Ja, SP was voor idd, maar ik las SGP in de gauwigheid.quote:Op zondag 3 maart 2019 21:03 schreef EipNiC het volgende:
[..]
Alle drie van de vier? SP was voor zeker?
Dat zijn dus jouw opties? SGP ipv SP dus.quote:Op zondag 3 maart 2019 21:05 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, SP was voor idd, maar ik las SGP in de gauwigheid.. En het waren er 4 idd. Mens ziet wat-ie wil zien kennelijk.
Nee, niet SGP, niet VVD, niet PVV, niet FvD, niet D66, niet GL sws.quote:Op zondag 3 maart 2019 21:06 schreef EipNiC het volgende:
[..]
Dat zijn dus jouw opties? SGP ipv SP dus.
En de PvdD wilt de klimaatwet in het kwadraat? Of ook praktischer?quote:Op zondag 3 maart 2019 21:09 schreef Ryan3 het volgende:
Henkie en Denkie ook niet sws trouwens.
Dus SP, PvdA en PvdD blijven over....
Ja, die wil alles nog een stapje verder in ieder geval, maar die komt nooit in een coalitie en krijgt nooit wat te vertellen, dus dan kun je er veilig op stemmen als je puur alleen klimaat denkt. Stemmen zelfs GL af als die de '1 bal gehakt per week'-wet willen invoeren of de 'alle mensen van 71 en ouder laten we lekker creperen'-wet , want niet ver genoeg.quote:Op zondag 3 maart 2019 21:12 schreef EipNiC het volgende:
[..]
En de PvdD wilt de klimaatwet in het kwadraat? Of ook praktischer?
Wat is jouw reden om niet meer D66 te gaan stemmen, als ik zo vrij mag zijn.quote:
Benieuwd of hij jou wel antwoord geeft dan.quote:Op zondag 3 maart 2019 21:20 schreef capricia het volgende:
[..]
Wat is jouw reden om niet meer D66 te gaan stemmen, als ik zo vrij mag zijn.
Maar met die stem geef je wel het signaal af; ''hier is nog een stemmer die een klimaatwet van absurde proporties wenst...''quote:Op zondag 3 maart 2019 21:15 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, die wil alles nog een stapje verder in ieder geval, maar die komt nooit in een coalitie en krijgt nooit wat te vertellen, dus dan kun je er veilig op stemmen als je puur alleen klimaat denkt. Stemmen zelfs GL af als die de '1 bal gehakt per week'-wet willen invoeren of de 'alle mensen van 71 en ouder laten we lekker creperen'-wet , want niet ver genoeg..
Ja, nou ja, ik overweeg het, want 1) mijn naam staat niet op die stem en 2) ik zie niets in sgp, fvd en pvv. Je moet toch wat?quote:Op zondag 3 maart 2019 21:22 schreef EipNiC het volgende:
[..]
Maar met die stem geef je wel het signaal af; ''hier is nog een stemmer die een klimaatwet van absurde proporties wenst...''
De klimaatwet lijkt voor jou het bepalende onderwerp deze verkiezingsronde dus mi kan je dan beter stemmen op de partij die het hardste van leer trekt hiertegen: FvD. Je naam staat er toch niet op, hehe ;Pquote:Op zondag 3 maart 2019 21:23 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, nou ja, ik overweeg het, want 1) mijn naam staat niet op die stem en 2) ik zie niets in sgp, fvd en pvv. Je moet toch wat?
Nee, maar ik kan dat voor mezelf nooit goedkeuren, FvD-Terry, het zijn mafketels wmb, dus dan ga ik daar niet op stemmen. SGP sws nooit want christelijk in de eerste plaats al en voor de rest nou ja... PVV idem mafketels. Mijn persoonlijke mening hè, dus geen imperatief. Dus ja blijft over de partij die juist veel verder wil gaan dan mafketels in GL en D66 met klimaat, maar waarvan ik weet dat ze nooit wat in de melk te brokkelen krijgen en tegen GL en D66 stemmen. Ja, tenzij miljoenen NL'ers dezelfde redenering hanteren natuurlijk, maar ik schat in dat dat niet gebeurt.quote:Op zondag 3 maart 2019 21:24 schreef EipNiC het volgende:
[..]
Nou ja blijkbaar is de klimaatwet het bepalende onderwerp deze verkiezingsronde dus mi kan je dan beter stemmen op de partij die hiertegen het hardste van leer trekt, FvD. Je naam staat er toch niet op, hehe ;P
Misschien moeten we ons ontdoen van mafketels (mensen) en democratie reduceren tot stem-onderwerpen.quote:Op zondag 3 maart 2019 21:28 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Nee, maar ik kan dat voor mezelf nooit goedkeuren, FvD-Terry, het zijn mafketels wmb, dus dan ga ik daar niet op stemmen. SGP sws nooit want christelijk in de eerste plaats al en voor de rest nou ja... PVV idem mafketels. Mijn persoonlijke mening hè, dus geen imperatief. Dus ja blijft over de partij die juist veel verder wil gaan dan mafketels in GL en D66 met klimaat, maar waarvan ik weet dat ze nooit wat in de melk te brokkelen krijgen en tegen GL en D66 stemmen. Ja, tenzij miljoenen NL'ers dezelfde redenering hanteren natuurlijk, maar ik schat in dat dat niet gebeurt.
Overigens het is duidelijk dat ik politiek dakloos ben en ben niet de enige btw.
Een nieuwe (wereldvreemde) generatie klimt langzaamaan in groten getale het podium op.quote:Op zondag 3 maart 2019 21:17 schreef Ryan3 het volgende:
Wat een mafketels in de politiek tegenwoordig btw. Wanneer is het verkeerd gegaan?
Ja, moet wel een keer wat veranderen, vrees het ergste voor de nabije en iets verdere toekomst eigenlijk. Althans ik kan wel horror-scenario's bedenken, laat ik het zo zeggen.quote:Op zondag 3 maart 2019 21:33 schreef EipNiC het volgende:
[..]
Misschien moeten we ons ontdoen van mafketels (mensen) en democratie reduceren tot stem-onderwerpen.
Ook idd.quote:Op zondag 3 maart 2019 21:35 schreef EipNiC het volgende:
[..]
Een nieuwe (wereldvreemde) generatie klimt langzaamaan in groten getale het podium op.
Ik vind mijzelf niet meer bij D66 passen. Hun optreden in het kabinet vind ik uitermate teleurstellend en daarbij komt de focus steeds meer te liggen bij pijlers die mij minder aanspreken. De vrijheid van het individu vind ik een mooi liberaal beginsel en geloof ik in maar daarnaast vind ik dat D66 te makkelijk een hele grote groep mensen vergeet die niet mee kunnen komen in deze hectische globaliserende wereld of daar moeite mee hebben. Voor die groep moet je er als politieke partij ook zijn en voor zorgen en niet alleen voor de hogeropgeleiden. Zo'n thunderbird als een Rob Jetten spreekt mij ook totaal niet aan en vind ze soms wat wereldvreemd overkomen. Gemiste kans want met een Boris van der Ham was het misschien een andere koers opgegaan (sociaal liberaal), nu is het net niets met de keuzes die de partij heeft gemaakt.quote:Op zondag 3 maart 2019 21:20 schreef capricia het volgende:
[..]
Wat is jouw reden om niet meer D66 te gaan stemmen, als ik zo vrij mag zijn.
Misschien moet regeren een opoffering worden. Kijken wat voor een mensen dat aantrekt.quote:Op zondag 3 maart 2019 21:37 schreef Ryan3 het volgende:
Ja, moet wel een keer wat veranderen, vrees het ergste voor de nabije en iets verdere toekomst eigenlijk. Althans ik kan wel horror-scenario's bedenken, laat ik het zo zeggen.
O, je bent in feite ook politiek dakloos dus?quote:Op zondag 3 maart 2019 21:42 schreef Tem het volgende:
[..]
Ik vind mijzelf niet meer bij D66 passen. Hun optreden in het kabinet vind ik uitermate teleurstellend en daarbij komt de focus steeds meer te liggen bij pijlers die mij minder aanspreken. De vrijheid van het individu vind ik een mooi liberaal beginsel en geloof ik in maar daarnaast vind ik dat D66 te makkelijk een hele grote groep mensen vergeet die niet mee kunnen komen in deze hectische globaliserende wereld of daar moeite mee hebben. Voor die groep moet je er als politieke partij ook zijn en voor zorgen en niet alleen voor de hogeropgeleiden. Zo'n thunderbird als een Rob Jetten spreekt mij ook totaal niet aan en vind ze soms wat wereldvreemd overkomen. Gemiste kans want met een Boris van der Ham was het misschien een andere koers opgegaan (sociaal liberaal), nu is het net niets met de keuzes die de partij heeft gemaakt.
Uit de stemwijzer kwam ook de PvdA als partij en ondanks dat ik sinds mijn eerste keer stemmen ( 1994) daar niet meer op gestemd heb is het de minst slechte keuze. Eigenlijk is er geen enkele partij binnen al die partijen waarbij ik mij daadwerkelijk thuis voel op dit moment
Dank je voor je antwoord. Ik begrijp heel goed wat je schrijft.quote:Op zondag 3 maart 2019 21:42 schreef Tem het volgende:
[..]
Ik vind mijzelf niet meer bij D66 passen. Hun optreden in het kabinet vind ik uitermate teleurstellend en daarbij komt de focus steeds meer te liggen bij pijlers die mij minder aanspreken. De vrijheid van het individu vind ik een mooi liberaal beginsel en geloof ik in maar daarnaast vind ik dat D66 te makkelijk een hele grote groep mensen vergeet die niet mee kunnen komen in deze hectische globaliserende wereld of daar moeite mee hebben. Voor die groep moet je er als politieke partij ook zijn en voor zorgen en niet alleen voor de hogeropgeleiden. Zo'n thunderbird als een Rob Jetten spreekt mij ook totaal niet aan en vind ze soms wat wereldvreemd overkomen. Gemiste kans want met een Boris van der Ham was het misschien een andere koers opgegaan (sociaal liberaal), nu is het net niets met de keuzes die de partij heeft gemaakt.
Uit de stemwijzer kwam ook de PvdA als partij en ondanks dat ik sinds mijn eerste keer stemmen ( 1994) daar niet meer op gestemd heb is het de minst slechte keuze. Eigenlijk is er geen enkele partij binnen al die partijen waarbij ik mij daadwerkelijk thuis voel op dit moment
Dat klopt. VVD vind ik een verderfelijke partij met Rutte en Dijhoff en sowieso niet liberaal. de PVV, FvD, DENK en nog wat van dat grut vind ik geen serieuze optie en voornamelijk protest partijen.. Partijen met religieuze wortels stem ik niet op en voor de rest zijn het one issue partijen. Dus tjaquote:Op zondag 3 maart 2019 21:47 schreef Ryan3 het volgende:
O, je bent in feite ook politiek dakloos dus?
Waarom wekt dat je verbazing?quote:Maar dat jij je wat aantrekt van de laagopgeleiden joh?
Ja, ik was al geen fan van Pechtold en had gehoopt dat ze het over een andere boeg zouden gooien maar helaas.quote:En ja, dat ze niet Boris van der Ham hebben kunnen aantrekken nadat Pechtold schielijk de fractie en het pand had verlaten, stelt mij ook teleur. Het idiote is namelijk dat ik desondanks en eigenlijk puur en ook historisch gezien een D'66'er ben dwz op niet-materiële zaken.
Gaat niet, tegenwoordig van onderklasse tot hogere klasse, gaat het erom doekoe's te verdienen op welke manier dan ook. Iedereen probeert het systeem te verslaan en zo makkelijk mogelijk geld te verdienen. Voor de gek houden, net doen alsof, kantjes vanaf lopen het is schering en inslag. Want ja, zo zit de NLse samenleving nu in elkaar. Rent-seeking, noemen we dat tegenwoordig met een mooi woord.quote:Op zondag 3 maart 2019 21:45 schreef EipNiC het volgende:
[..]
Misschien moet regeren een opoffering worden. Kijken wat voor een mensen dat aantrekt.
Volledige transparantie (communicatie, bankafschriften, etc).
Loon (beloning) achteraf: elk jaar keurt de bevolking (of minstens het aantal dat hem/haar in de regering stemde) het beleid (event. per ministerie-onderwerp) af of goed.
Beloning stijgt per jaar/goedkeuring per onderwerp.
(Tegen corruptie): Levensuitkering na x aantal goedgekeurde jaren: verbod op baan ná regeren.
Rquote:Op zondag 3 maart 2019 21:50 schreef capricia het volgende:
[..]
Dank je voor je antwoord. Ik begrijp heel goed wat je schrijft.
Ik moet voor mijn gevoel ook uit de minst slechte kiezen. Er is geen partij waar ik nu echt achter sta. Helaas.
Trouwens, tussen Boris en Job zit wel echt een groot verschil in uitstraling en volwassenheid. Hoe kan D66 denken met Job goed de verkiezingen in te gaan? (Algemene vraag niet perse aan jou gericht)
Die man spreekt maar zo’n klein deel aan van NL.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |