abonnement Unibet Coolblue
pi_184936366
Ik zou wel eens willen weten of dit bedrijf met subsidie naar Nederland gelokt wordt.
pi_184936412
quote:
1s.gif Op zondag 10 februari 2019 11:59 schreef Cherni het volgende:

[..]

Kom op, alsof er aan de productielijn geen Pools,Turks etc gesproken word. Bij NedCar is de voertaal aan de productielijn zowaar Turks. Het gaat om het sluiten van productielijnen niet om engineering en research afdelingen.

Productielijnen die steeds veranderen van locatie waar ter wereld ook. Ook zonder Brexit zou dit uiteindelijk het gevolg zijn geweest. Net zoals in Nederland veel productie verplaatst is. Denk aan textiel etc. Mogelijk dat een Brexit dit proces versnelt, dat zou kunnen.
Volvo/Nedcar, nu VDl stond voorheen altijd vooraan in de rij om iets te krijgen, of men nog steeds de top van Nedcar daar heeft zitten en of die het nog niet verleerd zijn?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 10-02-2019 15:02:15 ]
pi_184936458
quote:
1s.gif Op zondag 10 februari 2019 14:03 schreef Cherni het volgende:

[..]

Dus, als wij dat systeem nog verder doorvoeren binnen een EU gaan we een VK achterna en juist daarom ben ik tegen dat Angelsaksisch systeem dat ook steeds verder binnen die EU doordringt.

Dat de middenklasse groeit kan wel zijn maar de druk op die klasse word steeds groter. Verklaar die gele hesjes maar eens. Je kunt het idioten noemen maar zij voelen op de een of andere manier een onvrede. Een onvrede die steeds verder groeit binnen een EU. Zelfs een Wierd Duk die met nuance spreekt plaats men zelfs in een racistische hoek. Zover zijn we dus. Als je kritiek hebt krijg je twee etiketten opgeplakt:
1) Je bent een exonofoob, racist
2) bezit geen kennis en daarmee spreek je via je onderbuik.

En daarmee moet je doen. De tijd zal het leren.
Wierd Duk, wat een fucking huilie is dat.
Geen racist inderdaad, maar wel een enorme zure zeiklul.
Radio Espantoso
pi_184936838
dubbel.

[ Bericht 98% gewijzigd door #ANONIEM op 10-02-2019 15:02:34 ]
  Moderator zondag 10 februari 2019 @ 17:33:28 #80
54278 crew  Tijger_m
42
pi_184940402
quote:
1s.gif Op zondag 10 februari 2019 14:03 schreef Cherni het volgende:

[..]

Dus, als wij dat systeem nog verder doorvoeren binnen een EU gaan we een VK achterna en juist daarom ben ik tegen dat Angelsaksisch systeem dat ook steeds verder binnen die EU doordringt.

Dat de middenklasse groeit kan wel zijn maar de druk op die klasse word steeds groter. Verklaar die gele hesjes maar eens. Je kunt het idioten noemen maar zij voelen op de een of andere manier een onvrede. Een onvrede die steeds verder groeit binnen een EU. Zelfs een Wierd Duk die met nuance spreekt plaats men zelfs in een racistische hoek. Zover zijn we dus. Als je kritiek hebt krijg je twee etiketten opgeplakt:
1) Je bent een exonofoob, racist
2) bezit geen kennis en daarmee spreek je via je onderbuik.

En daarmee moet je doen. De tijd zal het leren.
Roepen zonder het te onderbouwen of roepen "de middenklasse heeft het moeilijk, kijk maar naar Frankrijk" is toch wel een bevestiging van je eigen punt 2, of niet? Wat hebben Franse gele hesjes in godsnaam met onze middenklasse te maken en waarom denk jij dat er een verband tussen zit? Zijn gele hesjes mensen uit de middenklasse?

Verder, je puntenlijstje...
1. Hoor je mij niet zeggen tenzij je racistische opmerkingen maakt.
2. Zie boven en de eerdere posts over globalisering.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  zondag 10 februari 2019 @ 17:39:44 #81
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_184940568
Het is pijn, maar veranderingen gaan niet zonder pijn.
pi_184940652
quote:
0s.gif Op zondag 10 februari 2019 17:33 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Roepen zonder het te onderbouwen of roepen "de middenklasse heeft het moeilijk, kijk maar naar Frankrijk" is toch wel een bevestiging van je eigen punt 2, of niet? Wat hebben Franse gele hesjes in godsnaam met onze middenklasse te maken en waarom denk jij dat er een verband tussen zit? Zijn gele hesjes mensen uit de middenklasse?

Verder, je puntenlijstje...
1. Hoor je mij niet zeggen tenzij je racistische opmerkingen maakt.
2. Zie boven en de eerdere posts over globalisering.
Maar de middenklasse hééft het moeilijk, ook in ons eigen land.

Sociale voorzieningen zijn minder toegankelijk geworden, waardoor middenklasse sneller en 'dieper' kan vallen en minder zekerheden kent. Verder ondervindt de middenklasse ook de consequenties van de flexibilisering van de arbeidsmarkt; ook minder zekerheden voor de toekomst en in sommige gevallen minder inkomsten.

Verder spelen de hoge huizenprijzen ook een rol, en uiteraard ook de stijgende lasten van de afgelopen periode (BTW stijging en energielasten).

Dit is weliswaar niet allemaal 1 op 1 tot de EU te herleiden, maar het heeft wel degelijk te maken met het faciliteren van multinationals ten koste van gewone burgers.

[ Bericht 0% gewijzigd door Tomatenboer op 10-02-2019 17:53:05 ]
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_184940859
quote:
0s.gif Op zondag 10 februari 2019 17:33 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Roepen zonder het te onderbouwen of roepen "de middenklasse heeft het moeilijk, kijk maar naar Frankrijk" is toch wel een bevestiging van je eigen punt 2, of niet? Wat hebben Franse gele hesjes in godsnaam met onze middenklasse te maken en waarom denk jij dat er een verband tussen zit? Zijn gele hesjes mensen uit de middenklasse?

Verder, je puntenlijstje...
1. Hoor je mij niet zeggen tenzij je racistische opmerkingen maakt.
2. Zie boven en de eerdere posts over globalisering.
Welke onderbouwing heb je nodig? Wie is er nu aan de macht in Italië. Hoe verloopt het in Frankrijk. De ruk naar rechts. Wat valt daar nog aan te onderbouwen. Het zijn landen die binnen een EU vallen en daarmee gaat dit ons aan. Om over Hongarije , Polen etc nog maar te zwijgen. Alleen al die Brexit geeft aan dat mensen ontevreden zijn. Wat valt daar nog aan te onderbouwen.

Bovendien zou ik niet weten als ik tegen globalisatie ben wat dat met een onderbuikgevoel te maken zou hebben.
Dat zou je immers ook van de voorstanders kunnen zeggen.

Een van de vele artikelen van een ontevreden middenklasse. Als jij dat als een onderbuikgevoel omschrijft dan houd inderdaad elke discussie op.
https://www.google.com/ur(...)ust=1549911735409516

[ Bericht 2% gewijzigd door Cherni op 10-02-2019 20:05:39 ]
pi_184942943
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 februari 2019 19:14 schreef Revolution-NL het volgende:
Ik denk dat een beetje vroeg is om de balans op te maken, over een jaar of 10 kan je daar pas wat meer over zeggen.
Sorry, maar iedereen die niet weet dat Brexit het VK heel erg veel welvaart gaat kosten heeft de ballen verstand van economie.
pi_184943537
quote:
0s.gif Op zondag 10 februari 2019 17:43 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Maar de middenklasse hééft het moeilijk, ook in ons eigen land.

Sociale voorzieningen zijn minder toegankelijk geworden, waardoor middenklasse sneller en 'dieper' kan vallen en minder zekerheden kent. Verder ondervindt de middenklasse ook de consequenties van de flexibilisering van de arbeidsmarkt; ook minder zekerheden voor de toekomst en in sommige gevallen minder inkomsten.

Verder spelen de hoge huizenprijzen ook een rol, en uiteraard ook de stijgende lasten van de afgelopen periode (BTW stijging en energielasten).

Dit is weliswaar niet allemaal 1 op 1 tot de EU te herleiden, maar het heeft wel degelijk te maken met het faciliteren van multinationals ten koste van gewone burgers.
En vergeet die Energiewende niet die ook op het bordje komt van die middenklasse.
pi_184947900
quote:
1s.gif Op zondag 10 februari 2019 10:47 schreef Cherni het volgende:

[..]

Wie zegt dat dit bedrijf niet was gesloten zonder een Brexit. Dagelijks gaan bedrijven failliet en vinden er overnames plaats. Hier in mijn regio sluiten ook bedrijven de poorten ondanks dat wij bij een EU blijven. Het gaat naar China etc. Bij NedCar zouden ook weer 1000 banen verdwijnen om maar een voorbeeld te geven.

In het artikel staat bovendien wereldwijd worden 20 locaties gesloten. En er werkte over het algemeen mensen vanuit het voormalige Oostblok. Toch al iets waar de locale bevolking niet blij mee was.
Maar je weet zelf natuurlijk ook wel dat de Brexit de schuld krijgt, dat is de praktijk. Het ligt immers het meest voor de hand en het is het makkelijkst de schuld geven daar aan. Met die instelling is het dan wel zuur als je voor de Brexit hebt gestemd terwijl je fabriek naar het vaste land verhuist.
pi_184948072
Naar Friesland, Drachten?

Zijn ze daar wel werk gewend of komt dat nog wel?
Er zullen nog wel volgen maar ik vraag mij af, de infra in die provincie is die al redelijk zodat men makkelijk hun producten kan verplaatsen?
Tevens vraag ik mij af zo helemaal zonder subsidie, hoeveel zou het de Nederlander kosten als met, bovenop wat men meer aan de unie mag bijdragen?
Het VK draagt immers dan niet meer bij en die plaatsen van deze zijn al vergeven toch.
  Moderator maandag 11 februari 2019 @ 00:13:15 #88
54278 crew  Tijger_m
42
pi_184948652
quote:
1s.gif Op zondag 10 februari 2019 17:52 schreef Cherni het volgende:

[..]

Welke onderbouwing heb je nodig? Wie is er nu aan de macht in Italië. Hoe verloopt het in Frankrijk. De ruk naar rechts. Wat valt daar nog aan te onderbouwen. Het zijn landen die binnen een EU vallen en daarmee gaat dit ons aan. Om over Hongarije , Polen etc nog maar te zwijgen. Alleen al die Brexit geeft aan dat mensen ontevreden zijn. Wat valt daar nog aan te onderbouwen.

Bovendien zou ik niet weten als ik tegen globalisatie ben wat dat met een onderbuikgevoel te maken zou hebben.
Dat zou je immers ook van de voorstanders kunnen zeggen.

Een van de vele artikelen van een ontevreden middenklasse. Als jij dat als een onderbuikgevoel omschrijft dan houd inderdaad elke discussie op.
https://www.google.com/ur(...)ust=1549911735409516

Volgens mij schrijf jij mij zaken toe die ik nooit gezegd heb. Jij begon over onderbuikjes, niet ik, ik vroeg alleen maar of jij zaken ook kon onderbouwen.

Je roept dat de middenklasse ontevreden is. Prima, ik heb dat nooit ontkent, de enige uitspraak die ik heb gedaan is dat de britse middenklasse (wat overigens niet de brexit stemmer was) veel kleiner is als de onze en dat de Britse politiek alleen maar bezig is om de tegenstelling tussen arm en rijk te vergroten.

De wereld veranderd, dat maakt mensen angstig en velen gaan op zoek naar antwoorden en populisten geven ze antwoorden. Foute antwoorden maar wel begrijpelijk.

Als ik jou uitleg hoe globalisatie werkt zeg je ineens "Oh maar natuurlijk willen die afrikanen ook banen" terwijl je er eerder geen goed woord voor over hebt. Tja, vind je het dan gek dat ik jouw argumentatie niet kan volgen?
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_184948916
quote:
0s.gif Op maandag 11 februari 2019 00:13 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Volgens mij schrijf jij mij zaken toe die ik nooit gezegd heb. Jij begon over onderbuikjes, niet ik, ik vroeg alleen maar of jij zaken ook kon onderbouwen.

Je roept dat de middenklasse ontevreden is. Prima, ik heb dat nooit ontkent, de enige uitspraak die ik heb gedaan is dat de britse middenklasse (wat overigens niet de brexit stemmer was) veel kleiner is als de onze en dat de Britse politiek alleen maar bezig is om de tegenstelling tussen arm en rijk te vergroten.

De wereld veranderd, dat maakt mensen angstig en velen gaan op zoek naar antwoorden en populisten geven ze antwoorden. Foute antwoorden maar wel begrijpelijk.

Als ik jou uitleg hoe globalisatie werkt zeg je ineens "Oh maar natuurlijk willen die afrikanen ook banen" terwijl je er eerder geen goed woord voor over hebt. Tja, vind je het dan gek dat ik jouw argumentatie niet kan volgen?
Banen in hun eigen land, een eigen economie. Waar haal je in godsnaam uit dat ik er geen goed woord voor over heb. Ik heb een idee dat je totaal niet begrijpt waar het mij om draait. Snap jij het wel?

Globalisatie(neoliberale globalisatie) waar ik het over heb is die sprinkhanenplaag die investeerders doen om alle kennis weg te zuigen. Chinezen die complete havens opkopen om een voorbeeld te noemen. Bedrijven zoals een Stork die door Yanks compleet ontmanteld worden. Het schuiven met goedkope arbeid binnen een unie. Enfin wat dat te maken heeft met een land in Afrika dat zijn eigen economie probeert op te bouwen dat juist zou moeten gebeuren zodat de lokale bevolking hun land niet hoeft te ontvluchten is mij een raadsel.

Juist het VK laat zien dat het beleid dat Thatcher heeft ingezet voor problemen zorgt. Een beleid dat nu door een EU word voortgezet/overgenomen. En omdat steeds meer groepen in onzekerheid gaan leven, het sociaal stelsel word gedecimeerd dan hebben populisten alle ruimte. Dat bewijst de geschiedenis steeds opnieuw. Als de EU het tij niet kan keren dan komt de EU steeds meer onder druk te staan.

[ Bericht 2% gewijzigd door Cherni op 11-02-2019 01:14:45 ]
  Moderator maandag 11 februari 2019 @ 01:12:34 #90
54278 crew  Tijger_m
42
pi_184949064
quote:
1s.gif Op maandag 11 februari 2019 00:51 schreef Cherni het volgende:

[..]

Banen in hun eigen land, een eigen economie. Waar haal je in godsnaam uit dat ik er geen goed woord voor over heb. Ik heb een idee dat je totaal niet begrijpt waar het mij om draait. Snap jij het wel?

Globalisatie(neoliberale globalisatie) waar ik het over heb is die sprinkhanenplaag die investeerders doen om alle kennis weg te zuigen. Chinezen die complete havens opkopen om een voorbeeld te noemen. Bedrijven zoals een Stork die door Yanks compleet ontmanteld worden. Het schuiven met goedkope arbeid binnen een unie. Enfin wat dat te maken heeft met een land in Afrika dat zijn eigen economie probeert op te bouwen dat juist zou moeten gebeuren zodat de lokale bevolking hun land niet hoeft te ontvluchten is mij een raadsel.

Juist het VK laat zien dat het beleid dat Thatcher heeft ingezet voor problemen zorgt. Een beleid dat nu door een EU word voortgezet/overgenomen.
Ik denk jij een vreemd idee hebt over wat globalisering is en de term alleen toepast op zaken die jou slecht voorkomen. Asset stripping is geen globalisering, overigens.
Goedkope arbeid? Valt nogal mee, daar is onderzoek naar gedaan, moet je eens opzoeken, de resultaten zullen je verbazen.

Mijn voorbeeld van globalisering behelst banen die dus niet in Nederland gaan komen of zelfs verdwijnen, dat begrijp je toch hopelijk wel?

De EU is helemaal niet zo neo-liberaal als Thatcher maar het VK is inderdaad altijd de aanjager van het neo-liberalisme geweest en daarin veruit koploper maar dat is niet echt relevant richting Brexit.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_184949134
quote:
0s.gif Op maandag 11 februari 2019 01:12 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Ik denk jij een vreemd idee hebt over wat globalisering is en de term alleen toepast op zaken die jou slecht voorkomen. Asset stripping is geen globalisering, overigens.
Goedkope arbeid? Valt nogal mee, daar is onderzoek naar gedaan, moet je eens opzoeken, de resultaten zullen je verbazen.

Mijn voorbeeld van globalisering behelst banen die dus niet in Nederland gaan komen of zelfs verdwijnen, dat begrijp je toch hopelijk wel?

De EU is helemaal niet zo neo-liberaal als Thatcher maar het VK is inderdaad altijd de aanjager van het neo-liberalisme geweest en daarin veruit koploper maar dat is niet echt relevant richting Brexit.
Wat is Asset Stripping dan wel met bijbehorende privatisering? Dat heeft wel degelijk te maken met globalisatie. En dat banen verdwijnen hoeft zeker niet altijd een probleem te zijn. Dat gebeurde al voor een EU. Zolang je maar een visie hebt om die werkzaamheden te vervangen.
Bijvoorbeeld Kolenindustrie sluiten en Procesindustrie komt daar voor in de plaats. Het heeft geen zin om hier banen te creëren die hier niet rendabel zijn zoals bijvoorbeeld plukwerk. Daar is het levensonderhoud niet op gebaseerd. Dat kan inderdaad beter verplaatst worden. Althans zoveel als mogelijk

Maar goed dat die globalisatie niet te stoppen is lijkt mij duidelijk vanwege die vrije markteconomie en technologie(communicatie). Maar daarmee hoef je het er nog niet mee eens te zijn. Zeker vanwege die globalisatie zul je moeten nadenken hoe je die onzekerheid en sloop van het sociaal stelsel kunt tegenhouden.

Wat relevant is aan die Brexit moet juist een teken zijn dat we binnen die EU niet zulk soort vormen van beleid moeten voeren.
  maandag 11 februari 2019 @ 17:00:14 #92
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_184957047
quote:
1s.gif Op zondag 10 februari 2019 10:47 schreef Cherni het volgende:

Wie zegt dat dit bedrijf niet was gesloten zonder een Brexit.
Niemand. Maar in het artikel wordt vrij duidelijk gezegd dat de brexit voor 'een zetje' heeft gezorgd. Dat het veiliger consolideren is in een stabiel Nederland dan een onstabiel Engeland. Daar kun je zelf allemaal draaien aan geven, maar dan heeft het er toch alle schijn van dat de brexit er iets mee te maken heeft.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_184985779
Als het bedrijf toch al verdwijnt richting Nederland waarom dan nog iets bijstellen?
pi_184987236
quote:
1s.gif Op zondag 10 februari 2019 12:57 schreef Sjemmert het volgende:

[..]

Dit.

Als de bom ooit klapt en het hele zooitje om begint te vallen dan lachen ze zich rot aan de andere kant van het kanaal en wij mogen weer de portemonnee trekken om die armoe landen overeind te houden.
Wij betalen toch al jaren voor de landen in het zuiden, door een kunstmatig lage rente?
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_184990476
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 februari 2019 19:14 schreef Revolution-NL het volgende:
Ik denk dat een beetje vroeg is om de balans op te maken, over een jaar of 10 kan je daar pas wat meer over zeggen.
Australie heeft gezegd dat ze chloorkippen willen exporteren naar het vk en in ruil daarvoor britse spullen willen importeren, randebiel trump wil ze zelfs dwingen.

Of ze nu met australie of amerika geen samenwerken, het is per definitie een achteruitgang.
speak only if it improves the silence.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 13 februari 2019 @ 12:53:43 #96
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_184990977
quote:
0s.gif Op woensdag 13 februari 2019 09:00 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Wij betalen toch al jaren voor de landen in het zuiden, door een kunstmatig lage rente?
Correct
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  woensdag 13 februari 2019 @ 16:24:42 #97
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_184994322
quote:
1s.gif Op zondag 10 februari 2019 12:57 schreef Sjemmert het volgende:
Dit.

Als de bom ooit klapt en het hele zooitje om begint te vallen dan lachen ze zich rot aan de andere kant van het kanaal
Ja, denk je? Ook die 500 man die in dit stadje hun baan kwijtraken met uitzicht op niks?
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_184994893
quote:
0s.gif Op woensdag 13 februari 2019 12:19 schreef TjjWester het volgende:

[..]

Australie heeft gezegd dat ze chloorkippen willen exporteren naar het vk en in ruil daarvoor britse spullen willen importeren, randebiel trump wil ze zelfs dwingen.

Of ze nu met australie of amerika geen samenwerken, het is per definitie een achteruitgang.
Het is niet Trump die ze wil dwingen, de amerikaanse chamber of commerce ruikt bloed en heeft bij Trump aangedrongen om de bankschroeven flink aan te draaien bij een eventueel handelsaccoord met het VK. Die hebben natuurlijk goed door hoe desperate de VK straks zal zijn om maar zo snel mogelijk trade deals af te sluiten en willen gewoon een graantje meepikken door zo lucratief mogelijke voorwaarden voor hun af te dwingen. Dat had toch iedereen met 2 hersencellen van te voren al aan kunnen zien komen. Maar om Trump de schuld te geven is weer wat kort door de bocht.

Japan en Korea willen ook heronderhandelen met het VK over de voorwaarden van een trade agreement. Die willen ook betere voorwaarden als wat ze hebben afgesproken met de EU, geef ze eens ongelijk.

Dat heeft me altijd verbaasd in de hele discussie. De illusie die Brexiters hebben dat ze op zichzelf beter voorwaarden kunnen afdwingen als de EU. En ze hebben ook nooit van de most favoured nation clausules gehoord.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_185006213
quote:
0s.gif Op woensdag 13 februari 2019 16:55 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Dat heeft me altijd verbaasd in de hele discussie. De illusie die Brexiters hebben dat ze op zichzelf beter voorwaarden kunnen afdwingen als de EU. En ze hebben ook nooit van de most favoured nation clausules gehoord.
Probeer maar eens te handelen op een markt en er staat een Duitser tussen, dan vergeet het maar die betalen gewoon de vraagprijs.
Zal met de onderhandelingen van de EU wel anders zijn dan he?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')