean Girls qua vibe. Het mysterieuze van Mulholland gecombineerd met t zonnige felle van LA. Heel vaag. Bij vlagen heel grappig. Absurd. Maar net als Mulholland denk je achteraf: Uh, waar ging dit nu heen? Soms kan ik daar goed tegen en doet me dat meteen googlen naar clues. Soms is t ook puur vaag om t vaag zijn, en dat kan ik iets minder goed hebben.

Ik weet nog niet waar ik deze moet plaatsen.
Entertaining is ie wel. Maar ja... vaag, heel heel vaag.

IMDB 6.4
Ik 7.0
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
  zaterdag 11 mei 2019 @ 08:30:16 #89
57340 dabadbass
@Whitehouse.gov
pi_186758511
Baby Driver

IMDB 7.6/10
After being coerced into working for a crime boss, a young getaway driver finds himself taking part in a heist doomed to fail.

Ik: 7/10
Volgens de Netflix omschrijving heeft de regisseur er 2 jaar over gedaan om de bijbehorende muziek te matchen bij de scenes.
Beats die tegelijkertijd met kogelschoten klinken.
Wel aardig maar de muziek (meestal funk en disco) is gewoon niet zo mijn ding. Meestal vond ik de muziek maar in de weg zitten en niet complementair zoals die van Ennio Moricone bij de Tarantino films.
"Niets smeedt twee mensen zo aaneen als kwaadspreken over een derde"
  zaterdag 11 mei 2019 @ 17:41:30 #90
466657 EasyLife
Live Cheap, Live Easy
pi_186768120
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 mei 2019 10:44 schreef Ang3l het volgende:
Under the silver lake

[ afbeelding ]

Een beetje vreemde nietsnut krijgt crush op meisje in zijn wooncomplex, waarna t meisje verdwijnt. Hij gaat op zoek en komt via de ene vreemde clue naar de andere terecht in een mysterieuze quest.

Heel erg veel meer is er niet over t plot te zeggen, aangezien t super vaag blijft. Het is een beetje Mulholland Drive meets Springbreakers of Mean Girls qua vibe. Het mysterieuze van Mulholland gecombineerd met t zonnige felle van LA. Heel vaag. Bij vlagen heel grappig. Absurd. Maar net als Mulholland denk je achteraf: Uh, waar ging dit nu heen? Soms kan ik daar goed tegen en doet me dat meteen googlen naar clues. Soms is t ook puur vaag om t vaag zijn, en dat kan ik iets minder goed hebben.

Ik weet nog niet waar ik deze moet plaatsen.
Entertaining is ie wel. Maar ja... vaag, heel heel vaag.

IMDB 6.4
Ik 7.0
Ik dacht ohja die was vet, maar als ik IMDb terug kijk heb ik hem een 5 gegeven, was denk ik te vaag.
  zaterdag 11 mei 2019 @ 23:02:10 #91
233102 cherrycoke
Burdened with glorious purpose
pi_186775553
Liu lang di qiu

the wandring earth



Tis net een b film met Chinese stemmetjes, in de ruimte

zag het op netflix, dus ik dacht waarom ook niet.

imdb 6/10
ik 6/10

best vermakelijk.
"Been A Long Journey For You, Hasn't It? Lot Of Running, Lot Of Pain. And You, You're A Flea On The Back Of A Dragon In For One Hell Of A Ride, But You Did Manage To Hang On. I Guess That Counts For Something."
  maandag 13 mei 2019 @ 10:17:50 #92
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_186802926
Detective Pokemon



Als Pokemon Go speler moest ik deze natuurlij wel gaan kijken. Met 2 kids erbij, gelukkig wel de OV in t Engels.

Het is een beetje Deadpool voor kinderen, met genoeg grove humor voor volwassenen (die kids waarschijnlijk toch niet snappen). T is erg leuk de Pokemon tot "leven" te zien komen in "echte" versies. Ziet er erg schattig en schitterend uit. Het verhaal verhaal is niet wereldschokkend, maar wel prima. Ryan Reynolds als Pikachu is hilarisch (steelt echt de show en zijn stempel is er zeer goed op te voelen qua humor) en de hoofdrolspeler (Justice Smith, ook van The Get Down) doet t zeer goed. Vrouwelijke hoofdrolspeelster daarentegen is uitermaaaaate belabbedr qua acteren.

Al met al zeer vermakelijk.

IMDB = 7.1/10
Ik = 8.0/10
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
  Moderator maandag 13 mei 2019 @ 10:21:33 #93
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_186802972
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 april 2019 21:00 schreef danos het volgende:

[..]

Als je nog puf hebt, kijk de britse versie dan eens:
Swimming with Men (2018) - IMDb

Vond ik beter, Britse humor +1000
Ik vond de franse beter, op een of andere manier vind ik die franse een stuk cynischer en had ik daarbij net iets vaker een hardop lach moment. Dat maakt de engelse niet persee minder maar wel anders. Grote verschillen zijn er in de opzet van de swimclub, ik vond bij de engelse ook het "silent bob" karakter nogal vergezocht terwijl de franse immigrant beter leek te kloppen. Miisschien komt het ook gewoon door welke je eerder zag. De engelse voelt vergeleken bij de franse ook nogal leeg.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator maandag 13 mei 2019 @ 10:22:52 #94
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_186802985
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 mei 2019 10:44 schreef Ang3l het volgende:
Het mysterieuze van Mulholland gecombineerd met t zonnige felle van LA.
:D want mullholland drive is niet in LA :? ;)

Hij haalt het niet bij mullholland drive trouwens, maar wel een boeiende film noir inderdaad dat under the silver lake
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  maandag 13 mei 2019 @ 20:04:17 #95
484212 Five4Nine
Ik probeer op tijd te zijn.
pi_186814251
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 mei 2019 10:44 schreef Ang3l het volgende:
Under the silver lake

[ afbeelding ]

Een beetje vreemde nietsnut krijgt crush op meisje in zijn wooncomplex, waarna t meisje verdwijnt. Hij gaat op zoek en komt via de ene vreemde clue naar de andere terecht in een mysterieuze quest.

Heel erg veel meer is er niet over t plot te zeggen, aangezien t super vaag blijft. Het is een beetje Mulholland Drive meets Springbreakers of Mean Girls qua vibe. Het mysterieuze van Mulholland gecombineerd met t zonnige felle van LA. Heel vaag. Bij vlagen heel grappig. Absurd. Maar net als Mulholland denk je achteraf: Uh, waar ging dit nu heen? Soms kan ik daar goed tegen en doet me dat meteen googlen naar clues. Soms is t ook puur vaag om t vaag zijn, en dat kan ik iets minder goed hebben.

Ik weet nog niet waar ik deze moet plaatsen.
Entertaining is ie wel. Maar ja... vaag, heel heel vaag.

IMDB 6.4
Ik 7.0
Die is tof! :)

Een beetje vreemd maar wel lekker kan ik die onder indelen.

quote:
6s.gif Op zaterdag 11 mei 2019 08:30 schreef dabadbass het volgende:
Baby Driver

IMDB 7.6/10
After being coerced into working for a crime boss, a young getaway driver finds himself taking part in a heist doomed to fail.

Ik: 7/10
Volgens de Netflix omschrijving heeft de regisseur er 2 jaar over gedaan om de bijbehorende muziek te matchen bij de scenes.
Beats die tegelijkertijd met kogelschoten klinken.
Wel aardig maar de muziek (meestal funk en disco) is gewoon niet zo mijn ding. Meestal vond ik de muziek maar in de weg zitten en niet complementair zoals die van Ennio Moricone bij de Tarantino films.
[ afbeelding ]

Ook Babydriver vond ik goed!

Ik ben nu een film aan het kijken waarbij ik nu al na 20 minuten een aantal keer hard op heb moeten lachen. En dat gebeurt mij niet vaak. Ik ga straks een review schrijven.
  maandag 13 mei 2019 @ 21:41:28 #96
484212 Five4Nine
Ik probeer op tijd te zijn.
pi_186817744
Scott Pilgrim vs. the World (2010) - IMDb



Dit was echt over de top maar omdat ik zo hard moest lachen zo nu en dan is dit voor mij echt een geslaagde film. Wat een humor en wat een ontzettend vreemd verhaal. Maar die 2 dingen samen maken deze film compleet. Hoe iedere scene overloopt naar de andere scene vond ik ook echt goed gedaan. Dat bracht vooral snelheid in deze film die het eigenlijk van zichzelf ook al heeft. Ik vond dit gewoon echt geweldig maar je moet hier wel van houden.

Ook moet ik nog een compliment geven naar de soundtrack en jaren 90 toe. Lekkere punk muziek komt er voorbij en jaren 90 games. Aangezien ik uit die tijd kom qua tiener jaren sprak mij dat ook aan.
  vrijdag 17 mei 2019 @ 19:05:53 #97
484212 Five4Nine
Ik probeer op tijd te zijn.
pi_186912415
The Professor (2018) - IMDb



Ja hoor, dit is mij er weer 1. Een ontzettend triest verhaal met ongelooflijk goede humor. Ik had soms de tranen in mijn ogen staan en dat was niet alleen omdat het een triest verhaal is maar ook zeker om de erg goede droge en zwarte humor. En Johnny Depp laat zich hier echt even van een totaal andere kant zien die ik niet van hem gewend ben. Dat doet hij echt heel goed.

Ik geef deze een 8.5

[ Bericht 0% gewijzigd door Five4Nine op 17-05-2019 19:38:46 ]
  zaterdag 18 mei 2019 @ 21:19:56 #98
484212 Five4Nine
Ik probeer op tijd te zijn.
pi_186936238
Silver Linings Playbook (2012) - IMDb



Erg goed ook weer. Ook weer in een zelfde stijl als veel films die ik hier post. Alhoewel het komische hier wel het drama overstemd. En wat een cast: Bradley Cooper, Jennifer Lawrence, Robert De Niro en Chris Tucker.

Ik geef hem een 8.
pi_186956550
Panic Room
Escape Room

Het zag er in de trailer niet uit als een B-film met handycam-werk. Dus dat scheelde. Ik had een nacht doorgehaald en deze film uit verveling gekeken. Het is zeker niet slecht gedaan. Deborah Ann Wohl heeft een kleine (maar geen lead) role.

Goede 7

[ Bericht 3% gewijzigd door Zomaar-een-Chinees op 19-05-2019 14:11:53 ]
  maandag 20 mei 2019 @ 11:31:53 #100
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_186980733
Border (Grans, met van die mooie puntjes op de a :P )



A customs officer who can smell fear develops an unusual attraction to a strange traveler while aiding a police investigation which will call into question her entire existence.

Jeetje. Wat een bizarre film. Ik wilde hem al een tijd zien, en was te laat in de bios helaas. Gisteren thuis gekeken en ben blij dat ik niet te veel van de film af wist vooraf (zelfs niet van het boek/schrijver). Daardoor bleef hij wonderlijk. Een bepaalde keuze (afwijking tov boek ook blijkbaar) snap ik niet helemaal. Voegde niet direct iets toe (het onderwerp) en voelde een beetje als shock-value. Maar over het algemeen een mooi verhaal over het vinden van je eigen ik en doen wat jij vind dat goed is. Over buitenbeentjes in de maatschappij. Op een bizarre manier.

IMDB: 7.5
Ik: 8
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
pi_186980804
quote:
0s.gif Op maandag 20 mei 2019 11:31 schreef Ang3l het volgende:
Border (Grans, met van die mooie puntjes op de a :P )

[ afbeelding ]

A customs officer who can smell fear develops an unusual attraction to a strange traveler while aiding a police investigation which will call into question her entire existence.

Jeetje. Wat een bizarre film. Ik wilde hem al een tijd zien, en was te laat in de bios helaas. Gisteren thuis gekeken en ben blij dat ik niet te veel van de film af wist vooraf (zelfs niet van het boek/schrijver). Daardoor bleef hij wonderlijk. Een bepaalde keuze (afwijking tov boek ook blijkbaar) snap ik niet helemaal. Voegde niet direct iets toe (het onderwerp) en voelde een beetje als shock-value. Maar over het algemeen een mooi verhaal over het vinden van je eigen ik en doen wat jij vind dat goed is. Over buitenbeentjes in de maatschappij. Op een bizarre manier.

IMDB: 7.5
Ik: 8
Ja die is mooi
En je moet inderdaad eigenlijk niets van te voren weten :)
  Moderator maandag 20 mei 2019 @ 11:52:51 #102
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_186981072
Free solo



Een documentaire over een klimmer die el capitan (een berg in yosemite) wil bedwingen alleen en zonder touwen. Erg leuke docu die gelukkig nooit vervelend amerikaans/discovery achtig wordt. Mede ook door de klimmer zelf die nogal wat autistische trekjes vertoont en zelf zijn prestaties ook nooit groter maakt dan ze zijn. Eigenlijk is het ook vooral een kijkje in zijn levenswereld, hoe hij omgaat met mensen (vooral zijn vriendin). Ik heb deze film gezien in een park op een groot buitenbioscoop scherm daardoor kwam de diepte in de film erg goed over en hou je af en toe je hart vast. Ook mooi om te zien dat zijn vrienden die de film maakten op sommige momenten gewoon niet durfden te kijken... Erg mooie docu.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  maandag 20 mei 2019 @ 23:21:57 #103
429602 julius123
julius123
pi_186994869
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 mei 2019 19:05 schreef Five4Nine het volgende:
The Professor (2018) - IMDb

[ afbeelding ]

Ja hoor, dit is mij er weer 1. Een ontzettend triest verhaal met ongelooflijk goede humor. Ik had soms de tranen in mijn ogen staan en dat was niet alleen omdat het een triest verhaal is maar ook zeker om de erg goede droge en zwarte humor. En Johnny Depp laat zich hier echt even van een totaal andere kant zien die ik niet van hem gewend ben. Dat doet hij echt heel goed.

Ik geef deze een 8.5
Erg goede film inderdaad, Depp speelt ook echt erg goed. Ik heb ook zitten janken en keihard zitten lachen.
pi_187006641
quote:
0s.gif Op maandag 20 mei 2019 11:31 schreef Ang3l het volgende:
Border (Grans, met van die mooie puntjes op de a :P )

[ afbeelding ]

A customs officer who can smell fear develops an unusual attraction to a strange traveler while aiding a police investigation which will call into question her entire existence.

Jeetje. Wat een bizarre film. Ik wilde hem al een tijd zien, en was te laat in de bios helaas. Gisteren thuis gekeken en ben blij dat ik niet te veel van de film af wist vooraf (zelfs niet van het boek/schrijver). Daardoor bleef hij wonderlijk. Een bepaalde keuze (afwijking tov boek ook blijkbaar) snap ik niet helemaal. Voegde niet direct iets toe (het onderwerp) en voelde een beetje als shock-value. Maar over het algemeen een mooi verhaal over het vinden van je eigen ik en doen wat jij vind dat goed is. Over buitenbeentjes in de maatschappij. Op een bizarre manier.

IMDB: 7.5
Ik: 8
WTF heb ik gekeken echt !!!! Lol ik hou wel van vreemde films maar dit was te byzar voor woorden. Ik weet ook niet wat ik er verder over moet zeggen. Nou één dingetje wel als ik in de spiegel kijk denk ach zeur niet zo :D
NMNS: Taart Soury is geen probleem, die leg ik wel ergens vast in een keuken met wat rookgerei.
Muizen? Kleine harige opdonders met een kaas fixatie., en Lucie Ball die gillend op een tafel staat in een oudbollige tv serie. En een vaste PI is KUT !!!! NIET doen
pi_187006873
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 mei 2019 17:33 schreef Soury het volgende:

[..]

WTF heb ik gekeken echt !!!! Lol ik hou wel van vreemde films maar dit was te byzar voor woorden. Ik weet ook niet wat ik er verder over moet zeggen. Nou één dingetje wel als ik in de spiegel kijk denk ach zeur niet zo :D
ik heb hem ook een jaar geleden in de bios gezien, bizar! WTF! momentjes aanrader :D
pi_187006892
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 mei 2019 17:44 schreef Karzai het volgende:

[..]

ik heb hem ook een jaar geleden in de bios gezien, bizar! WTF! momentjes aanrader :D
Uitleggen is niet aan de orde
NMNS: Taart Soury is geen probleem, die leg ik wel ergens vast in een keuken met wat rookgerei.
Muizen? Kleine harige opdonders met een kaas fixatie., en Lucie Ball die gillend op een tafel staat in een oudbollige tv serie. En een vaste PI is KUT !!!! NIET doen
  dinsdag 21 mei 2019 @ 21:40:48 #107
466657 EasyLife
Live Cheap, Live Easy
pi_187012502
Dus grens en de professor staan op mn lijstje.
  woensdag 22 mei 2019 @ 03:37:57 #108
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_187016258
Kon de Professor niet vinden op Netflix en ik geloof niet dat Gräns iets voor mijn vrouw is, dus maar even eentje uit den ouden doos gekeken:



Degelijk spel van Douglas, Paltrow doet gewoon Paltrow maar Morgensen verraste me, vooral door zijn jonge uiterlijk :D Maar goed, de film is dan ook uit 1998, duidelijk te zien. Was enigszins voorspelbaar, maar zaten ook leuke plottwists in. Zou trouwens zweren dat ik hem al eens had gezien, maar kon me slechts 1 scene herinneren.

IMDB:6,5
flipsen: 7
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_187016279
The Invisible guest.

***** IMO
pi_187016294
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 mei 2019 17:33 schreef Soury het volgende:

[..]

WTF heb ik gekeken echt !!!! Lol ik hou wel van vreemde films maar dit was te byzar voor woorden. Ik weet ook niet wat ik er verder over moet zeggen. Nou één dingetje wel als ik in de spiegel kijk denk ach zeur niet zo :D
Bizar.
  woensdag 22 mei 2019 @ 05:03:50 #111
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_187016383
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2019 03:56 schreef Za het volgende:
The Invisible guest.

***** IMO
Ah Contratiempo, goeie film inderdaad.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_187016592
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2019 03:56 schreef Za het volgende:
The Invisible guest.

***** IMO
Goeie, uitgebreide review! Ben meteen enthousiast door je verhaal!
  woensdag 22 mei 2019 @ 06:27:04 #113
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_187016628
quote:
1s.gif Op woensdag 22 mei 2019 06:18 schreef JayHovah het volgende:

[..]

Goeie, uitgebreide review! Ben meteen enthousiast door je verhaal!
Aangezien ik de film ook gezien heb zal ik het wat uitbreiden.

Contratiempo / The Invisible guest

Een man wordt wakker in een hotelkamer naast zijn dode minnares en wordt aangeklaagd voor moord. Samen met een topadvocate poogt hij uit te vinden wat er precies gebeurt is.

Ik hou het op 8/10.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_187019852
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2019 09:20 schreef EasyLife het volgende:

[..]

Ook gezien, op enkele na allemaal geniale eps en geweldige graphics (al zijn sommige ook met echte acteurs, maar sommige afleveringen ook CG en dat zie je amper). De "cartoonish" eps zijn ook tof. Gewoon kijken dus.

9/10.
Ook gezien een tijdje geleden. Als tv series ook genoemd mogen worden. Ik heb net seizoen 1 van Ozark gezien.
Ik geef Ozark een 8
  vrijdag 24 mei 2019 @ 10:10:25 #115
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_187060253
Victoria

Even herkeken, met vrienden.



Spaans meisje komt in Berlijn groep jongens tegen tijdens het uitgaan en haakt bij ze aan. Van het een, komt t aner (beter er weinig vanaf te weten).

De hele film is in 1 doorlopend shot opgenomen (2 uur lang). Wat al ooit gedaan is in Russian Arc, maar hier gaat t ook nog over meerdere lokaties in de stad. Een logistieke hel lijkt me, maar het realtime effect doet wonderen voor de spanning en beklemming en de paniek uiteindelijk. Heel knap gedaan.

IMDB: 7.7
Ik: 8.0
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
pi_187060384
Ozark (seizoen 2)

Goede serie. Nooit eerder gehoord van Jason Bateman overigens (acteur, schrijver en regiseur in deze serie). Maar het schijnt een hit te zijn. Achja.

8
  vrijdag 24 mei 2019 @ 15:55:36 #117
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_187065283
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2019 10:18 schreef Zomaar-een-Chinees het volgende:
Ozark (seizoen 2)

Goede serie. Nooit eerder gehoord van Jason Bateman overigens (acteur, schrijver en regiseur in deze serie). Maar het schijnt een hit te zijn. Achja.

8
Bateman niet kennen :?
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
  Redactie Games vrijdag 24 mei 2019 @ 23:17:40 #118
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_187072931
quote:
2s.gif Op maandag 29 april 2019 21:30 schreef Bosbeetle het volgende:
Green Book

[ afbeelding ]

Vermakelijk waargebeurd verhaal dat zich afspeelt in de jaren 60 over een italiaanse simpele ziel die houd van bullshitten, die een dr. shirley een afro amerikaanse upper class jazz pianist. Tijdens de roadtrip gedurende de tour down south leren ze elkaar steeds beter kennen. Dr. shirley probeert de italiaan een beetje van zijn upperclass mee te geven, terwijl de italiaan "tony lip" probeert te begrijpen hoe hij werkt. Erg vermakelijke film die een kijkje geeft in het leven van een donkere man in de begin jaren 60 in amerika, en tevens een inkijkje in (voor)oordelen...
Ook gezien, vond em leuk, mooi, pakkend. De relatie tussen die twee is mooi neergezet. wmb wel die oscars waard.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
How do you get precisely 4 Gallons of water with a 3 Gallon and 5 Gallon Can...
  zaterdag 25 mei 2019 @ 22:06:13 #119
484212 Five4Nine
Ik probeer op tijd te zijn.
pi_187088237
Trick 'r Treat (2007) - IMDb



Ik ben niet zo een fan van horror films omdat het vaak gewoon slecht is. Deze film is ook slecht maar dan op een goede manier. Ik had geen idee wat er gaande was de eerste 45 minuten en eigenlijk aan het einde nog steeds niet helemaal. Toch keek ik hem aan 1 stuk door af en dat zegt wel wat aangezien ik een film na 5 minuten al gerust afzet als het mij niets interesseert. Uiteindelijk zit de film toch best slim in elkaar omdat ik in de maling werd genomen wat de tijd betrof.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_187093012
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2019 10:18 schreef Zomaar-een-Chinees het volgende:
Ozark (seizoen 2)

Goede serie. Nooit eerder gehoord van Jason Bateman overigens (acteur, schrijver en regiseur in deze serie). Maar het schijnt een hit te zijn. Achja.

8
Hij is oa van Arrested Development <3
"Pools are perfect for holding water"
pi_187108800
quote:
0s.gif Op zondag 26 mei 2019 03:29 schreef probeer het volgende:

[..]

Hij is oa van Arrested Development <3
Her?
You're Fucking Out, I'm Fucking In
  Moderator maandag 27 mei 2019 @ 11:02:45 #122
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_187112168
Notti Magiche



Vorige week weer naar de immer chaotisch verlopende Italiaanse filmavond gegaan. Deze keer naar de film Notti Magiche van Paolo Virzi (o.a. van The Leisure Seeker met Donald Sutherland en Helen Mirren).

quote:
A renowned film producer is found dead in the river Tiber. The main suspects are three young aspiring screenwriters. In the course of one night in the police station, they go through their tumultuous, emotional and ironic journey in the streets of Rome, in the final throes of the glorious era of the great Italian cinema.
Tja, het is een soort aanklacht tegen de Italiaanse filmindustrie met af en toe een grappig moment die zich afspeelt in 1990 tegen de achtergrond van het WK voetbal.
De oudere garde uit de Italiaanse filmwereld omringt zich met jonge ambitieuze mensen die er langzaam achter komen dat hun jonge originele ideeën niets waard zijn en dat de oudere garde weinig voorstelt. Misschien leuk voor de liefhebbers van Italiaanse filmgeschiedenis, maar wat mij betreft een weinig memorabele film. Vanaf donderdag te zien in enkele bioscopen.

IMDB: 6,3/10
Ik: 6/10
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  maandag 27 mei 2019 @ 11:06:06 #123
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_187112208
The Silence



When the world is under attack from terrifying creatures who hunt their human prey by sound, 16-year old Ally Andrews (Kiernan Shipka), who lost her hearing at 13, and her family seek refuge in a remote haven.

Dear God, Stanley! Wat doe je in deze absolute bagger? Was t gewoon een paycheckje tussendoor of zo? Ten eerste qua verhaal (wezens, geluid, doof meisje, familie op de vlucht) een kopie van A Quiet place, maar dan vele malen slechter (ok, gebaseerd op een boek, dus niet op a quiet place zelf). Ten tweede bordkartonnen karakters zonder echte achtergrond, dus totaal geen binding. Domme keuzes van karakters, aan t einde nog extra karakters er in gegooid die kant noch wal raken. Beesten die totaal niet eng zijn en de ene keer simpel te verslaan zijn en de volgende scene ineens super gevaarlijk. Etc etc etc.

Wat een draak van een film.

IMDB: 5.2
Ik: 3.5
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
  Moderator maandag 27 mei 2019 @ 11:28:58 #124
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_187112553
Three Identical Strangers (2018)



quote:
New York, 1980: three complete strangers accidentally discover that they are identical triplets, separated at birth. The 19-year-olds' joyous reunion catapults them to international fame, but it also unlocks an extraordinary and disturbing secret that goes beyond their own lives - and could transform our understanding of human nature forever.
Goed opgebouwde documentaire. Terecht genomineerd voor een BAFTA. Kan er niet meer over vertellen zonder het verhaal te verklappen. Dus maar gelijk door naar het cijfer.

IMDB: 7,7/10
Ik: 8,4/10
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_187117545
What Happened to Monday (Netflix)


7 identieke zusjes mogen elk maar een dag in de week naar buiten in een post apocalyptische wereld. Vaak mijd ik films met zulke titels. Omdat ze mij doen denken aan domme romantische feministische wijvenfilms met een lesbische protagonist. Maar deze was dus een science fiction dus gaf het een kans. Met William Dafoe en Glenn Close. 7
pi_187160841
Curse of the nun

over een non die na haar overlijden een beetje pissed off is dat ze niet rechtstreeks in de Hemel is belandt...

Geen hoogstaande horror, maar genoeg vermaak durende 90 minuten :P
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_187163876
Geen Film maar een serie, als er een topic is waar ik dat moet posten dan hoor ik
het wel, maar ik kon niet precies vinden waar....

Ik heb het eerste seizoen gezien O+

Geweldige serie :D


Vanavond of morgen of hoe het uit komt ... tweede seizoen... c_/
  † In Memoriam † donderdag 30 mei 2019 @ 10:18:58 #128
368283 ato
pi_187165093
Rocketman is een Brits-Amerikaanse biografische muziekfilm uit 2019 onder regie van Dexter Fletcher. De film is gebaseerd op het leven van de Britse zanger en pianist Elton John. De hoofdrollen worden vertolkt door Taron Egerton, Jamie Bell, Richard Madden en Bryce Dallas Howard.

Reginald Dwight is een talentvolle zanger en pianist. Onder de artiestennaam Elton John groeit hij uit tot een flamboyante wereldster. Ondanks zijn succes en faam worstelt hij ook met depressies, druggebruik en het aanvaarden van zijn seksuele geaardheid.

Wederom een biografie, maar dan over nog een levend iconisch pop idool.

Ik vond het een mooie film, ik moest in het beginnen wennen, dat het ook om een musical achtige film ging.
Maar verhaal wordt goed toegelicht. Elton John heeft ook aardig zich met de film bemoeit.
Goede cast ook.

Ik geef het een 8.

Verschil met Bohamin rapsody was dat er meer op het leven van Elton inging.
Life can be a bitch, so like it..
  donderdag 30 mei 2019 @ 10:24:45 #129
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_187165144
Tinker Tailor Soldier Spy
Verfilming van het gelijknamige boek van John Le Carré uit de Carla Trilogie
Een geweldige cast

Gary Oldman als George Smiley, "Beggarman"
Colin Firth als Bill Haydon, "Tailor"
Tom Hardy als Ricki Tarr
Mark Strong als Jim Prideaux
Ciarán Hinds als Roy Bland, "Soldier"
Benedict Cumberbatch als Peter Guillam
David Dencik als Toby Esterhase, "Poorman"
Simon McBurney als Oliver Lacon
Toby Jones als Percy Alleline, "Tinker"
John Hurt als Control
Kathy Burke als Connie Sachs

George Smiley gaat na het overlijden van Control op zoek naar een mol in de Britse inlichtingendienst (het circus)
Prachtige verfilming die die sfeer van de jaren 70 goed treft. Geen actie maar dialogen, een schaakspel van intriges.
8,5

Aanrader, net zoals Little Drummer Girl en The night manager prachtige miniseries waren ook baserend op Le Carré
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  Overall beste user 2022 donderdag 30 mei 2019 @ 10:48:33 #130
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_187165340
Solo:A starwars adventure


Heerlijk. Perfect popcornvermaak. Een van de betere Starwars films.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  donderdag 30 mei 2019 @ 20:54:41 #131
484212 Five4Nine
Ik probeer op tijd te zijn.
pi_187173578
Captive State (2019) - IMDb



Toen ik een tijdje geleden deze poster zag was ik al verkocht. Dat zegt natuurlijk meestal niets zo een poster maar hierin had ik gelijk. Dit was voor mij een Sci-Fi film op zijn best.
Heerlijk mysterieus, geen overdreven actie, echt goed spannend met een goed verhaal ook en special effects die ook gewoon meer dan prima zijn.
Wat ik ook erg fijn vond was de soundtrack. En de gehele film is met een zoals ik die ken cross-process filter opgenomen. Dat geeft het direct een heel andere sfeer.

Ik geef hem een 8.5
  donderdag 30 mei 2019 @ 21:05:25 #132
484212 Five4Nine
Ik probeer op tijd te zijn.
pi_187173804
quote:
14s.gif Op donderdag 30 mei 2019 05:28 schreef FANN het volgende:
Geen Film maar een serie, als er een topic is waar ik dat moet posten dan hoor ik
het wel, maar ik kon niet precies vinden waar....

Ik heb het eerste seizoen gezien O+

Geweldige serie :D


Vanavond of morgen of hoe het uit komt ... tweede seizoen... c_/
!!

Die heb ik echt vaak aangeraden :) Geweldige serie. Ik ben bijna aan het einde van seizoen 3. Het wordt alleen maar beter. :)

Die film die ik net gezien heb daar speelt 'Norma Bates' Vera Farmiga - IMDb ook in mee. Echt een geweldige actrice.
pi_187175506
Een van de best gemaakte films ooit :

Bram Stoker's Dracula

Met een geweldige Gary Oldman en Anthony Hopkins _O_

Oh ja en Mina en Lucy *; :9~ :9
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_187175517
The Perfection op Netflix. Gare film, die niets toevoegt.
pi_187176246
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2019 22:32 schreef Sunshine1982 het volgende:
The Perfection op Netflix. Gare film, die niets toevoegt.
Wij hadden hem afgezet na een uur (!), een draak van een film
pi_187176269
Vorige week, op Tv gewoon. Toevallig.

Hemel op aarde. Mooigefilmd, muziek van Rowwen Hèze. Lief verhaal. Mooie sfeer.
Whatever...
pi_187178376
quote:
14s.gif Op donderdag 30 mei 2019 21:05 schreef Five4Nine het volgende:

[..]

!!

Die heb ik echt vaak aangeraden :) Geweldige serie. Ik ben bijna aan het einde van seizoen 3. Het wordt alleen maar beter. :)

Die film die ik net gezien heb daar speelt 'Norma Bates' Vera Farmiga - IMDb ook in mee. Echt een geweldige actrice.
Dat klopt die tip had ik van jou :Y ik wist niet dat jij hier ook poste dus misschien
stond er al, ik heb hier niet gelezen in dit topic, ik was het topic kwijt :P

Ik zal die andere film met Vera Farmiga in de gaten houden, maar eerst nog verder met Bates Motel :+
pi_187178741
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2019 23:12 schreef Prego het volgende:

[..]

Wij hadden hem afgezet na een uur (!), een draak van een film
Ik verwachte er heel wat van omdat ik had gelezen dat mensen hem heel eng vonden. Nouja, als je deze film eng vindt, dan weet ik het niet meer :') Eindshot wat gewoon komisch.
  Moderator vrijdag 31 mei 2019 @ 09:58:54 #139
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_187179920
Devil's Pie - D'Angelo



quote:
Devil's Pie - D'Angelo is een intiem, ontroerend en verrassend portret van één van de meest mysterieuze figuren uit de hedendaagse muziekscene: D'Angelo, die met zijn albums Brown Sugar (1995) en Voodoo (2000) een ongeëvenaarde status verwierf binnen de neo-soul movement.

In de documentaire volgt de Nederlandse documentairemaker Carine Bijlsma D'Angelo tijdens de tournee van zijn album Black Messiah. De soulmuzikant ging de jaren ervoor door een moeilijke periode waardoor hij meer dan een decennium uit het publieke oog verdween. In die tijd raakte hij in een spirituele crisis door zijn status als superster, wat zich uitte in meerdere tragedies en keerpunten in zijn leven. Bijlsma duikt in de wereld van de muzieklegende en komt via interviews met D'Angelo, grote namen als Questlove, Pino Palladino, Alan Leeds (voormalig tourmanager van Prince en James Brown) en nog nooit eerder vertoond archiefmateriaal, er langzaam achter wie D'Angelo eigenlijk is. Zij neemt ons mee in zijn innerlijke strijd tussen zijn afkomst uit het arme Virginia, waar hij opgroeide in de kerk van zijn grootouders, de verleidingen van de muziekindustrie en de macht die de muziek met zich mee brengt. Wat volgt is een spiritueel en bijzonder levensverhaal van een muzikaal genie die toevallig ook een wereldster is...
Prima muziekdocumentaire over het mysterie D'Angelo. Had wel wat meer willen weten over de tijd dat hij afwezig was. Het ging nu vooral over de toedracht van zijn afwezigheid en de comebacktour. Goede docu, maar vooral omdat D'Angelo zeer interessant is.

Vroeg me ook de hele film af hoe Carine Bijlsma het voor elkaar heeft gekregen om hem te mogen volgen. Zeer knap gedaan voor een eerste lange docu van haar hand.

IMDB: 8,7/10 (wel van pas 31 stemmen, dus dat vertekent het beeld)
Ik: 8,1/10
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  zaterdag 1 juni 2019 @ 16:47:07 #140
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_187201558
quote:
14s.gif Op vrijdag 31 mei 2019 09:58 schreef UIO_AMS het volgende:
Devil's Pie - D'Angelo

[ afbeelding ]
[..]

Prima muziekdocumentaire over het mysterie D'Angelo. Had wel wat meer willen weten over de tijd dat hij afwezig was. Het ging nu vooral over de toedracht van zijn afwezigheid en de comebacktour. Goede docu, maar vooral omdat D'Angelo zeer interessant is.

Vroeg me ook de hele film af hoe Carine Bijlsma het voor elkaar heeft gekregen om hem te mogen volgen. Zeer knap gedaan voor een eerste lange docu van haar hand.

IMDB: 8,7/10 (wel van pas 31 stemmen, dus dat vertekent het beeld)
Ik: 8,1/10
Vet !
"Vanity, definitely my favorite sin. . . ."
  zaterdag 1 juni 2019 @ 17:31:08 #141
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_187202500
Hij is hier al vaker gereviewd en meestal goed, maar gisteravond Bumblebee gekeken en zowel vrouwlief (40) als ik (45) vonden het, om maar met Bert Visscher te spreken: He-le-maal NIETS. Onbegrijpelijk waar die goede recensies vandaan komen. Ok, ben niet echt een Transformer fan geweest toen dat destijds op Sky Channel was als tekenfilm en heb de films ook geen van allen gezien. Maar door de goede reviews en de trailer toch maar gekeken. Waste of time helaas en ik vond het acteerwerk erg belabberd als ik eerlijk ben. Het enige wat "leuk" was, was de jaren 80 muziek.

IMDB:6.9 (ah, dacht dat het hoger was)
Flipsen: 2,5 (voor de muziek)
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_187205161
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2019 17:31 schreef flipsen het volgende:
Hij is hier al vaker gereviewd en meestal goed, maar gisteravond Bumblebee gekeken en zowel vrouwlief (40) als ik (45) vonden het, om maar met Bert Visscher te spreken: He-le-maal NIETS. Onbegrijpelijk waar die goede recensies vandaan komen. Ok, ben niet echt een Transformer fan geweest toen dat destijds op Sky Channel was als tekenfilm en heb de films ook geen van allen gezien. Maar door de goede reviews en de trailer toch maar gekeken. Waste of time helaas en ik vond het acteerwerk erg belabberd als ik eerlijk ben. Het enige wat "leuk" was, was de jaren 80 muziek.

IMDB:6.9 (ah, dacht dat het hoger was)
Flipsen: 2,5 (voor de muziek)
Ik ben wel een Transformers fan en keek altijd naar Skychannel en Fun Factory. Maar vind deze rl films echt een to-ta-le schande en belediging. Een complot haast.

edit: die filmposter alleen al doet mij wegschrikken. Dat je het nog hebt geprobeerd. Soort van hulde.
  zaterdag 1 juni 2019 @ 20:24:03 #143
466657 EasyLife
Live Cheap, Live Easy
pi_187205869
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2019 17:31 schreef flipsen het volgende:
Hij is hier al vaker gereviewd en meestal goed, maar gisteravond Bumblebee gekeken en zowel vrouwlief (40) als ik (45) vonden het, om maar met Bert Visscher te spreken: He-le-maal NIETS. Onbegrijpelijk waar die goede recensies vandaan komen. Ok, ben niet echt een Transformer fan geweest toen dat destijds op Sky Channel was als tekenfilm en heb de films ook geen van allen gezien. Maar door de goede reviews en de trailer toch maar gekeken. Waste of time helaas en ik vond het acteerwerk erg belabberd als ik eerlijk ben. Het enige wat "leuk" was, was de jaren 80 muziek.

IMDB:6.9 (ah, dacht dat het hoger was)
Flipsen: 2,5 (voor de muziek)
De eerste film was wel leuk toch? Chick, muziek, nostalgie... (ben 37).
  Moderator donderdag 6 juni 2019 @ 10:44:25 #144
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_187286301
Shadow



quote:
De koning van Pei kan het verlies van de stad Jing amper verkroppen, maar hij kent zijn beperkingen. Zijn woede is dan ook groot als zijn belangrijkste generaal de militair aanvoerder van de tegenstander uitdaagt tot een duel. Wat hij niet weet is dat het hier een dubbelganger betreft. De echte generaal is gewond maar bespeelt zijn ‘shadow’ als een marionettenspeler. Op zijn beurt kan deze ijzervreter niet voorkomen dat zijn vrouw valt voor zijn viriele evenbeeld. Lang blijft de frictie onderhuids, maar in het derde bedrijf van dit Shakespeariaanse drama komt het tot een bloederige climax.

Met Hero (2002) blies regisseur Zhang Yimou het wuxia-genre nieuw leven in. Daarna maakte hij nog The House of the Flying Daggers (2004) en Curse of the Golden Flower (2006). Het historische martial arts-drama Shadow is nieuw hoogtepunt. De machtsstrijd en bedrog zijn gedompeld in constante regen en een grauw kleurenpalet waarin zelfs het bloed grijs lijkt.
Shadow is zeker een aardige film, maar bij lange na niet zo visueel overweldigend als bijvoorbeeld Hero en qua verhaal en acteerprestaties niet zo goed als bijvoorbeeld Grouching Tiger, Hidden Dragon. Het greep me allemaal niet echt.

IMDB: 7,0/10
Ik: 6,8/10
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  User die je het meest gemist hebt 2022 donderdag 6 juni 2019 @ 11:42:46 #145
78918 SeLang
Black swans matter
pi_187286938
Arctic (2018)
Een verhaal en thema dat mij aanspreekt, maar ik had meer van deze film verwacht. Scenery is mooi en indrukwekkend en het verhaal is overtuigend en geloofwaardig uitgebeeld. Maar de helft van de film zat ik met gekromde tenen te kijken.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
6.5/10

Edie (2017)
Een dame met een kutleven besluit op hoge leeftijd om toch nog hetgene te verwezenlijken waar zij haar hele leven over had gedroomd: het beklimmen van Suilven (een berg in Schotland). Geen perfecte film maar wel mooie beelden van Schotland en ook ietwat ontroerend. Ik heb hem in één adem uitgekeken.

7.5/10
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_187287620
quote:
7s.gif Op donderdag 6 juni 2019 10:44 schreef UIO_AMS het volgende:
Shadow

[ afbeelding ]
[..]

Shadow is zeker een aardige film, maar bij lange na niet zo visueel overweldigend als bijvoorbeeld Hero en qua verhaal en acteerprestaties niet zo goed als bijvoorbeeld Grouching Tiger, Hidden Dragon. Het greep me allemaal niet echt.

IMDB: 7,0/10
Ik: 6,8/10
Deze staat bii mij nog wel op de planning. Zijn drie bekendste vind ik stuk voor stuk top, vooral Hero en zeker Flying Daggersm
  donderdag 6 juni 2019 @ 12:54:06 #147
27619 victorinox
Big, fuck-off shiny ones
pi_187287830
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2019 11:42 schreef SeLang het volgende:
Arctic (2018)
Een verhaal en thema dat mij aanspreekt, maar ik had meer van deze film verwacht. Scenery is mooi en indrukwekkend en het verhaal is overtuigend en geloofwaardig uitgebeeld. Maar de helft van de film zat ik met gekromde tenen te kijken.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
6.5/10
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
The thoughts of others screech at them like the forced laughs of a billion art house movie patrons.
IMDb Vote History
pi_187288495
Net Godzilla in de bioscoop gezien.

Wat een heerlijke over the top spektakelfilm.

Ben echt met een dikke smile uit de bioscoop gelopen.

There's only one king, Godzilla! _O_
pi_187288774
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2019 13:40 schreef Elzies het volgende:
Net Godzilla in de bioscoop gezien.

Wat een heerlijke over the top spektakelfilm.

Ben echt met een dikke smile uit de bioscoop gelopen.

There's only one king, Godzilla! _O_
Was prima vermaak ja. Die soundtrack was ook lekker, beetje oldschool Japans zoals bij die originele films _O_
Alex Pastoor:
"Een uitslag is altijd terecht, of het nou verdiend is of onverdiend"
Martin Verkerk:
''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''
  Redactie Games donderdag 6 juni 2019 @ 14:06:19 #150
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_187288801
quote:
14s.gif Op vrijdag 31 mei 2019 09:58 schreef UIO_AMS het volgende:
Devil's Pie - D'Angelo

[ afbeelding ]
[..]

Prima muziekdocumentaire over het mysterie D'Angelo. Had wel wat meer willen weten over de tijd dat hij afwezig was. Het ging nu vooral over de toedracht van zijn afwezigheid en de comebacktour. Goede docu, maar vooral omdat D'Angelo zeer interessant is.

Vroeg me ook de hele film af hoe Carine Bijlsma het voor elkaar heeft gekregen om hem te mogen volgen. Zeer knap gedaan voor een eerste lange docu van haar hand.

IMDB: 8,7/10 (wel van pas 31 stemmen, dus dat vertekent het beeld)
Ik: 8,1/10
Grappig, ik keek afgelopen week nog de Netflix film Always Be My Maybe en daar kwamen ook een aantal liedjes van z'n oeuvre erin voor. Kende de artiest eigenlijk niet, maar nadat ik een aantal nummers gehoord, was het oh ja, dat heb ik in de jaren 90' wel eerder gehoord. Toch grappig dat het zo weer voorbij komt.
How do you get precisely 4 Gallons of water with a 3 Gallon and 5 Gallon Can...
  donderdag 6 juni 2019 @ 15:06:10 #151
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_187289423
Maandagavond weer eens naar de bioscoop gegaan, want we hadden "vrij". En aangezien het prijskaartje ook prettig is doordeweeks (2 personen, 2 flesjes frisdrank en een grote emmer popcorn die je mag refillen voor net geen 10 euro) was de keuze snel gemaakt. Of eigenlijk niet, want er draaide niet zoveel soeps hier (meeste films nagesynchroniseerd in het Spaans, of te laat voor ons ivm werk). Maar opeens zie ik, in 1 zaal en alleen die avond:



Trailer bekeken, zag er wel ok uit voor een popcorn-avondje, dus gereserveerd. Viel me wel op dat de zaal al aardig vol zat, we konden ook niet onze favoriete stoelen kiezen. Die namiddag kwam een vriendin van ons nog langs en zei: "John Wick?? Cool! Draait de derde al dan?". En ik moest bekennen dat ik nog nooit van John Wick gehoord had :D

Bon, film gaat dus over John Wick, die boos is. We snapten het in het begin allemaal niet zo, met name over de tokens en één of andere ouderwetse telefooncentrale en bounties, maar dat maakte niet eens zoveel uit voor deze film. Gewoon lekker achterover leunen en kijken hoe ene John Wick er een feestje van maakt om zoveel mogelijk mensen het leven te ontnemen. Halle Barry kwam ook nog langs en we zaten te genieten van de actie met de honden (we runnen zelf een hondenhotel, zijn actief in "behendigheid" en zelf ben ik liefhebber van het trainen van aanvalshonden voor politie ed).

IMDB: 8
flipsen: 8
mevrouw flipsen: 9 (omdat ze de details zo goed vond, zoals steeds moeten herladen van je wapen, iets wat in actiefilms vaak over het hoofd wordt gezien. En natuurlijk voor de hondjes)

Maar goed, nu hadden we deel 3 gezien, maar wisten nog niet waarom het nou allemaal was begonnen. Dus gisteravond Netflix:



Nu zou eindelijk alles duidelijk worden :D Nou, dat niet echt, kennelijk gebeurt er nogal wat in deel 2 wat we nu nog niet gezien hebben. Maar goed, de rode draad van het verhaal wordt wel duidelijk. En waar de haat van John Wick vandaan komt ook :( Lekker veel actie weer, ook in dit eerste deel oog voor detail, zoals NIET ontploffende auto´s als ze van ergens vanaf donderen en veel wapengekletter. Gelukkig weer niet tevéél detail bij die actie waar alle ellende mee begint, daar kan ik nooit zo goed tegen, ook al is het natuurlijk nep.

IMDB: 7,5
Flipsen: 8

Nu kijken of ik deel 2 ergens kan vinden, want die staat (hier?) niet op Netflix.
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
  donderdag 6 juni 2019 @ 15:09:42 #152
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_187289469
En gisteravond na John Wick hadden we nog wel tijd voor een tweede, dus lukraak ergens op geklikt (trailer was wel "ok", hoewel misschien wat kinderlijk?):



Paar kids die de wereld moeten redden van een alien invasion, daar komt het op neer. Rare film, zo slecht als de filmposter ongeveer, maar wat ik me vooral afvraag is waar de maker nou op mikken. Kids waarschijnlijk, hoewel enkele grappen toch echt meer voor volwassenen zijn (en ik zowaar ook moest grinniken). Maar verder gewoon lekker links laten liggen, crap.

IMDB: 5,1
Flipsen: 3
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_187291181
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2019 15:09 schreef flipsen het volgende:
En gisteravond na John Wick hadden we nog wel tijd voor een tweede, dus lukraak ergens op geklikt (trailer was wel "ok", hoewel misschien wat kinderlijk?):

[ afbeelding ]

Paar kids die de wereld moeten redden van een alien invasion, daar komt het op neer. Rare film, zo slecht als de filmposter ongeveer, maar wat ik me vooral afvraag is waar de maker nou op mikken. Kids waarschijnlijk, hoewel enkele grappen toch echt meer voor volwassenen zijn (en ik zowaar ook moest grinniken). Maar verder gewoon lekker links laten liggen, crap.

IMDB: 5,1
Flipsen: 3
mee eens, wat een draak van een film.
en de stereotypes :') tenenkrommend :|W
pi_187297821
Net Saving Private Ryan in pathe gezien. Werd vertoond omdat D-Day 75 jaar geleden was.
Wat een heftige film zeg :{
  donderdag 6 juni 2019 @ 23:04:37 #155
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_187298318
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2019 22:49 schreef wuuht het volgende:
Net Saving Private Ryan in pathe gezien. Werd vertoond omdat D-Day 75 jaar geleden was.
Wat een heftige film zeg :{
Vooral de intro hakt er behoorlijk in. Briljant ( en confronterend ) stukje cinema.
"Now which way do we go?" - Dorothy Gale
pi_187300239
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2019 12:54 schreef victorinox het volgende:

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
  vrijdag 7 juni 2019 @ 01:08:42 #157
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_187300700
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2019 00:15 schreef jeroen25 het volgende:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
_O- _O- _O- ^O^
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
  vrijdag 7 juni 2019 @ 02:29:28 #158
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_187300967
The Name of the Rose (1986)
The Name of the Rose (1986) - IMDb

Een monnik gespeeld door Sean Connery doet onderzoek naar een moord in een afgelegen abdij.
Alhoewel dit niet echt een erg geslaagde interpretatie is van het boek van Eco, is het op zichzelf staand wel een uitstekende film.

9/10
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
  vrijdag 7 juni 2019 @ 07:11:16 #159
277627 Seven.
We are Borg.
pi_187301368
The Tower. Idris Elba, Matthew McConaghey als slechterik en een getalenteerd joch in de hoofdrollen. Goed acteerwerk maar slecht geschreven helaas. Dit resulteert in een hoop gezanik en onnodige dialogen. Special effects ook matig.

Een zesje.
Resistance is futile.
pi_187301395
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2019 17:22 schreef Prego het volgende:

[..]

mee eens, wat een draak van een film.
en de stereotypes :') tenenkrommend :|W
Ik begon me af te vragen of het expres zo slecht was.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')