abonnement Unibet Coolblue
pi_185942849
quote:
0s.gif Op zondag 17 maart 2019 01:10 schreef grazz het volgende:
Nummers 1 t/m 6 zijn O+

1.Nederland
2.Zweden
3.Italië
4.Griekenland
5.België
6.Azerbeidzjan
7.Noorwegen
8.Israel
9.Slovenië
10.Zwitserland

Er zijn wat inzendingen geklommen en een aantal gezakt. Geen zin om m'n gehele top 41 te plaatsen, dus alleen mijn huidige top 10:
quote:
1.Nederland
2.Zweden
3.België
4.Italië
5.Griekenland
6.Azerbeidzjan
7.Israel
8.Slovenië
9.Zwitserland
10.Armenië

(11.Noorwegen)

Grootste zakker van de week: Rusland

Guilty pleasures: San Marino en Montenegro
~The present is all there is~
  zaterdag 6 april 2019 @ 20:11:55 #202
485072 eurovisiefan93
Eurovisie Fan sinds 1993
pi_186071820
10. Rusland (Niet mijn ding maar die gozer is wel goed) 1 Punt
9.Belgie (Will never happen, maar is best een aardig liedje) 2 Punten
8.UK (Will never happen) 3 Punten
7.Cyprus 4 punten
6.Zweden 5 punten
5. Malta 6 punten
4.Griekenland 7 punten
3.Zwitserland 8 punten
2.Italie 10 punten
1.Nederland (Duh, 12 punten)
Eurovision is my jam
pi_186081095
M'n laatste top voor de rehearsals/live shows starten:

1. Albanië O+
2. Australië
3. Cyprus
4. Malta
5. Slovenië
6. Griekenland
7. Zweden
8. Zwitserland
9. Noorwegen
10. Armenië
11. Servië
12. Nederland
13. Italië
14. Belarus
15. Montenegro
16. Tsjechië
17. Hongarije
18. Verenigd Koninkrijk
19. Roemenië
20. Portugal
21. Azerbeidzjan
22. Frankrijk
23. Denemarken
24. Spanje
25. Letland
26. Israël
27. Ijsland
28. Noord-Macedonië
29. Litouwen
30. Estland
31. Duitsland
32. België
33. Rusland
34. Moldavië
35. Oostenrijk
36. San Marino
37. Kroatië
38. Polen
39. Ierland
40. Georgië
41. Finland
freedom comes when you learn to let go, creation comes when you learn to say no.
  zondag 7 april 2019 @ 21:21:23 #204
260796 DecoAoreste
aka Aleimon Thimble
pi_186091432
Inmiddels alles voldoende beluisterd om tot een complete lijst te komen. Beoordelingen op basis van studioversies, cijfers tussen haakjes. Definitieve lijst pas ik nog aan na de tv-uitzendingen.

1. Nederland: Dit jaar moet het gebeuren. Dit is hem. Ik heb de rest zo objectief mogelijk geprobeerd te luisteren, maar ze komen écht niet in de buurt. Wat zou het mooi zijn… (9)
2. Italië: Die maffe Italianen kunnen bijna alles mooi laten klinken. Het is toch wel een zegen bij het ESF als je van nature zo’n prachtige taal spreekt. Verder is het heel apart, maar toch ook weer catchy. Zou kunnen leven met winst van Italië. (8+)
3. Slovenië: Heerlijk dromerig en, op een positieve manier, kabbelend. Erg sterk, en ik ben positief verrast dat het grote publiek het ook enigszins kan waarderen. (8)
4. België: In het begin vond ik hem een beetje vergeetbaar, maar inmiddels begint hij wel serieus op me te groeien. Heel sterk refrein. Live-versie zal het nummer maken of breken. (8)
5. Hongarije: Dit decennium stond Hongarije al 5 keer eerder bij mij in de top 5, en daarmee is het veruit mijn meest favoriete Songfestivalland. Ook dit jaar zou dat zomaar weer kunnen lukken. Prachtige taal, prima uitvoering, solide vocalen. Minpuntje: mist nog net een soort climax op het eind. En het is geen AWS. Man wat was dat geniaal. (8)
6. Rusland: You Are The Only One vond ik niet zo spannend van Lazarev, maar deze is wél prima in orde. Zou ook geen onaardige winnaar zijn, als niet Nederland of Italië. Niet dat ik het Rusland zo gun, maar het wordt wel weer hoog tijd voor een echt goed nummer als winnaar. (8)
7. Finland: De teneur onder ESF-kenners lijkt te zijn dat dit troep is, ik ben het er niet mee eens. Dit nummer is misschien geen instantklassieker als Sandstorm, maar het is wel een degelijke dancetrack. (8)
8. IJsland: Heel moeilijk te beoordelen. Ik houd wel van metal, al is dit niet eens echt metal – meer een allegaartje van diverse stijlen met een scream/grunt er overheen. De vocalen zijn net niet helemaal gelukt naar mijn mening, maar de melodie in het refrein is wel weer fijn. (7,5)
9. Servië: Staat ten onrechte bijna onderaan bij de bookmakers. Prima vocalen (deels in de eigen taal, had helemaal mogen zijn), fijne Balkan-invloeden en wat mild gitaarwerk in verwerkt, solide opbouw. (7+)
10. Tsjechië: In Tsjechië hebben ze inmiddels aardig de weg omhoog gevonden. Toch is dit een beetje een gemiste kans, het begint ijzersterk maar het refrein is een beetje kitsch en niet op zijn plaats. Vooral die vreemde vrouwenstem ineens tussendoor klopt niet voor mijn gevoel. Had een mijn favorieten kunnen zijn met een beter refrein, nu een subtopper. (7+)
11. Spanje: Heel typisch Spaans, niet helemaal mijn smaak maar wel gewoon in orde. (7)
12. Malta: Best een fijn deuntje, heel vrolijk. Geen potentiële winnaar maar prima luisterbaar. (7)
13. Israël: Een verademing na die oortering van vorig jaar, lekker rustig. (7-)
14. Azerbeidzjan: Goed, maar net iets te dertien-in-een-dozijn voor de top 10. (7-)
15. Estland: Idem dito. (7-)
16. Cyprus: Degelijk uitgaansnummer, ongecompliceerd en poppy. (6,5)
17. Wit-Rusland: Idem dito. (6,5)
18. Armenië: Wel aardig, maar raakt me niet echt. (6,5)
19. Albanië: Idem dito. (6,5)
20. Kroatië: Zelfde laken een pak. (6,5)
21. Litouwen: Gaat wel. (6+)
22. Ierland: Oerdegelijk, beetje saai. (6+)
23. Zwitserland: Ernstig overrated. (6)
24. Zweden: Gelikt en niet erg authentiek, Europa trapt er elk jaar weer in bij die Zweden. (6)
25. Frankrijk: Irritant omdat het tweetalig is, maar hun Engels klinkt door het accent als Frans. (6)
26. Georgië: Zit misschien wel iets episch en diepzinnigs in, maar werkt niet echt in deze uitvoering. (6)
27. Letland: Prima vocalen, maar erg langdradig. (6)
28. Polen: Vond ik op het eerste gehoor echt afschuwelijk, maar begint zowaar een klein beetje te wennen. Geen idee hoe dat nou weer kan. Echt goed is nog steeds anders. (6-)
29. UK: Slaapverwekkend. (5,5)
30. Noord-Macedonië: Is al een miljoen keer vaker gedaan. (5,5)
31. Roemenië: Idem dito. (5,5)
32. Duitsland: Pretentieus en nep. (5+)
33. Griekenland: Nasale zang, onnodig bombastische muzikale begeleiding, vage zooi. (5)
34. Moldavië: Tenenkrommend slechte tekst en minstens zo tenenkrommende modulatie. (5-)
35. San Marino: Jongens, stop hier toch mee. Jullie hebben geen goede zangers wonen in jullie land, en eentje importeren faalt ook keer op keer. Met fatsoenlijke zang zou dit nog wel een leuk en catchy liedje zijn, nu is het net niks. (4,5)
36. Oostenrijk: Probeert een soort Kate Bush-achtige sfeer te creëren en faalt daar jammerlijk in. Ontaardt in gekweel. (4,5)
37. Denemarken: Die melodie op de achtergrond is toch gewoon gejat van Lemon Tree? Het origineel vind ik al niet heel bijzonder, dit is bepaald niet beter. Ook niet met dat stukje excuus-Frans erbij. Als je niets kan verzinnen, doe dan niet mee. (4)
38. Noorwegen: Heel wazig. Moet ineens denken aan Tarzan & Jane van Toy-Box door die orang-oetan-achtige stem in het refrein, alleen is het daar ludiek en hier volkomen misplaatst. Werkt op de lachspieren, vooral in de bridge. (4-)
39. Montenegro: Wel knap, een nummer schrijven dat tegelijk saai en chaotisch is. Best begrijpelijk dat dit stijf onderaan staat bij de bookmakers, ik kan er in ieder geval geen enkele vorm van logica in ontdekken. (4-)
40. Portugal: Wanstaltig met die rare koeienbelletjes. Wat hebben ze gedacht, vorig jaar een kip en nu een koe? Doet wel Mediterraans aan, maar niet op de goede manier. Wat we hier nu weer mee moeten is me een groot raadsel. (3,5)
41. Australië: Dat refrein is echt zeldzaam tenenkrommend en verpest het hele nummer. Ergens heel knap dat je op basis van twee woorden ‘rock bottom’ weet te raken. (3,5)
pi_186128405
1. Nederland - Natuurlijk is er enig chauvinisme, maar ook als dit niet wint, heeft Nederland een geweldige inzending gestuurd.
2. Zwitserland - Eindelijk heeft Zwitserland weer eens een topinzending. Ondanks de vele missers heeft dit land zoveel moois gestuurd (Celine Dion, Vanilla Ninja, Henri Des, DJ Bobo, Lys Assia, en nu Luca).
3. Tsjechië - Ik moest er even aan wennen, maar ik vind hem ondertussen minstens zo leuk als de Tsjechische inzending van vorig jaar.
4. Italië - Het was bepaald niet mijn favoriet van San Remo, maar daar lag het niveau minstens zo hoog als op dit ESF.
5. Slovenië - Aangenaam lied, de CATS van dit jaar.
6. Hongarije - Zijn vorige was beter, maar deze vertolker kan weinig fout doen.
7. Zweden - Lekker lied, zoals zo vaak uit Zweden. Hij is na mijn beginenthousiasme wel iets gezakt op de ranglijst.
8. Azerbeidzjan - Bijna even leuk als Zweden.
9. Spanje - Ongegeneerd vermaak, niets mis mee.
10. Albanië - Mooi lied en sterke uitvoerende.

11. Griekenland - Mooi dat Griekenland ook sterke inzendingen kan sturen die niet van TMF's Summer Dance Hits geplukt zijn.
12. Denemarken - Dit lied heeft zeker iets, maar het is iets te simpel voor Top 10.
13. Cyprus - Het B-kantje van Fuego. Maar Fuego was ook wel heel goed.
14. België - Dit lied bouwt op naar iets fantastisch, maar dat blijft toch enigszins uit.
15. IJsland - Het is in elk geval minder kleurloos dan vorig jaar.
16. Noord-Macedonië - En nu eens de staging wel goed doen!
17. Servië - Hoewel dit land ongetwijfeld nog duizend van dit soort inzendingen klaar heeft liggen, geen onaardige poging.
18. Portugal - Bonuspunten voor de creativiteit, maar het slaat ietwat door.
19. Litouwen - Competente inzending.
20. Verenigd Koninkrijk - De uitvoerende is beter dan het lied.

21. Armenië - Wel aardig, maar niet meer dan dat.
22. Australië - Ik vind dit soort gekkigheid als La Voix of It's My Life op zich altijd wel leuk, maar dit lied gaat nergens heen. Misschien zelfs niet eens naar de finale.
23. San Marino - Wie kan er een hekel hebben aan Serhat.
24. Estland - Een radiohit. En de radio van nu is verschrikkelijk.
25. Israël - De uitvoerende trekt dit uit het moeras der saaiheid.
26. Malta - Oninteressant B-kantje van Margaret.
27. Finland - Zoiets krijg je als je 'iets met een DJ' stuurt. Lezen we even mee J. Smit.
28. Rusland - Ik vond het schilderij beter.
29. Letland - Dit blijft steken in goede bedoelingen.
30. Wit-Rusland - Minsk als ESF-locatie zou sowieso niet zo lekker zijn.

31. Georgië - De uitvoerende is goed, maar Oto kan vanuit Tel Aviv meteen met de Midnight train to Georgia.
32. Moldavië - Ik wil weer een Moldavisch lied dat zich leent voor een act met een IKEA kast.
33. Kroatië - Ik weet niet wat pijnlijker is. Het liedje zelf, of het feit dat de sociale omgeving van Roko nergens in het traject even heeft opgemerkt dat zowel het nummer als de aankleding eigenlijk niet kunnen.
34. Noorwegen - Voorspelbaarheid is niet noodzakelijkerwijs erg. In een mooie ballad kan die laatste uithaal passen als een warme jas in de winter. Het Noorse lied is echter zo'n wanstaltig ESF-cliché, dat het voelt als een opgenomen voetbalwedstrijd op videoband, waarvan je de uitslag per ongeluk toch te weten bent gekomen.
35. Polen - Voor mensen die klagen over hun Poolse buren: Je kunt ook naast deze dames wonen, die toch ergens moeten repeteren.
36. Roemenië - In de Telegraaf heb je een katern over de zondag en dat heeft dan Zo'n Dag. Dat is ook wel een beetje het originaliteitsniveau van dit liedje.
37. Oostenrijk - Dit dreigt drie minuten interessant te worden. Irritant, want je had gewoon de bitterballen in het vet kunnen gooien.
38. Frankrijk - Als hij droomt, is hij een koning. Nou, als Prins Carnaval wordt hij nog uitgelachen.
39. Montenegro - Dit verdient niets anders dan een hels fluitconcert.
40. Duitsland - Als zelfs Mijn Zusje Komt Zo van R.van der Gijp beter is bij de zusjes-liedjes, dan weten we hoe intens zwak dit wel niet is.
41. Ierland - Beste RTÉ, vertel ons nu eens wat precies de bedoeling is van deze intens niksige inzending. Dit is de duidelijkste non-qualifier sinds Treble, en om dat te bereiken moet je toch heel wat niet kunnen. Het lied is opvallend onopvallend, de zangeres een chagrijnige muts en de clip en ongetwijfeld de act mogen niets kosten. Waarom jezelf die kwelling aandoen? Voor ons hoeft het niet, en de rest van Europa zucht straks nog eens extra diep als jullie ook weer 12 punten aan Litouwen geven. Blijf gewoon lekker thuis. Vraag Dickie Rock of hij nog een keer wil. Of zing eens in het Iers. Maar bespaar ons dit soort hopeloze meuk.
De Sahara is zonder meer erg droog.
  † In Memoriam † dinsdag 9 april 2019 @ 22:46:02 #206
368283 ato
pi_186128819
Deco en Fred wat hebben jullie lijstjes goed onderbouwd. ^O^
Life can be a bitch, so like it..
  ESF Reporter dinsdag 9 april 2019 @ 22:51:45 #207
87554 Cee
Welluk?
pi_186128974
Heb zin om ook weer een update te geven, zeker na EiC. Ik wacht nog heel even de London preparty af zodat ik ook weet hoe Mahmood, John Lundvik en Carousel overkomen voor een internationaal publiek.
  dinsdag 9 april 2019 @ 22:57:19 #208
260796 DecoAoreste
aka Aleimon Thimble
pi_186129097
Mooi lijstje Fred_B, we zijn het best wel eens in grote lijnen. Moest ook wel een paar keer gniffelen bij je onderste paar commentaren :P
  woensdag 10 april 2019 @ 07:15:48 #209
341825 PinkLow
Gewoon doorgaan.
pi_186131812
Hooi, ik lees ook mee dit jaar! Ga vanavond of morgen ook even een lijstje maken!

Leuk.
Je kunt beter spijt hebben van de dingen die je hebt gedaan, dan de dingen die je nooit hebt durven doen.
pi_186132296
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2019 22:57 schreef DecoAoreste het volgende:
Mooi lijstje Fred_B, we zijn het best wel eens in grote lijnen. Moest ook wel een paar keer gniffelen bij je onderste paar commentaren :P
Ja, toen ik jouw mooie lijstje zag, bedacht ik me dat ik ook nog iets moest maken. En inderdaad, aardig wat overeenkomst.
De Sahara is zonder meer erg droog.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 10 april 2019 @ 08:34:51 #211
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_186132332
1. Nederland
2. Zwitserland
3. Spanje
4. Litouwen

Ik ben volgens mij echt een van de weinigen die Litouwen ook erg leuk vindt. Ik vind dit soort nummers echt heerlijk, maar staat bij iedereen (inclusief bookmakers) vaak helemaal onderaan. Zou het gaaf vinden als het de finale haalt.
  woensdag 10 april 2019 @ 11:45:17 #212
22273 Dizer
Save the beard!
pi_186134901
Nieuwe Top 10:

1. Nederland
2. Zwitserland
3. Frankrijk
4. Rusland
5. Italie
6. Portugal
7. Cyprus
8. Griekenland
9. Azerbaijan
10. Zweden
Friends don't let friends remain beardless...
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 10 april 2019 @ 11:52:58 #213
163650 Greys
pi_186135039
Hoi @Dizer O+
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_186136007
1. Slovenië (echt een goed nummer, zou het zo thuis opzetten)
2. Nederland (wij zijn wel het land van de repetitieve refreinen zonder veel tekst: waaiaaiaaiaai, slow down brother, ooooh loving you is a losing game)
3. Italië (modern Spotify-nummer, maar wel veel beter dan de Nederlandse tegenhanger Boef)
4. Azerbeidzjan (vind dit dus veel sterker dan Zwitserland en Cyprus, een oorwurm).
5. Tsjechië (instant happiness, zwaar onderschat door de bookmakers)
6. Armenië (mooiste instrumental van allemaal, met James Bond-blazers)

De rest: die doen ook mee.
pi_186141003
ik blijf het moeilijk vinden maar ik probeer het, niet gebaseerd op de live versies.

1. Azerbeidzjan
2. Nederland w/ (wel zal ik voor Duncan stemmen aangezien ik niet in NL woon en het dus kan ;) )
3. Slovenië
4. Griekenland
5. IJsland :@

Ik hoop ook top 15 scores voor San Marino en de UK omdat ik ze beide lief vind :') :@

speciale " :') " notering :
Frankrijk, ze hadden iemand moeten sturen die wel kan zingen. Wat een draak van een stem en lied :|W :{w
  zaterdag 13 april 2019 @ 09:26:47 #217
22273 Dizer
Save the beard!
pi_186187590
quote:
14s.gif Op woensdag 10 april 2019 11:52 schreef Greys het volgende:
Hoi @:Dizer O+
Greys O+ :W
Friends don't let friends remain beardless...
  † In Memoriam † zaterdag 13 april 2019 @ 12:17:07 #218
368283 ato
pi_186189793
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2019 17:56 schreef Prego het volgende:
ik blijf het moeilijk vinden maar ik probeer het, niet gebaseerd op de live versies.

1. Azerbeidzjan
2. Nederland w/ (wel zal ik voor Duncan stemmen aangezien ik niet in NL woon en het dus kan ;) )
3. Slovenië
4. Griekenland
5. IJsland :@

Ik hoop ook top 15 scores voor San Marino en de UK omdat ik ze beide lief vind :') :@

speciale " :') " notering :
Frankrijk, ze hadden iemand moeten sturen die wel kan zingen. Wat een draak van een stem en lied :|W :{w
Ik ben benieuwd waar je woont.
Life can be a bitch, so like it..
  † In Memoriam † zaterdag 13 april 2019 @ 12:18:50 #219
368283 ato
pi_186189822
Mijn lijstje verander ik na het ESF wel.
Maar voor nu zou Hatari en Belgie wel stijgen bij mij, Armenië wat zakken. SAN Marino iets zakken vanwege zijn slechte zang verleden week zaterdag.
Life can be a bitch, so like it..
pi_186190423
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 april 2019 12:17 schreef ato het volgende:

[..]

Ik ben benieuwd waar je woont.
In het land van Roi ;)
  † In Memoriam † zaterdag 13 april 2019 @ 13:09:07 #221
368283 ato
pi_186190537
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 april 2019 12:58 schreef Prego het volgende:

[..]

In het land van Roi ;)
Viva la France
Life can be a bitch, so like it..
pi_186191298
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 april 2019 12:58 schreef Prego het volgende:

[..]

In het land van Roi ;)
Door jouw username dacht ik Italië.
Apart from some of the videos and haircuts, I don't think I've made any wrong moves.
George Michael
pi_186195248
Mijn eigen persoonlijke top 10, waarbij de nummers 10 de plek delen omdat ik echt niet kon kiezen.

1) Nederland (A het is enorm goed en ook zeer goed in gehoor liggend liedje en Duncan komt onwijs sympathiek over en ik wel zo graag dat Nederland eens na 44 jaar weer wint )
2) Azerbidjian (Heerlijke dance track door een sexy bear!)
3) Malta (Sterk hedendaags popdeuntje)
4) Tjechie (Onwijs aanstekelijk simpel liedje en komt goed uit de verf vanwege de uitstraling van de zanger)
5) Italie (Het nummer is mij een beetje lang maar verder vind ik het sterk en lekker eurovision urban)
6) Noorwegen (Guilty pleasure, doet me denken aan de songs die het in 00's erg goed deden bij het ESF en het maakt me vrolijk)
7) Zweden (Gelikt, goed gezongen en typisch Zweedse inzending, toch jammer van die overduidelijke taalfout)
8 Zwitserland (Liedje is aanstekelijk maar ik vind het gebruik van de woorden Dirty Dancing erg tenenkrommend. Toch vind ik de zanger erg sympathiek en energiek waardoor ik hem dat vergeef)
9) Armenie (heerlijke old school dance pop in de trant van de grote diva's uit popwereld )

10) Australie (Alleen omdat ik er zelf geboren ben)
10) Denemarken (Super schattig simpel liedje, doet me denken aan old school eurovision)
10) Frankrijk (Niet geweldig sterk als lied maar ik wil graag dat een persoon als Bilal het goed doet, hij is genderflued, net als ik, en ik vind dat we elkaar moeten steunen)
pi_186201379
1.Nederland
2.Zweden
3.België
4.Italië
5.Griekenland
6.Azerbeidzjan
7.Israel
8.Slovenië
9.Zwitserland
10.Armenië

11.Noorwegen
12.Estland
13.Malta
14.Australië
15.Oostenrijk
16.Tsjechië
17.Cyprus
18.Albanië
19.Verenigd Koninkrijk
20.Portugal


Tsjechië en Malta zijn aan het klimmen.
~The present is all there is~
  Moderator zondag 14 april 2019 @ 10:56:12 #225
375570 crew  Cyan9
pi_186206818
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 april 2019 18:50 schreef nik4ever het volgende:
Mijn eigen persoonlijke top 10, waarbij de nummers 10 de plek delen omdat ik echt niet kon kiezen.

1) Nederland (A het is enorm goed en ook zeer goed in gehoor liggend liedje en Duncan komt onwijs sympathiek over en ik wel zo graag dat Nederland eens na 44 jaar weer wint )
2) Azerbidjian (Heerlijke dance track door een sexy bear!)
3) Malta (Sterk hedendaags popdeuntje)
4) Tjechie (Onwijs aanstekelijk simpel liedje en komt goed uit de verf vanwege de uitstraling van de zanger)
5) Italie (Het nummer is mij een beetje lang maar verder vind ik het sterk en lekker eurovision urban)
6) Noorwegen (Guilty pleasure, doet me denken aan de songs die het in 00's erg goed deden bij het ESF en het maakt me vrolijk)
7) Zweden (Gelikt, goed gezongen en typisch Zweedse inzending, toch jammer van die overduidelijke taalfout)
8 Zwitserland (Liedje is aanstekelijk maar ik vind het gebruik van de woorden Dirty Dancing erg tenenkrommend. Toch vind ik de zanger erg sympathiek en energiek waardoor ik hem dat vergeef)
9) Armenie (heerlijke old school dance pop in de trant van de grote diva's uit popwereld )

10) Australie (Alleen omdat ik er zelf geboren ben)
10) Denemarken (Super schattig simpel liedje, doet me denken aan old school eurovision)
10) Frankrijk (Niet geweldig sterk als lied maar ik wil graag dat een persoon als Bilal het goed doet, hij is genderflued, net als ik, en ik vind dat we elkaar moeten steunen)
En dit is wat mij betreft altijd een beetje jammer (begrijp me niet verkeerd, je mag supporteren wie je wil), maar als ik het goed begrijp staat dit in je top 10 omdat je hem als persoon wil steunen vanwege genderfluid etc. Ik denk dat mensen ook om deze reden op hem gaan stemmen, terwijl het nummer niet echt sterk is. En daar zou het toch om moeten draaien..
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
pi_186207380
quote:
11s.gif Op zondag 14 april 2019 10:56 schreef Cyan9 het volgende:

En dit is wat mij betreft altijd een beetje jammer (begrijp me niet verkeerd, je mag supporteren wie je wil), maar als ik het goed begrijp staat dit in je top 10 omdat je hem als persoon wil steunen vanwege genderfluid etc. Ik denk dat mensen ook om deze reden op hem gaan stemmen, terwijl het nummer niet echt sterk is. En daar zou het toch om moeten draaien..
Wat ik dan weer jammer vindt is dat je niet valt over het feit dat ik enkel Australië support omdat ik er geboren ben maar wel Bilal support omdat hij net als ik tot een minderheid hoort (die juist door een groot deel van de wereld uitgekotst, gediscrimineerd en vervolgd worden om wie ze zijn).
Ik zie het verschil eigenlijk niet, wat maakt het nou uit wat de reden is waarom je een bepaald lied prefereert boven de andere. Alles is niet zo zwart/wit als vaak wordt gepretendeerd. Ja in een ideale wereld zou je enkel voor het beste liedje moeten kiezen omdat het om een songfestival gaat, maar de realiteit is helaas anders. Grootste en makkelijkste voorbeeld is Griekenland en Cyprus die altijd elkander 12 punten geven ondanks de kwaliteit van een song. Sergey gaat dit jaar veel punten verdienen omdat hij Sergey is, Russisch is en omdat zijn act een spektakel zal worden en niet omdat het lied zo geweldig is. Conchita Wurst won mede vanwege de statement die ze maakte en niet enkel omdat haar song de allerbeste was. Zo zijn er duizenden voorbeelden te noemen van stemgedrag op iets ondanks de kwaliteit van het lied. Waarom stip je dan mijn reden om op Bilal te stemmen aan als er ook anderen redenen zijn die op hetzelfde neerkomen om aan te stippen in mijn lijstje? Dat begrijp ik dan zo heel goed. :)
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 14 april 2019 @ 11:36:10 #227
163650 Greys
pi_186207523
Top-zoveel-lijstjes hier in dit topic ajb. Niet deze discussie. Zeker als je er zelf nota bene bij zegt dat het je niet om de song gaat. De meesten vinden hier het songfestival logischerwijs wél om de songs gaan.
Als je daar nog meer dingen over kwijt wilt over je redenen dan kan dat in het slowchat topic. Niet hier in het lijstjestopic, anders zien we straks door die discussie de lijstjes niet meer. Dank. :)

[ Bericht 10% gewijzigd door Greys op 14-04-2019 11:50:07 ]
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_186210420
1. Nederland
2. Slovenië
3. Roemenië
4. Noorwegen
5. Malta
6. Australië
7. Polen
8. Italië
9. Duitsland
10. San Marino

*O*
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 14 april 2019 @ 13:57:02 #229
163650 Greys
pi_186210477
quote:
0s.gif Op zondag 14 april 2019 13:54 schreef Jesper23 het volgende:
1. Nederland
2. Slovenië
3. Roemenië
4. Noorwegen
5. Malta
6. Australië
7. Polen
8. Italië
9. Duitsland
10. San Marino

*O*
Eindelijk wat liefde voor het lied van Roemenië (imho helemaal terecht) :D *O*
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_186230269

Oké, m'n LAATSTE (nu echt laatste) top voor de rehearsals beginnen. Wil nu ook even helemaal geen liedjes meer van dit jaar horen (behalve NF songs). Anders ga ik ze overplayen en dat wil ik niet :@
freedom comes when you learn to let go, creation comes when you learn to say no.
  † In Memoriam † maandag 15 april 2019 @ 14:05:53 #231
368283 ato
pi_186231537
quote:
0s.gif Op maandag 15 april 2019 12:55 schreef Nexum het volgende:

Oké, m'n LAATSTE (nu echt laatste) top voor de rehearsals beginnen. Wil nu ook even helemaal geen liedjes meer van dit jaar horen (behalve NF songs). Anders ga ik ze overplayen en dat wil ik niet :@
Leuk dat Nederland toch iets meer is gestegen bij je. Met Australie wordt ik het niet met je eens.
België, Italië en Denemarken verdienen in mijn ogen beter.
En Albanië O+ Wij zijn de grootste fans.
Life can be a bitch, so like it..
  ESF Reporter zaterdag 20 april 2019 @ 08:49:30 #232
87554 Cee
Welluk?
pi_186323681
Het is meer dan een maand en twee preview parties plus wat andere live opnames geleden dat ik mijn top 41 postte. Er kan na de repetities nog van alles gebeuren (in hoeverre je op basis van losse clipjes daarover een mening kan geven is de vraag), maar totdat het hele circus in Tel Aviv is neergedaald is dit mijn lijst (tussen haakjes de vorige positie van 11 maart). En terwijl ik de lijst opstel ga ik toch weer twijfelen hè.

Mijn top 10:

1. (1) Nederland
2. (2) Zweden
3. (3) Noorwegen
4. (5) Italië
5. (7) IJsland
6. (4) Griekenland
7. (10) Zwitserland
8. (6) Spanje
9. (9) Malta
10. (13) Estland

De rest...

11. (8) Azerbeidzjan
12. (37) Hongarije
13. (11) Cyprus
14. (12) Australië
15. (15) Israël
16. (14) België
17. (20) Finland
18. (23) Tsjechië
19. (16) Denemarken
20. (18) Rusland

21. (17) Litouwen
22. (19) Groot-Brittannië
23. (21) Armenië
24. (27) Slovenië
25. (25) Kroatië
26. (24) Duitsland
27. (32) Ierland
28. (34) Polen
29. (41) Portugal
30. (38) Albanië

31. (29) Roemenië
32. (22) Georgië
33. (28) Frankrijk
34. (26) San Marino
35. (33) Oostenrijk
36. (36) Servië
37. (35) Noord-Macedonië
38. (40) Letland
39. (31) Montenegro
40. (30) Moldavië
41. (39) Wit-Rusland

w/
pi_186330120
1 (2) Slovenië (HF1.1)
2 (3) Nederland (HF2.1)
3 (19) Malta (HF2.2)
4 (1) Griekenland (HF1.2)
5 (5) IJsland (HF1.3)
6 (17) Servië (HF1.4)
7 (8) Hongarije (HF1.5)
8 (12) Cyprus (HF1.6)
9 (4) Azerbeidzjan (HF2.3)
10 (13) Italië

11 (6) Armenië (HF2.4)
12 (10) Tsjechië (HF1.7)
13 (7) Portugal (HF1.8)
14 (16) Zwitserland (HF2.5)
15 (11) Rusland (HF2.6)
16 (9) Zweden (HF2.7)
17 (22) Spanje
18 (14) Albanië (HF2.8)
19 (35) Wit-Rusland (HF1.9)
20 (31) Kroatië (HF2.9)

21 (20) Verenigd Koninkrijk
22 (26) Ierland (HF2.10)
23 (39) Israël
24 (15) België (HF1.10)
25 (28) Australië (1.11)
26 (30) Polen (1.12)
27 (24) Litouwen (2.11)
28 (36) Georgië (1.13)
29 (27) Finland (1.14)
30 (34) Duitsland

31 (29) Oostenrijk (2.12)
32 (32) Roemenië (2.13)
33 (33) Noord Macedonië (2.14)
34 (38) Noorwegen (2.15)
35 (37) Letland (2.16)
36 (21) Estland (1.15)
37 (18) Denemarken (2.17)
38 (23) San Marino (1.16)
39 (25) Moldavië (2.18)
40 (40) Frankrijk
41 (41) Montenegro (1.17)
  † In Memoriam † zaterdag 20 april 2019 @ 18:00:23 #234
368283 ato
pi_186330385
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 maart 2019 21:04 schreef ato het volgende:

Ook maar een aanpassing, de liefde voor Armenië is over en Noorwegen 'haat' ik wat minder.
1. Nederland
2. Italië
3. Albanië
4. Slovenië
5. SanMarino
6. Cyprus
7. Zwitserland
8. Rusland
9. Malta
10. Denemarken
11. België (13)
12. IJsland (18)
13. Servië (16)
14. Azerbeidzjan
15. Portugal
16. VK
17. Griekenland
18. Zweden (19)
19. Spanje (20)
20. Wit Rusland (28)
21. Macedonië
22. Ierland
23. Hongarije
24. Kroatië
25. Tsjechië
26. Georgië
27. Estland
28. Armenië (11)
29. Finland
30. Noorwegen(41)
31. Oostenrijk
32. Litouwen
33. Frankrijk
34. Roemenië
35. Letland
36. Polen
37. Australië
38. MonteNegro
39. Moldavië
40. Israel
41. Duitsland (30)

Ik ben benieuwd hoe mijn top eruit gaat zien na het zien en horen na de live shows.
Life can be a bitch, so like it..
  zaterdag 27 april 2019 @ 22:06:01 #235
472105 Amarinthe
Ik weet het ook niet
pi_186467276
Ik heb mijne vernieuwd. Engelse namen want ik haal het uit Discord. Ik snap Slovenie nu meer en vind de achtergrondmuziek prachtig. Rusland gaat misschien nog lager maar ik verwacht toch nog een goede staging die het opkrikt.

01 The Netherlands⠀
02 Italy⠀
03 Greece⠀
04 Switzerland⠀
05 Albania⠀
06 Norway⠀
07 Iceland⠀
08 Russia⠀
09 Portugal⠀
10 Azerbaijan⠀
11 Sweden⠀
12 Slovenia (+10)⠀
13 Serbia (-1)⠀
14 Malta (-1)⠀
15 Armenia (-1)⠀
16 Cyprus (-1)⠀
17 Romania (-1)⠀
18 Hungary (-1)⠀
19 Spain (-1)⠀
20 Poland (-1)⠀
21 Belgium (-1)⠀
22 Ireland (-1)⠀
23 Czech Republic⠀
24 Estonia⠀
25 Belarus⠀
26 Latvia⠀
27 Austria⠀
28 Germany⠀
29 Israel⠀
30 San Marino⠀
31 Australia⠀
32 France⠀
33 North Macedonia⠀
34 United Kingdom⠀
35 Finland⠀
36 Moldova⠀
37 Lithuania⠀
38 Denmark⠀
39 Montenegro⠀
40 Georgia⠀
41 Croatia⠀
pi_186501021
1 Armenië
2 Zweden
3 San Marino
4 Nederland
5 Tsjechië
6 Frankrijk
7 Roemenië
8 Denemarken
9 België
10 Duitsland
11 Montenegro
12 Slovenië
13 Zwitserland
14 Spanje
15 Wit-Rusland
16 Polen
17 Griekenland
18 Malta
19 UK
20 Ierland
21 Israël
22 Italië
23 Litouwen
24 Estland
25 Azerbeidzjan
26 Rusland
27 Servië
28 Finland
29 Noorwegen
30 Letland
31 Hongarije
32 Georgië
33 Noord-Macedonië
34 Moldavië
35 Albanië
36 Kroatië
37 Oostenrijk
38 Cyprus
39 IJsland
40 Australië
41 Portugal
KLB en DRT is een topcombinatie
pi_186501508
Leuk dat er nog zoveel (aangepaste) lijstjes worden geplaatst. ^O^

Zaterdag beginnen de repetities en om een beeld te krijgen hoe de liedjes scoren voor het Songfestival begint plaats ik vrijdagavond na 20.00 uur een nieuwe tussenstand van de gemeenschappelijke top-lijstjes met daarin de nieuwe- en aangepaste lijsten. :)
pi_186502032
1. Nederland
2. Hongarije
3. Italië
4. Israël
5. IJsland
6. Slovenië
7. Griekenland
8. België
9. Portugal
10. Spanje

11. Noorwegen
12. Zwitserland
13. Albanië
14. Tsjechië
15. Azerbeidzjan
16. Estland
17. Polen
18. Zweden
19. Australië
20. Denemarken

21. Verenigd Koninkrijk
22. Servië
23. Ierland
24. Armenië
25. Malta
26. Frankrijk
27. Cyprus
28. Noord-Macedonië
29. Rusland
30. Litouwen

31. Letland
32. Roemenië
33. Finland
34. Oostenrijk
35. Montenegro
36. San Marino
37. Moldavië
38. Georgië
39. Wit-Rusland
40. Kroatië

41. Duitsland
Op dinsdag 2 augustus 2022 22:02 schreef Domnivoor het volgende:
Jij bent een eindeloze bron van leuke quotes :D
pi_186502551
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2019 17:56 schreef Prego het volgende:
ik blijf het moeilijk vinden maar ik probeer het, niet gebaseerd op de live versies.

1. Azerbeidzjan
2. Nederland w/ (wel zal ik voor Duncan stemmen aangezien ik niet in NL woon en het dus kan ;) )
3. Slovenië
4. Griekenland
5. IJsland :@

Ik hoop ook top 15 scores voor San Marino en de UK omdat ik ze beide lief vind :') :@

speciale " :') " notering :
Frankrijk, ze hadden iemand moeten sturen die wel kan zingen. Wat een draak van een stem en lied :|W :{w
Even mezelf quoten ivm een update.

1. Nederland w/
2. Azerbeidzjan
3. Griekenland
4. Slovenië
5. IJsland :@

Nederland op 1 ipv Azerbeidzjan omdat kippenvel, iedere keer weer.
Griekenland ipv Slovenië omdat ik haar stem steeds meer waardeer, ik vind haar erg uniek kwa stemgeluid.

Oh en Greys, ik begin Roemenië steeds meer te waarderen ^O^
  ESF Reporter maandag 29 april 2019 @ 22:38:05 #240
87554 Cee
Welluk?
pi_186506309
Met iedere luisterbeurt maakt Portugal bij mij toch wel een sprongetje, wat gebeurt er toch. _O- Stond eerst zonder twijfel op 41, in mijn huidige lijst op 29 maar ik zie het nog makkelijk mijn top 20 halen. :o
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 29 april 2019 @ 23:35:22 #241
163650 Greys
pi_186507849
quote:
1s.gif Op maandag 29 april 2019 20:17 schreef Prego het volgende:
Oh en Greys, ik begin Roemenië steeds meer te waarderen ^O^
Leuk! :D
(Omdat ik weet dat je dat niet voor mij doet, want smaken verschillen gewoon, en het zal waarschijnlijk geen potten breken op het ESF maar het heeft wel iets intrigerends he?)
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  dinsdag 30 april 2019 @ 00:02:00 #242
476221 GeorgeM
1963-2016
pi_186508455
quote:
1s.gif Op maandag 29 april 2019 20:17 schreef Prego het volgende:

[..]

Even mezelf quoten ivm een update.

1. Nederland w/
2. Azerbeidzjan
3. Griekenland
4. Slovenië
5. IJsland :@

Nederland op 1 ipv Azerbeidzjan omdat kippenvel, iedere keer weer.
Griekenland ipv Slovenië omdat ik haar stem steeds meer waardeer, ik vind haar erg uniek kwa stemgeluid.

Oh en Greys, ik begin Roemenië steeds meer te waarderen ^O^
Grazie Prego *O*
Apart from some of the videos and haircuts, I don't think I've made any wrong moves.
George Michael
pi_186510767
quote:
1s.gif Op maandag 29 april 2019 23:35 schreef Greys het volgende:

[..]

het heeft wel iets intrigerends he?
Precies dit!
pi_186538273
quote:
0s.gif Op maandag 15 april 2019 12:55 schreef Nexum het volgende:

Oké, m'n LAATSTE (nu echt laatste) top voor de rehearsals beginnen. Wil nu ook even helemaal geen liedjes meer van dit jaar horen (behalve NF songs). Anders ga ik ze overplayen en dat wil ik niet :@
Nog steeds zelfde top.
Behalve Albanie is #2 en Australie is #1
KATE FOR THE WIN _O_
freedom comes when you learn to let go, creation comes when you learn to say no.
pi_186538439
1. Nederland
2. Italië
3. Griekenland
4. Slovenië
5. Portugal
6. United Kingdom
7. Azerbeidzjan
8. IJsland
9. Malta
10. Albanië
pi_186539169
Toch ook even mijn top hier delen:

1) IJsland want ik vind dit sowieso leuke muziek en zelfs in het genre is het heel erg goed
2) Portugal vond ik eerst niks, maar nu ben ik groot fan.
3) Nederland is niet mijn smaak, maar verreweg het beste nummer als het gaat om production value en presentatie
4) Italië is eigenlijk precies wat hierboven staat, maar dan net een tandje minder dan Nederland
5) Roemenië want dit is gewoon een heel goed liedje, de clip is alleen superkut
6) Malta omdat het een fris nummer is met onverwachte hook, alleen de timing in het refrein voelt een beetje raar
7) Hongarije ben ik heel erg leuk gaan vinden, ook al is het normaliter niet mijn smaak
8) Albanië is de absolute outsider voor mij
9) Slovenië omdat het heerlijk laid back en een beetje donker is
10) Israël want ik vond hem bij EiC zo goed zingen :@
  woensdag 1 mei 2019 @ 13:17:52 #247
476221 GeorgeM
1963-2016
pi_186539185
1. Zeh w/
eigenlijk een hele tijd niks
2. Zwitserland
3. Italië
4. Zweden
5. Azerbeijan
6. Cyprus
7. Albanië
8. Litouwen
9. Malta
10. Griekenland
11 Hongarije
12 Polen
13 Armenië
14 Noorwegen
15 Moldavië
16 Montenegro
17 N-Macedonië
18 België
19 Roemenië
20 Tsjechië
21 Finland
22 SAN Marino
23 Spanje
24 Ierland
25 Duitsland
26 Oostenrijk
27 Israël
28 Rusland
29UK
30Slovenië
31Polen
32Portugal
33 Servië
34 IJsland
35 Letland
36 Georgië
37 Frankrijk
38 Estland
39 Kroatië/Servië
40 Denemarken |:(
41 Australië (errug :(

Sorry Nexum :@
Apart from some of the videos and haircuts, I don't think I've made any wrong moves.
George Michael
pi_186539627
quote:
1s.gif Op woensdag 1 mei 2019 13:17 schreef GeorgeM het volgende:
1. Zeh w/
eigenlijk een hele tijd niks
2. Zwitserland
3. Italië
4. Zweden
5. Azerbeijan
6. Cyprus
7. Albanië
8. Litouwen
9. Malta
10. Griekenland
11 Hongarije
12 Polen
13 Armenië
14 Noorwegen
15 Moldavië
16 Montenegro
17 N-Macedonië
18 België
19 Roemenië
20 Tsjechië
21 Finland
22 SAN Marino
23 Spanje
24 Ierland
25 Duitsland
26 Oostenrijk
27 Israël
28 Rusland
29UK
30Slovenië
31Polen
32Portugal
33 Servië
34 IJsland
35 Letland
36 Georgië
37 Frankrijk
38 Estland
39 Kroatië/Servië
40 Denemarken |:(
41 Australië (errug :(

Sorry Nexum :@
^O^

Viel me alleen op dat Polen 2x in je lijst staat en Wit-Rusland ontbreekt. Misschien bedoel je Wit-Rusland op één van die plekken ipv Polen?
  † In Memoriam † woensdag 1 mei 2019 @ 13:46:11 #249
368283 ato
pi_186539778
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2019 19:34 schreef libranl het volgende:
Leuk dat er nog zoveel (aangepaste) lijstjes worden geplaatst. ^O^

Zaterdag beginnen de repetities en om een beeld te krijgen hoe de liedjes scoren voor het Songfestival begint plaats ik vrijdagavond na 20.00 uur een nieuwe tussenstand van de gemeenschappelijke top-lijstjes met daarin de nieuwe- en aangepaste lijsten. :)
^O^
Life can be a bitch, so like it..
pi_186540019
quote:
1s.gif Op woensdag 1 mei 2019 13:17 schreef GeorgeM het volgende:
1. Zeh w/
eigenlijk een hele tijd niks
2. Zwitserland
3. Italië
4. Zweden
5. Azerbeijan
6. Cyprus
7. Albanië
8. Litouwen
9. Malta
10. Griekenland
11 Hongarije
12 Polen
13 Armenië
14 Noorwegen
15 Moldavië
16 Montenegro
17 N-Macedonië
18 België
19 Roemenië
20 Tsjechië
21 Finland
22 SAN Marino
23 Spanje
24 Ierland
25 Duitsland
26 Oostenrijk
27 Israël
28 Rusland
29UK
30Slovenië
31Polen
32Portugal
33 Servië
34 IJsland
35 Letland
36 Georgië
37 Frankrijk
38 Estland
39 Kroatië/Servië
40 Denemarken |:(
41 Australië (errug :(

Sorry Nexum :@
Albanië is in je top 10, het is je vergeven *O*
freedom comes when you learn to let go, creation comes when you learn to say no.
  woensdag 1 mei 2019 @ 14:04:11 #251
476221 GeorgeM
1963-2016
pi_186540091
quote:
0s.gif Op woensdag 1 mei 2019 14:00 schreef Nexum het volgende:

[..]

Albanië is in je top 10, het is je vergeven *O*
Oh fijn, kan ik weer rustig vakantie vieren :P
Apart from some of the videos and haircuts, I don't think I've made any wrong moves.
George Michael
pi_186594519
In totaal hebben 25 FOK-juryleden een volledige top41 lijst ingevuld. Op basis van deze (bijgewerkte) lijsten is dit voordat de rehearsals beginnen de gemeenschappelijke lijst (op basis van hoe juryleden ook een ranking maken):


Omdat er best vrij veel kleine lijstjes waren heb ik besloten toch ook op basis van iedereens top 5 nog een overzicht te maken. Zodat de stemmen van deze kleinere lijstjes konden worden meegenomen. Dit is meer de televote-graadmeter. Televoters stemmen vaak alleen voor de liedjes die bovenin hun lijst staan en niet voor een nr 15 of 22 in hun lijst. Door alleen punten toe te kennen aan inzendingen waar echt voor gestemd zou worden krijg je ook een ander overzicht. Puntenverdeling: Nr.1 krijgt 12pt, nr.2 10 pt, nr.3 8pt, nr.4 7pt en nr.5 6pt.

  Moderator vrijdag 3 mei 2019 @ 22:41:20 #253
351614 crew  ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_186595277
_O_ _O_
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
pi_186595304
Wat een werk @libranl! _O_ Erg interessant om te zien wat onze gezamenlijke top is.
Op dinsdag 2 augustus 2022 22:02 schreef Domnivoor het volgende:
Jij bent een eindeloze bron van leuke quotes :D
pi_186595400
Wow wat een werk _O_
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  ESF Reporter vrijdag 3 mei 2019 @ 23:22:13 #256
87554 Cee
Welluk?
pi_186596354
libranl jij klasbak _O_
pi_186596421
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2019 22:11 schreef libranl het volgende:
In totaal hebben 25 FOK-juryleden een volledige top41 lijst ingevuld. Op basis van deze (bijgewerkte) lijsten is dit voordat de rehearsals beginnen de gemeenschappelijke lijst (op basis van hoe juryleden ook een ranking maken):
[ afbeelding ]

Omdat er best vrij veel kleine lijstjes waren heb ik besloten toch ook op basis van iedereens top 5 nog een overzicht te maken. Zodat de stemmen van deze kleinere lijstjes konden worden meegenomen. Dit is meer de televote-graadmeter. Televoters stemmen vaak alleen voor de liedjes die bovenin hun lijst staan en niet voor een nr 15 of 22 in hun lijst. Door alleen punten toe te kennen aan inzendingen waar echt voor gestemd zou worden krijg je ook een ander overzicht. Puntenverdeling: Nr.1 krijgt 12pt, nr.2 10 pt, nr.3 8pt, nr.4 7pt en nr.5 6pt.

[ afbeelding ]
Bijzonder interessant om onze voorkeuren naast elkaar te hebben. Er zijn toch eigenlijk wel verrassend veel overeenkomsten.
De Sahara is zonder meer erg droog.
  ESF Reporter zaterdag 4 mei 2019 @ 00:11:44 #258
87554 Cee
Welluk?
pi_186597755
Dat blokje 1/41 bij Nexum/GeorgeM :D O+
  zaterdag 4 mei 2019 @ 00:24:06 #259
476221 GeorgeM
1963-2016
pi_186598022
My God libra _O_
Apart from some of the videos and haircuts, I don't think I've made any wrong moves.
George Michael
  zaterdag 4 mei 2019 @ 00:24:20 #260
476221 GeorgeM
1963-2016
pi_186598028
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 mei 2019 00:11 schreef Cee het volgende:
Dat blokje 1/41 bij Nexum/GeorgeM :D O+
Ow ja _O-
Ook zo mooi naast elkaar *;
Apart from some of the videos and haircuts, I don't think I've made any wrong moves.
George Michael
  † In Memoriam † zaterdag 4 mei 2019 @ 00:48:03 #261
368283 ato
pi_186598451
Echt _O_
Life can be a bitch, so like it..
  Moderator zaterdag 4 mei 2019 @ 00:51:17 #262
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_186598509
Goed bezig libra ^O^
pi_186598705
Wat een werk! Dikke respect!!!
pi_186599127
Ik heb een top 3 :)

Verder kom ik niet, ik vind de rest "leuk" én afschuwelijk, iig dingen ze voor mij niet mee naar de prijzen (qua nummer hè, ik weet de staging etc nog niet. Het totaalplaatje)

1/2 Nederland/Italië
3 Zwitserland

Erg standaard misschien maar ik snap waarom deze 3 elke keer boven komen drijven (dat snap ik van Zweden bijvoorbeeld totaal niet, echt gewoon niet niet. Wat een duizend in een dozijn liedje).

En een nummer 4 zou dan Rusland kunnen zijn.
Jazeker Rusland! Goed nummer, zwaar wel, maar mooi O+ .
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 4 mei 2019 @ 01:34:25 #265
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_186599130
Mooi lijstje! Respect.

Ik hoor hier vaak geklaag over Zweden en dat ze altijd hoog komen ook al komen ze vaak met een dertien in een dozijn liedje. Echter zie ik ook nu weer dat Zweden bij ons hoog staat. Ik snap dat echt niet.

Niks aan dat nummer is bijzonder. Als het niet door Zweden, maar Malta of San Marino werd gebracht zou het de finale niet eens halen.
pi_186599137
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 mei 2019 01:34 schreef Kyran het volgende:
Mooi lijstje! Respect.

Ik hoor hier vaak geklaag over Zweden en dat ze altijd hoog komen ook al komen ze vaak met een dertien in een dozijn liedje. Echter zie ik ook nu weer dat Zweden bij ons hoog staat. Ik snap dat echt niet.

Niks aan dat nummer is bijzonder. Als het niet door Zweden, maar Malta of San Marino werd gebracht zou het de finale niet eens halen.
Mijn lijstje?
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 4 mei 2019 @ 01:36:30 #267
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_186599151
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 mei 2019 01:35 schreef lrishCassidy het volgende:

[..]

Mijn lijstje?
Die van jou ook, maar ik zag die pas nadat ik had gepost :P Bedoelde die van Lib.

Verder wel eens met je top 3 en vooral wat je zegt over Zweden. Ik had je post dus niet eens gelezen en we zeggen bijna hetzelfde :P
pi_186599168
Ja echt hè ik snap dat Zweden zo niet.

Hij zingt goed maar het nummer is zo meh...
pi_186599183
De Zweden slaan een beetje door in producen, ga weer eens zingen :)
pi_186600293
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2019 22:11 schreef libranl het volgende:
In totaal hebben 25 FOK-juryleden een volledige top41 lijst ingevuld. Op basis van deze (bijgewerkte) lijsten is dit voordat de rehearsals beginnen de gemeenschappelijke lijst (op basis van hoe juryleden ook een ranking maken):
[ afbeelding ]

Omdat er best vrij veel kleine lijstjes waren heb ik besloten toch ook op basis van iedereens top 5 nog een overzicht te maken. Zodat de stemmen van deze kleinere lijstjes konden worden meegenomen. Dit is meer de televote-graadmeter. Televoters stemmen vaak alleen voor de liedjes die bovenin hun lijst staan en niet voor een nr 15 of 22 in hun lijst. Door alleen punten toe te kennen aan inzendingen waar echt voor gestemd zou worden krijg je ook een ander overzicht. Puntenverdeling: Nr.1 krijgt 12pt, nr.2 10 pt, nr.3 8pt, nr.4 7pt en nr.5 6pt.

[ afbeelding ]
^O^ Gaaf libranl
#ohwaleuk
pi_186600958
Wow... :o Bedankt voor de toffe reacties allemaal! _O_ _O_ O+ Alles bij elkaar zit er idd best wat werk in, maar door vanaf maart het overzicht wekelijks bij te houden bleef het leuk en was het goed te doen. Excel doet de rest :)

Dankzij zo veel persoonlijke lijstjes is dit zo'n leuk overzicht geworden. _O_ Hoe meer lijstjes des te representatiever de uitkomst. En wat @Fred_B al aangeeft, het is interessant om in één oogopslag per land te kunnen zien hoe het bij iedereen scoort en waar de verschillen/ overeenkomsten zitten. Nu benieuwd in hoeverre ons overzicht straks overeenkomt met het werkelijke resultaat :P
  zondag 5 mei 2019 @ 21:43:39 #272
477691 Niels93
<3 Muziek in alle vormen
pi_186637925
Eindelijk hieraan toe gekomen:

1. Slovenië
2. IJsland
3. Cyprus
4. Zwitserland
5. Nederland
6. Malta
7. Duitsland
8. Noorwegen
9. Verenigd Koninkrijk
10. België
Just do it »
  Moderator / Redactie Sport maandag 13 mei 2019 @ 13:46:49 #273
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_186806385
Nu ik alles vaak genoeg heb gehoord wordt dit mijn top 3.

1. Nederland
2. Malta
3. Zwitserland
  zondag 19 mei 2019 @ 21:10:59 #274
260796 DecoAoreste
aka Aleimon Thimble
pi_186972368
Mijn definitieve post-ESF-lijstje, met tussen haakjes de positie nadat ik alle albumversies had geluisterd :)

1. Nederland (1): Wat een eindbaas, die Duncan. Eindelijk is het gelukt, en helemaal niets aan gestolen. De beste heeft gewonnen. O+
2. Rusland (6): Waar ik You Are The Only One nog veel te afgezaagd vond, vond ik Scream een stuk beter gelukt. Niet alleen dat, het live-optreden was uitstekend. Mijn favoriete Russische act ooit.
3. Hongarije (5): Na Arcade was Az én apám mijn meest afgespeelde nummer van dit jaar. Zeer onterecht dat hij niet in de finale stond, al was ik er al een beetje bang voor… Wel de zesde top-3 notering voor Hongarije in mijn persoonlijke lijst dit decennium, voor wat het waard is.
4. Slovenië (3): Alle rare beweginkjes van die jongen ten spijt blijft dit een prachtig dromerig nummer dat verrassend goed in de smaak viel in Europa. Heb er zelf ook op gestemd, omdat ik niet op Rusland wilde stemmen als directe concurrent van Duncan.
5. Malta (12): Ging ik steeds mooier vinden bij elke luisterbeurt. Heel erg fijn popdeuntje.
6. Italië (2): Ik vind het opmerkelijk dat ze nog 2e werden. Het nummer zelf is uitstekend, maar het optreden vond ik toch ietwat onder de maat, daarom bij mij gezakt naar plek 6.
7. Tsjechië (10): Fris en jeugdig, net als vorig jaar. Niks mis mee.
8. Zweden (24): Een van de grootste stijgers. Net als Oostenrijk vorig jaar moest ik toch wel het volledige plaatje erbij hebben om het echt op waarde te kunnen schatten, denk ik.
9. Spanje (11): Feestelijke afsluiting van de optredens, had best wat hoger mogen eindigen.
10. Polen (28): Helaas niet in de finale, maar eigenlijk kan ik dat de Europese stemmers amper kwalijk nemen, want de eerste keer dat ik het hoorde vond ik het ook vreselijk. Echt een nummer voor de fijnproevers dat moet groeien.

11. Finland (7): Volgens mij ben ik echt de enige die dit luisterbaar vindt. Ach ja, smaken verschillen.
12. België (4): De zanger had het uiterlijk van Kevin uit Home Alone, maar keek ook zo schichtig om zich heen alsof hij elk moment door twee inbrekers bij de kladden gegrepen kan worden. Arm joch. Bezweek duidelijk onder de druk.
13. Servië (9): Niet slecht, maar wel wat verbeterpuntjes: volgende keer meer met de gitaar doen en niet meer die tweetalige gimmick.
14. Azerbeidzjan (14): Ik schreef eerder al: “Goed, maar net iets te dertien-in-een-dozijn voor de top 10”. Daar blijf ik bij.
15. Moldavië (34): Taalkundig zwak, maar zangtechnisch zeer begaafd.
16. Albanië (19): Raakte me net iets meer in de live-uitvoering.
17. San Marino (35): Vals maar toch leuk, da’s beter dan zuiver maar saai. Denk ik.
18. IJsland (8): Muzikaal was het nog wel te doen, maar ze deden erg hun best om nóg onsympathieker over te komen dan Silvia Night. Da’s ook een prestatie.
19: Cyprus (16): Iets gezakt omdat het nóg meer op Fuego leek dan ik eerst al dacht.
20. Noorwegen (38): Echt briljant is het niet, maar wel een ontzettende oorwurm. De oerwoudgeluiden bleken iets uit de Sámi-cultuur te zijn, dat maakt wel het een en ander goed.

21. Georgië (26): Ik begreep hem ongeveer, maar het bleef wel een beetje moeilijkdoenerij.
22. Zwitserland (23): Nog steeds best wel overrated.
23. Israël (13): Niet slecht, maar deed ook niet echt zijn uiterste best om er het maximale uit te halen. Landen willen echt geen 2 keer op rij winnen geloof ik.
24. Armenië (18): Niet zo spannend.
25. Letland (27): Ook niet zo spannend.
26. Portugal (40): De vage nep-bakkenbaarden waren even wanstaltig als de koeienbelletjes, maar de zang was zowaar best om aan te horen.
27. UK (29): Alweer een laatste plaats, je zou bijna medelijden krijgen.
28. Duitsland (32): Geen goed nummer, maar nog wel soort van aardig gezongen.
29. Denemarken (37): Een aaneenschakeling van clichés, maar gelukkig niet vals.
30. Noord-Macedonië (30): Volgens mij hebben de vakjury’s massaal een vlaag van verstandsverbijstering gehad toen ze hier ineens helemaal vochtig van werden.

31. Wit-Rusland (17): Ik weet niet wat, maar iets vond ik hier vreselijk irritant aan.
32. Kroatië (20): Geen lol aan te beleven.
33. Litouwen (21): Geen enkel systeem in te ontdekken.
34. Australië (41): Het muzikale equivalent van een goochelshow. Het ene vocale trucje na het andere, vaak nog niet eens slecht uitgevoerd, maar wel een draak van een nummer met een sprookjesact er omheen om dat te verdoezelen. Staat niet meer onderaan omdat sommige deelnemers écht niet bleken te kunnen zingen.
35. Roemenië (31): Zouden ze nu echt nooit iets anders kunnen bedenken dan dat eeuwige Dracula-sfeertje?
36. Frankrijk (25): Slap aftreksel van Conchita, met onnodig tweetalige, amper verstaanbare zang.
37. Estland (15): Stond duidelijk in de finale vanwege zijn uiterlijk, niet vanwege zijn stem.
38. Oostenrijk (36): Gekweel.
39. Griekenland (33): Wie zo vreselijk nasaal heeft leren zingen kan beter het lesgeld gaan terugvragen.
40. Ierland (22): Noemde ik de albumversie nog ‘oerdegelijk’, live is er niets meer degelijk aan, maar is het zwak, vals en even nep als de sorbets die op tafel stonden tijdens de act.
41. Montenegro (39): De grootste grap sinds Euro Neuro. Met het verschil dat dit niet eens per se grappig bedoeld was.
pi_187052624
Mijn lijstje na de finale, ook kijkend naar de liveperfomance zijn sommige landen (hallo Griekenland en San Marino) wel lager bij me ingeschaald dan voor het ESF

1. Nederland
2. Zwitserland
3. Spanje O+
4. Noorwegen
5. Zweden
6. Tsjechie
7. N-Macedonie
8. Denemarken
9. Azerbaijan
10. Griekenland
11. Cyprus
12. Australie
13. IJsland
14. Italie
15. San Marino
16. Estland
17. Slovenie
18 Malta
19. Rusland
20. Servie
21. Albanie
22. Frankrijk
23. GB
24. Wit-Rusland
25. Duitsland
26. Israel
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_187057299
1 (2) Nederland
2 (3) Malta
3 (5) IJsland
4 (23) Israël
5 (7) Hongarije
6 (15) Rusland
7 (12) Tsjechië
8 (6) Servië
9 (17) Spanje
10 (25) Australië

11 (34) Noorwegen
12 (9) Azerbeidzjan
13 (14) Zwitserland
14 (16) Zweden
15 (1) Slovenië
16 (19) Wit-Rusland
17 (35) Letland
18 (28) Georgië
19 (20) Kroatië
20 (11) Armenië

21 (10) Italië
22 (13) Portugal
23 (33) Noord Macedonië
24 (8) Cyprus
25 (39) Moldavië
26 (32) Roemenië
27 (18) Albanië
28 (30) Duitsland
29 (29) Finland
30 (37) Denemarken

31 (36) Estland
32 (4) Griekenland
33 (24) België
34 (27) Litouwen
35 (31) Oostenrijk
36 (22) Ierland
37 (26) Polen
38 (21) Verenigd Koninkrijk
39 (38) San Marino
40 (40) Frankrijk
41 (41) Montenegro
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 24 mei 2019 @ 23:24:49 #277
862 Arcee
Look closer
pi_187073066
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 mei 2019 01:33 schreef lrishCassidy het volgende:
dat snap ik van Zweden bijvoorbeeld totaal niet, echt gewoon niet niet. Wat een duizend in een dozijn liedje
Oh, dat vond ik nou ook. Aardig deuntje, maar zo niks bijzonders.
  † In Memoriam † zaterdag 1 juni 2019 @ 16:38:59 #278
368283 ato
pi_187201419
1. Nederland
2. Italië
3. Albanië
4. Zwitserland (7)
5. Servië (16)
6. Macedonië (21)
7. Cyprus
8. Rusland
9. IJsland (18)
10. Azerbeidzjan (14)
11. Noorwegen (41)
12. Slovenië (4)
13. Malta (9)
14. Estland (27)
15. Portugal
16. San Marino (5)
17. België (13)
18. Zweden (19)
19. Denemarken (10)
20. Spanje
21. Wit Rusland (28)
22. Letland(35)
23. Hongarije
24. Kroatië
25. Tsjechië
26. Georgië
27. Armenië (12)
28. Griekenland (11)
29. Ierland (22)
30. Finland (29)
31. Oostenrijk
32. Litouwen
33. Frankrijk
34. Roemenië
35. VK (17)
36. Polen
37. Australië
38. MonteNegro
39. Moldavië
40. Israel
41. Duitsland (30)

Dit is mijn top 41 na het horen van de live uitvoeringen.

[ Bericht 15% gewijzigd door ato op 02-06-2019 15:05:58 ]
Life can be a bitch, so like it..
pi_187204566
Mijn top 41 after the show:

1. Albania
2. Cyprus
3. Serbia
4. Australia
5. Malta
6. Greece
7. Switzerland
8. Netherlands
9. North Macedonia
10. Azerbaijan
11. Italy
12. Portugal
13. Norway
14. Russia
15. Romania
16. Sweden
17. Armenia
18. Slovenia
19. Belarus
20. Czech Republic
21. Iceland
22. Hungary
23. Israel
24. United Kingdom
25. Austria
26. France
27. Spain
28. Croatia
29. Germany
30. Finland
31. Latvia
32. Moldova
33. Poland
34. Ireland
35. Belgium
36. Lithuania
37. Denmark
38. Estonia
39. San Marino
40. Georgia
41. Montenegro

Ja, surprise. Australië is niet eerste. :P
freedom comes when you learn to let go, creation comes when you learn to say no.
pi_187205698
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2019 19:24 schreef Nexum het volgende:

Ja, surprise. Australië is niet eerste. :P
omggg wat is er ondertussen gebeurd?!
pi_187206513
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2019 20:16 schreef Em31 het volgende:

[..]

omggg wat is er ondertussen gebeurd?!
Ben het liedje gewoon iets minder gaan waarderen

Ik vind Kate nog steeds een geweldig wijf en een fantastische artiest (ik luister veel naar haar andere liedjes) en de act vind ik ook nog steeds geweldig

Maar het lied zelf is niet iets waar ik nog super vaak naar ga luisteren nu ESC afgelopen is :P

Albanië is altijd al m'n #1 geweest _O_
freedom comes when you learn to let go, creation comes when you learn to say no.
  † In Memoriam † zondag 2 juni 2019 @ 15:05:07 #282
368283 ato
pi_187220985
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2019 20:51 schreef Nexum het volgende:

[..]

Ben het liedje gewoon iets minder gaan waarderen

Ik vind Kate nog steeds een geweldig wijf en een fantastische artiest (ik luister veel naar haar andere liedjes) en de act vind ik ook nog steeds geweldig

Maar het lied zelf is niet iets waar ik nog super vaak naar ga luisteren nu ESC afgelopen is :P

Albanië is altijd al m'n #1 geweest _O_
Albanië zou ik inderdaad ook nog af en toe op zetten, net als Nederland, Italië, Servië en Zwitserland.
Albanië is ook altijd in mijn top 3 gebleven, Slovenië en SAN Marino zijn uit mijn top 5 gezakt vanwege toch matige live uitvoeringen.
Australië had een goede uitvoering maar liedje blijft voor mij nog prut.
Life can be a bitch, so like it..
pi_187544830
Ruim een maand na de finale denk ik er zo over:

1. Nederland O+ O+ O+ _O_
2. Noorwegen *O* *O* *O*
3. Zwitserland *O* *O* *O*
4. Spanje *O* *O* *O*
5. Azerbaijan
6. Griekenland (het lied, niet de liveuitvoering)
7. Zweden
8. N-Macedonie
9. San Marino (het lied, zeker niet de liveuitvoering :') :@ )
10. Tsjechie
11. Denemarken
12. Italie
13. IJsland
14. Cyprus
15. Wit-Rusland
16. Australie
17. Malta
18. Estland
19. Slovenie
20. Rusland
21. Albanie
22. Servie
23. Frankrijk
24. GB
25. Israel
26. Duitsland
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')