abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_185525644
Klopkoek ga is in op mijn uitgebreide post. Waarin ik inga op die blog.
  zondag 10 maart 2019 @ 20:36:17 #227
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_185526941
quote:
0s.gif Op zondag 10 maart 2019 19:39 schreef Klopkoek het volgende:
[..]

Het laat inderdaad ook Baudet zijn sympathie voor eugenetica, medische experimenten op gevangenen en vrouwenonderdrukking zien.
Dit gaat mij wel heel erg ver hoor... Ik heb helemaal niets met FvD (LPF/PVV/VVD hybride dat vooral knoeperrechts economisch beleid wil voeren, zich opvoert als 'voor het volk' maar haast tegen het libertarisme aanschurkt, hetgeen altijd slecht nieuws is voor minder bedeelden op korte en Jan Modalen op langere termijn) maar dit neigt wel erg naar karaktermoord.

Volgens mij is Baudet niet eens xenofoob. Eerder traditionalist. Wat dan wel weer waar is - en ook op dit forum mooi aangetoond wordt - is dat net als bij LPF (eveneens een rechtse partij die bar weinig voor 'het volk' zou hebben betekend) en PVV (links op papier, VVD-rechts in de praktijk) kennelijk anti-immigratie het thema is waarom er voor die club wordt gekozen. Anders kan ik niet verklaren dat zoveel lieden helemaal wegsmelten bij die club, zeker niet als het Jan Modalen zijn.

Kennelijk vinden de meeste mensen de islam nog altijd dreigender dan de al decennia voortschrijdende afbraak van sociale zekerheid, arbeidsrecht en de zorg.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  zondag 10 maart 2019 @ 22:12:00 #228
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_185529988
quote:
0s.gif Op zondag 10 maart 2019 20:36 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]

Dit gaat mij wel heel erg ver hoor... Ik heb helemaal niets met FvD (LPF/PVV/VVD hybride dat vooral knoeperrechts economisch beleid wil voeren, zich opvoert als 'voor het volk' maar haast tegen het libertarisme aanschurkt, hetgeen altijd slecht nieuws is voor minder bedeelden op korte en Jan Modalen op langere termijn) maar dit neigt wel erg naar karaktermoord.

Volgens mij is Baudet niet eens xenofoob. Eerder traditionalist. Wat dan wel weer waar is - en ook op dit forum mooi aangetoond wordt - is dat net als bij LPF (eveneens een rechtse partij die bar weinig voor 'het volk' zou hebben betekend) en PVV (links op papier, VVD-rechts in de praktijk) kennelijk anti-immigratie het thema is waarom er voor die club wordt gekozen. Anders kan ik niet verklaren dat zoveel lieden helemaal wegsmelten bij die club, zeker niet als het Jan Modalen zijn.

Kennelijk vinden de meeste mensen de islam nog altijd dreigender dan de al decennia voortschrijdende afbraak van sociale zekerheid, arbeidsrecht en de zorg.
Het staat gewoon allemaal in de link. Inclusief gewauwel over dat Europa dominant en eenzijdig blank moet blijven. Door Baudet.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  zondag 10 maart 2019 @ 22:26:09 #229
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_185530439
SP, SGP of FvD
The End Times are wild
pi_185530616
quote:
0s.gif Op zondag 10 maart 2019 22:12 schreef Klopkoek het volgende:
[..]

Het staat gewoon allemaal in de link. Inclusief gewauwel over dat Europa dominant en eenzijdig blank moet blijven. Door Baudet.
Is het raar om te zeggen dat Azië dominant Aziatisch moet blijven? Of Afrika zwart? Nee, is het raar om te zeggen dat Europa dominant blank moet blijven? Nee.

Hoe is de status quo willen behouden een issue XD
  zondag 10 maart 2019 @ 22:35:25 #231
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_185530645
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 maart 2019 17:55 schreef Bluesdude het volgende:
[..]

Heel veel
Maar ik bedoel het onwaarschijnlijke aantal van 45% van de deelnemers aan deze poll.
Dat is extra maf.
Lijkt me een gemanipuleerde uitslag
Denk ik ook al zou FvD op ee eerste plaats me niet verbazen.
The End Times are wild
pi_185530686
quote:
0s.gif Op zondag 10 maart 2019 22:33 schreef soeverein het volgende:
[..]
, is het raar om te zeggen dat Europa dominant blank moet blijven? N
Het is racisme.... snap je dat niet?
Alsof niet-blanke mensen slechtere mensen zijn, alsof ze niet Europees kunnen zijn .
pi_185530892
quote:
7s.gif Op zondag 10 maart 2019 14:41 schreef YuckFou het volgende:
[..]

Hij geeft in elk geval een ander geluid dan de meeste politici, voorbeeldje, een journalist vraagt een willekeurige politicus/ca "Hoe staat u tegenover het tekort aan handen in de zorg?"

Eerste wat eruit komt:
" De zorg is een geweldige sector om te werken en de mensen die daar werken zijn helden, ook de mantelzorgers doen fantastisch werk en als samenleving moeten we daar zuinig op zijn"

kortom, een algemeen mediatrainingsbabbeltje zonder antwoord...

Baudet:
" we moeten geen geld in die klimaatwaanzin steken en 20 miljard van dat bedrag gebruiken om de tekorten in de zorg en bij de politie et cetera weg te werken"

Dan kan je hem xenofoob en traditionalist noemen, hij geeft in ieder geval een antwoord wat hout snijd, in plaats van een ingestudeerde stroom algemeenheden die verder niks zeggen.

En dat bedoel ik met elk hof heeft een nar nodig, vaak was dat de enige die een ander geluid aan de koning kon laten horen zonder dat z'n kop eraf ging, en zo iemand heb je ook in de politiek nodig, in plaats van afgetrainde spindoctor antwoorden waar je verder geen moer aan hebt.
Daarom FvD w/

En voor je me een rechtse lul vind, ik heb bij de laatste 2e kamer verkiezingen op groen links gestemd omdat zij t hardste op klimaat erin gingen en ze kregen waarempel voor het eerst de kans om mee te doen aan de formatie, en dan eruit stappen omdat je meer en meer migranten wil binnenlaten, lijers, daarom stemde ik niet op jullie, kans gehad, op naar de volgende *O*
Je stemde GroenLinks omdat ze voor klimaat strijden en nu stem je FvD omdat ze eerlijk zijn niks tegen klimaatsverandering te willen doen omdat ze er niet in geloven?
pi_185531075
quote:
0s.gif Op zondag 10 maart 2019 22:37 schreef Bluesdude het volgende:
[..]

Het is racisme.... snap je dat niet?
Alsof niet-blanke mensen slechtere mensen zijn, alsof ze niet Europees kunnen zijn .
Uhm nee het is niet vervangen willen worden in je thuis land. Hoe is zelfbehoud racisme?
  Moderator zondag 10 maart 2019 @ 23:04:51 #235
236264 crew  capricia
pi_185531419
quote:
0s.gif Op zondag 10 maart 2019 22:53 schreef soeverein het volgende:
[..]

Uhm nee het is niet vervangen willen worden in je thuis land. Hoe is zelfbehoud racisme?
Hoe zie jij dan huidskleur in deze discussie? Je hebt het over blank.
Hoe is dat anders dan ‘vervangen’ worden door een Bulgaar? Die is eveneens niet Nederlands. Net als die niet-blanke in jouw verhaal.
(Overigens kan die niet blanke meer NLse culturele roots hebben dan die Bulgaar).

Dus waarom is het attribuut huidskleur belangrijk?
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_185531586
quote:
1s.gif Op zondag 10 maart 2019 23:04 schreef capricia het volgende:
[..]

Hoe zie jij dan huidskleur in deze discussie? Je hebt het over blank.
Hoe is dat anders dan ‘vervangen’ worden door een Bulgaar? Die is eveneens niet Nederlands. Net als die niet-blanke in jouw verhaal.
(Overigens kan die niet blanke meer NLse culturele roots hebben dan die Bulgaar).

Dus waarom is het attribuut huidskleur belangrijk?
De wens voor continuïteit en herkenbaarheid is de oudste wens die er is. Elke religie en groeps vorming is daarop gebaseerd.

Een nederland waar geen enkele blanke meer rondloopt is niet langer Nederland.

De homonizering van de wereld (elke wereldstad in het westen lijkt steeds meer op elkaar qua mensen, eten en cultuur) is hierin de grootste boosdoener. Verbruining van Europa is onderdeel van die homonizering.
pi_185532117
quote:
0s.gif Op zondag 3 maart 2019 21:47 schreef Ryan3 het volgende:
[..]

O, je bent in feite ook politiek dakloos dus?

Maar dat jij je wat aantrekt van de laagopgeleiden joh? En ja, dat ze niet Boris van der Ham hebben kunnen aantrekken nadat Pechtold schielijk de fractie en het pand had verlaten, stelt mij ook teleur. Het idiote is namelijk dat ik desondanks en eigenlijk puur en ook historisch gezien een D'66'er ben dwz op niet-materiële zaken. Als je dat zou kunnen combineren met een beleid gericht op creëren van een zo groot mogelijke middenklasse, dan zou je mij weer een politiek dak boven het hoofd kunnen geven, denk ik.
Nog meer politiek ontheemden.
Je zou er bijna een partij voor willen oprichten (in het middden, niet de zoveelste partij aan de buitenkant).
Hoe is het met dat initiatief van vrij links?
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_185532262
quote:
0s.gif Op zondag 3 maart 2019 21:47 schreef Ryan3 het volgende:
[..]

O, je bent in feite ook politiek dakloos dus?

Maar dat jij je wat aantrekt van de laagopgeleiden joh? En ja, dat ze niet Boris van der Ham hebben kunnen aantrekken nadat Pechtold schielijk de fractie en het pand had verlaten, stelt mij ook teleur. Het idiote is namelijk dat ik desondanks en eigenlijk puur en ook historisch gezien een D'66'er ben dwz op niet-materiële zaken. Als je dat zou kunnen combineren met een beleid gericht op creëren van een zo groot mogelijke middenklasse, dan zou je mij weer een politiek dak boven het hoofd kunnen geven, denk ik.
Elke partij zou een beleid gericht op creëren van een zo groot mogelijke middenklasse moeten nastreven, dat is waar ze het geld halen.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_185532359
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 maart 2019 13:29 schreef Hanca het volgende:
[..]

Maar de huidige EU is toch een samenwerkingsverband tussen soevereine landen?

Baudet wil daar juist uit stappen.

Hopen dat het uit elkaar valt snap ik nog, maar er uit stappen terwijl de EU blijft bestaan echt niet.
Met voor een groot aantal landen een monetaire unie (zonder politieke unie), dat maakt het nogal anders.
De EU moet democratiseren, dat betekent Europese partijen met een Europees verkiezingsprogramma, niet de huidige constructie van vage coalities en een benoemde commissie.
pi_185532475
quote:
0s.gif Op zondag 10 maart 2019 19:39 schreef Klopkoek het volgende:
[..]

Het laat inderdaad ook Baudet zijn sympathie voor eugenetica, medische experimenten op gevangenen en vrouwenonderdrukking zien.
Je overdrijft nogal, zoals vaker.

Ik zou wel graag een Plakkaat van Verlatinghe lezen van het FvD.

[ Bericht 6% gewijzigd door Tanatos op 11-03-2019 00:14:08 ]
  maandag 11 maart 2019 @ 01:05:54 #241
66714 YuckFou
Nu niet, nooit niet...
pi_185532977
quote:
0s.gif Op zondag 10 maart 2019 22:46 schreef archito het volgende:
Je stemde GroenLinks omdat ze voor klimaat strijden en nu stem je FvD omdat ze eerlijk zijn niks tegen klimaatsverandering te willen doen omdat ze er niet in geloven?
Ietsjes anders, ik ben vrijwel altijd overtuigd D'66 en VVD stemmer geweest, maar die hebben het volkomen afgedaan, ik vond Klaver een goede babbel hebben tijdens de vorige run en heb hen een kans ( nou ja stem...) gegund, dat hebben zo no way waargemaakt en nu ga ik voor een ander.
Ik ben niet partijvast, lees de programma's en kijk hoe ze zich houden in debatten en 2e kamer en maak op basis daarvan mn besluit wat te stemmen.
Are we not savages, innately destined to maim and kill?
Blame it on the environment, heredity or evolution: we're still responsible
Our intelligence may progress at geometric rates
Yet socially we remain belligerent neonates
pi_185534012
Record aan 'spookkandidaten' bij de Provinciale Statenverkiezingen
quote:
Gisteren, 16:22
Politiek
Geschreven door
Nynke de Zoeten
politiek verslaggever

Er staan dit jaar opvallend veel 'spookkandidaten' op de stembiljetten: mensen die op een kieslijst voor de Provinciale Staten staan, zonder dat ze er wonen. Uit een rondgang van Nieuwsuur langs de provincies blijkt dat het er totaal 58 zijn, tegenover 43 bij de vorige verkiezingen.
pi_185534958
quote:
14s.gif Op maandag 11 maart 2019 01:05 schreef YuckFou het volgende:
[..]

Ietsjes anders, ik ben vrijwel altijd overtuigd D'66 en VVD stemmer geweest, maar die hebben het volkomen afgedaan, ik vond Klaver een goede babbel hebben tijdens de vorige run en heb hen een kans ( nou ja stem...) gegund, dat hebben zo no way waargemaakt en nu ga ik voor een ander.
Ik ben niet partijvast, lees de programma's en kijk hoe ze zich houden in debatten en 2e kamer en maak op basis daarvan mn besluit wat te stemmen.
Helder. Ik kreeg de indruk dat je klimaat heel belangrijk vond, daarom snapte ik de keuze niet. ;)
Maar programma's lezen en vergelijken en kijken wat partijen waarmaken is te respecteren.
pi_185535021
quote:
Tja, je wil een beetje met een gevulde lijst komen. Maar of je vanaf plek 15 wethouders uit gemeentes of alle lijsttrekkers van andere provincies of tweede kamerleden neer zet maakt niet uit: meer dan 15 zetels haal je toch niet. Alleen dat verhaal in Drenthe van lijsttrekkers die niet uit de provincie komen is wel opvallend.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_185535193
quote:
0s.gif Op zondag 10 maart 2019 23:37 schreef Tanatos het volgende:
[..]

Nog meer politiek ontheemden.
Je zou er bijna een partij voor willen oprichten (in het middden, niet de zoveelste partij aan de buitenkant).
Hoe is het met dat initiatief van vrij links?
Vrij Links wordt geen politieke beweging of partij en is een beetje een hobbyprojectje van een aantal lieden geworden. Belangrijkste thema lijkt artikel 23 van de GW te zijn, maar dat is natuurlijk pragmatisch gezien trekken aan een dood paard. Verder hebben ze het vooral aan de stok met de meer extremere linksen op twitter. Nee, ik verwacht er niet veel meer van in ieder geval.
I´m back.
pi_185535546
Wat een akelig rechts forum hebben we hier toch.
  maandag 11 maart 2019 @ 10:25:43 #247
66714 YuckFou
Nu niet, nooit niet...
pi_185535809
quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2019 10:05 schreef DeParo het volgende:
Als links een serieuze optie was waarbij ik een goed gevoel krijg of me zou kunnen vinden in hun standpunten zou ik net zo makkelijk op een van die partijen stemmen, maar dat doen ze niet dus dan maar naar de rechter kant
Are we not savages, innately destined to maim and kill?
Blame it on the environment, heredity or evolution: we're still responsible
Our intelligence may progress at geometric rates
Yet socially we remain belligerent neonates
pi_185539246
quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2019 10:05 schreef DeParo het volgende:
Kun je je mening onderbouwen?
Ik ben blank en dus ben ik niet wit.
pi_185539740
quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2019 13:10 schreef Oostwoud het volgende:
[..]

Kun je je mening onderbouwen?
De helft stemt FvD, dat is rechtser dan de gemiddelde Nederlander. Dus is het relatief een behoorlijk rechts forum. De kwalificatie akelig hangt desbetreffende user er zelf aan.
pi_185539759
quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2019 13:28 schreef archito het volgende:
[..]

De helft stemt FvD, dat is rechtser dan de gemiddelde Nederlander. Dus is het relatief een behoorlijk rechts forum. De kwalificatie akelig hangt desbetreffende user er zelf aan.
Dat begrijp ik, het woord akelig zie ik om die reden graag onderbouwd.
Ik ben blank en dus ben ik niet wit.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')