abonnement Unibet Coolblue
pi_187109850

LIVE MEEKIJKEN NU VIA
https://www.facebook.com/SBSEurovision/videos/2015605981820294/

Ook Australië is dit jaar weer van de partij.
quote:
Australië houdt voorronde op 9 februari 2019

De Australische omroep SBS houdt volgend jaar voor het eerst in zijn Songfestivalgeschiedenis een nationale finale om haar inzending te selecteren. Dat schrijft de Australische krant The Sunday Mail.

Het nieuws werd inmiddels officieel bevestigd door de omroep zelf. Het gonsde al langer dat er een voorronde op poten gezet zou worden. De stad Gold Coast heeft de organisatie binnengehaald, en won daarmee van andere voorstellen van Sydney en Melbourne. Op zaterdag 9 februari volgend jaar wordt de liveshow Eurovision: Australia Decides gehouden vanuit het Gold Coast Convention and Exhibition Centre.

De SBS werkt samen met productiebedrijf Blink TV, dat ook al meewerkt aan de deelname van Australië op het Junior Eurovisiesongfestival. Geïnteresseerde tekst- en muziekschrijvers kunnen hun songs indienen op de website van de omroep tot en met 4 november. SBS en Blink TV koppelen een nog te bepalen aantal songs aan artiesten die ze zelf kiezen.

Net als op het Songfestival komt er een generale repetitie de avond voor de liveshow, waarin een Australische jury meestemt voor vijftig procent van het puntentotaal. De andere helft komt van het publiek via televoting. Het belooft een spetterende show te worden, aldus Blink TV-baas Paul Clarke: ‘We hebben grote plannen om Gold Coast tot Songfestivalhoofdstad te maken in februari 2019, dus hou je spandex en lovertjes maar klaar – het wordt een fantastische show.’
https://songfestival.be/l(...)-op-9-februari-2019/
Nog een enthousiaste voice coach. Ik heb de video van Australie nu tig keer bekeken en nog steeds rillingen over mijn rug. Wat een performance. Eigenlijk voor mij de mooiste performance ever op een ESF

Conservatieven zijn het meest tolerant. Ze moeten namelijk het meest tolereren
  maandag 27 mei 2019 @ 07:37:08 #2
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_187110276
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2019 23:32 schreef WhiteBeard het volgende:

[..]

Een meerderheid die dan ook weinig verstand van zingen heeft, gelet op het feit dat Madonna een grote fanschare heeft. Deze vocal coach met toch wel wat meer verstand van zingen dan de gemiddelde ESF kijker zegt precies wat ik ook dacht. Australie is zwaar ondergewaardeerd. Het was een fantastische act en fantastisch gezongen. Toch jammer dat ik vanwege het gevaar voor Duncan niet op haar gestemd heb

Ik heb het erover dat het liedje zelf erg matig is (in andere posts zeg ik nog dat het goed gezongen is een erg sterke act heeft) en dat de meerderheid dat ook wel zal vinden.

En dan kom jij ermee dat de meerderheid ongelijk heeft want het is zo goed gezongen en die act is zo goed... Begrijpend lezen is niet je sterkste punt, blijkt maar weer eens.

La Forza vorig jaar was een veel beter liedje. Die had niet niet die rare discostamper beat eronder, die totaal niet past etc.
Buren wordt doorgeschoven naar morgen.
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
pi_187110472
Het nummer is niet eens zo slecht. Het is net als Rise Like a Phoenix enorme kitsch, maar dat is op Eurovisie niet verboden. Ik vind de productie wel vreselijk, de akoestische versie is veel beter.

  maandag 27 mei 2019 @ 08:25:58 #4
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_187110509
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2019 08:17 schreef blackswangreen het volgende:
Het nummer is niet eens zo slecht. Het is net als Rise Like a Phoenix enorme kitsch, maar dat is op Eurovisie niet verboden. Ik vind de productie wel vreselijk, de akoestische versie is veel beter.

De akoestische versie is ook beter. De ESF versie is vooral heel rommelig en zonder identiteit. Rare begin matcht niet met de rest. Die beat. Dan het bewuste meezing stukje (ihihihi etc.) dan het laatste deel waar Kate overstemt wordt door de backing vocals, die ook weer niet matchen met haar stem en het liedje. Waarbij zij in dat stuk er haast geforceerd nog tussen wil komen.
Buren wordt doorgeschoven naar morgen.
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
pi_187174442
quote:
1s.gif Op maandag 27 mei 2019 08:25 schreef Redefine het volgende:

[..]

De akoestische versie is ook beter. De ESF versie is vooral heel rommelig en zonder identiteit. Rare begin matcht niet met de rest. Die beat. Dan het bewuste meezing stukje (ihihihi etc.) dan het laatste deel waar Kate overstemt wordt door de backing vocals, die ook weer niet matchen met haar stem en het liedje. Waarbij zij in dat stuk er haast geforceerd nog tussen wil komen.
Ik heb het nummer beluisterd met mijn 200 Watt versterker en een uitstekende hoofdtelefoon. De Youtube clip dus van ESF en ik herken helemaal niets in wat je zegt. Ze wordt in dat nummer nergens overstemd door de backing vocals. Dit nummer klinkt met goede apparatuur gewoon fantastisch inclusief die futuristische beat. Qua zangtechniek gewoon de beste van de hele finale ook
Conservatieven zijn het meest tolerant. Ze moeten namelijk het meest tolereren
  donderdag 30 mei 2019 @ 21:43:37 #6
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_187174528
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2019 21:37 schreef WhiteBeard het volgende:

[..]

Ik heb het nummer beluisterd met mijn 200 Watt versterker en een uitstekende hoofdtelefoon. De Youtube clip dus van ESF en ik herken helemaal niets in wat je zegt. Ze wordt in dat nummer nergens overstemd door de backing vocals. Dit nummer klinkt met goede apparatuur gewoon fantastisch inclusief die futuristische beat. Qua zangtechniek gewoon de beste van de hele finale ook
Overstemmen is inderdaad niet het juiste woord ervoor. Die backings hoor je ernaast, maar matchen niet bij haar stem en niet bij het nummer. Bovendien blijft het punt nog steeds staan dat het nummer een groot rommeltje is.

Want dat ze heel goed zingt hebben we allang vastgesteld, en daarbij ook nog een hele knappe act hebben. Maar het nummer, nee....

La Forza vorig jaar was dan nog een stuk beter als nummer.
Buren wordt doorgeschoven naar morgen.
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
pi_187174615
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2019 21:43 schreef Redefine het volgende:

[..]

Overstemmen is inderdaad niet het juiste woord ervoor. Die backings hoor je ernaast, maar matchen niet bij haar stem en niet bij het nummer. Bovendien blijft het punt nog steeds staan dat het nummer een groot rommeltje is.

Want dat ze heel goed zingt hebben we allang vastgesteld, en daarbij ook nog een hele knappe act hebben. Maar het nummer, nee....

La Forza vorig jaar was dan nog een stuk beter als nummer.
Smaken verschillen. Ik vond het in het geheel geen rommeltje. Uiterst moderne pop-opera. Ik hoor er wat Brian Eno, Kraftwerk, Vangelis, Louise Tucker, Kate Bush in. Stukken beter dan al die dertien in een dozijn muziek
Conservatieven zijn het meest tolerant. Ze moeten namelijk het meest tolereren
  donderdag 30 mei 2019 @ 21:50:57 #8
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_187174659
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2019 21:48 schreef WhiteBeard het volgende:

[..]

Smaken verschillen. Ik vond het in het geheel geen rommeltje. Uiterst moderne pop-opera. Ik hoor er wat Brian Eno, Kraftwerk, Vangelis, Louise Tucker, Kate Bush in. Stukken beter dan al die dertien in een dozijn muziek
Smaken verschillen ja, laten we het daar maar bij houden.
Buren wordt doorgeschoven naar morgen.
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
pi_187175303
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2019 21:37 schreef WhiteBeard het volgende:

[..]

Ik heb het nummer beluisterd met mijn 200 Watt versterker en een uitstekende hoofdtelefoon. De Youtube clip dus van ESF en ik herken helemaal niets in wat je zegt. Ze wordt in dat nummer nergens overstemd door de backing vocals. Dit nummer klinkt met goede apparatuur gewoon fantastisch inclusief die futuristische beat. Qua zangtechniek gewoon de beste van de hele finale ook
Futuristische beat? Deze beat is eerder gedateerd.
  donderdag 30 mei 2019 @ 22:34:07 #10
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_187175549
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2019 22:22 schreef blackswangreen het volgende:

[..]

Futuristische beat? Deze beat is eerder gedateerd.
Niveau oude disco stamper inderdaad.
Buren wordt doorgeschoven naar morgen.
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')