abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 13 februari 2019 @ 00:51:36 #101
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_184985617
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2019 22:35 schreef r_one het volgende:
Iemand al opgevallen dat er op de gekste plekken (b.v. naast de deurpost op het kantoor van Anton) nu van die groene vluchtroutebordjes hangen?

"Safety First" :')

Die Bin Laden actie van Karel (compleet met "WE GOT HIM") vond ik wel erg 'over the top', nogal 'gemaakt'.
Was wel over de top misschien. Maar ik vond het wel een heel mooie climax, er werd wel naartoe gewerkt, het werd steeds zotter en uiteindelijk vloog Karel compleet uit de bocht. Ik vond het toch knap gedaan. Op een gegeven moment denk je ook; 'hij zal toch niet...?' En dan springt hij op die man af _O- :'(
  woensdag 13 februari 2019 @ 00:56:43 #102
478286 Stray_cat
Veni, vidi, vagina
pi_184985657
quote:
0s.gif Op woensdag 13 februari 2019 00:51 schreef BasEnAad het volgende:

[..]

Was wel over de top misschien. Maar ik vond het wel een heel mooie climax, er werd wel naartoe gewerkt, het werd steeds zotter en uiteindelijk vloog Karel compleet uit de bocht. Ik vond het toch knap gedaan. Op een gegeven moment denk je ook; 'hij zal toch niet...?' En dan springt hij op die man af _O- :'(
Het is een beetje over the top, maar misschien maakt het iets los. En ik denk dat meerdere mannen zo denken O-) Vrouwen boeit het niet zo.
  Spellchecker woensdag 13 februari 2019 @ 07:30:55 #103
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_184986332
quote:
0s.gif Op woensdag 13 februari 2019 00:51 schreef BasEnAad het volgende:

[..]

Was wel over de top misschien. Maar ik vond het wel een heel mooie climax, er werd wel naartoe gewerkt, het werd steeds zotter en uiteindelijk vloog Karel compleet uit de bocht. Ik vond het toch knap gedaan. Op een gegeven moment denk je ook; 'hij zal toch niet...?' En dan springt hij op die man af _O- :'(
Het was bijna ongemakkelijk om naar te kijken .... hoeveel mensen zouden ze benaderd hebben om die rol van de moslimouders te spelen?
  woensdag 13 februari 2019 @ 07:34:09 #104
429573 KingRadler
A real Zionist
pi_184986360
Wat was er met Isa de dochter van de Curling moeder.
  woensdag 13 februari 2019 @ 07:55:04 #105
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_184986525
quote:
0s.gif Op woensdag 13 februari 2019 07:34 schreef KingRadler het volgende:
Wat was er met Isa de dochter van de Curling moeder.
Jetlag? Icm spanning?
KuikenGuppy
pi_184988578
quote:
0s.gif Op zondag 10 februari 2019 21:08 schreef Moneyfornothing1 het volgende:
Ik vind het een mooie aflevering!

En opmerkingen als moslims die zogenaamd boos zouden worden: ik weet zeker van niet. Het is een aflevering waarin vooroordelen van juíst bekrompen Nederlanders mooi worden gepresenteerd. Echt goud deze serie! Het is humor en er wordt ook een statement gemaakt :P.
Mijn man is moslim en heeft keihard zitten lachen.
Forever yours, forever mine, forever ours...
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 13 februari 2019 @ 10:23:58 #107
163650 Greys
pi_184988605
quote:
1s.gif Op woensdag 13 februari 2019 07:30 schreef maily het volgende:

[..]

Het was bijna ongemakkelijk om naar te kijken .... hoeveel mensen zouden ze benaderd hebben om die rol van de moslimouders te spelen?
Ik gok dat de eerste twee acteurs die benaderd werden om de moslimouders meteen ja hebben geroepen, want het is juist Karel die enorm voor lul wordt gezet en als domme idioot wordt weggezet, niet de moslims. Die waren juist tof in die scènes en hadden humor. :D
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 13 februari 2019 @ 10:29:05 #108
163650 Greys
pi_184988712
quote:
0s.gif Op woensdag 13 februari 2019 10:21 schreef Lief17 het volgende:

[..]

Mijn man is moslim en heeft keihard zitten lachen.
Bij een of andere talkshow (geloof met Twan) daarna ging het erover en lieten ze die scène zien. Een dame zei 'nou dat vond ik echt wel bijna te ver gaan hoor' en de enige moslim aan tafel vroeg toen 'maar waaróm dan, want deze scène neemt het juist op voor de moslims in kwestie he, ik heb echt heel hard gelachen'. Was wel mooi om te zien, een niet-moslim dacht heel erg oei oei en de moslim moest erom gieren.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_184988952
quote:
10s.gif Op woensdag 13 februari 2019 10:29 schreef Greys het volgende:

[..]

Bij een of andere talkshow (geloof met Twan) daarna ging het erover en lieten ze die scène zien. Een dame zei 'nou dat vond ik echt wel bijna te ver gaan hoor' en de enige moslim aan tafel vroeg toen 'maar waaróm dan, want deze scène neemt het juist op voor de moslims in kwestie he, ik heb echt heel hard gelachen'. Was wel mooi om te zien, een niet-moslim dacht heel erg oei oei en de moslim moest erom gieren.
Mensen zijn dom. Gras is groen.
  woensdag 13 februari 2019 @ 11:51:29 #110
429573 KingRadler
A real Zionist
pi_184990068
Moslims hebben ook Humor.
De witte Nederlander is bang dat ze iets verkeerds zeggen.
pi_184990146
Ik vind het nog steeds bijzonder dat mensen de humor niet 'vatten' en al helemaal niet dat mensen klagen over dat de humor te ver gaat.

Wat Greys zegt is overduidelijk en waarom de humor zo leuk is. Dat bepaalde grappen gemaakt kunnen worden omdat niet de vermeende slachtoffer 'het echte slachtoffer' van de humor is, maar dat juist al die over the top verwaande, egocentrische, onwetende, hypocriete typetjes op de hak worden genomen.

In die zin hebben ze een mooi voorbeeld aan It's Always Sunny in Philadelphia genomen. Daar worden constant grappen gemaakt over gevoelige onderwerpen, van homo's, transgenders, tot dwergen. En er worden foute grappen over gemaakt worden maar die groepen zijn niet het target, juist de zelfingenomenheid en kortzichtigheid van de hoofdspelers van die serie.
It says on your chart that you're fucked up. You talk like a fag, and your shit's all retarded.
  woensdag 13 februari 2019 @ 12:34:06 #112
3542 Gia
User under construction
pi_184990681
quote:
0s.gif Op woensdag 13 februari 2019 11:59 schreef LuNaTiC het volgende:
Ik vind het nog steeds bijzonder dat mensen de humor niet 'vatten' en al helemaal niet dat mensen klagen over dat de humor te ver gaat.

Die hebben geen kinderen op de basisschool gehad.
Het is gewoon irl echt zo. Hoewel het voor de serie overdreven en uitvergroot wordt. Maar dat maakt het juist leuk en herkenbaar. Ik smul ervan.
  woensdag 13 februari 2019 @ 12:56:46 #113
147457 Devil010
Dance with the Devil
pi_184991041
quote:
0s.gif Op woensdag 13 februari 2019 11:51 schreef KingRadler het volgende:
Moslims hebben ook Humor.
De witte Nederlander is bang dat ze iets verkeerds zeggen.
Eerste zin, kan kloppen (vaker niet dan wel btw), de tweede zin :{w :{
Nederland is blank.
Niets is sterker dan dat ene woord: Feyenoord.
pi_184991359
quote:
0s.gif Op woensdag 13 februari 2019 12:34 schreef Gia het volgende:

[..]

Die hebben geen kinderen op de basisschool gehad.
Het is gewoon irl echt zo. Hoewel het voor de serie overdreven en uitvergroot wordt. Maar dat maakt het juist leuk en herkenbaar. Ik smul ervan.
Ja nou ja dat heb ik ook niet, maar ik vat gewoon op zich wel alles. Snap overigens wel wat je wilt zeggen en zal vast voor een deel gelden. Maar mijn punt ging meer om dat laatste.

Hier wordt het ook goed uitgelegd, voor die serie die ik al in mijn voorbeeld noemde, maar wat best vergelijkbaar is:

https://www.reddit.com/r/(...)a_say_thanks_to_the/

Daar ging een episode waarin een een dwerg voorkwam:

quote:
I likewise had some reservations when I saw the premise and previews of the episode. Always Sunny is actually usually respectful when it comes to things like this, but this particular episode had new writers so I wasn't sure what to expect. Glad to see they didn't resort to cheap, offensive, cruel jokes, instead focusing on the gang's awfulness. It's part of what makes this show so great- the gang may be offensive, audaciously prejudiced, etc., but the show itself does a good job of not dehumanizing underrepresented groups.

Glad to see their efforts are worth it. Good luck out there!
en:

quote:
As a transgender person I'd like to second this. As an example, Mac Fights Gay Marriage has the issue of transsexuality front and center and manages to be utterly hilarious and utterly offensive about it without ever making Carmen the butt of the joke.

Despite being probably the darkest comedy on television, Always Sunny really never targets minorities. The joke is never about black people, it's on racists. It's not on gays, it's on closeted homophobes. And in this episode it's not on little people, it's on Charlie.

It really shows how intelligently written the show is that it's able to tackle these ridiculously controversial topics without ever taking the easy joke of just shitting on marginalized people, and still make it seem natural. I can't really think of any other show that manages this.
Dit geldt in zekere zin ook voor een serie als de luizenmoeder. Geen enkele 'groep' is hier veilig, of je nu een linkse bomenknuffelaar bent of een rechtse borrelprater bent, als er een grap wordt gemaakt, dan is het over hun rug, en niet over de rug van een minderheid (in eerdere voorbeeld 'de moslim(s)'.
It says on your chart that you're fucked up. You talk like a fag, and your shit's all retarded.
pi_185000448
Net pas gekeken, was op momenten wel aardig (eigenlijk vind ik alleen alles met Ank en de kinderen/ouders écht leuk, oke en Helma en haar hele houding), maar regelmatig ook gewoon slecht. Dat met die moslimvader en dat Karel hem vloerde, 'we got him', really? :|W Slaat gewoon nergens op, het is ook niet over-de-top-grappig, het is gewoon niks.
Koel en donker bewaren
  woensdag 13 februari 2019 @ 21:48:47 #116
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_185002109
Ik heb echt last van plaatsvervangende schaamte wat betreft de uitspraken van Anton en Karel.
Elke keer als je denkt dat het niet erger kan maken ze het toch weer erger.

En ik heb ooit op een school gewerkt, daar zat ook zo'n Karel in de ouderraad die zich overal mee bemoeide. Daar moest ik gelijk aan denken.

Over een maand gaat mijn dochter naar school, het zal mij benieuwen hoeveel luizenmoedermomenten we mee gaan maken. :P
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
  donderdag 14 februari 2019 @ 13:18:41 #117
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_185012048
quote:
0s.gif Op woensdag 13 februari 2019 21:04 schreef Guanabana het volgende:
Net pas gekeken, was op momenten wel aardig (eigenlijk vind ik alleen alles met Ank en de kinderen/ouders écht leuk, oke en Helma en haar hele houding), maar regelmatig ook gewoon slecht. Dat met die moslimvader en dat Karel hem vloerde, 'we got him', really? :|W Slaat gewoon nergens op, het is ook niet over-de-top-grappig, het is gewoon niks.
Ongelofelijk afgezaagd en voorspellend inderdaad. Goh, laten we de domme, boze en blanke man nog eens afzetten tegen de goed geintegreerde moslim. Alle "hot" items in een aflevering stoppen: roken, moslims en controle op veilig gedrag. Doodsaai
"Hoka Hey!"
pi_185012082
quote:
Omdat het pensioen van juf Helma in zicht komt, houdt ze samen met juf Ank sollicitatiegesprekken. Van sollicitant Matthis zijn beiden erg onder de indruk. En Walter en Kenneth vragen zich af of het wel goed gaat met Rianne.

Basisschool De Klimop moet het binnenkort doen zonder juf Helma (Leny Breederveld). Haar pensioen komt namelijk in zicht, iets waar directeur Anton in een eerdere aflevering van De luizenmoeder al - weinig subtiel - op hintte. Maar wie gaat er voor de klas van juf Helma staan? Na het plaatsen van een vacature voor een nieuwe leerkracht houdt Helma samen met juf Ank (Ilse Warringa) de sollicitatiegesprekken. Beiden zijn erg onder de indruk van sollicitant Matthis.

Verstopte jongenstoiletten
En gaat het wel goed met Rianne? Haar vaders Walter (Rop Verheijen) en Kenneth maken zich zorgen. Maar ligt dit aan Rianne zelf of aan het label dat ze krijgt opgeplakt? Meer aardse problemen zijn te vinden in de jongenstoiletten, die verstopt blijken te zijn. Het wordt dus druk bij ‘de dames’.
pi_185012195
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2019 22:35 schreef r_one het volgende:
Iemand al opgevallen dat er op de gekste plekken (b.v. naast de deurpost op het kantoor van Anton) nu van die groene vluchtroutebordjes hangen?

"Safety First" :')

Die Bin Laden actie van Karel (compleet met "WE GOT HIM") vond ik wel erg 'over the top', nogal 'gemaakt'.
veelste onlogisch aflevering was beter als die hele scetch er niet was
pi_185012570
quote:
1s.gif Op woensdag 13 februari 2019 07:30 schreef maily het volgende:

[..]

Het was bijna ongemakkelijk om naar te kijken .... hoeveel mensen zouden ze benaderd hebben om die rol van de moslimouders te spelen?
Humor verbroederd.

De kracht van de Luizenmoeder is juist de foute humor en daarmee kunnen wegkomen.

In deze tijd waarbij we elk gevoelig onderwerp willen veroordelen wel een verademing.
  vrijdag 15 februari 2019 @ 12:27:32 #121
419273 Durmada
Neem de tijd!
pi_185028518
quote:
0s.gif Op maandag 11 februari 2019 08:38 schreef matspontius het volgende:
Slap aftreksel van vorig jaar - was te verwachten. Die politieke correctheid ook wat betreft de onderwerpen :r:

- Moslims en de bekrompenheid van Nederlanders (stel je voor dat we het andersom hadden gedaan niet, bekrompen moslims bestaan toch niet? - dan was het land weer eens te klein geweest)
- Het verbod op roken in openbare ruimten - een leraar die rookt in de klas moet kunnen toch 8)7
- De VOG en veiligheid in openbare ruimten worden volstrekt belachelijk gemaakt - is ook helemaal niet nodig natuurlijk is deze vreedzame en veilige samenleving ^O^
Jij bent ook wel echt het toonvoorbeeld van een boze witte man. Pas op hoor de moslims komen je baan afpakken en stelen alles je!!!!! Ze gaan je bombarderen hoor echt
AZ
ALKMAAR
pi_185029160
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2019 13:52 schreef Elzies het volgende:

De kracht van de Luizenmoeder is juist de foute humor en daarmee kunnen wegkomen.
Je hebt foute humor die echt nog spannend is omdat het daadwerkelijk een gevoelig onderwerp aansnijdt, en je hebt flauwe platgetreden paden, en dat was dit wat mij betreft.

Was misschien een jaar of 10 geleden nog spannend en leuk geweest, maar nu?
Koel en donker bewaren
pi_185029184
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 februari 2019 12:27 schreef Durmada het volgende:

[..]

Jij bent ook wel echt het toonvoorbeeld van een boze witte man. Pas op hoor de moslims komen je baan afpakken en stelen alles je!!!!! Ze gaan je bombarderen hoor echt
een beetje gelijk heeft hij toch wel. Zeker dat het een stukje minder is.
pi_185029192
Daarnaast is het ook niet per definitie spannend of grappig omdat ze 'iets met moslims' doen. Dat met dat 'we got him' sloeg gewoon nergens op, heeft weinig te maken met of het gevoelig of spannend is.
Koel en donker bewaren
  vrijdag 15 februari 2019 @ 13:46:25 #125
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_185029943
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 februari 2019 12:27 schreef Durmada het volgende:

[..]

Jij bent ook wel echt het toonvoorbeeld van een boze witte man. Pas op hoor de moslims komen je baan afpakken en stelen alles je!!!!! Ze gaan je bombarderen hoor echt
Wat is een toonvoorbeeld? En stelen alles je? Ze gaan je bombarderen? Is dat wel goed Nederlands?

Interpreteer eerst eens wat er precies bedoeld wordt in plaats van die onzin te ventileren
"Hoka Hey!"
  vrijdag 15 februari 2019 @ 13:54:14 #126
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_185030096
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2019 13:04 schreef Guanabana het volgende:

[..]

Je hebt foute humor die echt nog spannend is omdat het daadwerkelijk een gevoelig onderwerp aansnijdt, en je hebt flauwe platgetreden paden, en dat was dit wat mij betreft.

Was misschien een jaar of 10 geleden nog spannend en leuk geweest, maar nu?
Dit dus. Deze onderwerpen zijn zo enorm voorspelbaar en afgezaagd.

Goh, we zagen inderdaad echt niet aankomen dat onze onnozele witte man de moslim zou gaan bespringen en "we got him" zou uitschreeuwen. Hoe die moslim daar ook werd afgebeeld was nou niet bepaald het toonbeeld van een open visie. Staat elke moslim zo voorovergebogen in zijn tas te graaien en zo slinks om zich heen te kijken - stereotiep noemt men dat

Een rokende leraar in de klas :O In de jaren zestig was dat een issue - niet 55 jaar later

De VOG en een veiligheidsbeleid - afgezaagd

Juffrouw Ank die echt mega overdreven de naam van dat jongetje verkeerd uitspreekt :r

Duidelijk dat seizoen 2 met dit soort scenario's bij lange na niet het niveau gaat halen als seizoen 1. Maar dat was natuurlijk te verwachten
"Hoka Hey!"
  vrijdag 15 februari 2019 @ 13:58:01 #127
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_185030176
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2019 13:54 schreef matspontius het volgende:

[..]

Dit dus. Deze onderwerpen zijn zo enorm voorspelbaar en afgezaagd.

Goh, we zagen inderdaad echt niet aankomen dat onze onnozele witte man de moslim zou gaan bespringen en "we got him" zou uitschreeuwen. Hoe die moslim daar ook werd afgebeeld was nou niet bepaald het toonbeeld van een open visie. Staat elke moslim zo voorovergebogen in zijn tas te graaien en zo slinks om zich heen te kijken - stereotiep noemt men dat

Een rokende leraar in de klas :O In de jaren zestig was dat een issue - niet 55 jaar later

De VOG en een veiligheidsbeleid - afgezaagd

Juffrouw Ank die echt mega overdreven de naam van dat jongetje verkeerd uitspreekt :r

Duidelijk dat seizoen 2 met dit soort scenario's bij lange na niet het niveau gaat halen als seizoen 1. Maar dat was natuurlijk te verwachten
Dus jij kijkt niet meer verder naar dit seizoen?
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  vrijdag 15 februari 2019 @ 13:59:42 #128
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_185030234
quote:
14s.gif Op vrijdag 15 februari 2019 13:58 schreef golfer het volgende:

[..]

Dus jij kijkt niet meer verder naar dit seizoen?
Alleen als ik snel in slaap moet vallen
"Hoka Hey!"
pi_185030303
Guys, je moet er ook niet meer van maken als het is. Dat geven de makers ook aan in interviews. Iedereen probeert deze serie in hun (politieke) kampje te sleuren, maar het is gewoon een serie met humor die de makers leuk vinden en een beetje misten op televisie. Het is platvloers, ja, maar dat is ook wel weer eens fijn.

Ik vind het nog steeds een geweldige parodie op de politiek correcte wind die er door Nederland waait. Iedereen die een hoop stennis maakt over de Luizenmoeder beseft volgens mij maar half welke spiegel ze wordt voorgehouden.
't Echte en 't ware!
  vrijdag 15 februari 2019 @ 14:04:52 #130
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_185030347
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2019 14:03 schreef Japepk het volgende:
Guys, je moet er ook niet meer van maken als het is. Dat geven de makers ook aan in interviews. Iedereen probeert deze serie in hun (politieke) kampje te sleuren, maar het is gewoon een serie met humor die de makers leuk vinden en een beetje misten op televisie. Het is platvloers, ja, maar dat is ook wel weer eens fijn.

Ik vind het nog steeds een geweldige parodie op de politiek correcte wind die er door Nederland waait. Iedereen die een hoop stennis maakt over de Luizenmoeder beseft volgens mij maar half welke spiegel ze wordt voorgehouden.
Leg eens precies uit welke spiegel dat dan is?
"Hoka Hey!"
pi_185030423
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2019 13:54 schreef matspontius het volgende:

[..]

Dit dus. Deze onderwerpen zijn zo enorm voorspelbaar en afgezaagd.

Goh, we zagen inderdaad echt niet aankomen dat onze onnozele witte man de moslim zou gaan bespringen en "we got him" zou uitschreeuwen. Hoe die moslim daar ook werd afgebeeld was nou niet bepaald het toonbeeld van een open visie. Staat elke moslim zo voorovergebogen in zijn tas te graaien en zo slinks om zich heen te kijken - stereotiep noemt men dat

Een rokende leraar in de klas :O In de jaren zestig was dat een issue - niet 55 jaar later

De VOG en een veiligheidsbeleid - afgezaagd

Juffrouw Ank die echt mega overdreven de naam van dat jongetje verkeerd uitspreekt :r

Duidelijk dat seizoen 2 met dit soort scenario's bij lange na niet het niveau gaat halen als seizoen 1. Maar dat was natuurlijk te verwachten
Wat maak je je druk :') Dan kijk je niet.
  vrijdag 15 februari 2019 @ 14:08:40 #132
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_185030426
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2019 14:04 schreef matspontius het volgende:

Leg eens precies uit welke spiegel dat dan is?
Als je dat al niet snapt moet je inderdaad niet meer kijken gaan.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_185030472
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2019 14:03 schreef Japepk het volgende:
Het is platvloers, ja, maar dat is ook wel weer eens fijn.
PLATVLOERS

1) Banaal 2) Canailleus 3) Gelijkvloers 4) Grof 5) Laag 6) Laag-bij-de-grond 7) Laag-bij-de-gronds 8) Lomp 9) Niet hoogstaand 10) Onbeschaafd 11) Ordinair 12) Plat 13) Schunnig 14) Triviaal 15) Vulgair 16) Vunzig

Geen idee of je het volgens die definitie bedoelt, maar platvloers vind ik het zelf niet. Er zitten regelmatig stukjes in die redelijk subtiel zijn, zoals de gesprekjes op het schoolplein tussen de ouders, of hoe Ank of Helma zich gedragen. Of de scènes met Volkert. Vind ik zelf ook de leukste scènes eigenlijk.

Maar het is jammer dat ze soms uit de bocht vliegen met een soort gooi-en-smijt humor (zoals vorig jaar die vechtpartij met Winterklaas, of tussen die moeders, en nu weer dat van Karel).
Koel en donker bewaren
  vrijdag 15 februari 2019 @ 14:13:56 #134
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_185030515
quote:
15s.gif Op vrijdag 15 februari 2019 14:08 schreef golfer het volgende:

[..]

Als je dat al niet snapt moet je inderdaad niet meer kijken gaan.
Deze hautaine toon alweer. "Als je dat al niet snapt" Ik vraag gewoon welke spiegel je wordt voorgehouden, benieuwd wat het antwoord is
"Hoka Hey!"
  Moderator vrijdag 15 februari 2019 @ 14:16:23 #135
351614 crew  ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_185030566
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2019 13:54 schreef matspontius het volgende:

[..]

Dit dus. Deze onderwerpen zijn zo enorm voorspelbaar en afgezaagd.

Goh, we zagen inderdaad echt niet aankomen dat onze onnozele witte man de moslim zou gaan bespringen en "we got him" zou uitschreeuwen. Hoe die moslim daar ook werd afgebeeld was nou niet bepaald het toonbeeld van een open visie. Staat elke moslim zo voorovergebogen in zijn tas te graaien en zo slinks om zich heen te kijken - stereotiep noemt men dat

Een rokende leraar in de klas :O In de jaren zestig was dat een issue - niet 55 jaar later

De VOG en een veiligheidsbeleid - afgezaagd

Juffrouw Ank die echt mega overdreven de naam van dat jongetje verkeerd uitspreekt :r

Duidelijk dat seizoen 2 met dit soort scenario's bij lange na niet het niveau gaat halen als seizoen 1. Maar dat was natuurlijk te verwachten
Ik denk dat het geen serie voor jou is. Dus.
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
  vrijdag 15 februari 2019 @ 14:17:20 #136
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_185030580
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 februari 2019 14:16 schreef ijs_beer het volgende:

[..]

Ik denk dat het geen serie voor jou is. Dus.
Vorig jaar wel hoor. Maar aflevering 1 van dit seizoen voorspelt weinig goeds voor de rest
"Hoka Hey!"
  vrijdag 15 februari 2019 @ 14:21:59 #137
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_185030650
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2019 14:17 schreef matspontius het volgende:

Vorig jaar wel hoor. Maar aflevering 1 van dit seizoen voorspelt weinig goeds voor de rest
De overige 4 miljoen kijkers zullen je enorm gaan missen. ;)
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  vrijdag 15 februari 2019 @ 14:23:14 #138
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_185030677
quote:
6s.gif Op vrijdag 15 februari 2019 14:21 schreef golfer het volgende:

[..]

De overige 4 miljoen kijkers zullen je enorm gaan missen. ;)
Maar antwoorden op de vraag doe je niet
"Hoka Hey!"
  vrijdag 15 februari 2019 @ 14:27:34 #139
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_185030770
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2019 14:23 schreef matspontius het volgende:

Maar antwoorden op de vraag doe je niet
Als je begrijpend kunt terug lezen kan je zien dat ik niet degene was waar jij die vraag aan stelde.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  vrijdag 15 februari 2019 @ 14:44:05 #140
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_185031066
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2019 14:27 schreef golfer het volgende:

[..]

Als je begrijpend kunt terug lezen kan je zien dat ik niet degene was waar jij die vraag aan stelde.
Nee, maar je haakt er wel op in. De vraag was ook algemeen bedoeld. Begrijpend lezen, weet je wel ...
"Hoka Hey!"
  vrijdag 15 februari 2019 @ 14:47:39 #141
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_185031133
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2019 14:44 schreef matspontius het volgende:

Nee, maar je haakt er wel op in. De vraag was ook algemeen bedoeld. Begrijpend lezen, weet je wel ...
Net zo moeilijk als begrijpend kijken?
Ik stop verder geen energie meer in jouw negativiteit over de Luizenmoeder. Je vindt het leuk of niet. Klaar.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  vrijdag 15 februari 2019 @ 19:11:22 #142
419273 Durmada
Neem de tijd!
pi_185036013
Wat matspontius überhaupt nog in dit topic doet is de vraag, hij voelt zich duidelijk aangevallen door hetgeen zich in de aflevering heeft afgespeeld.

Wel leuk dat De Luizenmoeder blijkbaar precies een persoon als matspontius kan afschilderen.
AZ
ALKMAAR
pi_185036255
quote:
0s.gif Op woensdag 13 februari 2019 11:59 schreef LuNaTiC het volgende:
Ik vind het nog steeds bijzonder dat mensen de humor niet 'vatten' en al helemaal niet dat mensen klagen over dat de humor te ver gaat.

Wat Greys zegt is overduidelijk en waarom de humor zo leuk is. Dat bepaalde grappen gemaakt kunnen worden omdat niet de vermeende slachtoffer 'het echte slachtoffer' van de humor is, maar dat juist al die over the top verwaande, egocentrische, onwetende, hypocriete typetjes op de hak worden genomen.

In die zin hebben ze een mooi voorbeeld aan It's Always Sunny in Philadelphia genomen. Daar worden constant grappen gemaakt over gevoelige onderwerpen, van homo's, transgenders, tot dwergen. En er worden foute grappen over gemaakt worden maar die groepen zijn niet het target, juist de zelfingenomenheid en kortzichtigheid van de hoofdspelers van die serie.
Inderdaad, de humor zit zelden in het absurdisme zelf mi.
pi_185037838
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2019 14:03 schreef Japepk het volgende:
Guys, je moet er ook niet meer van maken als het is. Dat geven de makers ook aan in interviews. Iedereen probeert deze serie in hun (politieke) kampje te sleuren, maar het is gewoon een serie met humor die de makers leuk vinden en een beetje misten op televisie. Het is platvloers, ja, maar dat is ook wel weer eens fijn.

Ik vind het nog steeds een geweldige parodie op de politiek correcte wind die er door Nederland waait. Iedereen die een hoop stennis maakt over de Luizenmoeder beseft volgens mij maar half welke spiegel ze wordt voorgehouden.
Dit dus, het is gewoon een komedie, meer niet.
٩๏̯͡๏)۶
  zaterdag 16 februari 2019 @ 10:11:26 #145
341750 Piperidine
Is een baas(e).
pi_185044650
matspontius :')!
pi_185047360
Sommige mensen nemen het wel erg serieus allemaal.
  Eurovisie Songfestival Queen zaterdag 16 februari 2019 @ 14:56:39 #147
163650 Greys
pi_185047891
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2019 14:11 schreef Guanabana het volgende:
Er zitten regelmatig stukjes in die redelijk subtiel zijn, zoals de gesprekjes op het schoolplein tussen de ouders, of hoe Ank of Helma zich gedragen. Of de scènes met Volkert. Vind ik zelf ook de leukste scènes eigenlijk.
Volkert is ook een van mijn favorieten. O+
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  zaterdag 16 februari 2019 @ 16:31:24 #148
429573 KingRadler
A real Zionist
pi_185048872
Er zijn nog altijd veel mensen die de serie niet snappen.
pi_185049114
Matspontius deze serie gaat onder andere over jou. Maar dat heb je zelf niet door.
Alius aliud dicit
  zaterdag 16 februari 2019 @ 19:24:52 #150
4416 Da hopman
lamahangen = dierenmoord
pi_185051641
Op Facebook heb je na OBS de blije kralenplank https://deblijekralenplan(...)-vanuit-de-directie/ ook erg grappig
De mensen zijn gek geworden
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')