abonnement Unibet Coolblue
  Moderator dinsdag 12 februari 2019 @ 12:39:06 #26
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_184971131
regen zal in Drenthe geen probleem zijn _O-
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  dinsdag 12 februari 2019 @ 12:41:59 #27
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_184971167
Voor een Drenth is niks een probleem.
Behalve een leeg krat bier.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  dinsdag 12 februari 2019 @ 12:44:16 #28
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_184971195
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2019 12:36 schreef TagForce het volgende:

[..]

Je hoeft alleen naar de afgelopen races met auto's met hoge downforce te kijken en je komt tot de conclusie dat meer bochten meer fun is. Ze kunnen elkaar namelijk niet inhalen, en je hebt een optocht van start tot finish.
Inhalen kan prima hoor. Ook op Assen.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_184971655
quote:
14s.gif Op dinsdag 12 februari 2019 12:44 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Inhalen kan prima hoor. Ook op Assen.
Kijk anders deze even terug:
  dinsdag 12 februari 2019 @ 13:34:06 #30
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_184971776
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2019 13:21 schreef TagForce het volgende:

[..]

Kijk anders deze even terug:
Dat baseren op één race 12 jaar geleden :D! Ik heb genoeg autoraces op Assen gezien. Het kan gewoon. En sowieso is het voor F1 makkelijk om in te halen dan voor deze auto's.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_184972459
quote:
10s.gif Op dinsdag 12 februari 2019 13:34 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Dat baseren op één race 12 jaar geleden :D! Ik heb genoeg autoraces op Assen gezien. Het kan gewoon. En sowieso is het voor F1 makkelijk om in te halen dan voor deze auto's.
:|W Als je niet weet waar je over praat, zeg dan niks.

Je hebt het over de F1... Waar de coureurs al klagen over geen grip als ze meer dan anderhalve seconde achter hun voorligger rijden. En dan zeggen dat ze makkelijker inhalen dan de Champcar van toen. Echt... :')

En ja, het is wel geschikt voor autoraces, als je het over tintops zonder downforce hebt, of Formule Fordjes zonder vleugels. Maar zodra er echte vleugels op zitten is het kommer en kwel.
  dinsdag 12 februari 2019 @ 14:24:02 #32
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_184972552
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2019 14:20 schreef TagForce het volgende:

[..]

:|W Als je niet weet waar je over praat, zeg dan niks.

Je hebt het over de F1... Waar de coureurs al klagen over geen grip als ze meer dan anderhalve seconde achter hun voorligger rijden. En dan zeggen dat ze makkelijker inhalen dan de Champcar van toen. Echt... :')
Ze hebben meer downforce, meer strategie en bovendien DRS. Inhalen kan op vrijwel elke baan.

Dat het voor sommige mensen niet vaak genoeg voorkomt is een ander probleem. Assen is wat dat betreft niet veel anders dan anderen banen. En als je Assen al slecht vindt dan is Zandvoort natuurlijk helemaal een probleem.

[ Bericht 3% gewijzigd door Fir3fly op 12-02-2019 14:43:36 ]
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_184977714
quote:
14s.gif Op dinsdag 12 februari 2019 14:24 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Ze hebben meer downforce, meer strategie en bovendien DRS. Inhalen kan op vrijwel elke baan.

Dat het voor sommige mensen niet vaak genoeg voorkomt is een ander probleem. Assen is wat dat betreft niet veel anders dan anderen banen. En als je Assen al slecht vindt dan is Zandvoort natuurlijk helemaal een probleem.
Meer downforce betekent niet dat ze beter kunnen inhalen. Integendeel. Afhankelijkheid van downforce betekent dat ze minder dicht achter elkaar door een bocht kunnen. Voor downforce ben je namelijk afhankelijk van schone lucht, en schone lucht heb je niet als je vlak achter iemand aanrijdt. Hoe afhankelijker van downforce je bent, hoe minder dicht je achter iemand aan kan rijden.

Strategie houdt over het algemeen in dat je op een ander moment de pits in kan duiken. Een correcte strategie houdt namelijk in dat je zo min mogelijk last van auto's voor je wilt hebben. Resultaat daarvan is positiewisselingen door pitstops, en niet door inhalen op de baan.

DRS hebben ze wat aan ja... Barcelona heeft een recht stuk van een kilometer, en daar kwam Kimi Max ook niet voorbij... Waarom? Omdat ie niet dicht genoeg achter Max kon rijden in de bochtencombinatie er voor vanwege het tekort aan downforce dan. Waar ga je op Assen de DRS inzetten? Op het stuk van de Veenslang? Dat is de enige plek waar DRS iets van effect zou kunnen hebben. Op het stuk van het Meeuwenmeer zit Duikersloot er voor waardoor ze niet dicht achter elkaar kunnen rijden, en heb je natuurlijk de knikken Meeuwenmeer en Hoge Heide waar ze dan zonder achtervleugel doorheen moeten. Lijkt me te link. Start finish stuk is te kort. Met 350 meter ben je daar ook wel doorheen.

Welke 'sommige mensen'? Dat geldt voor de 'meeste mensen'. Waarom denk je dat de F1 met al die aero oplossingen komt om inhalen te bevorderen? Niet omdat het zo boeiend is om naar een optocht te kijken. Nee, Assen is wat dat betreft niet veel anders dan andere banen... Waar de hele wereld over loopt te zeiken en waar elk jaar weer de saaiste GPs van het jaar worden verreden. Moet je dat willen? Assen maar op de kalender zetten om een GP in Nederland te hebben? Lijkt me niet. Het moet wel een visitekaartje zijn, dus een saaie klote race zonder uitstraling kunnen we missen.

Zandvoort qua layout is beter geschikt voor de F1. 1, het is al een autocircuit die is ontworpen om met auto's op te rijden. 2. Er zijn bewust bochten aangelegd waar meerdere lijnen mogelijk zijn om inhalen te bevorderen. Slotemaker bocht/Scheivlak combinatie, Renault bocht/Vodafone Bocht en Arie Luyendijk bocht. 3. Er zijn 2 rechte stukken met harde uitrembochten erna, en beiden beginnen met een multi-line bocht. Zowel Luyendijk -> Tarzanbocht als Vodafone -> Audi S bocht zijn stukken waar DRS ingezet kan worden, en dankzij de bochten voor de rechte stukken auto's wel vlak achter elkaar kunnen rijden.

Dat wil niet zeggen dat een race op Zandvoort 100% zeker beter wordt dan op Assen, maar qua layout heeft Zandvoort echt 30 stappen voor.
  dinsdag 12 februari 2019 @ 18:41:54 #34
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_184977831
Veel te veel onzin om uitgebreid op te reageren. Als je F1 ook maar een heel klein beetje volgt is het zo makkelijk om te zien dat ondanks alle kunstgrepen de laatste 15 jaar er nog altijd gezeik is over te weinig inhalen. Het heeft echt niets te maken met downforce. Dat suggereren is veel te simplistisch.

Heb je ooit zelf op Zandvoort gereden? Of in een sim? Suggereren dat Zandvoort meer geschikt voor F1 zou zijn is echt bizar _O-. Ik kan me nog herinneren dat DTM op Zandvoort kwam. Veel inhaalacties hoor...
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_184978128
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 februari 2019 16:15 schreef MakkieR het volgende:
De Zandvoort liefhebbers spreken na mijn mening veel te veel uit emotie. Als Nederland de Formule 1 krijgt who cares waar het dan zal zijn, van mijn part op Vlieland. (autoloze eiland _O- )

Waar het om draait is dat we allang blij mogen zijn dat de Formule 1 organisatie overweegt hun circus hier neer te laten strijken. Het zou meteen de allergrootste sport evenement zijn dat Nederland organiseert.

Als Zandvoort het niet wil of kan betalen, en Assen kan het wel. Dan moet je niet met emotie reageren, maar gewoon met je volle verstand. Assen heeft het geld, dus Assen koopt de licenties van de Formule 1 op.
Jij komt hier met allerlei nationaal sentiment aan dat het om een of andere reden tof zou zijn dat Nederland een GP mag organiseren en dan verwijt je anderen dat ze teveel uit emotie spreken?

Ik reageer met mijn volle verstand en mij maakt het eigenlijk geen reet uit of Nederland een GP organiseert, tenzij dat zo'n legendarisch mooie baan als Zandvoort is en er dus een mooie baan bijkomt op de kalender.

quote:
10s.gif Op dinsdag 12 februari 2019 18:41 schreef Fir3fly het volgende:
Veel te veel onzin om uitgebreid op te reageren. Als je F1 ook maar een heel klein beetje volgt is het zo makkelijk om te zien dat ondanks alle kunstgrepen de laatste 15 jaar er nog altijd gezeik is over te weinig inhalen. Het heeft echt niets te maken met downforce. Dat suggereren is veel te simplistisch.
Dat gezeik over te weinig inhalen komt dan ook van kinderen met een korte aandachtsspanne. Het probleem is dat ze niet lang dicht achter elkaar kunnen rijden en dus grote snelheidsverschillen nodig hebben om in te halen. De breedte van de baan is zelden het probleem.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_184978842
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2019 18:55 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Jij komt hier met allerlei nationaal sentiment aan dat het om een of andere reden tof zou zijn dat Nederland een GP mag organiseren en dan verwijt je anderen dat ze teveel uit emotie spreken?

Ik reageer met mijn volle verstand en mij maakt het eigenlijk geen reet uit of Nederland een GP organiseert, tenzij dat zo'n legendarisch mooie baan als Zandvoort is en er dus een mooie baan bijkomt op de kalender.

[..]

Dat gezeik over te weinig inhalen komt dan ook van kinderen met een korte aandachtsspanne. Het probleem is dat ze niet lang dicht achter elkaar kunnen rijden en dus grote snelheidsverschillen nodig hebben om in te halen. De breedte van de baan is zelden het probleem.
Breedte van Zandvoort is het issue niet. Het smalste stuk is van Tarzan tot Scheivlak waarna het best heel breed wordt.
Zo op het gezicht is bijvoorbeeld Suzuka is net zo smal van de S' tot aan Spoon. Hungaroring is smaller.
Wat dat betreft..

Zandvoorts echte probleem zijn de faciliteiten op het circuit zelf, de toegang en de infra er naartoe.

De rest? Gassen met die handel.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  dinsdag 12 februari 2019 @ 21:43:20 #37
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_184982068
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 februari 2019 12:21 schreef PzKpfw het volgende:

Ik snap best dat die randstedelingen het niet kunnen verkroppen dat een paar van die Drenten een prachtig circuit hebben liggen.
Voor brommers, ja. Die trouwens ook geen F1-race willen hebben op Assen, omdat dat de baankwaliteit gaat opkloten.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  dinsdag 12 februari 2019 @ 21:44:36 #38
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_184982100
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2019 12:37 schreef sp3c het volgende:
en Monaco is niet leuk?
Nee.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  dinsdag 12 februari 2019 @ 21:51:37 #39
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_184982271
quote:
10s.gif Op dinsdag 12 februari 2019 18:41 schreef Fir3fly het volgende:
Veel te veel onzin om uitgebreid op te reageren. Als je F1 ook maar een heel klein beetje volgt is het zo makkelijk om te zien dat ondanks alle kunstgrepen de laatste 15 jaar er nog altijd gezeik is over te weinig inhalen.
Precies. En daarom willen we niet nog een Mickey Mouse circuit in de vorm van Assen aan toevoegen.

quote:
Heb je ooit zelf op Zandvoort gereden? Of in een sim?
Zeker. Prima baan. En ik heb daar ook zelf de DTM gezien.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  dinsdag 12 februari 2019 @ 22:00:35 #40
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_184982471
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2019 21:51 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Zeker. Prima baan. En ik heb daar ook zelf de DTM gezien.
Weet je waar de DTM race van Nederland in 2019 gereden gaat worden?
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  dinsdag 12 februari 2019 @ 22:03:25 #41
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_184982549
quote:
10s.gif Op dinsdag 12 februari 2019 22:00 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Weet je waar de DTM race van Nederland in 2019 gereden gaat worden?
Assen, hoezo?
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  dinsdag 12 februari 2019 @ 22:04:35 #42
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_184982577
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2019 22:03 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Assen, hoezo?
Gewoon even een leuk weetje.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  dinsdag 12 februari 2019 @ 22:06:34 #43
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_184982615
quote:
14s.gif Op dinsdag 12 februari 2019 22:04 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Gewoon even een leuk weetje.
De DTM kan wel uit de voeten op zo'n circuitje.

De FIA gaat dat gewoon niet doen. Assen roept dat ze alles een jaar geleden al voor elkaar hadden en toch is de FIA niet met ze in zee gegaan. Die gaan voor Zandvoort of niks, denk ik.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  dinsdag 12 februari 2019 @ 22:28:17 #44
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits' La
pi_184983256
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2019 21:43 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Voor brommers, ja. Die trouwens ook geen F1-race willen hebben op Assen, omdat dat de baankwaliteit gaat opkloten.
Wat een uit de lucht gegrepen argument.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
pi_184985558
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2019 18:55 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Jij komt hier met allerlei nationaal sentiment aan dat het om een of andere reden tof zou zijn dat Nederland een GP mag organiseren en dan verwijt je anderen dat ze teveel uit emotie spreken?

Ik reageer met mijn volle verstand en mij maakt het eigenlijk geen reet uit of Nederland een GP organiseert, tenzij dat zo'n legendarisch mooie baan als Zandvoort is en er dus een mooie baan bijkomt op de kalender.

[..]

Dat gezeik over te weinig inhalen komt dan ook van kinderen met een korte aandachtsspanne. Het probleem is dat ze niet lang dicht achter elkaar kunnen rijden en dus grote snelheidsverschillen nodig hebben om in te halen. De breedte van de baan is zelden het probleem.
Maar mij interesseert het ook niet waar de GP komt, als er maar een GP komt. Wat mij overigens wel interesseert is het geld, en dan vooral, wie gaat het betalen. Als Zandvoort zijn zaakjes niet op orde kan krijgen en Assen heeft zijn zaakjes wel op orde gekregen, dan heeft het toch niks meer te maken met emoties, maar eerder met gezond verstand. Ik ben ook niet boos als ik niet genoeg geld heb om een auto te kopen terwijl mijn buurman dat wel heeft. Zo zie ik dit ook.
  woensdag 13 februari 2019 @ 15:26:14 #46
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_184993557
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 februari 2019 22:28 schreef PzKpfw het volgende:

[..]

Wat een uit de lucht gegrepen argument.
Dat zeggen de MotoGP coureurs. Maar misschien hebben die er geen verstand van.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  Moderator / Redactie Sport woensdag 13 februari 2019 @ 16:24:36 #47
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_184994321
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2019 22:06 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

De DTM kan wel uit de voeten op zo'n circuitje.

De FIA gaat dat gewoon niet doen. Assen roept dat ze alles een jaar geleden al voor elkaar hadden en toch is de FIA niet met ze in zee gegaan. Die gaan voor Zandvoort of niks, denk ik.
Dat wordt een flopshow, zelfs voor hen.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_185764676
De gemeente Zandvoort investeert 4 miljoen Euro om de komende 3 jaar de F1 naar hun plaats te halen. Dat geld gaan ze bij elkaar brengen door de toeristenbelasting met 50 cent per toerist per nacht te verhogen.
https://www.telegraaf.nl/(...)oort-stap-dichterbij
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  donderdag 21 maart 2019 @ 13:46:47 #49
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_185765246
De Duitsers laten betalen, die hebben toch geen GP meer binnenkort _O_
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  donderdag 21 maart 2019 @ 14:12:45 #50
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_185765724
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2019 12:37 schreef sp3c het volgende:
en Monaco is niet leuk?
Nee
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')