Inhalen kan prima hoor. Ook op Assen.quote:Op dinsdag 12 februari 2019 12:36 schreef TagForce het volgende:
[..]
Je hoeft alleen naar de afgelopen races met auto's met hoge downforce te kijken en je komt tot de conclusie dat meer bochten meer fun is. Ze kunnen elkaar namelijk niet inhalen, en je hebt een optocht van start tot finish.
Kijk anders deze even terug:quote:Op dinsdag 12 februari 2019 12:44 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Inhalen kan prima hoor. Ook op Assen.
Dat baseren op één race 12 jaar geleden ! Ik heb genoeg autoraces op Assen gezien. Het kan gewoon. En sowieso is het voor F1 makkelijk om in te halen dan voor deze auto's.quote:
Als je niet weet waar je over praat, zeg dan niks.quote:Op dinsdag 12 februari 2019 13:34 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Dat baseren op één race 12 jaar geleden ! Ik heb genoeg autoraces op Assen gezien. Het kan gewoon. En sowieso is het voor F1 makkelijk om in te halen dan voor deze auto's.
Ze hebben meer downforce, meer strategie en bovendien DRS. Inhalen kan op vrijwel elke baan.quote:Op dinsdag 12 februari 2019 14:20 schreef TagForce het volgende:
[..]
Als je niet weet waar je over praat, zeg dan niks.
Je hebt het over de F1... Waar de coureurs al klagen over geen grip als ze meer dan anderhalve seconde achter hun voorligger rijden. En dan zeggen dat ze makkelijker inhalen dan de Champcar van toen. Echt...
Meer downforce betekent niet dat ze beter kunnen inhalen. Integendeel. Afhankelijkheid van downforce betekent dat ze minder dicht achter elkaar door een bocht kunnen. Voor downforce ben je namelijk afhankelijk van schone lucht, en schone lucht heb je niet als je vlak achter iemand aanrijdt. Hoe afhankelijker van downforce je bent, hoe minder dicht je achter iemand aan kan rijden.quote:Op dinsdag 12 februari 2019 14:24 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Ze hebben meer downforce, meer strategie en bovendien DRS. Inhalen kan op vrijwel elke baan.
Dat het voor sommige mensen niet vaak genoeg voorkomt is een ander probleem. Assen is wat dat betreft niet veel anders dan anderen banen. En als je Assen al slecht vindt dan is Zandvoort natuurlijk helemaal een probleem.
Jij komt hier met allerlei nationaal sentiment aan dat het om een of andere reden tof zou zijn dat Nederland een GP mag organiseren en dan verwijt je anderen dat ze teveel uit emotie spreken?quote:Op vrijdag 8 februari 2019 16:15 schreef MakkieR het volgende:
De Zandvoort liefhebbers spreken na mijn mening veel te veel uit emotie. Als Nederland de Formule 1 krijgt who cares waar het dan zal zijn, van mijn part op Vlieland. (autoloze eiland )
Waar het om draait is dat we allang blij mogen zijn dat de Formule 1 organisatie overweegt hun circus hier neer te laten strijken. Het zou meteen de allergrootste sport evenement zijn dat Nederland organiseert.
Als Zandvoort het niet wil of kan betalen, en Assen kan het wel. Dan moet je niet met emotie reageren, maar gewoon met je volle verstand. Assen heeft het geld, dus Assen koopt de licenties van de Formule 1 op.
Dat gezeik over te weinig inhalen komt dan ook van kinderen met een korte aandachtsspanne. Het probleem is dat ze niet lang dicht achter elkaar kunnen rijden en dus grote snelheidsverschillen nodig hebben om in te halen. De breedte van de baan is zelden het probleem.quote:Op dinsdag 12 februari 2019 18:41 schreef Fir3fly het volgende:
Veel te veel onzin om uitgebreid op te reageren. Als je F1 ook maar een heel klein beetje volgt is het zo makkelijk om te zien dat ondanks alle kunstgrepen de laatste 15 jaar er nog altijd gezeik is over te weinig inhalen. Het heeft echt niets te maken met downforce. Dat suggereren is veel te simplistisch.
Breedte van Zandvoort is het issue niet. Het smalste stuk is van Tarzan tot Scheivlak waarna het best heel breed wordt.quote:Op dinsdag 12 februari 2019 18:55 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Jij komt hier met allerlei nationaal sentiment aan dat het om een of andere reden tof zou zijn dat Nederland een GP mag organiseren en dan verwijt je anderen dat ze teveel uit emotie spreken?
Ik reageer met mijn volle verstand en mij maakt het eigenlijk geen reet uit of Nederland een GP organiseert, tenzij dat zo'n legendarisch mooie baan als Zandvoort is en er dus een mooie baan bijkomt op de kalender.
[..]
Dat gezeik over te weinig inhalen komt dan ook van kinderen met een korte aandachtsspanne. Het probleem is dat ze niet lang dicht achter elkaar kunnen rijden en dus grote snelheidsverschillen nodig hebben om in te halen. De breedte van de baan is zelden het probleem.
Voor brommers, ja. Die trouwens ook geen F1-race willen hebben op Assen, omdat dat de baankwaliteit gaat opkloten.quote:Op dinsdag 12 februari 2019 12:21 schreef PzKpfw het volgende:
Ik snap best dat die randstedelingen het niet kunnen verkroppen dat een paar van die Drenten een prachtig circuit hebben liggen.
Nee.quote:
Precies. En daarom willen we niet nog een Mickey Mouse circuit in de vorm van Assen aan toevoegen.quote:Op dinsdag 12 februari 2019 18:41 schreef Fir3fly het volgende:
Veel te veel onzin om uitgebreid op te reageren. Als je F1 ook maar een heel klein beetje volgt is het zo makkelijk om te zien dat ondanks alle kunstgrepen de laatste 15 jaar er nog altijd gezeik is over te weinig inhalen.
Zeker. Prima baan. En ik heb daar ook zelf de DTM gezien.quote:Heb je ooit zelf op Zandvoort gereden? Of in een sim?
Weet je waar de DTM race van Nederland in 2019 gereden gaat worden?quote:Op dinsdag 12 februari 2019 21:51 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Zeker. Prima baan. En ik heb daar ook zelf de DTM gezien.
Assen, hoezo?quote:Op dinsdag 12 februari 2019 22:00 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Weet je waar de DTM race van Nederland in 2019 gereden gaat worden?
Gewoon even een leuk weetje.quote:
De DTM kan wel uit de voeten op zo'n circuitje.quote:
Wat een uit de lucht gegrepen argument.quote:Op dinsdag 12 februari 2019 21:43 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Voor brommers, ja. Die trouwens ook geen F1-race willen hebben op Assen, omdat dat de baankwaliteit gaat opkloten.
Maar mij interesseert het ook niet waar de GP komt, als er maar een GP komt. Wat mij overigens wel interesseert is het geld, en dan vooral, wie gaat het betalen. Als Zandvoort zijn zaakjes niet op orde kan krijgen en Assen heeft zijn zaakjes wel op orde gekregen, dan heeft het toch niks meer te maken met emoties, maar eerder met gezond verstand. Ik ben ook niet boos als ik niet genoeg geld heb om een auto te kopen terwijl mijn buurman dat wel heeft. Zo zie ik dit ook.quote:Op dinsdag 12 februari 2019 18:55 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Jij komt hier met allerlei nationaal sentiment aan dat het om een of andere reden tof zou zijn dat Nederland een GP mag organiseren en dan verwijt je anderen dat ze teveel uit emotie spreken?
Ik reageer met mijn volle verstand en mij maakt het eigenlijk geen reet uit of Nederland een GP organiseert, tenzij dat zo'n legendarisch mooie baan als Zandvoort is en er dus een mooie baan bijkomt op de kalender.
[..]
Dat gezeik over te weinig inhalen komt dan ook van kinderen met een korte aandachtsspanne. Het probleem is dat ze niet lang dicht achter elkaar kunnen rijden en dus grote snelheidsverschillen nodig hebben om in te halen. De breedte van de baan is zelden het probleem.
Dat zeggen de MotoGP coureurs. Maar misschien hebben die er geen verstand van.quote:Op dinsdag 12 februari 2019 22:28 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Wat een uit de lucht gegrepen argument.
Dat wordt een flopshow, zelfs voor hen.quote:Op dinsdag 12 februari 2019 22:06 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
De DTM kan wel uit de voeten op zo'n circuitje.
De FIA gaat dat gewoon niet doen. Assen roept dat ze alles een jaar geleden al voor elkaar hadden en toch is de FIA niet met ze in zee gegaan. Die gaan voor Zandvoort of niks, denk ik.
Neequote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |