quote:Australië houdt voorronde op 9 februari 2019
De Australische omroep SBS houdt volgend jaar voor het eerst in zijn Songfestivalgeschiedenis een nationale finale om haar inzending te selecteren. Dat schrijft de Australische krant The Sunday Mail.
Het nieuws werd inmiddels officieel bevestigd door de omroep zelf. Het gonsde al langer dat er een voorronde op poten gezet zou worden. De stad Gold Coast heeft de organisatie binnengehaald, en won daarmee van andere voorstellen van Sydney en Melbourne. Op zaterdag 9 februari volgend jaar wordt de liveshow Eurovision: Australia Decides gehouden vanuit het Gold Coast Convention and Exhibition Centre.
De SBS werkt samen met productiebedrijf Blink TV, dat ook al meewerkt aan de deelname van Australië op het Junior Eurovisiesongfestival. Geïnteresseerde tekst- en muziekschrijvers kunnen hun songs indienen op de website van de omroep tot en met 4 november. SBS en Blink TV koppelen een nog te bepalen aantal songs aan artiesten die ze zelf kiezen.
Net als op het Songfestival komt er een generale repetitie de avond voor de liveshow, waarin een Australische jury meestemt voor vijftig procent van het puntentotaal. De andere helft komt van het publiek via televoting. Het belooft een spetterende show te worden, aldus Blink TV-baas Paul Clarke: ‘We hebben grote plannen om Gold Coast tot Songfestivalhoofdstad te maken in februari 2019, dus hou je spandex en lovertjes maar klaar – het wordt een fantastische show.’
https://songfestival.be/l(...)-op-9-februari-2019/
quote:Op zaterdag 9 februari 2019 11:16 schreef Em31 het volgende:
Misschien kan de UK vragen of ze de volgende keer de nummer 2 van Australië mogen sturen
quote:Op zaterdag 9 februari 2019 11:17 schreef Momo... het volgende:
Nog een nummer met dust, logisch in de woestijn daar
Dacht net hetzelfde toen hij in de kopstem gingquote:Op zaterdag 9 februari 2019 11:19 schreef Momo... het volgende:
Dit zit te dicht tegen onze inzendingen eventueel dus nee
Dacht ik ook alquote:Op zaterdag 9 februari 2019 11:19 schreef Momo... het volgende:
Dit zit te dicht tegen onze inzending eventueel dus nee
Vind ik ook ja!quote:
Inderdaad ja. Je hoort haar nauwelijks.quote:
We zitten nog maar op de helft na 1 uur en een kwartier, dus zal wel tegen half 2 zijn afgelopen denk ik.quote:
Is vaak zo met tieners tegenwoordig. Met de juiste make-up lijk je al gauw 20+.quote:
quote:Op zaterdag 9 februari 2019 11:38 schreef grazz het volgende:
[..]
We zitten nog maar op de helft na 1 uur en een kwartier, dus zal wel tegen half 2 zijn afgelopen denk ik.
Mijn nichtje van net 18 hoeft ook nooit id laten zien want vooral de make up iddquote:Op zaterdag 9 februari 2019 11:40 schreef Aoibhin het volgende:
[..]
Is vaak zo met tieners tegenwoordig. Met de juiste make-up lijk je al gauw 20+.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zaterdag 9 februari 2019 11:42 schreef Momo... het volgende:
[..]
Mijn nichtje van net 18 hoeft ook nooit id laten zien want vooral de make up iddSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
Nu komt Sheppard!quote:Op zaterdag 9 februari 2019 11:34 schreef Greys het volgende:
Vorig jaar had Australië 1 topic hier met slechts 4 bladzijdes, van december tot mei. Nu zitten we al in deel twee.
Lokquote, Sheppard!quote:Op zaterdag 9 februari 2019 11:34 schreef Greys het volgende:
Vorig jaar had Australië 1 topic hier met slechts 4 bladzijdes, van december tot mei. Nu zitten we al in deel twee.
Ze nemen wat meer de tijd dan de BBC gisterenquote:Op zaterdag 9 februari 2019 11:41 schreef Em31 het volgende:
[..]![]()
Dacht dat het veel sneller zou gaan
Courtney Act en saai? Is dat mogelijk?quote:Op zaterdag 9 februari 2019 11:45 schreef grazz het volgende:
[..]![]()
ja, electric fields, de rest was saai
In het interview na afloop werd haar gevraagd of ze nog ergens hulp bij nodig had. Haar antwoord was dat zwanger worden nog niet echt wilde lukkenquote:Op zaterdag 9 februari 2019 11:45 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
Courtney Act en saai? Is dat mogelijk?
Vraag het me ook afquote:Op zaterdag 9 februari 2019 11:48 schreef Momo... het volgende:
Zou die chick echt gitaar kunnen spelen?
Dat heb ik nog net gezien.quote:Op zaterdag 9 februari 2019 11:48 schreef Hawaii_Tim het volgende:
[..]
In het interview na afloop werd haar gevraagd of ze nog ergens hulp bij nodig had. Haar antwoord was dat zwanger worden nog niet echt wilde lukken
Denk ik ookquote:Op zaterdag 9 februari 2019 11:49 schreef grazz het volgende:
Sheppard - On My Way: lekker energiek nummer, dit zou het heel goed doen denk ik.
Dat heb ik nu ook. On my way is qua lied niet echt uniek te noemen en nogal voorspelbaar, maar het klinkt te lekker om te negerenquote:Op zaterdag 9 februari 2019 11:49 schreef Aoibhin het volgende:
Leuk wel ditMaar ik hou ook wel van dit soort nummers. Toch denk ik dat Electric Fields een betere keuze gaat zijn.
Meerdere afvallers van deze ronde vind ik beter dan de inzending van UK bijvoorbeeldquote:Op zaterdag 9 februari 2019 11:51 schreef Em31 het volgende:
Echt te lastig zo, meerdere goede en prima keuzes die ze kunnen maken
Straks komt Treble nog achter de coulissen tevoorschijnquote:
In Tel Aviv nog wat vuurwerk erbijquote:Op zaterdag 9 februari 2019 11:54 schreef Greys het volgende:
Ik vond Sheppard live leuker dan de clipZe stonden er wel een beetje amateuristisch huppelend bij en die beloofde 'interactie met graphics like Mans' zag ik ook niet. Maar wat een fijne energie.
Alleen als ze volledig buiten adem zijn, anders hoeft het voor mij nietquote:Op zaterdag 9 februari 2019 11:54 schreef Aoibhin het volgende:
[..]
Straks komt Treble nog achter de coulissen tevoorschijn
ook datquote:Op zaterdag 9 februari 2019 11:54 schreef Aoibhin het volgende:
Goede stem zeg!Maar nummer is niet zo interessant
Ja echt ja. Zelfs buiten de 3 favorieten zouden de meeste nummers niet misstaanquote:Op zaterdag 9 februari 2019 11:53 schreef Hawaii_Tim het volgende:
[..]
Meerdere afvallers van deze ronde vind ik beter dan de inzending van UK bijvoorbeeld
Vond To Myself op zich wel prima hoor; denk alleen niet dat het echt op gaat vallen in een ESC line-upquote:Op zaterdag 9 februari 2019 11:55 schreef grazz het volgende:
[..]
ook dat
1.Electric Fields - 2000 and Whatever
2.Sheppard - On My Way
3.Alfie Arcuri - To Myself
4.Courtney Act - Fight for Love
5.Ella Hooper - Data Dust
6.Leea Nanos - Set Me Free
7.Aydan Calafiore - Dust
8.Mark Vincent - This Is Not the End
Ik had net die kolom even open in Tweetdeck. Dat gaat hárd!quote:Op zaterdag 9 februari 2019 11:55 schreef Em31 het volgende:
#AusDecides is ondertussen ook trending in Nederland
Wel tof idee om vragen op die blokjes te schrijvenquote:
Nee dat denk ik ook niet iddquote:Op zaterdag 9 februari 2019 11:56 schreef Aoibhin het volgende:
[..]
Vond To Myself op zich wel prima hoor; denk alleen niet dat het echt op gaat vallen in een ESC line-up
Ja inderdaad. Maar die stem was echt goed zegquote:Op zaterdag 9 februari 2019 11:58 schreef Cee het volgende:
Ik miste bij To Myself nog iets, ik had een grote apotheose verwacht naar het eind maar het liedje doofde uit.
Straks zijn ze familie van Tatjanaquote:Op zaterdag 9 februari 2019 12:01 schreef Aoibhin het volgende:
Wist helemaal niet dat de oma van Sheppard uit Kroatië komt, grappig
Die polsstok begrijp ik ook niet helemaalquote:
Cezargodquote:Op zaterdag 9 februari 2019 12:06 schreef Fascination het volgende:
Dit hebben we al weleens eerder gezien toch? De opera en hoge jurk
Moldavië comes to mind.quote:Op zaterdag 9 februari 2019 12:06 schreef Fascination het volgende:
quote:Op zaterdag 9 februari 2019 12:06 schreef justnathan321 het volgende:
Ik voel me in een of ander Disney avontuur als ik deze act zie
Estland vorig jaar is er ook eenquote:Op zaterdag 9 februari 2019 12:06 schreef Fascination het volgende:
twitter:MichaelByrnes twitterde op zaterdag 09-02-2019 om 12:11:06This is going to be decided between Electric Fields and Kate Miller-Heidke. #AusDecides #Eurovision reageer retweet
Kan iedereen bijkomenquote:Op zaterdag 9 februari 2019 12:11 schreef Aoibhin het volgende:
Meestal kiezen ze toch iets spectaculairs als afsluiter. Dit is echt niks.
Het valt nogal in het nietquote:
Was inderdaad een goed optredenquote:
Ohja tuurlijk meneer Ola Sand..quote:Op zaterdag 9 februari 2019 12:17 schreef Em31 het volgende:
[..]
Nee gisteren hebben 5 juryleden gestemd en dat telt voor 50%
Ben benieuwd naar de Kreviewquote:Op zaterdag 9 februari 2019 12:19 schreef Greys het volgende:
Bij Kate zou het wel meer om de act gaan dan om de song op het ESF dus ik heb liever niet haar. Dus zal ze het wel worden.
Gokje of zeggen ze dat nu? Kan nu ff niet kijkenquote:Op zaterdag 9 februari 2019 12:18 schreef Momo... het volgende:
Meneer Ola Sand heeft 12 punten gegeven aan Sheppard
Nee gewoon mijn gokquote:Op zaterdag 9 februari 2019 12:20 schreef Greys het volgende:
[..]
Gokje of zeggen ze dat nu? Kan nu ff niet kijken
Oh ja dat wordt epicquote:
quote:Op zaterdag 9 februari 2019 12:21 schreef Momo... het volgende:
Ik snap alleen die fierljeppende demon op de achtergrond niet.
Het is echt zonde ja dat een paar van deze nummers niet gaan straksquote:Op zaterdag 9 februari 2019 12:23 schreef grazz het volgende:
Ik ben in de war. Ik wil Kate op het ESF. Kunnen ze gewoon niet een mashup sturen van Electric Fields, Sheppard en Kate
twitter:danieljohnhall twitterde op zaterdag 09-02-2019 om 12:07:19The coolest thing about Kate Miller Heidke’s staging was also the coolest thing about Mad Max: Fury Road#Eurovision #AUSDecides https://t.co/d7AmYOM18k reageer retweet
Gewoon alvast selecteren voor wat kansloze landenquote:Op zaterdag 9 februari 2019 12:24 schreef Em31 het volgende:
[..]
Het is echt zonde ja dat een paar van deze nummers niet gaan straks
Gewoon Sheppard voor Kroatiequote:Op zaterdag 9 februari 2019 12:28 schreef Greys het volgende:
De UK had bv mogen willen dat ze Sheppard hadden (die wrs niet wint in Australië). Wat een niveauverschil.
Ja, het is wel echt een overgang na gisteravondquote:Op zaterdag 9 februari 2019 12:28 schreef Greys het volgende:
De UK had bv mogen willen dat ze Sheppard hadden (die wrs niet wint in Australië). Wat een niveauverschil.
En dan over een jaar of tien levert Australië bijna het hele deelnemersveld. Alleen Frankrijk houdt vol omdat ze zo stronteigenwijs zijn, en San Marino.quote:Op zaterdag 9 februari 2019 12:26 schreef Aoibhin het volgende:
[..]
Gewoon alvast selecteren voor wat kansloze landen
Oh lol nu juistquote:Op zaterdag 9 februari 2019 12:30 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
Ik gok van wel, kijk naar de presentatoren.
Zeker weten. Jammer dat het nooit zal gebeuren ivm uitzendtijden en rechten enzo.quote:Op zaterdag 9 februari 2019 12:33 schreef Cyan9 het volgende:
Volgens mij zou Australië prima het ESF kunnen organiseren.
Jawel, zoals Cee zei: NL wint dit jaar, Aussies worden 2e en mogen het ESF in NL organiserenquote:Op zaterdag 9 februari 2019 12:35 schreef Greys het volgende:
[..]
Zeker weten. Jammer dat het nooit zal gebeuren ivm uitzendtijden en rechten enzo.
Zou praktisch niet kunnen. Maar in samenwerking met een ander gastland zou SBS (niet die van ons natuurlijk) echt een geweldige show neer kunnen zettenquote:Op zaterdag 9 februari 2019 12:33 schreef Cyan9 het volgende:
Volgens mij zou Australië prima het ESF kunnen organiseren.
Australië het laten organiseren maar dan in een Europese zaalquote:Op zaterdag 9 februari 2019 12:35 schreef Greys het volgende:
[..]
Zeker weten. Jammer dat het nooit zal gebeuren ivm uitzendtijden en rechten enzo.
Ik vind ze ook leuk ja! Leuk duo ook samenquote:
Oh zo! Ja graagquote:Op zaterdag 9 februari 2019 12:36 schreef grazz het volgende:
[..]
Jawel, zoals Cee zei: NL wint dit jaar, Aussies worden 2e en mogen het ESF in NL organiseren
De horror, dat de Nederlandse SBS zich met het ESF zou bemoeien.quote:Op zaterdag 9 februari 2019 12:36 schreef Aoibhin het volgende:
[..]
Zou praktisch niet kunnen. Maar in samenwerking met een ander gastland zou SBS (niet die van ons natuurlijk) echt een geweldige show neer kunnen zetten
Laten ze aub dan niet de twee door elkaar halenquote:Op zaterdag 9 februari 2019 12:37 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
De horror, dat de Nederlandse SBS zich met het ESF zou bemoeien.
Patty Brard die presenteertquote:Op zaterdag 9 februari 2019 12:37 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
De horror, dat de Nederlandse SBS zich met het ESF zou bemoeien.
Ze wrijven het er wel inquote:Op zaterdag 9 februari 2019 12:41 schreef Cyan9 het volgende:
Is dit genoeg bewijs dat Australië houdt van over the top?
Hans, the Berlin Boy Wonder. Uit Adelaide, uiteraardquote:
quote:Op zaterdag 9 februari 2019 12:42 schreef Greys het volgende:
I LOVE YOU EUROPE
OR WHEREVER THE HELL I AM
Mans en Hans samen als intervalduoquote:Op zaterdag 9 februari 2019 12:42 schreef Aoibhin het volgende:
Gisteren Mans met een medley, nu Hans
Op de Australische tv hebben ze nu reclame. Dan kunnen ze ook in beeld knallen 'We'll be right back' en het daarbij laten. Maar de derde keer is dit filmpje toch minder interessantquote:Op zaterdag 9 februari 2019 12:45 schreef Aoibhin het volgende:
Ze zitten wel heel erg dezelfde filmpjes te herhalen.
Oh dat is dus ter vervanging van de reclame. Dacht al zoiets. Dat is dan wel leuk gedaan jaquote:Op zaterdag 9 februari 2019 12:45 schreef Em31 het volgende:
Dat ze ook gewoon speciaal filmpjes hebben gemaakt voor tijdens de reclame op de streams![]()
Australië
Letland weet ik niet zeker. Montenegro kiest vandaag wel volgens het schema en Italië inderdaad maar die beginnen vanavond en zijn wrs ergens morgenochtend klaarquote:Op zaterdag 9 februari 2019 12:48 schreef Momo... het volgende:
Vanavond kiezen Letland en Italië toch?
Ik verheug me al op de Kreviewsquote:Op zaterdag 9 februari 2019 12:47 schreef Momo... het volgende:
Eerste semi heeft eventueel Kate, eventueel Hatari uit IJsland, eventueel Conan uit Portugal, Darude, Serhat, Oekraine en Hongarije
twitter:adamliaw twitterde op zaterdag 09-02-2019 om 12:48:33You all think the recurring visual design element celebrating the Gold Cost for #AusDecides is sand, but actually it's cocaine. #SBSEurovision reageer retweet
Wat is deze periode van het jaar toch heerlijk. En we hebben nog ruim 4 weken te gaanquote:Op zaterdag 9 februari 2019 12:48 schreef Momo... het volgende:
Vanavond kiezen Letland en Italië toch?
quote:Op zaterdag 9 februari 2019 12:50 schreef Em31 het volgende:
twitter:adamliaw twitterde op zaterdag 09-02-2019 om 12:48:33You all think the recurring visual design element celebrating the Gold Cost for #AusDecides is sand, but actually it's cocaine. #SBSEurovision reageer retweet
Countdown to meltdownquote:Op zaterdag 9 februari 2019 12:52 schreef grazz het volgende:
[..]
Wat is deze periode van het jaar toch heerlijk. En we hebben nog ruim 4 weken te gaan
Ik hoorde ook iets wat ik niet had moeten horenquote:
Wel geinigquote:Op zaterdag 9 februari 2019 12:53 schreef Cee het volgende:
Oh wow ze laten de gedumpte nummers zien.
Ditquote:Op zaterdag 9 februari 2019 12:55 schreef Em31 het volgende:
Zelfs de gedumpte nummers zijn beter dan wat de UK had
Heb je het juryoptreden gisteren gehoord van Sheppard? Slecht gezongen was dat, daar gaat de jury echt niet voor.quote:Op zaterdag 9 februari 2019 12:55 schreef grazz het volgende:
Jury: Sheppard
Kijkers: Kate
uiteindelijk wint Sheppard denk ik, sorry Electric Fields
Nope, maar begrijp nu waarom ze bij de jury 3e zijn gewordenquote:Op zaterdag 9 februari 2019 12:56 schreef libranl het volgende:
[..]
Heb je het juryoptreden gisteren gehoord van Sheppard? Slecht gezongen was dat, daar gaat de jury echt niet voor.
3e vind ik nog vrij redelijke score eigenlijk gezien de beelden gisterenquote:Op zaterdag 9 februari 2019 12:57 schreef grazz het volgende:
[..]
Nope, maar begrijp nu waarom ze bij de jury 3e zijn geworden
Denk aan je bloeddrukquote:
was het zo erg? anders kijk ik straks ff terug. Nummer vind ik wel lekker hoorquote:Op zaterdag 9 februari 2019 12:58 schreef libranl het volgende:
[..]
3e vind ik nog vrij redelijke score eigenlijk
Die zijn inderdaad nog overquote:Op zaterdag 9 februari 2019 12:55 schreef Aoibhin het volgende:
Het kan haast niet anders dan een van de drie favorieten worden en ben met elk van die tevreden. Dus ben eigenlijk niet zenuwachtig.
Ja ik vond het erg slecht gezongen en act ook niet zo bijzonder (gisteren tenminste). Vandaag niet gezien. Maar kon me niet voorstellen dat Australië voor Sheppard zou kiezen.quote:Op zaterdag 9 februari 2019 12:59 schreef grazz het volgende:
[..]
was het zo erg? anders kijk ik straks ff terug. Nummer vind ik wel lekker hoor
Nee hoor, ik ook!quote:Op zaterdag 9 februari 2019 13:01 schreef Aoibhin het volgende:
Ik vind Zero Gravity wel tof. Volgens mij ben ik een van de enige hier
Nee, ik vind het ook wel een leuke winnaar. De nummer 2 was wel mijn favoriet.quote:Op zaterdag 9 februari 2019 13:01 schreef Aoibhin het volgende:
Ik vind Zero Gravity wel tof. Volgens mij ben ik een van de enige hier
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |